Kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražošanas uzņēmums a/s Latfood 2008. gadā spējis palielināt eksporta apjomus uz kaimiņvalstīm par vairāk nekā 30 %, vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Pērn Azerbaidžānā eksports audzis par 5 – 10 %, bet šis tirgus esot ļoti sarežģīts. Pārdošanas apjomi šajā Āzijas valstī nav slikti, bet esam vēl ceļā uz to, ko gribētu, tā V. Blūms. Uzņēmumam izveidojušās iestrādes arī Krievijas tirgū, kurš arī esot smagnējs un sarežģīts. Līdz šim Krievijā lielākoties Latfood ir strādājis private label segmentā, ražojot noteiktu preču zīmju un dizaina produktus. Kāda būs turpmākā virzība šajā tirgū, vēl esot pāragri prognozēt.
Krīze uzņēmumu būtiski neesot ietekmējusi, jo dažos mēnešos realizācijas apjomi ir nedaudz zemāki nekā attiecīgā laika posmā aizpērn, bet citos – pat labāki. Finansiālo rezultātu ziņā Latfood 2008. gadu plāno pabeigt ar 10 – 15 % pieaugumu. Kā būs šogad, vēl esot grūti prognozēt un nav arī zināms, kas notiks ar cenām.
"Ja mazumtirgotāji centīsies noturēt to pašu uzcenojumu un to pašu peļņu, tas nozīmē, vai nu apgrozījuma kritumu vai arī papildus izdevumu slogu ražotājiem. Sekas būs atkarīgas no tā, cik stiprs ir katrs uzņēmums. Šobrīd, redzot izmaiņas, jābūt gataviem rīkoties strauji atkarībā no izmaiņām tirgū, biznesa plānam jābūt sazarotam ar vairākām manevra iespējām," tā V. Blūms, aicinot pircējus izvēlēties Latvijā ražotās preces, jo katru reizi kad mēs dodam priekšroku Latvijā ražotai precei, mēs dodam iespēju kādam strādniekam Latvijā saglabāt savu darbavietu. Latfood darbinieku skaitu neplāno samazināt.
Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.