Finanses

"Point":" Cashback" sabalansēs POS termināļu tirgu Latvijā

Ieva Mārtiņa [email protected], 30.08.2005

Jaunākais izdevums

„Cashback” pakalpojuma jeb skaidras naudas izņemšana ar maksajumu karti, izmantojot POS terminālus tirdzniecības vietās, ieviešana sabalansēs POS terminālu tirgu Latvijā, uzskata informāciju tehnoloģiju kompānijas, kas izstrādā maksājuma karšu sistēmas SIA „Point Transaction Systems” direktora Agris Štikāns. „Maksājuma karšu jeb POS terminālu skaita pieaugumu tirdzniecības vietās varētu sekmēt Valsts ieņēmuma dienesta (VID) un Latvijas vadošo banku izteiktas atbalsts „Cashback” pakalpojuma pilnīgai ieviešanai. POS terminālu tirgus attīstībā tas iezīmē jaunu tendenču nostiprināšanos, kā arī tirgus sabalansēšanu tuvākajā nākotnē, mazinot krasās atšķirības starp lauku rajoniem un Latvijas centrālo daļu." Pašreiz vidēji 60% no visiem maksājuma karšu termināliem tiek izmantoti Rīgā un Rīgas rajonā, bet 40% - lielākajās pilsētās un lauku apvidos. Tomēr valsts ekonomiskajai stabilitātei un caurskatāmiem naudas darījumiem būtiska ir POS terminālu tirgus vienmērīga attīstība. Lai to veicinātu, papildus primārajai maksājuma karšu terminālu funkcijai, kas garantē norēķinus ar karti, tiek piedāvāti jauni risinājumi, atbilstoši katra tirgus segmenta vajadzībām. Tā kā lauku rajonos un atsevišķās pilsētās ir nepietiekams skaits bankomātu, „Cashback” pakalpojums ir viena no alternatīvām, lai patērētājs varētu maksimāli izmantot visas maksājuma karšu funkcijas. Visās tirgū pieejamajos SIA „Point Transaction Systems” POS terminālu modeļu programmatūrās integrēta „Cashback” funkcija. Pakalpojuma aktivizēšanas iniciatīva jāuzņemas tirgotājam, vēršoties savas apkalpojošās bankas filiālē. Tomēr jāatzīst, ka līdz šim tirdzniecības vietu pārstāvju aktivitāte „Cashback” izmantošanā vērtējama kā zema, ko, visticamāk, ietekmējis gan mazo un vidējo tirgotāju mazais apgrozījums, lai no POS termināla izņemtu ievērojamas naudas summas, gan arī pircēju neinformētība par šāda servisa iespējām. Šodienas konkurences apstākļos, kad pakāpeniski pieaug arī maksājuma karšu lietotāju skaits, mazais un vidējais tirgotājs stratēģiski plāno un analizē visas klientu piesaistes metodes. Tirgotājs ir daudz atvērtāks POS termināla iegādei un, līdzīgi kā Skandināvijas valstīs, izprot tā nozīmi attiecību ar pircējiem veidošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

POS sistēmas pēdējo gadu laikā ir ieguvušas arvien lielāku uzņēmēju atzinību, lielā mērā pateicoties to spējai palielināt uzņēmuma peļņu un pārraudzīt finanses. POS jeb kases sistēmas sekmē uzņēmuma attīstību, integrējot gudru noliktavas pārvaldības sistēmu, analītiskas atskaites un plašas mārketinga iespējas. Turpini lasīt rakstu, kur pastāstīsim sīkāk par šīm un citām POS sistēmu sniegtajām priekšrocībām!

Kas ir POS termināls un kā tas atšķiras no kases aparāta?

Īsumā sakot, kases aparāts ir gaužām vienkārša ierīce, kas spēj nodrošināt pārdošanas funkcijas, drukāt čekus, uzskaitīt ienākošo un izejošo naudu, aprēķināt PVN un veidot vienkāršas atskaites. Savukārt POS termināls ir datorizēta sistēma, kas ne tikai nodrošina visas kases aparāta funkcijas, bet arī piedāvā vairākas papildus funkcijas kā preču pārvaldības un uzskaites sistēmu, lojalitātes programmu izstrādi, mārketinga moduli un vēl daudz citas noderīgas funkcijas, kas ļaus kāpināt uzņēmuma peļņu un kontrolēt finanses.

Tieši tāpēc POS sistēmas nodrošina plašāku funkcionalitāti nekā tradicionālie kases aparāti, pateicoties iespējām automatizēt ikdienas darbības. Turklāt jānorāda, ka strādāt ar POS ir daudz vienkāršāk un ātrāk nekā ar kases aparātu, ļaujot uzlabot uzņēmuma efektivitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Gada laikā POS termināļu skaits Latvijā pieaudzis par 16 %

Žanete Hāka, 27.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn salīdzinājumā ar 2015. gadu POS termināļu skaits Latvijā ir pieaudzis par 16 %, sasniedzot 41 613 termināļus, liecina Latvijas Komercbanku asociācijas dati. Vidēji ik mēnesi apritē ir nodoti 494 jauni POS termināļi.

Turklāt manāmi pieaug arī kopējais juridisko personu skaits, kas norēķiniem ar klientiem izmanto POS termināļus. 2016. gada sākumā 10 524 Latvijas tirgotāji nodrošinājuši 21 308 vietas ar POS norēķiniem, kas veidojis 4 % pieaugumu, salīdzinot ar 2015. gadu. Savukārt gada pēdējā mēnesī POS termināļus nodrošinājuši jau 13 087 tirgotāji 28 601 Latvijas vietā.

Kopumā gada laikā DNB bankas POS termināļi nodrošinājuši 12,5 miljonus transakciju ar kopējo apgrozījumu 170 miljoni eiro. No janvāra līdz martam šogad vidējais transakciju skaits mēnesī pārsniedz miljonu, bet vidējais mēneša apgrozījums – 12 miljonus eiro, pamazām apsteidzot pagājušā gada rādītājus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Point Latvijas apgrozījums pērn pieaudzis par 5%

Sanita Igaune, 29.03.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksājumu karšu terminālu un risinājumu izstrādātājs Point Transaction Systems 2010. gadu Latvijā ir noslēdzis ar 1,675 milj. Ls apgrozījumu, kas ir par 5% vairāk nekā 2009.gadā.

Lietuvā uzņēmuma apgrozījums bija 1,011 milj. Ls, bet Igaunijā – 268 tūkst. Ls. Point kopējais Baltijas uzņēmumu apgrozījums pērn pieaudzis par 84%.

Darbības rezultātus ir izdevies sasniegt tāpēc, ka uzņēmums paplašinājis darbību kaimiņvalstu tirgū, DB paskaidro Point Baltijas valstu vadītājs Agris Štikāns. 2010.gada sākumā tika atvērta Point pārstāvniecība Lietuvā, bet Point filiāle Igaunijā tika atvērta 2010.gada oktobrī.

Kā vienu no būtiskākajiem 2010. gada notikumiem karšu maksājumu jomā Baltijā Point Baltijas valstu vadītājs Agris Štikāns atzīmē tirgotāju pāreju no iepriekšējās paaudzes kasu sistēmām uz čipkaršu norēķinu termināļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī POS termināļu pārdošanas un nomas rādītāji Latvijā ik gadu pieaug, joprojām ir liels skaits tirdzniecības vietu, kurās nav iespējams norēķināties ar maksājumu karti. Pēc Verifone Baltic datiem pašreiz Latvijā ir apmēram 30% tirdzniecības vietu, kurās nav uzstādīts POS terminālis.

2014.gadā pārdoto bezskaidras naudas norēķinu ierīču skaits Latvijā pieaudzis par nepilniem 10%, bet iznomāto POS termināļu skaits – par aptuveni 20%, liecina Verifone Baltic rādītāji.

«Lielākā daļa (90%) tirgotāju Latvijā dod priekšroku termināļu nomai, jo tad nav jāuztraucas par termināļa nomaiņu bojājuma gadījumā vai saistībā ar izmaiņām likumdošanā noteiktajām prasībām. Nomaiņas riskus uzņemas tirgotāju apkalpojošā organizācija. Arī pasaules tendences liecina par pieaugošu POS termināļu nomas popularitāti līdzīgu iemeslu dēļ,» uzsver Verifone Baltic direktors Agris Štikāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

POS termināļos darījuma autorizācijai piedāvās interneta palīdzību

Ieva Mārtiņa [email protected], 20.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Point Transaction Systems izveido sistēmu, ar kuras palīdzību tirgotājiem tiek samazinātas izmaksas - līdzšinējo maksājuma karšu terminālu autorizāciju ar telefonlīniju palīdzību nomaina interneta iespējas. Tas iespējams pateicoties jaunajam Point Transaction Systems maksājuma karšu terminālu programmas risinājumam Tirgotājiem jaunais pakalpojums ievērojami samazinās POS termināla uzturēšanas izmaksas, kā arī uzlabos tirdzniecības vietu apkalpošanas servisa kvalitāti. Šobrīd sekmīgai naudas transakcijas norisei nepieciešamas vidēji 10 – 20 sekundes. Tas ir laiks, kamēr tirgotājs un klients gaida līdz maksājuma karšu termināls ar tā saucamo iezvanpieeju sazinās ar autorizācijas centru. „Pieaugot ar norēķinu kartēm veikto darījumu skaitam, ir tikai loģiski, ka palielinās arī tirgotāju prasības pret POS termināliem, jo tie ir kļuvuši par būtisku komponentu attiecībās ar klientiem veidošanā. Mūsu kompānija, analizējot pašreiz tirgū pieejamos maksājuma karšu terminālu modeļus un pircēju prasības, secināja, ka maksājumiem ar karti nepārprotami jāgarantē laika ekonomija. Šo ideju attīstījām tālāk. Tagad ir izstrādāts unikāls risinājums, kas vienā ierīcē apvieno maksājuma karšu terminālu programmnodrošinājumu un interneta komunikācijas. Šī papildus funkcija nodrošina tūlītēju autorizāciju, izmantojot interneta pieslēgumu”, informē SIA Point Transaction Systems direktors Agris Štikāns. Pašlaik jauno maksājuma karšu terminālu risinājumu veiksmīgi izmanto jau 40 tirdzniecības vietās. Vērtējot tirgus attīstību, kompānija SIA „Point Transaction Systems” speciālisti paredz, ka tas jo īpaši izdevīgs būs vidējiem tirgotājiem Latvijas centrālajā daļā un lielākajās pilsētās. Šāds ģeogrāfiskais pārklājums skaidrojams ar īpatnējo situāciju Latvijā, kad interneta pieejamība valstī attīstās ļoti nevienmērīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Point Transaction Systems vadītāju Agri Štikānu

Lelde Petrāne, 14.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild maksājumu karšu apstrādes sistēmu un risinājumu izstrādātāja Point Transaction Systems vadītājs Agris Štikāns:

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Esmu strādājis dažādus darbus - gan par administratoru televīzijā, gan par datoru inženieri, gan par krāvēju rūpnīcā. Vienā saulainā dienā, sēžot Esplanādē uz soliņa un sapņojot par nākotni, pie sevis noteicu, es gribētu strādāt IT nozarē, bet, lai tas būtu saistīts ar kādu ierīču programmēšanu. Pēc kāda laika mani uzmeklēja un piedāvāja darbu POINT.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Point atjaunojis karšu norēķinus vairāk nekā 400 Krājbankas klientiem

Jānis Rancāns, 29.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrisko maksājumu risinājumu nodrošinātājs Point nedēļās laikā atjaunojis karšu norēķinus vairāk nekā 400 Latvijas Krājbankas klientiem, informē uzņēmums.

Latvijas Krājbanka, līdzīgi kā citas bankas, ir viens no Point klientiem un sadarbības partneriem, līdz ar to bankas maksātnespēja tieši ietekmē arī uzņēmumu Point un tā klientus – tirgotājus, norāda Point Baltijas valstu vadītājs Agris Štikāns.

Tāpēc sadarbībā ar citām bankām uzņēmums šajās dienās dara visu, lai iespējami ātrā laikā klientiem atgrieztos iespēja veikt norēķinus. «Uzskatu, ka tieši pateicoties citu Latvijas banku operatīvajai rīcībai situācija normalizējas ar katru dienu,» saka A. Štikāns.

Šobrīd tirgotāji, kuri līdz šim strādāja ar Latvijas Krājbanku, slēdz jaunus sadarbības līgumus ar citu banku vai arī pa tiešo ar uzņēmumu Point.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Sarunu priekšapmaksas kartes tagad arī elektroniski!

Ieva Mārtiņa [email protected], 14.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Straujā tehnoloģiju attīstība elektronisko norēķinu jomā ikvienam mobilo telefonu priekšapmaksas karšu tirgotājam kopš 2004.gada septembra piedāvā jaunas un neierobežotas iespējas karšu papildināšanas kodu pieejamībai, ko nodrošina BankServisa elektronisko datu noliktava. Realitātē šāds jaunums dod iespēju pārdot priekšapmaksas kartes, fiziski tās neglabājot tirdzniecības vietā, bet gan tikai ar POS termināla starpniecību sazinoties ar BankServisa priekšapmaksas karšu datu bāzi un pirkuma veikšanas brīdī pretī saņemot atjaunošanas kodu, kas tiek izdrukāts uz termināla čeka. Līdz ar to pircējs, kas par mobilā telefonu priekšapmaksas kartes Zelta Zivtiņa, O-karte vai Amigo papildināšanu samaksā ar bankas karti vai skaidrā naudā, no pārdevēja pretī saņem tikai POS termināla čeka izdruku ar atjaunošanas kodu uz tā, kas izmantojams kartes kredīta papildināšanai. Kopš BankServiss sadarbībā ar Karsten Latvian tirgotājiem piedāvā šo pakalpojumu, interese par to ik mēnesi pieaug. Ja februārī šādu priekšapmaksas karšu pārdošanas veidu piedāvāja 548 POS terminālos, tad maijā to skaits tuvojās dubultam pieaugumam, pārsniedzot 900 POS terminālus. Arī pārdoto priekšapmaksas karšu skaits ik mēnesi palielinās vidēji par 40% un jau šobrīd ieņem nozīmīgu vietu priekšapmaksas karšu mazumtirdzniecībā. Šāda izaugsme dod iespēju prognozēt potenciālos apjomus elektroniskai priekšapmaksas karšu tirdzniecībai, jo no Latvijā pieejamajiem POS termināliem šādam pakalpojumam pagaidām piemērota tikai 1/12 daļa POS terminālu. Lai tirgotājs varētu uzsākt priekšapmaksas karšu kodu elektronisko pārdošanu, tam nepieciešama speciālas programmatūras instalācija POS terminālā, ko uzstāda POS termināla apkalpotājs. Pretī tirgotājs saņem virkni priekšrocību, ko sniedz elektronisko preču pārdošana, jo tirgotājam nav jāveido lieli preču (priekšapmaksas karšu) uzkrājumi, nav jāveic inventarizācija un uzskaite, nav jāplāno pasūtījumi un jārūpējas par to, lai viss pasūtītais tiktu iztirgots. Vienlaikus šādi aprīkotā tirdzniecības vietā priekšapmaksas kartes nekad nevar beigties, jo vienmēr ir pieejamas to sistēmu un to nominālu kartes, kādas nepieciešamas klientam. Visbeidzot, elektroniski tirgojamas kartes nav iespējams nozagt no veikala plaukta vai noliktavas, gluži tāpat kā no maka, kurā ir tikai bankas karte, nav iespējams nozagt skaidru naudu. “Modernās tehnoloģijas maina mūsu ikdienu vēl straujāk nekā dažkārt pat spējam prognozēt. Elektroniskie norēķini ir viena no tām jomām, kas šobrīd pasaulē attīstās visveiksmīgāk un ātrāk, ieņemot augstākās vietas starpnozaru reitingos. Tādēļ arī mūsu darbība Latvijā ir saistīta ar nepārtrauktu jaunumu ieviešanu un piedāvāšanu mūsu klientiem – bankām, tirgotājiem un norēķinu karšu lietotājiem. Mēs varam droši prognozēt, ka tuvāko 10 gadu laikā elektronisko norēķinu pakalpojumu klāsts un to piedāvātās iespējas paplašināsies, ieņemot vienu no galvenajām vietām cilvēka ikdienas dzīvē un piedāvājot daudz vienkāršākus risinājumus procesiem, kas šobrīd vēl šķiet laikietilpīgi un nepamatoti sarežģīti,” tā BankServisa izpilddirektore Zanda Brīvule.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Point Latvijā un Lietuvā nopelna vairāk nekā 100 tūkst. latu

Jānis Šķupelis, 15.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektronisko maksājumu risinājumu uzņēmuma Point Transaction Systems ( jeb Point) Latvijas un Lietuvas filiāles šā gada pirmajā pusgadā strādājušas ar 116 tūkst Ls lielu pelņu, informē uzņēmums.

Savukāt Point apgrozījums minētajās divās Baltijas valstīs sešu mēnešu laikā sasniedzis 821 tūkst. latu, kas gan ir par 2% mazāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

Pēdējā laikā Point grupa Latvijā īstenojusi tādus projektus kā OCTAmāti Neste uzpildes stacijās, pašapkalpošanās norēķinu automāti e-talonu iegādei un papildināšanai ar maksājumu kartēm un pašapkalpošanās norēķinu terminālu uzstādīšana DUS VIRŠI-A.

Point grupa ir viens no lielākajiem uzņēmumiem Eiropā, kas darbojas elektronisko maksājumu risinājumu jomā. Point pārstāvniecības darbojas Apvienotajā Karalistē, Dānijā, Igaunijā, Somijā, Islandē, Latvijā, Lietuvā, Norvēģijā un Zviedrijā, kur kopumā ir nodarbināti ap 500 darbinieku. Pašreiz grupa apkalpo vairāk nekā 400 tūkst. maksājumu ierīču. Šobrīd Point pārstāvniecības Baltijā nodarbina 42 cilvēkus, informē uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Point: maksājumu karšu termināli kļuvuši trīs reizes lētāki

Ieva Mārtiņa, 28.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksājumu karšu pieņemšanas termināli (POS), kurus lielākoties iepērk bankas, pēdējos 12 gadu laikā Latvijā ir nomainījušies jau četrās paaudzēs un kļuvušas trīs reizes lētāki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Līdz jūlija beigām SEB banka būs uzstādījusi 500 POS terminālu bezkontakta kartēm

Dienas Bizness, 29.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz jūlija beigām norēķināties ar SEB bankas izsniegtajām bezkontakta maksājumu kartēm būs iespējams vairāk nekā 500 vietās Latvijā, kur tiks uzstādīti POS termināli ar bezkontakta maksājumu apstrādes funkciju, informē bankas pārstāve Jeļena Riļejeva.

Jūnijā SEB bankas POS terminālu skaits, kas nodrošina bezkontakta maksājumu pieņemšanu, pieauga līdz 255, bet līdz rudenim apmaksāt pirkumus ar bezkontakta maksājumu kartēm būs iespējams jau vairāk nekā 1000 vietās visā Latvijā.

«Bezkontakta maksājumu kartes SEB banka piedāvā saviem klientiem jau kopš 2013. gada - ar tām ir ērti un ātri maksāt par nelieliem pirkumiem, neievadot PIN kodu un neievietojot karti POS terminālī, bet vienkārši pietuvinot tam karti. Bezkontakta maksājumi ir plaši izplatīti pasaulē: Rietumu un Austrumu Eiropā, ASV, Kanādā, Brazīlijā, Austrālijā, Indijā, Kīnā un citur. No Eiropas valstīm bezkontakta norēķini ir populāri Čehijā - tur katru sekundi tiek veikts maksājums ar bezkontakta maksājumu karti. Polijā katrs trešais pirkums tiek veikts ar bezkontakta karti. Tāpat lielu popularitāti šāds norēķina veids guvis arī Spānijā un Ungārijā. Latvijā jaunā tehnoloģija aktīvi attīstās - SEB banka visiem jaunajiem klientiem-tirgotājiem šobrīd piedāvā POS terminālus, kas nodrošina bezkontakta maksājumu karšu pieņemšanu. Arī esošajiem klientiem līdzšinējie POS termināli tuvāko gadu laikā tiks pakāpeniski pilnībā nomainīti uz jaunajiem,» komentē SEB bankas valdes loceklis Arnis Škapars.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Citadele ievieš jauna tipa maksājumu termināli, kas derēs arī sertifikātu skenēšanai

Db.lv, 22.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai uzlabotu iepirkšanās pieredzi, pielāgojoties strauji augošajiem e-komercijas apjomiem un Covid–19 pandēmijas izaicinājumiem, banka Citadele ievieš uz Android sistēmas bāzētu POS termināli, kas apvienos vairākas funkcijas – tajos varēs veikt maksājumus, skenēt Covid-19 sertifikātus, kā arī ierīces funkcionalitāte nākotnē paredz to izmantot kā kases sistēmu.

Jaunā tipa POS terminālis ir veidots uz Android sistēmas bāzes, kas vienā ierīcē ļaus gan pieņemt maksājumus, gan izmantot viedtālrunim raksturīgās lietotnes, kā arī ar kameras funkciju veikt Covid-19 sertifikātu skenēšanu. Plānots, ka tuvākajā nākotnē šīs ierīces funkcionalitāte tiks papildināta ar kases aparāta darbību.

“Atšķirībā no tradicionālajiem POS termināliem šī ierīce ir aprīkota ar viedtālruņa funkcionalitāti un lielu, parocīgu ekrānu, kas atļauj šo sistēmu izmantot arī citiem praktiskiem mērķiem, kas mūsdienās aktuāli tirgotājiem. Mums ir ļoti svarīgi, lai mūsu klientiem būtu pieejami ērtākie rīki viņu biznesa vajadzībām, jo pat sīkākā aizķeršanās maksājumu pieņemšanā var likt zaudēt pircējus. Šim jaunajam POS terminālim ir liels potenciāls kļūt par “viss vienā” rīku un pirmā papildus funkcionalitāte, kuru vēlamies attīstīt ir integrēta kases sistēma, līdz ar to esam atvērti sadarbībai ar kases sistēmu uzturētājiem,” atklāj bankas Citadele Karšu un norēķinu operāciju daļas vadītājs Andris Lazdiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Point plāno kāpināt produkcijas eksportu par 30%

Jānis Rancāns, 19.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksājumu karšu apstrādes sistēmu un to risinājumu izstrādātāja Point Transaction Systems produkcijas eksports uz citām valstīm, salīdzinot ar aizvadīto gadu, šogad pieaugs par 30%, prognozē uzņēmums.

Pērn Point programmatūras eksporta apgrozījums uz ārvalstīm veidoja aptuveni 378 tūkstošus latu, liecina uzņēmuma paziņojums.

Uzņēmuma programmatūras pamata eksporta tirgus ir Skandināvijas un arī pārējās Baltijas valstis. «Pamatā strādājam Skandināvijas tirgum un nodrošinam Point Lietuvas un Igaunijas birojus, taču esam iesaistīti arī vairākos starptautiskos projektos un, protams, apkalpojam arī dažādas norēķinu un maksājumu sistēmas Baltijā,» norāda Point Transaction Systems Baltijas valstu vadītājs Agris Štikāns.

Galvenokārt uzņēmums eksportē maksājumu karšu terminālu programmatūru, kā arī ar to saistītās komponentes – dažādus serverus, uzskaites un atskaišu sistēmas un maksājumu plūsmas koncentratori.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Latvijā varēs norēķināties ar Ķīnas UnionPay kartēm

Zane Atlāce - Bistere, 10.04.2019

Šis jauninājums paver iespējas Ķīnas tūristiem tagad arī pie Latvijas tirgotājiem norēķināties ar pasaulē lielākās maksājumu karšu organizācijas UnionPay kartēm.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada sākumā Swedbank POS termināļu tīklā ieviesta funkcija, kas ļauj pieņemt Ķīnas maksājumu sistēmas UnionPay norēķinu kartes, informē Swedbank pārstāvis Jānis Krops.

Šis jauninājums paver iespējas Ķīnas tūristiem tagad arī pie Latvijas tirgotājiem norēķināties ar pasaulē lielākās maksājumu karšu organizācijas UnionPay kartēm. Tirgotāju ievērībai - papildu darbības nav jāveic, jo šī funkcija Swedbank POS termināļu tīklā tiek aktivizēta automātiski.

UnionPay ir Ķīnas banku karšu industrijas asociācija un lielākā maksājumu karšu organizācija pasaulē pēc izsniegto karšu skaita. Kopumā tā ir izsniegusi ap 7 mljrd. maksājumu karšu vairāk nekā 49 pasaules valstīs; tostarp teju 100 milj. maksājumu kartes izsniegtas ārpus kontinentālās Ķīnas. UnionPay sadarbojas ar vairāk nekā 1800 institūcijām visā pasaulē, tās izsniegtās kartes pieņem vairāk nekā 170 valstīs 51 milj. tirgotāju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Ietaupiet vairāk nekā 200 eiro ar maksājumu karšu termināļiem

Sadarbības materiāls, 13.06.2023

MakeCommerce kā vadošais e-veikalu maksājumu risinājumu sniedzējs ir sācis piedāvāt POS norēķinu termināļus.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neviens tirgotājs praktiski nevar iztikt bez norēķinu karšu termināla. Latvijas patērētāji ir skaidri parādījuši, ka arvien vairāk viņi priekšroku dod bezskaidras naudas norēķiniem - vairāk nekā 90% cilvēku dod priekšroku šai maksāšanas metodei. Tomēr, izvēloties maksājumu termināla pakalpojuma sniedzēju un pašu terminālu, tirgotājam ir jāpieņem apdomīgs lēmums, ņemot vērā savas vajadzības un iespējas.

Valts Zutis, reDevice īpašnieks, stāsta, ka šogad viņi ir kļuvuši par MakeCommerce klientu, izmantojot gan maksājumu termināļus, gan interneta veikala maksājumu pieņemšanu. "Mēs kā startups vienmēr meklējam gan izdevīgākos, gan mūsu klientam, gan mums pašiem ērtāk lietojamos risinājumus. Iespēja sagatavot maksājuma saiti, ko nosūtīt klientam par papildus piemaksām ir tiešām ērts risinājums abām iesaistītajām pusēm. Makecommerce kopējais risinājums ļauj gan ērti un pārskatāmi klientiem norēķināties mūsu e-komercijas vidē, gan arī norēķināties uz vietas veikalā izmantojot POS termināli. Redzēt visus maksājumus un datus vienuviet ļoti atvieglo mūsu grāmatvedību un uzskaiti."

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Mazās bankas atsakās no POS terminālu iepirkšanas

Ieva Mārtiņa, 28.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krīzes dēļ vairākas nelielās bankas savu klientu vajadzībām vairs neiepērk maksājumu karšu pieņemšanas (POS) terminālus, ko savukārt turpina darīt lielās bankas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Point Latvija atver filiāli Lietuvā

Vēsma Lēvalde, Db, 18.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektronisko maksājumu risinājumu uzņēmums Point Transaction Systems Latvija paplašina savu darbību Baltijā un janvāra sākuma atvēris uzņēmuma filiāli Lietuvā.

Point Latvija plāno šogad investēt aptuveni 200 tūkstošus latu kompānijas pakalpojumu attīstībā Lietuvā. «Pārstāvniecības atvēršanu Lietuvā pirmkārt noteica mūsu vēlme būt tuvāk klientiem un piedāvāt augstas kvalitātes un drošības risinājumus un servisu,» norāda Agris Štikāns, Point Transaction Systems Latvijas pārstāvniecības vadītājs, kas koordinēja Lietuvas filiāles atvēršanas procesu.

Viņš uzskata, ka norēķini ar maksājumu kartēm neizzudīs, tie tikai attīstīsies un pilnveidosies drošības un tehnoloģisko risinājumu ziņā. Lietuvieši šogad plāno pāreju uz plašāku čipkaršu izmantošanu elektroniskajos jeb karšu maksājumos. Tas prasīs ciešu sadarbību ar tirgotājiem, apmācību, specializētus risinājumus klientiem, norāda A. Štikāns. Lielā mērā Point ienākšanu jaunajā tirgū ietekmējusi arī pēdējā laikā tendence - tiešas sadarbības veidošanās starp mazumtirgotājiem un karšu maksājumu risinājumu sniedzējiem bez bankas starpniecības. Tāpēc Point plāno attīstīt sadarbību ar tirgotājiem, piedāvājot efektīvākus risinājumus mazumtirdzniecības vajadzībām. Tajā pašā laikā uzņēmums turpināšot sadarboties ar lielākām bankām – SEB, Swedbank, DnB Nord, Parex un citām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pēc Yahoo izpilddirektora atkāpšanās palielināsies Third Point ietekme

Gunta Kursiša, 14.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc līdzšinējā kompānijas Yahoo izpilddirektora Skota Tomsona «skaļās» atkāpšanās no amata kompānijas valdē trīs vietas tiks piešķirtas vieniem no Yahoo investoriem Third Point, tādējādi ievērojami palielinot investoru ietekmi Yahoo.

Kompānijas Yahoo līdzšinējais izpilddirektors Skots Tomsons (Scott Thompson) atkāpās no amata svētdien, 13. maijā, sekojot skandālam par viņa falsificēto universitātes diplomu datorzinātnēs. Nepatiesas ziņas par akadēmisko izglītību IT nozarē tika iekļautas arī viņa dzīves gājumā (CV). Tāpat pasaules mediji ziņo, ka viņa atkāpšanu ietekmēja arī pirms neilga laika uzstādītā vairogdziedzera vēža diagnoze. Pēc S. Tomsona atkāpšanās viņa vietā iecelts Ross Levinsons (Ross Levisohn), kompānijas mediju vadītājs.

Jautājumam par S. Tomsona neptieso dzīves gājumu pievērsās Daniels Loebs (Daniel Loeb) – viena no lielākajiem Yahoo investoriem Third Point pārstāvis. Third Point pieder 5,8% Yahoo daļu, un tagad tas būtiski palielinās savu ietekmi kompānijā, turklāt paredzams, ka Third Point turpmāk varēs būtiski ietekmēt uzņēmuma stratēģiju, vēsta Reuters.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Point paplašinās, atverot filiāli Igaunijā

Lelde Petrāne, 21.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums, kas darbojas maksājumu karšu terminālu jomā, Point Transaction Systems atvēris uzņēmuma filiāli Igaunijas galvaspilsētā Tallinā, tādējādi paplašinot savu darbību un nodrošinot pārstāvniecību visās trīs Baltijas valstīs.

Latvijā uzņēmums darbojas jau 12 gadus, bet Lietuvā pārstāvniecība tika atvērta pirms gada.

«Igaunija nav pilnīgi nezināms lauciņš mūsu uzņēmumam, jo Point vairākus gadus nodrošinājis Igaunijas klientus ar maksājumu karšu risinājumiem no Somijas. Vietējas filiāles atklāšana veicinās uzņēmuma turpmāko attīstību Igaunijas tirgū un nodrošinās vienotos pakalpojumu standartus visā Baltijā,» stāstīja Point Transaction Systems vadītājs Baltijas valstīs Agris Štikāns.

Savukārt Point Somijas biroja vadītāja Hanna Harjuvaara norāda, ka Point ienākšana Igaunijas tirgū ir stratēģisks solis, lai nostiprinātu pozīcijas Baltijas reģionā. «Pasūtījumu skaits elektronisko maksājumu risinājumu izstrādei no Igaunijas pieaug, tāpēc investīcijas filiāles atklāšanā palīdzēs nostiprināt ilgtermiņa attiecības ar klientiem un nodrošināt biznesa attīstību,» viņa piebilst.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

85% iedzīvotāju Latvijā priekšroku dod norēķiniem ar maksājumu kartēm

Gunta Kursiša, 18.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

85% iedzīvotāju prioritāri norēķinās ar maksājumu kartēm, savukārt svarīgākais šajos norēķinos ir transakciju ātrums, noskaidrots Drošu elektronisko maksājumu risinājumu izstrādātāja Point Transaction Systems veiktajā aptaujā.

Transakciju ātrumu kā vissvarīgāko POS termināļa funkciju nosauc 58% respondentu, otrajā vietā atstājot ērtas tastatūras nepieciešamību (25%).

Kā vismazāk svarīgā POS termināļa funkcija respondentu vidū tika norādīta nepieciešamība pēc liela un izgaismota displeja, tomēr šo kā vissvarīgāko funkciju atzinuši 11,1 % respondentu.

Tirgotāju vidū lielākā daļa jeb 56% respondentu uzskata, ka svarīgākā POS termināļa funkcija ir darbības ātrums, savukārt trešdaļa jeb 37% uzskata, ka liela loma ir arī ērtai tastatūrai, kas ievērojami samazina viena klienta apkalpošanā patērēto laiku. Mazsvarīgākā termināļa īpašība tirgotāju vidū ir tā dizains, tikai 7% tirgotāju atzīmēja šo POS termināļa funkcija kā nepieciešamu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Nordea: skaidras naudas izņemšana veikalos kļūs populāra arī Latvijā

Ieva Mārtiņa, Db, 27.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nordea banka parakstījusi savstarpēju vienošanos ar kompāniju First Data Latvia (FDL), kas paredz veikalos, kuros ir instalēti POS (point of sale) termināli, klientiem varēs izmaksāt skaidru naudu – gluži kā bankomātos.

Saskaņā ar noslēgto līgumu šāds pakalpojums visu banku klientiem varētu būt pieejams jau šī gada beigās.

«Pēc Nordea statistikas patreiz apmēram 80 % no visām bankas karšu veiktajām transakcijām tiek veiktas veikalu POS terminālos, atlikušie 20% darījumu notiek bankomātos, internetā un citos kanālos, starp kuriem noteikti dominē bankomāti. Jaunā iespēja – ar veikala POS termināla transakcijas palīdzību papildu pirkumam izņemt arī skaidru naudu – jau vairākus gadus veiksmīgi darbojas gan Skandināvijas valstīs, gan citur Eiropā,» tā Nordea bankas karšu pārdošanas un produktu attīstības vadītāja Kitija Jansone. Viņa atzina, ka vislielākie ieguvēji noteikti būs lauku iedzīvotāji, kas dzīvo reģionos vai vietās, kur tuvumā nav pieejami bankomāti. Tāpat klientu iegūs ar to, ka naudas izņemšanu varēs veikt ar pirkuma transakciju – tā teikt «neatejot no kases». «Bankām ilgtermiņā, mēs ticam, šī iespēja liks arī pārdomāt par bankomātu efektivitāti, un neizslēdzam – rūpīgi apsvērt vienota bankomātu tīkla izveidošanas lietderību, kā tas, piemēram, ir Somijā. Tādā veidā būtiski samazinot savas izmaksas un fokusējoties uz pamatdarbu, nevis skaidras naudas apkalpošanu un inkasāciju. Pārdevējiem, savukārt, tas samazinātu inkasācijas izmaksas», tā K. Jansone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pieaug bezvadu norēķinu terminālu izmantošana

Elīna Pankovska, 25.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā aizvien populārāka kļūstot bezvadu norēķinu terminālu izmantošana un pusotra gada laikā portatīvo terminālu skaits uzņēmuma klientu vidū pieaudzis par 33%, liecina Point Transaction Systems dati.

Sākoties vasaras sezonai šī tendence kļūstot aizvien izteiktākā, jo bezvadu tehnoloģijas iespējas ir piemērotas maksājumu pieņemšanai vasaras kafejnīcās un restorānos, izbraukuma tirdzniecībā, sporta pasākumos un pludmalēs.

Uzņēmuma valdes loceklis Latvijā Agris Štikāns uzsver, priekšrocības, ko nodrošina bezvadu norēķinu ierīces ir iespēja pieņemt maksājumus jebkurā vietā un laikā, augstāks drošības līmenis, jo kasē neglabājas lielas naudas summas, ātrāka klientu apkalpošana, apgrozījuma un klientu pieaugumus, pateicoties iespējai norēķināties ar kartēm.

Point grupa ir vadošais uzņēmums elektronisko maksājumu risinājumu jomā Eiropā. Grupa apkalpo vairāk nekā 400 tūkst. maksājumu ierīču. Point pārstāvniecības darbojas Apvienotajā Karalistē, Dānijā, Igaunijā, Somijā, Islandē, Latvijā, Lietuvā, Norvēģijā un Zviedrijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Pasākumi veicina pieprasījumu pēc bezvadu maksājumu termināliem

Elīna Pankovska, 27.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielie šīs vasaras pasākumi kā Dziesmu un deju svētki un gaidāmais jauno izpildītāju konkurss Jaunais Vilnis veicinājuši pieprasījumu pēc portatīvajiem norēķinu termināliem.

Vasaras mēnešos interese par portatīvajiem norēķinu termināliem no tirgotāju puses pieaugusi par 21%, informē norēķinu terminālu risinājumu izstrādātājs un pakalpojumu sniedzējs Point Transaction Systems.

«Izbraukuma tirdzniecība, vasaras kafejnīcas pasākumu laikā un vēlme piemēroties klientu ērtībām un iespējai norēķināties ar karti pat pludmalē ir noteicošais faktors šovasar, tādēļ arī mēs izjūtam izteiktāku interesi par bezvadu terminālu iegādi un nomu,» norāda Point pārdošanas vadītājs Ints Dimiņš.

Point pārstāvis atzīmē, ka īpaši vasaras sezonā bezvadu termināli palīdz nodrošināt servisu, jo aptuveni 40% līdz 55% no visiem maksājumiem tiek veikti ar karti, to īpaši iecienījuši ārzemju tūristi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Vienam Latvijas iedzīvotājam vidēji ir divi norēķinu konti

Žanete Hāka, 07.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kredītiestāžu, e-naudas institūciju, Latvijas Bankas, VAS Latvijas Pasts un Valsts kases kopējie klientu maksājumi 2014. gadā salīdzinājumā ar 2013. gadu skaita ziņā pieauga par 12,3% līdz 334,3 miljoniem eiro, bet to apjoms bija 442 miljardi eiro (samazinājums par 23,7% salīdzinājumā ar 2013. gadu), liecina centrālās bankas statistika.

Kopējais klientu maksājumu skaits uz vienu iedzīvotāju Latvijā 2014. gadā bija 168. Skaita kāpumu galvenokārt noteica būtiskais karšu maksājumu skaita kāpums, savukārt apjoma kritumu izraisīja dažu kredītiestāžu klientu nerezidentu maksājumu aktivitātes samazinājums liela apjoma kredīta pārvedumu ārvalstu valūtās veikšanā.

Latvijā pērn turpinājās 2013. gada tendence – visvairāk lietotais maksāšanas instruments bija maksājumi ar kartēm (191 miljons). Tie veidoja 57,1% no kopējā klientu maksājumu skaita. Klientu kredīta pārvedumu skaits bija 138,3 miljoni jeb 41,4% no kopējiem klientu maksājumiem. Pārējos maksāšanas līdzekļus (tiešā debeta maksājumus, čeku maksājumus un e-naudas maksājumus) iedzīvotāji lietoja samērā maz.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Eiro ieviešana veicinājusi mazos veikaliņus aprīkot ar karšu termināliem

Žanete Hāka, 09.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar eiro ieviešanu vērojamas izmaiņas bezskaidras naudas norēķinu tirgū - par maksājumu termināļu uzstādīšanu aktīvi sākuši interesēties mazie tirgotāji, novērojis elektronisko maksājumu risinājumu izstrādātājs Point Transaction Systems.

2014.gada pirmajos trīs mēnešos jaunus maksājumu termināļus tikai Point sistēmā uzstādījuši par 16% vairāk nekā pērnā gada attiecīgajā periodā, turklāt lielākā daļa jauno līgumu ir tieši mazo tirgotāju segmentā. Tirdzniecības vietu skaits, kurās pieņem maksājumu kartes, ir audzis ik gadu par apmēram 10%. Tā 2013. gada beigās Latvijā tādu iespēju piedāvāja 10,6 tūkstoši tirgotāju (gada laikā pieaugums par 11%), bet pāreja uz eiro piespieda uzstādīt maksājumu termināļus arī lielai daļai tādu tirgotāju, kas līdz šim vilcinājās piedāvāt pircējiem norēķināties ar karti, skaidro uzņēmuma pārstāvji.

Pēc Point Transaction Systems rādītājiem, pašreiz pieprasījums pēc POS termināļiem ir vērojams visos segmentos, tostarp pieaug interese pēc ierīču īstermiņa nomas, kā arī pēc termināliem, kas ir integrēti ar kasi un nodrošina precīzu un augstu pircēju apkalpošanas ātrumu, jo kasierim pirkuma summa terminālī nav jāieraksta manuāli – tas notiek automātiskā režīmā.

Komentāri

Pievienot komentāru