Citas ziņas

Pieaug smago ceļa negadījumu un sadzīves traumu skaits

, 07.08.2008

Jaunākais izdevums

KMC speciālisti atkal un atkal tiek aicināti palīgā situācijās, kad cilvēki gūst sadzīves traumas ne tikai savas neuzmanības dēļ, bet arī citu vardarbības rezultātā.

Pagājušajā diennaktī, trīs cietušie guvuši traumas neskaidros apstākļos, Db.lv informē KMC. Viens no cietušajiem ir 71 gadīgs vīrietis, kuram veikta steidzama operācija Ogres slimnīcā. Vīrietis atrasts pie veikala ar sistu brūci galvā un impresijas lūzumu.

Bauskas slimnīcā operēts 39 gadīgs vīrietis, kurš ir piekauts un guvis vairākus asinsizplūdumus un smagus orgānu bojājumus.

Savukārt Ventspils slimnīcā ar nopietniem miesas bojājumiem un deniņu kaula lūzumu, neatliekami operēts 29 gadīgs vīrietis, kurš guvis traumas neskaidros apstākļos, cietis no citu vardarbības.

Sakarā ar negadījumiem sadzīvē, KMC speciālisti vairākkārtīgi tiek saukti palīgā, turpina pieaugt sadzīves traumatisms. Vakar īpaši cietuši vecāka gadu gājuma cilvēki. Vidzemes slimnīcā nogādāta 75 gadīga sieviete, kuras krītot guvusi nopietnas traumas un asinsizplūdumus. Savukārt Rīgas 1.slimnīcā nogādāta 84 gadīga sieviete, kura kritiena rezultātā guvusi smagus lūzumus un muguras smadzeņu bojājumus. Cietušajām tiek nodrošināta medicīniskā palīdzība stacionāros.

Turpina pienākt ziņojumi par nelaimes gadījumiem uz ceļa, ko izraisa autovadītāji alkohola reibumā. Arī to var uzskatīt par netiešu vardarbību, kas apdraud apkārtējos.

Preiļu rajonā, avārijā smagi cietuši divi jauni (22 un 24 gadi) vīrieši, kuri guvuši smagas galvaskausa traumas un kakla skriemeļu lūzumus. Viens no vīriešiem īpaši smagā stāvokli pārvests un Traumatoloģijas un ortopēdijas slimnīcu, otrs saņem nepieciešamo palīdzību Preiļu slimnīcā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kuras automašīnas visbiežāk iekļūst smagos ceļu satiksmes negadījumos?

Elīna Pankovska, 24.03.2016

Visbiežāk smagi ceļu satiksmes negadījumi tiek izraisīti ar Audi markas automašīnām, kas 81% gadījumu bijušas vecākas par 20 gadiem.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autovadītāji savas transportlīdzekļa vadīšanas prasmes vērtē vislabāk, kad meteoroloģiskie un ceļa apstākļi ir labi, taču negadījumu analīze parāda, ka tieši šādos apstākļos notiek visvairāk smago negadījumu, liecina Valsts policijas veiktais pētījums par ceļu satiksmes negadījumu riska faktoriem.

Īpaši izcēlušies vasaras mēneši jūnijs un jūlijs, kad smago negadījumu skaits no kopējā skaita gadā veido 32%. Smago negadījumu skaita pieaugums arī novērots līdz ar rudens iestāšanos, īpaši oktobrī un novembrī.

Tāpat dati rāda, ka 82% gadījumu smagas autoavārijas izraisījuši vīrieši, 36% no tiem vecumā līdz 29 gadiem. Pētot notikušo smago negadījumu apstākļus, protams, būtiska loma iezīmējas ātruma pārsniegšanai vai nepareizi izvēlētam ātrumam, kas fiksēts 40% gadījumu, savukārt alkohola reibums konstatēts 20% smago ceļu satiksmes negadījumu.

Runājot par iemesliem, var minēt, ka 32% ceļu satiksmes negadījumu izraisīti aiz neuzmanības, tai seko nogurums -16%, bet 11% gadījumu vainojams reibums un domas par citām lietām. Jāmin, ka 4% autovadītāja uzmanību novērsis bērns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai Latvijā beidzot nebūtu laiks ieviest ceļa zīmi "Melnais punkts"?

Daina Kantāne, AVIS pilna servisa līzinga departamenta vadītāja, 06.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir trešā valsts Eiropas Savienībā pēc ceļa satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita 2022. gadā1. Ir redzams, ka daļa negadījumu notiek vienās un tajās pašās vietās, ko mēdz saukt par satiksmes “melnajiem punktiem”.

Vairākās Eiropas valstīs tie tiek īpaši atzīmēti ar ceļa zīmēm, lai brīdinātu autobraucējus. Latvijā šādu punktu uzskaite notiek, bet informācija ir speciāli jāmeklē, turklāt ir vairākus gadus veca. Šādas ceļa zīmes ieviešana uz Latvijas ceļiem būtu svarīga gan kā preventīvs instruments satiksmes drošībai, gan īpaši nozīmīga, lai informētu tūristus, kas ar automašīnu dodas apceļot Latviju, kā arī vietējos autobraucējus, kas retāk brauc konkrētus ceļa posmus.

Uzmanīgāki autobraucēji = mazāk negadījumu

Ceļazīme “Melnais punkts” citās pasaules valstīs tiek izmantota, lai norādītu uz bīstamību attiecīgajā ceļa posmā, tādā veidā pievēršot īpašu autovadītāju uzmanību ceļam. Starp valstīm atšķiras veids, kā statistiski tiek noteikts “melnais punkts”, piemēram, tepat Lietuvā šādi apzīmē 500 m garu ceļa posmu, kur pēdējo četru gadu laikā ir notikuši četri vai vairāk satiksmes negadījumi ar cietušajiem vai bojāgājušajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Līgo svētki izmaina apdrošināšanas tirgu

Ieva Mārtiņa, 20.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gadu no gada Līgo svētkos notiekošo negadījumu raksturs nemainās - nelaimes gadījumu skaits šajā laikā palielinās par 23%, pieaug arī pieteikumi par zādzībām, bet vienlaikus samazinās ceļu satiksmes negadījumu skaits.

2010. gadā par negadījumiem svētkos auto apdrošināšanā (KASKO un OCTA) vidēji dienā tika iesniegti 24 pieteikumi, kas ir divreiz mazāk nekā saņemti atlīdzību pieteikumi par auto negadījumiem ikdienā, liecina apdrošinātāja BTA apkopotie dati. Tam iemesli varētu būt divi: sociālo kampaņu iespaids, kuras aicina autovadītāju nesēsties pie stūres dzērumā un būt īpaši uzmanīgiem uz ceļa, kā arī tas, ka cilvēki izbrauc no pilsētām uz laukiem, kur arī pavada praktiski visas brīvdienas, un, tikai svētkiem beidzoties, sēžas pie auto stūres, lai atgrieztos pilsētās.

BTA atklāj, ka mēneša griezumā, atskaitot četras svētku dienas, kompānijā 2010. gadā ik dienu saņēma vidēji 5,7 apdrošināšanas atlīdzību pieteikumus par nelaimes gadījumiem. Svētku dienās to skaits pieauga līdz 7, uzrādot 23% pieaugumu. Trīs lielākās BTA izmaksātās atlīdzības bija saistītas ar kājas un potītes lūzumu, kā arī smadzeņu satricinājumu. Kopumā par svētku dienās pieteiktajām atlīdzībām BTA klientiem 2010. gadā izmaksāja 4150 Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katru gadu atkritumu apglabāšanas nozares komersantiem ir pienākums Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK) iesniegt atskaites par iepriekšējā gada darbības rādītājiem, informē SPRK.

Apkopojot darbības rādītājus SPRK secina, ka 2015. gadā ir nedaudz samazinājies komersantu sniegto regulēto pakalpojumu apjoms, savukārt regulējamās nozares komersantu kopējais apgrozījums no regulējamā pakalpojuma ir palielinājies.

Poligonos apglabāšanai pieņemto sadzīves atkritumu apjoms 2015. gadā bija 514 tūkst. t, kas ir par 2% mazāk nekā 2014. gadā.

Galvenais iemesls, kas ietekmē sadzīves atkritumu apjoma samazinājumu ir tas, ka valstī tiek attīstīta dalīti vāktu atkritumu apsaimniekošana, kā rezultātā nešķirotu atkritumu daudzums, kas nonāk līdz poligoniem, samazinās. Ietekmi uz atkritumu apjomu atstāj arī iedzīvotāju skaita samazināšanās valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

VARAM vēlas ātrāk ieviest Rīgā šķirotu atkritumu dalītas vākšanas sistēmu

Žanete Hāka, 27.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM), izvērtējot Rīgas domes apstiprinātos sadzīves atkritumu apsaimniekošanas noteikumus, iebilst pret plānoto atkritumu apsaimniekošanas kārtību Rīgas pilsētā.

Kā informē ministrija, VARAM būtiskākie iebildumi saistīti ar pašvaldības plāniem šķirotu atkritumu dalītas vākšanas sistēmu Rīgā ieviest pakāpeniski. Šāda sistēma visā Latvijā teritorijā ir jāievieš līdz 2015.gada 1.janvārim. Rīgas dome paredzējusi, ka pārmaiņas sāksies jau 2014. gada janvārī, taču plānots, ka jaunā kārtība pilnībā tiks ieviesta līdz 2018. gada 1. janvārim.

Vienlaikus VARAM vērš pašvaldības uzmanību uz rīcības trūkumu saistošajos noteikumos neatrunātās situācijās, piemēram, kā tiks risināta situācija ar atkritumu tvertņu izvietošanu, kad blakus esošo īpašumu īpašnieki, tiesiskie valdītāji vai pārvaldnieki par to nespēj vienoties. Tāpat nepieciešams noteikt minimālo sadzīves atkritumu savākšanas biežumu, definējot sadzīves atkritumu izvešanas biežumu gan privātmājām, gan daudzdzīvokļu dzīvojamām mājām, kā arī noteikt kārtību sadzīves bīstamo atkritumu apsaimniekošanai Rīgas pilsētā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Latvijas Valsts meži par teju trīs miljoniem veiks ceļu būvdarbus Zemgales reģionā

Gunta Kursiša, 16.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Latvijas Valsts meži par 2,961 miljonu latu veiks meža autoceļu būvdarbus Zemgales reģiona Zemgales mežsaimniecībā, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Veicamo darbu sarakstā ir būvdarbi uz telefonlīnijas stigas ceļa, Ķīļa ceļa, Leģionāru ceļa, Zemgaļu ceļa, Karavīru ceļa, Stādu dārza ceļa, Bezdibeņa ceļa, Mežsargu ceļa, Maitiķu ceļa pagarinājuma, Vimbažnieku ceļa, triju Zaļumu ceļa atzariem, Lielā sila ceļa, Aizpurvu ceļa un Vilciņu ceļa.

Meža autoceļu būvdarbus veiks a/s Latvijas autoceļu uzturētājs, SIA Zemgales meliorācija, piegādātāju apvienība SIA Ceļu būvnieks un SIA CT Noma, SIA Ceļu būvniecības sabiedrība Igate, SIA VR projekts, SIA Saldus ceļinieks un SIA Meliocentrs.

Db.lv jau vēstīja, ka Latvijas Valsts meži par 2,227 miljoniem latu veiks meža autoceļu būvdarbus Vidzemes reģiona Austrumvidzemes mežsaimniecībā un par 1,069 miljoniem latu - Rietumvidzemes mežsaimniecībā. Vairāk nekā 1,069 miljonu latu vērtajā meža autoceļu būvdarbu veikšanas pasūtījumā pērnā gada decembra sākumā uzvarēja SIA Limbažu Ceļi, SIA Zemgales meliorācija un a/s Latvijas autoceļu uzturētājs. Līgumi ar ceļu būvniekiem paredz darbus Dravniekos, kā arī uz Lauru ceļa, Kaugurīšu ceļa, Zviedrkalnu ceļa, Mežmaļu ceļa un Mostenes ceļa Vidzemes reģiona Rietumvidzemes mežsaimniecībā. Savukārt meža autoceļu būvdarbu veikšanu Vidzemes reģiona Austrumvidzemes mežsaimniecībā veiks SIA būvniecības firma Virāža, SIA Rubate, SIA 8 CBR, SIA Sorma un a/s Latvijas autoceļu uzturētājs. Šī iepirkuma kopējā līgumcena ir vairāk nekā 2,227 miljoni latu. Šī pasūtījuma ietvaros būvdarbi tiks veikti uz Čurmu ceļa, Niedrupītes ceļa, Vālodzes ceļa atzara, Torņa kakta ceļa, Ozolkalnu ceļa, Saliņbirzs ceļa, Jederu ceļa, Robežas ceļa 1907 un Pekles ceļa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd medicīnas tehnoloģiju jaunuzņēmums "Anatomy Next" ir reorganizēts un "Exonicus" attīsta virtuālās realitātes traumu simulatoru, bet "Anatomy for Sculptors" un "Anatomy Labs" strādā ar anatomijas izglītību

"Vasara bija ļoti smaga "Exonicus" darbībā, jo notika ilga un sarežģīta kompānijas reorganizācija, kā rezultātā uzņēmums sadalījās divos atsevišķos uzņēmumos. No "Exonicus" atdalījās divas biznesa līnijas - "Anatomy for Sculptors" un "Anatomy Labs"," stāsta Jānis Kondrāts, "Exonicus" līdzdibinātājs.

Šobrīd "Exonicus" nodarbojas ar traumas simulatora "Trauma Simulator" attīstīšanu. Tas ir virtuālās realitātes neatliekamās medicīniskās palīdzības treniņu simulācijas rīks, kas mediķiem, ārstiem, veselības aprūpes speciālistiem un medmāsām palīdz apgūt prasmes un uzturēt sagatavotību sarežģītām situācijām. "Trauma Simulator" produkta pirmo versiju ir iegādājušies un palīdzēja izstrādāt ASV militārās medicīnas centrs "Madigan Army Medical Center".

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kopējais noziedzības līmenis ir pērnā gada līmenī, tomēr mainās struktūra

Sanita Igaune, Db, 10.12.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šogad pirmajos desmit mēnešos ir reģistrēti 48333 noziedzīgie nodarījumi un salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmajiem desmit mēnešiem tas ir pat nedaudz mazāk, jo pērn attiecīgais rādītājs bija 48486.

Tā Db rīkotajā konferencē Risinājumi biznesa drošībai 10.decembrī informēja Valsts policijas priekšnieks Valdis Voins.

Arī personu skaits, kas izdarījuši noziegumus šogad ir saglabājies pērnā gada līmenī.

«Viss tomēr nav tik skaisti, jo pieaug smago, it sevišķi smago noziegumu īpatsvars,» sacīja V.Voins, paskaidrojot, ka ir mainījusies noziegumu struktūra, jo, piemēram, mazāk smago noziegumu skaits ir samazinājies tieši uz smago nozieguma rēķina.

Smago un īpaši smago noziegumu skaits, arī slepkavību skaits visvairāk ir pieaudzis tieši Rīgas un tās reģionā.

Latvijā šogad kopumā ir pieaudzis krāpšanu skaits, kur tiek iegūti personu dati dažādos maksājumos, gan dažādās labdarības akcijas. Tāpat ir palielinājies slepkavību un laupīšanu skaits. Piemēram, Latvijas lauku reģionos skaidri iezīmējusies tendence pieaugt tieši laupīšanām no viensētām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Strauji audzis izmaksāto īpašuma apdrošināšanas atlīdzību apmērs

Žanete Hāka, 26.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemas periodā sezonāla rakstura negadījumu dēļ vairākos apdrošināšanas veidos ik gadu vērojams izmaksāto atlīdzību pieaugums.

Latvijas Apdrošinātāju asociācijas apkopotā informācija liecina, ka laikā no pagājušā gada 1. decembra līdz šī gada 31. martam lielākais izmaksāto atlīdzību kāpums jeb 22%, salīdzinot ar to pašu periodu pērn, bijis īpašuma apdrošināšanā. Būtiski - par 19% vairāk atlīdzībās šoziem saņēmuši arī KASKO un ceļojumu apdrošināšanas klienti Latvijā.

Lai gan šogad ziema bija siltāka nekā ierasts, izplatītākais īpašuma bojājuma cēlonis – vairāk nekā 30% gadījumos bija ūdens apgādes vai apkures sistēmas aizsalšana, kā rezultātā plīsušas caurules, radot postījumus vidēji 900 eiro apmērā par vienu negadījumu. Savukārt vēl lielākus zaudējumus radīja elektroinstalāciju izraisīti ugunsgrēki, kur vidējā atlīdzība sasniedza 15 000 eiro par vienu negadījumu. Kopumā ziemas mēnešos vien īpašuma apdrošināšanas klienti Latvijā atlīdzībās saņēmuši 8,1 milj. eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Pieteikta līdz šim lielākā OCTA atlīdzība par negadījumu Latvijā

Ieva Mārtiņa, 19.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šim pieteikta lielākā, bet vēl neizmaksātā prasība apdrošinātājiem par ceļu satiksmes negadījumu Latvijā 2008.gadā - 148 tūkstoši latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: Paaudžu atšķirīgās rūpes par auto drošību

Compensa Latvijas filiāles vadītāja Evija Dundure, 30.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autobraucēju uzskati par automašīnas apdrošināšanu, attieksme pret drošību kopumā un arī notikušo negadījumu skaits mainās atkarībā no šoferu vecuma un pieredzes, liecina apdrošinātāja Compensa pieredze. Turklāt jānorāda, ka jauniešu vērtības būtiski atšķiras no tās paaudzes, kura dzimusi laikā, kad nebija mobilo sakaru, interneta un par drošību uz ceļiem tika domāts salīdzinoši mazāk.

Jauniešiem svarīgs ātrums, nevis drošība

Pētījums Latvijas paaudžu anatomija atklāj, ka jauniešiem jeb digitālajiem bērniem vecumā no 18 līdz 25 gadiem patīk izjūtas, ko sniedz ātrums. Arī Compensa pieredze liecina, ka, iegādājoties automašīnu, šī grupa izvēlas vecākus, bet salīdzinoši jaudīgākus transportlīdzekļus. Likumsakarīgi, ka automašīnas drošība t.s. «digitālajiem bērniem» ir otršķirīga un, kas ne mazāk būtiski, lielā mērā ir atkarīga no viņu finansiālajām iespējām. Kopējās tendences liecina, ka līdz 20 gadu vecumam jauniešu ienākumus pamatā nodrošina vecāki. Var novērot, ka šo digitālo bērnu vecāki mazāk domā par pretaizdzīšanas iespējām, jo eksistē pieņēmums, ka automobilis ir pārāk vecs, lai uztrauktos par tā nozagšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Medicīnas tehnoloģiju jaunuzņēmums "Exonicus" izstrādā jaunu treniņu scenāriju individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanā.

"Exonicus" traumas simulatora individuālo aizsardzības līdzekļu izmantošanas treniņu scenārijs "Covid-19 PPE" māca secību, kā apģērbt un noģērbt individuālos aizsardzības līdzekļus. "Tradicionāli apmācības notiek grupā un izmanto reālus individuālās aizsardzības līdzekļus," skaidro Sandis Kondrāts, "Exonicus" līdzdibinātājs.

Šobrīd rīks ir publiski pieejams. S. Kondrāts spriež, ka šis scenārijs noderēs arī citām infekciju saslimšanām, kā arī, lai vingrinātos bioloģisko, ķīmisko un radiācijas slimnieku aprūpē.

"Virtuālā simulācija sniedz iespēju neierobežotu reižu skaitu individuāli trenēties aizsarglīdzekļu drošai lietošanai un saņemt tūlītēju atgriezenisko saiti par apgūtajām iemaņām vai pieļautajām kļūdām, neapdraudot pacientu," norāda Ieva Šlēziņa, Rīgas Stradiņa universitātes Medicīnas izglītības tehnoloģiju centra direktore. Viņas skatījumā simulācijas priekšrocība ir tās eksperimentālais raksturs - ir pierādīts, ka eksperimentējot pieaugušie iemācās labāk. Šajā situācijā būtiska ir arī attālināta piekļuve apmācībai - ņemot vērā epidemioloģisko situāciju, pēc iespējas jāierobežo kontakti klātienē un šobrīd klātienes mācības nav iespējamas. Tāpēc virtuālā realitāte un datorsimulācija kā attālināta mācību metode vienlaikus ir pieejama visiem interesentiem. Virtuālajā apmācībā arī netiek tērēti aizsarglīdzekļi, kas paredzēti lietošanai pacientu aprūpē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Pēc trim gadiem mērķē uz 10 miljonu eiro apgrozījumu

Anda Asere, 17.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2020. gadā "Exonicus" plāno uzsākt A līmeņa investīciju raundu ar mērķi piesaistīt 2,5 miljonus eiro.

"2020. gads solās būt tikpat bagātīgs un aizraujošs kā iepriekšējais. Augs gan produkta pieprasījums, gan interese, kas jau šobrīd ir vērā ņemama. Plānojam noslēgt vairākus darījumus ar ASV militārajiem medicīnas centriem. Tāpat vēlamies veiksmīgi iesniegt projekta pieteikumu Eiropas aizsardzības fonda projektam. Vēlamies uzsākt A līmeņa investīciju raundu ar mērķi piesaistīt 2,5 miljonu eiro finansējumu no investoriem, kas ļautu mums aktīvāk piedalīties industriju konferencēs, palielinātu produkta izstrādes jaudu ar mērķi 2023. gadā sasniegt desmit miljonu eiro apgrozījumu," teic Jānis Kondrāts, "Exonicus" līdzdibinātājs.

Šogad medicīnas tehnoloģiju jaunuzņēmums "Anatomy Next" tika reorganizēts un tagad "Exonicus" attīsta virtuālās realitātes traumu simulatoru, bet "Anatomy for Sculptors" un "Anatomy Labs" strādā ar anatomijas izglītību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Exonicus Trauma Simulator iekļuvis VRAwards finālā

Anda Asere, 13.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Medicīnas tehnoloģiju jaunuzņēmums "Exonicus Trauma Simulator" ir ieguvis finālista statusu konkursa "VRAwards" kategorijā "Gada virtuālās realitātes veselības aprūpes risinājums" (VR Healthcare of the Year).

Konkursa rīkotāji šajā kategorijā izceļ projektus, kas labvēlīgi maina veselības aprūpes nozari, apbalvojot gan biznesam, gan patērētājiem domātus produktus ar skaidru tirgus izpratni.

"Būt starptautiskā konkursa "VRAwards" finālā "Exonicus Trauma Simulator" nozīmē būt starp vislabākajiem virtuālās realitātes veselības aprūpes risinājumiem visā pasaulē. Konkurentu vidū ir Bostonas, Denveras un Oksfordas risinājumi," biznesa portālam db.lv teic Jānis Kondrāts, "Exonicus" līdzdibinātājs.

Konkurss "VRAwards" notiek ceturto reizi. Lai izceltu sasniegumus virtuālās realitātes jomā, konkursu rīko starptautiskā paplašinātās realitātes organizācija "AXIR" (The Academy of International Extended Reality). Fināls notiks 2020. gada 12. novembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daļai autoīpašnieku, neskatoties uz pozitīvām izmaiņām risku izvērtēšanas sistēmas Bonus-Malus klasēs, šogad strauji augušas transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) cenas, novēroja aģentūra LETA. Vienlaikus aptaujātie apdrošinātāji prognozē cenu kāpumu arī turpmāk.

Tostarp, piemēram, 2007.gada izlaiduma automašīnai Škoda Octavia, kurai OCTA apdrošināšanu 12 mēnešiem pērn varēja iegādāties par 37,73 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 81,9 eiro, Bonus-Malus klasei gada laikā uzlabojoties no 12 līdz 13. Savukārt 2002.gada izlaiduma automašīnai Volvo S80, kurai OCTA pirms gada varēja iegādāties par 56,30 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 86,40 eiro, riska klasei pieaugot no 6. līdz 7, bet 2011.gada izlaiduma automašīnai Hyundai i-30, kuras OCTA apdrošināšanu 12 mēnešiem pērn varēja iegādāties par 36,84 eiro, šobrīd lētākais piedāvājums ir par 54,82 eiro, Bonus-Malus klasei gada laikā augot no 16 līdz 17.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas apdrošinātāji izmaksājuši vairāk nekā 5 miljonus latu

, 03.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad aprit desmit gadi, kopš Latvija ir kļuvusi par pilntiesīgu Zaļās Kartes dalībvalsti. Šo desmit gadu laikā Latvijas apdrošinātāji par mūsu valstī reģistrētu transportlīdzekļu izraisītajiem ceļu satiksmes negadījumiem Zaļās Kartes dalībvalstīs izmaksājuši vairāk nekā 5 miljoni latu.

Ievērojamas summas rezervētas apdrošināšanas gadījumiem, kuri jau notikuši, bet izmaksa vēl nav veikta. Piederība šai sistēmai ļauj Latvijas iedzīvotājiem justies pasargātiem par izraisītu ceļu satiksmes negadījumu citās dalībvalstīs, jo zaudējumus cietušajiem nav jāatlīdzina no savas kabatas, bet tos sedz apdrošinātājs.

Būtisks ieguvums autovadītājiem ir vienota kārtība polises iegādē dodoties uz Zaļās Kartes dalībvalstīm, kuras nepieder Eiropas ekonomiskajai zonai – starptautisko OCTA var iegādāties tepat Latvijā pie mūsu apdrošinātājiem.

"Zaļā Karte ir starptautisks obligātās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas līgums, kas ir derīgs visās sistēmas dalībvalstīs. Tas nozīmē, ka, ja mūsu iedzīvotāji ir atbildīgi par ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanu kādā no šīm dalībvalstīm, tad zaudējumus cietušajiem sedz apdrošinātājs. Citādāk šie zaudējumi būtu jāsedz no savas kabatas. Tā piemēram, šobrīd vidējā zaudējumu atlīdzība, ko apdrošinātāji izmaksā par Latvijā notikušu negadījumu ir aptuveni 757 latu, bet par ārvalstīs notikušu – gandrīz trīs reizes vairāk aptuveni 2000 latu," skaidro Juris Stengrevics, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KMC Jāņu bilance

, 25.06.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jāņu brīvdienās Katastrofu medicīnas centra (KMC) speciālistu palīdzība bija nepieciešama daudzās ārstniecības iestādēs Latvijā. KMC mediķi steigušies palīgā uz Liepājas, Ventspils, Saldus, Vidzemes, Aizkraukles, Rēzeknes un citām slimnīcām. Kopumā no piektdienas līdz otrdienai KMC saņēma vairāk kā 70 ārstniecības iestāžu izsaukumus pie pacientiem dažādu smagu traumu un apdegumu gadījumos.

Piektdien, 20. jūnijā izsaukumu uz Rēzeknes slimnīcu KMC speciālisti saņēma pie 58 gadus vecas sievietes un 49 gadus veca vīrieša, kas, degot dzīvojamajai mājai, guvuši smagus kāju, sejas, plaukstu un elpošanas ceļu apdegumus ar liesmu. Abi cietušie tika pārvesti uz Valsts apdeguma centru. KMC reanimācijas brigāde devās uz Vidzemes slimnīcu pie 16 gadus veca jaunieša, kas ļoti smagas traumas guvis ceļu satiksmes negadījumā. Cietušais tika pārvests uz Bērnu klīnisko universitātes slimnīcu. KMC speciālists kopā ar kolēģiem Liepājas slimnīcā operēja 38 gadus vecu sievieti, kas tikusi smagi piekauta. Nedēļas nogalē KMC mediķu palīdzība bija nepieciešama arī pēc krimināla rakstura traumām, Db.lv informē KMC sabiedrisko attiecību speciāliste Astrīda Podziņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Atkritumu apglabāšanas tarifs poligonā Getliņi pieaugs par 13%

Žanete Hāka, 27.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) padome apstiprinājusi jaunu SIA Getliņi EKO sadzīves atkritumu apglabāšanas tarifu.

Sākot ar nākamā gada 1. janvāri sadzīves atkritumu apglabāšanas tarifs poligonā Getliņi būs 15,54 eiro par tonnu, kas ir par 13% lielāks nekā spēkā esošais tarifs bez dabas resursu nodokļa (DRN).

Apstiprinātajā tarifā nav ietverts pievienotās vērtības nodoklis (PVN) un DRN. Jaunais tarifs attiecas uz tiem komersantiem un individuālajiem atkritumu piegādātājiem, kas nodod sadzīves atkritumus apglabāšanai poligonā Getliņi.

Pirms tarifa apstiprināšanas Regulators izvērtēja SIA Getliņi EKO iesniegto informāciju un tarifa projektā iekļauto izmaksu pamatotību. Sākotnēji komersanta iesniegtais tarifa projekts sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojuma nodrošināšanai poligonā Getliņi paredzēja 18,87 eiro par tonnu. Izskatīšanas procesā tika precizētas tarifu veidojošās izmaksas, pārstrādāts izdevumu un ieņēmumu attiecināšanas modelis, kā rezultātā tarifs, salīdzinot ar sākotnēji iesniegto, samazinājās par 3,33 eiro par tonnu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnas ārkārtējās situācijas laikā tiek izmantotas mazāk, tāpat samazinās arī ceļu satiksmes negadījumu skaits, un likumsakarīgi samazinās pieteikto OCTA atlīdzību skaits.

Ņemot vērā šo faktu, vairāku valstu apdrošinātāji klientiem polišu iegādei piešķīruši atlaides vai atmaksājuši daļu prēmiju.

Aktīvāki šajā ziņā līdz šim bijuši ASV apdrošinātāji, no kuriem vairāki lielie spēlētāji paziņojuši par atlaižu piemērošanu. Tā, piemēram, Vorenam Bafetam piederošā "Geico" paziņojusi, ka polisēm, kas tiks atjaunotas vai iegādātas no jauna laika periodā no 8.aprīļa līdz 7.oktobrim, piemēros 15% atlaidi, un līdzīgas atlaides piemērojušas vēl citas kompānijas. Savukārt apdrošinātāji "Liberty Mutual" un "Mercury Insurance" nolēmuši atmaksāt 15% no aprīlī un maijā veiktajiem maksājumiem par apdrošināšanas polisēm.

Indijas apdrošinātājs "Acko General Insurance" paziņojis, ka klientiem piedāvās apdrošināšanu vienu mēnesi bez maksas - pērkot apdrošināšanas polisi uz 12 mēnešiem, vienu papildus mēnesi apdrošināšana būs bezmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Vide

Nepieciešams stingrāks regulējums autotransporta radīto emisiju samazināšanai

Db.lv, 08.02.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban ir nepieciešams stingrāks regulējums autotransporta segmenta radīto emisiju samazināšanai, jo transporta sektors Latvijā aizņem dominējošo piesārņotāja lomu - 37% no visām nozarēm, pavēstīja Auto asociācijas pārstāvji.

Asociācijā atgādina, ka Latvijas siltumnīcefekta gāzu emisiju samazināšanas mērķis ir līdz 2030.gadam tās samazināt par 17%, salīdzinot ar 2005.gadu.

Savukārt Auto asociācijas prezidents un Saeimas deputāts Andris Kulbergs (AS) norāda, ka, lai arī notiek darbs pie šo mērķu sasniegšanas, tomēr tas notiek novilcināti un bez īpašas "valsts piepūles".

Tostarp no visām transporta radītajām emisijām autotransports rada 71,7% siltumnīcefekta gāzu emisijas, no kurām 60,6% ir vieglo automašīnu radītās emisijas, bet 27,1% tiek radītas tieši ar smagajām kravas automašīnām, skaidro asociācijā.

"Lai darbs pie izvirzīto mērķu sasniegšanas noritētu raitāk, būtu nepieciešama lielāka un mērķētāka valsts iesaiste. Proti, ja vieglo pasažieru automobiļu segmentā ir ieviesti daži atbalsta pasākumi elektromobiļiem, tad smagā komerctransporta zaļināšanas segmentā nav pat ideju risinājumu ieviešanai," piebilst Kulbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dabasgāzes izmantošana «smagajos» mazinās atkarību no importa naftas

Burtiski gāzi grīdā iespiest gatavojas ASV pārvadātāji. Līdz ar dabasgāzes ražošanas, piegādes un uzpildes staciju kompānijas Clean Energy (CE) iniciatīvu attīstīt sazarotu servisa tīklu un piemērotu auto dzinēju nākšanu tirgū pārvadātājiem ekoloģiskais risinājums sāk izskatīties arī komerciāli izdevīgs. Un ne viņiem vien.

Mazinās importa nozīmi

Autopārvadātāju pāriešana uz dabasgāzi Amerikai būtu arī visnotaļ politiski izdevīga. Pašreizējais konflikts ar Irānu nozīmē ne vien tās naftas plūsmas apraušanos, bet arī draudus apkārtējo arābu valstu eksportam. Un pat ja izdotos Ormuza šaurumu noturēt atvērtu, saistītie pašreizējie un nākotnes riski ir gana lieli, lai izdarītu līdzīgus secinājumus kā, piemēram, Dānija pēc 1973. gada naftas krīzes: arābu nafta ir principiāli nedrošs resurss, tāpēc jāattīsta savējos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Apdrošinātāji: ceļu satiksmes negadījumu skaits atgriežas pirmskrīzes līmenī

Gunta Kursiša, 28.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasarā autovadītāji brauc ātrāk un vieš avārijās pārgalvīgas rīcības rezultātā. Ceļu satiksmes negadījumu skaits atgriežas pirmskrīzes līmenī, novērojuši apdrošinātāji.

Šā gada pirmajos piecos mēnešos klientiem izmaksāts par 64% lielāks atlīdzību apjoms par sadursmēm ar citiem transporta līdzekļiem nekā attiecīgajā periodā pērn, saistot to ar satiksmes intensitātes palielināšanos, jauno auto reģistrācijas pieaugumu un citiem faktoriem, norāda apdrošināšanas sabiedrība Balta.

Dati rāda, ka visvairāk pieaudzis vidēji vieglu negadījumu skaits, kad par negadījumu apdrošinātājs sedz zaudējumus 250 līdz 500 latu vērtībā.

Par ceļu satiksmes negadījumiem vasaras periodā vidējā apdrošināšanas atlīdzība par vienu apdrošināšanas gadījumu būtiski neatšķiras no vidējās izmaksātās apdrošināšanas atlīdzības ziemas periodā, kad biežākie ceļu satiksmes negadījumu cēloņi ir nelabvēlīgi laika apstākļi un slideni ceļi. Tas liecina, ka vasarā, kad ceļu stāvoklis atļauj autovadītājiem attīstīt lielāku braukšanas ātrumu, tieši cilvēku neapdomība un pārgalvīga rīcība ir cēlonis ceļu satiksmes negadījumiem, tai skaitā ar smagām sekām, norāda BTA Insurance Company pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Automašīnas lūst bedrēs; apdrošinātājiem aug prasību skaits

Žanete Hāka, 31.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kūstot sniegam, pieaug bedru skaits, līdz ar to arī apdrošinātāji saņem aizvien vairāk atlīdzību prasību par bedrēs iebraukušām automašīnām nodarītiem zaudējumiem.

If Apdrošināšana KASKO klientiem sedz zaudējumus, kas radušies slikta ceļu stāvokļa dēļ, stāsta If Apdrošināšana Latvijas Transporta atlīdzību grupas vadītāja Līga Bērziņa, piebilstot, ka polises segumā ir iekļauta iebraukšana bedrē un riepu bojāšana. Visbiežāk pēc iebraukšanas bedrē klientiem tiek bojātas divas riepas un diski. Atkarībā no laika apstākļiem šādu atlīdzību skaits ir atšķirīgs – jo biežāk stipra sala periodi mijas ar atkušņiem, jo lielāks pieteikumu skaits, stāsta kompānijas pārstāve. Tā decembra otrajā pusē krasu laika apstākļu maiņas dēļ kompānija saņēmusi deviņus pieteikumus, kas saistīti ar nekvalitatīvu ceļa segumu. Savukārt gadu iepriekš decembrī netika saņemts neviens pieteikums, kad auto būtu sabojāts, iebraucot bedrē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas un Latvijas vides politika nosaka, ka no 1. janvāra būtiski tiek palielināts dabas resursu nodoklis (DRN), kas nenovēršami liek paaugstināt arī atkritumu apsaimniekošanas maksu iedzīvotājiem. Vienlaikus jau no šī gada 20. maija Rīgā visiem iedzīvotājiem tiek nodrošināta iespēja šķirot bioloģiski noārdāmos (BIO) atkritumus.

Vides pakalpojumu uzņēmums “Clean R” aicina pieņemt izaicinājumu un sākt BIO atkritumu šķirošanu, tādējādi ne vien samazinot maksu par atkritumu apsaimniekošanu, bet arī savas mājas pagalmam nodrošinot iespēju tikt pie jaunas, videi draudzīgas un pievilcīgas atkritumu konteineru nojumes.

Eiropas zaļais kurss un vides politika paredz, ka ar katru gadu nešķirotu sadzīves atkritumu apsaimniekošana kļūs tikai būtiski dārgāka. To iedzīvotāji manīs jau 1. janvārī, kad, par 30% palielinoties dabas resursa nodokļa (DRN) likmei atkritumu poligonā noglabājamiem atkritumiem, nenovēršami palielinās arī sadzīves atkritumu apsaimniekošanas tarifs.

"Mēs kā atkritumu apsaimniekotājs nevaram ietekmēt politiķu lemto par nodokļiem un to palielinājumu. Bet varam piedāvāt alternatīvu ceļu, kā samazināt maksu par atkritumu apsaimniekošanu, un tā ir šķirošana. Jau visai labi esam iemācījušies šķirot iepakojumu un stiklu, laiks iemācīties šķirot arī BIO. Zinot, ka turpat pusi no nešķirotu sadzīves atkritumu konteinera sastāva veido virtuves BIO atkritumi, kas būtiski ietekmē to, cik bieži konteiners būs jāizved un cik daudz mēneša beigās par to būs jāmaksā, piedāvājam izaicinājumu un iespēju. Sākot šķirot BIO atkritumus, iedzīvotājiem ir iespēja ne vien būtiski samazināt maksu par atkritumu apsaimniekošanu, bet arī izcīnīt savai mājai jaunu, drošu un pievilcīgu atkritumu konteineru novietni ar nojumi mājas pagalmā. To “Clean R” komanda izveidos bez maksas mājai, kas būs pieteikusies BIO atkritumu šķirošanas izaicinājumam," uzsver Vides pakalpojumu uzņēmuma “Clean R” valdes loceklis Guntars Levics.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Regulators pērn apstiprinājis 51 gala tarifu

Žanete Hāka, 07.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) pērn apstiprinājusi 51 gala tarifu trīs sabiedrisko pakalpojumu nozarēs - siltumapgādē, ūdenssaimniecībā un atkritumu apsaimniekošanā, informē komisijas pārstāvji.

Ūdenssaimniecības nozarē apstiprināti 19 komersantu iesniegtie ūdensapgādes pakalpojumu tarifi (ūdens ieguve, sagatavošana, piegāde)un 19 kanalizācijas pakalpojumu tarifi (notekūdeņu savākšana, novadīšana un attīrīšana). Siltumapgādes nozarē aizvadītajā gadā apstiprināti 10 komersantu iesniegtie gala tarifi. Siltumenerģijas pakalpojumu gala tarifu veido siltumenerģijas ražošanas tarifs, siltumenerģijas pārvades un sadales tarifs, kā arī siltumenerģijas tirdzniecības tarifs. Savukārt atkritumu apsaimniekošanas jomā apstiprināti 3 gala tarifi sadzīves atkritumu apglabāšanai atkritumu poligonos Janvāri, Brakšķi un Getliņi.

Komentāri

Pievienot komentāru