Baltijas lielākā alkoholisko dzērienu ražotāja, AS Latvijas balzams apgrozījums pēc neauditētiem datiem 2006.gadā sasniedzis 89 miljonus latu, kas ir par 10,5 miljoniem vai 13 % vairāk nekā iepriekšējā gadā, Db.lv informēja uzņēmuma sabiedrisko attiecību speciāliste Aiga Aizpuriete.
Uzņēmuma neauditētā peļņa 2006.gadā bijusi 2,41 miljoni latu.
2006. gadā AS Latvijas balzams nodokļos samaksājis 42,5 miljonus latu.
Kopējais eksportētās produkcijas apjoms 2006.gadā sasniedzis 31,4 miljonus latu, kas ir par 6,4 miljoniem latu, vai 26% vairāk nekā 2005.gadā (25 miljoni latu). Galvenie eksporta virzieni šī gada pirmajā pusgadā bijuši Baltijas valstis, Polija un Skandināvija. 2006.gada laikā uz Poliju eksportētās produkcijas apjoms pieaudzis vairāk nekā par 347 %, ievērojami auguši eksporta apjomi arī uz Norvēģiju, Šveici, Vāciju, Īriju, Spāniju un Lielbritāniju. Paralēli aktīvi norisinājusies jaunu eksporta tirgu apgūšana – 2006.gadā uzsākts AS Latvijas balzams produkcijas eksports uz Kirgīziju, Somiju un Ķīnu. Kopumā AS Latvijas balzams savu produkciju pašlaik eksportē uz 26 valstīm, bet pildot SPI Grupas pasūtījumus, vairāk nekā uz 120 valstīm visā pasaulē. AS Latvijas balzams eksporta portfeli veido vairāk nekā 130 dažādu nosaukumu produkti.
Kopējais vietējā tirgū realizētās produkcijas apjoms 2006.gadā sasniedzis 57,5 miljonus latu, kas ir par 7% vairāk nekā 2005.gadā. Vietējā tirgū AS Latvijas balzams produkcija stabili ieņem līderpozīcijas. 2006.gadā trīs populārākie alkoholiskie dzērieni Latvijā pēc Valsts ieņēmumu dienesta datiem ir bijuši AS Latvijas balzams ražotie produkti – sidrs Lucky Dog, degvīns 3 graudu un Rīgas Šampanietis. 2006.gadā tirgū ieviesti vairāki jauni produkti, kas jau pirmajos pārdošanas mēnešos izpelnījās patērētāju atzinību: Rīgas Šampanietis Rozā, sidrs Lucky Dog ar karameļu garšu, gāzēti vīna dzērieni Desire.
2006. gadā AS Latvijas balzams vienas akcijas vidējā vērtība Rīgas Fondu biržā bija Ls 4,68, kas sastāda 46,7 % pieaugumu, salīdzinot ar 2005. gadu (3,19 lati).
"2006. uzņēmumam bijis stabilas izaugsmes gads. Akcijas cenu pieaugums biržā ir vistiešākais apliecinājums tam, ka objektīvi novērtēti uzņēmuma sasniegumi. Mēs viennozīmīgi varam lepoties ar to, ko izdevies paveikt 2006.gadā - sasniegti labi finanšu rādītāji, stabili noturētas līdera pozīcijas vietējā tirgū un ievērojami palielinājies uzņēmuma produkcijas noiets eksporta tirgos. Taču 2006.gadā vērojamais straujais izejvielu, resursu un darbaspēka izmaksu pieaugums līdzīgi kā visā valsts tautsaimniecībā, nav ļāvis sasniegt labākus rezultātus rentabilitātes jomā," atzīmē AS Latvijas balzams valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis. "Uzskatu, ka šī gada laikā nepieciešami valstiska mēroga pasākumi straujā izmaksu pieauguma tempa normalizēšanai, kā arī darba ražīguma paaugstinošo tehnoloģiju ieviešanas veicināšanai, lai palīdzētu ražošanas uzņēmumiem valstī arī turpmāk strādāt rentabli un attīstīties."