Oktobra mēnesī presē, televīzijā un radio bija vērojams reklāmas apjomu kāpums, liecina Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras TNS Latvia dati. Reklamētākās nozares oktobrī bija: sakari, elektronika un datortehnika, reklamētākās markas presē – Parex, Zelta Pluss un Hansabanka.
Reklāmas apjoms presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar 2006. gada septembri, ir pieaudzis par 25 % . Attiecīgi oktobrī tika reģistrēti 2,88 miljoni cm², bet septembrī - 2,31 miljoni cm² reklāmas.
Šī gada oktobrī presē reģistrēti 17 187 reklāmas gadījumi, kas ir par 2 % vairāk nekā 2005.gada oktobrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 869 reklāmām.
Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) oktobrī bijuši Parex, LMT, Elkor, Hansabanka, Bite, Tele2, Reaton, Baltkom, Stockmann, Berren. Reklamētākās markas presē – Parex, Zelta Pluss un Hansabanka.
Televīzijā, salīdzinot arī šī gada septembri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs pieaudzis par 8 %. Oktobrī televīzijā noraidītas 40,8 tūkstoši minūtes, savukārt septembrī - 37,7 tūkstoši minūtes reklāmas.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits 2006. gada oktobrī sasniedza 101 128 reklāmas, kas, salīdzinot ar pagājušā gada oktobri, ir par 10 % vairāk (2005. gadā reģistrēti 92 002 reklāmas gadījumi).
Septembrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši Procter & Gamble, Reckitt Benckisser, L’Oreal, Tele2, LMT, Unilever, Colgate-Palmolive, Masterfoods, Kraft Foods, Bite. Reklamētākās markas televīzijā – Garnier, Colgate, L’Oreal.
Radio reklāmas apjomi šī gada oktobrī, salīdzinot ar septembri, ir pieauguši par 11 %, attiecīgi oktobrī izskanējušas 20,6 tūkstoši reklāmas minūtes, bet septembrī – 18,6 tūkstoši minūtes.
Oktobrī radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija LMT, Rimi, Bite, Parex, BT1, Skandi Motors, Baltic Motors, Elkor, Fenster, Nordea. Reklamētākās markas – Parex, Bite, Rimi.
Ņemot vērā līdzšinējo gadu pieredzi, TNS Latvia Adex projekta vadītāja Inese Vēvere prognozē, ka 2006.gada beigās visticamāk reklāmas apjomi vēl palielināsies visos medijos.
Piecas reklamētākās (pēc bruto reklāmas apjoma latos) nozares oktobrī:
* Sakari, elektronika, datortehnika
* Kosmētika, higiēna
* Bizness, finansu pakalpojumi, nekustamais īpašums
* Mājsaimniecības preces
* Pārtikas produkti
Pētījumā iekļauto mediju izlase:
Laikraksti:
5 min, 7 Sekretov, Atpūta.TV, Bizness & Baltija , BB Ņedvižimostj, BB Vistavka, BB Stiļ Žizni, B&B Biznes & Banki, Čas, Diena, Dienas Bizness, DB Finanses, DB Tavs nams, DB Top 500, DB Veiksmīgs un vesels, DB A klase, DB Restorānu ceļvedis, DB Dzīvesvieta, DB Sievietes Faktors, Dienas Ceļvedis, Digital Times, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms, MK-Latvija, Neatkarīgā Rīta Avīze, Reklama, Rīgas Balss, Rīgas Santīms, Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Rītdiena,Subbota, Telegraf, Teleprogramma, Televīzijas Programma, TV programma, Vesti,Vesti Segodņa.
Žurnāli:
36,6°C, A-Zet, Biznes.lv, Apelsīns, Arhitektura i Dizain, Auto, Auto Bild Latvija, Būvēt, BūvObjekts, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Deko, Doctus, e-Pasaule, Eva & Adam, FHM, Ieva, Impulss, TV Izklaide, Kapitāls, Klubs, Labu apetīti!, Latvijas Ārsts, Lilita, Lilit LV, Ļubļu, Māja, Māja Dzīvoklis, Mājas & Dārzs, Mājas Viesis, Mans Mazais, Marta, Mērķis, MG, Mūsmājas, Nedēļa, Next, Pastaiga, Pastaiga.ru, Patron, Podium Art, Popcorn, Praktiskā Būvniecība, Privātā Dzīve, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi+, Santa, Shape, Sestdiena, ŽZL, Sieviete, Sīrups, Sporta Avīze, Una, Veselība.
TV kanāli:
LTV1, LTV7, LNT, TV 3, PBK, TV 5, 3+, RenTV Baltija, MTV Latvija.
Radio stacijas:
Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 Klasika, Latvijas Radio 4 Doma Laukums, European Hit Radio, Fit FM, Mix FM, Pik FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Star FM, SWH Rock.