Jaunākais izdevums

Laikā, kad Eiropas pircēji arvien vairāk interesējas par izdevīgiem darījumiem, Nissan steidz modeļu klāstu papildināt ar jaunu mazcenas pilsētas modeli Pixo. Vietējie Nissan pārstāvji gan nav droši vai auto līdz Latvijai nonāks.

Alianses partnera Renault mazcenas modeļa Renault/ Dacia Sandero līdzinieks Nissan Pixo bāzes modelī tiks uzstādīts 1.0 litru 68 ZS dzinējs, kura CO2 izmešu līmenis ir tikai 103 g/km, bet degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir 4,4 l/100km. Šie rādītāji padara Pixo par vienu no pieejamākajiem ekoloģiskajiem pilsētas mazauto. Vēl viena no Pixo pievilcīgajām īpašībām ir tā, ka tas būšot viens no lētākajiem automobiļiem ar automātisko pārnesumkārbu. Automašīnas garums sasniegs 3.50 metrus, platums 1.60 metrus, augstums 1.47 metrus, bet riteņu bāze sasniegs 2.36 metrus.

Paredzams, ka Pixo Eiropas tirgū varētu nonākt vasarā, piemēram, Vācijā tā sākumcena būs 7990 eiro. Par Pixo ierašanos Latvijā precīzas informācijas pagaidām nav. Oficiālā Nissan pārstāvja Norde auto direktors Dainis Bremze informēja, ka Pixo modeļa parādīšanās lielākoties būšot atkarīga no reģionālā importētāja lēmuma.

picturegallery.015b50f0-b4c5-457e-b2c0-66046972aa1b

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009. gada pirmajos sešos mēnešos rumāņu mazcenas autoražotāja Dacia pārdošanas apjomi pieauguši par vairāk nekā 20%, un kopumā visā pasaulē pārdotas vairāk kā 153826 vienības. Vislielākais pārdoto vienību skaits bijis Vācijā – vairāk nekā 48 tūkstoši.

Kopš Renault pārņēma Dacia 1999.gada jūlijā un kopš Dacia Logan laišanas apgrozībā 2004.gadā, Dacia ir kļuvusi par nopietnu spēlētāju auto industrijā. Pēdējo 10 gadu laikā Dacia ir radījusi vienkāršus, modernus, robustus un uzticamus automobiļus. Tieši šāds auto koncepts ir veicinājis Dacia izaugsmi pēdējo gadu laikā. Dacia turpina savu izaugsmi. Eiropā Dacia pārdošanas apjomi palielinājušies gandrīz par 95%, un pārdoto vienību skaits pārsniedz jau 100 tūkstošu, no kuriem Sandero – 60 tūkstoši. Vislielākais pārdoto vienību skaits bijis Vācijā – vairāk kā 48 tūkstoši.Rumānijā Dacia saglabāja savu tirgus daļu 30% apmērā, saglabājot arī līderpozīcijas. Marokā, kur Dacia ir otrs populārākais zīmols, tirgus daļu izdevies palielināt līdz 12.88%. Kopš 2004.gada jau vairāk nekā miljons Dacia automašīnu ir pārdotas visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, ka rudenī rumāņu mazcenas Dacia piecdurvju hečbeku Sandero varēs apkarināt ar īpašām plastmasas uzlikām, bet virsbūves klīrensu palielināt par 20 milimetriem.

Citādi nekādu izmaiņu ar parasto Sandero nav. Starp citu, ar speciālu virsbūves papildekipējumu 4.02 metrus garais Dacia piecdurvju hečbeks Brazīlijas un Argentīnas tirgos jau tiek piedāvāts ar nosaukumu Dacia Sandero Stepway.

Ņemot vērā šā brīža Dacia Sandero milzīgo pieprasījumu Eiropas tirgos, Renault amatpersonas ir nolēmušas šo modeli piedāvāt arī Eiropā, taču atšķirībā no sava Dienvidamerikas brāļa, Eiropai paredzēto Sandero ar īpašo body kit plānots ražot Rumānijā, Pitesti ražotnē.

Spēka agregātu sarakstā bez izmaiņām. Dacia Sandero ieraudzīsim tos pašus Renault dzinējus, ko pazīstam Logan un Logan MCV motortelpā. Vispirms tas ir 1.6 litru tilpuma 87 ZS jaudīgais benzīndzinējs. Neapstrīdot benzīndzinēja spējas daudz racionālāka izvēle būs 1.5 litru dīzeļdzinējs ar 86 ZS lielu jaudu. Abiem dzinējiem palīgos norīkota piecpakāpju mehāniskā pārnesumkārba.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pieprasījums pēc Dacia trīskāršojies

, 17.06.2009

Populārākais eksemplārs no rumāņu mazcenas ražotāja klāsta, joprojām ir jaunais piecdurvju modelis Dacia Sandero. (Foto: Dacia)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rumāņu mazcenas zīmols Dacia piedzīvo ziedu laikus Eiropā. Maijā pārdošanas apjomi ir trīskāršojušies, ļaujot Dacia iekarot 2 % no kopējā Eiropas tirgus pīrāga.

Dacia pieprasījums pašmāju tirgū ir palielinājies divas reizes, savukārt Rietumeiropā Dacia modeļu tirdzniecības apjoms ir trīskāršojies. Kopumā maijā tika pārdotas teju 20 tūkst. vienības. Lielākais maizes devējs joprojām ir jaunais piecdurvju modelis Dacia Sandero.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rumāņu mazcenas automobiļu ražotājs Dacia pērn izcēlies ar labiem komerciāliem panākumiem Francijā. 2008. gadā tika pārdots 43 682 Dacia, kas ir par 33.6% vairāk nekā 2007. gadā.

Par labiem pārdošanas rezultātiem Francijas Autopreses asociācija pagodinājusi Dacia, piešķirot tai Komerciālo panākumu balvu.

Papildus, kategorijā Ekoloģiskākā automašīna, Dacia Sandero ieņēmusi otro vietu. Sandero Francijā ir pieejami četri dzinēju varianti, tie visi emitē mazāk nekā 140 g CO2/km: dīzeļdzinēji dCi 68 un dCi 85 – 120 g CO2/ km, 1.2 16V benzīna dzinējs – 139 g CO2/km un 1.4 GPL – 135g CO2/km.

Dacia Logan, Logan MCV un Sandero kā ekonomiskām un ekoloģiskām automašīnām ir piešķirts Dacia eco2 zīmols.

Starp citu, pēdējo gadu laikā Dacia ir populāra arī Latvijas tirgū – 2008. gadā pie mums pārdota 241 automašīna. Populārākais modelis Latvijā ir Logan MCV - gandrīz puse no visām Latvijā pārdotajām Dacia bijis tieši ši modelis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rumāņu mazcenas Dacia Logan modeļu saimei šī gada martā pievienosies praktiskie Dacia Logan Pick up un Dacia Logan Express.

Pagaidām vēl nav zināmas precīzas automašīnas cenas Latvijā, taču var paredzēt, ka Dacia jaunie modeļi kļūs par ekonomiskākajiem un praktiskākajiem pirkumiem savā segmentā. Abi taupības laikmeta modeļi ir būvēti izmantojot Dacia Logan MCV universāla platformu.

To, ka Dacia Logan Express ar prieku uzņemsies pildīt klasiskā "bulku vāģa" funkcijas, apliecinās uz āru veramas bagāžas nodalījuma durvis. Saimnieciskiem darbiem paredzētais Dacia Logan Express kravas nodalījumā varēs vizināt kravas līdz 725 kg. Kravas nodalījuma garums saniegs 1.94, bet augstums 1.02 metrus.

Praktisks palīgs ikdienā būs arī Dacia Logan Pick up. Kravas kastes izmēri atļaus vizināt līdz 1.80 metrus garus un līdz 300 kg smagus priekšmetus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rumāņu mazcenas krosovers Dacia Duster ir kā darba apģērbs, ko nav bailes saburzīt, sašmulēt vai pat saplēst. Ja tas arī notiks, nebūs liela bēda, jo tas tak ir darba apģērbs.

Dacia Duster nav auto, ko apjūsmot, tas ir darba instruments, kas noder ikdienā, turklāt nemaksā dārgi. Tas ir tas, kas Latvijā un pārējās postpadomju valstīs tiek vērtēts visaugstāk, proti, cena. Šāda taktika atmaksājas ar uzviju, jo salīdzinājumā kaut vai ar alianses partnera Renault pasažieru modeļiem, kas negribīgi pamet autosalona telpas, Dacia Duster par pircēju trūkumu neuztraucas. Patiesībā pieprasījums joprojām ir lielāks nekā piedāvājums, attiecīgi Dacia Duster tīkotāji joprojām ir spiesti stāvēt rindā un pacietīgi gaidīt.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Cena un daudzfunkcionālais pielietojums ir divi iedarbīgākie Dacia Duster argumenti. Jauns krosovers pat ar sulīgu aprīkojumu par 15 tūkst. eiro? Izklausās neticami, bet tas ir iespējams. Attiecīgi ne tikai mežizstrādes uzņēmumi, zemnieku saimniecības vai apsardzes firmas un cita veida kompānijas labprāt dod priekšroku Dacia Duster. Rumāņu mazcenas krosoveru ļoti iecienījušas privātpersonas, turklāt ne tikai no lauku reģioniem, bet arī pilsētām. Vēl viena stabila Dacia Duster pircēju auditorija ir pensionāri. «Augstāk sēdi, tālāk redzi» koncepcija komplektā ar draudzīgo cenu ir tas, kas patīk, turklāt Dacia tirgotājiem par prieku šie pircēji neķēpājas ar līzingu, bet auto pērk pašu spēkiem. Pēc Dacia tirgotāju stāstītā, ne tikai pensionāri, bet arī pārējā privātpersonu masa spēj par automašīnu norēķināties paši un neizmantot līzingu kompāniju atbalstu. Pat, apaugot ar dažādām noderīgām ekstrām, proti, multifunkcionālu stūri, Media Nav Evolution multimediju sistēmu, kruīza kontroli ar ātruma ierobežotāju, daudzskatu kameru sistēmu, LED dienas gaitas lukturiem u.c. labumiem, Dacia Duster maksās 14 450 eiro. Tas ir neapgāžams arguments pircēju piesaistei. Skaidrs, ka viss nav zelts, kas spīd. Multimediju sistēmas ekrānu, kā arī kameru izšķirtspēja ir draņķīga, tostarp arī LED dienas gaismas diožu virtene ir veidota, strikti ievērojot ierobežoto budžetu. Dacia Duster ir vienkāršs auto vienkāršiem cilvēkiem, ja saimniecībā vajag lētu krosoveru, kurš būs uzticams atbalsts ikdienas darbos, turklāt mīlēs braukt pa grants seguma ceļiem, tad pretinieku rumānim nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īstus ziedu laikus piedzīvo rumāņu mazcenas autoražotājs Dacia. 2010. gada pirmajā ceturksnī pieprasījums pēc Dacia modeļiem salīdzinājumā ar 2009. gada attiecīgo periodu ir audzis par 83.6 %.

Kopumā 2010. gadā Rietumeiropas valstīs tika reģistrētas 57 809 jaunas Dacia automašīnas. No Dacia pagaidām īsā modeļu klāsta absolūtais līderis ir bijis Dacia Sandero piecdurvju hečbeka modelis. Lielas cerības tiek saistītas ar jauno Dacia Duster krosoveru, kurš tirdzniecībā Eiropā nonāks šī gada vasarā. Pēc Dacia amatpersonu sniegtās informācija interese par Duster esot tik liela, ka uzņēmums jau prātojot vai izdosies pircēju vēlmes sbalansēt ar plānotajām ražošanas jaudām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais rumāņu mazcenas krosovers Dacia Duster ir multifunkcionāls darba instruments, kas tagad padarīts vēl parocīgāks

Pēc šo rindu autora domām, viens no lielākajiem jaunā Duster ieguvumiem ir priekšējie krēsli, kas ir galvastiesu pārāki par tiem, kas bija iepriekšējā Duster. Jau kopš iznākšanas brīža kompaktais visurgājējs ar vienkāršo, bet uzticamo tehniku un pieejamo cenu ir kļuvis par pieprasītu preci daudzās Eiropas valstīs. Arī pie mums Dacia Duster ir cienīts auto, jo īpaši mežizstrādes uzņēmumu, zemnieku saimniecību, kā arī apsardzes firmu vidū. Būtiski piebilst, ka arvien vairāk par šo auto interesējas privātpersonas ne tikai lauku reģionos, bet arī galvaspilsētā.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Dacia Duster joprojām ir vienkāršs darba zirgs smagiem un brīžiem ļoti netīriem darbiem. Svarīgi, ka auto no tiem nebaidās, drīzāk uzņems tos kā izaicinājumu ar mērķi par katru cenu arī izpildīt. Ja ir vēlēšanās tikt pie lēta krosovera, kurš ar lielāko prieku un azartu mīlēs braukt pa grants seguma ceļiem, tad pretinieku rumānim nav. Uzlabojot jaunākās paaudzes modeli, konceptuāli nav sabojāts Duster džipiskais un robustais izskats. Jauna gaismas tehnika un dekoratīvās uzlikas apkārt automobilim ir tieši tas, kas ir vajadzīgs. Salonā izmaiņu ir gana daudz. Auto ir jūtami apaudzis ar visādām ekstrām - modernu vadības paneli un multifunkcionālu stūri, un dārgākajā izpildījumā ar Media NAV multimediju sistēmu, kruīza kontroli ar ātruma ierobežotāju u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nule kā atklātībai nodotas pirmā rumāņu SUV klases modeļa Dacia Duster oficiālās fotogrāfijas. Paredzams, ka 2010. gadā Dacia Duster nonāks tirdzniecībā, un tā bāzes modeļa cena nepārsniegšot 11 tūkst. eiro.

2009. gadā Ženēvas autoizstādē izrādītais Dacia Duster konceptauto izpelnījās milzīgu ekspertu un klientu atsaucību, tādēļ franču Renault piederošais rumāņu uzņēmums nevilcinoties ķērās pie sērijveida modeļa izstrādes. Iespējams, ka jau 2010. gada Ženēvas autoizstādē Dacia Duster atgriezīsies kā sērijveida modelis.

Kā jau iepriekš tika solīts, 4.25 metrus garais Dacia Duster būs pieejams gan pilnpiedziņas, gan priekšpiedziņas versijā. Pagaidām ir zināms, ka kompaktais SUV tiks pie diviem benzīnmotoriem - 1.6 litru 110 ZS, kā arī divlitrīga 140 ZS jaudīga benzīnmotora. Dīzeļdzinēju cienītājiem galdā tiks celti arī divi spēka agregāti – 1.6 litru 110 ZS jaudīgais dīzelis, kā arī 1.9 litru dīzeļmotors, kurš attīstīs 130 ZS lielu jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rumāņu mazcenas automobiļu ražotājs Dacia Ženēvu šogad ir pārsteidzis ar spilgtu konceptmodeli Dacia Duster, no kura nākotnē varētu iznāk moderns krosovers.

Skaidrs ir viens, ka no futūriskā Duster konceptmodeļā līdz ražošnai varētu nonākt kardināli atšķirīgs modelis. Tomēr, Dacia ir pelnījusi uzslavas par drosmi un uzdrīkstēšanos, īpaši jau tagad, kad autoražotāji par jauniem konceptiem runā arvien retāk.

Skatoties no vadītāja puses Dacia Duster ir kā kupeja, bet pasažieri, iekāpjot no otras puses, to redz kā MPV ar tradicionālu priekšējo durvju atvēršanu un aizmugurējām durvīm, kas iestiprinātas eņģēs, nodrošina papildus ceļošanas ērtības.

Dustera augstums ir 1.49 metri, īsā priekšpuse un aizmugure pārliecas (attiecīgi 65cm un 80cm attiecīgi) riteņu bāzei (2.80m), kompaktais apjoms (4.25 m garums, 1.64 platums) rada visaptverošu stabilitātes un sportiskuma sajūtu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

SIXT TCO: pieprasītākās vēl aizvien apvidus klases automašīnas

Gunta Kursiša, 28.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāji vēl aizvien visvairāk izvēlēties apvidus klases automašīnas, secinājis Sixt Leasing TCO (total cost of ownership) pēc auto dzīves cikla izmaksu aprēķiniem par 2012. gada martā pārdotākajiem automobiļiem.

Statistikas dati liecina, ka martā visvairāk pārdotākās ir apvidus klases automašīnas Nissan Juke (41) un Dacia Duster (34). Salīdzinot Nissan Juke un Dacia Duster auto dzīves cikla izmaksas, secināts, ka Nissan Juke izmaksas ir par 422,76 Ls (bez pievienotās vērtības nodokļa, PVN) lielākas nekā Dacia Duster, bet starpību lielākoties veido degvielas izmaksas, kuras Nissan Juke ir augstākas, teikts Sixt TCO paziņojumā.

Ekonomiskajā klasē visvairāk pārdotas 12 Ford Fiesta automašīnas un 11 Škoda Fabia, kompaktklasē – 25 Škoda Octavia un 22 VolksWagen (VW) Golf, vidējā klasē 23 VW Passat un 18 Toyota Avensis, vieglā komertransporta klasē 17 Škoda Praktik un 12 Fiat Fiorino.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rumāņu mazcenas automašīnu ražotājs Dacia uz Frankfurtes autoizstādi atvizināja jauno ceļojuma konceptmodeli Dacia YAV (Young Activity Van), kuram jau 2010. gada pavasarī jākļūst par sērijveida modeli.

Izmanojot Dacia MCV universāla platformu, attiecīgi arī salona plašumus Dacia ir sagatavojusi auto, ar kuru doties ceļojumus. Ši projekta īstenošana savu roku ir pielikuši kemperu speciālisti no Hymer-Gruppe.

Jaunajam auto ir paredzēti vairāki transformācijas veidi, lai ceļojuma laikā varētu izguldināt sākot no 2 līdz 4 personām. Atkarībā no automašīnas dzinēju un aprīkojuma veida jaunais Dacia sērijveida kemperis varētu maksāt sākot no 15 līdz 20 tūkst. eiro, turklāt pēc Dacia amatpersonu solītā tas jau nākamā gada pavasarī dosies pie pircējiem.

picturegallery.c6bcc84f-f90c-4fd6-998e-07ac40abe222

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mazcenas Dacia sasniedz pasaules rekordu

Miks Lūsis, Db, 26.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar mazcenas spēkratiem Dacia uzstādīts pasaules rekords, izveidojot līdz šim lielāko automašīnu parādi. Rekords uzstādīts Dacia īpašnieku salidojuma laikā, kas notika Bidinghuizenā (Bddinghuizen), Nīderlandē.

Salidojuma laikā rindā sastājušās 355 Dacia markas automašīnas, tādējādi vairāk kā divas reizes pārspējot iepriekšējo pasaules rekordu - 155 automašīnas, informē Renault pārstāvniecība Baltijas valstīs.

Salidojuma laikā jūnija sākumā vairāk kā 2000 skatītāju tika prezentēts arī Dacia jaunpienācējs - Sandero Stepway, lai gan tā oficiālā prezentācija Nīderlandē plānota tikai septembra sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Nemaz ne tik tālā Japāna

Latvijas Republikas ārkārtējais un pilnvarotais vēstnieks Japānā Pēteris Vaivars, 09.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas vēstniecība Japānā uzsāka savu darbību 2006.gada aprīlī. Visu šo laiku viens no galvenajiem vēstniecības uzdevumiem ir veicināt ekonomisko sadarbību starp Latviju un Japānu, kas sevī ietver eksporta veicināšanu no Latvijas uz Japānu un investīciju piesaisti no Japānas uz Latviju. Šodien apskatīšu dažas aktualitātes šajos virzienos.

Pēc provizoriskiem datiem Latvijas kopējais eksports uz Japānu 2009.gadā, salīdzinot ar 2008.gadu, ir pieaudzis par 14% un sasniedza 17.6 milj. LVL. Galvenās Latvijas eksporta preces uz Japānu bija: koksne un tās izstrādājumi, minerālie produkti (kūdra), ķīmiskā produkcija (farmācija). Pēdējo gadu laikā, samazinoties izejvielu īpatsvaram Latvijas eksportā, pakāpeniski palielinās gatavās produkcijas īpatsvars. Pavisam īsi par trim galvenajām eksporta grupām.

Farmācija:

Latvijas-Japānas ekonomiskajām saiknēm ir diezgan ilga vēsture. Tās pamatā ir farmācijas nozare. 1965.gadā uzņēmumam Grindeks aizsākas sadarbība ar Japānas farmācijas uzņēmumu Taiho Pharmaceutical par preparāta ftorafur piegādēm uz Japānu. Šī sadarbība turpinās arī šodien, paplašinoties ar jaunām sadarbības formām. Medicīnas iekārtu ražotājs Biosan jau vairākus gadus izplata savu produkciju Japānā. Tāpat Japānas tirgū ir pārstāvēts analītiskās programmatūras ražotājs ķīmijas un farmācijas nozarei - Latvijas kompānija ChromSword. Šī gada aprīlī četri Latvijas uzņēmumi tika pārstāvēti Latvijas stendā farmācijas izstādē CPhI Tokijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Dacia pārdošanas apjomi palielinājušies par 20.5%

, 18.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas automašīnu ražotāja Renault piederošā kompānija Dacia 2009. gadā pārdevusi 311.3 tūkst. automašīnu. Lielākie Dacia tirgi pērn bijuši Vācija un Francija, ziņo AFP.

Šis pēc kārtas ir jau piektais gads, kad Dacia pārdošanas apjomu pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu ir rakstāms ar divciparu skaitli.

84.7 tūkst. automašīnas Dacia pārdeva Vācijā, gandrīz 66 tūkst. auto tika realizēti Francijā, savukārt Rumānijā, kur kompānijas pārdošanas apjomi sarukuši uz pusi, tika pārdoti teju 42 tūkst. automašīnu.

Dacia īpašnieku – Renault – kopējie pārdošanas apjomi 2009. gadā, salīdzinot ar 2008. gadu, sarukuši par 3.1%. Renault pērn izdevies pārdot 2.31 miljonu automašīnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kamēr lielākajai daļai Eiropas autoražotāju aprīlī ražošanas apjomi ir strauji samazinājušies, rumāņu mazcenas ražotājs Dacia var priecāties, jo ražošanas jaudas aprīlī pieaugušas par 68.9 %, vēsta Automotive news Europe.

Kopumā Eiropas ražošanas jaudas aprīlī ir samazinājušās par 35.9%. Visgrūtāk šajos laikos klājas premium klases zīmoliem Daimler, BMW, Jaguar, Audi. Turpretim ņemot vērā Vācijas, Itālijas, Francijas, Lielbritānijas un Spānijas valsts atbalsta programmas, kas stimulē jaunu auto pārdošanu, labi veicas ekonomiskās klases spēkratiem, piemēram, rumāņu Dacia, kurai ražošanas apjomi aprīlī uzlēkuši teju par 70 %. Popularitātes ziņā ārpus konkurences šobrīd ir jaunais piecdurvju hečbeks Dacia Sandero, pēc kura daudzviet klienti esot izveidojuši garas rindas.

picturegallery.c05e18e1-52b4-49b9-b793-76c79726486f

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Norisināsies pirmā virtuālā tiešsaistes auto izstāde Latvijā

Lelde Petrāne, 16.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 17. aprīlī norisināsies pirmā tiešsaistes auto izstāde Latvijā.

"Spītējot vīrusam, esam nākuši klajā ar inovāciju un piedāvājam visiem "Auto 2020" interesentiem aplūkot jaunākos automobiļus virtuālā izstādē, jo nevaram laist garām pavasari bez ikgadējās jaunāko auto modeļu prezentācijas," stāsta "Norde" izpilddirektors Didzis Bremze.

Ņemot vērā situāciju pasaulē un Latvijā, kas saistīta ar koronavīrusa COVID-19 pandēmiju, starptautiskās auto industrijas izstādes "Auto 2020" norise tiek pārcelta uz 25. – 29. septembri. Tomēr "Norde" nolēmusi virtuālās izstādes laikā prezentēt gan jaunākos "Nissan", "Renault" un "Dacia" modeļus, gan demonstrēt jau zināmus šo auto marku transportlīdzekļus un visas virtuālās izstādes laikā nodrošināt dzīvu saziņu un tiešsaistes konsultācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, ka 2010. gadā rumāņu mazcenas automobiļu ražotājs Dacia tirgū laidīs jauno SUV klases braucamrīku Dacia Duster. Nonākot tirdzniecībā, Duster bāzes modeļa cena nepārsniegšot 15 tūkst. eiro, vēsta Auto Motor und Sport.

2009. gadā Ženēvas autoizstādē izrādītais Dacia Duster konceptauto izpelnījās milzīgu ekspertu un klientu atsaucību, tādēļ franču Renault piederošais rumāņu uzņēmums nevilcinoties ir ķēries pie sērijveida modeļa izstrādes. Kā jau iepriekš tika solīts, 4.25 metrus garais Dacia Duster būs pieejams gan pilnpiedziņas, gan priekšpiedziņas versijā.

Visticamāk, ka sērijveida modelī neieraudzīsim daudzas ekstras, piemēram, sānu durvju atvēršanas koncepciju bez ierastā centrālā jumta balsta, taču galvenajos vilcienos ražotājs sola, ka sērijveida auto būšot līdzīgs prototipam. Pagaidām ir zināms, ka kompaktais SUV tiks pie diviem benzīnmotoriem - 1.6 litru 110 ZS, kā arī divlitrīga 140 ZS jaudīga benzīnmotora. Dīzeļdzinēju cienītājiem galdā tiks celti arī divi spēka agregāti – 1.6 litru 110 ZS jaudīgais dīzelis, kā arī 1.9 litru dīzeļmotors, kurš attīstīs 130 ZS lielu jaudu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā valdības atbalsta programmas, novembrī Francijā jauno auto tirdzniecība pret pērnā gada attiecīgo mēnesi ir augusi par 48.4 %, vēsta Automobilwoche.

Kopumā pēc 11 mēnešiem tirdzniecības apjomi pret pērno gadu ir palielinājušies par 7.6%. Lielākie ieguvēji Francijas tirgū ir vietējie ražotāji, īpaši ir jāizceļ Renault meitas uzņēmuma Dacia sensacionālie panākumi, proti, rumāņu mazcenas automobiļu tirdzniecība ir palielinājusies par 90.4 %.(!) Lielākais panākumu kaldinātājs ir bijis Dacia Sandero hečbeks. Gandarīti par paveikto ir arī Ford un Opel, attiecīgi ar 87.3 % un 83.5 % pieaugumu pret pērnā gada novembri. PSA koncerna alianses partneri Peugeot un Citroen ir sasnieguši 65.9 % un 65 % pieaugumu. Turpretim Renault tirdzniecības apjomi ir palielinājušies tikai par 40 %.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc pirmā pusgada pārdošanas rezultātiem Renault saglabā pirmo pozīciju komercauto tirgus segmentā. Renault Grupas komercauto tirgus daļa pieaugusi par 0.6 punktiem, sasniedzot 14.8% atzīmi.

Renault ir saglabājis līdera pozīcijas vieglo komercauto tirgū jau 11 gadu, ko var uzskatīt par kompānijas milzīgu panākumu, kā arī vienu no stratēģiski svarīgākajiem naudas plūsmas nodrošinātājiem.

Turpretim, Eiropas vieglo pasažieru automašīnu tirgus krities par 10,6%, un Renault Grupas tirgus daļa šobrīd ir 8.4%. Pirmajā pusgadā Dacia pārdošanas apjomi sasnieguši vairāk kā 100 000 vienības, no kurām vairāk kā 60 000 ir jaunā Dacia Sandero.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālais tirgus Eiropas un Japānas brīvā tirdzniecība ir apliecinājums liberālajām vērtībām; Latvijas interese paredzami pieaugs, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Straujo virzību uz nule kā noslēgto brīvās tirdzniecības līgumu starp ES un Japānu jeb Ekonomisko partnerattiecību nolīgumu (EPN) ir sekmējusi ASV prezidenta Donalda Trampa administrācijas protekcionisma dēļ notikusī Klusā okeāna reģiona brīvās tirdzniecības līguma (TPP) caurkrišana. EPN stāsies spēkā 2019. martā un nozīmēs muitas tarifu atcelšanu vairāk nekā 99% no ES preču eksporta uz Japānu. Tas radīs pasaulē lielāko brīvās tirdzniecības bloku ar 600 miljoniem iedzīvotāju un gandrīz trešo daļu no pasaules IKP.

Latvijas preču eksportētāji par jaunajām iespējām ir optimistiski, tomēr ne īstermiņā.

Paldies Trampam

«Trampam ir jāsaka paldies par to, ka pēc ilgām un stagnējošām sarunām, kas tika uzsāktas 2013. gada aprīlī un vienu brīdi šķita nonākušas strupceļā, beigās tik ātri izdevās parakstīt EPN,» DB komentē eiroparlamentārietis un EP Starptautiskās tirdzniecības komitejas loceklis Artis Pabriks. Viņš skaidro, ka TPP neizdošanās dēļ Japāna bija gatava atjaunot sarunas un piedāvāt praktiski tādus pašus noteikumus ES kā iepriekš ASV, īpaši attiecībā uz lauksaimniecības produktu eksporta apjomu, kas līdz šim bija viens no lielākajiem šķēršļiem līguma noslēgšanai. «Līguma parakstīšana ir uzskatāma kā abu pušu pretreakcija uz Trampa īstenoto protekcionisma politiku. Kompromiss lielā mērā tika panākts, atverot ES tirgu Japānas automobiļiem, bet Japānu ‒ ES lauksaimniecības produktiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunu noieta tirgu meklējumos Latvijas uzņēmēji tiek aicināti doties uz Japānu un Dienvidkoreju. Uzturēšanās izmaksas segt sola Eiropas Komisija.

ES eksporta veicināšanas programmas ietvaros ES uzņēmumi ir aicināti piedalīties darījuma braucienos uz Japānu un Dienvidkoreju un prezentēt savus produktus potenciālajiem Japāņu un Dienvidkorejas partneriem. Visiem programmas dalībniekiem tiks nodrošinātas pieredzējušu profesionāļu konsultācijas Japānas un Dienvidkorejas uzņēmējdarbības vides jautājumos.

Biznesa brauciens uz Japānu ir ieplānots šā gada 14.-18. septembrī. Tam līdz 4.maijam var pieteikties uzņēmumi, kas strādā veselības aprūpes un medicīnas tehnoloģiju sfērās.

Savukārt uzņēmumi, kas strādā ar vidi un enerģiju saistītajās jomās līdz 15.maijam var pieteikties braucienam uz Dienvidkoreju. Šis brauciens notiks 12. – 16.oktobrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī Pāvelam Gognidzem gruzīnu asinis nav dominējošās, ar to pilnīgi pietiek, lai Rīgā izveidotu restorānu ķēdi ar nosaukumu Yakuza, kā tiek dēvēts slavenas mafijas klans Japānā. Būt gruzīnam Latvijā ir pat nedaudz izdevīgi, viņš saka intervijā DB.

Kā tapa Yakuza?

Nosaukums Yakuza, manuprāt, parāda, ka mēs esam nedaudz ironiski pret sevi. Tie, kuri saprot, kas ir īsta japāņu virtuve, redz, ka tā nav īsta japāņu virtuve, jo Eiropas cilvēkiem īstu japāņu virtuvi piedāvāt nevar. Visi tie suši, ko mēs Latvijā pazīstam, piemēram, ar Filadelfijas sieru, ir drīzāk amerikāņu suši, nevis japāņu. Jā, mūsu restorāni piedāvā japāņu virtuvi, bet tādu, kas galvenokārt ir domāta eiropiešiem. Mēs pārāk nopietni uz sevi šajā ziņā neskatāmies. Tā radās zināma ironija pret sevi, kas atspoguļojas nosaukumā. Japāņi parasti pie mūsu restorānu izkārtnēm mēdz fotografēties. Es varu tikai vien iedomāties, ko viņi par šo raksta sociālajos tīklos. (Smejas) Mēs esam ļoti lepni, ka japāņi, piemēram, no Japānas vēstniecības vai japāņu kompānijām, kuras šeit, pie mums Latvijā, darbojas, nāk pie mums un viņiem patīk. Taču es vēl neesmu piedzīvojis tādu dienu, un domāju, ka arī nepiedzīvošu, kad japānis pasūtīs suši ar Filadelfijas sieru. Domāju, ka viņi nesaprot, kas tas tāds vispār ir. Vārds Yakuza nozīmē japāņu mafiju, līdzīgi, kā piemēram, Cosa Nostra Itālijā. Kad es domāju restorāna nosaukumu, iespējams, nedaudz ietekmējos no restorānu ķēdes ar nosaukumu Mafija, kas atrodas Kijevā. Ar nosaukumu ir tā, ka, ja tas aizķer, to atceras. Nav obligāti, lai tas patiktu. Ja restorānam būtu neitrāls nosaukums, tas mārketinga ziņā, protams, nebūtu tik veiksmīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad Eiropas pircēji arvien vairāk interesējas par izdevīgiem darījumiem, zemāku izmešu līmeni un mazāku degvielas patēriņu, ir īstais brīdis papildināt Nissan modeļu klāstu ar jauno Cube un Pixo.

Par leģendu Japānas tirgū kļuvušā Cube jaunais modelis Eiropā tiks prezentēts novembrī un piedāvās unikālu un parocīgu dizainu Eiropas auto pircējiem, kas meklē ko patiesi jaunu un citādu.

Tā plašais, atvērtais un gaisīgais salons ir kā radīts pilsētu iedzīvotājiem, kas nav automīļi tradicionālā izpratnē, bet meklē automobili, kas papildina viņu personību un ir tik radošs, aizraujošs un atšķirīgs kā Cube. Eiropas versijā Cube būs 106 ZS jaudīgs DPF dīzeļdzinējs ar 1,5 litru tilpumu un 1,6 litru benzīndzinēju, kas attīsta 111 ZS.

Savukārt alianses partnera Renault mazcenas modeļa Renault/ Dacia Sandero līdzinieks Nissan Pixo ir uzstādīts 1,0 litru dzinējs, kura CO2 izmešu līmenis ir tikai 103 g/km, bet degvielas patēriņš kombinētajā ciklā ir 4,4 l/100km. Šie rādītāji padara Pixo par vienu no pieejamākajiem ekoloģiskajiem pilsētas mazauto. Vēl viena no Pixo pievilcīgajām īpašībām ir tā, ka tas ir viens no vislētākajiem automobiļiem ar automātisko pārnesumkārbu. Pirmie klienti Ziemeļeiropā saņems savus automobiļus augustā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas automašīnu tirgus: Ja lietota – tad vācu, ja jauna – tad japāņu

Dienas Bizness, 02.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja lietota – tad vācu, ja jauna – tad japāņu. tā varētu raksturot Latvijas automašīnu tirgu, norāda automašīnu transporta sludinājumu portāla Latauto.lv pārdošanas vadītājs Andris Mālnieks.

Volkswagen markas automašīnas arī otrajā šī gada ceturksnī saglabāja pirmo pozīciju visvairāk pārdoto jauno, kā arī lietoto automašīnu vidū, taču tām strauji seko japāņu Toyota un Nissan. Pēdējās markas automašīnas ieguvušas lielāku pircēju uzticību – tika nopirkts par 52% vairāk automašīnu nekā pērn šajā pašā laika periodā.

Pēc A. Mālnieka teiktā, otrajā šī gada ceturksnī, salīdzinot ar pagājušo gadu, visvairāk pārdoto jauno automašīnu pieciniekā novērojamas krietnas pārmaiņas.

«Pirms gada Nissan automašīnas, kas īpaši piemērotas braukšanai pa pilsētas ielām, samierinājās ar pēdējo vietu pieciniekā. Taču šī gada aprīļa-jūnija mēnešos tika pārdots par 359 automašīnām vairāk nekā pērn šajā pašā laikā, un tas ļāva šai markai pacelties uz trešo pozīciju vispirktāko jauno automašīnu vidū,» situāciju komentē A. Mālnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru