No šā gada 1. janvāra līdz 31. martam Finanšu un kapitāla tirgus komisijā (FKTK) kopā saņemtas 43 kredītiestāžu klientu sūdzības, informē FKTK.

Visos gadījumos, kad klients ir sūdzējies par konkrētas kredītiestādes darbību, FKTK ir pieprasījusi tai sniegt skaidrojumus par radušos situāciju. Izskatot 38 sūdzībās minēto, FKTK kredītiestāžu rīcībā nav konstatējusi Kredītiestāžu likuma un tam pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumus, četrās sūdzībās minēto FKTK izmantos uzraudzības vajadzībām. Savukārt, izskatot vienā sūdzībā minēto, konstatēts trūkums kredītiestādes iekšējās kontroles sistēmā.

Saņemto sūdzību skaits par dažādiem tirgus dalībniekiem var atšķirties, jo to uzņēmējdarbības un tirgus daļas apjoms, kā arī uzņēmējdarbības veids ir atšķirīgs. Sniegtie dati jāaplūko šo rādītāju kontekstā.

No 1. ceturksnī saņemtajām 43 sūdzībām 12 gadījumos to iesniedzēji vērsušies FKTK par Swedbank darbību, astoņas reizes par SEB banku, četras – par NORVIK BANKU un tikpat par DNB banku. Trīs sūdzības saņemtas par Rietumu banku, Nordea Bank AB Latvijas filiāli un Citadeli. Divas sūdzības saņemtas par PrivatBank, bet pa vienai sūdzībai – par TRASTA komercbanku, BIGBANK Latvijas filiāli, Baltikums Bank un Latvijas Pasta banku.

Visbiežāk – 15 reizes – šī gada trīs mēnešos klienti FKTK sūdzējušies par noguldījumiem un kontu apkalpošanu. Otrs biežākais sūdzību iemesls bijis par kreditēšanas pakalpojumiem – 11 sūdzības.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra