Šobrīd jautājums par Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic konvertējamo obligāciju 14,19 miljonu latu (20,19 miljonu eiro) vērtībā īpašumtiesībām joprojām nav atrisināts, noskaidroja aģentūra BNS.

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss aģentūrai BNS pastāstīja, ka Satiksmes ministrija juridiski cenšas tikt skaidrībā par obligāciju īpašumtiesībām.«Mēs šobrīd cenšamies tikt skaidrībā tīri juridiski, jo tur par šiem 14,19 miljoniem obligāciju bijušas dažādas tiesvedības, tostarp [likvidējamā] Latvijas Krājbanka ir pretendējusi uz šīm obligācijām. Mēs juridiski šos jautājumus risinām. Kad mums būs pilnīga skaidrība, noteikti nāksim ar kādu paziņojomu,» teica Matīss.

Savukārt, atbildot uz jautājumu, vai obligācijas var tikt konvertētas airBaltic pamatkapitālā, ja spēkā ir tiesas aizliegums veikt izmaiņas ar kompānijas pamatkapitālu, viņš atzīmēja, ka jebkurā gadījumā vajadzīgs akcionāru lēmums par obligāciju konvertāciju. «Šobrīd tiek risināti juridiskie jautājumi, lai akcionārs šādus lēmumus varētu pieņemt. Jāņem vērā arī tas, ka valsts kopš obligācija izlaišanas ir ieguldījusi būtiskus līdzekļus airBaltic pamatkapitālā, taču pamatkapitāla palielināšana joprojām nav pabeigta. Komerclikums nosaka, ka jāpabeidz viena pamatkapitāla palielināšana un tad var ķerties pie nākamās. Katrā ziņā šie jautājumiem juridiski tiek risināti, un esmu pārliecināts, ka līdz aprīlim, kad šie jautājumi nonāks dienaskārtībā, tie būs atrisināti,» klāstīja ministrs.

Tikmēr Latvijas Krājbankas administratora KPMG Baltics, kas ir iesaistīts strīdā par obligāciju īpašumtiesībām, sabiedrisko attiecību pārstāvis Oskars Fīrmanis aģentūrai BNS pastāstīja, ka strīds par obligāciju īpašumtiesībām turpinās.

«Mēs gaidām kasācijas tiesas lēmumu, vai ir pamats izskatīt šo lietu kasācijas instancē. Pirmajās divās instancēs mums bija nelabvēlīgi lēmumi, taču spēkā tomēr ir stājušies apmierinātie prasības nodrošinājumi, tostarp aizliegums Norvik bankai izmantot finanšu ķīlas ņēmēja tiesības attiecībā uz obligācijām, kā arī paliek apķīlāts [kompānijas] Sevra finanšu instrumenta konts, kurā patlaban atrodas šīs obligācijas,» teica Fīrmanis.

Aģentūra BNS jau vēstīja, ka 14,19 miljoni obligāciju no bijušā airBaltic akcionāra Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) sākotnēji pārgāja uzņēmuma Veriko, savukārt vēlāk – Sevra īpašumā, kas tās ieķīlājusi Norvik bankā.

airBaltic 2013.gada pārskatā pieejamā informācija liecina, ka konvertējamās obligācijas 15,81 miljona latu (22,5 miljonu eiro) apmērā pieder Latvijas Valsts Radio un televīzijas centram, savukārt BAS norādīts kā pēdējais obligāciju 14,19 miljonu latu (20,19 miljonu eiro) apmērā turētājs ar piebildi, ka uz šo obligāciju īpašumtiesībām pretendē vairākas personas.

Šīs obligācijas 30 miljonu latu (42,69 miljonu eiro) vērtībā emitētas 2010.gada aprīlī. Katras obligācijas nominālvērtība ir viens lats, savukārt obligāciju apmaiņas termiņš ir šā gada 1.jūlijs.

airBaltic ir dibināts 1995.gadā un pašlaik apkalpo vairāk nekā 60 galamērķu no savas mītnes bāzes Rīgā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra