Finanses

Viļņas Fondu biržā sekmīgi ieviesta SAXESS tirdzniecības sistēma

Ainars Sedlenieks [email protected], 30.05.2005

Jaunākais izdevums

Šodien Viļņas fondu birža veiksmīgi pārgājusi uz Ziemeļvalstu kopīgo tirdzniecības sistēmu SAXESS, kuru jau kopīgi izmanto Kopenhāgenas, Stokholmas, Helsinku, Rīgas un Tallinas fondu biržas (visas ietilpst OMX grupā), kā arī Oslo un Islandes biržas. SAXESS ieviešana Viļņā ir vēl viens atskaites punkts ceļā uz vienotu Ziemeļvalstu un Baltijas valstu vērtspapīru tirgu. Šis pasākums ieņem nozīmīgu vietu reģiona vērtspapīru tirgus harmonizēšanā. Klienti būs ieguvēji no saskaņotiem tirdzniecības noteikumiem Ziemeļvalstu un Baltijas valstu biržās, kā arī no tā, ka visas astoņas biržas būs pieejamas vienā sistēmā. Tagad SAXESS tirdzniecības sistēmu, kā arī kopīgos NOREX biedru noteikumus izmanto visas Ziemeļvalstu un Baltijas valstu biržas: Kopenhāgenas, Oslo, Islandes, Stokholmas, Helsinku, Tallinas, Rīgas un Viļņas. OMX grupas ietvaros vienota Ziemeļvalstu un Baltijas valstu vērtspapīru tirgus izveide noris paralēli Baltijā un Ziemeļvalstīs. Pēc Viļņas pievienošanās tirdzniecības sistēmai pilnībā pabeigta vienota Baltijas tirgus izveidošana. Tallinas, Rīgas un Viļņas fondu biržas veido vienotu Baltijas tirgu, lai padarītu tos vienkāršāk pieejamus investoriem un mazinātu šķēršļus ieguldīšanai vērtspapīru tirgū. Baltijas biržām ir kopīgs vērtspapīru saraksts, kopīgs BALTIX indekss, kā arī saskaņoti emitentu iekļaušanas, informācijas atklāšanas un tirdzniecības noteikumi. Vienotais Baltijas tirgus arī atvieglo piekļūšanu statistikas datiem – tie visi atradīsies vienkopus kopīgajā mājas lapā internetā. Starpvalstu norēķini pēc DVD (vērtspapīru piegāde pret samaksu) principa notiek sistēmā, kura savieno Baltijas valstu vērtspapīru depozitārijus. Šie uzlabojumi paplašina investoru iespējas un vairāk pievērš ārvalstu investoru uzmanību Baltijas tirgum. Pirmajā tirdzniecības sistēmas ieviešanas dienā Viļņas biržā ārvalstu biedra statusu ieguvuši 5 biedri: SEB Latvijas Unibanka no Latvijas, SEB Eesti Uhispank, Lohmus, Haavel & Viisemann un Suprema Securities no Igaunijas, Fischer Partners Fondkommission AB no Zviedrijas. Lietuvas biržas biedrs Finasta jau apstiprināts par biedru, bet SEB Vilniaus Bankas iesniedzis pieteikumu biedra statusa iegūšanai Rīgas un Tallinas biržās. Tagad OMX Exchanges kopīgā tirdzniecības sistēma dod pieeju aptuveni 80 procentiem Ziemeļvalstu un Baltijas valstu akciju tirgus. OMX biržās tiek kotētas 677 uzņēmumu akcijas, kuru kopējā tirgus vērtība ir 600 miljardi eiro; darbojas 144 biedri.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kapitāla tirgus Latvijā – trešajā desmitgadē, bet joprojām vājš. Vai ir alternatīvas?

Latvijas Bankas ekonomists Egils Kaužēns, 29.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no svarīgām finanšu tirgus sastāvdaļām ir likvīds un efektīvs kapitāla tirgus. Ieguldījumi akcijās un obligācijās ir ilgtermiņa ieguldījumi.

Attīstīts kapitāla tirgus veicina vietējās un ārvalstu investīcijas, uzkrājumu efektīvāku izmantošanu, dodot iespēju krājējiem vairāk nopelnīt, kas īpaši aktuāli zemo procentu likmju apstākļos. Savukārt uzņēmējiem tas dažādo aizņemšanās iespējas uzņēmuma attīstības finansēšanai.

Turklāt lēmumi par investīcijām vai, tieši pretēji, lēmumi par neinvestēšanu ietekmē ne vien pašreizējo tautsaimniecības stāvokli, bet arī summējas tautsaimniecības turpmākās attīstības perspektīvā.

Kāpēc kapitāla tirgus ir tik nozīmīgs:

  1. Uzņēmumi, emitējot vērtspapīrus kapitāla tirgū, piesaista ilgtermiņa finansējumu – gan vietējo, gan ārvalstu, kas dod iespēju uzņēmumiem attīstīties un pilnveidot ražošanu vai pakalpojumu sniegšanu, diversificējot investoru loku;
  2. Mājsaimniecības un uzņēmumi var novirzīt savus uzkrājumus kapitāla tirgus vērtspapīros, kas parasti piedāvā augstāku ienesīgumu nekā noguldījumi bankās;
  3. Kapitāla tirgus dod iespēju sekot dažādu vērtspapīru procentu likmēm, kas ļauj spriest par piedāvājuma un pieprasījuma attiecību finanšu tirgū, par tirgus dalībnieku gaidām par riskiem un ekonomikas attīstību, finansēšanas nosacījumiem;
  4. Ekonomikas izaugsmes modeļos izaugsme ilgtermiņā ir atkarīga no kapitāla lieluma, un kapitāla tirgum ir būtiska loma šī kapitāla piesaistē un izvietojumā tautsaimniecībā;
  5. Labi funkcionējošs kapitāla tirgus palīdz sadalīt kapitālu pa dažādām nozarēm, uzņēmumiem tā, lai tiktu iegūts maksimāls labums tautsaimniecībā, – tiek meklēts optimums no paredzamā vērtspapīru ienākuma un riska.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Kapitāla tirgus attīstības formula – valsts lēmumi un pievilcīgi emitenti

Māris Ķirsons, 29.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kapitāla tirgus attīstība Latvijā ir atkarīga ne tikai no valsts noteiktajiem nosacījumiem, lielo valsts kapitālsabiedrību kotēšanas biržā, bet arī pašu emitentu labas korporatīvas pārvaldības, spējas ieinteresēt potenciālos investorus.

To rāda diskusija Kapitāla tirgus tendences Latvijā – kāds ir vietējā tirgus potenciāls? Nenoliedzami, ka Latvija kapitāla tirgus attīstībā atpaliek gan no Igaunijas, gan arī no Lietuvas; to varētu pārvarēt gan ar valdības lēmumiem, gan jaunu privātu emitentu ienākšanu biržā.

Redz valsts kompāniju trūkumu

“Būtiskākais, ar ko Latvija atšķiras no Lietuvas un Igaunijas, ir tas, ka biržā ir startējuši lieli valstij piederoši uzņēmumi – Igaunijas valstij piederošā AS Tallinas osta un Lietuvas valstij piederošā AS Ignitis grupa,” skaidro AS Nasdaq Riga valdes priekšsēdētāja Daiga Auziņa-Melalksne. “Problēmas sakne – maz tirgus dalībnieku, maza tirgus kapitalizācija (mazāk par 10% no IKP), bet, piemēram, Zviedrijā kapitalizācija ir lielāka par šīs valsts IKP; jāmeklē cēloņi, kāpēc ir tik maz dalībnieku,” skaidro AS DelfinGroup padomes loceklis Gatis Kokins.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas aviokompānija flyLAL ar agresīvu cenu politiku nolēmusi ielauzties Latvijas aviotirgū, tādējādi saasinot konkurenci.

Aviosabiedrība flyLAL-LithuanianAirlines, jau sākot ar 30. martu, uzsāks lidojumus no Rīgas uz Viļņu, tādējādi piedāvājot Latvijas klientiem plašas iespējas caur Viļņas lidostu nokļūt 14 dažādos galamērķos Rietumeiropā, kā arī Maskavā un Kijevā. Lielākā daļa galamērķu tieši pārklājas ar Latvijas aviokompānijas airBaltic reisiem, radot tiešās konkurences apstākļus starp abām aviokompānijām. Abām aviokompānijām jau ir sīvas konkurences apstākļi Viļņas lidostā, kur airBaltic 2006. gadā izspieda Lietuvas nacionālo aviokompāniju no līderpozīcijām. Vēl 2005. gadā Lietuvas aviokompānija pārvadāja 40.4% visu Viļņas lidostas pasažieru, bet airBaltic vien 25%, savukārt jau 2006. gadā attiecība bija 28.7% pret 32.49% par labu airBaltic. 2007. gadā šī starpība pieauga - 36.1% pret 27.6% par labu airBaltic. «Varbūt par ne visiem 100%, bet nosacīti to, protams, varat saukt arī par mūsu atbildes gājienu,» ienākšanu Rīgā komentē flyLAL ārējo sakaru direktors Ļutaurs Tarabrins (Liutauras Tarabrinas).

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Gads Rīgas Fondu biržā: +3%

, 27.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācija par Rīgas Fondu biržas darbību 2007.gadā liecina, ka pērnā gada beigās Rīgas Fondu biržas akciju emitentu kapitalizācija bija 1,475 miljardi latu, kas ir par 3% vairāk nekā 2006. gada beigās.

Aizvadītais gads Rīgas Fondu biržā vērtējams kā veiksmīgs, jo pērn gan pieaudzis tirdzniecības apgrozījums, gan biržas indekss OMXR septembra vidū sasniedza savu visu laiku augstāko vērtību - 759,44 punktu atzīmi. Tiesa, finanšu tirgus pērn rudenī atvēsināja krīze ASV nekustamo īpašumu tirgū un tas, protams, arī ietekmēja Rīgas Fondu biržas rādītājus, Db.lv informēja Rīgas Fondu biržas Korporatīvo komunikāciju departamenta speciāliste Aija Brasliņa.

"Latvijas iedzīvotāji 2007.gadā sāka vairāk aizdomāties par to, ka naudu var ne tikai tērēt, bet to var arī ieguldīt. Akcijas ir viens no ieguldījumu veidiem, kas pasaulē ir ļoti populārs un ar augstu ienesīgumu. To mēs pagājušajā gadā varējām arī ļoti labi redzēt Baltijas vērtspapīru tirgū, jo veiksmīgi izvēloties uzņēmumu, kura akcijās ieguldīt, gada laikā bija iespējams nopelnīt pat trīs reizes vairāk, nekā sākotnēji investēts. Gada beigās gan arī varējām redzēt, ka, investējot akcijās, kurām ir augstāks ienesīgums, pastāv risks. Taču jāatceras, ka akciju tirgos šādas situācijas periodiski atkārtojas, tāpat kā kritumiem parasti seko cenu kāpumi," norāda Daiga Auziņa – Melalksne, Rīgas Fondu biržas vadītāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

flyLAL un airBaltic uz kara takas

Oskars Prikulis, 67084403, 01.10.2008

«Mēs nepametīsim Lietuvas tirgu, tomēr reisu skaits noteikti samazināsies,» reaģējot uz Lietuvas tiesas lēmumu uzlikt arestu airBaltic īpašumiem, uzsver airBaltic prezidents Bertolts Fliks — tuvākajā laikā tikšot slēgta daļa no nerentablajiem Viļņas maršrutiem.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar Viļņas apgabaltiesas uzlikto arestu airBaltic īpašumiem, aviokompānija grasās samazināt reisu skaitu Lietuvā, palielinot reisu skaitu Rīgā.

«Mēs nepametīsim Lietuvas tirgu, tomēr reisu skaits noteikti samazināsies,» reaģējot uz Lietuvas tiesas lēmumu uzlikt arestu airBaltic īpašumiem, uzsver airBaltic prezidents Bertolts Fliks — tuvākajā laikā tikšot slēgta daļa no nerentablajiem Viļņas maršrutiem.Pilnībā no Lietuvas tirgus gan airBaltic neaizies un savu bāzi Viļņā neslēgs. «Mēs nepametīsim Lietuvas tirgu, tomēr reisu skaits noteikti samazināsies,» uzsver airBaltic prezidents Bertolts Fliks - tuvākajā laikā tikšot slēgta daļa no nerentablajiem Viļņas maršrutiem. Vienlaikus līdz gada beigām tikšot atklāti pieci jauni reisi no Rīgas uz citiem galamērķiem. Tāpat parādījušās spekulācijas, ka airBaltic turpmāk varētu Lietuvā operēt caur Kauņas lidostu. Šobrīd Lietuvas tirgus ienes ievērojamu daļu no airBaltic ienākumiem - no Viļņas Latvijas aviokompānija apkalpo 20 maršrutus, kamēr no Rīgas 47 maršrutus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Latvijas tilti un Kauno keliai lūdz Eiropas Savienības Tiesas skaidrojumu lietā par Viļņas rietumu apvedceļa būvdarbu konkursu

LETA, 12.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas tilti un uzņēmums Kauno keliai vērsušies pie Lietuvas apelācijas tiesas, kas izskata to sūdzību saistībā ar lēmumu noraidīt prasību atcelt konkursu par Viļņas rietumu apvedceļa trešās kārtas būvdarbiem, un lūguši to vērsties pēc skaidrojuma Eiropas Savienības (ES) Tiesā.

Norādīts, ka šis gadījums Lietuvas tiesu praksē licis pievērst uzmanību vairākiem līdz šim nepētītiem jautājumiem saistībā ar ES direktīvu piemērošanu atklāto iepirkumu procedūrās Lietuvā, kuru risināšanai nepieciešams detalizēts Eiropas Savienības Tiesas skaidrojums.

«Jautājums nav par vienu konkursu - Lietuvas tiesu lēmumi var noteikt spēles noteikumus, ko turpmāk ievēros visas valsts vai pat ES ceļu būves nozare,» izteicies Latvijas tiltu valdes priekšsēdētājs Genādijs Kamkalovs. «Tiesu lēmumi noteiks, vai atklātuma latiņa ceļu būves konkursos Lietuvā paliks zemu - pelēkajā zonā, kas raisa daudz šaubu, vai arī šajā sabiedrībai tik svarīgajā, par Lietuvas un ES nodokļu maksātāju līdzekļiem finansējamajā nozarē tiks apstiprināti visiem pieņemami atklātuma standarti. »

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Sākusi darboties Viļņas atkritumu šķirošanas rūpnīca

LETA, 06.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā pēc pusotru gadu ilgiem būvdarbiem šonedēļ sākusi darboties Viļņas atkritumu šķirošanas rūpnīca. Uzņēmumā, kas izmaksājis 34,8 miljonus eiro, tiks šķiroti atkritumi no visa Viļņas reģiona. Tiesa gan, no pašas galvaspilsētas atkritumi uz jauno rūpnīcu pagaidām netiek vesti.

Uzņēmums šķiros visus jauktos sadzīves atkritumus. Pārstrādei derīgā daļa tiks nosūtīta uz rūpnīcām, bet atkritumi ar pienācīgu enerģētisko vērtību tiks šķiroti un pārtaps cietajā kurināmajā.

Valsts enerģētikas koncerna Lietuvos energija Koģenerācijas staciju projektu dienesta direktors Nerijus Rasburskis ziņu aģentūrai BNS pastāstījis, ka šo cieto kurināmo varēs izmantot arī plānotajā Viļņas koģenerācijas stacijā. Atkritumi gan tiks dedzināti tikai vienā no trim spēkstacijas katliem. Iecerēts, ka kurināmais no rūpnīcas nonāks koģenerācijas stacijā pa īpašu slēgtu konveijeru, tā ietaupot transporta izdevumus.

Šobrīd norisinās konkurss, kurā tiek izraudzīts darbuzņēmējs Viļņas koģenerācijas stacijas celtniecībai 300 miljonu eiro vērtībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spītējot racionālismam, mēs rudens un ziemas 2008/2009 modes sezonas karstumā meklējam risinājumus, kā šosezon vēl paspēt apģērbties atbilstoši pasaules modes galvenajām tendencēm. Nevienam nav iespējams paslēpties no ziņām par krīzes stāvokli gan valsts, gan personiskajā budžetā, tieši tādēļ ir vērts noskaidrot, vai, lieki nepārmaksājot un iekļaujoties saprātīgās izmaksās, tomēr varam atļauties vēl izskatīties stilīgi.

Eksperimenta ietvaros vispirms noskaidrojām, kādas ir šīs sezonas galvenās modes tendences, un apstaigājām Rīgas dizaineru veikalus, lai atrastu tām atbilstošākos garderobes priekšmetus un salīdzinātu to cenas ar mūsu iespējām. Visinteresantākais apmeklējums izrādījās nesen atvērtajā modes veikalā Roberto Verino uz Brīvības ielas 39. Bet vispirms par to, kā vīrietim un sievietei būtu jāizskatās šosezon.

Stila motīvi un krāsas

Viņam: gan pagājušā gada dizaineru gatavs valkāšanai skatēs rudenim un ziemai 2008/2009, gan šobrīd dizaineru veikalos redzamajās kolekcijās redzams, ka vīriešu mode atgriežas pie vīrieša birojā. Atkal modē ir klasiskais stils, galvenais motīvs šoreiz aizgūts no XIX gadsimta beigu britu un Šerloka Holmsa laikiem. Bet pretstatā Holmsa kunga striktajam un ieturētajam raksturam, šīs sezonas vīrietis ieguvis galēji romantisku tēlu. Modē ir rūtaini apģērbu gabali – žaketes, vestes, bikses, bet uzvalku topā atgriezies trīsdaļīgais komplekts, kur uzvalka auduma vestes vietā var un ir pat ieteicams izmantot trikotāžas vai cita auduma vesti. Vismaz uz kādu laiku trīs pogu žaketes nomainījušas žaketes ar divu vai vienas pogas aizdari. Ļoti aktuāli ir šaurie krekli un pār tiem valkātas adītas pieguļošas jakas jeb kardigāni, kuri dizaineru piedāvājumā nevis padara vīrieti vecāku, kā varētu sākotnēji šķist, bet tieši atsvaidzina tā ārieni un piedod tam pēc modes tendencēm nepieciešamo romantiskā džentlmeņa izskatu. Līniju ziņā vīrieša apģērbam jābūt noteiktam, precīzam un klasiski nevainojamam. Kungiem, kuri savu neatkārtojamo gaumi parāda apģērbu kombinācijās, patiks, ka šosezon modē ir ģērbšanās kārtu kārtās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

FOTO: Sākta Viļņas lidostas skrejceļa vērienīgā rekonstrukcija

Dienas Bizness, 17.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai īstenotu pēdējo 20 gadu laikā vērienīgāko skrejceļa rekonstrukciju, no 14. jūlija līdz 17. augustam, uz 35 dienām pilnībā tiek slēgta Viļņas Starptautiskā lidosta, informē rekonstrukcijas veicēja - būvniecības uzņēmuma A.C.B. pārstāvji.

Būtiskākās no pārmaiņām Viļņas lidostā būs rekonstruētais skrejceļš 150 tūkst. m2 platībā, no jauna izbūvējot četras asfaltbetona kārtas, tā infrastruktūras pilnveide, lidjoslas seguma pastiprināšana un jaunākas klases gaismu sistēmas uzstādīšana. Līdz ar šo rekonstrukciju Viļņas lidosta būtiski uzlabos lidojumu drošību īpaši nelabvēlīgos laikapstākļos un savu konkurētspēju reģionā.

Kompānijā skaidro, ka skrejceļa rekonstrukcijas laikā tiks atjaunots ne tikai skrejceļa segums, bet arī pilnībā pārbūvēta tā infrastruktūra – izbūvēta elektroapgādes un sakaru kabeļu kanalizācija, izveidotas jaunas lidlauka gaismu un drenāžas sistēmas, kā arī izbūvēti jauni lietus ūdens savākšanas kolektori, ūdens novadīšanai no skrejceļa. Vienā virzienā tiks uzlabota CAT II gaismu sistēma, kas ļaus būtiski palielināt drošību, lidmašīnām nolaižoties nelabvēlīgos laika apstākļos. Skrejceļa abos galos tiks pārbūvētas tuvošanās gaismas. Turklāt, skrejceļa apgaismojuma sistēmai tiks izmantoti mūsdienīgākie LED gaismekļi, kas nodrošina labāku apgaismojumu, kā arī uzlabos Viļņas lidostas energoefektivitāti. Pārējie Viļņas lidostas rekonstrukcijas darbi noritēs no 18. augusta pusnakts līdz rudenim, un tie neietekmēs Viļņas lidostas darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos gados pašvaldību aktivitāte energoefektivitātes jomā būtiski pieaugusi, obligātās likuma prasības nav izpildījušas vien dažas.

Lai gan energoefektivitātes paaugstināšanā aktīvi iesaistījusies arī Rīga, pašlaik tā ir vienīgā republikas pilsēta, kurā vēl nav ieviesta energopārvaldības sistēma, liecina Ekonomikas ministrijas (EM) sniegtā informācija. Likumā noteiktās prasības nav izpildījuši arī vairāki novadi, tajā skaitā Ķekava, Lielvārde, Mārupe, Ozolnieki, Olaine un Salaspils. EM gan norāda - nav izslēgts, ka kāda no minētajām pašvaldībām aktivitātes veic, bet ministrijai par to vēl nav paziņojusi.

Iesaistās brīvprātīgi

Lai gan pēdējos gados pašvaldību aktivitāte paaugstinājusies, energoefektivitātes pasākumi tajās joprojām tiek veikti retāk nekā privātajos uzņēmumos, novērojis Altum energoefektivitātes eksperts Edgars Kudurs. «Arī pašvaldībām pieejamas Altum aizdevuma un granta programmas, kā arī citi finanšu instrumenti, taču efektivitātes veicināšanā tās nereti ir pasīvākas nekā uzņēmēji. Iespējams, papildu motivācija ir peļņa un konkurētspēja,» uzskata eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Kuģniecība bēgs uz Varšavu?

Ieva Mārtiņa, Db, 11.09.2008

Mēs jūtam nepārtraukti visādas darbības, kas caur Rīgas biržu vērstas pret mums. Mums tas vienkārši nav vajadzīgs, uzsver LK padomes priekšsēdētājs Uldis Pumpurs.

Foto: Ritvars Skuja, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem Rīgas Fondu biržas emitentiem - Latvijas kuģniecība - apsver akciju kotāciju Varšavas biržā, jo, iespējams, nevēlas pildīt informācijas atklāšanas prasības.

Varšavas biržas pārstāvis Marcins Prezlovskis (Marcin Przeszłowski) Db informēja, ka Varšavas biržai ar LK notiek sarunas un tā ir saņēmusi vēstuli, kurā biržas pārstāvji aicināti satikties ar uzņēmuma pārstāvjiem, taču patlaban tikšanās datums vēl nav zināms. Oficiāls pieteikums par vēlmi kotēt biržā akcijas nav saņemts, tā M. Prezlovskis. LK paziņojusi Rīgas biržai, ka regulāri interesējas par vērtspapīru tirgus norisēm reģionā. Lai detalizētāk izzinātu vērtspapīru tirgus situāciju, precīzāk izprastu tajā notiekošos procesus un sasaisti ar globālā tirgus aktualitātēm, LK atbildīgie eksperti un speciālisti vēlas mērķtiecīgi iepazīties ar šā tirgus ietekmīgākajām organizācijām un to piedāvātajām iespējām. Patlaban šādi jautājumi minētajā kontekstā LK vadības struktūrās nav skatīti vai pieņemti, teikts LK paziņojumā. LK lielākā akcionāra Ventspils naftas (VN) pārstāve Gundega Vārpa aģentūrai LETA teikusi, ka VN šobrīd neizskata iespēju savas akcijas kotēt citā biržā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Viļņas lidostā sāk būvēt jaunu pasažieru izlidošanas termināli

LETA--BNS, 01.02.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas lidostā 31.janvārī oficiāli sākta jauna pasažieru izlidošanas termināļa būvniecība, kas ļaus palielināt lidostas apkalpoto pasažieru skaitu un palielināt pakalpojuma kvalitāti, paziņoja Lietuvas satiksmes ministrs Marjus Skuodis.

Savukārt Viļņas lidostas operatorkompānijas "Lietuvos oro uostai" izpilddirektors Aurims Stikļūns uzsvēra, ka projekts būtiski maina lidostas attīstības stratēģiju.

Viļņas lidostā par 41,5 miljoniem eiro būvēs jaunu pasažieru termināli 

Lietuvas lidosta ir pabeigusi publiskā iepirkuma procedūru jaunā pasažieru izlidošanas termināļa...

Viļņas lidosta ir izaugusi un "jaunais terminālis, kuru mēs visi gaidām, ļaus dubultot tās kapacitāti", ministrs sacīja būvdarbu sākšanas pasākumā.

Jaunais terminālis arī pacels pakalpojuma kvalitāti "pilnīgi citādā līmenī", viņš piebilda.

Ar jauno termināli Viļņas lidosta spēs padarīt efektīvāku visu infrastruktūru, jo īpaši pēc tam, kad Eiropas standarta sliežu platuma ātrvilciena dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" atzars sasniegs lidostu, sacīja Lietuvas satiksmes ministrs.

Savukārt lidostas operatorkompānijas vadītājs paziņoja, ka ar jaunā termināļa būvniecību tiek sākta visas Viļņas lidostas modernizēšanas programma.

Modernā termināļa projekts pašos pamatos mainīs lidostas attīstības stratēģiju un ļaus izlabot agrākos paplašināšanas darbos pieļautās kļūdas, teica Stikļūns.

Viļņas lidostas jauno izlidošanas termināli, kura platība būs 14 400 kvadrātmetru, būvē iepirkuma konkursa uzvarētājs "Eikos statyba", ar kuru noslēgts 50,2 miljonu eiro, ieskaitot pievienotās vērtības nodokli, vērts līgums.

Līdz 2024.gada beigām Viļņas lidostas pasažieru termināļu platība tiks palielināta par trešdaļu, tie stundā varēs apkalpot 2400 pasažieru, kas ir vairāk nekā divreiz lielāks skaits nekā pašlaik.

Plānots, ka pasažieri jauno termināli varēs sākt izmantot 2025.gadā.

Viļņas lidostā pērn apkalpoja 3,91 miljonu pasažieru salīdzinājumā ar 1,9 miljoniem 2021.gadā un pieciem miljoniem pasažieru 2019.gadā, kad aviācijas sektoru nebija ietekmējusi Covid-19 pandēmija, liecina operatorkompānijas sniegtā informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Vairāki Baltijas uzņēmumi interesējas par Varšavas fondu biržu

Nozare.lv, 25.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban par Varšavas fondu biržu interesējas vairāki Baltijas uzņēmumi, atzīst Varšavas fondu biržas prezidents un izpilddirektors Ādams Maciejevskis.

Pašlaik Varšavas fondu biržā tiek kotēti trīs Lietuvas un divi Igaunijas uzņēmumi. No Igaunijas uzņēmumiem Varšavas biržā tiek kotēta azartspēļu kompānija Olympic Entertainment Group un apģērbu kompānija Silvano Fashion Group, savukārt no Lietuvas uzņēmumiem - aviācijas biznesa risinājumu grupa Avia Solutions Group, lauksaimniecības produktu ražotāja Agrowill Group, kā arī elektroenerģijas tirgotāja Inter Rao Lietuva.

Maciejevskis domā, ka arī kāds Latvijas uzņēmums sekos kaimiņvalstu uzņēmēju piemēram.

Pērn jūnijā Latvijas uzņēmums - atkritumu apsaimniekošanas uzņēmumu grupa AS Eco Baltia - paziņoja, ka sāk sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO) Polijā un plāno tam sekojošu akciju tirdzniecību Varšavas un Rīgas fondu biržās. Tomēr pēc tam uzņēmums starptautisko finanšu tirgu un globālās ekonomiskās situācijas dēļ atlika IPO.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas biržā 3.ceturksnī pieaugusi tirdzniecības aktivitāte

, 05.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Notikumi Rīgas fondu biržā 2007.gada 3.ceturksnī, atbilstoši Rīgas Fondu biržas Korporatīvo komunikāciju departamenta vadītāja Āra Dreimaņa sniegtajai informācijai:

-Alternatīvajā akciju tirgū First North Latvijā pirmais Sertificētais konsultants

-Indekss sasniedz rekordu un turpina kāpumu

-OMX Derivatīvu biržā Stokholmā sāk piedāvāt tirdzniecību ar nākotnes līgumiem uz Baltijas tirgojamo indeksu OMX

-Pieaug tirdzniecības aktivitāte

-Jauni biržas biedri

Alternatīvajā vērtspapīru tirgū pirmais sertificētais konsultants

Septembrī Rīgas Fondu birža parakstīja līgumu ar korporatīvo finanšu uzņēmumu Eventus Partners (agrāk Biznesa Risinājumi), kas kļuvis par pirmo sertificēto konsultantu, kas drīkstēs pārstāvēt uzņēmumus alternatīvajā vērtspapīru tirgū First North Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Biržā iekļaus papildus Olainfarm akcijas

, 15.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Fondu biržas valde š.g. 15.jūnijā nolēma ar 2007.gada 18.jūniju iekļaut Biržas Oficiālajā sarakstā un uzsākt tirdzniecību ar papildus AS Olainfarm akcijām.

No 18.jūnija Baltijas Oficiālajā sarakstā tiks iekļautas 876 023 AS Olainfarm

jaunās emisijas akcijas ar neierobežotām balsttiesībām ar nominālvērtību LVL 1, kā arī Oficiālajā sarakstā tiks iekļautas no vārda akcijām par uzrādītāja akcijām konvertētās Olainfarm 10 214 155 akcijas ar neierobežotām balsstiesībām ar nominālvērtību LVL 1.

Jaunemitēto akciju ISIN kods ir LV0010100509; tirdzniecības kods OLF2R; SAXESS uzdevumu grāmatas tehniskais kods 41155. Konvertēto akciju ISIN kods ir LV0020100507; tirdzniecības kods OLF3R; SAXESS uzdevumu grāmatas tehniskais kods 41158.

Pēc pamatkapitāla palielinājuma reģistrēšanas Komercreģistrā un nepieciešamo dokumentu iesniegšanas Latvijas Centrālajā depozitārijā un Rīgas Fondu biržā, plānots apvienot jaunemitētās akcijas ar ISIN kodu LV0010100509, konvertētās akcijas ar ISIN kodu LV0020100507 zem viena ISIN koda ar jau Biržas Oficiālajā sarakstā tirgotajām akcijām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Apstiprināti 70% ES fondu investīciju ieviešanai nepieciešamo MK noteikumu

Zane Atlāce - Bistere, 06.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 6. jūlijā, Bauskā notika Kohēzijas politikas Eiropas Savienības Struktūrfondu un Kohēzijas fonda (ES fondi) 2014. – 2020. gada plānošanas perioda Uzraudzības komitejas ikgadējā izbraukuma sēde, kurā tika izskatīti aktuālie ES fondu ieviešanas jautājumi. Līdz šim ir apstiprināti 75 jeb gandrīz 70% ES fondu investīciju ieviešanai nepieciešamo Ministru kabineta (MK) noteikumu. Turpat ceturtdien, 7. jūlijā, notiks arī 2007. – 2013. gada plānošanas perioda ES fondu Uzraudzības komitejas sēde, informē Finanšu ministrijā.

«Katrs solis pretī ES fondu investīciju ieviešanai ir būtisks iedzīvotāju dzīves līmeņa paaugstināšanai un ekonomikas izaugsmei kopumā. Lai pēc iespējas ātri un kvalitatīvi ES fondu atbalsts sniegtu savu ieguldījumu, svarīgi visām nozaru ministrijām un nevalstiskajām organizācijām sekmīgi sadarboties, jo mums visiem ir viens mērķis – efektīvas ES fondu investīcijas,» norāda Finanšu ministrijas valsts sekretāra vietnieks ES fondu jautājumos Armands Eberhards.

Lai veicinātu ātrāku un efektīvu ES fondu investīciju ieguldīšanu ekonomikā, ES fondu 2014. – 2020. gada plānošanas perioda Uzraudzības komitejas sēdē tika izskatīts ES fondu ieviešanas progress un citi aktuālie jautājumi. Tāpat gada laikā notikušas regulāras Uzraudzības komitejas apakškomiteju sēdes, kuru ietvaros ar partneriem sagatavoti lēmumi par investīciju nosacījumiem, kas pieņemti Uzraudzības komitejas rakstisko procedūru laikā. Tādējādi līdz 2016. gada 30. jūnijam jau ir izsludinātas 54 projektu iesniegumu atlases.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Līdz gada beigām plānots apstiprināt 90% no pieejamām ES fondu programmām

Žanete Hāka, 22.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 22. martā, Ministru kabinetā (MK) tika apstiprināts Finanšu ministrijas (FM) regulārais informatīvais ziņojums par Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu un Kohēzijas fonda, Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta, Norvēģijas finanšu instrumenta un Latvijas un Šveices sadarbības programmas investīciju progresu līdz 2015. gada 31.decembrim, informē FM.

ES fondu 2007.–2013. gada plānošanas perioda slēguma posmā prognozējams, ka Latvija būs spējusi pilnībā izmantot visas plānošanas periodā pieejamās ES fondu atbalsta investīciju iespējas.

Līdz ar 2015. gada 31. decembri noslēdzies 2007. – 2013. gada plānošanas perioda izmaksu attiecināmības periods. Šobrīd vēl tiek vērtēti atsevišķu projektu īstenotāju iesniegtie maksājumu pieprasījumi, tomēr paredzams, ka plānošanas periodā Latvija būs spējusi pilnībā izmantot pieejamo ES fondu finansējumu. Kopumā 2007. – 2013. gada plānošanas periodā līdz šī gada 29. februārim finansējuma saņēmējiem veikti maksājumi 4,45 miljardu eiro apmērā, kas ir 98,4% no kopējā pieejamā ES fondu finansējuma šajā periodā. Savukārt noslēgto līgumu apjoms ir 4,68 miljardi eiro jeb 103,5% no pieejamā ES fondu finansējuma. Tas nozīmē, ka līgumi ir slēgti par valsts piešķirto virssaistību apjomu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Biržā iekļaus Laima un Staburadze akcijas

, 01.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Fondu biržas valde š.g. 31.janvārī nolēma ar 2007.gada 6.februāri iekļaut biržas Brīvajā sarakstā 6 481 133 AS Laima uzrādītāja akcijas ar balsstiesībām ar nominālvērtību LVL 1 un kopējo emisijas apjomu LVL 6 481 133, kā arī 3 037 197 AS Staburadze uzrādītāja akcijas ar balsstiesībām ar nominālvērtību LVL 1 un kopējo emisijas apjomu LVL 3 037 197 un uzsākt to tirdzniecību Rīgas Fondu biržas tirdzniecības sistēmā.

AS Laima un AS Staburadze akciju emisijas prospekti reģistrēti Finanšu un kapitāla tirgus komisijā 2006. gada 22.decembrī un pieejami biržas mājas lapā internetā.

AS Laima akcijām biržas tirdzniecības kods būs LMA1R; SAXESS uzdevumu grāmatas tehniskais kods – 38437;

AS Staburadze biržas tirdzniecības kods būs STR1R, SAXESS uzdevumu grāmatas tehniskais kods 38439.

Standarta lote abām akcijām ir 500.

Papildu informācija:

Inese Purgaile

Rīgas Fondu biržas

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Laima un Staburadzes akcijas tiks iekļautas biržas Brīvajā sarakstā sākot, ar šā gada 6. februāri, liecina Rīgas Fondu biržas sniegtā informācija.

Rīgas Fondu biržas valde š.g. 31.janvārī nolēma ar 2007.gada 6.februāri iekļaut biržas Brīvajā sarakstā:

AS Laima un AS Staburadze akciju emisijas prospekti reģistrēti Finanšu un kapitāla tirgus komisijā 2006. gada 22.decembrī un pieejami biržas mājas lapā internetā.

AS Laima akcijām biržas tirdzniecības kods būs LMA1R; SAXESS uzdevumu grāmatas tehniskais kods – 38437;

AS Staburadze biržas tirdzniecības kods būs STR1R, SAXESS uzdevumu grāmatas tehniskais kods 38439.

Standarta lote abām akcijām ir 500.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ministrija: Viļņas dzelzceļa posms palielinātu Rail Baltica ekonomisko vērtību

LETA--ELTA, 14.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien Lietuvas Transporta un komunikāciju ministrijai tika prezentēts detalizēts tehniskais pētījums par Viļņas posma nozīmi Rail Baltica dzelzceļa projektā.

Pētījumu veica starptautiskā inženierijas risinājumu kompānija AECOM, ņemot vērā paredzētos ieņēmumus no pasažieru un kravu pārvadājumiem un to pievienotās vērtības. Secinājumos norādīts, ka Viļņas posmam būs ievērojama ietekme uz vispārējo Baltijas valstu ekonomisko stāvokli, norādīja ministrija.

«Pētījums apstiprinājis, ka dzelzceļa posms Viļņā ir nozīmīgs ekonomiskais faktors Baltijas valstīs, līdz ar to pilnvērtīgi izmantots galvaspilsētas potenciāls var pozitīvi ietekmēt projektu kopumā,» paskaidroja Lietuvas transporta un komunikāciju ministrs Rimants Sinkevičs.

Šā gada jūnijā Baltijas valstu pārstāvji vienojās iekļaut akcionāru līgumā arī Viļņu un nolēma, ka projekta izpildes laikā Viļņas posmam valstis centīsies iegūt ES finansējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Viļņas lidosta šogad plāno apkalpot par 25% vairāk pasažieru

Gunta Kursiša, 02.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viļņas starptautiskā lidosta nākamajam gadam izstrādājusi ambiciozu plānu – pasažieru pārvadājumus paredzēts palielināt par vienu ceturto daļu, tāpat plānots pievienot septiņus jaunus lidojumu galamērķus, citējot Viļņas lidostas pārstāvi Sandru Šiaulieni (Sandra Šiauliene), vēsta baltic-course.com.

2011. gadā Baltijas lidostu aviācijas izaugsme ir bijusi straujākā Eiropā – kopumā pārvadāto pasažieru skaits pērnā gada 11 mēnešos piecās Baltijas valstu lielākajās lidostās Rīgā, Tallinā, Viļņā, Kauņā un Palangā pieaudzis par 15%. Tas ir krietni vairāk nekā Eiropas lidsotās kopumā, kur pasažieru pārvadājumu apjoms pieaudzis vidēji par 4,5%.

Pasažieru skaits Lietuvas lidostās kopumā minētajā periodā ir pieaudzis par 17%, bet Viļņas starptautiskajā lidostā – par 22%.

«Pasažieru skaits sāka pieaugt pērnā gada aprīlī, un turpinājās visu gadu,» stāstīja Viļņas lidostas pārstāvis Tomass Vaišvila (Tomass Vaišvila). Viņš skaidro pasažieru skaita pieaugumu ar jaunas «zemo cenu» sistēmas ieviešanu, kā arī pasākumu veikšanu lidsotas izmaksu samazināšanā. «Veiktās izmaiņas palīdzēja mums piedāvāt izdevīgus nosacījumus aviokompānijām,» stāsīja T. Vaišvilla.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Biznesa maratonists: Pāces vilnas fabrika izvēršas

Sandra Dieziņa, 03.04.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pāces vilnas fabrika 1. aprīlī oficiāli vērusi durvis savai vēstniecībai Rīgā, lai būtu tuvāk saviem klientiem un sadarbības partneriem. Šogad Pāces vilnas fabrika atzīmē savas pastāvēšanas 125. gadadienu, un pēdējos gados tā ieguvusi jaunu elpu, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Fabrikā tapušās aitas vilnas dzijas šķeteres nu jau mēro ceļu ne tikai uz abām kaimiņvalstīm, bet arī uz Poliju, Vāciju, Somiju, Dāniju, Ukrainu, Krieviju un pat Japānu.

Pāces vilnas fabrikas saimnieki Dins un Jolanta Derkevici jokojot sevi dēvē par vilnas magnātiem. Dundadzniekiem piederošā pilna cikla vilnas fabrika tāda ir vienīgā Latvijā. Dins Derkevics tajā sāka saimniekot pašā krīzes karstumā, un nācies ieguldīt daudz spēka un līdzekļu, lai augtu līdz pašreizējiem apjomiem. Pēc tēva aiziešanas mūžībā Dins pārņēma biznesu un pirmos divus gadus pamatīgi iepazinās ar visu procesu – ražošanas mašīnām, mazgāšanu, krāsošanu. «Ja uzņēmuma vadītājs nezina savas mašīnas un to, kā tās darbojas, tad viņš nevar vadīt uzņēmumu,» viņš ir pārliecināts. Tagad jau pagājuši septiņi gadi vadītāja amatā, un Dins ir gandarīts, ka visu apguvis no pamatiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īrijas zemo cenu aviokompānija "Ryanair" un Ungārijas "Wizz Air" tiesā apstrīdējušas Viļņas lidostas lēmumu no šā gada sākuma palielināt lidostas nodevas aviokompānijām.

20.janvārī Viļņas administratīvā apgabaltiesa pieņēma izskatīšanai lidsabiedrību sūdzību pret Viļņas lidostas operatorkompānijas "Lietuvos oro uostai" un Lietuvas Transporta drošības administrācijas lēmumiem.

"Ryanair" un "Wizz Air" uzstāj, ka nepamatots ir operatorkompānijas vadītāja 2022.gada 22.jūlijā parakstītais rīkojums par Viļņas lidostas nodevu paaugstināšanu un administrācijas direktora 15.decembrī parakstītais rīkojums, ar kuru tika noraidīta jauno nodevu apstrīdēšana, pirmdien informēja tiesā.

Piektdien tiesa noraidīja aviokompāniju lūgumu apturēt jaunās nodevas līdz spēkā stājas tiesas spriedums.

"Lietuvos oro uostai" paziņoja, ka abas aviokompānijas bieži ir iesniegušas sūdzības par lidostu nodevām arī citās valstīs, un lidostas operatora vērtējumā sūdzība par Viļņas lidostas nodevām ir nepamatota.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Dienas tēma: Kavē konservatīvisms un ēnu ekonomika

Sandris Točs, speciāli DB, 14.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ļoti pozitīvu impulsu Latvijas biržas attīstībā varētu sniegt tādu uzņēmumu kā Lattelecom kotācija biržā,» saka Nasdaq Riga valdes priekšsēdētāja Daiga Auziņa-Melalksne

Kā vērtējat tirdzniecības aktivitāti Nasdaq Riga biržā?

Tirdzniecības aktivitāte biržā ir atkarīga no uzņēmuma akcionāru struktūras un uzņēmuma lieluma. Ir tāds rādītājs, ko biržā mēs saucam par free-float. Tas ir brīvā publiskā apgrozībā esošo akciju daudzums. Ja uzņēmumam ir liels šādu akciju daudzums, tad biržā tas parasti ir labi tirgots. Tirdzniecība ir atkarīga arī no tā, kā biržā kotētie uzņēmumi strādā. Ja uzņēmumam ir labi finanšu rezultāti, tam ir aktīvas investoru attiecības un tas ir interesants investoriem, tad arī tirdzniecība biržā ir aktīva. Kopumā vērtējot, jāsaka, ka mēs Rīgas biržā neesam apmierināti ar esošo tirdzniecības aktivitāti. Tāpēc nopietni strādājam, lai piesaistītu jaunus, pietiekami lielus klientus, kuriem būtu liels publiskā apgrozībā esošo akciju daudzums. Ļoti pozitīvu impulsu Latvijas attīstībā varētu sniegt tāda uzņēmuma kā Lattelecom kotācija biržā. Gan Igaunijā, gan Lietuvā telekomunikāciju uzņēmumu kotācija biržā deva ļoti pozitīvu impulsu, lai kapitāla tirgus un birža attīstītos. Tie ir uzņēmumi, kas nosaka likviditāti biržā. Un tas ir tāpēc, ka telekomunikāciju uzņēmumi parasti ir ļoti lieli. Tātad tie ir interesanti ne tikai vietējiem mazajiem akcionāriem, dažādiem institucionālajiem investoriem, fondiem, piemēram, pensiju 2. līmeņa fondiem, kas darbojas Baltijā, bet arī daudziem ārvalstu investoriem. Latvijas gadījumā telekomunikāciju uzņēmums līdz biržai nav nonācis. Jācer, ka tuvākajā nākotnē varētu būt kādas pozitīvas pārmaiņas šajā ziņā. Biržas likviditātē un tirdzniecības aktivitātes kāpināšanā ļoti svarīgs ir pats uzņēmums. Tomēr mums ir arī sava Baltijas Tirgus likviditātes uzturētāju programma, kuras ietvaros likviditāte tiek uzlabota virknei biržas uzņēmumu, un tā strādā jau vairāk nekā divus gadus. Saviem biedriem tirdzniecības sesijas laikā, ja viņi uzsāk darbu kā likviditātes nodrošinātāji noteiktām uzņēmumu akcijām, dodam tirdzniecības komisijas atlaidi, tādā veidā stimulējot biedru interesi uzlabot likviditāti gan Rīgas biržā, gan Baltijas biržās kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas valsts obligāciju iekļaušana biržas Parāda vērtspapīru sarakstā

, 02.04.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar š.g. 2. aprīli Rīgas Fondu biržas Parāda vērtspapīru sarakstā tiks

iekļauti šādi valsts iekšējā aizņēmuma vērtspapīri:

1. Vērtspapīra ISIN kods - LV 00005 50085

2. Emitenta saīsinātais nosaukums - LVG

3. Vērtspapīra dzēšanas datums - 30.03.2009

4. Nominālvērtība - LVL 100

5. Minimālais tirgojamais nominālais apjoms - LVL 100

6. Iekļaujamo vērtspapīru skaits - 4 450

7. Biržas tirdzniecības kods * - LVGB058709A

8. Biržas tirdzniecbas kods ** - LVGB058709AB

9. SAXESS uzdevumu grāmatas tehniskais ID * - 39939

10. SAXESS uzdevumu grāmatas tehniskais ID ** - 39940

* fiksētā ienākuma instrumentu tirgus segments, kur tiek veikta automātiska uzdevumu savietošana (OMX RSE Bonds Automatch)

** fiksētā ienākuma instrumentu tirgus segments, kur netiek veikta automātiska uzdevumu savietošana (OMX RSE Bonds)

Komentāri

Pievienot komentāru