Zīmoli «Mans Rajons», «Mil», «PIPARMĒTRA», «The Words Of Latvian», «PIKU.LV» stāsta par to, kā radusies ideja par uzņēmuma nosaukumu, vai ienākšana tirgū bijusi sarežģīta un kādi ir zīmola nākotnes plāni.
Uzņēmēji stāsta par izaicinājumiem un ideju rašanās procesu. Idejas evolūcijas procesā jaunajiem uzņēmējiem ir jāpiemīt spējai ātri reaģēt un radīt interesi tirgū.
Plašāk lasāms raksta galerijā!
#1/5
Zīmols «Mans Rajons» šobrīd piedāvā t-kreklu līniju ar īpašu dizainu vairāk nekā 50 Rīgas apkaimēm, tik tikko iznākusi arī džemperu līnija.
Uzņēmumu šobrīd vada 18 gadus vecs jaunietis, taču viņam ir lielas ambīcijas un mērķi. Uzņēmums «Mans Rajons» tika izveidots pagājušā gada rudenī, kad skolā bija iespēja izvēlēties zinātniski pētniecisko darbu aizstāt ar skolēnu mācību uzņēmumu. «Šī ideja par rajonu krekliem prātā ienāca, kad man pašam gribējās parādīt un izcelt to, ka dzīvoju Dreiliņos. Zināju, ka ir krekli un džemperi ar konkrētu pilsētu logo, taču manam rajonam internetā nekas nebija pieejams,» stāsta Krišjānis Ozoliņš, zīmola «Mans Rajons» vadītājs.
Sākums gan nebija tāds kā bija cerēts, jo pirms ieiešanas tirgū vairāku mēnešu garumā tika izstrādāta mājas lapa, kur gan tika piemirsts pats svarīgākais – mērķauditorijas piesaiste. Taču, saprotot to, zīmols «Mans Rajons» strauji sāka attīstīties. Šo zīmolu no sākuma pamanīja «Ghetto Games» un uzaicināja pastāstīt par šo ideju pasākumā «Mana!Rīga». Tas bija kompānijas atspēriena punkts, kurš palīdzēja vairāk attīstīt un popularizēt rajonu t-kreklus daudz plašākai auditorijai.
Uzņēmuma finanšu mērķis 2018.gadam ir katru mēnesi apgrozījumu palielināt 2 - 3 reizes.
«Kad pamanām kādu labu iespēju, kur mēs varētu iederēties – kādā tirdziņā vai lielākā pasākumā - visu enerģiju ieliekam šīs idejas realizēšanā, jo zinām, ka rezultāts būs tā vērts,» stāsta K.Ozoliņš.
Uzņēmums jau ir piedalījies dažādos konkursos, kuros ir saņemtas dažādas balvas, kontakti un labas atsauksmes.
Uzņēmuma vadītājs uzskata, ka ne katrs spēj pareizi pasniegt savu ideju tirgum.
Šobrīd aktīvi tiek runāts ar pašvaldībām, kas palīdzētu attīstīt atpazīstamību zīmola «Mans Rajons» vārdam.
#2/5
Zīmols «Mil» piedāvā no filca izstrādātus krūžu, glāžu paliktņus ar latvju rakstu zīmēm dažādās krāsās un dizainos. Tiek piedāvātas arī atstarojošās piespraudes ar dažādiem motīviem.
Zīmols «Mil» kopš 2017. gada maija regulāri piedalās ne tikai Kalnciema kvartāla un dizaina, pilsētas svētku pasākumu tirgos, bet ir sastopams jau vairāk nekā 15 koncepta un modes veikalos visā Latvijā. Ir piedalījies Berlin Bazaar izstādē, kā arī tikko ir sākta sadarbība ar veikalu Igaunijā.
Uzņēmuma nosaukums radās reizē ar dizaina produktiem. Uzņēmuma pārstāvis skaidro, ka ieiešana tirgū nav bijusi sarežģīta. «Pirmās darbības tirgus vidē pašas parādīja virzienus uz kurieni doties. Svarīgākais bija saprast un izanalizēt šos mājienus,» komentē Linards Driliņš, zīmola «Mil» pārstāvis.
Uzņēmuma pārstāvis akcentē to, ka biznesa vidē ir interesantas idejas, bet par inovatīvām grūti spriest. Inovatīvs nav tikai inovitāte vai kaut kas ļoti svaigs. Inovācija prasa tehnoloģisku risinājumu, pavisam kā nebijuša radīšanu.
Nākotnes plāniem zīmolam «Mil» ir skaidra vīzija par to, ka galvenais ir profesionāla komanda, kuras dalībniekiem ir viens kopīgs mērķis, uz ko viņi iet.
#3/5
Zīmols «PIPARMĒTRA» piedāvā krūzes, plānotājus, uzlīmes, plakātus, klades, kartītes, nomazgājamos tetovējumus un apdrukātus dāvanu papīrus.
Zīmols «Piparmētra» tika izveidots 2015. gada novembrī, un nosaukums tika izvēlēts un pielāgots uzņēmumam, jo uzņēmuma īpašnieces vēlējās cilvēkos radīt jaunas un svaigas asociācijas. Šobrīd dzirdot nosaukumu «PIPARMĒTRA», cilvēki to asociē ar dizaina produktiem. Pirmais produkts, kurš tika radīts, bija dizaina plānotājs, un ieiešana tirgū ar šāda veida produktu tajā brīdī nebija sarežģīta, jo nebija konkurences.
Smags darbs transformējas panākumos. «Nedrīkst padoties pie pirmajām grūtībām, jo tādas noteikti būs! Iesakām negaidīt iedvesmu vai atlikt darbus uz vēlāku laiku, bet sakārtot galvu un savu darba galdu, un vienkārši sākt darīt šeit un tagad,» komentē Rebeka Liepiņa un Līga Rīga, zīmola «PIPARMĒTRA» īpašnieces.
Nākotnes plāni zīmolam «PIPARMĒTRA» ir izveidot interneta veikalu, kur cilvēki var ērti un ātri iegādāties sev vēlamos produktus, kā arī sākt eksportu.
«Šis ir laiks, kad savus mācību uzņēmumus izveido pat skolēni - tas nozīmē, ka ideju cilvēkiem netrūkst. Šķiet, ka mazajai Latvijai ir salīdzinoši daudz ideju,» stāsta R.Liepiņa un L.Rīga.
#4/5
Zīmols «The Words Of Latvian» šobrīd piedāvā džemperu un t-kreklu līniju.
Šī brīža nosaukums «The Words Of Latvian» tika izdomāts pēc aptuveni 6 mēnešu ilgas darbības.
«Jutām, ka iepriekšējais nosaukums klientiem nesaistās ar produktu. Veicām kvalitatīvas intervijas ar klientiem, lai labāk saprastu, kādas asociācijas mūsu produkti veido. Esam tie, kas taisa džemperus ar latviešu vārdiem - tā arī radās esošais nosaukums,» komentē Eduards Lapiņš, zīmola «The Words Of Latvian» pārstāvis.
Pēc nosaukuma maiņas bija novērojama ievērojami lielāka cilvēku atsaucība uz reklāmām, kā arī mājas lapas apmeklētāju skaits palielinājās, tieši pateicoties meklējumiem Google.
Uzņēmuma pārstāvis akcentē to, ka veiksmīga uzņēmējdarbība balstās uz nepārtrauktu inovāciju, jo vienmēr ir jācenšas būt soli tālāk kā konkurentiem. Pēdējo gadu notikumi ir spilgts piemērs tam, kā esošās industrijas var tikt satricinātas, ja dominējošās kompānijas pieņem status quo un neņem vērā modernās tehnoloģijas.
#5/5
Zīmols «PIKU.LV» piedāvā dizaina gaismas elementus no koka burtu formām. Gaismas burtos ir iestrādātas LED gaismas, kas ir drošas un neuzkarst, un kurām ir ilgs darbības mūžs.
Zīmols «PIKU.LV» izveidots 2015.gada novembrī. Zīmola nosaukums radies par godu pirmajam gaismas burta lietotājam - idejas autores, uzņēmuma dibinātājas Laimas dēlam. «Piku» ir dēla iesaukts mīļvārdiņš ģimenē.
Ieiešana tirgū noritēja ar pamatīgu darbu, ņemot vērā to, ka gaismas burti bija kaut kas pilnīgi jauns un nezināms.
Zīmolam «PIKU.LV» nācās piedalīties dažādās tirdzniecības vietās - tirdziņos, izstādēs, pasākumos, festivālos, lai gūtu atpazīstamību.
«Svarīgi bija, lai es personīgi sastaptu klientus un tie varētu visu izpētīt, aptaustīt, saprast sistēmu, kā burts darbojas un pārliecināties, ka tā ir kvalitatīva un droša prece,» komentē Laima Gruzdiņa, zīmola «PIKU.LV» vadītāja.
Pirmajā gadā zīmolam «PIKU.LV» noritēja aktīvs darbs ar produkta atpazīstamības veicināšanu gan klātienē, gan sociālajos tīklos. «Jebkuru panākumu atslēga ir 90% darbs un 10% veiksme. Arī mūsu gadījumā bija iespēja īstajā laikā un vietā realizēt ideju, kas bija veiksme, bet, lai to realizētu, bija nepieciešams milzum daudz enerģijas, līdzekļu un laika,» skaidro L.Gruzdiņa.
Zīmola «PIKU.LV» nākotnes plānos ietilpst attīstīt ražošanu, radīt jaunus produktus un virzīties eksporta tirgos. 2017.gadā apgrozījums pieaudzis vairāk nekā divas reizes salīdzinājumā ar 2016.gadu. Šogad zīmols plāno, ka apgrozījums varētu pieaugt par 20%.