„Cashback” pakalpojuma jeb skaidras naudas izņemšana ar maksajumu karti, izmantojot POS terminālus tirdzniecības vietās, ieviešana sabalansēs POS terminālu tirgu Latvijā, uzskata informāciju tehnoloģiju kompānijas, kas izstrādā maksājuma karšu sistēmas SIA „Point Transaction Systems” direktora Agris Štikāns. „Maksājuma karšu jeb POS terminālu skaita pieaugumu tirdzniecības vietās varētu sekmēt Valsts ieņēmuma dienesta (VID) un Latvijas vadošo banku izteiktas atbalsts „Cashback” pakalpojuma pilnīgai ieviešanai. POS terminālu tirgus attīstībā tas iezīmē jaunu tendenču nostiprināšanos, kā arī tirgus sabalansēšanu tuvākajā nākotnē, mazinot krasās atšķirības starp lauku rajoniem un Latvijas centrālo daļu." Pašreiz vidēji 60% no visiem maksājuma karšu termināliem tiek izmantoti Rīgā un Rīgas rajonā, bet 40% - lielākajās pilsētās un lauku apvidos. Tomēr valsts ekonomiskajai stabilitātei un caurskatāmiem naudas darījumiem būtiska ir POS terminālu tirgus vienmērīga attīstība. Lai to veicinātu, papildus primārajai maksājuma karšu terminālu funkcijai, kas garantē norēķinus ar karti, tiek piedāvāti jauni risinājumi, atbilstoši katra tirgus segmenta vajadzībām. Tā kā lauku rajonos un atsevišķās pilsētās ir nepietiekams skaits bankomātu, „Cashback” pakalpojums ir viena no alternatīvām, lai patērētājs varētu maksimāli izmantot visas maksājuma karšu funkcijas. Visās tirgū pieejamajos SIA „Point Transaction Systems” POS terminālu modeļu programmatūrās integrēta „Cashback” funkcija. Pakalpojuma aktivizēšanas iniciatīva jāuzņemas tirgotājam, vēršoties savas apkalpojošās bankas filiālē. Tomēr jāatzīst, ka līdz šim tirdzniecības vietu pārstāvju aktivitāte „Cashback” izmantošanā vērtējama kā zema, ko, visticamāk, ietekmējis gan mazo un vidējo tirgotāju mazais apgrozījums, lai no POS termināla izņemtu ievērojamas naudas summas, gan arī pircēju neinformētība par šāda servisa iespējām. Šodienas konkurences apstākļos, kad pakāpeniski pieaug arī maksājuma karšu lietotāju skaits, mazais un vidējais tirgotājs stratēģiski plāno un analizē visas klientu piesaistes metodes. Tirgotājs ir daudz atvērtāks POS termināla iegādei un, līdzīgi kā Skandināvijas valstīs, izprot tā nozīmi attiecību ar pircējiem veidošanā.