Ja transportlīdzekļu ikgadējās nodevas palielināšanas iniciatoriem, lasot dzelteno presi, ir radies iespaids, ka motocikls ir ekskluzīva lieta, tad, pēc šādas loģikas, ar ikgadējo nodevu būtu jāapliek arī velosipēdi, sniega dēļi vai slēpes, norāda Latvijas Motoklubu asociācija.
Asociācija, kurā apvienojušies 23 motoklubi, būtu gatava transportlīdzekļu ikgadējās nodevas palielinājumam, bet ne 16 reizes augstākai nodevai.
To liecina Latvijas Motoklubu asociācijas vēstule Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, kura šodien galīgajam lasījumam gatavo izmaiņas transportlīdzekļu ikgadējās nodevas likumā – tās paredz nodevu motocikliem palielināt no 3 Ls līdz 50 Ls gadā.
Latvijas Motoklubu asociācija norāda, ka Lietuvā, Igaunijā un Polijā šādas nodevas vispār nav, bet Zviedrijā tās apmērs ir 21 Ls. Tādēļ motociklu īpašnieki uzskata, ka taisnīgs nodevas apmērs būtu aptuveni 6 Ls, jo motociklisti ceļu infrastruktūru izmanto vidēji sešus mēnešus gadā.
Motobraucēju sašutumu izraisījis fakts, ka automašīnām lielākais nodevas likmes kāpums plānots 100 % apmērā, kamēr motocikliem – 1567 % apmērā.
Latvijas Motoklubu asociācija arī dedzīgi noliedz, ka motocikli būtu uzskatāmi par ekskluzīviem braucamrīkiem – tehniskā kārtībā esošo 8815 motociklu un triciklu vidējais vecums ir 8.7 gadi un vairāk nekā 70 % motociklu ir reģistrēti tieši lauku rajonos, nevis Rīgā, Jūrmalā un Rīgas rajonā.
«Līdz ar to var pilnīgi droši apgalvot, ka šīs «ekskluzīvās» nodevas mērķauditorija ir galvenokārt lauku ļaudis,» pauž asociācija.
Vēstulē Saeimas deputātiem arī norādīts, ka tikai 103 no kopumā 2008. gadā pirmo reizi Latvijā reģistrētajiem 3519 motocikliem ir slavenie Harley Davidson markas motocikli, jo Latvijas motobraucēji pārsvarā dod priekšroku Japānā un Korejā ražotiem motocikliem.