Citas ziņas

Hansabankas smaržu izstrādājuši "Aroma Market" speciālisti

Andris Zeļenkovs [email protected], 21.03.2005

Jaunākais izdevums

Speciāli Hansabankai firmas "Aroma Market" speciālisti ir sakomponējuši Hansabankas brenda (zīmola) smaržu. Aromātu plānots izmantot atmosfēras veidošanai bankas telpās. Pašlaik aromāts tiek testēts Hansabankas norēķinu grupā tirdzniecības centrā Domina. "Aroma Market" uzskata, ka nedrīkst nepietiekami novērtēt cilvēka ožas nozīmi informācijas saņemšanā no apkārtējās vides. Taču mēs redzam, ka oža reklāmas nolūkos netiek izmantota tik bieži kā redze un dzirde, jo to nevar aktivizēt ar masu informācijas līdzekļu starpniecību. Tādēļ “Aroma mārketings” ir kaut kas jauns un nepierasts. Visdažādākie veikali visā pasaulē izmanto jaunās klientu iekārdināšanas iespējas, sākot ar modernu sieviešu apģērbu veikaliem līdz universālveikaliem un mēbeļu veikaliem, pat sadzīves elektronikas veikali pārdošanas stimulēšanai izmanto aromātu spēku. “Aroma mārketings” vienlaikus ar cenu, kvalitāti un tirdzniecības zīmi (Brand Name) kļūst par uzņēmumu konkurētspējas paaugstināšanas līdzekli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir piepildījies Db rakstītais, un Hansabankas valdes priekšsēdētāja Ingrīda Blūma atstāj savu amatu. Aiziet arī viņas vietnieks Uģis Zemturis.

Uz jautājumu, kāpēc abi vadītāji nolēmuši Hansabanku pamest vienlaikus, viņi atbildēja, ka tas esot labākais veids - tādējādi uzreiz tiks atbrīvota vieta jaunai komandai.

Ceļš miglā tīts

Iepriekš izskanējis, ka I. Blūmai notiekot sarunas par darbu fiksēto sakaru uzņēmumā Lattelecom. Minēts, ka tas varētu būt Lattelecom valdes priekšsēdētāja amats, kurā patlaban darbojas Nils Melngailis. Taču Lattelecom grupas preses sekretāre Maija Celmiņa runas par I. Blūmas iespējamo darbu viņas pārstāvētajā uzņēmumā nedz noliedz, nedz apstiprina. "Nekāda vienošanās par amatiem panākta nav," apgalvo M. Celmiņa, šobrīd no plašākiem komentāriem atturoties. "Man nav bijuši nekādi piedāvājumi un par iepriekš izskanējušo neoficiālo versiju pati biju ļoti pārsteigta - tai nav nekāda pamata. Neeju no Hansabankas prom, lai strādātu kur citur," apgalvo I. Blūma. Lai arī tiek izteikti dažādi minējumi, ko viņa darīs turpmāk, tostarp izskanējis, ka I. Blūma varētu strādāt valsts aparātā vai ar to saistītā uzņēmumā, pati Hansabankas valdes priekšsēdētāja vairākkārt uzsver, ka viņai padomā neesot neviens konkrēts uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas uzņēmēji, apvienojot spēkus ar Latvijas Universitātes un Rīgas Tehniskās universitātes zinātnieku un inženieru komandām, radījuši pirmo mobilo smaržu kameru "Scent Camera", kas ļauj uzsūkt, saglabāt un smaržot iepriekš ievāktās smaržas. Pateicoties ierīcei, ikvienam būs iespēja saglabāt savā bērnībā ceptās maizes smaržu, mīļāko ziedu vai neaizmirstama piejūras atvaļinājuma aromātu.

"Laika gaitā katra no mūsu maņām ir ieguvusi savu ierakstīšanas tehnoloģiju un tikai smaržas vēljoprojām ir tajā pašā pieejamības stadijā kā pirms 100 gadiem. Piemēram, fotogrāfija no ekskluzīvas, ar īpašām zināšanām darbināmas foto ierīces ir attīstījusies līdz viena klikšķa risinājumam mūsu telefonā. Taču, lai sajustu smaržu, mums ir pieejami vai nu iepriekš sagatavoti aromāti, vai ir nepieciešamas specifiskas ierīces un dziļas zināšanas, lai radītu savu aromātu. Mēs vēlamies panākt, lai cilvēki var saglabāt smaržas tik pat viegli kā uztaisīt fotogrāfiju vai nofilmēt video telefonā," stāsta "Scent Camera" vadītājs Sandris Mūriņš.

"Scent Camera" tehnoloģija ir balstīta gāzu hromatogrāfijas tehnoloģijās, kas tiek izmantota zinātniskiem nolūkiem. Plānots, ka nākotnē smaržu kamera ļaus ne tikai uzsūkt uzglabāt un atbrīvot smaržu, bet arī izveidot smaržu kopijas vēlamajā daudzumā, savai individuālai smaržu kolekcijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen Ģimenes aptiekas uzsāka pazīstamu zīmolu smaržu tirdzniecību par cenām, kuras ir ievērojami zemākas nekā veikalos. Reakcija uz šo daudzējādā ziņā bija tāda, kādu to prognozējām.

Tradicionālo smaržu iegādes vietu pārstāvju reakcija – ļoti nervoza. Uz aptieku tiek sūtīti gan veikalu darbinieki, gan (izrādās) arī juristi, lai «neuzkrītoši» pārbaudītu iepakojumus, derīguma termiņus, uzdotu dažādus ar smaržu tirdzniecību saistītus specifiskus jautājumus. Protams, viņus var saprast. Šajā nelielajā produktu nišā lieka konkurence nevienam nepatīk. Kaut man gan šķiet, ka daži tomēr ir sacēluši vētru ūdens glāzē.

Ģimenes aptieku klientu reakcija – ļoti pozitīva. Aptiekas apmeklētāji ir novērtējuši doto iespēju un akceptējuši faktu, ka smaržas turpmāk varēs iegādāties arī aptiekā. Veicām savu lojālo klientu aptauju, kurā noskaidrojies, ka gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju iespēju nopirkt smaržas aptiekā vērtē pozitīvi. Katrs trešais norāda, ka tas tomēr ir nedaudz neierasti un pie šīs iespējas vajadzēs vēl pierast. Kā jau varēja gaidīt, lielākā daļa (73% no respondentiem) apstiprināja, ka aptieka noteikti kļūtu par ierastu vietu smaržu iegādei, ja tās varētu nopirkt par izdevīgāku cenu nekā citviet.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Hansabanka 2006. gada rādītāji

, 16.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klientu aktivitāte un darbinieku sniegums nodrošina labākos rezultātus kopš Hansabankas Grupas pastāvēšanas

2006. gads Hansabankas Grupai ir bijis veiksmīgākais kopš bankas pastāvēšanas. Klientu aktivitāte un augstvērtīgais darbinieku sniegums ļāvis nostiprināt tirgus daļas visos nozīmīgākajos bankas sektoros un jau otro gadu Hansabanka atzīta kā uzņēmums ar augstāko reputāciju Latvijā.

Hansabankas Grupas aktīvu apjoma pieaugums pērn bija 71%, kredītportfeļa pieaugums 83% un piesaistīto noguldījumu apjoma pieaugums 29% apmērā. Šie rādītāji apliecina klientu uzticību bankai, izvēloties banku kā sadarbības partneri biznesa attīstībai vai mājokļa iegādē, kā arī uzticot savu naudu noguldījumos un ieguldījumu produktos.

Hansabankas Grupas peļņa 2006.gadā bija 63.9 miljoni latu, kas ļaus attīstīt un pilnveidot bankas pakalpojumus, pārveidot filiāļu tīklu, kā arī turpināt daudzu nozīmīgu ziedošanas projektu realizāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Somijā nestrādā Hansabankas kartes

, 02.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabankas izsniegtā VISA Classic karte Somijā strādā pa pusei, tas nozīmē, ka ar to ir iespējams norēķināties dažos veikalos, bet nevar izņemt naudu no bankomātiem, biznesa portālam Db.lv pastāstīja Somijā studējošs jaunietis, kuru visvairāk satraukusi bankas darbinieku attieksme. "Esam noskaidrojuši, ka daži mūsu bankas izdotu karšu veidi tehnisku iemeslu dēļ Somijā nestrādā. Iemesls ir noskaidrots un risinājums zināms - tas tiks ieviests tuvāko dienu laikā," Db.lv paskaidroja Hansabankas pārstāvis Ivars Svilāns.

"Man ir interesants stāstiņš par likstu, kura piemeklējusi pāris

studentus, kuri mācās Somijā," tā iesākas studenta stāstījums par nedienām ar Hansabankas kartēm. Bankas izsniegtā VISA Classic karte strādājot pa pusei - tas nozīmē, ka ar to esot iespējams norēķināties dažos veikalos, bet nevarot izņemt naudu no bankomātiem. Jaunietis stāstīja, ka pie vainas esot kartes jaunais čips. Tikai vairāk kā pēc četrām nedēļām Hansabanka esot atzinusi, ka problēma ir saistīta ar to, ka Somijas karšu lasītāji neprot sazināties ar Hansabankas izsniegto jauno čipu. "Problēmu sarežģīja tas fakts, ka mums vajadzēja maksāt par kopmītnēm vairākus simtus eiro. Zvanot uz Hansabankas "palīdzības" dienestu, no viņiem saņēmām vairākus ieteikumus, kuri netuvināja naudas iegūšanai, piemēram:

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Hansabanka turpina veiksmīgu izaugsmi

, 25.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabankas Grupa šī gada pirmajos trijos mēnešos veiksmīgi izpildījusi izvirzītos mērķus, turpinot izaugsmi un nostiprinoties kā stabilākā finanšu institūcija Latvijā.

Īpašu uzmanību banka pirmajos trijos mēnešos veltījusi uzkrājumu veicināšanai un vēl labāka servisa pilnveidošanai. Tika atvērtas arī jaunas klientu apkalpošanas vietas Liepājā un Rīgā, kā arī banka turpina ieviest jauno filiāļu dizainu jau iepriekš atvērtajās vietās.

Kā īpašs sasniegums atzīmējama starptautiskā žurnāla Global Finance atzinums, kas nosauca Hansabanku par labāko banku Latvijā 2006.gadā.

Kopumā Hansabankas Grupa sasniegusi ļoti labus finanšu rādītājus, kvalitatīvi turpinot palielināt kredītportfeli un uzrādot labus peļņas rezultātus, kas ļaus turpināt izaugsmi.

Kopējie Hansabankas Grupas aktīvi trijos mēnešos, salīdzinot ar gada sākumu, palielinājušies par 297 miljoniem latu, un uz 1. ceturkšņa beigām veidoja 4 140 miljonus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn Hansabankas Grupa esot sasniegusi teicamus finanšu rezultātus - tās aktīvi pieauga par 32%, sasniedzot 5 061 miljonus latu, savukārt piesaistītie noguldījumi pieauguši par 162 miljoniem latu jeb 11%, liecina sniegtā informācija medijiem.

"Hansabankas Grupas peļņa 2007. gadā bija 100.3 miljoni latu, bet Hansabankas peļņa bija 98.9 miljoni latu. Ieņēmumi no pamatdarbības bija 212 miljoni latu, izdevumi 78 miljoni latu, sasniedzot izcilu izdevumu ienākumu rādītāju: 37%. 2007. gadā klientu skaits pieaudzis no 767 tūkstošiem 2006. gadā līdz 879 tūkstošiem jeb par 15%," liecina bankas izplatītā informācija medijiem.

Māris Avotiņš, Hansabankas valdes priekšsēdētājs: ''Klientu servisa pilnveidošana vienmēr ir bijusi Hansabankas prioritāte, un 2007. gadā veicām vairākus ļoti nozīmīgus darbus šajā jomā - pārskatījām un atjaunojām klientu servisa standartus un turpinājām filiāļu tīkla pārveidi un attīstīšanu. Mūsu mērķis, pie kura strādājām un turpināsim strādāt ilgtermiņā - individuāla pieeja un risinājumi katram klientam saskaņā ar viņa vajadzībām un dzīves ciklu. 2007. gadā mēs gandarīti vērojām, ka pakāpeniski mainās mūsu klientu paradumi - arvien vairāk izmanto uzkrājumu produktus, norēķinus ar kartēm, internetbanku un citus elektronisko norēķinu veidus. 2008. gadā attīstības kvalitāte būs svarīgāka par apjomiem, galveno uzsvaru liksim uz vēl labāku klientu apkalpošanu, inovatīvu pieeju produktiem un darba ražīguma celšanu.''

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē slavenās smaržas Chanel No 5 un Miss Dior satur vielas, ko nākotnē varētu aizliegt saskaņā ar jaunu Eiropas Savienības regulu, lai samazinātu alerģijas risku, raksta telegraph.co.uk.

Tādējādi pastāv iespēja, ka nākotnē Merilinas Monro mīļāko smaržu Chanel No 5 sastāvs varētu tikt mainīts. Šīs ir pasaulē populārākās smaržas un tiek tirgotas jau 93 gadus. Katrās 30 sekundēs pasaulē tiek pārdota viena šo smaržu pudelīte.

Smaržās tiek kombinēts jasmīns, roze, sandalkoks, vaniļa kopā ar citiem pamataromātiem.

Smaržu ražotāji patlaban izmisīgi mēģina pārveidot šos aromātus, lai piemērotos jaunajām prasībām.

«Piemērošanās ir izaicinājums, bet ir svarīgi arī saglabāt kvalitāti un identitāti, ņemot vērā arī jaunās prasības,» sacījis Chanel pārstāvis.

Jaunās marķējuma prasības nosaka, ka tam jāiekļauj arī brīdinājumus par alerģijām, tāpat kā medikamentiem, kas var palielināt smaržu cenas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

FOTO: Skrāpele vēlas izkonkurēt līdzīgas preces no Ķīnas

Monta Glumane, 21.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piecpadsmit gadu laikā iegūstot pieredzi mazumtirdzniecības jomā, Kaspars Lūsis un Uldis Mežs radījuši zīmolu Skrāpele, ar ko vēlas izkonkurēt līdzīgas preces no Ķīnas.

Jelgavnieki radījuši kaķu nagu asināmos dēlīšus Skrāpele, kas izgatavoti no kartona. Abi ir seni draugi un 2000. gada sākumā nolēmuši, ka vēlas uzsākt savu biznesu. Lai gan ideja par kaķu nagu asināmo dēlīti ir aizgūta no ārzemēm, tomēr Skrāpeles izveidotāji pavadīja aptuveni divus gadus eksperimentējot, lai produktu izstrādātu. Nākamā gada pavasarī apritēs trīs gadi, kopš zīmols uzsācis savu darbību. Vairums pircēju zīmolu uzrunā sociālajā tīklā Facebook. K.Lūsis atzīst, ka pieprasījums ir tik liels, ka šobrīd ražošanu nācies nedaudz bremzēt, jo tā notiek pašu spēkiem privātmājas darbnīcā Jelgavā. Mēnesī tiek saražoti aptuveni 500 kaķu nagu asināmie kartona dēlīši. Lai gan pārsvarā uzņēmuma klienti ir no Latvijas, tomēr jelgavniekiem ir plāni arī saistībā ar eksportu. Tirdzniecību plānots attīstīt ar interneta palīdzību, tāpēc nav ierobežojumu, uz kurām valstīm produktus varēs sūtīt. Vienīgais ierobežojums - jo tālāk atradīsies klients, jo dārgākas būs sūtīšanas izmaksas. Kopumā uzņēmējdarbības uzsākšanai tika investēti mazāk nekā 10 000 eiro no privātajiem līdzekļiem. Zīmols reģistrēts jau ar esošu SIA ML ALFA, jo, pēc K.Lūša domām, tas liecina par reputāciju. «Ja kāds vēlas ar mums sadarboties, tad redzams, ka uzņēmums darbojas 15 gadus. Ja tik ilgi vari noturēties biznesā, tad tā ir kvalitātes zīme,» uzskata K. Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Modes dizainere izveido savu smaržu līniju Cinnamons atelier

Vēsma Lēvalde, 21.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modes dizainere Antra Hanna Pujēna Francijā radījusi savu parfīma līniju ar Latvijas zīmolu Cinnamons atelier.

Pirmā smaržu «iziešana tautās» bija Latvijas modes festivāla Riga Fashion Mood Ventspils sesijā. Parfīmu kolekcijā iekļauti 12 aromāti sievietēm un četri aromāti vīriešiem.

Kopš maija vidus Cinnamons atelier parfīms atradis vietu Latvijas modes veikalā Taste Latvia, kā arī Galerijā Rīga. Šī līnija tapusi sadarbībā ar franču parfimēriem. «Mērķis ir radīt savu smaržu autorkolekciju, taču tam man vēl jāpamācās,» atklāj zīmola radītāja Antra Hanna Pujēna.

Izjūt tēlu smaržās

Antras mājas ir gan Rīgā, gan saulainajā Dienvidfrancijā, no kurienes ir viņas dzīvesbiedrs Marsels. Tur netrūkst ziedu un smaržu, tāpēc līdz domai par parfīma līnijas izstrādi viņa nonākusi gluži dabiski. «Esmu diezgan sensitīva būtne. Nevaru, piemēram, apģērbu vai apavus nopirkt internetā– man vajag visu pataustīt, sajust, apdomāt, kā tas iet kopā ar manu būtību, ar manu formu galu galā. Kad skatos ļoti labu filmu vai lasu labu grāmatu, tad bieži ir tā, ka jūtu – tā man sāk smaržot. Un tad es saprotu, ka izlasītais vai redzētais mani ir dziļi aizkustinājis,» stāsta dizainere. Smarža, viņa uzsver, ir viena no maņām, kas māk- sliniekiem ir ārkārtīgi svarīga. «Sākumā man likās, ka būtiskākais ir krāsa, krāsu kombinācija, tad seko kompozīcija, forma, un rodas dizains. Tā es veidoju savas tērpu kolekcijas. Taču arī garša, tauste un smarža ir ļoti lielas baudas, tās visas ir svarīgas, un ne tikai sievietēm,» apgalvo māksliniece. Francijā izstādē viņa iepazinusies ar vairākiem parfimēriem no smaržu dzimtenes Grasas Francijā, ieinteresējusies par šīs industrijas «virtuvi».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabankas klientu skaits šā gada 1.ceturksnī sasniedza 901 406, no kuriem 846 567 ir privātpersonas, bet 54 839 – juridiskās personas, Db.lv informēja Hansabankas preses sekretāre Kristīne Jakubovska.

2008.gada 1.ceturksnī Hansabankas Grupas aktīvi, salīdzinot ar gada sākumu, pieauga par 53 miljoniem latu, sasniedzot 5 114 miljonus latu.

1.ceturksnī Hansabankas Grupas kredītportfelis palielinājās par 134 miljoniem, sasniedzot 4 306 miljonus latu. Mājokļu kredītu tirgū, kur bija vērojama izaugsmes tempa samazināšanās, pieaugums bija 2%, jeb 25 miljoni latu. Tas nozīmē, ka klienti tomēr turpina domāt par dzīves kvalitātes uzlabošanu un šis ir labs laiks, lai pārdomāti izvēlētos tādu mājokli, kas klientam ir vislabākais.

Uzņēmumu sektorā Hansabankas Grupa sasniegusi pieaugumu 3% apmērā, jeb par 61 miljonu latu, bet kopējais uzņēmumu kredītportfelis ir 1 829 miljoni latu. Hansabankas prioritāte šogad ir eksportējošo uzņēmumu finansēšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Hansabanka sāk vērienīgāko bankas filiāļu pārveidi Latvijā

, 18.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sadarbībā ar pasaulē atzītu dizaina kompāniju Allen International, Hansabanka uzsākusi vērienīgāko bankas filiāļu pārveides projektu Latvijā. Tas ļaus klientiem baudīt vēl labāku servisu - samazinot rindas, palielinot funkcionalitāti un radot vēl patīkamāku atmosfēru bankas klientu apkalpošanas telpās.

Līdz šī gada beigām Latvijā plānots pilnībā ieviest jauno Hansabankas filiāļu konceptu kopā 30 klientu apkalpošanas vietās, tai skaitā arī atvērt 6 pilnīgi jaunas filiāles. Ar šo konceptu Hansabanka ir radījusi nākamās paaudzes filiāles, kas būs gatavas nākotnes situācijai - bankas filiālēm kā klientu konsultāciju centriem. Šobrīd desmit filiālēs jaunais dizains jau ir veiksmīgi ieviests. Pārējās vairāk nekā 50 Hansabankas filiālēs šogad plānots jauno dizaina konceptu ieviest daļēji, izmantojot atsevišķus elementus. Tieši filiāle "Barons" ir viena no pirmajām, kur jaunais dizaina koncepts ir ieviests pilnībā. Šogad visā Latvijā tiks pārveidots arī bankas automātu noformējums. Filiāļu tīkla paplašināšanā un jau esošo klientu apkalpošanas vietu pārveidē nākamo divu gadu laikā plānots ieguldīt vairāk nekā 10 miljonus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vissarežģītākā situācija, salīdzinot trīs Baltijas valstu ekonomikas, joprojām ir Latvijā, kurai 2006.gadā bija vislielākais tekošā konta deficīts, visaugstākā inflācija un darba algu kāpums, kreditēšanas pieaugums stabilizējās tikai 4.ceturksnī un eksporta pieaugums 2006.gadā bija zems, Baltijas makroekonomikas apskatā akcentē Hansabankas analītiķi. Uzzini, kas, ņemot vērā pašreizējo bēdīgo situāciju, Latvijas ekonomiku sagaida nākotnē.

Šā gada sākumā visās Baltijas valstīs bija vērojamas vairākas nozīmīgas ekonomikas nelīdzsvarotības izpausmes, Baltijas makroekonomikas apskatā akcentē Hansabankas analītiķi.

Igaunijā situācija ir bijusi nedaudz labāka nekā Latvijā - kreditēšanas pieaugums sāka palēnināties jau 2006.gada vidū, nekustamā īpašuma tirgus uzrāda nepārprotamas nomierināšanās pazīmes, un inflācija, darba algu kāpums un tekošā konta deficīts bijis mazāks nekā Latvijā. Bez tam Igaunijas valdība jau vairākus gadus īstenojusi stingrāku fiskālo politiku (budžeta pārpalikums 2006.gadā sasniedza 3,8% no IKP), skaidro Hansabankas analītiķi. Viņi norāda, ka vismazākās bažas rada situācija Lietuvā, taču dažas pazīmes liecina, ka ekonomikas attīstība arvien vairāk līdzinās situācijai Igaunijā un Latvijā: darba algu kāpums paātrinās, tekošā konta deficīts un inflācija aug.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Hansabankas Grupai ceturksnī 13.5 milj. latu peļņa

Ieva Mārtiņa [email protected], 28.04.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabankas Grupa šā gada pirmajos trijos mēnešos sasniegusi 13.5 miljonus latu pēc nodokļu nomaksas, Db informēja bankā. Apkopotie rezultāti liecina, ka šī gada 1.ceturksnī Hansabankas Grupas kredītportfelis palielinājās par 245 miljoniem latu, marta beigās sasniedzot 1.945 miljardus latu. Privātpersonu kredītportfelis palielinājies par 101 miljonu latu, līdz 758 miljoniem. Lielāko daļu no privātpersonu kredītportfeļa veido mājokļu kredīti, kas trijos mēnešos pieauguši par 74 miljoniem latu. Hansabanka ir populārākā banka mājokļu kreditēšanā, šī gada trīs mēnešos nodrošinot 28% no mājokļa kredītu tirgus pieauguma un par 203 miljoniem apsteidzot savu tuvāko konkurentu. Marta beigās Hansabankai bija 681 tūkstoši klientu, no kuriem 642 tūkstoši privātpersonas un 39 tūkstoši - juridiskās personas. Kopējie Hansabankas Grupas aktīvi trijos mēnešos, salīdzinot ar gada sākumu, palielinājušies par 208 miljoniem latu, un uz 1. ceturkšņa beigām veidoja 2.453 miljardus latu. Bankas noguldījumu apjoms 1. ceturksnī palielinājās par 44 miljoniem latu, sasniedzot 1237 miljonus latu marta beigās. Hansabanka saglabā līderpozīcijas norēķinu karšu tirgū, kopumā karšu skaits 31.martā sasniedza 689 tūkstošus. Hansabankas klients vidēji šogad martā viens veica 6 norēķinus. Pēc Latvijas Komercbanku asociācijas datiem, Hansabankas tirgus daļas karšu jomā ir: debetkartēs 36%, kredītkartēs – 47%. Hansabanka 1.ceturksnī atvēra jaunu klientu apkalpošanas vietu - filiāli “Kalnciems”, kas atrodas Ulmaņa gatvē 88a. Tuvākajā laikā vēl tiks atvērtas jaunas filiāles Rīgā. Hansabankas internetbankas lietotāju skaits sasniedza 450 tūkstošus lietotāju, bet mobilās bankas lietotāju skaits pieauga līdz 350 tūkstošiem. Hansabankas Grupā ietilpst Hansabanka, SIA Hansa Līzings, ieguldījumu pārvaldes sabiedrība Hansa Fondi, Hansa atklātais pensiju fonds, SIA Hansabankas Centrālā Ēka, SIA Baltijas Autolīzings, SIA Hansa Apdrošināšanas Brokeris.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabankas Grupas peļņa deviņos mēnešos sasniegusi 45.3 miljonus latu pēc nodokļu nomaksas. A/s Hansabankas valdes priekšsēdētāja Ingrīda Blūma norāda: „Latvijas banku sektors aug līdzi valsts ekonomikas straujajai izaugsmei."

2006.gada deviņos mēnešos Hansabankas Grupas kredītportfelis palielinājies par 924.4 miljoniem latu. Septembra beigās kredītportfelis bija 2624.4 miljoni latu. Privātpersonu kredītportfelis palielinājies par 440.7 miljoniem latu, sasniedzot 1097.9 miljonus latu septembra beigās. Lielāko daļu no privātpersonu kredītportfeļa veido mājokļu kredīti, kas pieauguši par 304.5 miljoniem latu, salīdzinot ar gada sākumu.

Septembra beigās Hansabankai bija 739.5 tūkstoši klientu, no kuriem 697.2 tūkstoši privātpersonas un 42.3 tūkstoši - juridiskās personas.

Kopējie Hansabankas Grupas aktīvi deviņos mēnešos, salīdzinot ar gada sākumu, palielinājušies par 996.7 miljoniem latu, un uz septembra beigām bija 3242.2 miljonu latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alerģija pret veikalos nopērkamajiem krēmiem Agritu Jērumu aizvedusi pie dabīgu smaržu veidošanas meistarklasēm Smaržas burvība

Agrita pirms vairāk nekā deviņiem gadiem saskārās ar alerģisku reakciju pret veikalā pirktiem sejas krēmiem, kuri izraisīja acu asarošanu, šķaudīšanu. Apzinoties, ka ādas kopšanas līdzekļi tomēr ir vajadzīgi, viņa nokļuva dabīgās kosmētikas meistarklasē, kur uzzināja arī par ēteriskajām eļļām. Sākumā viņa vadījās pēc gatavām receptēm, izgatavojot pirmo krēmu, bet ar laiku, arvien drošāk eksperimentējot, pievērsās arī dabīgajām smaržām.

«Pieļauju, ka alerģisko reakciju izsauca konservanti un sintētiskās smaržvielas. Tā radās mana šodienas nodarbošanās. Es aicinu cilvēkus negaidīt, kad ķermenis sāks protestēt, bet jau laikus pāriet uz dabīgām alternatīvām. Protams, tas nav vienkārši. Arī man sākumā bija žēl izmest visas savas skaistās gatavo smaržu pudelītes, taču nespēju tās kādam atdāvināt, jo zināju, kas tajās iekšā,» klāsta Agrita.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzīgi kā tirdzniecības aparātā var iemest monētas un nopirkt kafiju, maizīti vai šokolādes tāfelīti, var arī iesmaržoties, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Latvijas uzņēmums SIA Riemon (zīmols Perfume Vending) ir sācis smaržu tirdzniecības aparātu izgatavošanu. Pirmie prototipi jau ir testēti Rīgas autoostā un kinoteātrī Forum Cinemas.

Sākotnēji uzņēmumam bija ideja smaržu aparātus novietot tikai tualetēs – samērā intīmā teritorijā, tomēr kompānija uzstādīja vienu aparātu arī Rīgas autoostā, lai paskatītos, vai cilvēki izmantos pakalpojumu tik publiskā vietā.

«Iesmaržoties un krāsoties publiskās vietās tomēr īsti nav pieņemts, bet atsaucība bija tikai nedaudz sliktāka kā kinoteātra labierīcībās,» saka Jevgenijs Roščins, Perfume Vending vadītājs. Sākumā uzņēmums orientējās uz sievietēm kā mērķauditoriju, bet galu galā izrādījās, ka vīrieši smaržojas par aptuveni 20% vairāk. «Tas mūs izbrīnīja,» viņš atzīst. Jevgenijs pieļauj, ka, iespējams, sievietes šo pakalpojumu izmantojušas retāk, jo bieži vien ikdienā nēsā līdzi smaržas. Runājot par to, kā uzņēmums izvēlas aromātus, ko piedāvāt, viņš teic, ka liek lielāku akcentu uz dārgākām smaržām, kas veikalā maksā 80 un vairāk eiro, jo tie, kuri nevar atļauties tās nopirkt veikalā, var atļauties dažreiz iesmaržoties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Hansabankas Grupas peļņa 9 mēnešos — gandrīz 30 milj. Ls

Ieva Mārtiņa [email protected], 01.11.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabankas Grupas peļņa šogad deviņos mēnešos sasniegusi 29.46 milj. Ls pēc nodokļu nomaksas, Db informēja bankā. Apkopotie rezultāti liecina, ka šī gada 3. ceturksnī Hansabankas Grupas kredītportfelis palielinājās par 186.9 miljoniem latu, septembra beigās sasniedzot 1408.7 milj.Ls. Privātpersonu kredītportfelis 3. ceturksnī palielinājies par 89.5 milj. Ls, līdz 540.8 milj. Ls. No tiem lielāko daļu veido mājokļu kredīti, kas 3. ceturksnī pieauguši par 68 milj. Ls, septembra beigās sasniedzot 401.8 milj. Ls, kas ir par gandrīz 150 miljoniem latu vairāk nekā tuvākajam konkurentam. 2005. gada septembra beigās Hansabankai bija 629 tūkstoši klientu, no kuriem 594 tūkstoši privātpersonas un 35 tūkstoši - juridiskās personas. Kopējie Hansabankas Grupas aktīvi 3. ceturksnī palielinājušies par 223.8 milj. Ls, un septembra beigās bija 1838.9 milj. Ls. “Hansabanka” ir lielākā banka Latvijā pēc aktīvu apjoma, liecina Latvijas Komercbanku asociācijas apkopotā informācija. Noguldījumu apjoms 3. ceturksnī palielinājās par 85.7 milj. Ls, t.sk.privātpersonu noguldījumi pieauguši par 61.2 milj. Ls un juridisko personu - par 24.5 milj. Ls, sasniedzot 1047.9 milj. Ls. “Hansabankas” kopējais karšu skaits 2005.gada 30. septembrī sasniedza 611.5 tūkstošus un bankas tirgus daļa pēc norēķinu karšu skaita sasniedza 36.3%. Septembra beigās banka bija izsniegusi arī 87.8 tūkstošus kredītkaršu. "Hansabankas" internetbankas lietotāju skaits sasniedza 406.7 tūkstošus, bet mobilās bankas lietotāju skaits pieauga līdz 291.9 tūkstošiem. Hansabankas Grupā ietilpst Hansabanka, SIA Hansa Līzings, ieguldījumu pārvaldes sabiedrība Hansa Fondi, Hansa atklātais pensiju fonds, SIA Hansabankas Centrālā Ēka, SIA Baltijas Autolīzings, SIA Hansa Apdrošināšanas Brokeris.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«Hansabanka» nostiprina līderpozīcijas mājokļu kreditēšanā

Valters Paiders [email protected], 27.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajos trīs mēnešos Hansabankas klienti ir bijuši visaktīvākie mājokļu kredītu ņēmēji Latvijā, vēl vairāk apliecinot Hansabankas izdevīgos kreditēšanas nosacījumus un bankas līderpozīcijas hipotekārās kreditēšanas tirgū.

Hansabanka nodrošinājusi 30% no mājokļu kredītu tirgus pieauguma, 2 reizes pēc izsniegtajiem kredītiem apsteidzot tuvāko konkurentu.

Kopumā Latvijā mājokļu kreditēšana šogad pieaugusi par 124 miljoniem latu, no kuriem 38 miljonu latu pieaugumu nodrošinājusi Hansabanka. Pēc Hansabankas prognozēm, bankas tirgus daļa nākotnē turpinās pieaugt vēl straujāk.

Kopumā marta beigās mājokļu kredītportfelis Hansabankā sasniedza 264 miljonus latu, kas ir par 100 miljoniem latu vairāk nekā tuvākajam konkurentam. No 1.janvāra līdz marta beigām Hansabanka savu mājokļu kreditēšanas portfeli palielinājusi par 38 miljoniem (martā par 14 miljoniem). Salīdzinājumam: NORD/LB kredītportfelis trijos mēnešos pieaudzis par 19.1 miljonu, Nordea bankas filiāles par 15.7 miljoniem, Aizkraukles bankas par 15.1 miljonu, savukārt SEB Unibankas portfelis par 10.4 miljoniem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Hansabanka nopelnījusi 19 miljonus

, 25.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hansabankas Grupas peļņa 2007. gada trijos mēnešos sasniegusi 19 miljonus latu pēc nodokļu nomaksas, Db.lv informēja AS Hansabanka Sabiedrisko attiecību vadītājs Artūrs Eglītis.

Marta beigās Hansabankai bija 795 tūkstoši klientu, no kuriem 748 tūkstoši privātpersonas un 47 tūkstoši - juridiskās personas.

Kopējie Hansabankas Grupas aktīvi trijos mēnešos, salīdzinot ar gada sākumu, palielinājušies par 297 miljoniem latu, un uz 1. ceturkšņa beigām veidoja 4 140 miljonus latu.

Noguldījumu apjoms 1. ceturksnī palielinājies par 43 miljoniem latu, sasniedzot 1 585 miljonus latu uz 1. ceturkšņa beigām.

Īpašu uzmanību banka veltīja uzkrājumu veicināšanai, popularizējot uzkrājošo apdrošināšanu, pensiju 3.līmeni, ieguldījumus fondos.

Hansabanka pārliecinoši saglabā līderpozīcijas norēķinu karšu tirgū, kopumā karšu skaits uz 2007. gada 31.martu sasniedza 819 tūkstošus. Hansabankas klienti ir aktīvi norēķinu karšu lietotāji, vidēji šī gada martā viens karšu lietotājs veica 3,6 norēķinus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Blūma: Bankas nav vainojamas Latvijas ekonomikas problēmās

, 16.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Bankas ir bizness un ir jāsaprot, ka tās vienmēr rīkojas pirmkārt un galvenokārt domājot par savu biznesa attīstību," intervijā žurnālam Lietišķā Diena norāda bijusī Hansabankas vadītāja Ingrīda Blūma, piebilstot, ka bankas nav vainojamas tajā, kas notika ar Latvijas ekonomiku, jo tās regulēšana vienmēr ir bijusi valdības uzdevums.

Bijusī Hansabankas vadītāja uzsver, ka šobrīd nav jāmeklē vainīgos krīzē, bet gan ir jāveic steidzami pasākumi ekonomikas atbalstīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Komercreģistrā reģistrētas izmaiņas Hansabankas valdē

, 03.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2.janvārī Komercreģistrā ir reģistrētas izmaiņas a/s Hansabanka valdes sastāvā - Māris Avotiņš ir oficiāli kļuvis par Hansabankas valdes priekšsēdētāju un Oksana Sivokobiļska – par valdes locekli, biznesa portālu Db.lv informēja bankas pārstāvis Ivars Svilāns.

A/s Hansabanka valde darbojas astoņu cilvēku sastāvā: valdes priekšsēdētājs Māris Avotiņš, valdes priekšsēdētāja vietniece, SIA Hansa Līzings direktore Irīna Pīgozne, kā arī Hansabankas Produktu attīstības un informācijas tehnoloģiju pārvaldes vadītājs Ģirts Bērziņš, Hansabankas Risku vadības pārvaldes vadītājs Ansis Grasmanis, Hansabankas Uzņēmumu apkalpošanas pārvaldes vadītājs Elmārs Prikšāns, Hansabankas Finanšu pārvaldes vadītājs Toms Siliņš, Hansabankas Klientu apkalpošanas pārvaldes vadītāja Oksana Sivokobiļska, Hansabankas Ieguldījumu pārvaldes vadītāja Tīna Ķuze.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Kredītprocenti bankām audzē taukus

Ieva Mārtiņa, [email protected], 7084426, 29.05.2007

Kredīti izsniegti par teju 80% vairāk, bet % ienākumi auga, jo būtiski kāpa naudas tirgus indeksi, tā Hansabankas valdes loceklis Toms Siliņš.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dažu banku procentu ienākumi, kuros ap 90 % ir no izsniegtajiem aizdevumiem klientiem, šogad 1. ceturksnī auguši pat par 100 % gadā.

Šogad pirmā ceturkšņa izsniegto kredītu pieaugums atbalsojies arī banku ienākumos: pirmajā ceturksnī procentu ienākumi par kredītiem uzņēmumiem un mājsaimniecībām sasniedza 176.6 milj. Ls, kas ir par 76.7 milj. Ls jeb 77 % vairāk nekā šajā laikā pirms gada, liecina Finanšu un kapitāla tirgus komisijas dati. ·o ienākumu īpatsvars kopējos banku procentu ienākumos marta beigās bija 79 %. Pēc baņķieru teiktā, straujāks vai lēnāks procentu ienākumu pieaugums ir saistīts ar izsniegto kredītu apjomu un izvēlētajiem kreditēšanas tempiem.

Šis ceturksnis izceļas ar savu straujumu, salīdzinot ar pirmā ceturkšņa rādītājiem iepriekšējos gados, kad šo procentu ienākumu pieaugums bijis 46 - 50 %, arī skaitliskā izteiksmē ienākumi pieauga krietni mazākā apjomā - par 23 un 31 milj. Ls. Atskaitot procentu izdevumus (par noguldījumiem, par saistībām pret monetārām finanšu iestādēm u.c.), tīro procentu ieņēmumu pieaugums šogad 1. cet., salīdzinot ar šo laika periodu pērn, bijis straujš - 45 % un naudas izteiksmē (33 milj. Ls) lielākais pēdējo 3 gadu laikā (2006. g. pieaugums bija 16.3 milj. Ls, bet 2005. g. - 18.6 milj. Ls). Kopumā kredītu procentu ienākumi ir svarīgs banku peļņas avots, jo kopējos banku ienākumos (kuru vidū ir arī komisijas naudas, ienākumi no finanšu instrumentu tirdzniecības u.c.) marta beigās veidoja 54 %. Laikā, kad valdība un arī pašas bankas uzsākušas cīņu pret augsto inflāciju, kuras viens no iemesliem esot liels patēriņš, ko atbalstot banku kredīti, šāds kredītu un procentu ienākumu pieaugums izskatās nesamērojami straujš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada sākumā Valsts policija, veicot plānotās pārbaudes, Daugavpilī konstatēja tirdzniecību ar pasaulē populāru smaržu viltojumiem. Pārbaudes laikā tika izņemtas 99 pudelītes ar viltotām smaržām, kuru vērtība lēšama aptuveni 5 000 eiro apmērā, informē VP.

Visām smaržām ir nozīmēta ekspertīze. Ja ekspertīzes rezultāti apstiprinās, ka tika realizētas viltotas smaržas, individuālajam komersantam var tikt uzlikts naudas sods līdz pat 14 000 eiro.

Valsts policijas Galvenās Kriminālpolicijas pārvaldes Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvaldes amatpersonas 11. janvārī veica pārbaudi kāda individuālā komersanta tirdzniecības vietā Daugavpilī, ar mērķi apkarot preču zīmju nelikumīgu izmantošanu. Likumsargi pārbaudes laikā izņēma 99 vienības ar pasaulē zināmu smaržu viltojumiem – Versace, Boss, Armani, Chanel, Davidoff u.c. Ja visas šīs smaržu vienības tiktu realizētas, tad noziedznieku guvums būtu aptuveni 5 000 eiro. Jāpiemin, ka tirdzniecības vietā tika pārdotas ne tikai smaržas, bet arī citas sadzīves mantas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Stājas spēkā ierobežojumi aromatizētiem karsējamās tabakas izstrādājumiem

LETA, 23.10.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien visās Eiropas Savienības dalībvalstīs, tostarp arī Latvijā, stājas spēkā jauni ierobežojumi aromatizētiem karsējamās tabakas izstrādājumiem.

Pavasarī Latvija pārņēma Eiropas Komisijas (EK) direktīvu, kas nosaka ierobežojumus karsējamās tabakas izstrādājumiem pievienot tādas piedevas, kas var mainīt minēto izstrādājuma smaržu vai garšu, radot raksturīgo aromātu, piemēram, mentola aromātu.

Direktīva nosaka, ka ierobežojumiem vienlaicīgi visās ES dalībvalstīs jāstājas spēkā šodien, 23.oktobrī. Aizliegums jāievēro ražotājiem, izplatītājiem un tirgotājiem visā ES.

Ierobežojums neaizliedz pilnībā pievienot aromatizētājus, bet tikai ierobežo piedevu pievienošanu tādā apmērā, lai tās nerada izstrādājumam raksturīgo aromātu. Runa ir par piedevām, kas smēķējot rada izteiktu, piemēram, augļu, garšvielu, garšaugu, mentola un citu smaržu un garšu. Aromatizētāju pievienošana rada maldīgu priekšstatu par smēķēšanas vai šādu produktu lietošanas nekaitīgumu, lai gan minēto produktu lietošana ietekmē veselību un veicina atkarības rašanās risku, jo satur nikotīnu, norāda Veselības ministrijā (VM).

Komentāri

Pievienot komentāru