Jaunākais izdevums

Pirmdien, 13.maijā, Tulūzā pabeigta pirmā Airbus A350 XWB MSN001 lidaparāta krāsošana un tas izbraucis no krāsu darbnīcas.

Jaunā Airbus lolojuma pirmais lidojums plānots šovasar.

Nākamais solis lidaparāta attīstībā būs lidojumu testa instrumentu (FTI) verifikācija. Pagājušajā mēnesī tika uzstādīti lidaparāta dzinēji un veikta vairāki vibrācijas testi uz zemes. Drīzumā plānots sākt lidmašīnas pēdējās pārbaudes pirms tās pirmā lidojuma.

Lidmašīna ir pirmais transportlīdzeklis īpaši efektīvo pasažieru lidmašīnu vidū, ko Airbus ir radījis kā atbildi sava konkurenta izstrādātajiem Boeing 787 Dreamliner un Boeing 777.

Savukārt kritiķi jau iepriekš sacījuši, ka A350 programma, par kuras izveidošanu Airbus ziņoja jau 2007. gadā, ir slikti izstrādāta un pārsteidzīga atbilde Boeing 787.

Db.lv jau rakstīja, ka A350 XWB (Xtra Wide-Body) saimes aviolaineri ir uzņēmuma Airbus atbilde plašajam pieprasījumam aviācijas tirgū pēc ļoti efektīvām vidējas ietilpības tālu lidojošām lidmašīnām ar plašu salonu. Šīs lidmašīnas spēj bez nosēšanās nolidot 15 400 kilometrus. Pasažieru pārvadāšanai tiek piedāvātas trīs pamatmodifikācijās: A350-800 ar 270 pasažieru vietām, A350-900 ar 314 un A350-1000 ar 350 pasažieru vietām tipiskā trīs lidojuma klašu izkārtojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Jaunā Airbus A350 veikusi savu pirmo izmēģinājuma lidojumu

Gunta Kursiša, 14.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākais Eiropas gaisa kuģu ražotāja Airbus lidaparāts A350 veicis savu izmēģinājuma lidojumu, vēsta pasaules mediji.

Jaunā A350 lidmašīna uzsāka lidojumu netālu no Tulūzas piektdienas rītā, un tas ilga četras stundas. Testa lidojums norisinājies veikmīgi, ziņo BBC.

Airbus A350 lidmašīna ir pirmais transportlīdzeklis īpaši efektīvo pasažieru lidmašīnu vidū, ko Airbus ir radījis kā atbildi sava konkurenta izstrādātajiem Boeing 787 Dreamliner un Boeing 777.

A350 ir vidējas ietilpības tālu lidojoša lidmašīna ar plašu salonu. Šīs lidmašīnas spēj bez nosēšanās nolidot 15 400 kilometrus. Pasažieru pārvadāšanai tiek piedāvātas trīs pamatmodifikācijās: A350-800 ar 270 pasažieru vietām, A350-900 ar 314 un A350-1000 ar 350 pasažieru vietām tipiskā trīs lidojuma klašu izkārtojumā. Airbus apgalvo, ka A350, kas aprīkota ar Rolls-Royce Trent XWB dzinējiem, izmantos par 25% mazāk degvielas nekā iepriekšējās ražotāja lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas lidaparātu ražošanas giganta Airbus jaunākais modelis A350 šīs nedēļas sākumā veiks savu pirmo lidojumu, ja vien to nepārsteigs neparedzētas problēmas vai lidojumam neatbilstoši laikapstākļi, ziņo AFP.

«Pēdējie lidaparāta izmēģinājumi uz zemes norisinājās ļoti labi. Ja nepievils laikapstākļi, A350 pacelšanās gaisā notiks nākamnedēļ,» pagājušās nedēļas beigās ziņoja AFP avoti.

Airbus galvenais inženieris Paskāls Vernū (Pascal Verneau) pauda cerību, ka pirmie lidmašīnas A350, kas jau nodēvēta par Boeing 878 Dreamliner konkurenti, lidojumi notiks pirms Parīzes Gaisa šovā Buržē lidostā. Pasākums norisināsies 17. jūnijā.

A350 pirmais lidojums būs aptuveni četras stundas garš, un gaisa kuģis lidos pār Pireneju kalniem vai Bretaņas reģionam, atkarībā no laikasptākļiem.

Patlaban Airbus ir saņēmusi vairāk nekā sešus simtus A350 lidaparātu priekšpasūtījumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Airbus izdodas iekarot japāņu simpātijas – noslēdz 9,5 miljardus vērtu darījumu

Jānis Rancāns, 07.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas aviobūves kompānija Airbus noslēgusi savu pirmo darījumu ar Japānas lidsabiedrību Japan Airlines (JAL) par 31 A350 lidmašīnu piegādi. Darījuma vērtība aplēsta aptuveni 9,5 miljardu ASV dolāru apmērā.

Analītiķi noslēgto darījumu Airbus un Japan Airlines starpā vērtē kā ievērojamu triecienu Boeing, kas līdz šim dominējis Japānas aviācijas tirgū. Airbus atzīst, ka šis ir lielākais A350 modeļu pasūtījums šogad un lielākais, kāds jebkad saņemts no Japānas aviokompānijas.

Saskaņā ar noslēgtā darījuma noteikumiem Japānas aviokompānijai ir tiesības papildus iegādāties vēl 21 lidmašīnu, ja būs šāda vajadzība, vēsta BBC.

Airbus apgalvo, ka lidaparātam A350 ir par 25% mazāks degvielas patēriņš nekā iepriekšējai lidmašīnu paaudzei. Pirms līguma noslēgšanu ar Japānas lidsabiedrību Airbus bija saņēmis kopumā 725 A350 pasūtījumus. Lidmašīnu ražotājs prognozē, ka pirmos jauno gaisa kuģu modeļus Japan Airlines varēs saņemt jau nākamā gada beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidmašīnu ražotājs Airbus beidzot kompānijai Qatar Airways piegādājis pirmo sen gaidīto A350 lidmašīnu, raksta The Associated Press.

Lidmašīnas piegāde tika atlikta vairākas reizes un tās dizaina maiņā ieguldīti vairāki miljardi ASV dolāru. Airbus ir mainījis A350 dizainu, lai padarītu lidmašīnu efektīvāku un pievilcīgāku.

Tādējādi Eiropas lidmašīnu ražotājs cer, ka ar šo lidmašīnu tam izdosies noķert konkurentus Boeing 777 un 787.

Šīs ir Airbus pirmā jaunās paaudzes pasažieru lidmašīna kopš A380 laišanas tirgū.

Katara patlaban vēlas kļūt par milzīgu aviācijas centru, jo plāno 2022.gadā uzņemt Pasaules futbola kausa dalībniekus.

A350 ir vidējas ietilpības tālu lidojoša lidmašīna ar plašu salonu. Šīs lidmašīnas spēj bez nosēšanās nolidot 15 400 kilometrus. Pasažieru pārvadāšanai tiek piedāvātas trīs pamatmodifikācijās: A350-800 ar 270 pasažieru vietām, A350-900 ar 314 un A350-1000 ar 350 pasažieru vietām tipiskā trīs lidojuma klašu izkārtojumā. Airbus apgalvo, ka A350, kas aprīkota ar Rolls-Royce Trent XWB dzinējiem, izmantos par 25% mazāk degvielas nekā iepriekšējās ražotāja lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lielākais lidmašīnu ražotājs Airbus šodien pirmo reizi izrādījis savu jauno gaisa kuģu A350 XWB kabīnes, iekārtojot divas testa lidmašīnas tā, kā tās izskatīsies regulāros lidojumos.

Kā vēsta CNN, atsaucoties uz Airbus pārstāvju teikto, ekonomiskajā klasē būs trīs kolonas ar pasažieru krēsliem, kur katras kolonas vienā rindā būs vieta trīs pasažieriem. Ekonomiskajā klasē viena krēsla platums ir 50 cm.

Kamēr ekonomiskajā klasē vienā rindā varēs sasēdināt deviņus pasažierus, biznesa klasē visas lidmašīnas platumā būs izvietoti tikai četri krēsli vienā rindā.

Kā uzsver Airbus, jaunā A350 XWB ir platāka nekā citas Airbus lidmašīnas, tāpēc gaisa kuģa sienas vairs nav tik apaļas, bet gandrīz pilnībā vertikālas. Tas ļauj atvēlēt lielāku vietu pasažieru bagāžai nodalījumos, kas izvietoti virs sēdvietām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas lidsabiedrība Finnair saņēmusi savu pirmo Airbus A350 XWB, tādejādi kļūstot par pirmo lidsabiedrību Eiropā un trešo pasaulē, kuras flotē ir šis lidaparāts.

Kopumā Finnair pasūtījis 19 A350XWB lidmašīnas. A350 ir 297 pasažieru vietas trīs klasēs - 46 biznesa klasē, 43 ekonomiskajā komforta klasē un 208 – ekonomiskajā klasē. Jaunais A350 pievienosies Finnair jau esošajai 45 Airbus lidaparātu flotei, kurā ir 30 A320 lidmašīnas un 15 A330/A340 saimes lidaparāti.

A350 XWB ir jaunums, kas papildina Airbus platfizelāžas lidaparātu saimi. Tas aviosabiedrībām nodrošina degvielas patēriņa samazinājumu, ir aprīkots ar ekonomisku Rolls-Royce Trent XWB dzinēju. Lidmašīnai ir karbonšķiedras fizelāža un spārni. Plašais korpuss nodrošina vairāk vietas visās klasēs, bet Airbus raksturīgais 18 collu (45,72 cm) sēdvietu platums iekļauts lidmašīnas standarta aprīkojumā (nozares standarts ir 17 collas).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vakar vakarā lidaparāts Airbus A350-900 pēc teju mēnesi ilgas testa lidojumu sērijas atgriezās Tulūzas lidostā Francijā. Pēdējo trīs nedēļu laikā lidaparāts apceļoja 14 lidostas visā pasaulē un savu lidojumu noslēdza Helsinkos. Tehniskais testa lidojums pierādījis lidaparāta gatavību veikt garus, pasaules mēroga lidojumus. Šis bija pēdējais posms ceļā uz sertifikāciju, liecina medijiem sniegtā informācija.

Lidojums ar testa lidaparātu MSN 005 ilga 20 dienas un noritēja četros piegājienos. To laikā lidmašīna šķērsoja Ziemeļpolu, visus pasaules okeānus un nolaidās 14 lielās lidostās. Šīs pasaules tūres laikā lidaparāts nolidoja aptuveni 81 700 nm/151 300 km, gaisā pavadot 180 stundas. Visi lidojumi iekļāvās iepriekš plānotajā laikā. Lidaparātu vadīja Airbus apkalpe, bet lidojumā no Dohas uz Pērtu un no Maskavas uz Helsinkiem palīdzēja arī aviokompānijas Qatar Airways apkalpes locekļi. Divos lidojuma posmos pievienojās piloti no Eiropas Aviācijas drošības aģentūras.

Ceļojuma spilgtākais moments bijis lidojums no Tambo Starptautiskās lidostas Johannesburgā, kas atrodas 5558 pēdas (1694 m) virs jūras līmeņa, uz Sidneju. Šis lidojums demonstrējis A350 sniegumu lidostās, kuras atrodas augstu virs jūras līmeņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Bastīlijas ieņemšanas svētkos Francija tiks pie jaunākās Airbus militārās lidmašīnas

Gunta Kursiša, 26.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies desmit gadus ilgais Airbus Military darbs pie jaunā militārā lidaparāta A400M Atlas, kura ražošanu atbalstīja septiņas Eiropas valstis – Beļģija, Francija, Vācija, Luksemburga, Spānija, Turcija un Lielbritānija.

Kopumā jaunā lidaparāta izveidošanas programma izmaksāja 20 miljardus eiro.

Pirmais lidaparāts tiks piegādāts Fracnijai 14. jūlijā valsts nacionālajos svētkos – Bastīlijas ieņemšanas dienā.

Airbus A400M spēj izpildīt trīs dažādu tipu uzdevumus – piedalīties taktiskās militārās misijās, veikt stratēģiskas misijas un loģistikas uzdevumus, kā arī kalpot kā degvielas pārvadātājs pa gaisu. Līdz maija beigām no dažādām pasaules valstīm lidmašīnu ražotājs saņēmis 174 A400M iepriekšpasūtījumu, liecina informācija Airbus mājas lapā.

Pats lidaparātu ražotājs norāda, ka A400M ir «ideāls lidaparāts, kas piemērots militārām un civilām misijām». Airbus militārās lidmašīnas piegādes plānots uzsākt šogad.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidmašīnu ražotājs Airbus neilgi pirms Āzijas lielākās gaisa kuģu parādes Singapore Air Show medijiem izrādījis savu jaunāko veikumu - lidmašīnu A350. Jaunais gaisa kuģis palīdzēs Eiropas kompānijai konkurēt ar Boeing 787 Dreamliner starpkontinentālajos lidojumos.

A350 prezentācija arī liecina par to, ka lidmašīnas piegādes, visticamāk, notiks solītajos termiņos, raksta Associated Press.

Līdz šim rezervēti 814 Airbus A350 gaisa kuģi, no kuriem aptuveni trešdaļu pasūtījušas Āzijas lidsabiedrības, to skaitā Cathay Pacific Airways un Singapore Airlines.

Pieejami kopumā trīs veidu Airbus A350, kas attiecīgi spēj pārvadāt no 276 līdz 369 pasažieriem. Gaisa kuģu cena, atkarībā no modeļa, ir no 254,3 miljoniem līdz 332,1 miljonam ASV dolāru.

Jau ziņots, ka Boeing Dreamliner pērn piedzīvoja pamatīgas problēmas, kuru dēļ aviokompānijām, kuru flotē bija šie gaisa kuģi, nācās tās «nosēdināt» uz laiku, kamēr tiek veikta izmeklēšana un novērstas problēmas. Tāpat Boeing vairākkārt nācās atlikt iepriekš pasūtīto Dreamliner piegādes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas aviokompānija «Qantas Airways» ceturtdien apstiprināja, ka atteiksies no astoņām jau pasūtītām «Airbus A380» lidmašīnām, tādējādi raidot jaunu triecienu Eiropas aviobūves uzņēmumam «Airbus».

«Qantas Airways» norāda, ka tā vietā koncentrēsies uz jau esošu 12 «Airbus» lidmašīnu atjaunošanu.

«Pēc pārrunām ar «Airbus» aviokompānija nolēmusi atteikties no astoņām «Airbus A380» lidmašīnām, kas tika pasūtītas 2006.gadā,» vēsta lidsabiedrība.

Šis lēmums, kas jau tika gaidīts, rada kārtējo triecienu «Airbus A380» programmai. «Airbus» nesen apstiprināja, ka veic pārrunas ar Apvienoto Arābu Emirātu aviokompāniju «Emirates Airlines», lai samainītu 36 «Airbus A380» lidmašīnu pasūtījumu pret mazākām «Airbus A350» lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Airbus pagājušajā gadā uzrāda lidmašīnu pārdošanas rekordu; pauž ambīcijas nākamajam gadam

Gunta Kursiša, 26.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Airbus Group paziņojis par gada peļņas kāpumu un paudis apņēmību palielināt A320 lidmašīnu ražošanas apjomus.

Uzņēmuma neto ienākumi 2013. gadā palielinājās par 21% jeb 3,6 miljardiem eiro. Pagājušajā gadā Airbus Group piegādāja rekordlielu lidaparātu skaitu – 626. Koncerna ieņēmumi pērn auga par 5%, sasniedzot 59,3 miljardus eiro.

Tiek paredzēts, ka šogad Airbus Group piegādās līdzīgu skaitu lidaparātu. Tāpat kompānija paziņojusi, ka līdz 2016. gadam palielinās A320 modeļa lidmašīnu ražošanas apjomus no 42 līdz 46 gaisa kuģiem mēnesī.

Tāpat Airbus paziņojis, ka piegādās savu pirmo A350 lidmašīnu lidsabiedrībai Quatar Airways, un tas notiks līdz šā gada beigām. Koncerns paredz, ka gaisa kuģu pasūtījumi vēl joprojām pārsniegs piegāžu apjomus. Nākotnē ienākumu plūsma būs stabila.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas aviobūves uzņēmums Airbus trešdien paziņoja, ka no Ķīnas saņēmis 140 lidmašīnu pasūtījumu 22,8 miljardu dolāru (20,08 miljardu eiro) vērtībā.

Pasūtījums saņemts Ķīnas prezidenta Sji Dzjiņpina vizītes laikā Berlīnē, un Airbus vadītājs Toms Enderss to nodēvējis par vienu no lielākajiem līgumiem, kādu uzņēmums parakstījis pēdējā laikā.

Šis darījums, kas noslēgts ar lidmašīnu nomas kompāniju kompāniju China Aviation Supplies Holding Company (CAS), aptver 100 Airbus A320 un 40 Airbus A350 lidmašīnas.

Airbus vēsta, ka tirgus analīzes prognozes liecina, ka nākamajos 20 gados pasaulē dubultosies pieprasījums pēc lidmašīnām ar vairāk nekā 100 sēdvietām līdz 40 000 vienību, galvenokārt pateicoties pieprasījuma kāpumam tādos attīstības tirgos kā Ķīna.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas aviobūves uzņēmums "Airbus" piektdien paziņoja, ka veicis pasākumus, lai izbeigtu Pasaules Tirdzniecības organizācijā (PTO) ilgstošās nesaskaņas starp Eiropas Savienību (ES) un ASV par piešķirtajām valstu subsīdijām.

"Airbus" norāda, ka panācis vienošanos ar Francijas un Spānijas valdībām, lai paaugstinātu procentu likmes līdzekļiem, kas piešķirti lidmašīnu "A350" ražošanas atbalstīšanai, līdz līmenim, kāds pēc PTO uzskatiem ir atbilstošs.

"Pēc 16 gadus ilgušas tiesvedības PTO šis ir pēdējais solis, lai pārtrauktu ilgstošās nesaskaņas un likvidētu jebkādu pamatojumu ASV tarifu piemērošanai," skaidro uzņēmums.

Vērienīga juridiskā cīņa PTO starp "Airbus" un ASV konkurentu "Boeing" aizsākās 2004.gadā, kad Vašingtona apsūdzēja Lielbritāniju, Franciju, Vāciju un Spāniju par pretlikumīgu subsīdiju un garantiju nodrošināšanu "Airbus" produktu ražošanas atbalstīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vai airBaltic rīkojās gudri, kalpojot par CSeries izmēģinājuma trusīti?

Egons Mudulis, 03.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

To laikrakstam Dienas Bizness pirms 10. maijā gaidāmā Rīgas Aviācijas foruma komentē partneris MIDAS Aviation Džons Grānts, kurš nozarē darbojas jau vairāk nekā 20 gadu.

Fragments no intervijas, kas publicēta 3. maija laikrakstā Dienas Bizness:

Jums ir ļoti garš CV, darbojoties aviācijas jomā. Kas ir jūsu kompetenču jomas?

Esmu komerciālās aviācijas analītiķis ar specializāciju jaunu aviācijas pakalpojumu izstrādē lidostām, valdības institūcijām un citām ieinteresētajām pusēm visā pasaulē.

Kā jūs raksturotu situāciju aviācijā salīdzinājumā ar citām ekonomikas jomām?

Patlaban aviācija, iespējams, ir rentabilitātes cikla virsotnē un nes daudz lielāku peļņu aviolīnijām un akcionāriem pēdējos 4‒5 gados, balstoties uz zemām naftas cenām, lielu pieprasījumu, lidsabiedrību konsolidācijām Ziemeļamerikā. Reisu noslogojums bieži vien pieaudzis līdz 85‒90%. Aviācija ieguvusi arī no jauniem tirgiem Indijā un Ķīnā, kā arī no jaunām tehnoloģijām tādos modeļos kā, piemēram, Boeing 787, A350 un nesen arī Bombardier CSeries, ko veiksmīgi izmanto airBaltic. Salīdzinājumā ar citām nozarēm, aviācija ir bijis diezgan labs bizness. Taču tajā aizvien ir daudz risku, no kuriem nebūt ne mazākais ir degvielas cenas, naftas cenām gada laikā pieaugot par 35%. Līdz ar to aviācijas nozarē nav vietas pašapmierinātībai, vienmēr var notikt kaut kas negaidīts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diviem Japānas aviokompānijas Japan Airlines (JAL) Boeing 787 Dreamliner nācies atgriezties atpakaļ lidostā, kad pēc pacelšanās tikušas konstatētas tehniskas problēmas ar dzinēja pretapledošanas sistēmu.

Savukārt citās sešās lidmašīnās tikušas novērotas problēmas ar tualešu elektronisko aprīkojumu, kādēļ tās nebija iespējams izmantot. Jaunākās problēmas ir pēdējās, kas piemeklējušas daudzu nelaimju vajāto Dreamliner. Gada sākumā pasaules aviācijas regulatori lika pārtraukt lidojumus ar Dreamliner, pēc tam, kad dažās no lidmašīnām aizdegās baterijas.

Problēmas ar pretapledošanas sistēmu notikušas maršrutā no Sandiego ASV uz Tokiju. Japānas aviokompānija JAL sākusi notikušā izmeklēšanu.

Ar problēmām Dreamliner izmantošanā saskārusies arī aviokompānija Norwegian Air Shuttle. Lidsabiedrība uz pārbaudes laiku pārtraukusi viena Dreamliner izmantošanu, kā arī plāno līdzīgi rīkoties ar otru gaisa kuģi, kas ir tās rīcībā. Lidmašīnām tikušas novērotas hidraulikas un elektronikas problēmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidmašīnu ražotājs Airbus atklājis jaunu lidmašīnu dizainu, kas radīts, lai zemo cenu aviokompānijas ilgākos lidojumos varētu pārvadāt vairāk pasažieru, neradot papildus diskomfortu, raksta Business Insider.

Šis solis atspoguļo aso konkurences cīņu starp lidmašīnu ražotājiem, kuri cenšas uzlabot interjeru un sniegt aviokompānijām lielāku elastību kabīņu izvietojumā, jo patlaban nozare nespēj palielināt pārvadāto pasažieru skaitu, neizraisot viņos dusmas par neērtajām sēdvietām.

Airbus paziņojis, ka Airspace by Airbus zīmola debija būs atjaunotajos lidmašīnu modeļos A330 ar nosaukumu A330neo, kuri tiks laisti tirgū 2017.gadā. Jaunais dizains A330neo sēdvietu skaitu palielinās par vidēji 10 vietām. Līdz šim A330 varēja pārvadāt līdz 300 pasažieriem.

«Mēs ievietosim vairāk pasažieru esošajā telpā, taču tas tiks darīts ar gudrību un dizainu, nevis uz komforta rēķina,» norāda Airbus pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas galvaspilsētā Parīzē darbu sākusi viena no lielākajām starptautiskajām aviācijas izstādēm. Parīzes aviošovā savus ražojumus demonstrē gan civilās aviācijas, gan arī militārās aviācijas ražotāji. Šeit pulcējas arī dažādu kompāniju un militāro aprindu pārstāvji, lai noslēgtu līgumus par lidaparātu piegādi.

Pasākumā lielu uzmanību izpelnījusies Airbus un Boeing spēkošanās par to, kura kompānija spēs iegūt vairāk pasūtījumu savām jaunākās paaudzes lidmašīnām – A350 un 787 Dreamliner.

Abām kompānijām Parīzes aviošova pirmajā dienā jau izdevies noslēgt vairāku miljonu vērtus darījumus. Tā, piemēram, Airbus parakstījis saprašanās memorandu par 20 A380 piegādi vairāk nekā astoņu miljardu ASV dolāru vērtībā. Tiek prognozēts, ka viens no pasaules lielākajiem lidmašīnu izīrētājiem General Electric ar Boeing varētu noslēgt darījumu pat 30 miljardu ASV dolāru apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Airbus speciālistu komanda, lai testētu lidmašīnu ražotāja jaunāko A350 XWB, no Francijas dienviddaļas pārcēlusies uz Arktiku, vēsta CNN.

Pagājušajā nedēļā inženieru, mehāniķu un pilotu komanda veikusi dažādus izmēģinājumus ekstrēmos laika apstākļos, izmantojot testa lidmašīnu. Tas viss noticis Ikaluitā, Kanādas pilsētā, Nunavutas teritorijas galvaspilsētā. Tā atrodas uz Bafina salas Kanādas Arktiskajā arhipelāgā.

Zemes un gaisa testi ietvēruši lidaparāta darbināšanu mīnus 28 grādu pēc Celsija temperatūrā.

Tāpat kā tas ir ar visām jaunajām lidmašīnām, jaunais modelis jāpārbauda ekstrēmā vidē, sākot no sala līdz karstumam.

Jau gadiem Ikaluita pozicionē sevi kā vadošo testa vietu, kad runa ir par aukstiem laika apstākļiem. Airbus šajā vietā testus veic kopš pagājušā gadsimta deviņdesmitajiem gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunajā Airbus A350 XWB ir vairāk 3D printētu elementu nekā jebkurā citā pasažieru lidmašīnā, vēsta Relaxnews.

Šīs detaļas radītas sadarbībā ar uzņēmumu Stratasys.

Abi uzņēmumi darbu ar šo projektu sākuši jau 2013. gadā. Tiek apgalvots, kas visas izprintētās detaļas atbilst avio drošības standartiem.

Šādas metodes pielietošana arī samazinājusi ražošanas izmaksas un paātrinājusi lidaparāta ražošanas procesu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Finnair peļņa trešajā ceturksnī vairāk nekā dubultojusies

LETA, 30.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas nacionālās lidsabiedrības Finnair tīrā peļņa šā gada trešajā ceturksnī sasniegusi 38,9 miljonus eiro, tai vairāk nekā divkāršojoties salīdzinājumā ar attiecīgo laika periodu pērn, teikts piektdien publiskotajā kompānijas paziņojumā.

Peļņas pieaugumu galvenokārt veicinājis pārdošanas apjoma un pasažieru skaita kāpums.

Finnair tirdzniecības apjoms ceturksnī palielinājies par 2,3% un sasniedzis 637,1 miljonu eiro, bet pārvadāto pasažieru skaits pieaudzis par 8,7%.

Aviokompānija šos nodēvējusi par labākajiem ceturkšņa finanšu rezultātiem uzņēmuma vēsturē.

Kā ziņots, Finnair oktobra sākumā saņēma pirmo Airbus A350 XWB, tādējādi kļūstot par pirmo lidsabiedrību Eiropā un trešo pasaulē, kuras flotē ir inovatīvais lidaparāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Garākie lidojumi pasaulē TOP 10

Zane Atlāce - Bistere, 31.01.2018

Lidsabiedrība Emirates veic lidojumu no Dubaijas (AAE) uz Losandželosu Kalifornijā. Attālums: aptuveni 13,4 tūkst.km.

Foto: REUTERS/SCANPIX/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Garo avioreisu atgriešanās saistāma ar lētāku degvielu, kā arī jaunās paaudzes lidmašīnām.

Pēc ekonomiskās krīzes, kas mazliet piebremzēja garo lidojumu veikšanu, 12 – 14 tūkst.kilometru garie lidojumi atkal ir atgriezušies dienaskārtībā un ir atkal krietni pieprasīti.

Garo avioreisu atgriešanās saistāma ar lētāku degvielu, kā arī jaunām, ekonomiska degvielas patēriņa lidmašīnām, piemēram, Boeing 787 Dreamliner un Airbus A350, vēsta Business Insider.

Tā pagājušajā gadā aviosabiedrība Qatar Airways uzsākusi visilgāko lidojumu pasaulē starp savas mājas bāzi Dohā, Katarā un Oklendu, Jaunzēlandē.

United ir atsākusi lidojumus no Sanfrancisko uz Singapūru, bet Qantas veic lidojumus starp Pērtu Austrālijas rietumos un Londonu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Singapūras nacionālā aviokompānija «Singapore Airlines» ceturtdien sāka veikt pasaules ilgākos avioreisus.

Lidojums 16 700 kilometru garajā maršrutā no Singapūras uz Ņujorkas Ņuarkas lidostu ilgst 18 stundas 45 minūtes.

Līdz ar to «Singapore Airlines» pārspējusi pasaules ilgākā avioreisa rekordu, kas līdz šim piederēja Kataras nacionālajai lidsabiedrībai «Qatar Airways». Tās reiss no Kataras galvaspilsētas Dohas līdz Oklendai, Jaunzēlandē, ilgst 17 stundas 40 minūtes.

Lidojumam no Singapūras uz Ņuarku «Singapore Airlines» izmanto laineri «Airbus A350-900ULR», kura salons ir konfigurēts tā, lai katram pasažierim ir vairāk vietas. Salonā ir vietas tikai 161 pasažierim - 67 pasažieriem biznesa klasē un 94 pasažieriem «premium» ekonomiskajā klasē. Biznesa klasē krēslu atzveltnes iespējams nolaist horizontāli, lai varētu gulēt.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lufthansa ceturtdien paziņojusi, ka veikusi 59 jaunu degvielu taupošu tālsatiksmes lidmašīnu pasūtījumu 14 miljardu eiro vērtībā, ziņo thelocal.de.

Vācijas lielākā lidsabiedrība paziņojumā norāda, ka pasūtījusi 34 jaunas Boeing 777-9X un 25 Airbus A350-900, lai atjaunotu savu floti. Piegāde ir paredzēta no 2016. gada.

Pateicoties pasūtījumam, kuru Lufthansa raksturojusi kā lielāko investīciju, kādu jebkad veicis investors Vācijā, tiks radīta degvielu mazāk patērējošu lidmašīnu flote, lai tādējādi stātos pretī augstajām naftas cenām.

«Ar šīm lidmašīnām mēs veiksim ievērojamu lēcienu efektivitātes ziņā,» teicis vadītājs Kristofs Francs ( Christoph Franz).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Qantas Airways līdz 2025.gada beigām plāno sākt pasaulē garāko tiešo lidojumu

LETA--AFP, 02.05.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrālijas nacionālā aviokompānija "Qantas Airways" pirmdien paziņoja, ka līdz 2025.gada beigām plāno sākt pasaulē garākos komerciālos tiešos lidojumus no Sidnejas uz Londonu, pasažieriem tajos pavadot 19 stundas.

Aviosabiedrība norāda, ka pēc piecu gadu plānošanas tā pasūtījusi 12 lidmašīnas "Airbus A350-1000", lai nodrošinātu tiešos lidojumus uz Londonu, kā arī Ņujorku.

Tiešos reisus no Sidnejas paredzēts sākt līdz 2025.gada beigām, un plānots, ka vēlāk šādi lidojumi tiks veikti arī no Melburnas.

"Jauna veida lidmašīnas nodrošina jaunas iespējas," sacīja "Qantas Airways" vadītājs Alans Džoiss.

Aviokompānijas šobrīd piedāvātais garākais lidojums ir no Pērtas uz Londonu, kurā pasažieriem jāpavada 17 stundas.

Savukārt šobrīd garāko tiešo lidojumu pasaulē nodrošina Singapūras nacionālā aviokompānija "Singapore Airlines" no Singapūras uz Ņujorku, un tā ilgums ir aptuveni 19 stundas.

Komentāri

Pievienot komentāru