Arī krāsa var ietekmēt ieguldītāju uzvedību

Viens no faktoriem, kas veido panākumus gūstošu investoru, ir pareiza psiholoģija. Dažādi pētījumi liecina, ka tieši psiholoģiskā sagatavotība mēdz atšķirt veiksminiekus no tiem, kuri, spēlējoties ar vērtspapīriem, zaudē naudu. Ieguldītājus var ietekmēt visdažādākie faktori. Turklāt papildu stress daudziem, visticamāk, nāks brīdī, kad akciju vērtības pēc notikušā astoņu gadu kāpuma uzsāks noturīgāku ceļu zemāk. Eksperti norāda, ka šādā brīdī papildu neadekvātu stresu, kas jauc galvu, var radīt dažādi sīkumi – pat tas, kādā krāsā tiek attēlotas, piemēram, akciju cenu izmaiņas.

Pašlaik daudzi pieraduši pie tā, ka daudzu finanšu aktīvu cenu izmaiņu ziņā pārsvarā dominē zaļā krāsa (bieži, ja cena pieaug, tad šīs izmaiņas tiek attēlotas šajā krāsā). Savukārt, ja cena krīt, tad tas tiek attēlots ar sarkanu krāsu. «Tas varētu likties triviāli un acīmredzami. Sarkanā tinte (vai pikseļi) simbolizē zaudējumus un zaļā simbolizē guvumus. Tā ir pieņemta konvencija [tas gan tā nav, piemēram, Ķīnā un Japānā, kur akciju cenu pieaugums tiek apzīmēts ar sarkano krāsu]. Tomēr izmaiņu lielums, nevis krāsa, maina jūsu bagātības apjomu. Tiesa gan, jaunākie pētījumi liecina, ka krāsa ir vēl viens no daudzajiem spēkiem, kuram var būt ietekme uz ieguldītāju uzvedību,» atklāj The Wall Street Journal (WSJ) eksperts Džeisons Zveigs.

Plašāk lasiet pirmdienas, 17. jūlija, laikrakstā Dienas Bizness!


Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra