Hanza Līzinga līzinga un faktoringa portfelis pērn audzis par 31 %, sasniedzot 167 milj. Ls jeb 47 % no kopējā tirgus, tātad līderpozīcijas. Šādus pierauguma tempus un tirgus daļu tā cer saglabāt arī šogad. Par to informē Hanza Līzinga finansu direktors Jānis Mūrmanis. Dati par kompānijas tirgus daļu iegūti gan no Latvijas Līzinga Devēju asociācijas dalībniekiem (Hanza Līzings, Unilīzings un Nordea Finance Latvia), gan bankām, kuras sniedz līzingu, taču pagaidām tie netiek publiskoti. Pēc Hanza Līzinga aplēsēm, kopējais līzinga tirgus pērn ir audzis par 30 %. Latvijā ir 1 miljons mājsaimniecību, no kurām līzingu vēlētos izmantot 38 %. Aizvien vairāk ir tādu mājsaimniecību, kuru rīcībā pēc obligāto maksājumu segšanas (pārtika, komunālie pakalpojumi u.c.) paliek brīvie naudas līdzekļi, kurus tās var novirzīt, piem., samaksai par līzingu, liecina Hanza Līzinga rīcībā esošie dati. Cilvēku izpratne par līzingu un izšķiršanās par šādu finansējumu, kā arī pakalpojuma pilnveidošana, nodrošinās cerēto Hanza Līzinga pieaugumu šogad par 30 %, norāda J. Mūrmanis. Viņa aplēses liecina, ka turpmākos 5 gados Latvijas līzinga tirgus var trīškāršoties vai pat četrkāršoties.