Finanses

Zalando debija biržā sagādā vilšanos

Žanete Hāka, 01.10.2014

Jaunākais izdevums

Eiropas apģērbu interneta tirdzniecības uzņēmums Zalando trešdien debitēja Frankfurtes biržā, taču sagādāja investoriem vilšanos un pēc kāpuma tirdzniecības sesijas sākumā akcijas cena samazinājās, raksta Wall Street Journal.

Sākotnēji akcijas cena pieauga par 12% virs sākotnējās cenas, taču pirmās stundas laikā šo kāpumu dzēsa. Vēlāk akcijas cena saruka zem 23 eiro, salīdzinot ar debijas brīža 24,1 eiro. Kompānijas sākotnējā publiskā piedāvājuma cena bija 21,5 eiro, kas ir augstākā novērtējuma diapazona robeža.

Alpha Wertpapierhande analītiķis Stefans de Šuters to nodēvēja par vāju startu, jo gaidas bija augstas, ņemot vērā, ka pieprasījums pēc akcijām pārsniedza piedāvājumu. Viņš norādīja, ka būtu pavisam slikti, ja akcijas cena pirmajā dienā nogāztos zem emisijas cenas.

Sākotnējā publiskajā piedāvājumā Zalando piedāvāja gandrīz 24,5 miljonus akciju, piesaistot 605 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas tiešsaistes tirdzniecības platforma Zalando šajā gadā sāks savu darbību Latvijā, informē kompānijā.

Uzņēmums paplašinās savu darbības teritoriju Eiropā vēl astoņos tirgos.

Vēl šajā gadā Zalando platforma darbu sāks arī Horvātijā, Igaunijā, Lietuvā, Slovākijā un Slovēnijā, bet 2022.gadā - Ungārijā un Rumānijā, kopumā aptverot 25 valstis.

Zalando dibināts 2008.gadā Berlīnē. Platformai pašreiz ir vairāk nekā 38 miljoni klientu 17 aktīvajos tirgos, pārdodot apģērbus, apavus, aksesuārus un skaistumkopšanas preces.

Pēc finansiāli veiksmīga 2020. gada Zalando paaugstinājis savas izaugsmes ambīcijas, un tā mērķis ir līdz 2025. gadam palielināt preču bruto vērtību (GMV) līdz vairāk nekā 30 miljardiem eiro. Uzņēmuma mērķis ilgtermiņā ir iegūt vairāk nekā 10 % lielu daļu no kopējā 450 miljardu eiro Eiropas modes tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas modes un dzīvesstila tiešsaistes tirdzniecības platforma Zalando no 29.jūlija ienāk Latvijā, piedāvājot papildu izaugsmes iespējas arī vietējiem apģērbu zīmoliem.

Vienlaikus Zalando startē arī Horvātijas un Igaunijas tirgū un 2022. gadā paplašinās savu darbību vēl vairāk, aptverot arī Ungārijas un Rumānijas tirgu.

Zalando platformā varēs izvēlēties no 1400 vispopulārāko zīmolu, tādu kā Lindex, Topshop, Next vai premium zīmola Vivienne Westwood, 300 000 precēm, turklāt daudzi no šiem zīmoliem Latvijas tirgū iepriekš nav bijuši pieejami.

Vietējiem klientiem būs pieejama bezmaksas piegāde un preču bezmaksas atgriešana līdz pat 30 dienām no pirkuma brīža, klientu atbalsts latviešu valodā pirms un pēc pirkuma. Preču piegāde notiks sadarbībā Itella vai 160 Smartpost pakomātiem visā valstī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Eiropas apavu un apģērba tirgotājs Zalando ies biržā

Žanete Hāka, 03.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais interneta apavu un apģērbu tirgotājs Zalando SE šajā gadā plāno veikt sākotnējo publisko piedāvājumu, pārdodot 10-11% akciju, raksta Bloomberg.

Tādējādi šis būs pirmais lielais Berlīnes startup nozares IPO. Vācijā nav noticis neviens liels tehnoloģiju IPO kopš 2000.gada, kad biržā sāka savas akcijas kotēt Deutsche Telekom. Zalando izveidojās Berlīnē, Rocket Internet inkubatorā.

Kā norādījuši darījumam tuvu stāvoši cilvēki, kompānijas novērtējums varētu sasniegt 4-5 miljardus eiro.

Zalando piedāvās jaunas akcijas un visi esošie investori savas akcijas saglabās. Pieci lielākie kompānijas investori ir Investment AB Kinnevik, Global Founders, Anders Holch Povlsen, DST Europe un Holtzbrick Ventures. Zalando arī parakstījis vienošanos par 200 miljonu eiro vērtu kredītlīniju pieciem gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas interneta tirdzniecības uzņēmums "Zalando" otrdien paziņoja, ka plāno likvidēt simtiem darbavietu, ņemot vērā krietni sarežģītāku ekonomisko vidi.

"Zalando", kas darbojas 25 Eiropas valstīs, šobrīd nodarbina aptuveni 17 000 cilvēku.

Uzņēmumu ievērojami atbalstīja e-komercijas straujā izaugsme koronavīrusa pandēmijas laikā, kad lokdauni lika cilvēkiem vairāk iepirkties internetā.

Taču šī pandēmijas veicinātā izaugsme kopš 2022.gada ir mazinājusies, un makroekonomiskā vide kļuvusi krietni sarežģītāka, jo augstā inflācija liek cilvēkiem samazināt izdevumus, skaidro "Zalando".

Tehnoloģiju nozarē šobrīd vērojama nopietna lejupslīde, un vairāki lielie uzņēmumi paziņojuši par vērienīgu darbavietu likvidēšanu, tai skaitā sociālā tīkla "Facebook" mātesuzņēmums "Meta", sociālais tīkls "Twitter" un interneta tirdzniecības uzņēmums "Amazon".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā "Latvian Ecommerce Awards 2022" apbalvoti Latvijā labākie interneta veikali 11 kategorijās, informē pasākuma rīkotāji digitālā mārketinga aģentūrā "iMarketings.lv".

Par labākajiem interneta veikaliem 2022.gadā kategorijā "Apģērbi/apavi" atzīts "zalando.lv", kategorijā "Elektronika" - "rdveikals.lv", kategorijā "Pārtika" - "barbora.lv", bet kategorijā "Bērnu preces" - "220.lv".

Vienlaikus kategorijā "Grāmatas" par labāko interneta veikalu 2022.gadā atzīts "janisroze.lv", kategorijā "Sadzīves tehnika" - "rdveikals.lv", kategorijā "Medikamenti" - "internetaaptieka.lv", kategorijā "Mēbeles/ mājas preces" - "jysk.lv", bet kategorijā "Preces mājai un personīgajai higiēnai" balvu saņēma "drogas.lv".

Vienlaikus "Latvian Ecommerce Awards 2022" nominācijā "Straujākā izaugsme Latvijas tirgū" apbalvojumu saņēma veterinārā aptieka "Vetzoo.lv", bet nominācijā "Straujākā izaugsme eksporta tirgū" apbalvots bērnu koka mēbeļu un rotaļlietu e-veikals "ettetete.com".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienībā (ES) piektdien stājies spēkā stājies Digitālo pakalpojumu akta (DSA) pirmais posms, kura nolūks ir panākt, lai pasaulē lielākie tehnoloģiju uzņēmumi apkarotu nelikumīgu saturu un garantētu lietotāju drošību internetā.

DSA pirmais posms ietekmē 19 ļoti lielas digitālās platformas, tai skaitā sociālo mediju tīklus, vietnes un interneta mazumtirdzniecības uzņēmumus ar vismaz 45 miljoniem aktīvu ikmēneša lietotāju ES.

Tādējādi jaunās prasības attiecas uz "Alibaba AliExpress", "Amazon Store", "Apple AppStore", "Booking.com", "Meta" piederošajiem sociālajiem tīkliem "Facebook" un "Instagram", "Google" pakalpojumiem "Maps", "Play" un "Shopping", "LinkedIn", "Pinterest", "Snapchat", "TikTok", "X" (agrāk "Twitter"), "Wikipedia", "YouTube" un "Zalando", kā arī "Bing" un "Google Search".

"Šīm sistēmiskajām platfiormām ir ļoti, ļoti svarīga loma mūsu ikdienas dzīvē, un šobrīd pienācis laiks Eiropai un mums noteikt savus noteikumus," norāda ES iekšējā tirgus komisārs Tjerī Bretons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Venipak pabeidzis paplašināšanos Baltijas valstīs

Db.lv, 11.09.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskais sūtījumu piegādes uzņēmums ”Venipak” informē, ka ir pabeidzis nozīmīgu stratēģiskās attīstības posmu, jo pabeigta pērn uzsāktā uzņēmuma paplašināšanos Igaunijā, lai savienotu visas Baltijas valstis vienā pakomātu tīklā, kopumā izvietojot 600 pasta automātus.

Patlaban “Venipak” plāno attīstīt Nīderlandē iegādāto e-komercijas vairumtirgotāju, kā arī paplašināties tālāk uz rietumiem.

”Pēdējos gados pasta automātu tīkla attīstībā Baltijas valstīs vien esam ieguldījuši aptuveni piecus miljonus eiro. Pašlaik mums jau ir vairāk nekā 600 bezkontakta pakomātu, no kuriem 251 atrodas Lietuvā, 201 Latvijā un 151 Igaunijā. Turklāt esam modernizējuši sūtījumu šķirošanas termināļus un paplašinājuši e-komercijas pasūtījumu piegādes infrastruktūru. Tagad mēs varam droši apgalvot, ka Baltijas valstīs ir pilnībā izveidots pakalpojumu komplekss un infrastruktūra, kas ļauj nieka 24 stundās piegādāt sūtījumus uz visām Baltijas valstīm klientiem ērtākajā veidā,” saka ”Venipak” vadītājs Justas Šablinskas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināts - Uzņēmums: Nepierasti strādāt ar klientiem, kuriem interesē tikai kvalitāte un par cenu nav runa

Lelde Petrāne, 18.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas karaliene Margrēte, apmeklējot ikgadējo pasaules skautu vasaras nometni, izvēlējusies Latvijas apģērbu ražotnes NEMO ražotu mēteli. Mēteļa dizaina autori ir Dānijas uzņēmums Eva & Claudi, kas jau vairākus gadus uztic savu modelēto apģērbu ražošanu uzņēmumam NEMO.

Mēteļa piegrieztnes ir izgatavotas NEMO konstruktoru birojā un tas saražots nelielā partijā, pastāstīja Inga Zemdega-Grāpe, uzņēmuma NEMO valdes priekšsēdētāja.

Viņa norāda, ka Latvijā apģērbu konstruētāja profesija ir nenovērtēta. Pārsvarā speciālisti pēc studiju pabeigšanas izvēlas strādāt citā nozarē un savas zināšanas izmanto tikai sev un nelielam paziņu pulkam. «Taču mums katastrofāli trūkst šo speciālistu,» ir satraukusies uzņēmuma vadītāja. Tā varētu būt mūsu eksporta prece ar augstu pievienoto vērtību, ja vien izglītības sistēma nodrošinātu speciālistu sagatavošanu un speciālisti patiesi vēlētos strādāt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijā radītās mobilās bankas N26 mērķis ir radīt jaunus standartus banku nozarē

N26 ir piesaistījusi vairāk nekā 55 miljonus dolāru lielas investīcijas, tostarp no Li Ka-Shing’s Horizons Ventures, Battery Ventures, Valar Ventures, Zalando vadības komandas, Earlybird Venture Capital un Redalpine Ventures.

N26 uzskata, ka ir liels pieprasījums pēc moderniem bankas pakalpojumu risinājumiem. Kompānija spriež, ka banku pakalpojumi Eiropā tuvākajos piecos līdz desmit gados ievērojami mainīsies. Dažas tradicionālās bankas vairos savus ieguldījumus digitalizācijā, un kopumā no tās caurskatāmības, zemākām cenām un labākas apkalpošanas lielākie ieguvēji būs lietotāji. Īpaši mākslīgā intelekta izmantošana padarīs iespējamu piedāvāt banku pakalpojumus par labākām cenām un pielāgotus patērētāju individuālajām vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Eiropas izaugsme nav iedomājama bez zinātnes potenciāla palielināšanas

Accenture vadītājs Latvijā Maksims Jegorovs, 26.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaule mainās un nekad nebūs tāda kā iepriekš. Digitalizācijas vilnis pieņemsies spēkā un IT nozare turpinās savu izaugsmi, tomēr turpmāka attīstība nebūs iedomājama bez zinātnes potenciāla palielināšanas, inovāciju spēka izmantošanas un investīcijām jaunāko tehnoloģiju izpētē un pielietojumā.

Interesanti, ka laikā, kad Facebook pirmo reizi plānoja sākt akciju piedāvāšanu biržā (IPO), Stenfordas Universitātes studenti kādā lekcijā, kuru vadīja viens no Silīcijas ielejas ievērojamākajiem riska kapitālistiem Pīters Tīls (Peter Thiel), viņam jautāja, ko viņš IT jomā sagaida atšķirīgu nākamo desmit gadu laikā? P.Tīls atbildēja, ka iepriekšējos desmit gadus viņš bijis vairāk vai mazāk pārliecināts, ka nākamais miljardu vērtais uzņēmums saknes dzīs piecu jūdžu rādiusā no Stenfordas, bet nākamo desmit gadu laikā tas var notikt no jebkuras vietas pasaulē. Ņemot vērā, ka drīz būs pagājuši desmit gadi kopš P.Tīla izteikuma, prognozes ir piepildījušās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot aptuveni 11 miljonus eiro, Liepājā, bijušajā Liepājas Metalurga mehāniskajā cehā konveijeru ražotājs “Caljan” izveidojis savas rūpnīcas telpas, nākamgad plānojot izvērst produktu klāstu un palielināt eksportēto vienību apjomu par 30-60%, informēja Liepājas speciālās ekonomiskās zonas SIA “Caljan” izpilddirektors Gatis Dradeika.

Dānijas uzņēmuma “Caljan” meitas kompānija Latvijā strādā kopš 2006.gada, 99,54% no tā saražotās produkcijas, kas lielākoties ir teleskopiskie konveijeri pasta sūtījumiem, tiek eksportēti, un pērn tika apgrozīti 22,9 miljoni eiro, bet nodokļos samaksāti – 1,36 miljoni eiro.

Jaunās ražotnes telpu atklāšana 23.oktobrī norisināsies, ievērojot epidemioloģiskos noteikumus. Klātesošo viesu skaits būs ierobežots.

“Jaunās rūpnīcas telpas ļaus ne vien divkāršot mūsu ražošanas jaudu un palielināt eksporta apjomu un apgrozījumu, bet arī ieviest inovatīvas tehnoloģijas, proti, robotizēto metināšanu un pārņemt šo funkciju no mātes uzņēmuma Dānijā,” skaidro G.Dradeika.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmit uzņēmumi pirmdien pievienosies Frankfurtes akciju biržas indeksam DAX, kas piedzīvo lielākās pārmaiņas tā 33 gadu vēsturē, ņemot vērā izmaiņas Vācijas korporatīvajā pasaulē.

Pēc biržas tirdzniecības sākšanas jaunpienācēji, starp kuriem ir Eiropas aviobūves gigants "Airbus" un interneta tirdzniecības uzņēmums "Zalando", pārvērtīs DAX 30 par DAX 40.

DAX 30 pērn piedzīvoja satraucošu gadu, kurā Vācijas nacionālā lidsabiedrība "Lufthansa" pameta Frankfurtes akciju biržas indeksu, ņemot vērā uzņēmuma straujo akcijas cenas kritumu koronavīrusa pandēmijas dēļ, bet pēc liela mēroga krāpniecības sabrukumu piedzīvoja maksājumu kompānija "Wirecard".

DAX indeksā iekļauto uzņēmumu papildināšana arī paredzēta, lai atspoguļotu izmaiņas Vācijas ekonomikā, kad koronavīrusa pandēmijas dēļ cilvēki vairāk uzturas mājās, apģērbu un pārtikas produktu iegādājoties internetā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Banka Citadele izsniegusi 4 miljonu eiro aizdevumu finanšu tehnoloģiju uzņēmumam Esto AS, kas šobrīd izvērš savu darbību visās Baltijas valstīs.

Aizdevums tiks izmantots, lai attīstītu uzņēmuma digitālo rīku piedāvājumu ar mērķi sekmēt lietotāju iepirkšanās pieredzi tiešsaistē, kā arī apgrozāmajiem līdzekļiem, lai stiprinātu uzņēmuma darbību Igaunijā un veicinātu Esto izplešanos Baltijas tirgū.

Esto uzņēmumiem Baltijas valstīs piedāvā e-komercijas un digitālo maksājumu rīkus, kas ļauj patērētājiem pasūtīt preces tiešsaistē, bet izvēlēties dažādus apmaksas veidus – papildus tradicionālajiem bankas karšu maksājumiem pieejamas iespējas pirkuma apmaksu sadalīt vairākās daļās, kā arī izdalīt maksājumu līdz pat 48 mēnešu garam periodam.

“Mēs piedāvājam risinājumu “pērc tagad, maksā vēlāk”, un Igaunijā to izmanto jau vairāk nekā 1000 tirgotāju. Tuvākajā nākotnē savu komersantu sadarbības tīklu vēlamies audzēt līdz 3000 tirgotājiem Latvijā, Lietuvā un Igaunijā. Pircēji, izmantojot “maksā vēlāk” risinājumu visbiežāk iegādājas elektrotehnikas preces, mēbeles, kā arī produktus, kas paredzēti mājas un dārza kopšanai, un vidējā pirkuma summa ir aptuveni 500 eiro,” atklāj Esto Group vadītājs Miks Metsa.

Komentāri

Pievienot komentāru