Citas ziņas

Pētījums: izpēta iemeslus, kāpēc autoīpašnieki riskē un neiegādājas KASKO

, 13.09.2007

Jaunākais izdevums

Tikai piektajai daļai Latvijas autoīpašnieku ir KASKO jeb brīvprātīgā automašīnas apdrošināšana, liecina statistika. Salīdzinājumam, piemēram, Skandināvijā KASKO apdrošināšana ir 95% autoīpašnieku, līdzīgi augsti rādītāji ir arī citās Eiropas valstīs.

Pētījums pilnībā atspēko mītu, ka noteicošais, kāpēc Latvijas automašīnu īpašnieki neiegādājas brīvprātīgo transportlīdzekļa apdrošināšanu, ir ģimenes budžetam neatbilstoša KASKO polises cena. Pētījums pierāda - galvenais KASKO zemas izplatības iemesls Latvijā ir autovadītāju nepietiekamā atbildība un intereses trūkums par saviem finanšu riskiem, ko varētu radīt negadījumi ar automašīnu.

AAS "Balta" detalizēti izpētījusi Latvijas KASKO nelietotājus - tika veikta daudzpakāpju telefonaptauja sadarbībā ar "GfK Custom Research Baltic", kurā aptaujāti 392 respondenti -cilvēki, kuru mājsaimniecībā ir automašīna, bet tai nav KASKO apdrošināšanas.

Trūkst atbildības par finanšu riskiem

Aptauja parāda, ka biežākie iemesli, kāpēc Latvijas ģimenēs, kurās ir automašīna, tai nav KASKO apdrošināšanas, ir: "Neesmu par to interesējies, iedziļinājies" (41%). Otra visbiežākā atbilde - 32% respondentu - "Mana automašīna ir pārāk veca". Tikai 11% respondentu minējuši "KASKO apdrošināšanas polise ir pārāk dārga", kas bija trešā minētākā atbilde.

84% aptaujāto automašīnu lieto katru dienu vai gandrīz katru dienu. 64% KASKO nelietotāju pieder automašīnas vecumā līdz 15 gadiem, kurām KASKO apdrošināšana noteikti būtu rekomendējama, ņemot vērā riskus, auto vērtību un potenciālas remonta izmaksas. 31% respondentu, kuriem nav KASKO, pieder automašīnas vecumā līdz 10 gadiem, bet 4% - pavisam jaunas automašīnas vecumā līdz pieciem gadiem.

Turklāt 47% jeb gandrīz pusei no aptaujātajiem KASKO nelietotājiem ir nācies remontēt savu neapdrošināto automašīnu pēdējā gada laikā. Saskaņā ar CSDD datiem arī ceļu satiksmes negadījumu pieredze Latvijas autovadītājiem ir liela - šā gada 7 mēnešos vien Latvijā ir notikuši 33 652 ceļu satiksmes negadījumi.

"Pēc ārvalstu apdrošinātāju vērtējuma KASKO nelietotāju skaits Latvijā patiesībā ir pārsteidzošs, ņemot vērā autoservisu cenu pieaugumu un citus faktorus," teica AAS "Balta" produkta vadītājs Valdis Krols. "Aptauja pierāda, ka nevis finanšu līdzekļi, bet atbildības un izpratnes trūkums ir tie iemesli, kādēļ mūsu autoīpašnieki neiegādājas KASKO, pakļaujot sevi finanšu riskam. Mūsu cilvēkiem joprojām šķiet, ka nekas ar viņu auto nevar atgadīties, un, ja atgadīsies, tikai tad ģimenē domāsim, kā iespējams sabalansēt ģimenes budžetu, vai, kur aizņemties naudu lielam remontam vai jauna auto iegādei. Eiropas pieredze liecina, ka autoīpašnieki pārsvarā tomēr neriskē ar savām finansēm, pasargājot sevi no zaudējumiem, kas var rasties automašīnas negadījuma rezultātā. Tāpēc KASKO apdrošināšana Eiropas autoīpašniekiem ir tik pat pašsaprotama, cik OCTA."

Mīlestība pret savu auto neizpaužas rīcībā

Pētījums uzrāda, ka KASKO nelietotājus raksturo visai savdabīga attieksme pret savu transportlīdzekli. 90% KASKO nelietotāju ir siltas jūtas pret savu braucamrīku, bet 22% no tiem pat atzinušies, ka ļoti mīl savu automašīnu. Neviens no aptaujātajiem nav atbildējis, ka savs auto viņiem ir pilnīgi vienaldzīgs. Tajā pašā laikā aptauja liecina, ka šīs siltās jūtas aptaujātajiem autoīpašniekiem neasociējas ar praktiskiem soļiem auto un savu ieguldījumu pasargāšanā.

Tajā pašā laikā izvēli par to, apdrošināt vai neapdrošināt savu iemīļoto automašīnu, pēc sava lēmuma pieņem mazāk nekā puse respondentu - pārējie šādā visnotaļ būtiska lēmuma pieņemšanā paļaujas uz svešu viedokli: partnera, draugu u.c.

Pieaug autoīpašnieku finanšu risks

Gan "Baltas", gan kopējie apdrošināšanas tirgus rādītāji apliecina, ka KASKO atlīdzību izmaksu apjoms arvien pieaug, kas lielā mērā saistīts ar servisu cenu pieaugumu. Ja 2005.gadā "Balta" KASKO atlīdzībās izmaksāja ap 5,4 miljoniem latu, tad pagājušajā gadā - jau 8,9 miljonus latu. Savukārt kopā Latvijas apdrošināšanas tirgū 2005.gadā atlīdzībās izmaksāti ap 20 miljoniem latu, savukārt pagājušajā gadā - jau vairāk kā 32 miljoni latu.

Šogad tikai divos ceturkšņos KASKO atlīdzībās "Balta" jau ir izmaksājusi vairāk kā 6 miljonus latu. Iespaidīgas summas var būt arī par atsevišķiem KASKO gadījumiem. Lielākā šogad izmaksātā "Baltas" KASKO atlīdzība ir 130 000 latu.

Finanšu riska palielināšanos automašīnu īpašniekiem skaidri parāda arī autoservisu cenu izmaiņas Latvijā. Pēc "Baltas" aprēķiniem jauno automašīnu dīleru servisu cenas ievērojami pieaug pat pusgada laikā (par ~11%): ja 2006.gada janvārī vidēja normustundas cena bija 17,08 lati, tad šā gada janvārī - jau 24,26 lati, bet šā gada 1.augustā - 27 lati.

Madara Melnmate, AAS "Balta" Atlīdzību direktore: "No 10 mūsu KASKO klientiem, sešiem notiek negadījumi, kuru rezultātā "Balta" izmaksā atlīdzību. Negadījumi noteikti notiek arī tai lielākajai daļai autoīpašnieku, kuriem nav KASKO apdrošināšanas un, kuri sedz zaudējumus, kas radušies ceļu satiksmes negadījuma, ceļa seguma, vandalisma vai zādzības rezultātā no sava ģimenes budžeta. Mūsu ārvalstu kolēģu pieredze liecina, ka Eiropas valstīs iedzīvotājiem ir patiešām liela atbildība par savu finanšu plānošanu un neviens nevēlas sevi pakļaut pēkšņam finanšu riskam vairāku algu apmērā.

KASKO ir konkrēta transportlīdzekļa apdrošināšana, kas sedz zaudējumus, kas radīti šim transportlīdzeklim. OCTA ir obligāta autovadītāja civiltiesiskās atbildības apdrošināšana, kas sedz zaudējumus, ko autovadītājs ir radījis citam transportlīdzeklim vai personai.

Papildu informācija:

Daiga Konošonoka

AAS Balta Iekšējo un ārējo komunikāciju vadītāja

Tālr.:+371 7082378

Mob.tālr. +371 28313163

Fakss: +371 7082345

e-pasts: [email protected]

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai piektajai daļai Latvijas autoīpašnieku ir KASKO jeb brīvprātīgā automašīnas apdrošināšana, liecina apdrošināšanas sabiedrības Balta veiktais pētījums. Salīdzinājumam, piemēram, Skandināvijā KASKO apdrošināšana ir 95% autoīpašnieku. 90% KASKO nelietotāju Latvijā atzinušies, ka viņiem ir siltas jūtas pret savu braucamrīku.

Pētījums pilnībā atspēko mītu, ka noteicošais, kāpēc Latvijas automašīnu īpašnieki neiegādājas brīvprātīgo transportlīdzekļa apdrošināšanu, ir ģimenes budžetam neatbilstoša KASKO polises cena. Pētījums pierāda - galvenais KASKO zemas izplatības iemesls ir Latvijas autovadītāju nepietiekamā atbildība un intereses trūkums par saviem finanšu riskiem, ko varētu radīt negadījumi ar automašīnu, uzskata Balta.

Aptauja parāda, ka biežākie iemesli, kāpēc Latvijas ģimenēs, kurās ir automašīna, tai nav KASKO apdrošināšanas, ir: "Neesmu par to interesējies, iedziļinājies" (41%). Otra visbiežākā atbilde - 32% respondentu - "Mana automašīna ir pārāk veca". Tikai 11% respondentu minējuši "KASKO apdrošināšanas polise ir pārāk dārga", kas bija trešā minētākā atbilde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pētījums atspēko mītus par KASKO apdrošināšanu

, 11.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai piektajai daļai Latvijas autoīpašnieku ir KASKO jeb brīvprātīgā automašīnas apdrošināšana, - tā liecina apdrošināšanas sabiedrības "Balta" veiktais pētījums. Salīdzinājumam, piemēram, Skandināvijā KASKO apdrošināšana ir 95% autoīpašnieku, līdzīgi augsti rādītāji ir arī citās Eiropas valstīs.

Pētījums pilnībā atspēko mītu, ka noteicošais, kāpēc Latvijas automašīnu īpašnieki neiegādājas brīvprātīgo transportlīdzekļa apdrošināšanu, ir ģimenes budžetam neatbilstoša KASKO polises cena. Pētījums pierāda - galvenais KASKO zemas izplatības iemesls ir Latvijas autovadītāju nepietiekamā atbildība un intereses trūkums par saviem finanšu riskiem, ko varētu radīt negadījumi ar automašīnu.

Ceturtdien 13.septembrī, plkst.11 viesnīcas "Hotel Bergs" (Elizabetes 83/85) 1.stāva konferenču zālē notiks pētījuma rezultātu un secinājumu prezentācija, kurā piedalīsies:

- Valdis Krols, AAS "Balta" KASKO produkta vadītājs,

- Madara Melnmate, AAS "Balta" Atlīdzību direktore,

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences saasināšanās dēļ KASKO apdrošināšanas cenu samazinājuma tendences turpināsies visa šā gada laikā.

If Latvia valdes priekšsēdētājs Andris MorozovsVisi aptaujātie apdrošinātāji paredz tālāku cenu samazinājumu KASKO polisēm šā gada laikā, vienlaikus atzīstot, ka zināms cenu kritums sācies jau pērn. Viens no galvenajiem iemesliem ir cenu samazinājums auto servisos.

If Latvia valdes priekšsēdētājs Andris MorozovsIf Latvia valdes priekšsēdētājs Andris Morozovs novērojis, ka auto servisi ir kļuvuši ievērojami pieejamāki un tas ir viens no faktoriem, kas ļauj samazināt KASKO polišu cenas.If Latvia valdes priekšsēdētājs Andris Morozovs novērojis, ka auto servisi ir kļuvuši ievērojami pieejamāki un tas ir viens no faktoriem, kas ļauj samazināt KASKO polišu cenas.Servisu cenu politikas dēļ KASKO cenas strauji auga iepriekšējos pāris gados. Ja servisos, piem., darbstundu cenas krīt par 50 %, tādai pašai ietekmei, pēc apdrošinātāju teiktā, vajadzētu būt arī uz KASKO cenām. Tiesa, cenu samazinājuma apjoms katrai apdrošināšanas kompānijai būs atšķirīgs, bet kopumā vidējā tendence varētu sasniegt samazinājumu, sākot no 15 %. Vienlaikus apdrošinātāji atzīst, ka straujāku KASKO cenu kritumu bremzē strauji pieaugošie zādzību riski, krāpniecības vai to mēģinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar cenu stabilizāciju vai pat samazinājumu autoservisos apdrošinātāji neceļ cenas nedz OCTA, nedz KASKO, raksta laikraksts Dienas bizness.

Apdrošinātāji ir novērojuši cenu stabilizēšanos oficiālajos autodīleru servisos un atzīst, ka cenas ar auto saistītajos apdrošināšanas veidos - OCTA un KASKO vairs netiek celtas un ir stabilizējušās. Pēc apdrošinātāju teiktā, iemesla pieaugt cenām šobrīd nav. Tiesa, par tālākām cenu izmaiņām apdrošinātājiem domas dalās - vieni pieļauj cenu samazinājumu, citi neizslēdz pat pieaugumu, bet vairums runā par cenu nepalielināšanu. Ja cenas auto servisos izrādīs tendenci samazināties, tas var vēlāk atsaukties arī uz OCTA un KASKO cenām, uzskata Baltas speciālisti. Vienlaikus Baltas Risku parakstīšanas pārvaldes vadītāja Sigita Šteina uzmanīgi vērtē iespēju cenu samazinājumam, ņemot vērā zaudējumus, kurus ilgu laiku cieta apdrošinātāji OCTA apdrošināšanas tirgū.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators «Tele2» turpmāk klientiem piedāvās iegādāties KASKO apdrošināšanu.

Atšķirībā no citām KASKO polisēm, «Tele2» mobilās KASKO polises īpašniekam tiks piedāvāta iespēja nemaksāt par tām dienām, kad ar automašīnu nebrauc. Proti, klients «Tele2» mobilajā aplikācijā var iestatīt līdz desmit stāvdienām mēnesī, kad automašīnu neizmanto, tādā veidā ietaupot līdz 20% no polises cenas, informē mobilo sakaru operators.

KASKO polises klienti varēs iegādāties tikai «Tele2» mobilajā lietotnē. Pakalpojums izstrādāts sadarbībā ar apdrošināšanas akciju sabiedrību BALTA.

«Daudziem noteikti var rasties jautājums, kas notiek situācijā, ja negadījums ar automašīnu notiek stāvdienas laikā? Šajā situācijā «Tele2» mobilais KASKO darbosies, ja klients nebūs braucis ar savu automašīnu. Piemēram, ja stāvvietā kāda automašīna noskrāpēs jūsu auto vai notiks zādzība, KASKO apdrošināšana darbosies,» paskaidro «Tele2» komercdirektors Raivo Rosts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Domenikss piedāvā KASKO apdrošināšanu

, 12.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No maija sākuma SIA Domenikss visās uzņēmuma tirdzniecības vietās iespējams iegādāties un noformēt Domenikss KASKO apdrošināšanas polises, Db.lv informēja SIA Domenikss Mārketinga nodaļas vadītāja Inga Melngalve.

Tās ir apdrošināšanas kompānijas If Latvia izdotas polises ar īpaši izdevīgiem noteikumiem, kas pieejamas tikai Domenikss klientiem, iegādājoties pilnīgi jaunas automašīnas. Plānots, ka vēlāk KASKO apdrošināšanu varēs izmantot arī mazlietoto automobiļu īpašnieki. Apdrošināšanas polises pieejamas gan vieglo un apvidus automašīnu, gan mikroautobusu un kravas automobiļu īpašniekiem un pircējiem. Domenikss KASKO apdrošināšana darbojas visās Eiropas valstīs.

Marta sākumā SIA Domenikss uz diviem gadiem noslēdzis sadarbības līgumu ar apdrošināšanas kompāniju If Latvia, kas paredz KASKO apdrošināšanas polišu tirdzniecību un līgumu noformēšanu jebkurā Domenikss auto tirdzniecības vietā. DomenikssKASKO apdrošināšanas polises priekšrocības – izdevīga cena, kā arī ātrs atlīdzību izskatīšanas un saskaņošanas process.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"Autonams" īpašniekiem maksā par zagtu auto

, 21.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk būs iespējams saņemt kompensāciju pilnas nozagtās automašīnas vērtībā, jo SIA "Autonams" tiem automašīnu īpašniekiem, kuriem būs "Autonamā" uzstādīta signalizācija, imobilaizers SKYBRAKE, auto marķēšana un "Autonamā" iegādāta KASKO apdrošināšana, automašīnas nozagšanas gadījumā atlīdzinās starpību starp auto vērtību un izmaksāto KASKO atlīdzību (KASKO apdrošināšanas pašrisku).

Tā kā KASKO polise vairums gadījumu tikai daļēji sedz zaudējumus, tad šobrīd "Autonams" piedāvātais risinājums ir daudziem autoīpašniekiem vienīgais veids, kā 100% pasargāt sevi no zaudējumiem, kas rastos, ja automašīnu nozagtu zagļi.

Edvīns Panders, "Autonams" pārdošanas daļas vadītājs, valdes loceklis: "Pateicoties mūsu ilgstošajai darbībai automašīnu pretaizdzīšanas jomā, esam izstrādājuši, mūsuprāt, ļoti veiksmīgu formulu jeb pilno aizsardzības komplektu, kas efektīgi pasargā autoīpašniekus no zagļu radītājiem zaudējumiem. Savukārt, ja automašīna tomēr tiek nozagta, tad mēs uzņemamies atbildību un atlīdzinām autoīpašniekam zaudējumus, kas ir starpība starp auto vērtību un izmaksāto KASKO atlīdzību."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas valstīs visaktīvāk apdrošinās igauņi, turpretim Latvijas iedzīvotāji apdrošināšanas pakalpojumus izmanto vismazāk, If Latvija veiktais pētījums.

Latvijā nevienu apdrošināšanās veidu sev vai savai mājsaimniecībai nav izvēlējušies 39% iedzīvotāju, savukārt Igaunijā – tikai 18%. Lietuvā apdrošināšanu neizmanto katrs trešais, jeb 33% iedzīvotāju, Db.lv infomē Līga Lētiņa, If Latvia Komunikāciju vadītāja.

Baltijas valstīs populārākais apdrošināšanas veids ir autoīpašnieku obligātā civiltiesiskās atbildības apdrošināšana (OCTA), liecina apdrošināšanas sabiedrības If Latvia un pētījumu centra TNS dati par apdrošināšanās paradumiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.

Igaunijā OCTA polises iegādājušies 62% iedzīvotāju, Lietuvā 54% iedzīvotāju, bet Latvijā – tikai 46% aptaujāto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemas riepu nelietotāji visbiežāk ir vīrieši - pētījums atklāj, ka divreiz vairāk vīriešu nekā sieviešu vispār neiegādājas ziemas riepas.

Lielākā daļa Latvijas autoīpašnieku (63%) ir sagatavojuši savu auto ziemas sezonai, un aprīkojuši to ar ziemas riepām, liecina apdrošināšanas sabiedrības If Latvia veiktais pētījums.

16% respondentu ziemas riepas ir iegādājušies jau pirms sniegā uzkrišanas, bet 47% norādījuši, ka izmantos jau pagājušajā gadā iegādātās ziemas riepas. Tikai 12% aptaujāto joprojām nav sagatavojušies ziemas sezonai un plāno par ziemas riepām parūpēties pēc pirmā sniega, bet ceturtdaļa respondentu - 24% norādījuši, ka ziemas riepas joprojām neesot iegādājušies un negrasoties to darīt vispār.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrība BTA savos jaunajos transportlīdzekļu KASKO apdrošināšanas noteikumos ir ietvērusi līdz šim nebijušu nosacījumu, informēja Latvijas Apdrošināšanas brokeru asociācijas (LABA) valdes priekšsēdētājs Aigars Krūms.

"Minētais BTA jauno KASKO noteikumu 8.12.punkts attiecas tikai uz apdrošināšanas līgumiem, kuru apdrošināšanas prēmijas tiek maksātas latos, kas Latvijas Republikā ir parasta prakse, un tā tiek maksāta pa daļām, kas, ņemot vērā straujo KASKO cenu pieaugumu, varētu būt pieprasīts nosacījums. Tādēļ var secināt, ka norādītais nosacījums attieksies uz lielu daļu BTA noslēdzamo KASKO polišu. Nesaprotams varētu šķist fakts, ka klientiem, kuri apdrošināšanas prēmiju maksā latos un apdrošināšanas atlīdzību saņems latos, nezin kādēļ jāpiemaksā BTA par lata kursa svārstībām pret eiro. Kāpēc ne pret dolāru, vai jēnu?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas sabiedrības ERGO un Valsts meža dienesta (VMD) apkopotā informācija liecina, ka pērn visā valsts teritorijā aptuveni 1000 ceļu satiksmes negadījumi notikuši pēc sadursmes ar meža zvēriem. Kopš šī gada sākuma oficiāli ziņots vien par pāris desmitiem šāda veida negadījumiem.

Kā norāda ERGO speciālisti, lielāko daļu no reģistrētajiem pieteikumiem ir veikuši tieši KASKO polišu īpašnieki, jo OCTA polise šādos gadījumos nedarbojas. Kopumā VMD speciālistu ikdienas novērojumi liecina par daudz lielāku ceļu satiksmes negadījumos ievainoto un bojā gājušo meža zvēru skaitu, un oficiāla statistika ir pieejama tikai par mazāko meža zvēru notriekšanas gadījumu skaitu. Tāpat VMD pārstāvji norāda, ka līdz ar sniega nokušanu, uzlabojoties braukšanas apstākļiem un palielinoties braukšanas ātrumam, prognozējams būtisks šādu negadījumu skaita pieaugums.

Vidējā KASKO atlīdzība pēc sadursmes ar meža zvēru – 900 LVL. Latvijā sadursmes ar meža zvēriem notiek bieži, īpaši tumšajā rudens un ziemas laikā, kad ātri satumst un ceļa redzamība ir apgrūtināta. Tādēļ risks notriekt meža zvēru ietverts apdrošinātāju KASKO polisēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Apdrošinātājiem jāmaksā vairāk atlīdzības par auto apzagšanas gadījumiem

Žanete Hāka, 09.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošinātāji pēdējos mēnešos saņēmuši vairāk atlīdzību pieteikumu par apzagtām automašīnām, informēja apdrošināšanas sabiedrību pārstāvji.

Augustā nav konstatēts apzagšanas skaita pieaugums īpašumos, taču automašīnu apzagšanas gadījumu skaits, salīdzinot ar jūliju, ir pieaudzis pat par 50%, norāda If Apdrošināšana Transporta atlīdzību daļas vadītāja Līga Bērziņa. Savukārt, salīdzinot ar iepriekšējā gada augustu, auto apzagšanas gadījumu skaits ir pieaudzis vēl vairāk – par 60%. Vērtējot izmaksātās KASKO atlīdzības, If Apdrošināšana dati liecina, ka augustā izmaksāto atlīdzību skaits nav pieaudzis. Tas nozīmē, ka, neraugoties uz KASKO negadījumu skaita pieaugumu, vidējās atlīdzības apmērs ir samazinājies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Domenikss piedāvā KASKO apdrošināšanu

, 12.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No maija sākuma SIA Domenikss visās uzņēmuma tirdzniecības vietās iespējams iegādāties un noformēt Domenikss KASKO apdrošināšanas polises.

Tās ir apdrošināšanas kompānijas If Latvia izdotas polises ar īpaši izdevīgiem noteikumiem, kas pieejamas tikai Domenikss klientiem, iegādājoties pilnīgi jaunas automašīnas, Db.lv informē uzņēmuma Mārketinga nodaļas vadītāja Inga Melngalve.

Plānots, ka vēlāk KASKO apdrošināšanu varēs izmantot arī mazlietoto automobiļu īpašnieki. Apdrošināšanas polises pieejamas gan vieglo un apvidus automašīnu, gan mikroautobusu un kravas automobiļu īpašniekiem un pircējiem. Domenikss KASKO apdrošināšana darbojas visās Eiropas valstīs.

KASKO apdrošināšanas polišu tirdzniecība un līgumu noformēšana iespējama jebkurā Domenikss auto tirdzniecības vietā. Domenikss KASKO apdrošināšanas polises priekšrocības ir cena, kā arī ātrs atlīdzību izskatīšanas un saskaņošanas process. Ja negadījuma radītie zaudējumi ir līdz 1000 latiem polises īpašnieks, pirms tam neveicot saskaņošanu ar apdrošināšanas kompāniju, var doties uz jebkuru no Domenikss auto servisa centriem, kur tiks veikti visi nepieciešamie remonta darbi, negaidot apdrošinātāja apstiprinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Tiesāšanās pieredze čābīga, bet «KASKO bedres» būs

Ieva Mārtiņa, 23.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par ceļu uzturēšanu atbildīgās amatperonas parasti neatzīst atbildību par zaudējumiem, kas radīti auto, piemēram, bedru dēļ. Lai gan kopš 2010. gada uzvarēta viena tiesa, BTA turpinās «KASKO bedru» apdrošināšanu.

«Transportlīdzekļu vadītāji varēja savlaicīgi konstatēt bedri un, savlaicīgi reaģējot uz to, novērst negadījuma iestāšanos,» tādus iemeslus min atbildīgās amatpersonas tam, lai labprātīgi neatlīdzinātu zaudējumus, Db.lv informēja BTA Insurance Company SE Sabiedrisko attiecību vadītāja Aīda Šmits.

Lielākā daļa negadījumu, kad auto tiek bojāts slikto ceļu dēļ, notiek pilsētās, tādējādi visvairāk BTA prasību par izmaksāto atlīdzību atgūšanu regresa kārtībā ir pret Rīgas domi un pret citu pilsētu pašvaldībām.

Iepriekš medijos ziņots, ka kopš neatkarības atjaunošanas bijušas tikai piecas tiesvedības saistībā ar zaudējumiem ceļu stāvokļa dēļ. Latvijas valsts ceļi Juridiskās daļas vadītāja Ivonna Straudovska atzinusi, ka visas šīs lietas bijušas saistītas ar bedrēm, izņemot vienu lietu, kad vainota slidena brauktuve. Apdrošinātāji pauda uzskatu, ka vēršanos pret ceļu uzturētājiem par zaudējumu kompensācijām saistībā ar sliktā ceļu stāvokļa dēļ izraisītām avārijām un automašīnu bojājumiem apgrūtina policijas virspusīgā attieksme, fiksējot negadījumu apstākļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

KASKO Latgalē gandrīz tikpat populāra kā Rīgā

Elīna Pankovska, 01.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KASKO apdrošināšanu Latvijā izmanto 31% auto īpašnieku, liecina apdrošināšanas sabiedrības Balta un pētījumu centra SKDS veiktās aptaujas dati.

Pētījuma laikā tika aptaujātas vairāk nekā tūkstoš mājsaimniecības visā Latvijā. Analizējot pētījuma rezultātus dalījumā pa reģioniem, vislielākais KASKO apdrošināšanas īpatsvars ir vērojams Rīgā – 43% un tās apkārtnē – 31%.

Interesanti, ka starp pārējiem reģioniem visaugstākos rādītājus uzrāda Latgale, kur KASKO apdrošināšanu izmanto 27% mājsaimniecību. Savukārt viszemākie rādītāji ir Vidzemē – 12% un Zemgalē – 14% mājsaimniecību. Savukārt Kurzemē par savu auto brīvprātīgo apdrošināšanu rūpējas 21 % mājsaimniecību.

Aptaujas dati arī liecina, ka vērojamas atšķirīgas rūpes par sava auto apdrošināšanu krieviski un latviski runājošo autovadītāju vidū. Proti, 42% krieviski runājošo un 26% latviski runājošo autovadītāju atzīst, ka viņu transportlīdzeklim ir spēkā esoša KASKO apdrošināšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nule kā Latvijā startējusi jauna interneta lapa Letakpasam.lv, kurā pieejama 100% pašapkalpošanās auto apdrošināšana no OCTA vai KASKO polises iegādes līdz atlīdzības noformēšanai.

Letakpasam.lv iespējams auto apdrošināt ātrāk un ērtāk, ietaupot līdz pat 25% KASKO izdevumu, jo nav jāmaksā par apdrošinātāja administratīvajiem izdevumiem un apkalpošanu. Šis ir pirmais pašapkalpošanās apdrošinātājs Baltijā. Letakpasam.lv ir vienkārša, ātra un droša auto apdrošināšanas sistēma internetā, kas pieejama 24 stundas diennaktī. Tajā pirmoreiz Latvijā pilnībā pašu spēkiem būs iespēja iegādāties arī KASKO apdrošināšanas polisi, kam Letakpasam.lv garantē izdevīgāko piedāvājumu vairumā gadījumu. „Pircēju interese par auto apdrošināšanas iegādi internetā Latvijā arvien aug, taču, piemēram, KASKO polises iegādē to kavē stereotips par pārāk sarežģītu un apgrūtinošu kārtību, kādā var iegādāties šo polisi, secinājām klientu pētījumā,” norāda If Latvia valdes priekšsēdētājs Andris Morozovs. „Klientiem, kam būtiski ietaupīt līdzekļus, tagad ir iespēja to izdarīt, pērkot standartizētu polisi www.letakpasam.lv un pašam veikt darbības, kas apdrošinātājam vai starpniekam prasītu iesaistīt cilvēkresursus un izdevumus, par ko rezultātā maksātu klients. Ja agrāk KASKO iegādes dēļ bija jābrauc pie apdrošinātāja, tagad arī tas vairs nebūs jādara. Iegādāties auto apdrošināšanu būs tikpat vienkārši kā nopirkt aviobiļeti. Savukārt klientiem, kam ir būtisks pilna servisa pakalpojums - iespēja izvēlēties pakalpojumus, kas ir plašāki par tirgus vidējo standartu, piemēram, īres automašīna auto remonta laikā, joprojām būs iespēja iegādāties If KASKO polisi If birojā vai internetā If Online sistēmā.” Letakpasam.lv vadītāja Agita Leiboma akcentē: „Atšķirībā no citiem internetā pieejamiem pakalpojumiem, KASKO varēs iegādāties arī agrāka izlaiduma gada automašīnai - līdz pat 10 gadu vecai. Viss, kas būs nepieciešams, lai iegādātos šo polisi, ir auto tehniskā pase un pircēja dati, atsevišķos gadījumos - automašīnas foto. Turklāt, internetā būs pieejams pilns apkalpošanas cikls – ne tikai pirkuma izdarīšana, bet arī atlīdzības pieteikums. Notiekot negadījumam, klients var pieteikt negadījumu internetā un doties uz automašīnas markai un vecumam atbilstošu auto servisu, kas ir mūsu sadarbības partneris, lai nodrošinātu iespējami ātru un izdevīgu remontu. Cietušo auto nofotografēs autoservisā, tā fotogrāfijas pieteikumam var pievienot arī klients pats.” Šobrīd apdrošināšanas tirgū pasaulē attīstās trīs tendences – apdrošināšana zem cita, piemēram, auto dīlera zīmola, banku ienākšana apdrošināšanas tirgū un pašapkalpošanās apdrošināšana. Letakpasam.lv ir pirmā pašapkalpošanās apdrošināšanas preču zīme Baltijā, kas pieder vadošajam apdrošināšanas koncernam Ziemeļeiropā – If, kuru Latvijā pārstāv If Latvia. Pasaulē pirmais pašapkalpošanās apdrošinātājs Direct Line savu darbību sāka 1985.gadā, piedāvājot apdrošināšanu pa telefonu un vēlāk apdrošināšanu internetā. Šobrīd Direct Line kļuvis par Lielbritānijas lielāko apdrošinātāju, kā arī ir izvērsis savu darbību Vācijā, Itālijā un Spānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportlīdzekļu īpašnieku obligātā civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšana arī šogad apdrošinātājiem varētu nest zaudējumus, taču tālākam straujam OCTA cenu kāpumam nav pamata, intervijā aģentūrai LETA sacīja Latvijas Apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins.

«Pagājušā gada OCTA cenu kāpums atspoguļosies visa šā gada laikā, jo ietekme nāk ar 12 mēnešu nobīdi. Nav tā, ka šodien, paceļot cenu, tu jau pelni. To redzēs tikai pēc 12 mēnešiem. Līdz ar to 2017.gadā OCTA vēl būs mīnusos, arī par 2018.gadu vēl būs mīnusiņš, bet jau daudz mazāks. Turklāt reti kurā Eiropas valstī OCTA tirgus ir stabili rentabls - lielas peļņas šajā veidā nav nevienam,» teica Abāšins.

Tāpat viņš sacīja, ka tālākam straujam OCTA cenu kāpumam nesaskata pamatu, vienlaikus pastāv varbūtība, ka cenas varētu samazināties. «Ja prognozējam, kas notiks tālāk, es neredzu iemeslu tālākam straujam OCTA cenu kāpumam. Mēs cenu līmenī būsim pietuvojušies Lietuvai un Igaunijai. Vai mūsu cenām būtu jābūt augstākām nekā kaimiņvalstīs? Domāju, ka nē. (..) Jautājums ir, vai nebūs vēl arī cenu krituma. Tirgus ir tirgus. Ja kāds sajutīs, ka cena viņam ir pietiekami rentabla, tas var »paspiest« cenas arī uz leju un uz tā rēķina iegūt kādu papildu tirgus daļu. Dzīvosim, redzēsim,» pauda asociācijas vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nordicia Apdrošināšana uzsāk KASKO polišu tirdzniecību on-line

, 26.05.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kompānija Nordicia Apdrošināšana pirmā Latvijā piedāvā jaunu apdrošināšanas pakalpojumu - KASKO polises noformēšanu un iegādi internetā, Db.lv informēja Nordicia Apdrošināšana filiāles vadītājs Aivars Vilnītis

Sākot no 26.maija KASKO polises būs iespējams iegādāties gan kompānijas birojā, gan mājas lapā, kā arī izsaukt palīdzības dienestu un pieteikt atlīdzību negadījuma situācijā 24 stundas diennaktī.

Salīdzinot ar Skandināvu un Rietumeiropas valstīm, kur līdz pat 95% autovadītāju ir noformējuši KASKO polisi, Latvijā šim apdrošināšanas veidam vēl ir ievērojams izaugsmes potenciāls. Kaut arī 32% Latvijas iedzīvotāju par svarīgāko nedzīvības apdrošināšanas veidu uzskata auto brīvprātīgo apdrošināšanu (KASKO), taču tikai 18% auto vadītāji ir iegādājušies KASKO polisi, liecina kompānijas Nordicia Apdrošināšana veiktais pētījums .

"Izstrādājot KASKO apdrošināšanas piedāvājumu, esam balstījušies uz kompānijas pamatprincipiem: mūsdienīgumu, godīgumu un vienkāršību," stāsta Nordicia Apdrošināšana filiāles vadītājs Aivars Vilnītis. "Mēs apdrošinām līdz pat 25 gadus vecas automašīnas, maksājam kompensāciju, kamēr auto atrodas remontā pēc negadījuma, tāpat nodrošinām evakuāciju kā Latvijā, tā ārzemēs. Īpaši gribu uzsvērt, ka arī ārzemēs notikušas avārijas gadījumā uzņemamies mašīnas, pasažieru un bagāžas transportēšanu līdz pat Latvijai. Par standarta polises cenu piedāvājam arī daudzas citas "ekstras", taču svarīgākais jauninājums ir vienkārša un ērta polises iegāde – klientiem nebūs jānorāda automašīnas vērtība, turklāt polisi autovadītājivarēs nopirkt internetā jebkurā diennakts laikā." skaidro A. Vilnītis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Kā top?: Apdrošināšanas atlīdzība negadījumā cietušai automašīnai

Žanete Hāka, 04.07.2014

Kad automašīna cietusi satiksmes negadījumā, tās īpašnieks vēršas pie sava vai vainīgās puses apdrošinātāja, lai saņemtu atlīdzību.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākoties autovadītāji pēc ceļu satiksmes negadījuma izvēlas atlīdzību saņemt remonta, nevis naudas veidā, stāsta ERGO Insurance SE Latvijas filiāles Atlīdzību regulēšanas nodaļas vadītājs Ivars Vismanis.

Tomēr pamanāmas atšķirības KASKO un OCTA klientu izvēlē, jo KASKO klienti slēdz apdrošināšanas līgumus, vairāk domājot par savām automašīnām un viņi ir tendēti uz ātrāku automašīnas saremontēšanu. Savukārt OCTA gadījumā bieži vien klienti saņem naudu un, visdrīzāk, daļēji saremontē vai vispār nesaremontē automašīnu, ja tai ir nelieli bojājumi, un uztver to kā iespēju daļu naudas paņemt sev, norāda I. Vismanis.

Šā gada pirmā pusgada dati vēl nav apkopoti, bet pirmajā ceturksnī Ergo saņēmis 552 atlīdzību pieteikumus OCTA un 857 pieteikumus KASKO, izmaksājot atlīdzības attiecīgi 617,6 tūkstošu eiro un 753,8 tūkstošu eiro apmērā.

Kopumā apdrošinātāji šā gada piecos mēnešos obligātajā civiltiesiskajā transportlīdzekļu apdrošināšanā (OCTA) parakstījuši prēmijas 21,5 miljonu eiro apmērā, kas ir par 6,4% vairāk nekā pērnā gada attiecīgajā periodā, liecina Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) dati. OCTA atlīdzības bijušas 13,7 miljoni eiro, kas ir samazinājums par aptuveni 5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Zog aizvien dārgākas automašīnu detaļas

Žanete Hāka, 17.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn par 24% palielinājies nozagto automašīnu skaits, liecina AAS BTA Baltic Insurance Company apkopotie dati par KASKO apdrošināšanas pieteiktajām atlīdzībām.

Turklāt aizvadītajā gadā iezīmējusies jauna tendence – arvien biežāk zog vidējās klases automašīnas. Tajā pašā laikā būtiski, par 18%, pieaudzis vidējās izmaksātās atlīdzības apmērs par automašīnu detaļu zādzībām, un šī tendence turpinās arī šogad. Par aizvadītajā gadā nozagtajām vai apzagtajām automašīnām BTA atlīdzībās izmaksājusi 819 tūkstošus eiro.

Pērn vidējās izmaksātās atlīdzības apmērs par automašīnu detaļu zādzībām ir audzis un sasniedzis 1142 eiro. Arī 2017. gada pirmajos divos mēnešos vidējie zaudējumi, ko detaļu zagļi rada automašīnu īpašniekiem, turpina palielināties, norāda BTA Auto apdrošināšanas produktu vadītājs Gunārs Faļkovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

10% no 2009.gadā apdrošināšanas kompānijas If reģistrētām KASKO atlīdzībām bijuši vandālisma gadījumi – saskrāpēts auto krāsojums, izsisti auto stikli, nozagts automašīnas aprīkojums. Auto vandālisma rekords novērots pērnā gada novembrī, kad 17% no If reģistrētām KASKO atlīdzībām bijuši vandālisma gadījumi.

Zaudējumu apmērs vandālisma gadījumā auto īpašniekam ir 500 lati un vairāk. Tādēļ If apdrošināšana aicina autovadītājus piedomāt par sava auto drošību, un rūpīgāk izvēlēties auto novietošanas vietu diennakts tumšajā laikā. Ik gadus ziemas mēnešos, kad dominē diennakts tumšais laiks, pieaug vandālisma gadījumu skaits, salīdzinot ar vasaras mēnešiem. Taču vandālisma gadījumu skaits pērnā gada novembrī, decembrī ir pieaudzis ievērojami vairāk kā parasti. Igaunijā vandālisma gadījumu «uzliesmojums»ticis novērots pērnā gada septembrī, kad sasniedza gandrīz 25% no visām KASKO atlīdzībām un tika traktētas kā mazo narkomānu darbs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielāko daļu ceļu satiksmes negadījumu izraisa paši autovadītāji. Turklāt vairāk nekā trešdaļa (33%) no visiem KASKO atlīdzību pieteikumiem pēdējā ceturkšņa laikā ir bijuši pēc sadursmes ar citu transporta līdzekli, liecina apdrošināšanas sabiedrības BALTA apkopotie dati.

Salīdzinoši mazāk negadījumu ir saistīti ar uzbraukšanu kādam objektam vai negaidītu dzīvnieku parādīšanos uz ceļa. Katrs trešais atlīdzības gadījums ir saistīts ar sadursmi ar citu transporta līdzekli. «Šādās situācijā kā visbiežāko iemeslu autovadītāji min kāda cita nezināma autovadītāja neuzmanīgu rīcību uz ceļa. Gandrīz puse (42%) no visiem pieteiktajiem apdrošināšanas gadījumiem tiek raksturoti kā “atnācu – ieraudzīju” gadījumi, kad atliek tikai paļauties uz KASKO polisi, jo vainīgo noteikt nav iespējams. Savukārt otrs biežāk minētais pamatojums ir distances neievērošana (30%), kamēr tikai 14% autovadītāju sadursmi ar citu automobili izraisa neuzmanīga rīcība atpakaļgaitas manevra laikā,» situāciju raksturo AAS BALTA Atlīdzību direktora vietnieks Ingus Savickis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad gaidāms OCTA un KASKO apdrošināšanas cenu samazinājumus un, ja nepieaugtu zādzības un PVN likme, cenu samazinājums, iespējams, būtu ievērojams, šodien ziņo Dienas bizness.

Pašreizējā situācijā Latvijā ir daudz faktoru, kas spiež OCTA un KASKO apdrošināšanas cenas uz leju, bet ir arī faktori, kas neļauj šīm cenām kristies dramatiski un normālos apstākļos būtu veicinājuši cenu pieaugumu, Db atzina BTA viceprezidente Jeļena Alfejeva.

If Latvia valdes priekšsēdētājs Andris Morozovs secinājis, ka auto servisi kļuvuši ievērojami pieejamāki, to kapacitāte apkalpot apdrošinātāju klientus paplašinās, kas savukārt mazina servisa izmaksas. "Pamazām uzlabojas cenas un pakalpojuma kvalitātes attiecība. Tiesa ne visur," tā viņš. Tomēr būtiski samazināt cenas auto apdrošināšanā noteikti neļaus pieaugušo zādzību skaits, jo kriminālnoziegumu skaits valstī grūtos ekonomiskos apstākļos palielinās. Tāpat apdrošinātāji novēro arī krāpšanas gadījumu skaita pieaugums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākajiem nedzīvības apdrošināšanas tirgus spēlētājiem Latvijā šogad deviņos mēnešos kardināli atšķirīgi rezultāti – BTA uzrāda 1,42 miljonu latu peļņu, bet Balta cieš 1,28 miljonu latu zaudējumus.

Tā liecina abu kompāniju publiskotie finanšu pārskati. Pagājušā gada deviņos mēnešos BTA peļņa bija 4,23 miljoni latu, bet Balta strādāja ar peļņu 2,67 miljonu latu apjomā. Šogad pusgadā Baltai zaudējumu apjoms bija sasniedzis 1,04 miljonus latu, bet BTA šajā laika periodā bija peļņa – 254,4 tūkstoši latu. Saskaņā ar iepriekš teikto, Balta šogad cieš zaudējumus, jo nepietiekamā apjomā audzē iepriekš samazinātās cenas, bet BTA peļņu var uzrādīt pateicoties kompānijas darbībai kaimiņvalstīs, piemēram, Lietuvā, kur apdrošināšanas tirgus sācis atlabt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

BTA: Ceļu uzturētāju bezdarbības dēļ apdrošinātāji cieš lielus zaudējumus

Jānis Rancāns, 07.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par zaudējumiem, kas autovadītājiem radušies iebraucot bedrēs, apdrošinātājs BTA Insurance Company SE saviem KASKO apdrošināšanas klientiem pērn atlīdzībās izmaksājusi 75 tūkstošus latu.

No tiem 30 tūkstoši izmaksāti klientiem, kuri bija iegādājušies BTA produktu KASKO Bedres, kas sedz zaudējumus, ja auto ticis bojāts, iebraucot uz ceļa braucamās daļas esošā bedrē vai atvērtā kanalizācijas lūkā.

BTA norāda, ka gadījumos, kad automašīna tiek bojāta iebraucot bedrē, apdrošinātājam ir tiesības vērsties pret ceļu uzturētāju, lai regresa prasības veidā atgūtu līdzekļus, kas izmaksāti apdrošinātajai personai par bojājumiem. Taču kā rāda prakse šādu gadījumu ir ļoti maz. Apdrošinātāja atlīdzību departamenta direktore Iveta Rijniece skaidro, ka tam ir zināmi iemesli.

«Jāņem vērā, ka par vienu gadījumu apdrošinātājs kā atlīdzību izmaksā vidēji ap 200 latiem. Taču, lai piedzītu šos līdzekļus no vainīgā ceļu uzturētāja regresa ceļā, apdrošinātājam jāinvestē milzīgi līdzekļi administratīvajos izdevumos. Otrkārt, tiesu procesi mūsu valstī velkas tik ilgi, ka apdrošinātājam atlīdzībā izmaksātās summas atgūšana var izmaksāt pat desmit reizes vairāk, nekā izmaksātās atlīdzības apjoms, turklāt patērētie resursi nav paredzami. Ja tās būtu desmit vai pat divdesmit lietas, tad mēs vērstos ar savām prasībām pret vainīgajiem, bet šādu lietu ir simtiem, un tiesvedība katrā no tām nav iespējama. Tāpēc, atsakoties no regresa prasībām šajā veidā, apdrošinātāji cieš ļoti lielus zaudējumus,» skaidro I. Rijniece.

Komentāri

Pievienot komentāru