Citas ziņas

SKANDI MOTORS ņem kredītu

Ainars Sedlenieks [email protected], 11.10.2004

Jaunākais izdevums

Pagājušajā nedēļā Uzņēmumu Reģistrs ir saņēmis 474 komercķīlu pieteikumus. 253 komercķīlas ir reģistrētas, 121 — dzēsta, bet 25 pieteikumi ir atsaukti. Reģistrēto komercķīlu kopējā prasījumu summa ir 16 miljardi 342 miljoni latu, no tām joprojām ir spēkā reģistrētas komercķīlas ar kopējo maksimālo prasījumu summu 9 miljardi 595 miljoni latu. Dzēsto reģistrēto komercķīlu kopējā prasījumu summa ir 6 miljardi 746 miljoni latu. Lielākās pagājušajā nedēļā reģistrētās ķīlas: 1. Ķīlas ņēmējs: akciju sabiedrība «LATVIJAS UNIBANKA»; ķīlas devējs: SIA «SKANDI MOTORS»; ķīlas nodrošinātā prasījuma maksimālā summa - Ls 3 750 000; 2. Ķīlas ņēmējs: akciju sabiedrība «VEREINSBANK RĪGA»; ķīlas devējs: «FCA Comexim Ltd.»; ķīlas nodrošinātā prasījuma maksimālā summa - Ls 3 667 000; 3. Ķīlas ņēmējs: akciju sabiedrība «HANSABANKA»; ķīlas devējs: SIA «Kalnozols Celtniecība»; ķīlas nodrošinātā prasījuma maksimālā summa - Ls 3 482 170; 4. Ķīlas ņēmējs: akciju sabiedrība «HANSABANKA»; ķīlas devējs: akciju sabiedrība «SILTUMELEKTROPROJEKTS»; parādnieks: SIA «Baltelektroprojekts»; ķīlas nodrošinātā prasījuma maksimālā summa - Ls 3 160 500; 5. Ķīlas ņēmējs: akciju sabiedrība «HANSABANKA»; ķīlas devējs: SIA «Baltelektroprojekts»; ķīlas nodrošinātā prasījuma maksimālā summa - Ls 3 160 500. Pagājušajā nedēļā lielākie ķīlas ņēmēji bijuši: 1. Akciju sabiedrība «LATVIJAS UNIBANKA» — 48 ķīlas; ķīlu nodrošinātā prasījuma maksimālā summa — Ls 22 612 051; 2. SIA «HANZA LĪZINGS» — 32 ķīlas; ķīlu nodrošinātā prasījuma maksimālā summa — Ls 178 856; 3. SIA «INSERVISS GROUP» — 30 ķīlas; ķīlu nodrošinātā prasījuma maksimālā summa — Ls 122 862; 4. Akciju sabiedrība «HANSABANKA» — 25 ķīlas; ķīlu nodrošinātā prasījuma maksimālā summa — Ls 18 066 486; 5. Akciju sabiedrība «NORD/ LB» —25 ķīlas; ķīlu nodrošinātā prasījuma maksimālā summa — Ls 1 337 070. KOPĀ: 160 ķīlas; ķīlu nodrošinātā prasījuma maksimālā summa — Ls 42 317 325

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Skandi Motors pērn strādājis ar 337 tūkstošu eiro zaudējumiem

Žanete Hāka, 11.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu «Mitsubishi», «Hyundai» un «Nissan» oficiālais pārstāvis Latvijā SIA «Skandi Motors» 2018. gadā palielinājis apgrozījumu par 2,3% salīdzinājumā ar 2017. gadu, taču atsevišķu negatīvu apstākļu dēļ strādājis ar zaudējumiem, ziņo «Lursoft» Klientu portfelis.

SIA «Skandi Motors» apgrozījums pērn sasniedza 40,539 miljonus eiro, bet uzņēmuma zaudējumi bija 337 tūkstoši eiro. «Negatīvais rezultāts nav uzskatāms par kādu būtisku tendenci uzņēmuma darbībā,» sacīts SIA «Skandi Motors» gada pārskatā.

Tajā atzīmēts, ka autotirgotājs 2018. gadā norakstījis būtiskus mārketinga izdevumus, lēnas aprites rezerves daļu krājumu, kā arī vairākas citas izdevumu pozīcijas. SIA «Skandi Motors» apgrozījums, lai arī pieaudzis, nav palielinājies tik strauji kā citus gadus, galvenokārt, dēļ izmaiņām pārstāvēto auto zīmolu modeļu gammā un arvien sīvākas konkurences gandrīz visos autotirgus segmentos.

SIA «Skandi Motors» apgrozījuma izmaiņas Infogram Uz 2019. gadu SIA «Skandi Motors» raugās pozitīvi. Autotirgotājs plāno nostiprināt esošās pozīcijas gan pārdošanas, gan pēcpārdošanas segmentā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2009. gada decembrī starp SIA Skandi Motors un reģionālo Nissan importētāju Nissan Nordic Europe tika parakstīts kopējās sadarbības līgums. Tā ietvaros Skandi Motors ir tiesīgs tirgot jaunas Nissan automašīnas un veikt Nissan garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus.

Pēc vairāk nekā mēneša ilgiem sagatavošanās darbiem, intensīvām tirdzniecības un servisa apkalpojošā personāla apmācībām, Skandi Motors ir gatavs uzņemt savā autocentrā, Lielirbes ielā, Nissan esošos un potenciālos klientus.

«Prieks, ka Nissan ģimenei ir piebiedrojies tik spēcīgs sadarbības partneris kā Skandi Motors. Tagad Nissan zīmols ir pārstāvēts abās Rīgas pusēs, kas ir ērti tiem Nissan automašīnu īpašniekiem, kas dzīvo Daugavas otrā pusē. Nissan Nordic Europe nākotnes plānos ietilpst paplašināt Nissan tīklu reģionos,» sacīja Margus Mikk, Baltijas reģiona vadītājs Nissan Nordic Europe. «Manuprāt, šis ir tieši īstais brīdis, lai ieguldītu tīkla paplašināšanā un būt gataviem laikam, kad ekonomika sāks atveseļoties.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Skandi Motors pārdoto automašīnu skaits audzis par 7,5%

Žanete Hāka, 14.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu Mitsubishi un Nissan automobiļu oficiālā pārstāvja Latvijā Skandi Motors pārdoto jaunu automašīnu skaits 2014.gadā, salīdzinot ar 2013.gadu, ir pieaudzis par 7,5%, informē uzņēmuma pārstāve Liene Kindzule.

Skandi Motors 2014.gadā ir pārdevis 1023 jaunas automašīnas. Hyundai – 338, Mitsubishi – 214, Nissan – 471.

Tādējādi decembrī Skandi Motors tirgus daļa jaunu vieglo auto tirgū sasniedza 12,15%.

Pēc Skandi Motors novērojumiem, 2014. gadā jaunu vieglo auto tirgus ir piedzīvojis izaugsmi un ir vērojama auto tirgus atkopšanās. Analizējot un pētot patērētāju paradumus, Skandi Motors novērojis, ka privātpersonu segmentā aizvien vairāk iegādājas tieši jaunus automobiļus.

Visvairāk pirktie Skandi Motors modeļi pagājušajā gadā bija Nissan Qashqai, Hyunda i30, Nissan Juke, Mitsubishi Outlander, Mitsubishi L200 un Hyundai i20.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oficiālais Hyundai zīmola pārstāvis Skandi Motors atzīts par labāko Hyundai pārstāvi Baltijas valstīs.

Vērtēšanas kritēriji, izvēloties labāko dīleri Baltijā, ietvēra vairākus būtiskus aspektus, tostarp klientu apmierinātības novērtējumu, uzņēmuma finansiālo stabilitāti, tirdzniecības konsultantu, kā arī servisa meistaru zināšanu līmeni un spēju pielāgoties dažādām situācijām.

Skandi Motors Hyundai zīmola vadītājs Uģis Dermanis to uzskata par nozīmīgu pēdējo gadu darba novērtējumu. “Nav noslēpums, ka Hyundai zīmola attīstība ir vairojusi konkurenci starp Hyundai Baltijas dīleriem. Modeļu klāsts, kas ietver klasiskos iekšdedzes motorus, hibrīdmodeļus un elektroauto, pieprasa daudzpusīgas zināšanas ne tikai pārdošanas, bet arī pēcpārdošanas procesā,” tā U.Dermanis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Skandi Motors apgrozījums sasniedz 25 milj. LVL

, 03.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai automobiļu oficiālais pārstāvis Latvijā - SIA Skandi Motors 2007.gadu noslēdzis ar 25 milj. LVL neto apgrozījumu un 1748 pārdotiem automobiļiem, Db.lv informēja uzņēmuma pārstāvji.

Pārdotākie auto modeļi 2007.gadā bija Hyundai Getz (498 automobiļi), Hyundai Santa Fe (402 automobiļi), Hyundai Sonata (180 automobiļi) un Hyundai Tucson (179 automobiļi). Panākumus guva arī gada nogalē Latvijas tirgū ienākušais Hyundai i30, kas radīts īpaši Eiropas tirgum. Aizvadītajā gadā Skandi Motors pārdevis 113 automobiļus Hyundai i30.

Skandi Motors valdes loceklis Ainārs Liljē saka, ka ''aizvadītais gads Latvijas jaunu automobiļu tirgū bija pārmaiņu gads – ja tā sākums bija entuziasma pilns un ar strauju izaugsmi, tad gada otrā pusē Latvijas valdības ieviestie inflācijas samazināšanas pasākumi bremzēja tirgus attīstību. Skandi Motors pārdošanas apjomi aizvadītajā gadā bija stabili. Salīdzinājumā ar 2006.gada rezultātiem, vērojams neliels samazinājums, taču tas vairāk skaidrojams ar 2006.gadā notikušo ievērojamo Valsts policijas pasūtījumu - kopumā 566 Hyundai automobiļu, kas sastādīja vairāk kā ¼ daļu no togad Skandi Motors pārdotajiem automobiļiem''.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv aptaujāja vairākus automašīnu dīlerus Latvijā, lai uzzinātu, vai grozījumi likumā par nodokli automašīnām ar motora tilpumu virs 3 000 kubikcentimetriem ir ietekmējuši automašīnu tirdzniecību.

Skandi motors

Skandi Motors 2007. gada pirmajos divos ceturkšņos pārdevis 992 automašīnas, kas ir par 148 automašīnām vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn.

Vispieprasītākā automašīna Skandi motors šogad līdz šim bijusi Hyundai Getz. Kopumā šogad pārdotas 332 Hyundai Getz automašīnas.

Uz Db.lv uzdoto jautājumu, vai nesen uzliktais nodoklis automašīnām ar motora tilpumu virs 3 000 kubikcentimetriem ir ietekmējis pircēju izvēli, Skandi motors pārstāvji atbildēja: "Sakarā ar nodokli automašīnu pārdošanā nav krasu izmaiņu, var teikt, ka Skandi Motors darbību tas nav ietekmējis".

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

BAN un „Skandi Motors” klientiem iespēja remonta laikā lietot maiņas auto

Ieva Mārtiņa [email protected], 01.12.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošināšanas a/s „Baltijas Apdrošināšanas Nams”, pateicoties sadarbībai ar oficiālo Hyundai automašīnu izplatītāju Latvijā SIA „Skandi Motors”, sākusi piedāvāt saviem klientiem jaunu papildus servisu - iespēju ceļu satiksmes negadījumā bojātā auto vietā, tā remonta laikā lietot maiņas automašīnu. „Skandi Motors” autosalonā iegādāto auto īpašnieki, kuri savu transportlīdzekli apdrošinājuši „Baltijas Apdrošināšanas Nams” un iegādājušies KASKO polisi, turpmāk varēs lietot maiņas automašīnu, ja bojātā auto remonta laiks aizņems vairāk par vienu nedēļu. „Automašīnas remontam nepieciešamās detaļas reizēm ir jāpasūta no piegādātāja, tādēļ remonta laiks mēdz būt garāks par nedēļu. Lai mūsu klienti nejustu neērtības, piedāvājam remonta laikā bez maksas lietot kādu no mūsu automašīnām,” saka Ainārs Liljē, SIA „Skandi Motors” valdes loceklis. BAN ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība, kas, sadarbībā ar SIA „Skandi Motors” saviem klientiem piedāvā šādu servisu. BAN izvērtēs līdzīgu papildus pakalpojumu ieviešanu nākotnē arī citu autosalonu klientiem. Apdrošināšanas sabiedrībai ir izveidojusies sadarbība ar vairākiem autosaloniem Rīgā, kuros tiek piedāvātas BAN KASKO polises – „Skandi Auto” (Mitsubishi oficiālais izplatītājs Latvijā), „Skandi Motors” (Hyundai), „Aura Auto” (Mitsubishi), „Bensons Auto” (Honda), „Auto Italia” (Fiat, Alfa Romeo, Lancia), „Inchcape Motors Latvia” (Mazda) un „VEHO” (Citroen).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai, Nissan un Mitsubishi oficiālais dīleris Latvijā SIA Skandi Motors pēc 499 389 latu zaudējumiem 2010.gadā pērn spējis nopelnīt 902 279 latus, liecina SIA Firmas.lv informācija.

2009.gadā kompānijas zaudējumi bija 511 218 lati.

Ievērojami - par 108% - audzis arī Skandi Motors apgrozījums: no 13,5 miljoniem latu 2010.gadā līdz 28,15 miljoniem latu pērn. 2009.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 9,2 miljoni latu.

Skandi Motors vadības ziņojumā labie finanšu rezultāti skaidroti ar jaunu auto pārdošanas strauju atdzīvošanos - salīdzinājumā ar 2010.gadu pērn tas esot audzis par 78%.

Tāpat veiksmes pamatā bijusi spēja ātri pielāgoties izmaiņām tirgū, piemēram, 2011.gada martā Japānā notikusī zemestrīce lika saprast, ka konkurentiem pieejamo auto skaits būs ierobežots, tāpēc Skandi Motors pārorientējis naudas resursus uz visu pārstāvēto auto zīmolu pieejamo auto iegādi un nodrošināšanu krājumos. Tas ļāvis veikt aktīvu pārdošanu ar normāliem uzcenojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Pārdotākais no Hyundai - Getz

, 15.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No piedāvātajiem 11 Hyundai auto modeļiem pārdotākais pērn Latvijā bijis Hyundai Getz, kurš mazajā klasē ierindojies pirmajā vietā ar 1065 pārdotām automašīnām, liecina Skandi Motors sniegtā informācija.

Oficiālā Hyundai automašīnu dīlera Latvijā SIA Skandi Motors 2006. gada pārdošanas apjomi salīdzinājumā ar 2005. gadu ir palielinājušies par 155% (pēc CSDD statistikas datiem), Db.lv informēja uzņēmums. 2006. gadā SIA Skandi Motors pārdevis 2464 automašīnas.

No piedāvātajiem 11 Hyundai auto modeļiem pārdotākais bijis Hyundai Getz, kurš mazajā klasē ierindojās pirmajā vietā ar 1065 pārdotām a/m.

2007. gadā SIA Skandi Motors plāno saglabāt šādu pozīciju Latvijas a/m tirgū un pārdot līdzīgu skaitu jauno Hyundai automašīnu. 2007. gadā tiks realizēta uzņēmuma paplašināšanās, atverot divus jaunus Skandi Motors autosalonus un autoservisus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Skandi motors kļūs par oficiālo Nissan pārstāvi arī Kurzemē

Vēsma Lēvalde, 17.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2010. gada oktobra Skandi motors Liepājas filiāle kļūs par Nissan oficiālo pārstāvi Kurzemē. Līdz šim Liepājas autosalons darbojās kā Mitsubishi un Hyundai pārstāvis.

Par to presi informēja Skandi Motors Liepājas filiāles vadītājs Uģis Deķeris. Lai gan automašīnu tirgū pērn bija vērojams straujš kritums, Liepājas filiāle esot izdzīvojusi, un tas vērtējams kā panākums, uzskata U. Deķeris. Šogad Liepājā pārdotas vien 12 jaunas automašīnas, taču nedaudz aktīvāks esot mazlietoto auto tirgus. Filiāle sniedz arī iespēju lietotu auto atstāt kā pirmo iemaksu par jaunu auto.

Lielāko apgrozījuma daļu filiālei dodot serviss – automašīnu remonts un apkope, jo servisa pakalpojumus te piedāvā visām automašīnu markām. Skandi motors pērn papildinājis servisa aprīkojumu ar diviem pacēlājiem, kā arī pieņēmis darbā vēl četrus cilvēkus. Līdz ar to Skandi motors Liepājā dod darbu 25 cilvēkiem. Skandi motors Liepājas filiāli atklāja pims diviem gadiem – 2008. gada septembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Skandi Motors atgriežas peļņā

Žanete Hāka, 05.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn SIA Skandi Motors apgrozījums sasniedza 27,142 miljonus eiro, un, salīdzinot ar 2012. gadu apgrozījums ir samazinājies par 7,6%, liecina Lursoft dati.

Pretstatā 2012.gadam, kuru auto tirgotājs noslēdzis ar 223,18 tūkstošu eiro zaudējumiem, pērn gūta 93,099 tūkstošu eiro peļņa.

Skandi Motors norāda, ka kopējais Latvijas autotirgus ir turpinājis kritumu arī 2013. gadā – jaunu pasažieru un vieglā komerctransporta apjoms ir krities par 1% salīdzinājumā ar 2012. gadu. Kā galveno iemeslu kritumam SIA Skandi Motors vadība min aizvien zemo uzņēmumu un iedzīvotāju pirktspējas līmeni, kur pēdējā gadījumā lielu negatīvu iespaidu atstāj pelēkā sektora esamība atalgojumos un attiecīgi līzinga pirkšanas iespēju nepieejamība.

Uzņēmuma lielākais īpašnieks ar 90,99% kapitāldaļu ir Valdis Spredzis, atlikušo 9,01% kapitāldaļu īpašnieks ir Kaspars Pone. V. Spredzim pieder vēl divi uzņēmumi SIA Skandi Apdrošināšanas Brokeri un SIA MML Imports.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Skandi Motors: pērkot jaunu auto, priekšroku dod krossoveriem un apvidus auto

Dienas Bizness, 02.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai, Mitsubishi un Nissan automobiļu oficiālais pārstāvis Latvijā - SIA Skandi Motors 2012.gadu noslēdzis ar 20,7 miljonu latu neto apgrozījumu un 1 028 pārdotiem automobiļiem. Kā secina uzņēmums, turpinās tendence, kad, izvēloties jaunu automobili, priekšroka tiek dota nevis ekonomiskajiem kompaktlases, bet gan apvidus automobiļiem un krossoveriem.

Pārdotākie automobiļu modeļi Skandi Motors 2012. gadā bija Hyundai ix35 (141 pārdots automobilis), Mitsubishi Outlander (76 automobiļi), Nissan Qashqai (97 automobiļi). Taču visvairāk (260) uzņēmums pārdevis Nissan Juke automašīnas.

Skandi Motors valdes loceklis Ainārs Liljē atzīst, ka 2012. gadā nozarē bijusi vērojama pastiprināta konkurence, kas ir viens no iemesliem, kādēļ nav sasniegti plānotie finanšu rezultāti.

SIA Skandi Motors ir Hyundai, Nissan, Mitsubishi automobiļu oficiālais pārstāvis Latvijā. Uzņēmuma autocentri atrodas Rīgā un Liepājā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atklāšanas dienā Skandi motors autocentrs Liepājā noformē pirmo pirkumu

Vēsma Lēvalde, Db, 12.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu Hyundai oficiālais dīleris Skandi Motors 12. septembrī atklāja automašīnu Mitsubishi un Hyundai autocentru Liepājā. Jau pirmajā dienā noformēts pirmais automašīnas pirkums līzingā - iegādāta automašīna MitsubishiOutlander. 2009. gadā Liepājas filiāle plāno pārdot ap 200 automašīnu, Db informēja filiāles vadītājs Uģis Deķeris.

Būvniecība, ieskaitot projektēšanu, izmaksājusi vairāk nekā divus miljonus latu. Autocentrs ir 2500 kvadrātmetru plašs, tostarp 790 kvadrātmetri paredzēti jauno automašīnu tirdzniecībai, 850 kvadrātmetri - automašīnu servisam. Autocentra nomnieks ir SkandiMotors filiāle Liepāja.

SkandiMotors ir oficiālais automašīnu Hyundai auto tirgotājs, bet Liepājā dīleris tirgos arī Mitsubishi automašīnas. Skandi Motors šogad septiņos mēnešos pārdeva 665 jaunas Hyundai automašīnas, kas ir par 42,4% mazāk nekā pērn šajā laikā, savukārt pērn gadā kopumā dīleris pārdeva 1748 Hyundai automašīnas, kas ir par 29,1% mazāk nekā 2006.gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Skandi Motors pārjauno komercķīlu 2,4 miljonu eiro vērtībā

Žanete Hāka, 06.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Skandi Motors pārjaunojusi 2014. gada septembrī reģistrētu komercķīlu, liecina Lursoft dati.

Pieejamā komercķīlas izziņa rāda, ka par labu SIA Nordea Finance Latvia Skandi Motors 2,376 miljonu eiro vērtībā ieķīlājis krājumus kā lietu kopību uz ieķīlāšanas brīdī, kā arī lietu kopības nākamās sastāvdaļas.

Lursoft rīcībā esošie dati rāda, ka 2013. gadā Skandi Motors, kas nodrošināja 103 darbavietas, apgrozīja 27,143 miljonus eiro. Automobiļu un citu vieglo transportlīdzekļu pārdošanas uzņēmums 2013. gadā nopelnīja 93,099 tūkstošus eiro pēc nodokļu nomaksas.

Skandi Motors ir iekļauts Lursoft un laikraksta Dienas Bizness kopīgi veidotajā Latvijas lielāko uzņēmumu TOP 500 sarakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hyundai un Mitsubishi dīleris Skandi Motors Liepāja oficiāli kļuvis par Nissan zīmola pārstāvi Kurzemē.

Novembra sākumā Skandi Motors Liepāja ir oficiāli pilntiesīgs veikt jaunu Nissan automašīnu tirdzniecību, Nissan garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus.

«Tikai gada sākumā ieguvām tiesības pārstāvēt Nissan zīmolu Skandi Motors autocentrā Rīgā, Lielirbes ielā, un ir patiess prieks, ka tik īsā laika periodā esam paplašinājuši savu darbību un piepildījuši savu mērķi būt tuvāk esošajiem un arī potenciāliem Nissan klientiem Kurzemē, Nissan zīmolu apkalpojot arī Liepājā. Uzskatu, ka nākotnē mūsu primārais uzdevums ir nodrošināt arī Nissan klientiem garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus, ātras un precīzas diagnostikas iespējas, ražotāja prasībām atbilstošus remontdarbu veikšanas procesu, kurā tiek izmantots piemērots aprīkojums, instrumenti un Nissan oriģinālās rezerves daļas. Neizpaliek arī jaunu Nissan automašīnu pārdošana,» saka Skandi Motors valdes loceklis A.Liljē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Brilliance Motors, A/S United Motors filiāle, kas pārstāv BMW un MINI zīmolus Igaunijā, parakstījusi oficiālu importa līgumu ar HSO Motors Europe, pamatojoties uz kuru Brilliance Motors pārstāvēs Brilliance automašīnas Igaunijā, Latvijā un Lietuvā, Db.lv informēja United Motors valdes loceklis Kaljo Karilaid.

A/S United Motors valdes loceklis un izstrādes projektu vadītājs Kaljo Karilaid pastāstīja, ka Brilliance Motors ir filiāle, kas tika izveidota tieši Brilliance zīmola pārstāvēšanai Baltijas valstīs. "Brilliance ir jauna transportlīdzekļu līnija, kas izveidota BMW un ķīniešu sadarbības rezultātā un jau ražo automašīnas Ķīnā kopuzņēmumā ar BMW," informēja Karilaida kungs. "Šim jaunajam zīmolam piemīt milzīgs potenciāls un tieši tādēļ mēs izlēmām par labu pārstāvniecībai arī Baltijas valstīs."

Pēc Karilaida kunga teiktā, SIA Brilliance Motors būs atbildīga par dīleru tīkla izveidi un zīmola imidža veidošanu visās trīs valstīs. Šobrīd Brilliance Motors notiek vadītāja pieņemšanas process, pēc kura tiks uzsāktas jau konkrētākas sarunas ar potenciālajiem dīleriem. "Jau šobrīd ir jūtama interese par potenciālo Brilliance dīleru statusu, bet, kamēr mēs neesam parakstījuši vēl nekādus līgumus, jebkurš interesents ir laipni gaidīts pie sarunu galda kopā ar mums."

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Lielāko nekustamā īpašuma darījumu TOP 70

Lato Lapsa, Kristīne Jančevska, Baltic Screen, speciāli Db, 21.09.2007

Rīgas Brīvostas pārvalde februārī SIA Rīgas pasažieru terminālis pārdevusi 59 890 kvadrātmetrus zemes ar muitas ēku Eksporta ielā 3a, 3b.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākais līdz šim reģistrētais nekustamā īpašuma pirkuma darījums: SIA PK Investments (AS Pro Kapital un divu Igaunijā reģistrētu kompāniju meitasuzņēmums) šā gada martā par 103,04 miljoniem latu pārdevusi tirdzniecības centru Domina - 8,13 hektārus zemes ar divām būvēm Ieriķu ielā 3. Uzzini, kuri ir citi lielākie darījumi!

Oficiālo lielo - miljons latu vai vairāk - nekustamā īpašuma darījumu skaits Rīgā strauji sarūk: pagājušā gada otrajā pusgadā tādu bija vismaz 55, bet šā gada pirmajā pusgadā - vairs tikai 36.

Īpaši lielo darījumu skaits galvaspilsētā pastāvīgi pieauga kopš 2005. gada pirmā pusgada, kad tikai 20 darījumu summa bija viens miljons latu vai lielāka un lielākā oficiālā darījuma summa bija 3,67 miljoni latu. Pagājušā gada pirmajā pusgadā virs miljona latu jau bija veseli 55 darījumi, virs miljona dolāru - vismaz 87. Savukārt šā gada pirmais pusgads gan ir atnesis absolūto viena darījuma summas rekordu, Vācijas uzņēmumam par vairāk nekā 103 miljoniem latu iegādājoties tirdzniecības centru Domina un tā zemes platības. Toties oficiālo - zemesgrāmatās fiksēto - darījumu virs miljona latu bijis tikai 36, virs miljona dolāru - tikai 60.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikas padome energoefektīvām ekonomikām (The American Council for an Energy-Efficient Economy's) savā desmitajā ikgadējā Zaļāko automašīnu sarakstā iekļāvusi tikai Āzijas ražotāju spēkratus, ziņo CNN.

1. vieta piešķirta Honda Civic GX. Motors: 1.8 litru 4 cilindru; 5 ātrumu automātiskā pārnesumkārba; degviela - dabasgāze.

2.vieta - Toyota Prius. Motors: 1.5 litru 4 cilindru; variātors; degviela - benzīns.

3.vieta - Honda Civic Hybrid. Motors: 1.3 litru 4 cilindru; variātors; degviela - benzīns.

4.vieta - Nissan Altima Hybrid (pirmais Nissan hibrīdauto). Motors: 1.3 litru 4 cilindru; variātors; degviela - benzīns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Darbu uzsāk Kredītu reģistrs

, 02.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2008. gada 1.janvāra sācis darboties Kredītu reģistrs – datu bāze par visu kredītņēmēju saistībām pret Latvijas finanšu tirgus dalībniekiem, kuri ir Kredītu reģistra dalībnieki. Šādā pilna spektra Kredītu reģistrā integrēta arī Parādnieku reģistra datu bāze (veidota kopš 2003. gada vidus), ko arī turpmāk papildinās ar informāciju par negatīvo kredītvēsturi, t.sk. maksājumu kavējumiem, Db.lv informēja Latvijas Bankas preses sekretārs Mārtiņš Grāvītis.

Šādi reģistri darbojas lielākajā daļā ES valstu.

Reģistrs ļauj finanšu tirgus dalībniekiem precīzāk novērtēt aizņēmēju kredītspēju un efektīvāk vadīt kredītriskus, sniegs valstij papildu iespējas uzraudzības funkciju veikšanai un nodrošinās centrālo banku un Finanšu un kapitāla tirgus komisiju ar papildu datiem makroekonomikas analīzei.

Aizdevējam rodas iespēja gūt pilnu priekšstatu, kādas ir kredītņēmēja saistības pret Latvijas tirgus dalībniekiem, kuri ir Kredītu reģistra dalībnieki, iespēja precīzāk noteikt potenciālā aizņēmēja kredītrisku, efektivizēt kredīta cenas noteikšanu.

Reģistra esamība mēdz disciplinēt aizņēmējus, mudinot nopietnāk izvērtēt attieksmi pret kredītsaistību pildīšanu un kredītvēstures veidošanu. Savukārt visiem tiem, kuri godprātīgi pilda saistības, šis reģistrs ir labas kredītvēstures krātuve un apliecinājums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 28.septembrī, autodīleris Karlo Motors oficiāli atklāja Citroën autosalonu Mežciemā, Biķernieku ielā 120, tādā veidā paziņojot par turpmāko biznesa attīstības virzienu – automašīnu multibrendu tirdzniecību, akcentu liekot tieši uz Francijas automašīnu modeļiem. Autosalona rebrendingā un remontā ieguldīti aptuveni 200 tūkstoši eiro.

«Mēs sākām strādāt jau augusta beigās, un patlaban autosalonā ir pārstāvēti visi Citroën markas modeļi, tostarp, komerctransports, un mēs piedāvājam arī pilna servisa apkalpošanu Citroën automašīnām,» DB pastāstīja Karlo Motors valdes locekle Solvita Koemeca.

Ar laiku, kad salonā atgriezīsies līzingā ņemtās automašīnas, tajā tiks piedāvāti arī mazlietoti Citroën modeļi. Salonā tiks veikta arī pilna Škoda markas automašīnu servisa apkalpošana.

Karlo Motors pieder arī autosalons Kleistu ielā, kura platība ir 25 tūkstoši m2, un tajā tiek pārdotas Škoda markas automašīnas. Tiesa gan, 1. oktobrī beidzas līgums par Škoda pārdošanu Latvijā, tādēļ dīleris nolēmis pārorientēt darbību uz citu automašīnu tirdzniecību. Servisa apkalpošana gan Škoda, gan Volkswagen marka automašīnām Kleistu ielā aizvien tiks piedāvāta, tāpat arī remonta un krāsošanas pakalpojumi kravas automašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Mūsa Motors Rīga direktoru Andreju Masuli

Lelde Petrāne, 13.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Andrejs Masulis, Mūsa Motors Rīga direktors. «Mūsa Motors Rīga ir viens no vecākajiem autodīleriem Latvijā – strādājam no 1993. gada. Pārstāvam Dacia, Renault un Volvo zīmolus,» par savu uzņēmumu stāsta A. Masulis.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šajā nozarē nonācu gluži nejauši. Mana pirmā darba vieta bija uzņēmums Interlatvija, kurā mani ievēroja firmas WESS dibinātāji un piedāvāja darbu. Joma ātri iepatikās un nu strādāju autobiznesā jau gandrīz 22 gadus. Savukārt SIA Mūsa Motors Rīga strādāju kopš 1997. gada. Iemesli, kāpēc esmu šeit, galvenokārt ir Mūsā esošā demokrātiskā gaisotne, kolektīvs un uzņēmuma īpašnieku uzticēšanās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pazīstamais Hyundai markas pārstāvis Skandi Motors ir noslēdzis sadarbības līgumu ar reģionālo Nissan importētāju Nissan Nordic Europe, lai no 2010. gada Latvijā pārstāvētu arī Nissan zīmola intereses.

Skandi Motors valdes loceklis Ainars Liljē pastāstīja, ka šobrīd tiek kārtotas pēdējās formalitātes, lai jau nākamā gada sākumā Nissan klienti varētu izmantot servisa pakalpojumus, savukārt no janvāra vidus Lielirbes ielas autosalonā līdzās Mitsubishi un Hyundai markas automobiļiem tiks izveidota speciāla Nissan automobiļu tirdzniecības zona. A. Liljē atzina, ka jaunā pārstāvja primārais uzdevums būs nodrošināt Nissan klientiem garantijas un pēcgarantijas pakalpojumus, kā arī Nissan modeļiem nepieciešamās rezerves daļas. Nissan Nordic Europe Baltijas reģiona vadītājs Margus Miks (Margus Mikk) izteica gandarījumu par noslēgto sadarbības līgumu, uzsverot, ka Nissan markai šobrīd ir vitāli nepieciešams uzticams partneris, un Skandi Motors tāds esot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Masīvāk dzēš kredītus

Autore: Ieva Mārtiņa, Db, 23.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mājokļu kredītu dzēšanas un jaunu kredītu skaita būtiska samazinājuma dēļ 3. ceturksnī kredītu skaita pieaugums bijis 10 reizes mazāks nekā pērn.

Iespējams, daudzi iedzīvotāji dzēsuši pirms pieciem un vairāk gadiem banku izsniegtos kredītus, kuriem termiņš bija 5 - 10 gadi. Tāpat nav izslēgts, ka no kredītiem iedzīvotāji «atbrīvojušies» tieši pēdējā laikā, iedarbojoties inflācijas apkarošanas plānam, kam iemesli savukārt var būt dažādi, t.sk. pārdots spekulatīvos nolūkos kredītā pirktais dzīvoklis. Tā kā dažās lielajās bankās jaunu kredītu skaits 3. ceturksnī samazinājies pat 2.5 reizes, kopumā kredītu skaita pieaugums uzrādīja niecīgu kāpumu - vien 850 kredītus iepretim 8088 kredītiem pērnā gada 3. ceturksnī, liecina Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) dati. Arī FKTK speciāliste Irīna Ivanova Db atzina, ka nelielais pieaugums skaidrojams ar kredītu dzēšanu, bet jauni kredīti netiek izsniegti tik daudz. Diemžēl FKTK nevarēja pateikt, kādas bija tieši jauno kredītu skaita pieauguma izmaiņas. SEB Unibankas Privātpersonu apkalpošanas atbalsta pārvaldes vadītājs Arnis Škapars minēja, ka kredītu dzēšana notiek katru dienu pēc kredīta atmaksas grafika, kas ir atrunāts noslēgtajā kredīta līgumā un kas ir prognozējama, bet ir arī neprognozējamas kredītu dzēšanas situācijas, kad klients daļēji vai pilnībā pirms termiņa dzēš savu kredītu, pārdodot esošo īpašumu, iegūstot mantojumu vai sekmīgas biznesa attīstības rezultātā. «Mums reizēm ir grūti pieņemt, ka tik strauji dažādu rādītāju pieauguma tempi, arī kreditēšanas, nevar būt mūžīgi, tāpēc ir vēlēšanās meklēt kādas papildu nianses, kā skaidrot esošo situāciju kreditēšanā,» tā A.Škapars. Pēc viņa teiktā, inflācijas apkarošanas plānā iekļautās lietas ir ietekmējušas mājsaimniecību aizņemšanos, jo kredītu var saņemt tikai tad, ja ir legālie ienākumi, kā arī jānodrošina līdzekļi pirmajai iemaksai. Tāpat nogaidošā attieksme no klientu puses lielā mērā ir saistīta ar cerībām uz nekustamā īpašuma tirgus stabilizāciju. Cilvēki, kam dzīvokļa iegāde nav akūta, šobrīd nesteidzas, domā A.Škapars.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

No jauna izsniegto kredītu zemās likmes atvieglojušas kredītu atmaksu

Dienas Bizness, 27.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mājsaimniecību un nefinanšu sabiedrību eiro no jauna izsniegto kredītu procentu likmes pērn turpināja sarukt, sasniedzot zemāko Latvijā kopš neatkarības atgūšanas novēroto līmeni, liecina Latvijas Bankas pārskatā publicētā informāciju.

No jauna izsniegto kredītu zemās procentu likmes arvien vairāk ietekmēja esošo kredītu procentu likmes, ļaujot nefinanšu sabiedrībām un mājsaimniecībām ietaupīt uz kredītu maksājumu rēķina, atviegloja kredītu atmaksāšanu, uzlaboja kredītu kvalitāti un veicināja patēriņu.

Zemo kredītu procentu likmju pozitīvo ietekmi uz nefinanšu sabiedrību un mājsaimniecību pieprasījumu pēc jauniem kredītiem mazināja trūkumi uzņēmējdarbības vides stabilitātē un paredzamībā, kā arī kredītņēmēju neatbilstība kredītiestāžu izvirzītajiem kredītu standartiem. Mājsaimniecību kredītu atlikuma procentu likmes 2017. gadā turpināja samazināties, taču daudz lēnāk.

Esošo mājokļa iegādei eiro izsniegto kredītu vidējā svērtā procentu likme 2017. gadā svārstījās 2.2–2.3% līmenī, savukārt attiecīgā patēriņa kredītu un pārējo mājsaimniecībām izsniegto kredītu vidējā svērtā procentu likme svārstījās 11,5–11,8% līmenī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Kā kreditēšanas tendences vērtē uzņēmumi un kā - bankas?

Žanete Hāka, 05.01.2018

1. attēls. MVU pieprasījums pēc kredītiem banku un uzņēmumu vērtējumā

(par pieprasījuma pieaugumu ziņojošo banku neto skaits un par finansējuma vajadzību pieaugumu ziņojošo uzņēmumu neto skaits, %)

Piezīmes:

1 – vidēji 1. un 2. gada ceturksnī;

2 – līdz 2014. gadam ir pieejami dati par banku vērtējumu par uzņēmumu pieprasījumu kopumā, neizdalot MVU sektoru;

3 – vidēji banku kredītiem un banku kredītlīnijām, overdraftiem, kredītkartēm 1. pusgadā;

4 – aptaujas dati par uzņēmumu finansējuma pieejamību publicēti par 2009., 2011. un 2013. - 2017. gadu Eiropas Komisijas mājas lapā.

Datu avots: Latvijas Bankas dati, Eiropas Komisijas mājas lapa, autora aprēķini

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienās spēcīga tautsaimniecības attīstība nav iedomājama bez finanšu sektora līdzdalības. Lai tautsaimniecība varētu sekmīgi attīstīties, uzņēmumiem, jo īpaši maziem un vidējiem (MVU), nepieciešamas ārējais finansējums. Lai gan pieejami dažādi alternatīvi finansējuma avoti, Latvijā ierastākā uzņēmumu finansējuma forma ir banku kredīti, norāda Latvijas Bankas ekonomiste Vija Mičūne.

Latvijā uzņēmumu kreditēšana pēdējo gadu laikā pakāpeniski atkopjas, taču vienmēr var vēlēties ko labāku. Tajā pašā laikā vairākās eiro zonas valstīs uzņēmumu kredītu procentu likmes ir zemākas un kredītu atlikuma pieaugums straujāks. Kas nosaka Latvijas uzņēmumu kreditēšana attīstības tendences?

Vairāki avoti sniedz atbildi uz jautājumiem par uzņēmumu kredītu pieprasījumu un piedāvājumu, kā arī tos iespaidojošiem faktoriem. Viens no šādiem avotiem ir eiro zonas banku kreditēšanas aptauja, kurā sniegts banku viedoklis par dažādiem kredītu veidiem, tostarp aizdevumiem uzņēmumiem. Eiro zonas bankas jau kopš 2003. gada katru ceturksni novērtē uzņēmumu kredītu piedāvājuma un pieprasījuma pārmaiņu virzienu un relatīvo lielumu, kā arī šīs pārmaiņas ietekmējošus faktorus [1]. Raksturojot kredītu standartus, kā arī piedāvājumu, bankas sniedz viedokli arī par kredītiem MVU.

Komentāri

Pievienot komentāru