Luksuspreču nozare šogad atgūstas labāk nekā gaidīts. Tas notiek, pateicoties bagātajiem amerikāņiem, kas pēc gada pārtraukuma atkal atjauno savu skapju saturu, kā arī jaunbagātniekiem ķīniešiem, kas ļāvušies tērētpriekam, atsaucoties uz jaunu pētījumu, vēsta Associated Press.
Dizaineru apģērbu, smalku ādas izstrādājumu, rotaslietu, pulksteņu un citu luksuspreču pārdošanas apjomi visā pasaulē šogad varētu pieaugt par 10% līdz 168 miljardiem eiro. 2009.gadā pārdošanas apjomi saruka par 8% līdz 153 miljardiem eiro, liecina Bain & Co. ikgadējais nozares apskats, ko pasūtījusi Itālijas asociācija Fondazione Altagamma.
«Tas ir patiešām iespaidīgi, kā klienti ir mainījuši savu pieeju šiem pirkumiem, jo īpaši, ASV un Eiropā,» sacījusi Bain partnere un luksuspreču eksperte Klaudija D'Arpizio.
Pārdošanas apjomi ASV tirgū auguši par 12%, Eiropas - par 6% un Āzijas - par 22%.
Bain dati liecina, ka luksuspreču pārdošanas apjomi lidostās un aviokompānijās šogad sasniegs kopumā 16 miljardus eiro, kas nozīmējot, ka augstas klases ceļošana atkal kļūst pieprasīta. Un šajā ziņā liela ietekme esot «jaunajiem» Ķīnas tūristiem.
Lielākiem zīmoliem klājoties labāk nekā mazākiem, jo tie varējuši investēt jaunos produktos, lai atvilinātu atpakaļ klientus. Mazo zīmolu vājums, visticamāk, novedīšot pie konsolidācijas perioda nozarē, lielākiem zīmoliem uzpērkot mazākos un veidojot jaunas grupas.
Iezīmējoties arī tendence, ka vīriešu apģērbu pārdošanas apjomi aug straujāk nekā sieviešu apģēru pārdošanas apjomi. Vīrieši kļūstot mazāk konservatīvi, viņi izmantojot internetu, lai atrastu iemīļotākos zīmolus un ražojumus, viņi kļūstot arvien izglītotāki un zinošāki modes jomā.