Finanses

Liels pieprasījums pēc «Balzama», nav pārdevēju

Valters Paiders [email protected], 13.03.2003

Jaunākais izdevums

Šodien biržas akciju tirgū ir vērojams ļoti liels pieprasījums pēc Balzama akcijām. Pircēji pieprasa vismaz 60 tūkst. akciju, taču nav neviena, kas būtu ar mieru pārdot sev piederošās Balzama akcijas.

Šādu situāciju sekmēja vakar vakarā publicētais paziņojums par to, ka Latvijas balzamā ir notikusi akcionāru maiņa un pašreizējais akcionārs S.P.I. Distilleries B.V. izteikšot akciju atpirkšanas piedāvājumu pārējiem Balzama akcionāriem, jo savā īpašumā ir ieguvis vairāk nekā 50 % no Balzama akcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī tradicionālā balzama recepte, kurā izmantotas 16 dažādas zālītes, ja ticam uzņēmumā paustajam, palikusi nemainīga vairāku desmitgažu garumā, gan Latvijā, gan pasaulē ievērojamus pārdošanas apjomus piedzīvo balzama jaunākais «brālis» - balzams ar upeņu garšu. Db.lv devās noskaidrot, kā tas tiek ražots.

Rīgas Melno balzamu «saprot» un novērtē pašmāju tirgū, taču, lai virzītu balzamu ārvalstīs, nevar iztikt vien ar seno balzama leģendu un stāstiem par teju medicīnisko ietekmi. Stāsts par balzama «pilināšanu» klāt ikvakara tējai vairs nedarbojas, Db.lv stāstīja Latvijas Balzama (LB) pārdošanas daļas vadītājs Justs Dzedons. Tagad balzams tiek pozicionēts kā dzēriens gados jauniem cilvēkiem un kā dzēriens, kas dzerams dažādos kokteiļos. «Vecmāmiņa Krievijā to balzama pudeli tējā varbūt «pilinās» trīs gadus, bet mēs vēlamies piesaistīt tādus pircējus, kas patērē vairāk,» viņš skaidroja. «Eksporta tirgos apzināti komunicējam citādāk – mērķējam uz gados jauniem pircējiem, vairāk runājam par to, ka, izmantojot balzamu, var gatavot dažādus kokteiļus, piemēram, ar karstu sulu,» norādīja J. Dzedons.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1938. gadā ražotā Rīgas Melnā Balzama pudele ar numuru 88 jau vairākās paaudzēs tiek nodota mantojumā Lietuvas diplomāta Joza Brediķa ģimenē.

Brediķu ģimenes tradīcija ir nodot senā dzēriena speciālizlaiduma pudeli ģimenes vecākajam bērnam, un šobrīd tā atrodas pie mantinieces Vācijā. Uz krūkas norādīts par Grand Prix balvu Parīzē 1937. gadā.

Līdz stāsta uzticēšanai Dienas Biznesam ģimenei nebija skaidrs, kurā gadā pudele ražota, vien bija zināms, ka tas noticis pirms Otrā pasaules kara.

A/S Latvijas balzams skaidro, ka Lietuvas vēstniekam dāvinātā un vēlāk ģimenē pārmantotā balzama krūka ir ražota 1938. gadā rīdzinieka Alberta Volfšmita fabrikā – Volfšmita Rauga fabrika, degvīna dedzinātava, spirta rektifikācijas un destilācijas akciju sabiedrība, secina uzņēmumā.

Latvijas balzama arhīvā atrodama ļoti līdzīga, teju ekvivalenta balzama krūka no 1938. gada, vienīgais – tā marķēta ar pašmāju akcīzes nodokļa marku. Vēstniekam dāvinātā krūka bijusi eksporta tirgum paredzēta, tādēļ informācija uz etiķetes lasāma angļu valodā, apskatot Brediķu ģimenes foto, skaidro Latvijas balzams.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Rīgas Melnā balzama jubilejas etiķetes dizaina konkursam pieteikti 50 darbi

Lelde Petrāne, 04.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Melnā balzama jubilejas etiķetes dizaina konkurss guvis plašu atsaucību, saņemot 50 jubilejas etiķetes variantus, kas izstrādāti augstā kvalitātē un atbilstoši konkursa prasībām.

Ikvienam Latvijas iedzīvotājam, kurš ir reģistrējies sociālajā tīklā Facebook, ir iespēja nobalsot par iesniegtajām etiķetēm Rīgas Melnā balzama Facebook lapā līdz 8. jūlija plkst. 00:00.

Publiskais un žūrijas balsojums noteiks 15 labākās etiķetes, kas būs apskatāmas publiskā izstādē Rīgas centrā jūlija beigās.

Iesniegto darbu autori sacentīsies par iespēju laimēt galveno balvu – iespēju izvietot savu ideju uz produkta, kā arī 1000 eiro naudas balvu.

Facebook lapas TOP5 labākās etiķetes tiks paziņotas Rīgas Melnā balzama Facebook lapā pirmdien, 9. jūlijā, savukārt kopējais labāko etiķešu autoru saraksts būs zināms 16. jūlijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Latvijas balzams rada jaunu produktu, lai ieietu Amerikas tirgū

Lelde Petrāne, 03.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Viena no lielākajām ambīcijām ir ieiet Amerikas tirgū,» stāstot par A/S Latvijas balzams jauno produktu, uzsver uzņēmuma pārstāvis Māris Kalniņš.

Papildinot Rīgas Melnā Balzama dzērienu līniju, A/S Latvijas balzams sācis ražot jaunu – ķiršu balzama versiju. Tādējādi uzņēmums plāno kāpināt dzēriena pārdošanas apjomus kā pašmāju, tā arī eksporta tirgos, tai skaitā tuvākajos gados būtiski augt ASV un Lielbritānijā.

Jaunā – ķiršu – garša esot izvēlēta, ņemot vērā Upeņu balzama veiksmes stāstu un arī balstoties uz jaunākajām patēriņa tendencēm pasaulē - patērētāji dod priekšroku saldākām dzērienu garšām un mazākam alkohola daudzumam. Taču atšķirībā no upenes, kas ir zināma Eiropā, ķirsis ir pazīstams globāli – tā garšu sapratīs gan šeit Latvijā, gan aiz okeāna, spriež uzņēmumā. Balzams patlaban ir pieejams 35 pasaules tirgos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Latio: cenas gada laikā samazinājušās par 7%

, 02.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latio dati liecina, ka decembrī turpinājās sērijveida dzīvokļu cenu kritums. Vidējā sērijveida dzīvokļu cena, salīdzinot ar novembri, samazinājās par 2,1% līdz 1 415 EUR/kv.m. Salīdzinot ar pērnā gada decembri, cenas ir zemākas par 7,3%, Db.lv informēja Latio mārketinga speciāliste Zane Āboliņa.

Latio novērojumi:

·Lai noturētu pircēju, īpašumu pārdevēji kļūst arvien pretimnākošāki - pat izvēlas samazināt īpašuma cenu, tā vietā, lai paturētu pircēja iemaksāto rokas naudu.

·Arī savrupmāju pārdevēji biežāk sāk piekrist būtiskam cenu samazinājumam.

·Pieaug īres piedāvājumu skaits visos mājokļu segmentos - tajā skaitā arī savrupmājas.

·Komercplatību nomas tirgū saglabājas aktivitātes kritums. Potenciālie nomnieki atliek lēmumu pieņemšanu uz nākamā gada sākumu.

·Tautsaimniecībai ''atdziestot'' samazinās kopējais pieprasījums komercplatību nomas tirgū, straujāk samazinoties pieprasījumam pēc lielajām platībām, bet pieaugot pieprasījumam pēc mazajām platībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Atpirks visas «Latvijas balzama» akcijas

Valters Paiders [email protected], 12.03.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Balzama kontrolpaketi ir iegādājies starptautiskā koncerna S.P.I. grupa uzņēmums S.P.I. Distilleries B.V., teikts uzņēmuma paziņojumā Rīgas Fondu biržai.

Saskaņā ar uzņēmuma sniegto informāciju, S.P.I. Distilleries B.V. ir pārņēmis SIA NTBDC LB īpašumā esošos 49.95 % Latvijas balzama akciju, vienlaikus noslēdzot līgumu ar citiem Latvijas balzama akcionāriem par akciju iegādi no citiem vērtspapīru tirgus dalībniekiem. Līdz ar to, S.P.I. Distilleries B.V. īpašumā nonāks vairāk nekā 50 % no Balzama akciju skaita un saskaņā ar pastāvošo likumdošanu S.P.I. Distilleries B.V. būs jāizsaka obligātais akciju atpirkšanas piedāvājums, kas, saskaņā ar uzņēmuma pausto, tikšot veikts jau tuvākajā laikā.

Db jau rakstīja, ka ārpusbiržas tirgū šogad tika veikti apjomīgi tiešie darījumi, kuros Db konstatēja arī lielāko akcionāru maiņu. Tas nobremzēja akciju tirdzniecības aktivitāti, taču izskatās, ka peripetijas ap Balzama akcijām tikai tagad sāksies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

«Balzama» akcijas cena sasniedz 1.79 Ls

Valters Paiders [email protected], 13.03.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas balzama akcijas cena vienā darījumā šodien sasniedza 1.79 Ls. Tomēr jāatzīmē, šajā darījumā ir tirgota tikai 1 akcija. 13:40 ar Balzama akcijām ir noslēgts 1 lielāks darījums ar 1,000 akcijām. Akcijas cena darījumā bija 1.31 Ls.

Jau ziņots,, ka vakar vakarā Latvijas Balzams nosūtīja paziņojumu Fondu biržai, kurā norādīja, ka uzņēmumā ir notikusi akcionāru maiņa. Par uzņēmuma akciju kontrolpaketes īpašnieku ir kļuvis Holandē reģistrēts uzņēmums S.P.I. Distilleries B.V., kurš plāno tuvākajā laikā izteikt akciju atpirkšanas piedāvājumu no pārējiem Balzama akcionāriem.

Šī paziņojuma rezultātā rīta pusē Balzama akcijas cena pakāpās par 8 santīmiem, līdz 63 santīmiem par akciju, kas ir maksimāli pieļaujamā cenas izmaiņa vienas sesijas laikā. Pie šīs cenas par Balzama akcijām bija vērojama milzīga pircēju interese, taču nebija neviena, kas būtu ar mieru pārdot akcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Rīgas Melnais balzams ar upeņu garšu iekaro eksporta tirgu

Jānis Rancāns, 23.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Melnā balzama un Rīgas Melnā balzama ar upeņu garšu kopējie pārdošanas apjomi vietējā un eksporta tirgos pērn auguši par 19%, sasniedzot vairāk nekā 12 miljonus litru, informē Latvijas balzams.

Veiksmīgs aizvadītais gads bijis Rīgas Melnajam balzamam ar upeņu garšu, kura realizācijas rādītāji eksporta tirgū pērn auguši vairāk nekā uz pusi jeb par 61%, bet vietējā tirgū – par 52%.

Rīgas Melnā balzama realizācijas apjomi Latvijā saglabājot augošu tendenci. Saskaņā ar produkta vairumtirgotāja SPI Distribution Latvija datiem, pērn šā produkta pārdošana vietējā tirgū augusi par 14%, salīdzinot ar 2011. gadu.

Līdzīga tendence novērojama arī eksporta tirgos, kur pieprasījums pēc Rīgas Melnā balzama pērn pieaudzis par 9%.

Pērn eksportam saražota katra ceturtā balzama pudele jeb 24% no kopējā ražošanas apjoma. Rīgas Melnais balzams pērn bija pārdošanā 22 eksporta tirgos, tajā skaitā arī beznodokļu zonā (Duty Free), kopējam eksporta apjomam sasniedzot 283 743 litrus. Pērn ticis uzsākts arī Rīgas Melnā balzama eksports uz Horvātiju un Gruziju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salīdzinot ar gada pirmo mēnesi, februārī tirgus temps kļuvis mazliet gausāks – vienlaikus interese par īpašumu iegādi nav apstājusies.

Vidējais dienu skaits, kas nepieciešams mājokļa pārdošanai par tirgus cenu, samazinājies līdz 76 dienām. Kā novērojuši “Latio” darījumi vadītāji, aktīvāk iegādei tiek meklēta apbūves zeme un nelielas privātmājas, tomēr likvīdu piedāvājumu tirgū būtiski trūkst. Paturot prātā skaļi izskanējušo retoriku par šogad gaidāmo Euribor kritumu, potenciālie pircēji sāk apsvērt arī lielākas platības mājokļus ar trim un vairāk istabām, tomēr no galējā lēmuma pieņemšanas aizvien biežāk attur cits faktors - ģeopolitiskā nestabilitāte.

“Mājokļu pircēju pārliecības indeksa” dati par janvāri:

  • 76 dienas – vidēji tik ilgs laiks bijis nepieciešams, lai pārdotu mājokli par tirgus cenu (78 – janvārī; 80 – decembrī; 84 – novembrī; 85 – oktobrī; 85 – septembrī; augustā – 87);

  • 9% mājokļu pārdoti viena mēneša laikā no sludinājuma publicēšanas brīža (janvārī – 9%; decembrī – 8%; novembrī – 6%; oktobrī – 7%; septembrī – 8%; augustā – 9%);

  • 22% pārdevēju ir prasījuši tirgus situācijai nesamērīgi augstu cenu (janvārī – 22%; decembrī – 22%; novembrī – 23%; oktobrī – 24%; septembrī – 25%; augustā – 45%);

  • 0% pircēju ir piedāvājuši augstāku cenu nekā norādīts sludinājumā (janvārī – 0%; decembrī – 0%; novembrī – 0%; oktobrī – 0%; septembrī – 0%; augustā – 1%);

  • 46% darījumu notikuši bez kredītu piesaistes (janvārī – 45%; decembrī – 42%; novembrī – 40%; oktobrī – 30%; septembrī – 31%; augustā – 30%);

  • 14% ** - par tik izdevīgāk šobrīd mājokli ir īrēt nekā pirkt (janvārī – 14%; decembrī – 11%; novembrī – 9%; oktobrī – 9%; septembrī – 8%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

RFB tirdzniecības sesijas apskats 18. martā

Valters Paiders [email protected], 18.03.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopējais Latvijas vērtspapīru tirgus apgrozījums šodien samazinājās par 656 700.07 Ls, līdz 315 636.41 Ls. Biržas nepārtrauktajā tirgū šodien izcēlās Latvijas balzama, Ventspils naftas, Latvijas Gāzes akcijas, biržas tiešo darījumu segmentā lielākie darījumi tika veikti ar Latvijas balzama akcijām, savukārt ārpusbiržas tirgū visapjomīgākie darījumi tika reģistrēti ar Latvijas balzama akcijām.

Akciju tirdzniecība nepārtrauktajā tirgū par mainīgām cenām šodien veidoja 35 393.43 Ls, darījumi ārpusbiržas tirgū šodien veidoja 246 510.60 Ls lielu apgrozījumu. Šodien notikušo tiešo darījumu apgrozījums bija 33 732.38 Ls.

Akciju tirgus apgrozījums Rīgas Fondu biržā šodien sasniedza 64 767.68 Ls. Salīdzinot ar iepriekšējo tirdzniecības sesiju, kopējais apgrozījums samazinājās par 26 880.97 Ls. RFB cenu indeksa RICI vērtība šodien ir samazinājusies par 0.24% noslīdot līdz 246.11 punktiem,savukārt RFB kapitalizācijas indekss DowJones šodien ir pieaudzis par 0.54%, sasniedzot 175.43 punktus.

Nepārtrauktajā tirgū šodien visaktīvāk tika tirgotas Latvijas balzama akcijas, kuru vērtība šodien pieauga par 4.00% jeb par 0.05 Ls, līdz 1.30 Ls. Kopumā ar uzņēmuma akcijām tika veikti 46 darījumi, kuros tika tirgotas 23 006 akcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Apstājas tirdzniecība ar «Balzama» akcijām

Valters Paiders [email protected], 07.05.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc akciju atpirkšanas piedāvājuma noslēgšanās, tirdzniecības aktivitāte ar Latvijas balzama akcijām ir samazinājusies līdz nullei. Šodien Balzama akcijas pieprasa, labākajā gadījumā, pāris pircēji, kopējais pieprasījums: 74 akcijas par 1.54 Ls gabalā, turklāt tirgū līdz plkst. 13:15 nebija neviena pārdevēja.

Saskaņā ar Latvijas Centrālā depozitārija sniegto informāciju, brīvā apgrozībā patlaban ir apmēram 1 miljons Latvijas balzama akciju, jo depozitārija Sākotnējā reģistrā uz 2. maiju vēl glabājās 386 tūkst. uzņēmuma akciju. Taču jāšaubās, vai tie akcionāri, kas nepieņēma atpirkšanas piedāvājumu kļūs par aktīviem akciju tirgus dalībniekiem un uzturēs Balzama akcijas likviditāti arī turpmāk. Db jau šodien rakstīja, ka tuvākajā laikā iespējama Balzama akciju likviditātes strauja samazināšanās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar pirmajiem radošajiem mēģinājumiem izstrādāt Rīgas Melnā balzama 260 gadu jubilejas svētku etiķeti piektdien atklāts jubilejas etiķetes dizaina konkurss. Konkursa atklāšanā vairāki ar modi un dizainu saistīti cilvēki izmēģināja spēkus jaunas etiķetes un balzama kokteiļu veidošanā.

«Gatavojoties svētkiem, katrs no mums – gan liels, gan mazs, uzvelk labākās un skaistākās drānas. Arī Rīgas Melnais balzams par godu 260 gadu jubilejai vēlas sapucēties, tādēļ aicinām dizaina speciālistus piedalīties konkursā un izstrādāt jaunu jubilejas etiķetes dizainu,» stāstīja Latvijas balzama zīmolu vadītājs Valters Kaže.

Aizvadītajā gadā par stilīgāko televīzijas raidījumu vadītāju atzītā Ketija Dombrovska uzskata, ka arī nezūdošām vērtībām, kāda ir Rīgas Melnais balzams, ir jāmainās līdzi laikam un ir jāievieš kas jauns. Košs un drosmīgs jubilejas pudeles dizains varētu iepriecēt gan balzama mīļotājus, gan retu pudeļu kolekcionārus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Par Latvijas balzams ģenerāldirektoru kļūs Guntis Āboltiņš-Āboliņš

Sandra Dieziņa, 21.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīlī par a/s Latvijas balzams ģenerāldirektoru kļūs līdzšinējais Statoil koncerna Norvēģijā atjaunojamo enerģiju biznesa attīstības vadītājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

Nepilnu gadu Latvijas balzama vadītāja pienākumus līdz jaunā ģenerāldirektora apstiprināšanai pildīja uzņēmuma ražošanas direktors Ronalds Žarinovs.

Latvijas balzams jaunais ģenerāldirektors Guntis Āboltiņš-Āboliņš atzīst, ka viņam ir patiess prieks pievienoties Latvijas balzama un SPI Group vadības komandai. «Mērķtiecīgi krājot pieredzi ārpus Latvijas, allaž esmu vēlējies to ieguldīt tieši kāda Latvijas uzņēmuma izaugsmes nodrošināšanā. Tāpēc es ticu, ka mana pieredze apvienojumā ar Latvijas balzama tradīcijām un kompetenci būs pamats kā uzņēmuma tālākai līderpozīciju nostiprināšanai vietējā tirgū, tā sekmīgai izaugsmei eksporta tirgos,» tā jaunais ģenerāldirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laiskais vasaras režīms skāris arī nekustamo īpašumu tirgu. Pārdošanas sludinājumu skaits aug, īpašniekiem laicīgi izliekot pārdošanā objektus pirms nākamās apkures sezonas sākumā. Kopš janvāra dzīvokļu pārdošanas sludinājumu skaits Rīgā palielinājies par ceturto daļu, turpretī īrei pieejamo dzīvokļu skaits samazinājies par vairāk nekā 35%, kas skaidrojams pavisam vienkārši – liela daļa iedzīvotāju šā brīža ekonomiskās situācijas ietekmē lemj par labu īrei, nevis mājokļa iegādei.

Lai gan pieprasījums pēc mājokļiem ir, darījumi notiek samērā nesteidzīgi. Nekustamo īpašumu aģentūras “Latio” darījumu vadītāji novērojuši – palielinoties izvēles iespējām, mājokļu tirgus izteikti nostājas par labu pircējiem, kuri daudz skrupulozāk izvērtē pieejamās opcijas, bet izvēli apgrūtina pārdevēju noteiktā objekta cena. Jūnijā 48% pārdevēju ir prasījuši tirgus situācijai nesamērīgi augstu cenu par pārdošanā izlikto nekustamo īpašumu, kas rezultējas ar zaudētu vai samazinātu pircēju interesi. Likumsakarīgi pieaudzis arī mājokļa pārdošanai nepieciešamo dienu skaits.

“Mājokļu pircēju pārliecības indeksa”* dati par jūniju:

  • 86 dienas – vidēji tik ilgs laiks bijis nepieciešams, lai pārdotu mājokli par tirgus cenu (maijā - 83; aprīlī – 81 diena; martā – 83 dienas; februārī – 85; janvārī - 80; decembrī – 70);
  • 8% mājokļu pārdoti viena mēneša laikā no sludinājuma publicēšanas brīža (maijā – 7%; aprīlī – 6% martā – 5%; februārī – 4%; janvārī – 4%; decembrī – 5%);
  • 48% pārdevēju ir prasījuši tirgus situācijai nesamērīgi augstu cenu (maijā – 50%; aprīlī – 49%; martā – 51%; februārī – 50%; janvārī – 52 %; decembrī – 52%);
  • 1% pircēju ir piedāvājuši augstāku cenu nekā norādīts sludinājumā (maijā – 1%; aprīlī – 2%; martā – 2%; februārī – 1%; janvārī – 1%; decembrī – 1%);
  • 32% darījumu notikuši bez kredītu piesaistes (maijā – 33%; aprīlī – 33%; martā – 31%; februārī – 30%; janvārī – 29%; decembrī – 29%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Investēs vairāk nekā 20 miljonus eiro Pigu Hobby Hall Group

Db.lv, 04.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Internetveikala "220.lv" īpašnieka, Baltijas tirgus e-komercijas uzņēmuma "Pigu Hobby Hall Group" ("PHH Group") akcionāri - privātā kapitāla investors "Mid Europa Partners" investēs vairāk nekā 20 miljonus eiro e-komercijas un platformas "Marketplace" attīstībā, informē "220.lv" pārstāvji.

Būtiskas investīcijas ļaus jau izstrādātajai un pielāgotajai e-komercijas sistēmai ilgtspējīgi augt, uzlabot produkta kvalitāti, sortimentu un pakalpojumus, vienlaikus nostiprinot savas pozīcijas, norāda "PHH Group" valdes priekšsēdētājs Daniels Ropers.

"PHH Group" un "220.lv" izpilddirektors Daiņus Ļuļis stāsta, ka "Covid-19 ierobežojumi deva milzīgu impulsu tirdzniecības kanālu pārejai no bezsaistes uz tiešsaisti, un gandrīz vienas nakts laikā vajadzēja trīskāršot maksimālo jaudu.

Viņš norāda, ka līdzekļi tiek investēti, lai atbalstītu arvien pieaugošo jauno pārdevēju skaitu uzņēmuma "Marketplace" tirgū, jo pārdevēji pielāgojas mainīgajai uzņēmējdarbības videi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: Dzintara balzams lūpām

Gunta Kursiša, 28.02.2014

Šonedēļ Db.lv piedāvā ielūkoties, kā tiek ražotas higiēniskās lūpukrāsas «Uni» parfimērijas un kosmētikas ražošanas uzņēmumā Dzintars.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas ražotāja Dzintars vārds daudziem raisa asociācijas ar ceriņu smaržām, krēmu Niveja vai Dzintariņš, taču Db.lv šonedēļ piedāvā ielūkoties Uni - balzama lūpām - ražošanas procesā.

Šī balzama lūpām ražošanu Dzintars uzsāka 1996. gadā, laika gaitā tā receptūra ir nedaudz mainījusies, un pašlaik Uni tiek ražots no 21 sastāvdaļas. Tā sastāvā ietilspt pēc šokolādes smaržojošais kakao sviests, karanaubas vasks, lanolīns (aitu tauku pāstrādes produkts), UV filtri, kokoseļļa, smiltsērkšķu eļļa, rīcīneļļa, E vitamīns, A vitamīns u.c.

Uni tiek eksportēts uz Krieviju, Ukrainu, Baltkrieviju, Lietuvu, Igauniju, Kazahstānu, Turkmenistānu, Moldāviju, Armēniju, Kirgistānu un Lielbritāniju, zināja stāstīt uzņēmuma pārstāve Elīna Lukjanoviča. Kopumā eksportēti tiek aptuvnei 10% no kopējiem saražotā lūpu balzama apjomiem, savukārt pašmāju tirgū paliek atlikušie 90%. E. Lukjanoviča skaidro, ka šī ir viena no mazākājām eksporta un Latvijas tirgus attiecībām no visiem Dzintara produktiem. Viņa norāda, ka eksporta tirgos Uni un tā līdzinieks Sports ir diezgan dārgi produkti, tādēļ to tirgošanas apjomi ārvalstīs nav tik lieli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

«Balzamā» nomainījušies visi akcionāri

Valters Paiders [email protected], 01.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar S.P.I. Distilleries B.V. nākšanu pie "varas" Latvijas Balzamā, no uzņēmuma ir aizbēguši arī citi līdzšinējie akcionāri, liecina Latvijas Centrālā depozitārija informācija.

Patlaban S.P.I. kontrolē atrodas 50.08 % no Balzama pamatkapitāla. Taču uzņēmumā ir parādījušās jaunas "sejas" - East Capital Asset Management AB, kas, pēc visa spriežot ir Zviedrijā reģistrēta ieguldījumu sabiedrība un ir pamanījusies "pievākt" gandrīz 7 % no Balzama pamatkapitāla. Balzama lielāko akcionāru sarakstā ir lasāma arī vesela virkne privātpersonu, kuru vārdi ir redzēti arī citu uzņēmumu lielāko akcionāru sarakstos - Valdis Bīmanis (pieder 0.77 % no pamatkapitāla), Normunds Laizāns (0.64 %), Kaspars Ieviņš - Brambis (0.63 %) un Olafs Vītols (0.39 %).

Lai gan lielāki darījumi ārpusbiržas tirgū bija vērojami jau pērnā gada otrajā pusē, akcionāru maiņa "pa īstam" sākās šā gada decembrī. Db jau rakstīja (13.02.2003.), ka Latvijas Balzamu pametusi Vista Capital Corporation LLC un Foundation Capital Investments Corp. Jāatzīmē, ka ārpusbiržas tirgū laiku pa laikam ir notikuši lielāki darījumi, kuros īpašnieku ir mainījušas lielas (100 tūkst. akciju un vairāk) akciju paketes. Līdzīga situācija bija vērojama arī šodien, kad kāds no uzņēmuma lielākajiem akcionāriem ārpusbiržā "nogrūda" 283.5 tūkst. akciju jeb 3.78 % no Balzama apmaksātā pamatkapitāla. Tas ļauj domāt, ka ar šo akcionāru maiņa nebeigsies, un akcionāru saraksts uz nākamo pilnsapulci, kas, jādomā, notiks drīz pēc akciju atpirkšanas beigām, būs daudz daudz savādāks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

RFB tirdzniecības sesijas apskats 17. martā

Valters Paiders [email protected], 17.03.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopējais Latvijas vērtspapīru tirgus apgrozījums šodien pieauga par 82 954.52 Ls, līdz 972 336.48 Ls. Biržas nepārtrauktajā tirgū šodien izcēlās Latvijas balzama, Ogres, Rīgas kuģu būvētavas akcijas, biržas tiešo darījumu segmentā lielākie darījumi tika veikti ar Latvijas balzama akcijām, savukārt ārpusbiržas tirgū visapjomīgākie darījumi tika reģistrēti ar Kaijas akcijām.

Akciju tirdzniecība nepārtrauktajā tirgū par mainīgām cenām šodien veidoja 42 425.25 Ls, darījumi ārpusbiržas tirgū šodien veidoja 907 668.63 Ls lielu apgrozījumu. Šodien notikušo tiešo darījumu apgrozījums bija 22 242.60 Ls.

Akciju tirgus apgrozījums Rīgas Fondu biržā šodien sasniedza 91 648.65 Ls. Salīdzinot ar iepriekšējo tirdzniecības sesiju, kopējais apgrozījums samazinājās par 79 502.70 Ls. RFB cenu indeksa RICI vērtība šodien ir pieaugusi par 1.52%, sasniedzot 246.69 punktus, savukārt RFB kapitalizācijas indekss DowJones šodien nav mainījies, paliekot pie 174.49 punktiem.

Nepārtrauktajā tirgū šodien visaktīvāk tika tirgotas Latvijas balzama akcijas, kuru vērtība šodien samazinājās par 2.34% jeb par 0.03 Ls, līdz 1.25 Ls. Kopumā ar uzņēmuma akcijām tika veikti 44 darījumi, kuros tika tirgotas 23 603 akcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Rīgas Melnais Balzams Ķiršu sasniedzis rekordaugstus pārdošanas rādītājus

Dienas Bizness, 04.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Rīgas Melnais Balzams» dzērienu līnijas jaunpienācējs – ķiršu balzams, kura ražošana tika uzsākta šā gada augustā, strauji iekarojis savu vietu alkoholisko dzērienu tirgū un sasniedzis ievērojamus pārdošanas apjomus. Nepilnu divu mēnešu laikā pārdoti vairāk nekā 70 tūkstoši «Rīgas Melnā Balzama Ķiršu» pudeļu jeb aptuveni 33 tūkstoši litru. Savukārt no kopējiem «Rīgas Melnā Balzama» pārdošanas apjomiem jaunais ķiršu balzams sasniedzis jau 16%.

Sākotnēji «Rīgas Melnais Balzams Ķiršu» sēriju bija iecerēts ražot ierobežotā apjomā ar fokusu uz Latvijas tirgu, taču pēc milzīgā pieprasījuma un produkta augstajiem pārdošanas rādītājiem pieņemts lēmums to iekļaut «Rīgas Melnā Balzama» produktu līnijā, kā arī izvirzīti ambiciozi mērķi palielināt vietējā tirgus daļu un aktīvi iekarot eksporta tirgus, tādējādi veicinot arī Latvijas eksportu kopumā.

Oktobrī «Rīgas Melnais Balzams Ķiršu» būs pieejams lielākajos veikalu tīklos Lietuvā un Igaunijā. Turpretim nākamgad plānota «Rīgas Melnais Balzams Ķiršu» sērijas ekspansija Krievijā, Itālijā, Lielbritānijā, Skandināvijas valstīs un citviet pasaulē. Tāpat produkts būs nopērkams arī Eiropas lidostu beznodokļu jeb duty-free veikalos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Balzams šogad ieguldīs 2 miljonus eiro

Sandra Dieziņa, 15.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā lielākais alkoholisko dzērienu ražotājs a/s Latvijas balzams šogad investīcijās plāno ieguldīt 2 miljonus eiro, kā arī attīstīt darbību jaunos eksporta tirgos.

Turpinoties uzņēmuma modernizācijas procesam, tas plāno paplašināt arī alkoholisko dzērienu sortimentu. Ekonomiskā krīze ietekmējusi arī Latvijas alkoholisko dzērienu ražošanas nozari, – patlaban tajā vēl joprojām vērojams apgrozījuma kritums gan vietējā, gan eksporta tirgū, kam ir vairāki iemesli – akcīzes nodokļa paaugstināšana, nelegālā alkohola tirdzniecības pieaugums, kā arī ekonomiskās aktivitātes pazemināšanās galvenajos preču noieta tirgos.

«Neraugoties uz patērētāju pirktspējas samazināšanos, mūsu mērķis 2010.gadā – noturēt Latvijas balzama tirgus daļu Latvijā. Tāpat plānojam arī turpināt jaunu eksporta tirgu apgūšanu, galveno akcentu liekot uz privāto zīmolu produktu ražošanu,» stāsta a/s Latvijas balzams valdes priekšsēdētājs Kārlis Andersons. Patlaban Latvijas tautsaimniecībā esot vērojamas pirmās ekonomikas atlabšanas pazīmes un Latvijas balzama gadījumā par to liecina būtisks pieprasījuma pieaugums pēc Rīgas Melnā balzama kategorijas produktiem, it sevišķi kokteiļiem, kuros ir balzams ar upeņu sulu. Turklāt uzlabojusies arī Latvijas balzama produkcijas realizācija Lietuvā: salīdzinot ar 2009.gadu, tā ir pieaugusi par 9%, kas skaidrojams ar mērķtiecīgu un uz Lietuvas patērētāju izglītošanu par Latvijas balzama produktiem vērstu darbu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Baltijas birža

Latvijas balzama peļņa sarūk par gandrīz 20%

Jānis Šķupelis, 01.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas balzama peļņa šā gada pirmajā ceturksnī, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, samazinājusies par 19,2% līdz 422,6 tūkst. Ls, liecina informācija NASDAQ OMX Riga biržā.

Manāmi sarucis arī uzņēmuma apgrozījums – par 16,9% līdz 13,276 milj. Ls.

Kopumā apgrozījums vietējā tirgū esot samazinājies par 17%, bet eksporta tirgū par 9%, informē uzņēmums. Apgrozījuma kritumu Latvijas balzama vadība skaidro ar nelegālā alkohola tirdzniecības pieaugumu un ekonomiskās aktivitātes pazemināšanos galvenajos preču noieta tirgos. 2011. gada pirmajā ceturksnī galvenie eksporta virzieni ir bijuši Baltijas valstis, Krievija, Polija, Ukraina un Skandināvija, paralēli aktīvi esot norisinājusies jaunu eksporta tirgu apgūšana, kā, piemēram, Bulgārija, Ķīna, Austrālija un Kazahstāna.

Ekonomiskā situācija gan pēc uzņēmuma vārdiem Latvijā ir sākusi stabilizēties un, lai gan iedzīvotāju pirktspēja joprojām ir ļoti zema, Latvijas balzama mērķis ir noturēt esošo tirgus daļu, kā arī turpināt eksporta tirgu apgūšanu. Šā gada Latvijas balzama prioritātes būšot tālāka ražošanas un loģistikas izmaksu kontrole, optimizācija, ražošanas efektivitātes paaugstināšana un sabiedrības konkurētspējas palielināšana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Latvijas balzams no Rīgas Melnā balzama pārdošanas pērn iekasējis 7,4 miljonus eiro

Dienas Bizness, 24.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Melnā balzama produktu pārdošana vietējā un eksporta tirgū kopumā pagājušajā gadā augusi par 13% jeb 879 tūkstošiem eiro, salīdzinot ar 2012.gadu, un sasniegusi 7,4 miljonus eiro – informē AS Latvijas balzams. Pašmāju tirgū sasniegts 13% pieaugums, bet eksportā, salīdzinot ar 2012.gadu, sasniegts 14% pieaugums, informē Latvijas balzams.

Rīgas Melnais balzams un tā grupas produkti 2013.gadā ir bijis pārdotākais Latvijas balzama ražotais dzērienu zīmols uzņēmuma tiešā eksporta tirgos – produkcijas realizācijas apjoms ražotāja cenās pārsniedzis EUR 2,3 miljonus.

Visstraujāk auguši balzama ar upeņu garšu pārdošanas apjomi. Pēc AS Latvijas balzams datiem, šī dzēriena realizācija vietējā tirgū pērn augusi par 23%, savukārt, eksporta tirgos tā sauktā Upeņu balzama pārdošanas rādītāji kāpuši par 50%.

Uzņēmums arī ziņo, ka pārdotāko zīmolu vidū eksporta tirgos ir arī brendijs Grand Cavalier, kā arī nesen radītais Riga Black Vodka degvīns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Latvijas balzams iegulda 440 tūkstošus jaunās ražošanas iekārtās

Gunta Kursiša, 06.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas alkoholisko dzērienu ražotāja a/s Latvijas balzams piektdien atklāja modernizēto Rīgas Melnā balzama produktu pildīšanas līniju, kuras iekārtās kopumā investēti 440 tūkstoši eiro.

Līdz ar veiktajām investīcijām uzņēmums varēs palielināt ražošanas un eksporta apjomu. Savukārt jauno iekārtu nodrošinātais ietaupījums gadā tiek lēsts aptuveni 20 tūkstošu eiro apjomā.

Patlaban vietējā un eksporta tirgus vajadzībām Latvijas balzams gadā vidēji saražo aptuveni 1,4 miljonus litru Rīgas Melnā balzama līnijas dzērienu. Dzērieni tiek eksportēti uz aptuveni 25 pasaules valstīm.

«Rīgas Melnais balzams un tā līnijas produkti ir uzņēmuma eksporta mugurkauls - tie kopā veido ap 30% no a/s Latvijas balzams tiešā eksporta apjoma, izņemot Baltijas valstis,» norādīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Guntis Āboltiņš-Āboliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

RFB tirdzniecības sesijas apskats 28. martā

Valters Paiders [email protected], 28.03.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopējais Latvijas vērtspapīru tirgus apgrozījums šodien samazinājās par 34 103.52 Ls, līdz 589 145.05 Ls. Biržas nepārtrauktajā tirgū šodien izcēlās Latvijas balzama, Ditton pievadķēžu rūpnīcas, Ogres akcijas, biržas tiešo darījumu segmentā lielākie darījumi tika veikti ar Latvijas balzama akcijām, savukārt ārpusbiržas tirgū visapjomīgākie darījumi tika reģistrēti ar Ditton pievadķēžu rūpnīcas akcijām.

Akciju tirdzniecība nepārtrauktajā tirgū par mainīgām cenām šodien veidoja 46 119.57 Ls, darījumi ārpusbiržas tirgū šodien veidoja 521 222.93 Ls lielu apgrozījumu. Šodien notikušo tiešo darījumu apgrozījums bija 21 802.55 Ls.

Akciju tirgus apgrozījums Rīgas Fondu biržā šodien sasniedza 75 953.80 Ls. Salīdzinot ar iepriekšējo tirdzniecības sesiju, kopējais apgrozījums samazinājās par 6 870.53 Ls. RFB cenu indeksa RICI vērtība šodien ir pieaugusi par 5.49%, sasniedzot 286.27 punktus, savukārt RFB kapitalizācijas indekss DowJones šodien ir pieaudzis par 0.75%, sasniedzot 179 punktus.

Nepārtrauktajā tirgū šodien visaktīvāk tika tirgotas Latvijas balzama akcijas, kuru vērtība šodien nemainījās un bija 1.50 Ls. Kopumā ar uzņēmuma akcijām tika veikti 36 darījumi, kuros tika tirgotas 10 898 akcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Manuprāt, sieviete – stipro dzērienu tehnologs – ir likumsakarība. Latvijas balzamā gan laboratorijas, gan degvīna ceha vadītājas ir sievietes.»

Tā par savu profesijas izvēli intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma Latvijas balzams stipro dzērienu tehnoloģe ar 22 gadu darba stāžu Aija Zablocka.

Kā jūs kļuvāt par stipro dzērienu tehnoloģi – vai tā bija nejaušība, vai apzināta izvēle?

Tā bija mērķtiecīga darbība, jo nekas nav vieglāk, kā ražot alkoholiskus dzērienus. Nekas nerūgst, nekādas baktērijas nevairojas, kā tu vakarā visu atstāj, tā tu no rīta visu arī atrodi, bez kādām nevēlamām izmaiņām. Protams, mācoties Latvijas Lauksaimniecības akadēmijā, tādas specializācijas kā stiprie alkoholiskie dzērieni nebija, tāpēc esmu strādājusi gan konservu ražošanā, gan koncentrētu sulu ražošanā, gan alus darītavā, līdz nonācu stabilā uzņēmumā Latvijas balzams.

Komentāri

Pievienot komentāru