Hakeri uzbrūk Nordea bankai

Finanses
2007. gada 23. marts 12:11

Vairāku banku klienti Skandināvijā un arī Baltijas valstīs šonedēļ ir saņēmuši krāpnieku e-pastus, kuros angļu valodā skaidrots, ka Nordea drošības departaments pieprasa veikt klienta informācijas apstiprināšanas procedūru, Db.lv informēja Nordea Latvija Sabiedrisko attiecību daļas vadītājs Kristians Pudans.

E-pastā uzrādīta adrese, uz kuras uzklikšķinot atveras it kā Nordea internetbankas lapa, kurā tiek pieprasīts norādīt klienta rezidences valsti, vārdu un uzvārdu, telefona numuru, kā arī aizpildīt trūkstošos laukus ar internetbankas parolēm un kodiem.

Šādi sūtījumi ir hakeru ģenerēti e-pasti. Nordea atgādina, ka nekad neizsūta e-pasta vēstules un nezvana klientiem ar lūgumu atklāt identifikācijas kodus, kredītkaršu numurus, PIN paroles vai citu konfidenciālu informāciju. Saņemot šādu e-pasta sūtījumu, tas momentāni ir jāizdzēš.

Vēstules ar uzaicinājumu atklāt savus identifikācijas kodus un Trojas nav jauns pasaules fenomens - pastāvīgi tiek radīti un izplatīti dažādi surogātpastu un vīrusu paveidi. Vīrusi un vēstules ar aicinājumu atklāt savus autorizācijas kodus (phishing), tai skaitā bankas pakalpojumu izmantošanas kanālu informāciju, piemēram, karšu, internetbankas u.c. kodus, ir starptautiska problēma.

Banka arī atgādina, ka klienti ir atbildīgi par rīcību ar bankas izsniegtajiem identifikācijas datiem atbilstoši līguma noteikumiem un datoru aprīkošanu ar antivīrusu programmnodrošinājumu un to atjaunošanu. Savukārt Nordea internetbankas informācijas laukos uztur paziņojumu klientiem par iespējamiem krimināla rakstura vēstuļu uzbrukumiem, kuru mērķis ir uzrunāt klientus atklāt maksājumu karšu vai internetbankas identifikācijas kodus. Kā arī Nordea klientus nodrošina ar trīs līmeņu lietotāju autorizāciju un līdz ar to aizsardzību (lietotāja identifikācijas numurs, identifikācijas kods un darījuma apstiprinājuma kods), kas tiek uzskatīta par vienu no drošākajiem attālinātās apkalpošanas kanālu lietotāju identifikācijas standartiem. Gadījumā, ja banka prasa jebkādu informāciju transakcijas veikšanai, tas var tikt darīts vienīgi izmantojot Internetbanku, piekļūstot tai pēc parastas klientu autorizācijas. Šādā veidā mēs varam identificēt klientu, un klients varat paļauties, ka tā patiesi ir Nordea, ar kuru klients sazinās.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra