Iespēju aizņemties dažādām ikdienas vajadzībām šogad apsver 21% iedzīvotāju, liecina Swedbank iedzīvotāju aptaujas dati.

Galvenie aizņēmuma mērķi ir mājokļa remonts un labiekārtošana (aktuāli 37% respondentu), lielāki pirkumi, piemēram, sadzīves tehnika vai elektronika (aktuāli 27% aptaujāto), kā arī veselības uzlabošana (aktuāli 16% aptaujāto).

13% no tiem, kuri šajā gadā plāno aizņemties savu vajadzību nodrošināšanai, norādījuši, ka aizņēmuma mērķis būtu jauna apģērba vai apavu iegāde, kā arī lielāku svētku sarīkošana. 12% plāno aizņemties ceļojumam, savukārt katrs desmitais (10%) izglītībai – lai veiktu studiju vai atsevišķu kursu apmaksu. Kas būtiski – 40% norādījuši, ka patēriņa vajadzībai plāno aizņemties savā bankā.

Kā rāda Swedbank dati – 90% klientu patēriņa aizņēmuma noformēšanu veic internetbankā, un pēdējā gada laikā šis ieradums ir dubultojies.

Aptaujas dati rāda, ka jaunu vai lietotu auto šogad plāno iegādāties katrs ceturtais (24%) autovadītājs, ko apliecina arī Swedbank dati, jo auto finansēšanas pieprasījumu pieaugums šogad tiek prognozēts par 25% lielāks nekā pērn. Taujāti – kādiem faktoriem pievērš uzmanību, iegādājoties jaunu mašīnu, potenciālie auto pircēji visbiežāk norādījuši cenu (būtiski 82% aptaujāto), automašīnas zīmolu un reputāciju (būtiski 68% aptaujāto), kā arī degvielas patēriņu (67%) un dzinēju (66%). Interesanti, ka retāk minētais atbilžu variants, kam potenciālie pircēji pievērš uzmanību ir auto izskats (aktuāli vien 7% aptaujāto).

Arī taujāti par to – kādai auto markai dotu priekšroku – potenciālie auto pircēji savā izvēlē bijuši visai racionāli. Kā izvēle numur viens minēts Volkswagen (šo auto marku vislabprātāk izvēlētos 24% aptaujāto), kam seko Volvo (izvēle 11% aptaujāto), Peugeot un Toyota (abas markas kā izvēle 8% aptaujāto). Swedbank dati rāda, ka populārākās izvēles lietoto auto segmentā ir ap 2000.gada izlaiduma Volvo V70, Audi A4 un Volkswagen Passat, kas vērtējamas kā kvalitatīvas, sevi pierādījušas markas automašīnas ar salīdzinoši labu garantiju un rezerves daļu pieejamību. Savukārt jauno auto segmentā pircēji dod priekšroku ekonomiskās klases apvidus automašīnām - Nissan QASHQAI, Nissan JUKE, kā arī Toyota RAV4.

Kā liecina Swedbank iedzīvotāju aptaujas dati – ar savu mājokli pilnībā apmierināti ir vien 30% respondentu. Savukārt kopumā 70% aptaujāto vēlētos citu mājokli, un jauna mājokļa iegādi jau tuvākajā nākotnē apsver 21% iedzīvotāju. Taujāti par faktoriem – kam pievērstu uzmanību, iegādājoties savu mājokli – lielākā daļa (60%) norāda mājokļa cenu un savas finansiālās iespējas atmaksāt kredītu. Tam seko infrastruktūras atbilstība ģimenes vajadzībām (būtiski 56% aptaujāto), kā arī ikmēneša maksājumi par komunālajiem pakalpojumiem un apsaimniekošanu (būtiski arī 56% respondentu). Kā mazāk būtiski faktori mājokļa iegādei minēti potenciālie kaimiņi (būtiski 33% aptaujāto), stāvs, kurā mājoklis atrodas (būtiski 31% aptaujāto).
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra