«Jautājums ir, vai BAS akciju cena ir izdevīga Krājbankas noguldītājiem, un man ir šaubas, vai tā ir adekvāta,» uzskata aviācijas eksperts Tālis Linkaits, vienlaikus norādot, ka no valsts puses šis esot veiksmīgs un izdevīgs darījums.
Kā ziņots, atbilstoši valdības lēmumam Satiksmes ministrija iegādājusies Krājbankai piederošo ķīlu - 47,2% airBaltic akciju par nominālvērtību 224 453 lati, tādējādi valstij kļūstot par 99,8% airBaltic akciju īpašnieku.
Linkaits arī neizslēdz, ka maksātnespējas administrators varētu apšaubīt, vai šis darījums ir noguldītāju interesēs.
Šajā situācijā īpaši sāpīgi zaudējumi varētu būt bijušajam airBaltic vadītājam Bertoltam Flikam, kurš sākotnēji, iegādājoties airBaltic akcijas, ieķīlāja savus īpašumus, sacīja Linkaits.
Uz jautājumu, vai valsts nav apmānījusi BAS, Linkaits skaidroja, ka privātajam akcionāram pašam esot jāizvērtē attiecības ar valsts akcionāru un jāsaprot, kurā posmā situācija izveidojusies tāda, ka juridiski Krājbanka varēja ar ķīlu rīkoties tā, kā to izdarījusi.
Jau ziņots, ka Krājbanka piedāvājusi valstij airBaltic privātā akcionāra akcijas, jo bankā sākts piedziņas process pret BAS.
Kā šodien preses brīfingā atzina valsts konsultanta Prudentia pārstāvis Māris Krastiņš, airBaltic akcijas esot bijušas ieķīlātas, un BAS nav pildījis saistības, piemēram, nesniedza finanšu atskaites bankai.
Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Anrijs Matīss skaidroja, ka iegādāties privātā investora Baltijas aviācijas sistēmas akcijas saņemts no Latvijas Krājbankas pilnvarnieka un, tā kā cena ir apmierinājusi, valsts akcijas ir iegādājusies. Piedāvātā cena ir izdevīga, atzina valdības konsultanta Prundetia pārstāvis. Valsts esot ieguvēja no izveidojušās situācijas. Jebkurā gadījumā šodienas akcijas cenas esot zemas, ja salīdzina ar to, kāda tās cena varētu būt, lidsabiedrību stabilizējot.
Viņš arī norādīja, ka 2010.gadā kompānija strādājusi ar 35 miljonu latu zaudējumiem.
Vienlaikus amatpersonas uzsvēra, ka vienošanās, kas 3.oktobrī parakstīta starp kreditoriem un akcionāriem, joprojām ir spēkā līdz 22.decembrim.
Ja BAS būs spējīgs piedalīties pamatkapitāla palielināšanā, uzņēmums to drīkst darīt un ir pat aicināts, skaidroja Prudentia pārstāvis.
Jau ziņots, ka vakar Satiksmes ministrija uz pirmpirkuma tiesību pamata iegādājusies Krājbankā ieķīlātās airBaltic mazākuma akcionāram BAS piederošās aviokompānijas kapitāldaļas.