Dienas Bizness

  • 20 piektdiena,
    janvāris

    Oļģerts, Orests, Aļģirds, Aļģis

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8656

    USD: 1.0668

Finanses

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Bizness

Sīvā konkurence nedzīvības apdrošināšanā ir kļuvusi par apdrošinātāju ikdienu  1

2016. gads ir iezīmējis vairākas būtiskas tendences, kas ietekmējušas gan apdrošinātājus, gan sabiedrību kopumā, norāda ERGO valdes locekle Baltijas valstīs Ingrīda Ķirse.

Izaugsme apdrošināšanas nozarē nes ne tikai iespējas, bet arī jaunus izaicinājumus. Mainās iedzīvotāju attieksme pret apdrošināšanu, un ir skaidrs, ka arī apdrošinātājiem ir jāuzlabo klientu apkalpošana, tās ātrums un efektivitāte.

Saistītie raksti

Šogad vērojama arvien lielāka dzīvības apdrošināšanas izaugsme, šogad vienpadsmit mēnešos sasniedzot 6% izaugsmi. ERGO dzīvības apdrošināšanas segmentā panāca ievērojami straujāku izaugsmi nekā vidēji tirgū. Tirgū pieauga ne tikai parakstīto prēmijas, bet arī klientiem izmaksātais apmērs – šī gada 11 mēnešos apdrošinātāju klienti Latvijā saņēma jau vairāk nekā 45.2 miljonus eiro.

Izaugsme dzīvības apdrošināšanā liecina, ka cilvēki, domājot par savu nākotni, ir gatavi arvien vairāk līdzekļu novirzīt uzkrājumu veidošanai. Tajā pašā laikā liels izaicinājums apdrošinātājiem ne tikai Latvijā, bet visā pasaulē ir zemās procentu likmes ar zemu investīciju atdevi. Tāpēc aizvadītajā gadā apdrošinātāji un klienti arvien vairāk pārorientējās no produktiem ar garantētām procentu likmēm uz tirgum piesaistītajiem līgumiem. Pieprasītākie uzkrājošās dzīvības apdrošināšanas produkti joprojām ir uzkrājumi pensijai un bērnu nākotnei jeb studijām.

Šogad klientiem izmaksāto atlīdzību apjoms pieaudzis arī nedzīvības apdrošināšanā, un tas ir, ietekmējis apdrošinātāju darbības rezultātus, īpaši OCTA segmentā.

Sīvā konkurence nedzīvības apdrošināšanā ir kļuvusi par apdrošinātāju ikdienu. To veicina gan tirgus konsolidācija, gan klientu ieradumu maiņa. Pieaug klientu vēlme arvien operatīvāk saņemt sev vēlamos un nepieciešamos pakalpojumus. Tas mudina apdrošinātājus aktīvāk meklēt mūsdienīgus risinājumus. Uzņēmumi cenšas piesaistīt klientus, piedāvājot arvien ērtākus apdrošināšanas risinājumus, galveno uzmanību, pievēršot klientu apkalpošanai.

OCTA segments joprojām ir izaicinājums katram apdrošinātājam un visiem kopumā. Tirgū praktiski nav neviena apdrošinātāja, kas rentabli darbojas OCTA segmentā. Ņemot vērā OCTA nozares negatīvo darbības rezultātu, saskaņā ar ERGO aplēsēm apdrošināšanas prēmijas šajā veidā būtu jāpalielina vismaz par ceturtdaļu. Šogad OCTA cenas tirgū ir cēlušās par vidēji vien 3-5%.

2016. gads ir bijis spraigu diskusiju gads valsts veselības aprūpes finansēšanas jomā. Kopumā valsts iniciatīva veselības aprūpes sistēmas sakārtošanā vērtējama pozitīvi, tomēr jāatzīst, ka iecere ieviest obligāto veselības apdrošināšanu ir cietusi neveiksmi. Taču, piešķirot papildu līdzekļus nākamā gada budžetā, visticamāk, tiks kompensēts galvenokārt veselības aprūpes izmaksu pieaugums, nevis rasts reāls risinājums jau sen ieilgušajām problēmām nozarē. Turklāt medicīnas aprūpē cenas pēdējos divus gadus pastāvīgi pieaug un ir pietuvojušās trekno gadu līmenim. Šogad pakalpojumi ir kļuvuši dārgāki vidēji par 10% un visticamāk tas saglabāsies tādā pat apmērā arī nākamajā gadā. Tāpēc maz ticams, ka papildus piešķirtais valsts finansējums sniegs iedzīvotājiem ilgi gaidītos uzlabojumus veselības aprūpes pakalpojumu uzlabošanā un pieejamībā.

Tikmēr privātā veselības apdrošināšana saglabā nemainīgi augstu pieprasījumu. Tā ir viens no lielākajiem apdrošināšanas segmentiem Latvijā, un ERGO turpina ieņemt vadošā veselības apdrošinātāja pozīciju visā Baltijā. Varam novērot, ka arvien vairāk darba dēvēju iegādājas veselības apdrošināšanas polises saviem darbiniekiem, domājot par viņu motivācijas un lojalitātes celšanu. Interese ir noturīga no privātuzņēmēju un valsts iestāžu puses. Esam novērojuši, ka pēdējos gados klienti arvien vairāk iegādājas plašākas apdrošināšanas programmas. 

Komentāri

  • Es

    pirms 21 dienām, 2016.12.30 18:12

    +1 -0

    Ingrīda, no bildi taču varētu izvēlēties mazliet pozitīvāku;). Nu lai Tev & Ergo 2017 veiksmigs!

Reklāma