Finanses

Kamēr lielie bremzē, citi ķer momentu

Ieva Mārtiņa, [email protected], 67084426, 30.07.2007

Privātpersonu kreditēšanu vispār negrasāmies ierobežot, jo akcionāriem ir uzstādījums, ka privātpersonas, kas vēlas iegādāties nekustamo īpašumu, nedrīkst ierobežot, tā Parex bankas viceprezidents Guntis Beļavskis.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Vairākas bankas izmanto lielo Skandināvijas banku sākto kredītu tempu bremzēšanu, strauji kāpinot savus kredītportfeļus.

Šogad pirmajā pusgadā kreditēšanas tirgus līderes (jūnija beigās 13.18 mljrd. Ls kopējā kredītportfelī aizņem 45 %) - Hansabanka un SEB Unibanka - ievērojami atvēsinājušas savu izsniegto kredītu tempus, liecina Latvijas komercbanku asociācijas dati. No abu banku teiktā var secināt, ka tas darīts apzināti ekonomiskās situācijas dēļ. Tikmēr baņķieru aprindās mēļo, ka šīs bankas bailēs no problēmām kredītu izsniegšanu, arī mājokļa iegādei ir vienkārši nobloķējušas. Šī situācija ir izdevīga citām bankām, kuras neplāno speciāli bremzēt kredītu izsniegšanu un pat kaļ plānus par tirgus daļu iekarošanu. Dati liecina, ka lielai daļai banku izsniegto kredītu tempi paātrinājušies, tāpēc kopumā izsniegto kredītu apjoma kāpums šogad bija straujāks nekā pirms gada.

Nebaida korekcijas

Parex bankas viceprezidents Guntis Beļavskis Db atzina, ka banka investēt mazo klientu (retail) biznesā sāka vēlāk, bet tagad šis bizness sāk ieskrieties, turpinot pirms pāris gadiem iesākto. «Mākslīgu bremzēšanu nepieņemam. Normāla biznesa pieaugums atsver zaudējumus, ko rada kredītu tipi, kurus bankas izsniedz uzmanīgāk, proti, nekustamo īpašumu attīstītājiem un spekulantiem,» tā viņš. Jautāts par mājokļu kreditēšanu, G. Beļavskis kategoriski atbildēja: to vispār negrasāmies ierobežot, jo akcionāriem ir uzstādījums, ka privātpersonas, kas vēlas iegādāties nekustamo īpašumu, nedrīkst ierobežot - ne šobrīd, ne tuvākajā nākotnē, pat ja ir iespējamas nekustamā īpašuma tirgus cenu korekcijas, jo «uzskatām, ka šie klienti ilgtermiņā būs ienesīgi un vajadzīgi». G. Beļavskis atzina, ka kredītiem vidējās procentu likmes ir pieaugušas, jo procentu likmes attīstītājiem un spekulatiem ir dubultotas, privātpersonām likmes nav paceltas. «Neplānojam veikt nozīmīgas izmaiņas mūsu līdzšinējā darbības stratēģijā. Tāpēc Nordea pēdējo mēnešu laikā nepārtraukti uzrāda kredītu izsniegšanas rekordus,» atzina Nordea bankas mājokļu kredītu attīstības vadītāja Ilona Sedleniece. Pēc viņas skaidrotā, Nordea hipotekāro kredītu portfeļa pieaugums drīzāk skaidrojams nevis kā konkurentu pasivitātes iemesls, bet gan kā mērķtiecīgu produktu uzlabojuma, mārketinga aktivitāšu un atpazīstamības, kā arī darbības kapacitātes pieauguma rezultāts. «Tajā pašā laikā esam būtiski palielinājuši klientu apkalpošanas tīklu skaitu un pērn palielinājuši darbinieku skaitu par vairāk nekā 50 %, tādējādi jau mērķtiecīgi plānojot pārdalīt tirgus daļas. Nenoliedzami šo aktivitāšu rezultātā uz Nordea nāk citu banku klienti, un konkurentu pasivitāte ir tikai citu banku klientu pieplūduma veicinātājs,» atzina I. Sedliniece. Pēc viņas teiktā, tuvākie konkurenti ir vairākkārt izteikušies par kreditēšanas ierobežojumiem, arī Nordea strikti ievēro jaunievestos līgumus attiecībā uz savu līdzdalību kredīta finansējumā un ienākumu apliecināšanā. «Taču neplānojam ieviest principiālu kredītu atteikumu politiku uz godprātīgiem klientiem ar caurspīdīgiem ienākumiem un drošu finansiālu stāju,» tā I. Sedliniece. Norvik bankas kredītportfeļa pieaugums gan šogad, gan pērn saistīts galvenokārt ar patēriņa kredītiem līdz 5000 Ls (fiziskām personām) un komerckredītiem (maziem un vidējiem uzņēmumiem), nevis ar hipotekāro kreditēšanu, skaidroja bankas pārstāvis Oļegs Vandišs. «Taču šobrīd mēs plānojam piedāvāt jaunu hipotekārās kreditēšanas produktu ar mērķi kreditēt nevis starpniekus, bet galējo patērētāju,» tā viņš.

Pārmet neapdomību

Situācijā, kad nekustamā īpašuma cenas ir sasniegušas augstas vērtības un ir stabilizējušās, pieauguma tempa samazinājums saistīts ar to, ka Hansabanka vēl lielāku vērību pievērš kreditēšanas kvalitātei un tam, lai tas klientam būtu pārdomāts lēmums, atzina Hansabankas Privātpersonu kreditēšanas daļas vadītājs Dzintars Kalniņš. «Šobrīd redzams, ka liela daļa pārējo tirgus dalībnieku nav pielāgojušies jaunajai situācijai un turpina nepārdomāti kāpināt tempus,» tā viņš. Pēc Dz. Kalniņa sacītā, tie, kuri jau ir nobrieduši mājokļa maiņai un aktīvi meklē to, saprot, ka cenu stabilizācija ļauj mājokli meklēt bez lieka stresa. «Tomēr viņi arī saprot - ja ir atrasts labs, piemērots mājoklis, tad ir vērts to iegādāties tagad, jo šādu mājokli gluži vienkārši pēc kāda laika var nopirkt cits pircējs.

Šeit vietā ir vecā patiesība par izpārdošanas gaidīšanu veikalā - parasti viss labākais jau ir nopirkts pirms tam,» tā viņš. SEB Unibankas viceprezidents kreditēšanas jautājumos Roberts Bernis skaidroja, ka kreditēšanas gadījumā darbības stratēģiju nosaka kredītriska apetīte, riska līmenis, ko katrs kreditētājs ir gatavs uzņemties svārstīgākos tirgus apstākļos. «Nekad neesam bijuši par tādu pieeju, ka tiek kreditēts pilnīgi viss, zaudējot racionālo aspektu. Kreditēšana pēdējo gadu laikā no SEB Unibankas puses ir vadīta, izvērtējot valsts ekonomisko situāciju. Ja kreditēšana pastiprina ekonomikas disbalansu, tas kļūst par ievērojamu risku valsts attīstībai,» tā R. Bernis. Tāpēc SEB Unibanka kreditēšanas tempus ir apzināti piebremzējusi, bet tas nenozīmē, ka kreditēšana apstāsies, tiesa, SEB Unibankas vērtējumā tai ir pamats būt ar lēnāku pieauguma tempu. R. Bernis minēja, ka banka kreditēšanas apjomu samazinājumu sāka vēl pirms kopīgajām analīzēm ar akcionāriem, jo «apzinājāmies negatīvās tirgus attīstības tendences, kurām iet pavadā nebūtu prātīgi». Te gan jāatgādina, ka šogad par nepieciešamību un plāniem piebremzēt kredītu tempus sākotnēji runāja Hansabankas un SEB Unibankas mātes bankas.

Neapstāsies

Kamēr tirgus līderes prognozē mērenus kredītu tirgus pieauguma tempus, citas bankas līdz gada beigām nedomā apstāties.

Hansabankas Privātpersonu kreditēšanas daļas vadītājs Dzintars Kalniņš lēsa, ka kredītu tirgus apjomi 2. pusgadā, visticamāk, būs zemāki nekā 1. pusgadā, bet kopējais kredītu apjoma pieaugums varētu būt ap 50 %. No SEB Unibankas viceprezidenta kreditēšanas jautājumos Roberta Berņa teiktā var secināt, ka banka plāno zemākus pieauguma tempus nekā tirgū. «Kopējais SEB Unibankas kreditēšanas pieaugums šim gadam varētu būt 25 - 30 %,» tā viņš. R. Bernis lēš, ka mājsaimniecību kredītu apjomi noteikti pieaugs straujāk nekā kopējie kreditēšanas apjomi. Nordea bankas mājokļu kredītu attīstības vadītāja Ilona Sedleniece neparedz būtiskas izmaiņas hipotekārās kreditēšanas izaugsmei ilgtermiņā, neatkarīgi no tirgus korekcijām, ja vien tādas notiks. Vidēji statistiskā Latvijas iedzīvotāja rīcībā ir būtiski mazāka dzīvojamā platība nekā, piem., kaimiņvalstu iedzīvotājiem, tā viņa. Parex bankas viceprezidents Guntis Beļavskis lēsa, ka Parex uzņemtie tempi turpināsies līdz gada beigām. «Ja nenotiks kas dramatisks, bankas kredītportfelis varētu uzrādīt virs 60 % kāpumu, turklāt Parex banka saņēma sindicēto kredītu un kādam šī piesaistītā nauda jādod,» tā viņš, paužot cerību, ka mājokļu kredītu pieauguma tempi saglabāsies virs 80 %. Vairums banku, kurām šogad kredītu pieauguma tempi palielinās, ņēmušas sindicētos kredītus darbības attīstībai. 28,5 milj. eiro saņēma Norvik Banka, kuras valdes priekšsēdētājs Andrejs Svirčenkovs Db atzina, ka aizņemtie līdzekļi tiks ieguldīti vietējos patēriņa kredītos un uzņēmēju kreditēšanai Krievijā saistībā ar nekustamo īpašumu, kā arī plāno piedalīties sindicēto kredītu piešķiršanā Krievijas kompānijām, ko organizētu Krievijā esošā Norvik Bank.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pavļuts: jāturpina mazināt šķēršļi uzņēmējdarbībai citās ES valstīs

Jānis Rancāns, 21.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) vienotā tirgus stiprināšana un iekšējo barjeru mazināšana ir svarīgs priekšnosacījums arī Latvijas ekonomikas izaugsmei, taču joprojām Latvijas uzņēmēji saskaras ar šķēršliem uzsākot darbību citās ES dalībvalstīs, norādijis ministrs Daniels Pavļuts.

Tikšanās laikā ar ES iekšējā tirgus un pakalpojumu komisāru Mišelu Barnjē ministrs skaidroja, ka viens no galvenajiem stimuliem, kas mudinājis Latviju iestāties ES, ir tieši brīvā preču un pakalpojumu kustība. Vienlaikus ministrs atzina, ka joprojām Latvijas uzņēmēji, sākot darbību citās ES dalībvalstīs, saskaras ar šķēršļiem un administratīvajām prasībām, kas apgrūtina to iespējas pārdot savas preces un pakalpojumus.

«Šķēršļi, ar kuriem ikdienā saskaras Latvijas uzņēmēji, liecina, ka ES vienotā tirgus potenciāls vēl nav izsmelts un ir jāturpina darbs, lai tos mazinātu, atvieglojot brīvu preču un pakalpojumu plūsmu ES. Svarīgi, lai visas dalībvalstis ieviestu direktīvu prasības. Latvijai ir ļoti svarīgi saskaņoti ar Eiropas Komisiju (EK) apkarot arī neformālās tirgus barjeras, īpaši, pakalpojumu jomā, nodrošinot vienlīdzīgus konkurences apstākļus,» teica D.Pavļuts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Alternatīvās finanses

Automašīnu tirgotājs rosina kā privāto klientu galvotāju pirmajai iemaksai iesaistīt Altum

LETA, 25.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotirdzniecības nozarē pašreiz 60-70% klientu netiek apstiprināti līzingi automašīnas iegādei, tāpēc nozares atbalstam varētu iesaistīt "Attīstības finanšu institūciju "Altum"" kā galvotāju privāto klientu pirmajai iemaksai, norādīja automašīnu tirgotāja SIA "Norde" līdzīpašnieks Didzis Bremze.

Viņš skaidroja, ka "Norde" novērtē Latvijas valsts sniegto atbalstu krīzes situācijā. No pieejamajiem atbalsta variantiem uzņēmums izmanto atliktos nodokļu termiņus, dīkstāves pabalstu un "Altum" aizdevumu apgrozāmajiem līdzekļiem. "Tomēr uzņēmums turpina attīstīties krīzes laikā un uzskata, ka šo situāciju pārdzīvos tie, kuri šo laiku izmanto uzņēmuma pilnveidošanai, attīstībai un krīzes laikā apgūto prasmju pielietošanai tālākā biznesa izaugsmē," pauda Bremze.

Viņš norādīja, ka uzņēmumam nācies samazināt darbinieku skaitu. "Štata samazināšana nebija viegls lēmums, bet ņemot vērā nozari, kurā strādājam, šis lēmums bija neizbēgams, krīzes laikā mums jārēķinās ar svārstībām," pauda Bremze, skaidrojot, ka "Norde" jau martā pārskatīja izdevumus, lai veiktu optimizāciju, bet uzturētu nemainīgi augstu pakalpojumu kvalitātes standartu. Tāpat uzņēmums vienojies ar piegādātājiem par cenu vai apjomu samazinājumu, kā arī izvērtēja prognozējamās darbinieku slodzes un pārskatīja pienākumu sadalījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drošas Braukšanas Skola (DBS) uzskata, ka ceļu satiksmē motobraucēji piedalās pārlieku pārgalvīgi. Ievērojot pareizu, situācijai adekvātu, braukšanas ātrumu, lietojot pilnu ekipējumu un laicīgi izvairoties no bīstamām situācijām, motobraucēji var no traumām pasargāt gan sevi, gan citus satiksmes dalībniekus.

«Prognozējam, ka šovasar cilvēki aktīvāk izmantos motociklus un motorollerus, tādēļ ne tikai satiksmes dalībniekiem uz diviem riteņiem, bet arī autovadītājiem ir jābūt ļoti uzmanīgiem. Mūsu novērojumi liecina, ka sezonas sākumā situācija uz ceļiem ir ļoti saspringta un bieži rodas bīstamas situācijas. Mazāk pieredzējuši motobraucēji diemžēl izdara arī liktenīgas kļūdas, tādēļ šogad īpašu uzmanību veltīsim motobraucēju apmācībai. Lai uzlabotu situāciju uz Latvijas ceļiem šogad drošas motobraukšanas kursam piedāvāsim trīs reizes zemāku cenu,» iemācīties braukt droši aicina DBS apmācību direktors Andris Pļavenieks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Latvijas patērētāja tiesības uz godīgu cenu un privātumu

Evita Vaivode-Šulte, SIA Creditinfo Latvija Klientu apkalpošanas vadītāja, 06.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kredītinformācijas apmaiņa vienmēr cenšas sabalansēt divas, savā ziņā pretējas, patērētāju tiesības:

1) patērētāja tiesības uz privātās dzīves neaizskaramību, kas maksimāli ierobežo jebkādu personas datu vākšanu un apstrādi;

2) patērētāju tiesības uz godīgu cenu jeb iespēju saņemt finanšu pakalpojumus, kredītresursus uz maksimāli izdevīgiem nosacījumiem, kas paredz efektīvu un pilnīgu datu izvērtēšanu.

Par tiesībām uz privātās dzīves neaizskaramību Eiropā runāts ļoti daudz un sen, tādēļ Eiropā šis jautājums ir visai labi sakārtots: to regulē ES Direktīva (95/46/EK), un Latvijā saskaņā ar šo direktīvu izstrādāts Fizisko personu datu aizsardzības likums. Tajā galvenais, kas nodrošina šo tiesību ievērošanu, ir nosacījums, ka datu apstrādi var veikt tikai ar pašas privātpersonas piekrišanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

NAP jāpiesaka karš birokrātijai

Madara Fridrihsone, 22.11.2012

«Birokrātijas samazināšanas rezultātus var mērīt procentos no uzņēmēju laika, kas iztērēts papīru smērēšanai,» ierosina Dienas Biznesa galvenā redaktore Indra Lazdiņa.

Foto: Edmunds Brencis, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Birokrātisko šķēršļu mazināšanai būtu jākļūst par vienu no jaunā Nacionālā attīstības plāna (NAP) 2014. –2020. gadam virzieniem. Turklāt beidzot ir jānozīmē konkrēta institūcija un personas, kuras ir atbildīgas par NAP ieviešanu un tajā ierakstīto mērķu sasniegšanu.

To, pārstāvot DB Uzņēmēju klubu, trešdien Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldību komisijas sēdē akcentēja a/s Diena valdes priekšsēdētājs Normunds Staņēvičs, Dienas Biznesa galvenā redaktore Indra Lazdiņa un Exigen Services Latvia valdes priekšsēdētājs Ivars Puksts.

N. Staņēvičs, izklāstot uzņēmēju ierosinājumus saistībā ar jauno NAP, norādīja, ka apņemšanās mazināt dažnedažādus birokrātiskos šķēršļus, kas kavē uzņēmējdarbības attīstību Latvijā, nepārprotami ir jāfiksē tieši NAP, kam nākotnē tiks pakārtoti dažādi citi attīstības plānošanas dokumenti, piemēram, ikgadējais Uzņēmējdarbības vides uzlabošanas plāns, kuru sadarbībā ar ārvalstu investoriem un Latvijas uzņēmēju organizācijām gatavo Latvijas investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) un Ekonomikas ministrija. Kā vienu no apliecinājumiem tam, cik sarežģīti Latvijā ir ievērot dažādas normatīvo aktu prasības, viņš minēja faktu, ka lielāko daļu projektu ES struktūrfondu līdzfinansējuma saņemšanai LIAA, kas ir atbildīga par uzņēmējiem pieejamā ES atbalsta «apsaimniekošanu», ir sagatavojuši nevis paši uzņēmēji, bet gan konsultāciju pakalpojumu sniedzēji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Globālais kriptovalūtu bums: kā aprēķināsim nodokļus Latvijā?

Jānis Gavars, PwC Legal jurists un Irēna Arbidāne, PwC Nodokļu konsultāciju vadītāja, 11.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī pasaulē kriptovalūtu bums turpinās jau vairākus gadus, Latvijā tas ir novērojams salīdzinoši nesen. Presē un citos medijos parādās raksti par izmaiņām kriptovalūtu tirgū, precēm un pakalpojumiem, par kuriem beidzot var norēķināties ar Bitcoin, kā arī dažādajiem riskiem, kas saistīti ar šiem ieguldījumiem.

Šīs publikācijas mērķis ir sniegt lasītājam īsu «ievadu kriptovalūtās», kā arī atbildēt uz jautājumu, kā fiziskām personām ir piemērojami nodokļi darījumos ar kriptovalūtu.

Ievads kriptovalūtās

Kriptovalūta ir virtuālā valūta, kas, līdzīgi kā jebkuras valsts valūta var tikt izmantota kā maiņas (maksājumu) līdzeklis. Taču atšķirībā no valūtas tradicionālā izpratnē, to neemitē un negarantē nevienas valsts centrālā banka. Darījumi ar kriptovalūtu tiek aizsargāti un kontrolēti, izmantojot kriptogrāfiju. Iepriekš jau pieminētā kriptovalūta Bitcoin tiek uzskatīta par pasaulē pirmo kriptovalūtu, taču tā nebūt nav vienīgā – tirgū ir pieejamas arī citas vairāk vai mazāk pazīstamas kriptovalūtas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz mainīgo vidi un spēles noteikumiem uzņēmējiem, pēdējo četru gadu laikā audzis to iedzīvotāju skaits, kuri vēlas uzsākt savu biznesu, liecina Swedbank Finanšu iinstitūta veiktā pētījuma dati.

25% iedzīvotāju norāda, ka tuvākajā laikā plāno uzsākt savu biznesu, kas ir par pieciem procentpunktiem vairāk nekā 2012.gadā.

Tomēr pastāv vairāki šķēršļi, kas iedzīvotājus joprojām attur no rīcības, to vidū ir birokrātija un likumdošanas labirinti. Tā, piemēram, starp šķēršļiem tiek norādīts sarežģītais uzņēmuma reģistrācijas process.

Savukārt tie iedzīvotāji, kuri līdzās ikdienas darbam ar savu hobiju un prasmēm vēlētos gūt papildus ienākumus, atzīst, ka likumdošanas, nodokļu un birokrātijas radītie šķēršļi šo nodomu kavē - šādi teikuši 29%.

Starp pieciem būtiskākajiem šķēršļiem, kas iedzīvotājus kavē sākt savu biznesu, 64% iedzīvotāji min nepietiekami lielu kapitāla trūkumu biznesa uzsākšanai, 44% - nepiemērotu ekonomisko situāciju, 26% dzīvotspējīgu biznesa ideju trūkumu, kā arī 17% - uzņēmuma reģistrācijas procesu, bet 17% - zināšanu trūkumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja mājās strādā Samsung Powerbot VR9300, saimnieki drīz vien aizmirsīs, ko nozīmē pašiem slaucīt istabas

Tehnikas veikalos ir pavisam maz nodaļu, kurās nevar ieraudzīt Samsung vārdu. Šķiet, Dienvidkorejas konglomerāts ražo visu, ko vien var izgatavot, turklāt jau sen. Arī robotizēto putekļu sūcēju lauciņā tas nav iesācējs. Startējis 2010. gadā ar Navibot, pērnā gada nogalē tas laida pārdošanā jaunāko mājas uzkopēja versiju Powerbot VR9300.

Navibot vēl bija pieskaitāms neparasto, eksperimentālo produktu kopai, bet Powerbot dodas pie pircējiem laikā, kad autonomie putekļu sūcēji kļuvuši par tikpat ierastu sadzīves tehniku, kā trauku mazgājamās mašīnas. Tādēļ arī prasības pret tiem ir augstākas.

Dizains

Powerbot VR9300 ir prāva mašīna. Nenoliedzami. Platākajā vietā tā ir 37,8 centimetrus plata un 13,5 centimetrus augsta. Tas rada bažas par robota spēju «ielīst» šaurākās vietās. Uzlādes dokstacija, lai arī pati par sevi ir kompakta, elektrotīklam pievienojama caur barošanas bloku. Tā rezultātā iegūts pamatīgs vadu jūklis un skolēnu penāļa izmēra plastmasas kaste, kas mētājas uz grīdas un traucē putekļusūcēja darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Aicina uzņēmējus informēt par šķēršļiem preču apritē ES

Jānis Rancāns, 15.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) uzsākusi sabiedrisko apspriedi, kurā tā aicina uzņēmējus un jebkuru ieinteresēto pusi informēt par šķēršļiem, kas ierobežo rūpniecības preču (rūpnieciski ražotas preces, kas nav pārtika) brīvu apriti ES.

Ņemot vērā, ka arī Latvijas uzņēmējiem nereti nācies sastapties ar dažādiem šķēršļiem, kuri neļauj īstenot ES preču brīvu apriti, arī Ekonomikas ministrija aicina Latvijas uzņēmējus iesaistīties šajā apspriešanas procesā, aizpildot Eiropas Komisijas (EM) izveidoto anketu līdz 2013.gada 17.aprīlim. Anketa pieejama, klikšķinot šeit.

Aizvadītajā gadā apritēja 20 gadi kopš ES vienotā tirgus izveides. Tā dibināšanas pamatmērķis bija panākt sociālo progresu visiem ES pilsoņiem un radīt kopēju tirgu, likvidējot starp dalībvalstīm pastāvošos šķēršļus brīvai darbinieku kustībai, kapitāla un maksājumu brīvai apritei, kā arī brīvai preču un pakalpojumu apritei, skaidro EM.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Gefco Baltic vadītāju Martinas Keršis

Lelde Petrāne, 30.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Gefco Baltic vadītājs Martinas Keršis (Martynas Keršys). M. Keršis pēc tautības ir lietuvietis. 2009.gadā, kad uzņēmums piedāvāja iespēju kļūt par gatavo automobiļu pārvadājumu departamenta vadītāju Baltijas valstīs, Martinas ar ģimeni pārcēlās uz dzīvi Rīgā.

Gefco grupa ir viens no top 10 loģistikas pakalpojumu sniedzējiem Eiropā. Gefco Baltic ir dibināts 2008.gada 14.februārī. Galvenais birojs atrodas Rīgā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārvalstu investīcijas Latvijā turpina pieaugt, tomēr ir pieauguši ģeopolitiskie riski, turklāt investorus attur specifiski šķēršļi

Tādi secinājumi skanēja Saeimas Ilgtspējas attīstības komisijas sēdē. LDDK tautsaimniecības eksperts Jānis Hermanis vērsa uzmanību uz to, ka Latvijai ir savi specifiski šķēršļi, kas attur investorus un neļauj piesaistīt ilgtermiņa investīcijas. Kā būtiskākos viņš minēja dārgu elektroenerģiju, sarežģīto piekļuvi enerģijai. «Tieslietu sistēma nenodrošina ātru un taisnīgu strīda atrisināšanu, kvalificēta darbaspēka pieejamība, augstāki darbaspēka nodokļi, nav arī nodokļu atlaides reinvestētai peļņai,» vēl citus specifiskos šķēršļus min J. Hermanis. Viņs norāda, ka ārvalstu kapitālam nav īpašu stimulu uzņemties paaugstinātu risku, lai finansētu ražotņu attīstību Latvijā, un kas pašlaik vai nākotnē radītu konkurenci pašu valsts uzņēmumiem. «Ja par Latviju ir zema ārvalstu investoru interese, tad tas liecina arī par nepievilcīgiem apstākļiem vietējiem uzņēmējiem,» secināja J. Hermanis. Investīciju samazināšanās pēdējos gados ir visas Eiropas problēma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciena valdes loceklis Māris Bremze iesniedzis atlūgumu

LETA, 29.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Pasažieru vilciens valdes loceklis Māris Bremze iesniedzis atlūgumu.

Viņš aģentūrai LETA norādīja, ka šādu lēmumu pieņēmis, lai ļautos jauniem profesionāliem izaicinājumiem.

Vienlaikus Bremze absolūti noliedza, ka uz viņu varētu būt izdarīts politisks spiediens, lai šo amatu atstātu.

Taujāts, vai jau ir noskatīta jauna darbavieta, Bremze norādīja, ka patlaban vēl to komentēt nevēlas.

Savukārt Pasažieru vilcienā apstiprināja, ka uzņēmuma valde joprojām ir lemtspējīga. Kompānijas valdē darbu turpina Mikus Pērse, kā arī valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa sacīja, ka šāds Bremzes lēmums bijis pārsteigums un savos skaidrojumos par tā iemesliem viņš bijis skops.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Ar riepām viss ir citādi nekā varētu šķist

Oskars Krampāns, SIA Autoriepu nams direktors, 24.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvēloties ziemas vai vasaras riepas, bieži rodas jautājumi par riepu zīmolu, kur ražotas, cik tās ir labas?

Sākšu ar jautājumu - kur ražotas? Šobrīd ir izveidojusies situācija, ka pateikt konkrēti, kur šis riepu zīmols tiek ražots, vairs nav iespējams. Visiem lielajiem ražotājiem ir rūpnīcas ļoti daudzās valstīs. Piemēram, franču zīmolam Michelin ražotnes ir 17 valstīs, Itāļu zīmolam Pirelli rūpnīcas ir 14 valstīs, tai skaitā pat Ķīnā. Riepu ražotājs Nokian, kas vairumam cilvēku asociējās ar Somiju, lielāko daļu no saviem riepu ražošanas apjomiem ir pārcēlis uz ražotni Krievijā. Šobrīd, pērkot kādu konkrēta zīmolu riepas, cerēt, ka tās būs ražotas tajā valstī, kur šis zīmols ir radies, viegli izsakoties, ir naivi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Video

Autotirdzniecības nākotne ir internetā

Jānis Goldbergs, 24.04.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotirdzniecības darba lielāko daļu iespējams veikt interneta vidē, pēc pirmās uzņēmuma rīkotās tiešsaistes auto izstādes "Dienas Biznesam" apliecināja SIA "Norde" valdes priekšsēdētājs Dainis Bremze.

"Norde" rīkotā tiešsaistes izstāde notika šā gada 17. aprīlī. Šī inovācija sniedza uzņēmuma klientiem iespēju aplūkot interesējošos automašīnu modeļus virtuālajā vidē, neizejot no mājām. Protams, ka rīkot izstādi šādā formā pamudinājusi Covid-19 krīze, kad klātienē izstādes rīkot nav iespējams. D. Bremze apstiprināja, ka tiešsaistē izstādi vērojuši vairāk nekā 100 cilvēku, bet ierakstu aplūkojuši 3,5 tūkstoši skatītāju.

"Norde" izstādē prezentēja "Nissan", "Renault" un "Dacia" automašīnu jaunākos modeļus, kurus arī pārdod. Jebkuras izstādes viens no mērķiem ir pārliecināt klientu iegādāties mašīnu. Jautāts, vai šis mērķis sasniegts, D. Bremze uzsvēra, ka pārdošana nav bijusi izstādes pamatuzstādījums, tomēr vērtējama kā nozīmīgs aspekts arī pārdošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

FRS pārstāvis: Neliela aktīvu programmas bremzēšana decembrī nāktu par labu darba tirgum

Žanete Hāka, 10.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labākais solis, ko varētu spert ASV Federālo Rezervju sistēma (FRS), lai uzlabotu darba tirgus situāciju un samazinātu inflāciju, būtu neliela aktīvu iepirkumu programmas bremzēšana jau decembra sanāksmē, uzskata Sentluisas Federālo Rezervju bankas vadītājs un FRS pārstāvis Džeims Bulards.

Viņš norāda, ka neliela bremzēšana situāciju tirgū uzlabotu, turklāt ļautu FRS sekot līdzi inflācijas rādītājiem nākamā gada pirmajā pusē, citējot Dž. Bulardu, raksta MarketWatch. Ja inflācija netuvojas FRS noteiktajam mērķim, centrālā banka var nākamajās sanāksmēs apstādināt bremzēšanu.

Dž. Bulards uzsvēris, ka monetārās stimulēšanas programmas bremzēšanas iespējamība ir augusi, jo pēdējo mēnešu laikā audzis jaunu darba vietu skaits.

Cits FRS pārstāvis – Ričmondas Federālās bankas vadītājs Džefrijs Lakers uzsvēris, ka FRS dalībnieki diskutēs par aktīvu iepirkumu programmas bremzēšanu, taču viņš nedeva nekādus mājienus par iespējamo diskusijas rezultātu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazda, tāpat kā zīmola uzticīgākie klienti nekad nav centusies akcentēt dīzeļdzinēju nozīmi, taču, iespējams, ka taupības laikmets varētu vairot jaunā 2.2 litru dīzeļdzinēja atpazīstamību.

Šobrīd pieejamais 2.2 litru dīzeļdzinējs ir viens no jaudīgākajiem un klusākajiem savā klasē. Jaunais dzinējs paredzēts ar trim jaudas modifikācijām – 125 ZS/310 Nm, 163 ZS/360 Nm un 185 ZS/400 Nm. Latvijā tirdzniecībā nonācis automobilis ar 163 ZS lielu jaudu un 360 Nm lielu griezes momentu.

Vairāk jaudas, vairāk griezes momenta

Kas tad īsti tehniski jauns ir Mazda6 dīzeļdzinējā? Ar ko tas atšķiras no iepriekšējā? Pirmkārt, protams, ar darba tilpumu – tas palielinājies no 2.0 uz 2.2 litriem. Otrā lielā izmaiņa ir turbīna. Jaunajam dzinējam uzstādīta ir VGT turbīna jeb turbīna ar maināmo ģeometriju. Izplūdes daļā tai ir izliektas, nevis taisnas lāpstiņas, kas ļauj ne tikai palielināt griezes momentu, bet arī piedāvā šo griezes momentu no zemākiem apgriezieniem. Jaunā dzinēja maksimālais griezes moments tiek sasniegts jau pie 1800 apgriezieniem un turpinās līdz 3000 apgr./min.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts aizgādībā aizvien esošajai Latvijas riska kapitāla nozarei ir strukturāli šķēršļi un maz iniciatīvas

Tā ir Latvijas anomālija, ka šejienes riska kapitāls pēc tā struktūras joprojām lielākajā daļā bāzējas valsts nevis privātajā kapitālā, saka juridiskā biroja Sorainen vadošā partnere un Riska kapitāla asociācijas valdes locekle Eva Berlaus.

Kas pašlaik notiek uzņēmumu iegādes un apvienošanās (M&A) tirgū un cik liela nozīme tajā ir no austrumiem ienākošajai naudai?

Es neteiktu, ka no austrumiem ienākošie investori tajā spēlētu svarīgu lomu. Ir atsevišķi pārpirkšanas darījumi, tomēr pārsvarā viņus interesē savu uzņēmumu dibināšana šeit. Bet globāli šis visdrīzāk būs M&A rekorda gads ar apgrozījumu virs 2007. gada apjoma. Pirmajā ceturksnī globāli bija 21% pieaugums. Galvenokārt aug darījumu vērtība un ne tik daudz to skaits. Krīzes gados ir uzkrāts milzīgs kapitāls, kas nav tērēts, makroekonomiskie faktori, piemēram, naftas cenas un USD vērtība, ir tam labvēlīga, un uz korporācijām ir milzīgs akcionāru spiediens ieguldīt to naudu attīstībā. Eiropā šī tendence ir citāda, jo ir vietējie riski – Grieķija un zināmas bažas par eiro, tāpēc šeit pirmajā ceturksnī šī tirgus apjoms nedaudz pat saruka. Tomēr globālais spiediens ir tik liels, ka kopumā arī Eiropā šogad M&A rādītāji visdrīzāk tomēr būs pozitīvi. USD kursa dēļ par Eiropas aktīviem palielināta interese ir ASV un arī Ķīnas investoriem, kam vienkārši ir daudz naudas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - Pasažieru vilciens vēlas iegādāties elektrovilcienus ar 400-450 sēdvietām

LETA, Žanete Hāka, 14.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Pasažieru vilciens izsludinājis konkursu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādei un personāla apmācībai, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Iepirkuma paredzamā līgumcena nav noteikta, bet vilcieni jāpiegādā trīs gadu laikā. Par uzvarētāju tiks izvēlēts saimnieciski visizdevīgākais piedāvājums, kas izvērtēts saskaņā ar kritērijiem, kas noteikti iepirkuma procedūras dokumentos, uzaicinājumā iesniegt piedāvājumus, vai uzsākt sarunas. Iepirkums tiek rīkots sarunu procedūras veidā.

PV būtiski mainīs jaunā vilcienu iepirkuma nosacījumus, salīdzinot ar iepriekšējiem, un šajā iepirkumā vēlas iegādāties elektrovilcienus ar 400-450 pasažieru sēdvietām, šodien žurnālistiem sacīja PV finanšu direktors Māris Bremze.

Iepriekšējos iepirkumos PV vēlējās iegādāties vilcienus ar 250-270 sēdvietām. Bremze sacīja, ka prasība pēc ievērojami lielākiem vilcieniem saistīta ar to, ka pasažieru pārvadājumiem ir ievērojams potenciāls augt, līdz ar to augs arī ieņēmumi un tie palīdzēs refinansēt vilcienu iegādi. Patlaban PV izmantoto vilcienu ietilpība sešu vagonu variantā ir 540 sēdvietas, bet četru vagonu versijā - 330 sēdvietas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazauto Audi A1 ēnā pavisam nemānāmi Ženēvā tika prezentēts Audi RS 5, kura pakrūtē pukstēs 4,2 litru V8 dzinējs ar 450 ZS. Jaudu uz visiem četriem riteņiem novada septiņpakāpju S tronic transmisija un novatoriskais centrālais diferenciālis quattro piedziņas daļā.

Uzņēmuma quattro GmbH izstrādātātajai kupejai 4,2 litru FSI dzinējs 450 ZS jaudu sasniegs pie 8250 apgriezieniem minūtē un – starp 4000 un 6000 apgriezieniem minūtē – rada maksimālo 430 Nm griezes momentu. Astoņcilindru dzinējs paātrina 1725 kilogramus smago auto no 0 līdz 100 km/h 4.6 sekundēs, tā maksimālais ātrums tiek elektroniski ierobežots pie 250 km/h. Pēc pieprasījuma Audi var maksimālo ātrumu palielināt līdz 280 km/h.

Pararalēli dinamiskajam raksturas RS 5 demonstrēs salīdzinoši pieticīgu degvielas apetīti, proti, vidēji uz 100 kilometriem patērējot 10,8 litrus degvielas. Par daļēji jāpateicas Audi modulārās efektivitātes tehnoloģijām. Dzinējs un visa riteņu piedziņas daļa tika optimizēta, lai samazinātu berzi, eļļas sūknis darbojas pēc pieprasījuma, un enerģijas atjaunošanas sistēma uzkrāj enerģiju bremzēšanas laikā vai ripojot no kalna. Efektivitātes programmā ietilpst arī standarta aprīkojumā iekļautā septiņpakāpju S tronic transmisija. Turpretim standarta aprīkojumā iekļautā Audi drive select sistēma atļaus izvēlēties starp trim dažādiem braukšanas režīmiem: automātisko, komforta un dinamisko.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavojoties aktīvajai tūrisma sezonai, no otrdienas, 19. aprīļa, atpūtas vietā Beberliņi uzsākta šķēršļu trašu izbūve un citi būvniecības un teritorijas labiekārtošanas darbi jaunajā Liepājas piedzīvojumu parkā Tarzāns, kura atklāšana plānota vasaras sākumā - 18.jūnijā, informē Liepājas pilsētas domē.

Jaunajā Liepājas piedzīvojuma parkā tiks izveidotas piecas dažādas sarežģītības trases (zaļā, zilā, sarkanā, melnā un bērnu trase) ar 77 šķēršļiem, kā arī 330 metrus garš nobrauciens pāri Beberliņu ūdenskrātuvei, kas būs Latvijā līdz šim garākais nobrauciens pa trosi.

Viena no trasēm būs piemērota bērniem, bet pārējās četras būs dažādu grūtības pakāpju trases, kas domātas pieaugušajiem. Bērnu trase atradīsies aptuveni 1–1,5 metru augstumā, savukārt pieaugušo trases no 4–15 metru augstumā. Katra trase būs aptuveni 150 metrus gara, bet melnās trases garums sasniegs pat 250 metrus.

Piedzīvojumu parks tiks aprīkots ar jaunākās paaudzes Šveices firmas Kanopeo drošības sistēmu, kuru šķēršļu pastaigas laikā nav iespējams patvaļīgi atāķēt no drošības troses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arestēt jebkuru ekonomistu, kurš piedāvā pesimistisku analīzi. Kāpēc gan Buša administrācija par to neiedomājās? Tā savā blogā raksta Nobela prēmiju ekonomikā ieguvušais amerikāņu ekonomists Pols Krugmens, tādējādi ironizēdams par Ventspils augstskolas lektora Dmitrija Smirnova aizturēšanu.

Dmitriju Smirnovu aizturēja pēc tam, kad viņš bija paudis kritisku informāciju par Latvijas Banku un lata stabilitāti, raksta Diena.

Drošības policijas (DP) rīcība, uz divām diennaktīm aizturot D.Smirnovu, kā arī ierosinot kriminālprocesu pret mūziķi Valteru Frīdenbergu par viņa izteikumiem koncerta laikā, ir pamanīta arī starptautiskajos medijos.

Decembra sākumā šim notikumam plašu aprakstu veltījis arī ietekmīgais laikraksts The Wall Street Journal, akcentējot, ka Latvija, izvēlējusies "nebijušu soli" kā apturēt krīzi, aizturēdama ekonomistu "par to, ka viņš bijis pārlieku pesimistisks". Pamanīts arī fakts, ka iepriekš liela daļa no spekulācijām par Latvijas finanšu sistēmu vēlāk izrādījušās patiesas — piemēram, pēc apgalvojumiem par Latvijas Banku sektora stabilitāti, Latvija pagājušajā mēnesī pārņēma Parex banku un pēc nolieguma, ka būs nepieciešama Starptautiskā Valūtas fonda palīdzība, valdība tiešām sākusi sarunas ar to. Finanšu ministrija (FM) laikrakstam norādījusi, ka tic — DP modrība liks sabiedrībai padomāt divreiz pirms izplatīt baumas par bankām. "Tas ir iebiedēšanas veids," teicis FM valsts sekretārs Mārtiņš Bičevskis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Drauds likuma pieņemšanai

SIA Merks ģenerāldirektors Ivars Geidāns, 17.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Tautsaimniecības komisijā tiks izskatīts jaunais Būvniecības likums. Pašreizējā redakcijā tas samazinās birokrātiskos šķēršļus būvniecībā un saīsinās būvprojektu realizācijas ilgumu. Līdz ar to Latvija būs pievilcīgāka investoriem, tiks veicināta ekonomikas atveseļošanās. Tajā ietverta banku vai apdrošināšanas kompāniju garantiju nepieciešamība, kas darbosies kā būvinženieru atbildības garants būvju kvalitātei un drošībai. Tas atbilst mūsdienīgai Eiropas līmeņa biznesa domāšanai.

Tā ir medaļas viena puse, ko nomāc strīds par būvinženieru pārspīlētu sertificēšanu. Ir izveidojušās divas pretēja viedokļa nometnes - sabiedriskās organizācijas, kurās apvienojušās fiziskas personas, kuras šos sertifikātus izsniedz, tādēļ iestājas par maksas sertifikāciju un vēlas palielināt nepieciešamo sertifikātu skaitu. Pretējās domās ir vairums juridisko personu (būvfirmu) apvienojošās sabiedriskās organizācijas, kuras esošajā, bet sevi neattaisnojošā sertifikācijas sistēmā saredz tikai būtisku traucējumu uzņēmējdarbības veikšanai. Sertifikācijas pretinieku skaits pieaug ar katru dienu, jo arvien vairāk objektīvu argumentu norāda uz pastāvošās sistēmas nepilnībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

LDz vadība: Satiksmes ministra darbības vērstas uz slēptu LDz privatizāciju

LETA, 10.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministra Tāļa Linkaita (JKP) šonedēļ izteiktie paziņojumi par VAS «Latvijas dzelzceļš» vadību ir vērsti uz mērķtiecīgu LDz sagatavošanu privatizācijai, piektdien žurnālistiem sacīja LDz valdes priekšsēdētājs Edvīns Bērziņš.

«Redzam mērķtiecīgu darbu, kas vērsts uz LDz privatizāciju jeb nozagšanu. Pirms privatizācijas ir jāsamazina uzņēmuma vērtību, lai to varētu veiksmīgi privatizēt un šādi paziņojumi neapšaubāmi rada reputācijas riskus un grauj uzņēmuma vērtību,» teica Bērziņš.

LDz vadītājs norādīja, ka kompānijas valde lūgusi satiksmes ministru nekavējoties atsaukt paustos paziņojumus, lai novērstu tālāku kaitējumu uzņēmumam. «Tāpat tiks nosūtīti iesniegumi visām valsts institūcijām, jo redzamas mērķtiecīgas darbības, kas vērstas uz uzņēmuma novājināšanu. Ļoti ceram, ka nebūs politiskā spiediena uz LDz padomi, lai viņi kompetenti varētu izskatīt visus pārmetumus,» pauda Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas dzelzceļš valde šodien pieņēmusi meitas uzņēmuma SIA LDz Cargo valdes priekšsēdētāja Gunta Mača iesniegumu atbrīvot viņu no amata, liecina izplatīts paziņojums.

Par jauno uzņēmuma vadītāju iecelts ilggadējais VAS Latvijas dzelzceļš finanšu direktors Māris Bremze.

VAS Latvijas dzelzceļš valdes priekšsēdētāja pienākumu izpildītājs Aivars Strakšas uzsver, ka gada beigas kravu pārvadātājam SIA LDz Cargo ir ļoti nozīmīgs laiks, kad notiek pārrunas ar klientiem, jaunu līgumu slēgšana un jaunu klientu piesaiste, un šādā brīdī atstāt uzņēmumu bez valdes priekšsēdētāja nebija iespējams, tādēļ LDz valdei bija jārīkojas nekavējoties.

Amatā apstiprinātais Māris Bremze VAS Latvijas dzelzceļš dažādos amatos strādā gandrīz 20 gadus. Ņemot vērā milzīgo pieredzi VAS Latvijas Dzelzceļš finanšu direktora amatā, viņš varot stāties pie amata pildīšanas nekavējoties. M. Bremze ir ieguvis inženiera - ekonomista izglītību Rīgas Tehniskajā universitātē. Līdz ar stāšanos jaunajā amatā, M. Bremze atstās VAS Latvijas dzelzceļš Finanšu direktora amatu, taču pagaidām amatu apvienošanas kārtībā pildīs arī valdes locekļa amatu AS Pasažieru vilciens.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Gefco Baltic sācis piedāvāt ikdienas pārvadājumu līniju no Polijas uz Baltijas valstīm un Somiju

Zane Atlāce - Bistere, 19.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transporta un loģistikas uzņēmums SIA Gefco Baltic, īstenojot uzņēmuma darbības paplašināšanu, ir izstrādājis jaunu pakalpojumu - preču pārvadājumu līniju no Polijas uz Baltijas valstīm un Somiju, kur 48-96 stundu laikā tiek veikta preču piegāde, informē uzņēmumā.

Uzņēmums uzskata, ka šis pakalpojums būs saistošs dažādu profilu uzņēmumiem, jo tiks nodrošināti pārvadājumi, sākot no neliela izmēra paciņām līdz pat 20 paletēm.

«Mūsdienās efektīva laika un pieejamo resursu izmantošana daudzās industrijās ir būtiska, lai spētu konkurēt tirgū. Klienti vēlas saņemt efektivitāti, ātrumu, laika plānošanas iespējas un risinājumus, lai koordinētu resursus, īpaši parūpējoties par neikdienišķām situācijām dažādos tirgos. Esmu apmierināts, ka mūsu jaunais pakalpojums atbilst klientu vēlmēm, tāpēc paredzu, ka tas radīs lielu interesi gan esošo, gan jaunu klientu vidū», uzsver Gefco Baltic ģenerāldirektors Martinas Keršis (Martynas Keršys).

Komentāri

Pievienot komentāru