Viens no visvairāk pieredzējušiem Latvijas biškopjiem Jānis Vainovskis nodibinājis savu uzņēmumu SIA Meduspils.
Izšķirties par uzņēmuma dibināšanu zvērinātu komercdarbības «individuālistu» rosināja idejas par jauniem produktiem un jaunām iespējām biškopībā. Bet ideju Jānim Vainovskim ir vairāk nekā šūnu medus kārē. Divdesmit gadu ilgā pieredze biškopībā un desmit gadu komercdarbības pieredze ļauj nojaust, kādi produkti un pakalpojumi būtu pieprasīti. Tomēr individuālam darba veicējam nav pa spēkam to visu ieviest ražošanā, atzīst Jānis Vainovskis. Piedāvājums no Kurzemes Biznesa inkubatora Saldus filiāles dibināt jaunu kapitālsabiedrību ļāva cerēt, ka jau nobriedušās biznesa idejas varētu īstenoties ar lielāku vērienu.
Gardēži zina, ka pasaulē dārgākā kafija «nāk no iekšām», pareizāk sakot, tās ir kafijas pupiņas, ko apēdis un nesagremotas ārā izlaidis civetkaķis. Pēc ekspertu domām tas piešķir kafijai neatkārtojamu garšu un smaržu. Izrādās, līdzīgas kulinārijas spējas piemīt bitēm, tikai medus neiziet cauri barības vadam, bet speciālai medusguzai. «Pamatdoma nav manējā. Padomju laikos medus ražas bija zemas – labi, ja 20 kg no saimes. Taču bija plāni, kas uzlika par pienākumu ražot lielus apjomus un sūtīt uz visām pusēm. Tāpēc tajos laikos bites piebaroja ar cukuru. Bet kādā konferencē izskanēja ideja ogu sulu sajaukt ar cukura sīrupu un izbarot bitēm, tādā veidā saglabājot visas ogu labās īpašības. Man pietika vienu reizi to dzirdēt, lai tā ideja vairs nedotu miera, domāju – tas man jāpamēģina,» stāsta J. Vainovskis.