Finanses

Multibanka piedāvā akciju «3 procenti, 3 mēneši, 3 dienas»

Inguna Šķepaste [email protected], 20.10.2003

Jaunākais izdevums

Sākot ar šodienu a/s Multibanka gan juridiskām, gan fiziskām personām piedāvā speciālo hipotekāro kredītu «3 procenti, 3 mēneši, 3 dienas». Hipotekārais kredīts «3 procenti, 3 mēneši, 3 dienas» nozīmē 3 % garantēto fiksēto gada likmi ASV dolāros kredīta izmantošanas pirmā gada laikā, pirmos 3 mēnešus bez aizdevuma pamatsusummas maksājumiem un bankas atbildi 3 dienu laikā, pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas. A/s Multibanka piedāvā aizdevuma termiņu līdz 20 gadiem, aizdevuma summu līdz 85 % no īpašuma tirgus vērtības. Piedāvājums ir spēkā tikai akcijas laikā līdz 2003. gada 31. decembrim un neattiecas uz a/s Multibanka jau kreditētiem projektiem/īpašumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dome: rīdzinieki ar ģimenes ārstiem apmierināti

, 02.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

60% rīdzinieku ir apmierināti ar sava ģimenes ārsta pakalpojumiem, turklāt 21.9% ir pilnīgi apmierināti, liecina Rīgas domes izplatītā informācija. Runājot par neapmierinātību, visbiežāk minētie iemesli ir: "grūti pierakstīties uz vizīti (ilgi jāgaida)", "ārsts neiedziļinās pacienta veselības problēmās, nepietiekami uzklausa", "ārsta pakalpojumi nav kvalitatīvi (slikti ārstē)".

Atbilstoši tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktās aptaujas datiem 52.7 procenti rīdzinieku pēdējā pusgada laikā ir apmeklējuši savu ģimenes ārstu, turklāt 22.3 procenti to ir darījuši pēdējā mēneša laikā. Vēl 24.1 procents aptaujāto pie ģimenes ārsta grieuzšies pēdējā gada laikā, bet 14.9 procenti - pēdējo piecu gadu laikā. 3.9 procenti respondentu atzīst, ka to nav darījuši ilgāk par pieciem gadiem, bet 2.7 procenti to neesot darījuši nekad.

Aptaujas dati liecina, ka 60.0 procentu rīdzinieku ir apmierināti ar sava ģimenes ārsta pakalpojumiem, turklāt 21.9 procenti ir "pilnīgi apmierināti", bet 38.1 procents - "drīzāk apmierināts". Ar ģimenes ārsta pakalpojumiem nav apmierināts 26.1 procents rīdzinieku (17.2 procenti drīzāk neapmierināti, 8.9 procenti pilnībā neapmierināti). 3.7 procenti respondentu apgalvo, ka viņiem nav sava ģimenes ārsta, bet 10.2 procenti savu vērtējumu nav pauduši.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Viedokli par korupciju Rīgas domē veido galvenokārt plašsaziņas līdzekļi

, 27.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Rīgas domes Pretkorupcijas komisijas vadītāja deputāta Einara Cilinska ierosinājuma tirgus un socioloģisko pētījumu centrs SKDS maijā un jūnijā veicis Rīgas uzņēmēju un iedzīvotāju aptauju, lai izzinātu viņu uzskatus par korupciju Rīgas domē.

Aptaujāti 506 Rīgas uzņēmēji, kuriem tika lūgts norādīt, kā viņi vērtē Rīgas domes darbību kopumā, kā arī sniegt vērtējumu par vairākiem domes darbības aspektiem. Par šo pašu tēmu aptaujāti tika arī 782 Rīgas pastāvīgie iedzīvotāji 18 – 74 gadu vecumā, Db.lv informē Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Atbilstoši pētījuma rezultātiem 50 procenti aptaujāto uzņēmēju Rīgas domes darbību vērtē kopumā pozitīvi. Pretēju viedokli pauž 17 procenti respondentu. Gandrīz trešā daļa – 32 procenti respondentu atzīst, ka viņiem ir „grūti pateikt”, kā viņi vērtē pašvaldības darbu.

Piecu punktu skalā (kur 1 nozīmē „korupcija ir ļoti izplatīta”, bet 5 – „korupcijas nav vispār”) korupcijas izplatību Rīgas domē un tās struktūrvienībās aptaujātie Rīgas uzņēmēji vērtē ar 3.09. 34 procenti respondentu - uzņēmēju pauž viedokli, ka korupcijas pašvaldībā nav vai tā ir ļoti neliela (vērtējums 5 un 4), bet 22 procenti norāda, ka korupcija domē ir salīdzinoši izplatīta (vērtējums 1 un 2) .

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Plāno likvidēt autostāvvietas Raiņa bulvārī

, 02.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktās aptaujas datiem, 68.7 procenti rīdzinieku atbalsta iespēju izveidot īpašu sabiedriskā transporta joslu Raiņa bulvārī, likvidējot autostāvvietas ielas malā, biznesa portālu Db.lv informēja Rīgas dome.

Šo ieceri pilnībā atbalstījuši 37.9 procenti respondentu, vēl 30.8 procenti izvēlējušies atbildi "drīzāk atbalstu".

Ieceri izveidot sabiedriskā transporta joslu Raiņa bulvārī neatbalsta 11.9 procenti, tostarp pilnībā to neatbalsta tikai 5.3 procenti aptaujāto.

19.5 procenti respondentu savu viedokli nav pauduši.

Atbalstu sabiedriskā transporta joslas ierīkošanai Raiņa bulvārī cilvēki ir pauduši neatkarīgi no tā, vai viņiem ir automašīna (atbalsta 70.2 procenti, neatbalsta 15.1 procents) vai tās nav (atbalsta 67.7 procenti, neatbalsta 8.9 procenti).

Sievietes pret šo ieceri izturas nedaudz pozitīvāk (atbalsta 71.7 procenti, neatbalsta 8.0 procenti) nekā vīrieši (atbalsta 65.0 procenti, neatbalsta 16.6 procenti), bet attieksme vecuma grupās un atkarībā no tautības ir stipri līdzīga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eirobarometrs: 26% grasās balsot nākamajās EP vēlēšanās

, 08.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eirobarometra pētījums par Eiropas Parlamenta (PP) vēlēšanām liecina, ka divdesmit seši procenti Latvijas iedzīvotāju izteikuši gatavību balsot nākamajās EP vēlēšanās. Pētījuma dalībnieki Latvijā inflāciju un pirktspēju izvirza kā primārās tēmas saistībā ar vēlēšanām.

Saskaņā ar pētījuma rezultātiem, par 4% pieaudzis to Latvijas iedzīvotāju skaits (salīdzinot ar 2007.gada rudeni), kas zina, ka EP vēlēšanas notiks 2009. gadā - tā atbildējuši 10% aptaujāto. Tomēr lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju nosauca vai nu citu laiku, vai nespēja atbildēt uz šo jautājumu. Situācija visā ES ir līdzīga - caurmērā 75 procenti aptaujāto nav spējuši atbildēt, kad būs nākošās EP vēlēšanas.

Atbildot uz jautājumu par to, cik liela ir aptaujāto interese par EP vēlēšanām, tikai viena piektdaļa Latvijas iedzīvotāju atzinuši, ka viņiem ir ļoti liela vai drīzāk liela interese. Vidējais ES rezultāts ir vairāk nekā divreiz lielāks - gandrīz pusei (46 procentiem) ES iedzīvotāju liela interese par gaidāmajām vēlēšanām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

30% aptaujāto gatavi maksāt par kultūras pasākumiem internetā

Lelde Petrāne, 12.05.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākoties ārkārtas situācijai valstī, vairāk nekā puse aptaujāto Latvijas interneta lietotāju nav varējuši apmeklēt kādu no ieplānotajiem kultūras pasākumiem. Tikmēr 40 procenti respondentu ir izmantojuši iespēju digitālā vidē apmeklēt muzejus, skatīties teātra izrādes un koncertu ierakstus, bet gandrīz 30 procenti ir gatavi par šādu saturu maksāt.

To liecina interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma "Gemius" veiktā aptauja.

Veicot Latvijas interneta lietotāju aptauju, noskaidrots, ka valstī izsludinātās ārkārtas situācijas dēļ aptuveni 40 procenti respondentu nav varējuši apmeklēt no 1 līdz 4 ieplānotajiem kultūras pasākumiem, kamēr 38 procenti nebija iepriekš plānojuši šopavasar apmeklēt kultūras pasākumus. Aptuveni piektdaļa respondentu – 21 procents – nav varējuši apmeklēt pat 5 un vairāk no ieplānotajiem pasākumiem.

Pielāgojoties noteiktajiem ierobežojumiem, 40 procenti aptaujāto ir izmantojuši iespēju kultūras pasākumus baudīt, virtuāli apmeklējot muzejus, skatoties koncertus un teātra izrādes internetā. Gan klātienē, gan digitāli kultūras saturu nedaudz biežāk patērē respondenti, kuriem nav bērnu skolas vecumā, un iespēju virtuālajā vidē aplūkot šādu saturu tuvākajā laikā plānojuši 33 procenti gados jaunāko respondentu vecumā no 18 līdz 24 gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

"Multibanka" noliedz ASV apvainojus iespējamā naudas atmazgāšanā

Ieva Mārtiņa [email protected], 22.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“Multibanka” pauž neizpratni par ASV Valsts kases paziņojumu, ar kuru banka minēta kā finanšu iestāde, kas rada primāras bažas par naudas atmazgāšanu. "Multibanka” pilnībā noliedz publiski pausto viedokli par bankas iespējamo iesaistīšanu noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijā, jo bankas rīcībā nav pieprasījumu no tiesībsargājošām institūcijām, kas norādītu par šādu faktu esamību, Db informēja bankas valdes priekšsēdētāja Svetlana Dzene. "Multibanka" apliecina, ka tā savā darbā stingri ievēro starptautisko organizāciju rekomendācijas, LR likumdošanas normas, FKTK normatīvās prasības un bankas procedūras, kas vērstas uz to lai novērstu iespēju izmantot bankas sniegtos pakalpojumus noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijai, Bankai nav neviena neidentificēta klienta. Identifikācija tiek veikta atbilstoši pastāvošajām likumdošanas prasībām. Tāpat bankai nav kodēto norēķinu kontu pakalpojumu, visi klientu veiktie maksājumi satur pilnu un likumdošanai atbilstošu identificējošo informāciju par maksātāju un maksājuma mērķi. Bankas klientu - nerezidentu apkalpošana atbilst vispārpieņemtajai starptautiskajai praksei, bankas iekšējām procedūrām, kuras izstrādātas, vadoties no spēkā esošās likumdošanas. Bankas rīcībā līdz šim nav nekādu konkrētu faktu vai informācijas par to, ka tās klients varētu būt iesaistīts kādā finanšu krāpšanas sfērā. Komentēt “primārās bažas” attiecībā uz “Multibanka” darbību bez faktiskiem un konkrētiem materiāliem nav iespējams. Patreizējie apgalvojumi pausti pamatojoties uz pieņēmumiem, kuri rada būtiskus draudus ”Multibanka” reputācijai. “Multibanka” turpina savu darbību ikdienas darba režīmā un informēs savus klientus par turpmākiem rīcības pasākumiem savu un klientu interešu aizsardzības nodrošināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīdzinieki atbalsta pārmaiņas atkritumu saimniecības organizēšanā

, 29.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši SKDS pētījumā iegūtajiem datiem rīdzinieki kopumā atzinīgi vērtē pasākumus, kas tiek plānoti, lai uzlabotu atkritumu apsaimniekošanu pilsētā.

Visatzinīgāk rīdzinieki vērtē atkritumu - lielizmēra elektroprežu - savākšanu noteiktās dienās pie daudzdzīvokļu mājām.

Šo pasākumu par vajadzīgu atzinuši 84.4 procenti respondentu (no tiem 43.3 par ļoti vajadzīgu, bet 41.1 procents - par drīzāk vajadzīgu). Pret šādu risinājumu izteikušies tikai 6.3 procenti aptaujāto.

Bīstamo atkritumu (piemēram, krāsas, lakas, šķīdinātāji, baterijas, nolietotās elektroierīces, datori, monitori un televizori) savākšanas konteineru skaita palielināšanu atbalsta kopumā 82.5 procenti rīdzinieku (41.4 procenti uzskata, ka tas ir ļoti vajadzīgs, 41.1 procents - ka drīzāk vajadzīgs), bet neatbalsta tikai 6.5 procenti respondentu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Katrs piektais interneta lietotājs Latvijā gatavs maksāt par saturu bez reklāmām

Lelde Petrāne, 18.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visbiežāk reklāmu bloķētājus lieto mājas datoros, visretāk – planšetdatoros, noskaidrots interneta pētījumu un tehnoloģiju uzņēmuma Gemius veiktajā Latvijas interneta lietotāju aptaujā. Savukārt, ja saturs reklāmu bloķēšanas dēļ nebūtu pieejams, aptuveni puse aptaujāto reklāmas bloķētāju atslēgtu, kamēr pārējie meklētu citu saturu.

Aptaujā noskaidrots, ka 47 procenti interneta lietotāju lieto reklāmu bloķētājus (adblock) uz vismaz vienas ierīces, no kuras pārlūko internetu. No tiem 78 procenti reklāmu bloķētāju lieto uz mājas datora, 47 procenti – uz darba datora, 37 procenti – uz mobilā telefona, bet 16 procenti – uz planšetdatora. Vairāk nekā puse aptaujāto vīriešu lieto reklāmu bloķētājus uz darba datoriem, kamēr tikai 43 procenti sieviešu izvēlas bloķēt reklāmas šajās ierīcēs.

Vaicāti, kāpēc izmanto reklāmu bloķētājus, 80 procenti respondentu norāda, ka reklāmas internetā ir pārāk uzmācīgas, 61 procents – ka to ir pārāk daudz, 58 procenti – ka reklāmu saturs viņus neinteresē, bet 4 procenti aptaujāto nosauc citus iemeslus. Interneta lietotāji atklāj, ka, viņuprāt, reklāmas aizsedz ekrānu, tās ir pārāk traucējošas un uzkrītošas, novērš uzmanību, palēnina ierīču veiktspēju vai to saturs, kā arī izpildījums nešķiet pievilcīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā interviju ar trim akciju tirgus ekspertiem, kuri sniedz padomu, kas būtu jāņem vērā, sākot darboties akciju tirgū, nepieciešamajām summām, riska un citiem faktoriem, ar kuriem jārēķinās potenciālajam investoram.

Uz jautājumiem atbild:

- Nordea Markets vadītājs Ritvars Kumpiņš;

- SEB Unibankas Brokerpakalpojumu un vērtspapīru emisijas nodaļas vadītāja Nataļja Točelovska;

- Hansabankas brokeris Juris Jankovskis.

- Kā cilvēkam Latvijā, kuram nav speciālu zināšanu/izglītības, bet, zinot daudzos veiksmes stāstus, ir vēlme, uzsākt darbību akciju tirgū? Kādi būtu pirmie soļi, kas jāveic, ar ko labāk sākt?

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kapitāla tirgus Latvijā – trešajā desmitgadē, bet joprojām vājš. Vai ir alternatīvas?

Latvijas Bankas ekonomists Egils Kaužēns, 29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no svarīgām finanšu tirgus sastāvdaļām ir likvīds un efektīvs kapitāla tirgus. Ieguldījumi akcijās un obligācijās ir ilgtermiņa ieguldījumi.

Attīstīts kapitāla tirgus veicina vietējās un ārvalstu investīcijas, uzkrājumu efektīvāku izmantošanu, dodot iespēju krājējiem vairāk nopelnīt, kas īpaši aktuāli zemo procentu likmju apstākļos. Savukārt uzņēmējiem tas dažādo aizņemšanās iespējas uzņēmuma attīstības finansēšanai.

Turklāt lēmumi par investīcijām vai, tieši pretēji, lēmumi par neinvestēšanu ietekmē ne vien pašreizējo tautsaimniecības stāvokli, bet arī summējas tautsaimniecības turpmākās attīstības perspektīvā.

Kāpēc kapitāla tirgus ir tik nozīmīgs:

  1. Uzņēmumi, emitējot vērtspapīrus kapitāla tirgū, piesaista ilgtermiņa finansējumu – gan vietējo, gan ārvalstu, kas dod iespēju uzņēmumiem attīstīties un pilnveidot ražošanu vai pakalpojumu sniegšanu, diversificējot investoru loku;
  2. Mājsaimniecības un uzņēmumi var novirzīt savus uzkrājumus kapitāla tirgus vērtspapīros, kas parasti piedāvā augstāku ienesīgumu nekā noguldījumi bankās;
  3. Kapitāla tirgus dod iespēju sekot dažādu vērtspapīru procentu likmēm, kas ļauj spriest par piedāvājuma un pieprasījuma attiecību finanšu tirgū, par tirgus dalībnieku gaidām par riskiem un ekonomikas attīstību, finansēšanas nosacījumiem;
  4. Ekonomikas izaugsmes modeļos izaugsme ilgtermiņā ir atkarīga no kapitāla lieluma, un kapitāla tirgum ir būtiska loma šī kapitāla piesaistē un izvietojumā tautsaimniecībā;
  5. Labi funkcionējošs kapitāla tirgus palīdz sadalīt kapitālu pa dažādām nozarēm, uzņēmumiem tā, lai tiktu iegūts maksimāls labums tautsaimniecībā, – tiek meklēts optimums no paredzamā vērtspapīru ienākuma un riska.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tautas nobalsošanā par 10.Saeimas atlaišanu līdz pulksten 16.00 Latvijā piedalījušies 482180 jeb 32,32 procenti balsstiesīgo, liecina Centrālās vēlēšanu komisijas (CVK) apkopotā informācija.

Līdz pulksten 16.00 vislielākā balsotāju aktivitāte joprojām reģistrēta Saulkrastu novada vēlēšanu iecirkņos, kur nobalsojuši 103,14 procenti vēlētāju. Augsta vēlētāju līdzdalība bijusi arī Carnikavas novada un Salacgrīvas novada vēlēšanu iecirkņos, kur nobalsojuši attiecīgi 65,42 procenti un 53,19 procenti vēlētāju.

Zemākā vēlētāju aktivitāte līdz pulksten 16.00 reģistrēta Daugavpilī, kur nobalsojuši 18,52 procenti vēlētāju un Zilupes novadā, kur nobalsojuši 19,5 procenti vēlētāju.

Tautas nobalsošanā Rīgā līdz pulksten 16.00 bija piedalījušies 107343 jeb 26,26 procenti vēlētāju, Vidzemē - 157746 jeb 38,58 procenti, Latgalē – 59015 jeb 24,89 procenti, Kurzemē - 78890 jeb 38,51 procents un Zemgalē - 79186 jeb 34,05 procenti vēlētāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

“Multibankai” jauna norēķinu grupa

Ieva Mārtiņa [email protected], 25.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Multibanka klientu ērtībām ir atvērusi jauno norēķinu grupu Rīgā, Lubānas ielā 117a (tirdzniecības centrā SAHARA). Multibanka jaunajā norēķinu grupā klienti var apmaksāt rēķinus, veikt naudas pārvedumus dažu minūšu laikā uz 300 Eiropas, NVS un Āzijas pilsētām, veikt valūtas maiņas operācijas. Šobrīd Multibanka piedāvā visus pakalpojumus, kas ir raksturīgi universālai bankai Latvijas tirgū. Multibanka ir septiņi klientu apkalpošanas centri Latvijā un četras pārstāvniecības ārvalstīs: Maskavā un Jekaterinburgā (Krievija), Minskā (Baltkrievija) un Kijevā (Ukarina).

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

No kultūras pasākumiem rīdzinieki visvairāk ir apmeklējuši kinoforumu "Arsenāls" un seno spēkratu salidojumu

, 29.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši SKDS pētījumā iegūtajiem datiem 15.9 rīdzinieku ir sekojuši līdzi starptautiskā kinoforuma "Arsenāls" norisei.

Nedaudz mazāk - 12.4 procenti ir interesējušies par starptautisko seno spēkratu salidojumu "Rīga Retro".

Starptautiskā mūzikas festivāla "Rīgas ritmi" norisēm līdzi sekojuši 7.6 procenti rīdzinieku, starptautiskajam mūsdienu dejas festivālam - 6.8 procenti, starptautiskā Baltijas baleta festivālam - 6.7 procenti un Dzejas dienām - 5.8 procenti Rīgas iedzīvotāju. Interesi ir izraisījis starptautiskais jaunā teātra festivāls "Homo novus" (4.6 procenti), jaunās mūzikas festivāls "Arēna" (4.4. procenti), starptautiskais garīgās mūzikas festivāls (3.8 procenti), kā arī Rīgas vēsturiskās mūzikas un dejas festivāls, jauno mediju kultūras festivāls "Māksla plus komunikācijas" un starptautiskais kokļu mūzikas festivāls "Solaris".

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Apdrošināta vien trešdaļa mājokļu

Ingrīda Drazdovska, 04.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īpašumu apdrošināt izvēlas 32 procenti privātmāju īpašnieku, savukārt dzīvokļus apdrošina tikai 17 procenti, izriet no apdrošināšanas sabiedrības Balta un pētījumu centra SKDS veiktā pētījuma.

Tādējādi, pēc Baltas aplēsēm, no Latvijas mājsaimniecībām piederošajiem 881,6 tūkstošiem īpašumu 71 procents jeb 624 tūkstoši īpašumu nav apdrošināti.

Savukārt mājokļu īrnieki ir vēl pārdrošāki – tikai 6 procenti no mājsaimniecībām, kas īrē mājokli, izvēlas to apdrošināt.

Šis pētījums pierādot, ka iedzīvotāji ir atvērti riskam un izvēlas paši par sevi rūpēties negaidītu zaudējumu gadījumā, ko var radīt ugunsnelaimes, kaimiņu izraisītas ūdens noplūdes u.c. Turklāt bieži vien neapdrošinātais mājoklis ir vienīgais īpašums.

Baltas mātes kompānijas RSA dati liecina, ka Lielbritānijā iedzīves apdrošināšanu izmanto 75 procenti mājsaimniecību un tā ir pat populārāka par īpašuma apdrošināšanu, ko izmanto tikai 60 procenti, informēja Aivars Vilnītis, Baltas Pārdošanas direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Latvijā no mobilajām ierīcēm tiek veikts vidēji katrs vienpadsmitais lapu skatījums

Lelde Petrāne, 11.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālajā un Austrumeiropas (CEE) reģionā no mobilajām ierīcēm tiek veikts vidēji katrs desmitais lapu skatījums, Latvijā - katrs vienpadsmitais lapu skatījums. Pēdējo divu gadu laikā mobilā datu plūsma Latvijā ir augusi par 9 procentiem, CEE reģionā kopumā - par 7 procentiem, liecina jaunākais Gemius pārskats par mobilā interneta lietošanu 18 Eiropas tirgos.

Dati liecina, ka vidēji katrs desmitais lapu skatījums CEE reģionā nāk no mobilajām ierīcēm (2014. gadā jūnijā tie bija 10 procenti no visas interneta plūsmas). Tas ir par 7 procentiem vairāk nekā 2012.gada sākumā, kad mobilā datu plūsma CEE reģionā veidoja tikai 3 procentus.

Latvijā rādītājs ir augstāks par vidējo - 2014.gada jūnijā mobilā datu plūsma veidoja 11 procentus no visas interneta plūsmas (8 procenti no mobilajiem telefoniem, 3 procenti no planšetdatoriem). Pēdējo 2 gadu laikā mobilo datu plūsma Latvijā ir pieaugusi par 9 procentiem (2012.gada sākumā tie bija 2 procenti).

Kā rāda dati, internetu no mobilajām ierīcēm visbiežāk pārlūko Horvātijā (21 procents). Zem vidējā rādītāja ir tādas valstis kā Rumānija, Bulgārija un Krievija (9 procenti), Baltkrievija (6 procenti), Ukraina (5 procenti) un Moldova (1 procents).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir dažādi uzkrāšanas veidi. Viens no tādiem ir ieguldīt līdzekļus uzņēmumu akcijās. Izplatītākais ieguldījuma veids uzņēmumu akcijās ir, pērkot un pārdodot publiski kotētu uzņēmumu akcijas biržā. Latvijā šo ieguldījuma veidu piedāvā Nasdaq Riga.

Šis apskats ir veidots, lai aplūkotu Nasdaq Riga (turpmāk tekstā Rīgas birža) piedāvāto Latvijas publiski kotēto uzņēmumu akciju cenu izmaiņas un veiktu analīzi par cenu svārstībām un iespējamām izmaiņām nākotnē.

Rīgas birža nav atrauta no kopējās pasaules ekonomikas, tādēļ pievienoju S&P 500 indeksu. S&P 500 indekss ietver kompānijas ar lielāko kapacitāti, ko tirgo Amerikas vērtspapīru tirgū. Atļaušos turpmāk tekstā šo indeksu asociēt ar pasaules kopējo akciju cenu indeksu par 2018. gadu un pēdējiem 11 gadiem.

(Avots: tradingview.com)

Ja aplūkojam indeksus 11 gadu garumā, tie ir iepriecinoši. Rīgas biržas izaugsme ir 56%, S&P 500 izaugsme - 76%. Pa vidu šim periodam, ar zemāko punktu 2009. gada martā, bija 2008.-2009. gada pasaules ekonomiskā krīze. Kopš 2009. gada marta zemākā punkta, kopējais indekss pasaulē līdz šā gada vidum, kad tika sasniegts maksimums, izauga par 437%, Latvijā 443%. Izaugsme iespaidīga.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Sievietes veido 52 procentus no interneta auditorijas

Lelde Petrāne, 10.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius publicējis datus par Latvijas interneta auditoriju 2014. gadā. Līdzīgi kā iepriekšējos gados, arī aizvadītajā gadā internetā dominēja sievietes. Decembrī katra sieviete pieslēdzās internetam vidēji 107 reizes un pavadīja tajā par stundu vairāk laika nekā vīrieši. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir pieaudzis interneta lietotāju vecums.

Ja iepriekšējos gados lielāko daļu interneta auditorijas veidoja gados jauni cilvēki (15 līdz 34 gadi), tad aizvadītā gada tendence rāda, ka interneta lietotāju vecums pieaug. Decembrī teju puse (46 procenti) no visiem interneta lietotājiem bija vecuma grupā no 25 līdz 44 gadiem. Atskatoties uz statistikas datiem vairāku gadu griezumā, skaidri redzams, ka ievērojami sarucis interneta lietotāju skaits vecuma grupā no 15 līdz 24 gadiem - salīdzinot jaunāko statistiku ar pirmajiem auditorijas datiem 2006.gadā, auditorijas daļa vecumā no 15 līdz 24 gadiem ir samazinājusies par 18 procentiem.

Saskaņā ar gemiusAudience pētījuma datiem, 2014.gada decembrī sievietes veidoja 52 procentus no visas interneta auditorijas, kamēr vīrieši nedaudz mazāk - 48 procentus. Sievietes bija arī tās, kas pavadīja internetā visvairāk laika (vidēji 23 stundas un 10 minūtes no datoriem), kamēr vīrieši sērfoja internetā par stundu mazāk, vidēji 21 stundu un 49 minūtes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uz vienu deputāta vietu 6 kadidāti

, 12.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pašvaldību vēlēšanās uz vienu deputāta vietu kandidēs vidēji seši deputātu kandidāti, liecina Centrālās vēlēšanu komisijas (CVK) apkopotā statistika par pašvaldību vēlēšanām reģistrētajiem deputātu kandidātu sarakstiem.

Pavisam šā gada pašvaldību vēlēšanām republikas pilsētu un novadu vēlēšanu komisijās reģistrēti 737 deputātu kandidātu saraksti, kuros uz 1765 pašvaldības deputātu vietām pieteikti 11210 deputātu kandidāti. Salīdzinot ar 2005.gada pašvaldību vēlēšanām, konkurence uz vienu deputāta vietu pieaugusi gandrīz divas reizes. Iepriekšējās pašvaldību vēlēšanās bija jāievēl 4179 deputāti, un vēlēšanām tika reģistrēti 15682 deputātu kandidāti jeb vidēji četri deputātu kandidāti uz vienu deputāta vietu.

Šā gada pašvaldību vēlēšanām iesniegtajos kandidātu sarakstos deputātu kandidātu vidū nedaudz vairāk – 58 procenti – ir vīrieši, bet 42 procenti – sievietes. No visiem deputātu kandidātiem divām trešdaļām jeb 64 procentiem kandidātu ir augstākā izglītība, 35 procentiem – vidējā izglītība, bet vienam procentam jeb 180 deputātu kandidātiem ir pamata izglītība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Cik augstu var kāpt akciju tirgi

Ingus Grasis, SEB bankas Private Banking pārvaldes investīciju stratēģis, 27.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investori, kuru portfeļos ir ieguldījumi akciju tirgos, šogad var justies ļoti apmierināti. Attīstīto valstu akciju tirgi ir snieguši īpaši labu peļņu.

Piemēram, ASV akciju tirgus S&P 500 indeksa vērtība ir pakāpusies šogad par vairāk kā 25%, bet Eiropas uzņēmumu akciju tirgus indeksa STOXX 600 cenas kāpums ir pārsniedzis 15% (pēc Thomson Reuters Datastream informācijas uz 2013.gada 20.novembrī, vērtības ir noapaļotas). Turklāt, S&P 500 indeksa vērtība atrodas vēsturiski augstākajā punktā, pārsniedzot iepriekšējo rekordu, kurš tika sasniegts 2007.gada rudenī. Šī augšupeja bez lielām svārstībām akciju tirgos īstenībā ilgts kopš pagājušā gada vasaras. Kopš 2012.gada jūlija, akciju tirgus cenas gan ASV, gan Eiropā ir pieaugušas par aptuveni 30%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Multibanka palielinājusi kapitālu

Inguna Šķepaste [email protected], 11.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai attīstītu un paplašinātu savu darbību, A/S Multibanka palielināja savu pamatkapitālu līdz 7 006 200 latiem, informē bankā. Šobrīd A/S Multibanka piedāvā visus pakalpojumus, kas ir raksturīgi universālai bankai Latvijas tirgū. A/S Multibanka ir seši klientu apkalpošanas centri Latvijā un četras pārstāvniecības ārvalstīs: Maskavā un Jekaterinburgā (Krievija), Minskā (Baltkrievija) un Kijevā (Ukarina).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī janvārī piegādāto auto skaits ir samazinājies Volkswagen Group kopējo tirgus daļu 2009. gada janvārī ir izdevies pieaudzēt līdz 24.1 %. Proti, par 2.8 % vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

Volkswagen Passenger Cars zīmols janvārī klientiem visā pasaulē piegādāja 246 700 transportlīdzekļu (2008. gadā: 287 500; -14,1 procenti). Volkswagen grupa šajā pašā periodā visā pasaulē piegādāja 382 000 transportlīdzekļu (2008. gadā: 485 300; -21,3 procenti).

Kā jau to varēja paredzēt, pasaulē trešā lielākā autoražotāja veikto piegāžu skaits šajā mēnesī bija zem rekordlīmeņa, kāds tika sasniegts šajā pašā periodā 2008. gadā. To ietekmēja globālā ekonomikas un finanšu krīze, taču koncerns un tā zīmoli tik un tā guva ievērojami labākus rezultātus kā to konkurenti (-24,1 procents).

“Janvārī Volkswagen uzņēmumam un tā galvenajiem zīmoliem ar piegādēm pasaulē veicās daudz labāk kā mūsu konkurentiem. Turklāt mēs spējām palielināt mūsu tirgus daļu nozīmīgākajos tirgos,” teica Detlefs Vitigs, Tirdzniecības un mārketinga nodaļas izpilddirektora vietnieks. Viņš piebilda, ka straujā kopējā tirgus samazināšanās šā gada pirmajos mēnešos nedod cerības par pozitīvām izmaiņām globālajā ekonomiskā. “Neskatoties un vispārējo grūto situāciju, mūsu ilgtermiņa attīstības mērķi paliek, kādi bijuši,” teica Vitigs, piebilstot, ka, pateicoties ārkārtīgi daudzpusīgajam jauno modeļu klāstam, novatoriskajām un videi draudzīgajām tehnoloģijām, piemēram, BlueMotion, DSG un TDI, kā arī vairākiem jauniem modeļiem, kas tiks izlaisti 2009. gadā, uzņēmums šo mērķu sasniegšanai atrodas izdevīgā pozīcijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Saprātīgas gaidas par akciju tirgus ienesīgumu

Ingus Grasis, SEB bankas Private Banking pārvaldes investīciju stratēģis, 01.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja šodien esmu pieņēmis stratēģisku lēmumu veikt ilgtermiņa ieguldījumus akciju tirgū, investējot daļu sava portfeļa, piemērām, augsti diversificētā akciju ieguldījumu fondā, kāds būtu vidējais sagaidāmais ienesīgums gadā, ar kuru varu saprātīgi rēķināties nākamo 10 gadu laikā? Šis nav triviāls jautājums, jo atšķirības pāris procentu punktu apmērā atstātu nozīmīgu ietekmi uz portfeļa gala vērtību termiņa beigās. Piemēram, izvēles cena starp sagaidāmo gada ienesīgumu 8% vai 10% ir papildus 43.5 eiro pēc desmit gadiem uz katriem sākotnēji ieguldītiem 100 eiro.

Lai iegūtu sākotnējo atskaites punktu ilgtermiņa sagaidāmā ienesīguma līmenim, varētu izmantot akciju tirgus vēsturiski sasniegtos ienesīguma rādītājus. Piemēram, ASV lielāko publisko uzņēmumu akciju tirgus indekss S&P 500 kopējais gada ienesīgums iepriekšējo 5 gadu laikā ir sasniedzis 18.4%, iepriekšējo 10 gadu laikā 7.8%, bet 25 gadu laikā 9.8% (skatīt 1. attēlu). Jāatzīst gan, ka šāda vienkārša vēsturisko datu analīze daudz nepalīdz, jo atšķirības dažādu laika periodu ienesīgumos ir ievērojamas.

1. attēls. ASV akciju tirgus indeksa S&P 500 vēsturiskie iepriekšējo periodu ienesīguma un riska rādītāji uz 31/05/2014

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms neilga laika ASV tehnoloģiju uzņēmums Microsoft laida klajā jaunās paaudzes operētājsistēmu Windows 10. Sekojot līdzi tendencēm, interneta izpētes un konsultāciju uzņēmums Gemius ir izpētījis populārākās operētājsistēmas vairākās valstīs, tajā skaitā arī dati par Latviju.

Dati apkopoti no tiešsaistes interneta plūsmas monitorēšanas rīka gemiusTraffic par 2015.gada jūliju divpadsmit valstīs, tajā skaitā Latvijā, Lietuvā, Igaunijā, Polijā, Čehijā, Slovākijā, Ungārijā, Baltkrievijā, Ukrainā, Krievijā, Slovēnijā un Horvātijā.

Kā rāda dati, Windows 7 ieņem populārākās operētājsistēmas statusu katrā no analizētajām valstīm. Windows Vista pēcteci Windows 7 visvairāk ir iecienījuši tādās valstīs kā Ukraina un Baltkrievija, kur vairāk nekā puse no iekšzemes veiktajiem lapu skatījumiem nāk no ierīcēm ar šo operētājsistēmu (attiecīgi 63 un 56 procenti). Latvijā no Windows 7 nāk puse (50 procenti) no visiem internetā veiktajiem lapu skatījumiem, tikmēr Igaunijā un Lietuvā, attiecīgi, 49 un 46 procenti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Latvijas iedzīvotāji: krāt naudu - neprāts

, 12.03.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

40 procenti Latvijas iedzīvotāju šobrīd uzskata, ka naudas līdzekļu uzkrāšana ir nesaprātīga rīcība, liecina Latvijas Krājbankas veiktais pētījums.

Šādi rezultāti liek secināt, ka iedzīvotāji vēl arvien "aizņemti" vienīgi ar tēriņu pozīcijām savās šī brīža individuālajās naudas plūsmās, nevis domā par tēriņu un uzkrājumu veidošanas līdzsvarošanu nākotnē, Db.lv norādīja Latvijas Krājbankas komunikāciju un sabiedrisko attiecību speciālists Imants Frederiks Ozols.

Visiem respondentiem tika uzdots jautājums – "Ņemot vērā augsto inflācijas līmeni un straujo vidējo darba algu pieaugumu, cik saprātīgi, jūsuprāt, rīkojas tie Latvijas iedzīvotāji, kas šobrīd cenšas uzkrāt naudas līdzekļus?" Pētījumā tika aptaujāti iedzīvotāji visā Latvijā, un iegūtie rezultāti ir reprezentatīvi.

Kopumā tikai 28 procenti Latvijas iedzīvotāju naudas līdzekļu uzkrāšanu uzskata par vairāk vai mazāk saprātīgu rīcību pretstatā 40 procentiem, kas to ir novērtējuši kā vairāk vai mazāk nesaprātīgu. Attiecīgi tikai 5 procenti iedzīvotāju šādu rīcību vērtē kā "ļoti saprātīgu", bet 11 procenti - kā "ļoti nesaprātīgu".

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lielākā daļa rīdzinieku uzskata, ka zina, kādos gadījumos neatliekamās medicīniskās palīdzības izsaukšana ir pamatota

, 20.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši SKDS veiktās aptaujas datiem 69 procenti rīdzinieku uzskata, ka viņi zina, kādos gadījumos neatliekamās medicīniskās palīdzības izsaukšana Rīgā tiek uzskatīta par pamatotu un tiek sniegta bez maksas. 18.2 procenti norāda, ka viņi to "skaidri zina", bet 50.5 procenti apgalvo, ka "aptuveni zina". Savukārt 27.1 procents respondentu atzina, ka to nezina.

Biežāk nekā citas grupas "skaidri zina" respondenti ar augstāko vai nepabeigtu augstāko izglītību, valsts sektorā strādājošie un respondenti ar augstiem ienākumiem. Turpretī atbildi "nezinu" biežāk nekā caurmērā ir izvēlējusies grupa ar pamatizglītību, nestrādājošie un respondenti ar zemiem ienākumiem.

Uz jautājumu par neatliekamās medicīniskās palīdzības izsaukšanu pēdējo 5 gadu laikā, 12.8 procenti respondentu teica, ka to ir izsaukuši "sev", 28.8 procenti "saviem ģimenes locekļiem", bet 11.5 procenti - "kādam, kas nav ģimenes loceklis". Pēdējo 5 gadu laikā neatliekamo medicīnisko palīdzību ne reizi nav izsaukuši 48.4 procenti respondentu.

Informāciju sagatavoja Dz.Zaļūksnis 67026049, 26466504

Komentāri

Pievienot komentāru