Kā rāda Swedbank dati, salīdzinot ar pagājušā gada pirmo ceturksni, 2015.gada pirmajos trīs mēnešos (janvāris - marts) jauno auto līzinga tirgus audzis par 30%.

Pieprasītākie jaunie auto ir tā dēvētie pilsētas džipi - Nissan Qasqai, Nissan Juke un Toyota RAV4. Savukārt pieprasījums pēc lietoto auto iegādes līzingā salīdzinājumā ar pagājušā gada pirmo ceturksni šogad palielinājies par piekto daļu (20%), informē bankā.

«Šis pavasaris iezīmē «zaļo asnu» tendenci auto līzinga tirgū – redzam, ka pirmo reizi kopš pirmskrīzes laika pieprasījums ir stabils un no jauna izsniegtais Swedbank līzings finansējums auto iegādei pārsniedz portfeļa samazinājumu. Šāda tendence liecina, ka iedzīvotāji jūtas droši par savu finanšu stabilitāti jeb, vienkāršiem vārdiem sakot, viņiem ir stabila darba vieta ar regulāriem ienākumiem un viņi ar optimismu raugās nākotnē. To veicina arī fakts, ka auto nomaiņas procesu nevar atlikt ilgstoši, jo ar gadiem būtiski palielinās auto remonta izmaksas, un kādā brīdī jauna auto iegāde ir racionāli pamatots lēmums,» uzsver Swedbank Privātpersonu auto finansēšanas atbalsta nodaļas vadītājs Kaspars Sausais.

Tai pat laikā Latvijas iedzīvotāji biežāk iegādājas tieši lietotus auto. To apliecina arī līzinga darījumu skaits lietoto auto segmentā – 75% no kopējā apjoma. Pērkot lietotu auto, pircēji visbiežāk dod priekšroku sevi pierādījušiem zīmoliem – Volvo, Volkswagen un Audi. Izteiktākais klientu pieprasījums šobrīd vērojams pēc lietotām, ap 10 gadus vecām automašīnām, visbiežāk ar pagarinātu aizmuguri, domājot par visas ģimenes vajadzībām un maksimālu ietilpību. Analizējot Swedbank datus, vidējais automašīnas kalpošanas laiks vienam īpašniekam ir vidēji pieci gadi.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra