Finanses

Papildināta - EK liek Fiat un Starbucks nenomaksātos nodokļos samaksāt līdz 30 miljoniem eiro

LETA, 21.10.2015

Jaunākais izdevums

Eiropas Komisija (EK) trešdien izdevusi rīkojumu Itālijas autoražotājam Fiat un ASV kafejnīcu gigantam Starbucks katram atmaksāt līdz 30 miljoniem eiro nenomaksātos nodokļos.

«Luksemburga no Fiat atgūs 20-30 miljonus eiro un Nīderlande 20-30 miljonus eiro atgūs no Starbucks nenomaksātos nodokļus saistībā ar pretlikumīgu valsts palīdzību,» norāda Eiropas Savienības (ES) konkurences komisāre Margarēte Vestagere.

EK sākusi vairākas izmeklēšanas saistībā ar nodokļu nemaksāšanu pret vairākām lielām kompānijām, tostarp ASV Apple un Amazon, un trešdienas lēmums sniedzis nozīmīgu norādi par to, kādā virzienā šīs izmeklēšanas virzās.

Par šīm izmeklēšanām tika paziņots pērn pēc skandāla, kurā žurnālisti publiskoja informāciju par nodokļu atlaidēm vairākiem ievērojamiem uzņēmumiem, kas panāktas 19 gadu laikā, kad Luksemburgas premjerministra amatā bija Žans Klods Junkers.

«Nodokļu norunas, kas mākslīgi samazina kompāniju nodokļu slogu, nav saskaņā ar ES noteikumiem attiecībā uz valsts palīdzību,» sacīja Vestagere.

Tikmēr Luksemburga uzsver, ka nodokļu nolēmumi nav pretlikumīgi un iesaistītie uzņēmumi uzstāj, ka tie pilnībā ievēro nodokļu likumus valstīs, kur tās darbojas.

EK balstījusi savu izmeklēšanu uz ES konkurences noteikumiem, norādot, ka šādas nodokļu norunas sniedz uzņēmumiem negodīgas priekšrocības attiecībā pret to bieži vien mazākiem konkurentiem.

papildināta no 5.rindkopas

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Parlamenta (EP) izveidotā īpašā komisija nodokļu nolēmumu jautājumos ierosina noteikt, ka Eiropas Savienības (ES) ietvaros multinacionālām kompānijām ir jāmaksā nodokļi tajās valstīs, kurās tās gūst peļņu. Pašreizējā prakse gan ir citāda, šīs kompānijas nodokļus maksā tajā valstī, kurā ir to juridiskā adrese. Turklāt nereti attiecīgajā valstī multinacionāla kompānija nemaz neveic uzņēmējdarbību, bet ir tikai reģistrējusies zemāku nodokļu vai nodokļu atlaižu dēļ, vēsta laikraksts Diena.

Starbucks un Fiat

Šo jautājumu īpaši saasināja tā dēvētie Starbucks un Fiat gadījumi. Proti, Starbucks savu juridisko adresi reģistrēja Nīderlandē, bet Fiat - Luksemburgā, jo šīs valstis multinacionālām kompānijām piedāvāja ievērojamas nodokļu atlaides. Eiropas Komisijas (EK) ieskatā šādas atlaides, kas tiek piemērotas tikai atsevišķām kompānijām, ir uzskatāmas par nelegālu valsts atbalstu. Tāpēc EK nolēma, ka gan Starbucks, gan Fiat ir jāatmaksā atpakaļ 20-30 miljoni eiro, kurus kompānijas nav samaksājušas nodokļos nelegālu nodokļu atlaižu dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV kafejnīcu gigants Starbucks otrdien atvēris jaunu lielformāta kafejnīcu Šanhajā, Ķīnā, kas esot 300 reižu lielāka kā jebkurš cits Starbucks, vēsta Business Insider.

Kafijas grauzdētavā ierīkoti trīs kafijas bāri, viens no tiem aptuveni 26 metrus garš. Tajā tiek piedāvāti vairāk nekā 100 dzērieni, īpašu uzmanību pievēršot arī tējai.

Kafejnīcā ir īpašs piedāvājums gardēžiem, kā arī uz vietas gatavots ēdiens. 2016.gadā Starbucks uzsāka sadarbību ar Itālijas maizes ceptuvju tīklu Princi, piedāvājot svaigi ceptas maizītes, kruasānus un picas. Šanhajas grauzdētava izmēros krietni pārsniedz 2014.gadā Vašingtonā atklāto Seattle Roastery.

Pats Starbucks Šanhajas grauzdētavu dēvē par lielāko un skaistāko Starbucks kafejnīcu pasaulē. Uzņēmums informē, ka nākamo divu gadu laikā tiek plānots atvērt līdz pat 30 jaunas kafejnīcas, kas atradīsies Milānā, Ņujorkā, Tokijā un Čikāgā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Deutsche Bank vadītājs: Daudz domājam, kā konkurēt ar tādām kompānijām kā Starbucks

Žanete Hāka, 17.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deutsche Bank pārstāvji lielāko daļu laika domā par to, kā banka varētu būt konkurētspējīga ar kompānijām, kas nav bankas, piemēram, ar kafijas tīklu Starbucks, atsaucoties uz Deutsche Bank vadītāju Džonu Krajanu, raksta CNBC.

Viņš atzinis, ka banka nedomā tikai par konkurenci ar citām finanšu institūcijām, bet arī ar citiem sektoriem, piemēram, tehnoloģijas.

«Interesantākā lieta, un noteikti viena no tām, pie kuras mēs strādājam lielāko daļu laika, ir: vai mēs varam būt konkurētspējīgi pret kompānijām, kas nav bankas. Vai mēs, piemēram, varam konkurēt ar kompānijām, kas nodrošina maksājumus, taču nav regulēts?»

Pēdējo gadu laikā tirgū ienākušas daudz mazas kompānijas, kuras rada izaicinājumu lielajām kredītiestādēm. Tā, piemēram, aizvadītajā nedēļā viena no kompānijām Revolut informēja, ka pieteikusies bankas licences saņemšanai.

Tomēr Deutsche Bank vadītājs pauž bažas par institūcijām, kas līdz šim nav regulētas. Piemēram, Facebook ļauj lietotājiem sūtīt un saņemt naudu ar aplikācijas Messenger starpniecību, izmantojot PayPal kontus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Starbucks Ķīnā tuvāko gadu laikā atvērs 3000 jaunus kafijas veikalus

Dienas Bizness, 17.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas tirdzniecības tīkls Starbucks paziņojis, ka Ķīnā nākamo gadu laikā plāno atvērt vēl aptuveni 3000 jaunas tirdzniecības vietas, raksta CNN Money.

Uzņēmums plāno gandrīz dubultot tās kafijas veikaliņu skaitu Ķīnā – no 3300 šobrīd līdz 6000 2022.gada beigās.

Tādējādi gadā Starbucks Ķīnā jāatver 600 jaunas tirdzniecības vietas, kas ir ievērojami vairāk nekā iepriekš plānotās 500 vietas gadā.

Starbucks iecerējis laika posmā no 2017.gada līdz 2022.gadam Ķīnā trīskāršot ienākumus un dubultot operatīvo peļņu.

«Starbucks veicina kafijas kultūras attīstību Ķīnā, un atalgojums par to būs veselīga, ilgtermiņa un pelnītspējīga izaugsme nākamajās desmitgadēs,» sacījis kompānijas vadītājs Kevins Džonsons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Nestle par 7,15 miljardiem dolāru nopērk tiesības tirgot Starbucks produktus

Zane Atlāce - Bistere, 07.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas un dzērienu ražotājs Nestle nolēmis maksāt 7,15 miljardus dolāru (5,9 miljardus eiro) par tiesībām pasaulē tirgot ASV uzņēmuma Starbucks produktus, vēsta Reuters.

Šis darījums stiprina Nestles kā lielākās kafijas kompānijas pozīcijas pasaulē strauji mainīgajā tirgū. Nestle un Starbucks apvieno spēkus ļoti sadrumstalotajā dzērienu kategorijā, kas pēdējā laikā ir pieredzējusi virkni darījumu.

Darījums ļaus Nestlei tirgot Starbucks produktus ārpus ASV uzņēmuma kafejnīcām. Iecerētais darījums gan vēl jāapstiprina regulatoriem un ja viss notiks, kā plānots, tad darījums tiks pabeigts līdz šī gada beigām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

EP: Ekonomikas un finanšu padomes vienošanās par nodokļu nolēmumiem - zaudēta iespēja

Žanete Hāka, 27.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ES dalībvalstu ministru kopīgais plāns par to, kā nodrošināt apmaiņu ar informāciju par nolēmumiem nodokļu jomā attiecībā uz starptautiskiem uzņēmumiem, ir zaudēta iespēja dot prettriecienu agresīvai nodokļu plānošanai, saka Eiropas Parlaments otrdien pieņemtajā rezolūcijā, informē EP.

EP deputāti pauž sarūgtinājumu par Ekonomikas un finanšu padomes (ECOFIN) 6.oktobra vienošanos, kas nepamatoti ierobežo automātiskās apmaiņas direktīvas piemērošanas jomu un liedz Eiropas Komisijas piekļuvi informācijai.

ES Ekonomikas un finanšu ministru padomes 6. oktobra vienošanās ir nogriezusi ceļu Eiropas Komisijas priekšlikumam nodrošināt lielāku pārredzamību un informācijas apmaiņu nodokļu jomā, uzskata EP deputāti rezolūcijā, kuru pieņēma ar 572 balsīm par, 90 pret un 30 atturoties.

Komentējot ES Ekonomikas un finanšu ministru padomes vienošanos, EP ziņotājs Markuss Ferbers (EPP, Vācija) teica: «Ja šī patiešām ir galīgā vienošanās, tad ES dalībvalstis būs palaidušas garām iespēju radīt lielāku pārredzamību nodokļu jomā. Dalībvalstu budžeti turpinās zaudēt. Mums ir vajadzīga saistoša un konsekventa Eiropas sistēma. Dalībvalstu nodokļu iestādēm nebūs iespējas uzzināt, ja cita dalībvalsts būs pieņēmusi lēmumu nodokļu jomā, kas negatīvi ietekmēs to dalībvalsts nodokļu bāzi. Ir jāuzliek pienākums valstu ieņēmumu dienestiem apmainīties ar informāciju par nolēmumiem nodokļu jomā, un šai informācijai ir jābūt pieejamai centrālā datu bāzē, kas jāpārvalda Eiropas Komisijai.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices pārtikas un dzērienu ražošanas uzņēmums Nestle otrdien paziņoja, ka noslēdzis darījumu par tiesībām pasaulē tirgot Starbucks produktus ārpus ASV uzņēmuma kafejnīcām.

«Nestle», kam pieder «Nescafe» un «Nespresso» zīmoli, jau maijā pavēstīja, ka par šīm tiesībām maksās 7,15 miljardus dolāru (6,13 miljardus eiro).

Vienošanās paredz, ka aptuveni 500 «Starbucks» darbinieki ASV un Eiropā pāries darbā uz «Nestle».

«Nestle» skaidro, ka šis darījums nodrošinās uzņēmumam spēcīgu platformu turpmākai izaugsmei Ziemeļamerikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Mana pieredze: Siguldiešiem izstāsta kafijas stāstu

Linda Zalāne, 07.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#«Pirms gada ar sievu nolēmām atgriezties mājās no Lielbritānijas, kur dzīvojām astoņus gadus.»

Atgriežoties dzimtenē pēc vairākiem studiju un karjeras pieredzes gadiem Lielbritānijā, Kaspars Bērziņš sāk specializētās kafijas veikaliņa CoffeeLab biznesu

CoffeeLab ir nopērkama tikai tāda kafija, kuras pupiņas ir grauzdētas Latvijā, bet nav atrodama industriāli ražota kafija. «Pirms gada ar sievu nolēmām atgriezties mājās no Lielbritānijas, kur dzīvojām astoņus gadus. Uz ārzemēm sākotnēji devāmies studēt. Es ieguvu grādu inženierzinātnēs, vēlāk šajā jomā nodibināju arī savu uzņēmumu, kas patlaban vairs nedarbojas. Pirms pārcelties uz Latviju, mums nebija skaidras biznesa idejas, un pirmos trīs mēnešus vienkārši dzīvojām, pētījām tirgus situāciju, līdz radās doma atvērt specializētās kafijas vietiņu Siguldā, jo nekas tāds šajā pilsētā tobrīd nebija pieejams,» atminas SIA CoffeeLab Latvia īpašnieks Kaspars Bērziņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Ar startup veiklību ceļā uz bankas statusu

Anda Asere, 14.02.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Sākumā tevi ignorē, tad par tevi smejas, tad ar tevi cīnās, un tad tu uzvari.

Finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmuma Revolut dibinātāja un vadītāja Nikolaja Storonskija mērķi ir augsti, un ar līdz šim sasniegto viņš līdz galam nav apmierināts, jo vienmēr var vairāk. Līdz šim Lielbritānijā bāzētai kompānijai ir vairāk nekā miljons lietotāju Eiropā un tie veikuši 80 miljonus darījumu deviņu miljardu dolāru vērtībā.

Fragments no intervijas, kas publicēta 14. februāra laikrakstā Dienas Bizness:

Pašos pirmsākumos Revolut ir bijis diezgan agresīvs mārketingā un izsakoties par bankām. Tagad kompānija ir procesā, lai pati kļūtu par banku. Kāpēc?

Mēs ejam dziļāk biznesā. Ir konkrētas lietas, ko nevaram izdarīt, neesot banka, piemēram, aizdot klientu naudu. Tāpēc mēs izlēmām to darīt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kafijas kafejnīcu tīkls Starbucks šonedēļ atklājis četrstāvu kafejnīcu Tokijā, raksta Business Insider. Milzīgajā kafejnīcā tiek piedāvāti vairāk nekā simts veidu tēju, kafiju un kokteiļu.

Ēkai ir stikla sienas, tādējādi ļaujot apmeklētājiem skatīties uz blakus esošo upi, savukārt gaišais koks iegūts Japānas mežos.

kafejnīcā atrodas lielākā Starbucks grauzdētavas toveris pasaulē, kuras garums ir 17 metri. Tas ir visu četru stāvu augstumā un dekorēta ar vara ķiršu ziediem.

Tāpat grauzdētavā ir kafijas grauzdējamā iekārta, un plānots, ka tā saražos gandrīz 750 tonnas kafijas gadā.

Tāpat šeit atradīsies lielākais Teavana bārs pasaulē, piedāvājot dažādus dzērienus, kuru pagatavošanā izmantota tēja. Kafejnīcā, tāpat kā citur pasaulē, tiks piedāvāta svaigi cepta maize, picas, salāti un citi ēdieni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēģina gan riskēt, gan ieņemt nosacīti drošas pozīcijas ar mazāk ciklisku plaša patēriņa preču pārdevējiem un ražotājiem.

Šis gads daudziem finanšu aktīviem cenu ziņā pagaidām padevies lielisks. Vērtība palielinās arī akcijām - turklāt izaugsme vērojama gan tādu uzņēmumu akcijām, kuru nozares ir cikliskākas, gan arī nosacītam drošajam patvērumam. Tas izceļ to, ka pamata pieņēmumi par notikumu attīstību pārskatāmā nākotnē joprojām ir visai optimistiski. Tomēr šajā pašā laikā valda arī saprašana, ka cenu pieaugums nupat jau ir bezmaz vai pārāk dāsns un kaut kur būtu jāmēģina paslēpties.

Pēdējā laikā tādējādi iecienīta stratēģija ir uzpirkt tādu milzīgu kompāniju vērtspapīrus, pēc kuru produktiem liels pieprasījums varētu saglabāties, ja ekonomika tomēr noiet no ceļa. Parasti pie šiem sektoriem tiek pieskaitīti mazāk ciklisku plaša patēriņa preču pārdevēji un ražotāji (Consumer Staples). Tie savus akcionārus ar stabilu peļņu spēj aplaimot gandrīz pie jebkādiem daudzmaz jēdzīgiem ekonomikas nosacījumiem. Šādu aizsardzības sektoru vērtspapīriem parasti iet labāk laikos, kad centrālās bankas samazina likmes (un tas no tām tiek šobrīd gaidīts), kas pamatā ir atbilde uz sliktākiem nosacījumiem ekonomikā. Tikmēr sliktāk tiem var klāties, ja mazināsies satraukums par pašreizējiem ekonomikas un ģeopolitiskajiem izaicinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki ir izslāpuši pēc labas kafijas – ja uzņēmums atrod labu veidu un nišu, kā sevi prezentēt, var izveidot veiksmīgu biznesu

Tā uzskata lietuviešu kafejnīcu ķēdes Caffeine līdzīpašnieks Nids Ķuberis (Nidas Kiuberis). Šā gada beigās Baltijas lielākajā kafijas ķēdē būs 63 kafejnīcas, bet līdz 2022. vai 2023. gadam uzņēmuma mērķis ir to paplašināt līdz 100 kafejnīcām. Līdz šim uzņēmums attīstījies ar stratēģiskā investora BaltCap palīdzību, bet šobrīd meklē jaunu partneri, lai uzmirdzētu arī ārpus Baltijas. Pašlaik Caffeine ir divas kafejnīcas ASV, ko N. Ķuberis sauc par pilotkafejnīcām.

Fragments no intervijas, kas publicēta 29. jūnija laikrakstā Dienas Bizness:

Agrāk ražojāt reklāmas, tagad – kafiju. Kā jūs no reklāmas nonācāt kafijas industrijā?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patvērumu var sameklēt ātrās ēdināšanas gigantu vērtspapīros; to piedāvā arī farmācijas milži.

Akciju tirgiem sagurstot un investoriem spriežot par grūtākiem laikiem ekonomikai, joprojām dažu sektoru akcijām mēdz klāties pieņemami. Viens no šādiem sektoriem ir ātrās ēdināšanas restorānu kompānijas.Tām ekonomikai smagnējākos laikos mēdz klāties labāk, jo patērētāji mēģina cirpt savus tēriņus. Tas nozīmē, ka tā vietā, lai dotos uz kādu dārgāku ēdināšanas iestādi, tie tomēr izvēlas, piemēram, apēst kādu burgeri vai picu. Tādējādi arī šiem uzņēmumiem tiek piedēvēts līdzīgs investoru aizsardzības statuss, kā tas ir Consume Staples un komunālo pakalpojumu uzņēmumiem.

Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nezinot jaunā pikapa Fiat Fullback rašanās vēsturi, šāda tipa auto pārzinātājiem jau pēc pirmā testa nāktos pārsteigumā ieplēst acis un apbrīnot itāliešu zaļknābi, secinot, ka tam jau pirmajā reizē ir iznācis lielisks auto

Izrādās, ka recepte ir gaužām vienkārša. Ņem un nokopē vienu no Eiropai paredzētajiem pikapa žanra spožākajiem eksemplāriem, proti, jaunākās paaudzes Mitsubishi L200, un lieta darīta. Kā zināms, mēģināt izgudrot pašam ir pietiekami sarežģīts un naudietilpīgs process, turklāt negarantē, ka jau pirmais cepiens izdosies nevainojami. Drīzāk otrādi. Sadraudzējoties ar Mitsubishi L200, Fiat komerctransporta divīzija Fiat Proffesional ir vienā rāvienā tikusi pie lieliska produkta.

Atskaitot ārējo dizainu, Fiat Fullback ir precīza Mitsubishi L 200 kopija. Pašmāju tirgū Fiat Fullback priekšroku dos Double Cab versijai kombinācijā ar jaudīgāko 2,4 litru common rail četrcilindru dīzeli, kas sagādās 180 ZS lielu jaudu. Bez motora, ko var sapārot ar sešpakāpju manuālo transmisiju vai piecpakāju automātu Fullback, rīcībā nonāks arī pārējie labumi, ieskaitot izturīgu virsbūves konstrukciju, modernizētu priekšējo piekari un vairāk resorlokšņu aizmugurējā piekarē. Tas viss stiprinās gan automašīnas izturību, gan arī padarīs braukšanu pēc iespējas komfortablāku, cik nu šāda tipa automobilim tas ir iespējams. Uz līdzena ceļa tas brauks patiešam līdzeni un nevainojami, taču uz grambaināka klājuma tas purināsies tikpat jautri kā lielākā daļa šāda tipa auto.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Bitkoins: nākotnes vispasaules valūta vai globālā piramīda?

ABLV Bank galvenais analītiķis Leonīds Aļšanskis, 08.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gada astoņu mēnešu laikā notikušais straujais pasaulē pirmās kriptovalūtas cenas kāpums no 800 līdz 5000 dolāriem ir izraisījis jaunu bitkoin fenomena apspriešanas vilni. Atgādināsim, ka bitkoins (BTC, bitcoin) ir pirmā decentralizētā (pateicoties blockchain tehnoloģijai) elektroniskā nauda, kas parādījās 2009. gadā, kad kāds Satoshi Nakamoto izstrādāja tai speciālo programmatūru.

Radot šo naudu, autors (vai autoru grupa) visticamāk negaidīja, ka viņu lolojums izraisīs tādu interesi pasaulē un pārvērtīsies par īstu izaicinājumu mūsdienu bezseguma naudai (fiat-naudai). Atgādināsim, ka par fiat-naudu sauc nacionālo valūtu, kas ir valdības pasludinātais maksāšanas līdzeklis, kas nav nodrošināts ar konkrētiem aktīviem. Šobrīd, kad pasaule ir pilnībā atteikusies no “zelta standarta” 20. gadsimta 70. gados, tādas ir gandrīz visas nacionālās valūtas.

Taču ticību fiat-naudai uztur ne tikai valdības prasības, bet arī nacionālo ekonomiku varenība.Uz ko būtu jābalstās ticībai bitkoin, kas ir tīrā prāta produkts, no paša sākuma nebija skaidrs. Decentralizētā bitkoin emisija, ko sauc par mainingu, bija pieejama jebkuram indivīdam un tās iegūšanai bija nepieciešams tikai internets un dators. Sākumā — pietika arī ar personīgo datoru. Taču autors ir ierobežojis kopējo bitkoin emisijas apjomu (21 miljons) un iestrādājis mehānismu, kas būtiski sarežģī to iegūšanas procesu līdz ar naudas masas pieaugumu. Un tam ir gluži saprotami mērķi: novērst jaunizveidotās norēķinu vienības vērtības krišanos. Sākotnēji bitkoin pastāvēšana nesolīja tam rožainu nākotni (jāpatur prātā, ka tā tas ir bijis arī ar internetu). Un, iespējams, pirmie maineri uztvēra bitkoin emisiju kā jaunu aizraujošu spēli. To apliecina arī pirmie darījumi ar jauno valūtu: 2010. gadā viens sistēmas lietotājs nopirka no cita divas picas par 10 000 BTC, kas pēc 2017. gada augusta kursa ir 25 miljoni ASV dolāru par katru picu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: CityBee Latvijā sāk piedāvāt koplietošanas automašīnu nomu

Lelde Petrāne, 01.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«CityBee» no 1. oktobra paplašina darbību Latvijā, uzsākot koplietošanas automašīnu nomu Rīgā.

Sākotnēji autoparku veido 300 automašīnas, bet pakāpeniski to skaits tiks palielināts.

«CityBee» Latvijā šā gada pavasarī ienāca ar kravas automašīnu «Fiat Ducato» nomu, kas ir pieejamas visu diennakti konkrētos piekļuves punktos. Vasarā tas uzsāka 500 elektrisko skrejriteņu nomu Rīgā un Jūrmalā. Šobrīd uzņēmums sper nozīmīgu soli attīstībā un uzsāk vieglo automašīnu nomu.

Izpētot rīdzinieku braukšanas paradumus, «CityBee» Latvijā izvēlējies nomai piedāvāt kompaktās «Fiat 500» automašīnas, kā arī «Toyota Corolla».

Egija Gailuma, «CityBee Latvija» vadītāja, iepriekš norādīja: «Ienākšana Latvijā vieglo automašīnu koplietošanas segmentā ir nozīmīgs solis mūsu attīstībā un paver jaunus izaicinājumus. Koplietošanas automašīnu tirgus Latvijā pieaug un tam ir augsts nākotnes potenciāls.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas sporta automašīnu ražotājs Ferrari pirmdien debitējis Milānas fondu biržā, taču kompānijas akciju vērtība piedzīvojusi kritumu.

Biržas atvēršanas brīdī Ferrari akciju cena veidoja 43 eiro, taču pēc 15 tirdzniecības minūtēm tā nokritās par gandrīz 4% un uz brīdi tika apturēta to tirdzniecība.

Ferrari oktobra beigās Volstrītā veiksmīgi debitēja fondu biržā, akciju cenai pārsniedzot sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) noteikto līmeni.

Ferrari īpašnieks - Itālijas un ASV autobūves grupa Fiat Chrysler Automobiles (FCA) - Ņujorkas biržā kotēja 9% struktūrvienības akciju.

Pirms šīs kotēšanas FCA piederēja 90% Ferrari akciju.

Šis IPO bija pirmais solis FCA iecerē atsevišķā uzņēmumā atdalīt struktūrvienību Ferrari.

Lēmums pārdot Ferrari mazākuma akciju daļu skaidrojams ar FCA nepieciešamību iegūt finanšu līdzekļus, lai finansētu ambiciozu attīstības stratēģiju, kas paredz automašīnu pārdošanas apjomu pasaulē līdz 2018.gadam palielināt līdz septiņiem miljoniem vienību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Autobrava", kuram ir viens no lielākajiem autosaloniem Latvijā, ārkārtas situācijas apstākļos ir izveidojis tiešsaistes salona rīku, lai turpinātu klientiem nodrošināt automašīnu tirdzniecības pakalpojumus šai situācijai atbilstošā veidā.

Uzņēmuma valdes loceklis Ruslans Vlasjuks ir pārliecināts, ka jaunie apstākļi mainīs autosalonu nākotni, arī pēc krīzes arvien vairāk pārceļot pakalpojumus uz online vidi.

Uzņēmums desmit gadu laikā ir kļuvis par vienu no lielākajiem auto dīleriem Baltijā, pārstāvot tādus zīmolus kā "Hyundai", "SEAT", "JEEP", "FIAT", "FIAT Professional", "Alfa Romeo", "Suzuki", "Isuzu" un "SsangYong". Pērn uzņēmums pārdevis 700 jaunas un mazlietotas automašīnas.

"Lai nodrošinātu klientus ar nepieciešamo pakalpojumu klāstu, spējām ātri pielāgoties ārkārtas situācijai un operatīvi nomainījām klātienes salonu ar tikko izveidotu online salonu, kurā ikviens tiešsaistē var apskatīt automašīnas un uzdot mūsu ekspertiem jautājumus. Savukārt, ja ir interese par izmēģinājuma izbraucieniem, tad mēs, ievērojot visus nepieciešamos piesardzības pasākumus, vienojamies par individuālu laiku un vietu," skaidro R. Vlasjuks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA PanCars bizness balstās uz prieka izbraucieniem ar harismātiskajām poļu mašīnām Fiat, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Staigājot pa Andrejostu Rīgā, pie Noliktava N˚3 namdurvīm nevar nepamanīt Fiat 126 modeļa automašīnas kuplā skaitā. 15 mazo automašīnu saimnieks ir Imants Pankars, kurš tās dēvē par saviem jautrajiem un šarmantajiem 15 dēliem. Viņš nav automašīnu kolekcionārs, bet tās liek lietā, attīstot biznesa ideju. Pirms trīs gadiem viņš sāka piedāvāt auto nomu, bet vēlāk – pasākumu organizēšanu. «Ja vēlies sajusties kā rokzvaigzne un saņemt uzmanību no apkārtējiem, jāizbrauc ar PanCars. Tās ir mana biznesa odziņa,» teic Imants.

Sāk ar vienu

2008. gadā, kad Latvijā bija krīzes drūmākais periods, Imants izlēma pamest studijas RTU Būvinženieru fakultātē un kopā ar draudzeni doties meklēt laimi Londonā. «Dzīve Londonā man ļāva izaugt. Bija jāstrādā, lai nomaksātu dzīvokļa īri, pelnītu iztiku. Jau iepriekš Latvijā man bija uzkrāta darba pieredze viesmīlības jomā, un Londonā iesākto turpināju. Beigās kļuvu arī par kāda restorāna menedžera asistentu,» stāsta Imants.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālijas sporta automašīnu ražotājs Ferrari trešdien Volstrītā veiksmīgi debitējis fondu biržā, akciju cenai pārsniedzot sākotnējā publiskajā piedāvājumā (IPO) noteikto līmeni.

Par godu šim svinīgajam notikumam pie Ņujorkas akciju biržas ēkas garāmgājēji varēja aplūkot astoņus Ferrari superauto, tostarp Sebastjana Fetela vadīto Pirmās formulas (F-1) modeli, 1961.gada modeli, kura vērtība veido 15 miljonus dolāru un vienu no jaunākajiem modeļiem - 1,4 miljonu dolāru vērto hibrīdu LaFerrari.

Uzņēmuma akciju IPO cena tika noteikta 52 dolāru (45,79 eiro) apmērā, taču neilgi pēc tirdzniecības sākšanas tā pārsniedza 60 dolārus par akciju.

Tirdzniecības sesijas noslēgumā Ferrari akciju cena gan bija pieaugusi vien par 5,8% - līdz 55 dolāriem par akciju.

Analītiķi gan norāda, ka šī bijusi cienījama debija tirgū, kas pēdējās nedēļās jaunu akciju kotēšanu sagaidījusi visai atturīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koplietošanas transporta uzņēmums "CityBee" papildina autoparku ar 35 jaunām automašīnām, informē uzņēmums.

Autoparks tiek papildināts ar "Mini Cooper" un "Fiat 500" markas kabrioletiem, bet drīzumā vēl arī ar standarta "Mini Cooper" un "Nissan Qashqai" modeļiem. Kopā ar 35 jauno modeļu automašīnām kopējais autoparks vasaras sākumā sastāvēs no 350 transportlīdzekļu vienībām - "Fiat 500", "Mini Cooper", "Toyota Corolla", "Peugeot 308", "Qashqai" un "Fiat Ducato".

"Esam gandarīti, ka tirgus sāk pakāpeniski atdzīvoties un pieaug iedzīvotāju interese par mobilitāti. Tādēļ šobrīd esam nolēmuši turpināt attīstības plānus un vasaru iesākt ar kabrioletu piedāvājumu, kas ir jauna niša Latvijas piedāvājumam. Var teikt, ka "CityBee" būs pirmais uzņēmums, kas piedāvās Latvijas tirgum kabrioletu nomu koplietošanā," komentē "CityBee Latvija" vadītāja Egija Gailuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

EK sāk izmeklēšanu pret McDonald's saistībā ar nodokļu norunām Luksemburgā

Dienas Bizness, 03.12.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) ceturtdien sākusi oficiālu izmeklēšanu par Luksemburgas nodokļu režīmu attiecībā uz McDonald’s. Tās sākotnējais uzskats ir, ka Luksemburgas pieņemtais nodokļu nolēmums, iespējams, ir radījis McDonald’s labvēlīgu nodokļu režīmu, ar kuru tiek pārkāpti ES valsts atbalsta noteikumi, informē EK pārstāvniecība Latvijā.

Komisija jo īpaši izvērtēs, vai Luksemburgas iestādes ir selektīvi atkāpušās no saviem valsts tiesību aktiem nodokļu jomā un Luksemburgas un ASV līguma par nodokļu dubultas uzlikšanas novēršanu un tādējādi ir sniegušas McDonald’s priekšrocības, kādas nav pieejamas citiem uzņēmumiem, kas faktiski un juridiski atrodas salīdzināmā situācijā.

Par konkurences politiku atbildīgā komisāre Margrēte Vestagere paziņoja: «Nodokļu nolēmums, kas ļauj McDonald's nemaksāt nodokļus par savām Eiropā saņemtajām atlīdzībām ne Luksemburgā, ne ASV, ir ļoti rūpīgi jāizskata atbilstīgi ES valsts atbalsta noteikumiem. Līgumi starp valstīm par nodokļu dubultās uzlikšanas novēršanu ir paredzēti, lai novērstu nodokļu dubultu uzlikšanu, nevis lai attaisnotu nodokļu divkārtīgu nemaksāšanu.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) varētu veikt izmeklēšanu attiecībā uz ASV ātrās ēdināšanas giganta McDonald's panāktajām nodokļu norunām ar Luksemburgu, otrdien paziņoja bloka konkurences komisāre Margarēte Vestagere.

Mēs izskatām nepieciešamību uzsākt lietu pret "McDonald's", balstoties uz informāciju, ko mums nodrošinājušas arodbiedrības, norāda Vestagere.

Viņa pavēstīja īpašai Eiropas Parlamenta (EP) komitejai, kas tika izveidota februārī, lai izmeklētu īpašas nodokļu norunas visā ES, ka pašreiz sāktās izmeklēšanās, visticamāk, nebūs pēdējās.

ES jau sākusi izmeklēšanu saistībā ar nodokļu norunām starp ASV tehnoloģiju gigantu Apple un Īriju, ASV kafejnīcu tīkla Starbucks norunām ar Nīderlandi, kā arī Itālijas autoražotāja Fiat un ASV interneta tirdzniecības milža Amazon vienošanos ar Luksemburgu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā kurjerpasta uzņēmums DHL Express Latvia uzsācis sūtījumu piegādi, izmantojot Fiat Professional elektriskos automobiļus E-Ducato no Autobrava Motors.

Izvēle par labu šiem automobiļiem notikusi dažādu iemeslu dēļ – garā nobraukšanas distance, vadības iespējas un citi faktori.

“Šis ir vēl viens solis ceļā uz uzņēmuma ilgtspēju. Dabas labklājība ir globāla atbildība, tāpēc jūtam pienākumu ieguldīt grupas vispārējā mērķa sasniegšanā – samazināt kaitējumu videi. Pieaugot pieprasījumam pēc ekspressūtījumiem, kā arī piegādes apjomam un biežumam, palielinās arī degvielas patēriņš un izmešu daudzums. Tāpēc mēs paplašinām savu elektroauto parku, pārejot uz videi draudzīgākiem transportlīdzekļiem,” norāda DHL Express Latvia vadītājs Krists Ezeriņš.

Pasaulē pieaugot loģistikas aktivitātēm, starptautiskā Latvijas uzņēmumu kontrolējošā Vācijas loģistikas un eksprespasta grupa Deutsche Post DHL ir paziņojusi, ka nākamajā desmitgadē investēs 7 miljardus eiro, lai samazinātu siltumnīcefekta izraisošo gāzu izmešus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pāvests Latvijā brauks ar vienkāršu auto

Laura Mazbērziņa, 17.09.2018

Romas katoļu baznīcas vadītājs pāvests Francisks (Jorge Mario Bergoglio).

Foto: Giuseppe Ciccia/Pacific P/SIPA/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Romas katoļu baznīcas vadītājs pāvests Francisks (Jorge Mario Bergoglio) Baltijas valstīs pārvietosies ar «Fiat Tipo» automašīnu, kas atspoguļojot viņa galvenās vērtības – vienkāršību un mērenību.

Septembra beigās paredzētā Franciska vizīte ir otrā reize, kad pāvests ierodas Baltijas valstīs pēc to neatkarību atgūšanas. Pirmais 1993. gada septembrī ciemojās Jānis Pāvils II.

«Pāvests neierodas kā tūrists, viņu neinteresē skaistas fasādes,» uzsver vizītes organizatori.

Pāvesta vizītes laikā lietotās automašīnas vēlāk parasti tiek nodotas izsolē, bet savāktie līdzekļi tiek veltīti labdarībai. Tie ir ļoti pieprasīti modeļi – piemēram, 2016. gadā vizītes Filadelfijā laikā lietotais «Fiat 500L» modelis vēlāk izsolē tika pārdots par 82 tūkstošiem ASV dolāru. Jauns tāds modelis ASV maksā četras-piecas reizes mazāk.

Pagājušajā gadā «Lamborghini» speciāli Vatikāna vadītājam radīja un uzdāvināja īpašu sporta «Huracan». Tiesa, pāvests pie tās stūres tā arī nepiesēdās – automašīna tika pārdota «Sotheby‘s» izsolē par 715 tūkstošiem eiro. Tas ir par 4 reizēm vairāk, nekā sākotnējā «Huracan» cena, kas sasniedz aptuveni 180 tūkstošus eiro. Lielākā daļa no summas, kas tika iegūta par automašīnu, tika veltīta ISIS izpostītas Irākas pilsētas Ninīvijas atjaunošanai, atlikusī daļa – citām labdarības organizācijām.

Komentāri

Pievienot komentāru