Jaunākais izdevums

Norvēģu kompānija Orkla Foods kļuvusi par vienīgo igauņu šokolādes fabrikas Kalev akciju paketes īpašnieci, ziņo Igaunijas portāls ERR novosti.

4. maijā Orkla noslēgusi līgumu ar igauņu uzņēmējam Oliveram Krūdam piederošo Kalev Chocolate Factory. Saskaņā ar pirkšanas-pārdošanas līgumu, norvēģiem piederēs 100% Kalev akciju, ieskaitot rūpnīcu.

Kalev Chocolate Factory gada apgrozījums sasniedz 28 miljonus eiro, uzņēmumā strādā aptuveni 400 cilvēku.

Orkla Foods Fenno-Baltic izpilddirektors Klāss Jērans Hagstroms uzskata, ka pēc šī darījuma uzņēmums spēs paplašināt savu konditorijas izstrādājumu ražošanu Somijā un Baltijas valstīs.

Orkla jau kontrolē daļu Krievijas saldumu tirgus, kur tai pieder kompānija СладКо ar fabrikām Jekaterinburgā un Uļjanovskā. 2006. gadā Orkla iegādājās vairāk nekā 75% akciju lielā konditorejas fabrikā Pēterburgā.

Kalev Chocolate Factory iepriekš pilnībā piederēja O. Krūdam caur viņa firmu Luterma. Pēc 4. maijā noslēgtā darījuma Kalev Chocolate Factory kļūs par vienu no Orkla Foods Fenno-Baltic grupas uzņēmumiem. O. Krūds darījumu uzskata par pozitīvu notikumu Kalev attīstībā. «Orkla – tas ir stratēģisks pircējs, spējīgs un ieinteresēts uzņēmuma tālākā attīstībā un tā darbībā,» paziņojis O. Krūds.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

FOTO: Viena no lielākajām pārtikas ražotnēm Igaunijā

Anda Asere, 21.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemassvētku laikā saldumu ražotājs Kalev plāno pārdot vairāk nekā 700 tonnas našķu; lielāko daļu apēdīs Igaunijā, bet daļa nonāks arī pie citu valstu kārumniekiem

Uzķert ilgtermiņa tendenci ir daudz sarežģītāk, nekā saražot šokolādi, kas būs populāra dažas sezonas, saka AS Kalev pārdošanas direktors un valdes loceklis Janeks Kalbins (Janek Kalbin).

Pašlaik Kalev ietilpst Orkla uzņēmumu grupā, kurā ir vairāki virzieni, tostarp pārtika (Orkla Foods), saldumi un uzkodas (Orkla Confectionery & Snacks). Lielāku valstu tirgū katrs virziens tiek vadīts atsevišķi. Piemēram, tā ir Latvijā, savukārt Igaunijā abiem virzieniem ir kopīga vadība, kas atbild par visu produktu ražošanu un zīmolu virzīšanu tirgū. Uzņēmums pārstāv šādus zīmolus – Kalev, Laima, Selga, Staburadze, Ādažu Čipsi, Taffel, Felix, Gutta, Spilva, kā arī pārtikas piedevas Möller’s, Livol, Gerimax u.c. «Mūsu pārvaldes modelis ir diezgan unikāls un interesants. Izaicinājums ir tas, ka produktu portfelis ir tiešām liels un dažāds un ir jautājums, kā to vadīt,» saka J. Kalbins. Pašlaik Kalev ir viena no lielākajām pārtikas ražotnēm Igaunijā, kas uzbūvēta pēc neatkarības atgūšanas. Tā aizņem vairāk nekā 2,5 ha. Tajā ražo aptuveni astoņus tūkstošus tonnas saldumu gadā. Apjomus ir iespējams dubultot, efektīvi vadot ražošanu; ir iespējas augt gan Igaunijā, gan eksportā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārtikas ražotājs SIA Spilva ar nākamo mēnesi pārņem Igaunijas saldumu ražotāja Kalev Chocolate Factory tirdzniecības un mārketinga organizēšanu un pārraudzību Latvijā.

No 1. novembra Spilva nodrošinās Kalev produkcijas tirdzniecību visiem mazumtigotājiem Latvijā, izņemot Rimi, Maxima un Baltstor mazumtirdzniecības tīklus, kuri saņems Kalev produkciju atbilstoši iepriekš slēgtiem līgumiem ar Kalev Igaunijā, informē kompānija. Taču plānots, ka 2011. gadā Kalev produkcijas pārdošanu arī šiem mazumtirdzniecības tīkliem Latvijā pārņems Spilva.

«Līdz šim Latvijā ir pārstāvēts tikai neliels klāsts Kalev produkcijas. Ar laiku plānojam Latvijā piedāvāt plašāku Kalev produkcijas sortimentu, kā arī pilnīgi jaunus produktus,» skaidro Spilvas tirdzniecības un mārketinga direktore Dana Erciņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Igaunijas Kalev meklē jaunu bosu

Ritvars Bīders, 10.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 11. jūnija Kalev Chocolate Factory izpilddirektors Maits Nilsons pametīs savu amatu, tāpēc kompānija uzsākusi jauna vadītāja meklējumus, ziņo BBN.

Līdz jaunais izpilddirektors tiks atrasts Kalev vadītāja krēslā sēdīsies pašreizējais kompānijas valdes loceklis Marko Kaha.

M. Nilsons Kalev sāka strādāt 2005. gadā kā ražošanas vadītājs. Pēc kompānijas restrukturizācijas viņš kļuva par Kalev valdes locekli.

Kalev Chocolate Factory ir lielākais saldumu ražotājs Igaunijā. Kompānija nodarbina aptuveni 400 darbiniekus un gadā apgroza aptuveni 28 miljonus eiro.

Šā gada maijā Kalev nonāca starptautiskās kompānijas Orkla īpašumā un kļuva par vienu nu Orkla Foods Nordic uzņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konditorejas fabrikai Kalev joprojām ir vismīlētākais zīmols Igaunijā, tāpat kā iepriekšējos gados, vēsta baltic-course.com.

Otrajā vieta ir piena pārstrādātājs Tere. 3. un 4. vietas dala Skype un Maxima, liecina TNS Emor zīmolu pētījums.

Pirmajā desmitniekā iekļuvuši arī: valsts televīzija ETV, Google, maizes uzņēmums Leibur, lielveikalu ķēde Selver, telekomunikāciju uzņēmums Tele2 un YouTube.

Kamēr citu zīmolu pozīcijas pirmajā desmitniekā ir mainījušās, salīdzinot ar 2009. un 2010. gadu, Kalev ir saglabājis un pat palielinājis savu pārsvaru. Zīmols Tere piedzīvojis lielāko kāpumu - no 23. vietas 2009. gadā uz 12. vietu 2010. gadā un 2. vietu tagad.

Pētījumā, kas veikts no šā gada janvāra līdz februārim, piedalījies 1001 Igaunijas iedzīvotājs vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvija palīdz Kalev kļūt par tirgus līderi Baltijā

, 13.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igauņu saldumu ražotājs Kalev arī šā gada augustā un septembrī bijis Baltijas šokolādes un cukura konditorejas izstrādājumu tirgus līderis, ziņo bbn.

Saskaņā ar tirgus izpētes kompānijas Nielsen datiem Kalev tirgus daļa apjoma ziņā palielinājusies par 0.6 un apgrozījuma ziņā par 0.8 procentu punktiem līdz attiecīgi līdz 15.5% un 13.9%.

Kalev mārketinga un pārdošanas vadītāja Monika Heinrāde (Monika Heinrand) sacījusi, ka Kalev tirgus daļa palielinājusies, pateicoties apjoma un apgrozījuma pieaugumam Latvijā.

Kalev galvenokārt eksportē produktus uz Latviju, Lietuvu, Skandināvijas valstīm un Krieviju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laimas konfektes Latvijai nezudīs, intervijā laikrakstam Diena apgalvo NP Foods valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis.

Pēc tam, kad publiski tika paziņots, ka NP Foods iegādājies Norvēģijā bāzētais koncerns Orkla, Latvijas iedzīvotāji pauda bažas, kas notiks ar iemīļotajiem zīmoliem, piemēram, Laimas šokolādes konfektēm. Varat bažas kliedēt?

NP Foods iekšienē valda miers, jo mēs zinām savas vērtības, tradīcijas un apzināmies savu spēku. Mums jau izdevies Skandināvijas tirgū paveikt pietiekami daudz laba, lai mēs būtu droši, ka varam ne tikai saglabāt, bet arī attīstīt ražošanu tepat Latvijā. Ražošanas pārcelšana uz Skandināviju nav iedomājama.

Tādēļ, ka Skandināvijas valstīs ir augstākas darbaspēka izmaksas?

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Kalev ar 618 tūkstošu peļņu «atkal zirgā»

Lelde Petrāne, 06.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārdošanas apjoma un tirgus daļas pieaugums palielinājis Igaunijas saldumu ražotāja AS Kalev pārdošanas ieņēmumus par 11%, un kompānija 2011. gadā nopelnījusi 618 tūkstošus eiro, vēsta baltic-course.com.

2010. gadā Kalev zaudējumi sasniedza 5,8 miljonus eiro.

Kalev apgrozījums 2011. gadā audzis par gandrīz 11% līdz 28,8 miljoniem eiro.

Kompānija pārdevusi 5000 tonnas saldumu, kas ir par 425 tonnām vairāk nekā 2010. gadā.

54% no pārdošanas apjomiem bijušas konfektes un 33% - šokolādes batoniņi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Igaunijā šogad Ziemassvētkiem saldumus pasūta mazāk

Vēsma Lēvalde, Db, 07.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veikali Igaunijā no saldumu ražotāja Kalev šogad pieprasījuši aptuveni par 15 procentiem mazāk saldumu nekā pērn, ziņo Postimees.

Bērniem domātās saldumu izlases jeb Ziemassvētku paciņas pircēji šogad pasūta gausāk, bet pasūtījumu apjoms atšķiras pa reģioniem, atzīmē Kalev padomes priekšsēdētājs Maits Nīlsons. «Liekas, ka smagākas problēmas ir Dienvidigaunijā, jo tur bērnudārzu vadītāji norāda, ka dāvanu nebūs, jo vecākiem nav naudas, lai par tām samaksātu, » novērojis Kalev vadītājs. Tomēr Kalev vadītājs ir pārliecināts, ka saldumu paciņas būs pēdējā dāvana, no kuras vecāki atteiksies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas izlases basketbolists Armands Šķēle kādam Latvijas uzņēmējam esot parādā 90 tūkstošus eiro (63 252 latus) un šobrīd izvairās no to maksāšanas, vēsta vairāki Igaunijas mediji.

Igaunijas televīzijas raidījumā Aculiecinieks septembrī tika izplatīta informācija, ka A. Šķēle ar sevis pārstāvēto Igaunijas čempionvienību Tallinas Kalev/Cramo noslēdzis vienošanos, kas latvietim ļauj izvairīties no parādu atmaksas.

Savukārt šonedēļ A. Šķēle Igaunijas tiesai zvērēja, ka viņa mēnešalga ir vien 500 eiro (351 lats). Ja latviešu sportists būs sniedzis nepareizu informāciju, pret viņu var tikt ierosināta krimināllieta.

Tiek vēstīts, ka Latvijas basketbolists vēl no Kalev/Cramo kluba lietošanā saņem automašīnu, dzīvokli, kā arī piemaksu par veiksmīgu sniegumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā rūgto, melno vai tumšo šokolādi Latvijā drīkst pārdot pat tādu izstrādājumu, kurā kakao nav pat puse no kopējām izejvielām un kas ir aizdarīts ar augu taukiem, arī palmu eļļu, vēsta laikraksts Neatkarīgā.

Pārlūkojot veikalos nopērkamās rūgtās, melnās, tumšās un piena šokolādes, kas ražotas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā, Neatkarīgā secinājusi, ka precīzu kritēriju, pēc kuriem vadītos šokolādes ražotāji, nav. Vieni par rūgto sauc to šokolādi, kurā kakao saturs ir vismaz 70%, citi – par tādu dēvē pat to, kurai kakao saturs nepārsniedz 56%. Tumšās šokolādes cienītājiem jāsamierinās ar aptuveni 47% kakao saturu produktā.

Pārtikas un veterinārā dienesta (PVD) Pārtikas uzraudzības departamenta Augu izcelsmes produktu, dzērienu un bioloģiskās lauksaimniecības uzraudzības daļas vecākā eksperte Inese Levane Neatkarīgajai skaidrojusi, ka par šokolādi kuru katru izstrādājumu tomēr nevar saukt. MK noteikumos Klasifikācijas, kvalitātes un marķējuma prasības kakao un šokolādes produktiem ir minēts, kādos gadījumos drīkst piemērot šokolādes un kakao tirdzniecības nosaukumus. «Saskaņā ar šiem noteikumiem par šokolādi drīkst saukt tādu produktu, kas iegūts no kakao produktiem un cukura un kurā kopējā kakao sausna ir ne mazāka par 35%. Piena šokolādē kakao saturs nedrīkst būt mazāks par 25%. Savukārt šokolādes konfektēs šokolādei ir jābūt vismaz 25% no galaprodukta masas. Noteikumi arī nosaka, ka šokolādei aizliegts pievienot dzīvnieku taukus, izņemot piena taukus, kā arī miltus, granulveida un pulverveida cieti. Tajā pašā laikā šokolādes ražošanā atļauts pievienot noteiktus augu taukus,» sacījusi I. Levane. Tiesa, tajos gadījumos, kad ir pievienoti augu tauki, šie noteikumi prasa šokolādes marķējumu papildināt ar skaidri saredzamu un salasāmu norādi – satur kakao sviestu un citus augu taukus. Norādei jāatrodas vienā uztveres laukā ar sastāvdaļu sarakstu un ir jābūt skaidri atdalītai no tā. Neatkarīgā pārliecinājusies, ka vairāku šokolādes tāfelīšu marķējumā pie produkta sastāvdaļām augu tauki ir norādīti. Par to, vai šī norāde ir skaidri saredzama un salasāma, varot strīdēties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Latvijā iecienītāko zīmolu TOP 10

Monta Glumane, 01.06.2018

Tālāk galerijā: Latvijā desmit iecienītākie zīmoli. 10.vieta - Tele2

Foto: SCANPIX SWEDEN/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijā veikts pētījums liecina, ka iecienītākais zīmols Latvijā ir Swedbank, Lietuvā - Facebook, bet Igaunijā - Kalev. Latvijā neviens no pašmāju zīmoliem nav iekļuvis TOP 10. Lielākoties reģionālie un globālie zīmoli ieņem vadošās topa pozīcijas arī Igaunijā un Lietuvā.

Pētījumu veicis uzņēmums Kantar Emor, kas ietilpst pētījumu uzņēmumu grupā Kantar.

Pēdējos četrus gadus pirmo vietu Latvijas topā ieņem Swedbank, bet Laima, kas ļoti ilgu laiku turējās otrajā vai trešajā vietā, šoreiz TOP 10 nav iekļuvusi. Atšķirībā no kaimiņvalstīm Latvijas topā ir vairāki tehnoloģiju zīmoli – piemēram, Samsung, Apple un Audi. Tāpat Latvijas iedzīvotāji augsti novērtējuši arī zīmolu Neste, kamēr citviet Baltijā neviens degvielas tirdzniecības uzņēmums zīmolu TOP10 nav iekļuvis.

Iecienītāko zīmolu TOP 10 visās trijās Baltijas valstīs ierindojušies tādi globāli zīmoli kā YouTube, Google un Swedbank, kā arī veikalu tīkls Maxima. Vietējie zīmoli topā lielākoties nav iekļuvuši, izņēmums ir vienīgi Igaunija, kurā pirmo vietu ieņem saldumu ražotājs Kalev, tam seko globālais zīmols YouTube, bet jau nākamie ir sabiedriskā raidorganizācija ERR un vietējais mazumtirdzniecības tīkls Selver. Savukārt septītā vieta atvēlēta Farmi Piimatööstus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijā piekto gadu pēc kārtas par mīlētāko zīmolu atzīts saldumu ražotājs Kalev, savukārt otro un trešo vietu dala lietuviešu mazumtirdzniecības tīkls Maxima un piena pārstrādātājs Tere, vēsta Baltic Course, citējot TNS Emor pētījumu.

Saldumu ražotājs Kalev saglabājis līderpozīcijas kopš 2009. gada, savukārt Maxima pērn ierindojās 3. vietā, bet Tere arī aizvadītājā gadā bija otrs mīlētākais zīmols Igaunijā.

Zīmoli Google un Skype Igaunijā šogad topā aizņem ceturto un piekto vietu. Savukārt TOP 12 gozējas arī tādas kompānijas kā A. Le Coq, ETV, Leibur, Rakvere Meat Industry, Selver, Swedbank un Tele2.

Pētījums tika veikts šā gada janvārī, aptaujājot 1007 Igaunijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 74 gadiem.

Jau vēstīts, ka DDB Consulting Baltijas mīlētāko zīmolu topa augšgalā ierindojās Google. Baltijas mīlētāko zīmolu saraksta otrajā vietā ir Nokia, trešajā - Skype. Topa ceturtajā vietā ierindojies zīmols Swedbank, piektajā - Maxima, sestajā - Facebook, septītajā – TV3. Zīmols Google bija arī Latvijas mīlētāko zīmolu saraksta augšgalā, un arī 2011. gadā Google bija šī topa pirmajā vietā. Salīdzinājumā ar 2011. gadu savas pozīcijas Latvijas mīlētāko zīmolu topā pērn rudenī nemainīja arī Inbox, kas ierindojās otrajā vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - Orkla NP Foods uzņēmumos sola ievērojamas investīcijas; ražotnes neplāno slēgt

Žanete Hāka, 26.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Norvēģijas uzņēmums Orkla kļuvis par NP Foods un tam piederošo uzņēmumu Laima, Gutta, Staburadze, Staburadzes Konditoreja un Margiris īpašnieku.

Preses konferencē uzņēmumu pārstāvji norādīja, ka jaunajam investoram nav plānu slēgt kādu Latvijas ražotni vai atlaist darbiniekus, tas arī redzams iepriekšējos ieguldījumos, kas veikti Latvijā. Tāpat uzņēmuma attīstībā tiek plānotas ievērojamas investīcijas, stāsta Orkla Confectionery & Snacks izpilddirektors Kristers Abergs.

Orkla jau reģionos pieder vairākas šokolādes un konfekšu rūpnīcas un uzņēmumi – šie biznesi sadarbojas, taču strādā kā neatkarīgi uzņēmumi un nav plānots tos apvienot, bet izmantot to zināšanas.

K. Abergs uzsvēra, ka investors pats atradis NP Foods, un izvēlējies tajā investēt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Latvenergo ar elektrību apgādās Tallinas Tehnisko universitāti

Līva Melbārzde, 28.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvenergo vismaz turpmākos sešus mēnešus apgādās ar elektroenerģiju visas Tallinas Tehniskās Universitātes ēkas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) vakar vakarā saņēmusi norvēģu koncerna Orkla un kompānijas NP Foods apvienošanās ziņojumu, ko plāno izskatīt četru mēnešu laikā.

KP pārstāve Inita Kabanova skaidroja, ka KP piecu darbdienu laikā no ziņojuma saņemšanas izvērtēs, vai iesniegtajos dokumentos ir ietverta visa informācija, ko apvienošanos gadījumos paredz Ministru kabineta noteikumi.

«Ja visa nepieciešamā informācija būs iesniegta, tad ziņojums tiks izskatīts parastajā kārtībā, respektīvi, četru mēnešu laikā no ziņojuma saņemšanas dienas KP būs jāpieņem lēmums par apvienošanās atļaušanu, aizliegšanu vai atļaušanu ar saistošajiem noteikumiem, kas novērš iespējamo kaitējumu konkurencei,» norādīja Kabanova.

Kā ziņots, 26.augustā Norvēģijas kompānija Orkla paziņoja, ka iegādājas 100% kapitāldaļu NP Foods uzņēmumos AS Laima, AS Gutta, SIA NP Foods, AS Staburadze, UAB Margiris un SIA Detente no uzņēmuma Nordic Partners Foods Ltd, kura īpašnieki ir Latvijas investīciju kompānija Nordic Partners un Islandes fonds BIL ehf.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar TNS Emor pētījumu, jau otro gadu pēc kārtas Latvijas iemīļotāko zīmolu topa virsotne ir nemainīga - trīs zīmoli saglabājuši savas pozīcijas tajā. Kaimiņvalstīs - Lietuvā un Igaunijā, zīmolu topa virsotne ir nedaudz mainījusies.

Lietuvas TOP 3 šogad veido Google (17%), Facebook (17%) un Maxima (13%). Salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu Facebook piedzīvojis 7% pieaugumu (2015.gadā - 10%), bet Maxima - viena procenta kritumu (pērn - 14%). No TOP 3 šogad izkritis Samsung, kas pērn bija trešajā vietā.

Igaunijas patērētāji par iemīļotākajiem šogad nosaukuši vietējo saldumu ražotāju Kalev (14%), tehnoloģiju gigantu Google (14%) un Youtube (14%). Pērn trešais populārākais zīmols bija Swedbank, kas šogad ierindojies septītajā vietā.

«Visās trīs Baltijas valstīs desmit iecienītāko zīmolu vidū ir Google, Facebook, Swedbank un Maxima,» saka TNS Emor izpētes vadītāja Klaudija Vīma. «Katrā no valstīm topā pārstāvēts vismaz viens zīmols no banku, mazumtirdzniecības, telekomunikāciju un interneta uzņēmumu sektora. Redzams, ka Lietuvā un Igaunijā interneta kompānijas minētas biežāk, bet Latvijā respondenti vairāk izcēluši banku sektora un mazumtirdzniecības zīmolus.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Latvijā ieviesīs starptautisku inovāciju - Smart-ID

Zane Atlāce - Bistere, 19.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā prezentēts Smart-ID - jaunākās paaudzes autentifikācijas līdzeklis, kas veidots uz viedtālruņa platformas un turpmāk Latvijas iedzīvotājiem dos piekļuvi bankām un dažādiem digitālajiem pakalpojumiem ar viedtālruņa palīdzību.

Smart-ID ir mobilā lietotne (aplikācija), kura vienkārši un droši ļaus piekļūt dažādiem e-pakalpojumiem. Latvijā Swedbank un SEB banka gatavojas to piedāvāt saviem klientiem jau šī gada pirmajā pusē.

Sākotnēji Latvijā tā būs alternatīva banku kodu kartēm un kodu kalkulatoriem ar vēl lielāku drošības pakāpi, taču ar laiku var tikt izmantots arī citās nozarēs, arī dokumentu parakstīšanai ārpus internetbankām.

Potenciāls jaunā rīka izmantošanai ir liels - 1,4 miljoni banku klientu ir internetbanku lietotāji. Saskaņā ar Latvijas interneta asociācijas 2016.gada datiem, jau šobrīd 800 000 Latvijas iedzīvotāju lieto internetu mobilajos tālruņos. Savukārt TNS dati liecina, ka patlaban jau 61% no visiem Latvijas iedzīvotājiem ir viedierīces.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gadījumā, ja Kotdivuārā šonedēļ ieviestais kakao eksporta aizliegums netiks atcelts, šokolādes ražotājus sagaida grūtas dienas, savukārt saldumu mīļus – šokolādes sadārdzinājums

Kotdivuāra ir viens no lielākajiem kakao eksportētājiem pasaulē, nodrošinot 40% no šīs šokolādes ražošanai nepieciešamās izejvielas piegādēm.

Dzd.ee vēsta, ka pasaules šokolādes ražotāji cer, ka šis eksporta aizliegums tiks atcelts, pretējā gadījumā rūpniekus gaida lielas grūtības. «Tas ir ļoti liels kaitējums visai nozarei. Ja aizliegums netiks atcelts, kakao cena sasniegs agrāk nepieredzētus augstumus,» skaidro kompānijas Fazer Baltikum pārstāve Baiba Gulbe, piebilstot, ka, viņasprāt, visi šokolādes ražotāji runās par cenu palielināšanu.

B. Gulbe norāda, ka gadījumā, ja kakao eksporta aizliegums netiks atcelts, patērētāji šokolādes sadārdzināšanos jutīs ne ātrāk kā pēc pāris mēnešiem, taču viņa cer, ka situācija atrisināsies un tas nenotiks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Vai nu pirmajā līgā, vai 
nespēlē vispār


Anda Asere, 17.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas būvniecības kompānija a/s TREV-2 Grupp pēc īpašnieku maiņas izvēlas atšķirīgu nākotnes stratēģiju, lūkojot, kā iespējams attīstīt biznesu

Tā intervijā DB stāsta Erki Melders (Erki Mölder), a/s TREV-2 Grupp vadītājs. Viena no šī brīža aktualitātēm būvniecībā saistās ar jauno ES fondu plānošanas periodu, kas spēcīgi ietekmē biznesu. «Igaunijas ceļu administrācijas stratēģija nākamajam periodam ir atšķirīga. Šis ir pirmais gads jaunajā normalitātē. Iepriekšējā periodā bija daudz lielu projektu – milzīgi būvniecības darbi, tilti utt. Nākamajā periodā finansējums paredzēts mazākiem projektiem. Naudas apjoms varbūt būs tikpat liels, bet projektu daba būs atšķirīga. Tā ir normāla evolūcija – lielie darbi ir pabeigti, tagad koncentrēsimies uz esošās infrastruktūras uzturēšanu. Uzskatu, ka tas ir labi,» teic E. Melders.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijā veikts pētījums liecina, ka iecienītākais zīmols Lietuvā un Igaunijā ir Google, bet Latvijā – Swedbank.

Pētījumu veicis uzņēmums Kantar Emor, kas ietilpst pasaules vadošajā pētījumu uzņēmumu grupā Kantar. Emor pētnieks Aivars Voogs stāsta, ka ir tikai trīs zīmoli, kas ierindojas TOP 10 visā Baltijā – tie ir Google, Swedbank un Facebook.

Dažiem ir spēcīgas pozīcijas tikai divās valstīs – piemēram, Telia ir vienlīdz populārs Igaunijā un Lietuvā. Latvijā un Lietuvā skalas augšgalā ir arī Maxima, bet Igaunijā tā no pirmā desmitnieka noslīdējusi līdz 14.vietai. Igaunijā un Lietuvā ir populārs ir Gmail, bet Latvijā cilvēki vēl joprojām dod priekšroku Inbox.lv pasta serverim. Līdzīgi ir ar Youtube, kas Latvijā ir vien 11.vietā, bet abās pārējās Baltijas valstīs ierindojas desmitniekā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Latvenergo piegādās elektroenerģiju Igaunijas Selver

Elīna Pankovska, 19.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūnijā un jūlijā viena trešā daļa a/s Latvenergo klientu Igaunijā nolēmuši saglabāt līgumattiecības par elektroenerģijas piegādi, bet pārējie klienti vēl turpinās līgumattiecības ar Latvenergo.

Turpmāk Latvenergo piegādās elektroenerģiju arī Igaunijas tirdzniecības ķēdei Selver, kas pieder a/s Tallinna Kaubamaja.

Šobrīd 52 Igaunijas uzņēmumi ir izvēlējušies Latvenergo par savu elektroenerģijas piegādātāju, kas elektroenerģijas apjoma ziņā veidojot 5% līdz 6% no kopējā elektroenerģijas patēriņa Igaunijā.

Minētie 52 uzņēmumi ir ceturtā daļa no visiem Igaunijas uzņēmumiem, kuriem, atveroties Igaunijas tirgum 2010.gada 1.aprīlī, ir tiesības brīvi izvēlēties elektroenerģijas tirgotāju, DB informēja Latvenergo pārstāve Ilvija Līvmane.

Vairums no igauņu uzņēmumiem jau ir Latvenergo klienti kopš elektroenerģijas tirgus atvēršanās Igaunijā 2010.gadā. Piemēram, a/s MAAG Piimatööstus, a/s Balbiino un a/s Kalev Chocolate Factory.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Yaris izaicina Corolla? 
Nē! Tikai labās pieredzes pārņemšana


Guntars Gūte, 19.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Corolla ir leģendārs auto, kas savu īpašnieku mīlestību spējis iekarot teju 50 gadu garumā, mainoties līdzi laikam un tendencēm, bet vienlaikus saglabājot un paaugstinot savu kvalitāti un uzticamību. Taču šobrīd izaicinājumu Corolla, šķiet, met jaunais Toyota modelis – Yaris. Un ir pamatotas cerības, ka Yaris savā ziņā varētu atkārtot Corolla uzvaras gājienu autopasaulē

Corolla vēsture sākās 1966. gadā, kad pasaules autotirgū debitēja pirmā šī modeļa automašīna. Kopš tā laika šis uzticamais un drošais auto ticis pilnveidots, lai atbilstu un pārsniegtu miljoniem autovadītāju cerību visā pasaulē. Šobrīd Corolla cienītājiem ir pieejams jau 11. paaudzes modelis, kas atkal veidots tā, lai saviem saimniekiem radītu gan emocionālu, gan praktisku gandarījumu. Arī Toyota Yaris jau drīz pēc nobraukšanas no konveijiera ir ieguvis nedalītu autobraucēju atzinību visā pasaulē. Taču šī nav sacensība starp pieredzi un jaunību! Katram no šiem spēkratiem ir savs lietojums. Katram – savi plusi un izaicinājumi. Viss ir atkarīgs no tā, kādām vajadzībām izvēlaties savu auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lauma Lingerie ārvalstu iepircējiem prezentē 2015./2016. gada rudens-ziemas veļas kolekciju

Lelde Petrāne, 20.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Veļas ražotāja AS Lauma Lingerie klientiem un franšīzes partneriem no vairāk nekā 10 dažādām pasaules valstīm tradicionāli prezentējusi jau 2015./2016. gada rudens-ziemas sezonas kolekciju. Prezentācijas ietvaros tika pieteiktas 56 kolekcijas un vairāk nekā 300 atsevišķi izstrādājumi, kas iezīmē nākamā gada rudens un ziemas sezonas tendences sieviešu veļas pasaulē.

Partneriem un klientiem tika prezentētas jaunākās zīmolu Lauma Lingerie un Laumelle Lingerie veļas kolekcijas. Tradicionāli Lauma Lingerie prezentē savas nākamo sezonu kolekcijas divas reizes gadā - aprīli un oktobrī – ar mērķi iepazīstināt savus klientus ar aktuālākajām veļas pasaules modes tendencēm. Šoreiz tika prezentētas arī pavisam jaunas kolekcijas – Lauma Active līnija aktīvā dzīvesveida piekritējām, ko veido sporta krūšturi, šortiņi, legingi un topi, kā arī Home Wear kolekcija, kas radīta nesteidzīgai mājas dzīves baudīšanai.

Šogad Lauma Lingerie dizaineru komandai ir pievienojušies divi jauni dizaineri no Latvijas, kuri aktīvi strādā pie jaunu tendenču ieviešanas un attīsta veļas kolekciju piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēma lēmumu atļaut Orkla ASA un AS Gutta, SIA NP Foods, AS Staburadze, UAB Margiris, SIA Detente, AS Laima un to meitas sabiedrību apvienošanos, informē KP.

KP secina, ka darījuma rezultātā ietekmētajos tirgos netiks nodarīts kaitējums konkurencei.

KP lēmumā secina, ka tirgos, kuros darbojas apvienošanās dalībnieki, – sulu, sulu dzērienu un nektāru tirgū, šokolādes konditorejas tirgū, cukura konditorejas izstrādājumu tirgū, cepumu, biskvītu un vafeļu tirgū, kā arī galda mērču tirgū un gatavo zupu tirgū – Latvijā un Baltijas teritorijā konkurence netiks būtiski samazināta. Darījuma rezultātā minētajos tirgos apvienošanās dalībnieku tirgus daļas pieaugums vērtējams kā neliels, savukārt jaunu konkurentu ienākšanai attiecīgajos preču tirgos būtisku barjeru nav. Vienlaikus mazumtirgotājiem saglabājas iespējas iegādāties arī citu ražotāju produkciju gan Latvijā, gan arī ārpus Latvijas teritorijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Smart-ID lietotāji turpmāk var legāli parakstīt jebkuru dokumentu

Db.lv, 13.11.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitālā autentifikācijas sistēma Smart-ID ir izgājusi sarežģītu sertifikācijas procesu un saņēmusi augstāko drošības pakāpi - QES. QES ir vienlīdzīgs ar roku rakstītam parakstam, un Smart-ID lietotāji var legāli parakstīt jebkuru dokumentu, un tam jābūt atzītam visā Eiropas Savienībā.

Kopš Smart-ID darbības sākuma tika mēģināts šo risinājumu padarīt vienlīdzīgu ID-kartei vai Mobilajam ID. No šī gada 8. novembra Smart-ID lietotāji var parakstīties ar kvalificētu e-parakstu (QES). Smart-ID ir pirmais digitālā paraksta risinājums Baltijā, kas izgājis sarežģīto tehnisko sertifikāciju, kas balstīta uz Eiropas eIDAS regulējumu.

Pēc nopietnā sertifikācijas procesa Smart-ID tagad tiek atzīts kā kvalificēta paraksta izveides ierīce QSCD. Tas ir visaugstākais līmenis Eiropas Savienībā. QSCD tehniskais risinājums ļauj lietotājiem parakstīt dokumentus ar kvalificētu elektronisko parakstu (QES). Sertifikāciju veica TÜViT.

«Tā bija ilga un noderīga pieredze. Visa mūsu komanda ir laimīga, ka tagad varam saviem klientiem piedāvāt to, ko viņi jau sen ir gaidījuši. Smart-ID kā sertifikācijas produkts tagad pavērs iepriekš nesasniedzamas iespējas. Tas gan e-servisu sniedzējiem, gan lietotājiem pierāda, ka Smart-ID var uzticēties. Tās ir ļoti nozīmīgas izmaiņas visiem Smart-ID lietotājiem,» stāsta Kalevs Fils (Kalev Phil), SK ID Solutions izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru