Jaunākais izdevums

Eiropas kopbraukšanas platforma Bolt jau vasaras sākumā plāno papildināt savu pakalpojumu klāstu un uzsākt ēdienu piegādes pakalpojuma nodrošināšanu uzņēmuma atslēgas tirgos Eiropā un Āfrikā, informē uzņēmumā.

Sākumposmā pakalpojums tiks nodrošināts pilotprojekta režīmā Igaunijā, Somijā un Dienvidāfrikā.

«Apvienojot mūsu tehnoloģiju iespējas, darbību, un simtiem tūkstošu autovadītāju, mēs plānojam nodrošināt ēdienu piegādes pakalpojumu miljoniem cilvēku Eiropā un Āfrikā, kuri jau šobrīd izmanto mūsu pakalpojumus ikdienā,» uzsver Bolt dibinātājs un vadītājs Markuss Villigs.

Uzņēmums nesen īstenoja globālu zīmola maiņu, tostarp mainot savu nosaukumu no Taxify uz Bolt, lai pietuvinātu zīmola identitāti uzņēmuma vīzijai par transporta nozari kopumā. Bolt šobrīd piedāvā ne tikai taksometrus, bet arī kopbraukšanas pakalpojumus ar automašīnām un motocikliem, kā arī skūteru koplietošanu.

Uzņēmumu 2013. gadā dibināja Markuss Villigs. Bolt investoru vidū ir Daimler, Didi Chuxing, Korelya Capital un TransferWise līdzdibinātājs Taavets Hinrikus. Šobrīd Bolt pakalpojumus izmanto vairāk nekā 15 miljoni lietotāju visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas, izmantojot Google Maps, starp pārvietošanās iespējām Latvijā tiks rādīta arī iespēja nokļūt galamērķī ar Taxify.

«Kad cilvēki vēlas nokļūt galamērķī, un izmanto Google Maps pakalpojumu, viņiem ir svarīgi atrast piemērotāko un ērtāko veidu konkrētajam gadījumam. Reizēm vieglāk ir doties ar kājām, citreiz izmantot sabiedrisko transportu, dažreiz saprātīgākais ir izmantot taksometru vai kopbraukšanas pakalpojumus,» komentē Kārlis Ķezberis, Taxify reģionālais vadītājs Latvijā.

Meklējot labāko veidu, kā nokļūt galamērķī lietotnē Google Maps, turpmāk viena no piedāvātajām iespējām būs kopbraukšanas platformas, to skaitā arī Taxify. Izvēloties kopbraukšanu, Google Maps uzreiz norādīs arī aptuveno brauciena ilgumu un cenu.

Izvēloties iespēju doties ceļā ar Taxify, lietotājs varēs atvērt Taxify lietotni uzreiz no Google Maps, ar jau ievadītu sākuma atrašanās punktu un galamērķi. Lai izmantotu pakalpojumu, lietotājam ir jābūt instalētai Taxify lietotnei savā tālrunī. To var atrast App Store vai Google Play.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopbraukšanas platforma Taxify klientiem Baltijas valstīs sākot no 3. oktobra ieviesusi fiksētās cenas funkciju, kas nozīmē, ka turpmāk pasažieri jau pirms automašīnas izsaukšanas precīzi zinās, cik izmaksās viņu brauciens plānotajā maršrutā, informē uzņēmumā.

Otrs aplikācijā ieviestais jaunums ir atsevišķa komforta kategorija, kas ļaus braucienam izvēlēties automašīnas ar paaugstinātu ērtības līmeni.

Fiksētās cenas funkcija aizstāj iepriekš izmantoto aptuvenās cenas diapazonu un jau šobrīd ir pieejama ikvienam klientam Rīgā, Daugavpilī un Liepājā, kur darbojas Taxify aplikācija. Turpretī komforta kategorija pagaidām ir ieviesta tikai Rīgā, un papildus lielākai ietilpībai, modernākam automašīnas salonam un izcilam vadītāju reitingam šajos transportlīdzekļos pēc klientu lielā pieprasījuma ir pieejami arī bērnu sēdeklīši, kas paredzēti bērniem no 4 līdz 12 gadu vecumam.

«Taxify lietotāji jau ilgu laiku augstu novērtē iespēju redzēt aptuveno brauciena summu pirms automašīnas izsaukšanas. Strādājot pie nepārtrauktiem aplikācijas un pakalpojumu kvalitātes uzlabojumiem un ņemot vērā pasažieru vēlmes, esam pavirzījušies vēl soli uz priekšu, un nu mūsu klienti ar konkrētu brauciena tarifu var iepazīties vēl pirms pieprasījuma veikšanas. Tādējādi jaunā aplikācijas funkcija ļauj izvairīties no neparedzētiem izdevumiem un aiztaupa nepatīkamus pārsteigumus. Ticam, ka arī jaunā komforta kategorija ievērojami uzlabos iedzīvotāju ikdienas pārvietošanās kvalitāti,» komentē Taxify produktu menedžeris Dmitrijs Pivovarovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru izsaukšanas platforma Taxify, kas pašlaik darbojas jau trīs Latvijas pilsētās – Rīgā, Liepājā un Daugavpilī - apsver iespēju paplašināties un šogad uzsākt darbību arī Jelgavā, informē uzņēmumā.

Liepājā uzņēmums pakalpojumus sniedz nepilnu pusgadu un dati liecinot, ka ikdienā to izmantojuši jau vairāk kā desmit tūkstoši lietotāju, norāda uzņēmumā. Novērojumi liecinot, ka Taxify Liepājā labprāt izmanto ne tikai rīdzinieki, bet arī viesi no Lietuvas, Igaunijas un citām valstīm.

Taxify ir visstraujāk augošā kopbraukšanas transporta platforma Eiropā. Uzņēmumu 2013. gadā dibināja Markuss Villigs. Taxify investoru vidū ir Daimler, Didi Chuxing, Korelya Capital un TransferWise līdzdibinātājs Taavets Hinrikus. Šobrīd Taxify apvieno vairāk kā 15 miljonus lietotāju vairāk nekā 25 valstīs visā pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk kopbraukšanas platformas Taxify vadītājus būs iespējams izsaukt arī ar telefona zvanu, informē uzņēmumā.

«Esam secinājuši, ka, lai gan viedtālruņu aplikācija ir ērtākais un populārākais veids, kā pasūtīt braucienu, tomēr gadās arī situācijas, kad to izmantot nav iespējams un ir ērtāk piezvanīt. Nepieciešamību pēc iespējas piezvanīt pauduši, piemēram, mūsu juridiskie klienti - viesnīcas, restorāni un citi uzņēmumi - kuriem nepieciešams izsaukt auto klientiem, tāpat gadās situācijas, kad klientam vienkārši izlādējies telefons vai konkrētajā vietā nav pieejams kvalitatīvs interneta savienojums. Vairāk kā divas trešdaļas Latvijas iedzīvotāju izmanto viedtālruni, vienlaikus vēl aizvien ir būtiska daļa iedzīvotāju, kuri dažādu iemeslu dēļ vienkārši neizmanto aplikācijas viedtālrunī, un vēlamies būt pieejami arī viņiem,» lēmumu skaidro Taxify reģionālais vadītājs Latvijā Kārlis Ķezberis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Desmit gados kopbraukšanas platformu tirgus daļa transporta jomā varētu sasniegt 20-40%, paredz igauņu kopbraukšanas platformas Taxify līdzdibinātājs Martins Villigs (Martin Villig).

Taxify tiek uzskatīts par vienīgo patieso Igaunijas t.s. vienradzi, jo tam izdevies pārliecināt investorus ieguldīt tieši Igaunijas kompānijā, nevis caur mātesuzņēmumu – investoru jurisdikcijā.

Fragments no intervijas, kas publicēta 15. oktobra laikrakstā Dienas Bizness:

Kas varētu mainīties nākotnē?

Nākotnē augs platformu tirgus daļa urbānajā transportā. Šobrīd lielākajā daļā pilsētu mobilitātes platformas veido dažus procentus no pilsētu transporta tirgus; parasti pusi veido sabiedriskais transports un otru – privātie auto. Domāju, ka nākamajos desmit gados platformu tirgus daļa palielināsies galvenokārt uz privāto auto rēķina un cilvēki vairāk lietos kopbraukšanas platformu sniegtās iespējas un mazāk savu auto. Ja skatāmies uz jaunāko paaudzi, daļa no viņiem ir uzauguši dalīšanās ekonomikā un drīzāk īrē, nevis pērk dzīvokli, izmanto tādus pakalpojumus kā Taxify un nepērk savu auto. Desmit gados platformu īpatsvars transporta jomā var sasniegt 20, 30 un varbūt 40%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Igaunijas uzņēmēji izveido miljonu eiro vērtu izglītības fondu

Lelde Petrāne, 05.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas uzņēmēji izveidojuši filantropijas fondu, kura mērķis ir nodrošināt sākuma kapitālu inovatīvām iniciatīvām Igaunijas izglītības jomā. Trīs gados fonds plāno ieguldīt 1 miljonu eiro.

Izglītības fonda iniciatori ir Igaunijas uzņēmēji: Taxify līdzdibinātājs Martins Villigs un TransferWise līdzdibinātājs Tāvets Hinrikus, taču tajā iesaistījušies arī daudzi citi uzņēmēji. Uzņēmumi, kas līdzdarbojas fondā, ir Civitta, Contriber, Eften, Helmes, Lingvist, Monese, Pipedrive, Superangel, Taxify un TransferWise.

Saskaņā ar plāniem fonds nodrošinās gan vienreizēju, gan ilgtermiņa atbalstu izvēlētajiem projektiem. Tas sagaida ambiciozas iniciatīvas, kas sniegs pozitīvu grūdienu valsts izglītības sistēmai. Lai sasniegtu labāko rezultātu, tas plāno sadarboties ar amatpersonām, izglītības iestādēm un citiem izglītības jomas pārstāvjiem. Galvenais uzsvars tiks likts uz dažādu problēmjautājumu risināšanu. Kā viens no tādiem tiek minēta pedagogu novecošanās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas kopbraukšanas platforma Taxify maina savu nosaukumu uz Bolt, kā arī ievieš jaunu logotipu, informē uzņēmumā.

Izmaiņas pietuvina zīmola identitāti atbilstoši uzņēmuma vīzijai un redzējumam par transporta nozari kopumā, kas šobrīd piedāvā ne tikai taksometra pakalpojumus, bet arī koplietošanas motociklus un elektriskos skūterus.

«Taxify uzsāka savu darbību pirms pieciem gadiem, un mūsu uzdevums bija padarīt pilsētas transportu ērtāku un pieejamāku. Mūsu pirmais produkts bija taksometru kopbraukšanas platforma, kas uzņēmumam arī deva sākotnējo nosaukumu. Gūstot panākumus un paplašinot piedāvājumu, mēs esam pārauguši arī uzņēmuma zīmolu un nosaukumu. Ņemot vērā mūsu mērķi un ambīcijas risināt transporta problēmas arvien plašākā mērogā, vēlamies, lai zīmols atspoguļotu uzņēmuma nākotni, nevis pagātni. Mūsu jaunais nosaukums Bolt simbolizē ātru un vieglu kustību: to kādai, mūsuprāt, ir jābūt pilsētas pārvietošanās pieredzei, neatkarīgi no tā, vai pārvietošanās notiek ar auto, sabiedrisko transportu vai skūteri. Kā arī tas uzsver mūsu pārliecību, ka nākotnē sabiedrība izmantos elektriskus transporta līdzekļus», uzsver uzņēmuma dibinātājs un vadītājs Markuss Villigs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijā radītā Eiropas kopbraukšanas platforma Bolt (iepriekš Taxify), uzsāk darbību Lielbritānijas galvaspilsētā Londonā, informē uzņēmumā.

Bolt lietotnē Londonā tiks iestrādāta palīdzības izsaukšanas poga. SOS pakalpojums nodrošinās papildus drošību pasažieriem, un vajadzības gadījumā būs iespējams nekavējoties sazināties ar policiju. Mazāk steidzamos jautājumos pasažieri varēs sazināties ar Bolt diennakts klientu apkalpošanas centru Londonā. Lai no bīstamām situācijām pasargātu arī vadītājus, arī viņiem būs iespēja izmantot palīdzības izsaukšanas poga.

«Mēs esam priecīgi par iespēju uzsākt darbību Lielbritānijas tirgū, sākot ar tās dinamisko galvaspilsētu. Londonā. Londona ir pelnījusi lielāku izvēli kopbraukšanas nozarē,» uzskata Markuss Villigs, Bolt dibinātājs. «Zemākas cenas pasažieriem un labāki darba apstākļi vadītājiem atstāj pozitīvu iespaidu uz tirgu, to var novērot visā pasaulē.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienests (VID) uzdevis taksometru un citu transporta pakalpojumu platformai "Bolt" par uzņēmumu ienākuma nodokļa nemaksāšanu valsts budžetā ieskaitīt 1,4 miljonus eiro, svētdien vēstīja LTV raidījums "De facto".

Šī ir otrā reize, kad Latvijas iestāde soda Igaunijas firmu par uzņēmumu ienākuma nodokļa nemaksāšanu Latvijā. Tikmēr firma "Yandex", kas vēl nesen bija "Bolt" konkurents, no Latvijas aizgāja, uzņēmumu ienākuma nodoklī nesamaksājot ne centu, taču sods no VID par to nedraud.

"Bolt", toreiz ar nosaukumu "Taxify", Latvijā ienāca 2016.gadā. Jau sākumā jaunā uzņēmējdarbības forma, caur lietotni izsaucot šoferi, radīja problēmas ar Valsts ieņēmumu dienestu. Tagad sadarbība ar nodokļu iekasētājiem ir labāka, tomēr joprojām pastāv strīds par uzņēmumu ienākuma nodokli.

"Bolt" lietotne Latvijā reģistrēta uz Igaunijas uzņēmuma "Bolt Operations" vārda. Savukārt kopš 2016.gada kompānijai Latvijā ir sava pastāvīgā pārstāvniecība, kas nav uzņēmums, taču kam tik un tā par darbību Latvijā būtu jāmaksā uzņēmumu ienākuma nodoklis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru un citu transporta pakalpojumu platforma "Bolt" tiesā apstrīdējusi Valsts ieņēmumu dienesta (VID) piemēroto 1,4 miljonu eiro nodokļu uzrēķinu, informē Administratīvajā rajona tiesā.

Tiesā informē, ka lieta ir ierosināta, bet izskatīšanas datums vēl nav zināms.

VID uzdevis taksometru un citu transporta pakalpojumu platformai "Bolt" par uzņēmumu ienākuma nodokļa nemaksāšanu valsts budžetā ieskaitīt 1,4 miljonus eiro.

Šī ir otrā reize, kad Latvijas iestāde soda Igaunijas firmu par uzņēmumu ienākuma nodokļa nemaksāšanu Latvijā. Tikmēr firma "Yandex", kas vēl nesen bija "Bolt" konkurents, no Latvijas aizgāja, uzņēmumu ienākuma nodoklī nesamaksājot ne centu, taču sods no VID par to nedraud.

"Bolt", toreiz ar nosaukumu "Taxify", Latvijā ienāca 2016.gadā. Jau sākumā jaunā uzņēmējdarbības forma, caur lietotni izsaucot šoferi, radīja problēmas ar Valsts ieņēmumu dienestu. Tagad sadarbība ar nodokļu iekasētājiem ir labāka, tomēr joprojām pastāv strīds par uzņēmumu ienākuma nodokli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Jaunā transportēšanas iepakojuma sistēma ļauj ietaupīt resursus

Andris Skakauskis, SIA BEPCO vadītājs Latvijā, 26.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms daudziem gadiem transportēšanas iepakojuma nozarē bija tik liela neskaidrība, ka tas pat varēja apdraudēt galapatērētāju. Tagad, it īpaši Baltijā, situācija ir pavisam citāda.

Aprites ekonomika vairs nav svešs termins. Kā arī līdz šim dīvainais termins "koplietošanas ekonomika" vairs nešķiet dīvains. Koplietošanas ekonomika ir starptautiski strauji augoša nozare, kas maina tradicionālās ekonomiskās vides darbību un nozīmi. Mobilās ierīces (Uber, Bolt (Taxify)) koplietošana, dzīves telpas koplietošana (Airbnb), līdzfinansējums un citas platformas ir palīdzējušas cilvēkiem pārdot brīvus vai pārpalikušos resursus. Tas ir kā pretējs risinājums tradicionālajai pakalpojumu ekonomikai, kur uzņēmums pārdod pakalpojumu ar saviem līdzekļiem – taksometru uzņēmumiem, viesnīcām, restorāniem, rīkjoslām, bankām u.c.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc elektrisko skūteru pilotprojekta Parīzē Eiropas kopbraukšanas platforma Bolt (iepriekš Taxify) turpmāk elektrisko skūteru servisu nodrošinās arī Madridē, informē uzņēmumā.

«Bolt misija ir nodrošināt ērtāku un ātrāku pārvietošanos pilsētvidē. Sastrēgumi ir liela problēma tādās pilsētās kā Madride, tāpēc jāņem vērā, ka citi braucieni ir efektīvāki, ja tiek izmantots elektriskais skūteris nevis automašīna ar šoferi. Piedāvājot Bolt skūterus Madridē, mēs uzreiz risinām divas problēmas: samazinām automašīnu skaitu ielās un ietaupām klientu laiku un naudu», saka Bolt vadītājs un līdzdibinātājs Markuss Villigs.

«Mūsu uzņēmuma pieredze Parīzē, kur mēs sadarbojāmies ar pilsētu, lai noteiktu labu skūteru izmantošanas praksi, ir parādījusi, ka labas darba attiecības ar vietējo pašvaldību ir ļoti būtiskas. Tādā veidā patiešām ir iespējams vērst uzmanību uz pilsētas satiksmes saspringtajiem punktiem un sniegt labāko risinājumu pilsētas iedzīvotājiem. Madridē mēs ne tikai koncentrējamies uz pilsētas centru, bet cenšamies paplašināt mūsu pakalpojumus arī tajās pilsētas vietās, kur transporta iespējas ir ierobežotas», papildina Pauls Avarezs (Paul Avarez), Bolt procesu vadītājs Spānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Varšavā simtiem taksometru piedalās protesta akcijā pret kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējiem

LETA/AFP, 19.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Varšavā ceturtdien vairāki simti taksometru lēni brauca cauri pilsētas centram, to vadītājiem protestējot pret «Uber» un citiem kopbraukšanas pakalpojumu sniedzējiem, kurus licencēto taksometru uzņēmumi vaino negodīgā konkurencē.

Tradicionālo taksometru operatori norāda, ka kopbraukšanas pakalpojumu sniedzēji nepilda prasības, kas tiek izvirzītas licencēto taksometru operatoriem, kā arī nemaksā nodokļus.

Taksometru vadītāji arī pulcējās pie Tieslietu ministrijas un iesniedza vēstuli ar prasību pieņemt normatīvos aktus, kas regulētu kopbraukšanas pakalpojumu sniedzēju darbību.

«Varšavā ir 12 500 legālo taksometru un apmēram 8000 līdz 9000, kas strādā «Uber», «Taxify» un vēl pārdesmit līdzīgiem uz lietotnēm balstītiem operatoriem,» ziņu aģentūrai AFP sacīja Varšavas Taksometru vadītāju arodbiedrības vadītājs Jaroslavs Iglikovskis.

Viņš apgalvoja, ka kopbraukšanas pakalpojumu sniedzēju dēļ licencēto taksometru vadītāji zaudējot trešdaļu ieņēmumu darba dienās un līdz 70% ieņēmumu brīvdienās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paplašinot darbību Latvijā, kopbraukšanas platforma Bolt turpmāk nodrošinās pakalpojumus arī Ventspilī, informē uzņēmumā.

Šobrīd Bolt ir pieejams piecās Latvijas pilsētās - Rīgā, Daugavpilī, Liepājā, Jelgavā un Ventspilī.

Sākot ar 30.aprīli, Bolt aplikācijā būs pieejamas automašīnas, kas darbosies visā Ventspils teritorijā. Uzņēmuma pārstāvji ziņo, ka šobrīd aplikācijā reģistrējušies jau teju 100 vadītāji, kas ieinteresēti sniegt šo pakalpojumu Kurzemes pilsētā, kas pēc iedzīvotāju skaita ir sestā lielākā pilsēta Latvijā.

Kopbraukšanas platformas standarta iekāpšanas tarifs būs 0.99 eiro, distance 0.49 eiro par kilometru, laiks 0.15 eiro minūtē, minimālā brauciena cena 2 eiro.

«Sekojot Bolt vīzijai par efektīvu, ātru un visiem pieejamu transportu, ir tikai loģiski piedāvāt kopbraukšanas platformas pakalpojumus ne tikai galvaspilsētā, bet arī citās Latvijas pilsētās. Ventspils ir dinamiska pilsēta, kur dzīvo gandrīz 40 tūkstoši iedzīvotāji, kā arī tūrisma sezonā tā ir pieprasīts galamērķis atpūtniekiem no citām Latvijas pilsētām, un no tuvākām un tālākām valstīm,» stāsta Kārlis Ķezberis, Bolt vadītājs Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas transporta platformas Bolt lietotājiem iespējams mobilajā lietotnē izmantot jaunu funkciju, lai uzstādītu vairākas pieturvietas pirms galamērķa.

"Mums ir svarīgi attīstīties, tāpēc uzklausot klientu vēlmes, esam ieviesuši jaunu funkciju - iespēju norādīt vairākas pieturvietas, tādējādi veicinot kopbraukšanu un ļaujot lietotājiem izvēlēties sev piemērotāko maršrutu. Arī nākotnē mēs turpināsim pilnveidot aplikāciju, lai padarītu to pēc iespējas draudzīgāku ikvienam," komentē Kārlis Ķezberis, Bolt Latvija reģionālais vadītājs.

Papildus pieturvietas jāizvēlas, piesakot braucienu, jo jaunā funkcija ļauj pasažieriem uzreiz redzēt cenas braucieniem ar vairākām pieturām. Uzsākot braucienu, autovadītājs redzēs izvēlēto maršrutu ar visām pieturvietām savā "Bolt" lietotnes kartē.

Jaunā "Bolt" funkcija Android un iOS programmatūru lietotājiem tika pakāpeniski ieviesta jau sākot no 14. janvāra un paredzēts, ka 21. janvārī šī funkcija būs pieejama visiem mobilās aplikācijas lietotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai padarītu rokas instrumentus, piemēram, elektriskos urbjus ērti pieejamus – gan vietas, gan laika ziņā –, turpmāk SIA Stats Serviss piedāvās tos iznomāt pakomātos

Ejot laikam, mainās klientu vajadzības, prasības un ieradumi, tāpēc būvtehnikas un elektroinstrumentu nomas uzņēmums Stats Serviss no nākamā gada sākuma tirgū plāno piedāvāt pirmos instrumentu nomas punktus, kas nebūs ierasta filiāle, bet pašapkalpošanās automāts. Pirmie no šiem nomas punktiem atradīsies Rīgas apkaimes lielveikalos, lai uzņēmums varētu nodrošināt ērtāku loģistiku un, ja nepieciešams, tad šos nomas automātus papildināt ar instrumentiem. Ja sākotnējais projekts būs veiksmīgs, tad gada laikā uzņēmums šo pakalpojumu plāno piedāvāt visā Latvijā, kā arī vēlāk Baltijā. Projekta sākumā nomas automāti darbosies veikalu darba laikā, bet tad, kad projekts būs sevi pierādījis, tiks uzstādīti arī diennakts automāti, kas tiks novietoti ārtelpās. «Es personīgi lepošos, kad mēs atvērsim pirmo diennakts automātu. Būšu izdarījis kaut ko, par ko visi teica, ka tas ir neiespējami,» stāsta Stats Serviss valdes loceklis Vigants Lesausks.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Redakcijas komentārs: Sadarbības ekonomika nav bizness

Rūta Kesnere - DB komentāru nodaļas redaktore, 02.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets 30. aprīlī atbalstīja Ekonomikas ministrijas priekšlikumu neradīt atsevišķu regulējumu sadarbības platformu jeb sadarbības ekonomikas jomas sakārtošanai, bet tā vietā uzlabot esošo regulējumu.

Kā sadarbības ekonomikas piemērus var minēt tādas platformas kā Taxify, airbnb, BlaBlaCar, SnappCar, Uber, Prosper, Wiseed un virkni citu. Saskaņā ar Ekonomikas ministrijas datiem, kopumā Eiropas Savienībā (ES) ir 651 šāda platforma. Sadarbības ekonomikas attīstību var tikai apsveikt, vienlaikus skaidrs, ka regulējums ir jāpilnveido. Galvenokārt divu iemeslu dēļ: patērētāju aizsardzība un godīga konkurence.

Jāteic, ka ES valstu presē ir gana daudz rakstu par sadarbības ekonomiku, norādot uz tās ambivalenci. Proti, no vienas puses, pozitīvs ir sadarbības ekonomikas moto attiecībā uz resursiem: pieejamība, nevis īpašumtiesības, tāpat sadarbības platformas daudzus pakalpojumus cenas ziņā padara ļoti pieejamus klientiem, vienlaikus ļaujot gūt papildu ienākumus šo pakalpojumu sniedzējiem, kas pārsvarā nepieder pie sabiedrības turīgākā slāņa. No otras puses, problēmas rada tas, ka šīs platformas apzināti tiek pārvērstas par lieliem biznesiem, tādējādi kropļojot to radīšanas jēgu un veicinot negodīgu konkurenci. Tāpat sadarbības ekonomika izvirza jautājumu par strādājošo aizsardzību, sociālajām garantijām, nodokļu nomaksu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot uzņēmuma paplašināšanos Latvijā, Valmiera kļūst par sesto pilsētu, kurā pieejams transporta pakalpojumu uzņēmuma "Bolt" kopbraukšanas pakalpojums, informē uzņēmumā.

Vēl "Bolt" pakalpojumi pieejami Rīgā, Daugavpilī, Liepājā, Jelgavā un Ventspilī.

Pakalpojums Valmierā un tās apkārtējā teritorijā pieejams kopš 13.februāra.

"Esam gandarīti, ka mums ir iespēja nodrošināt transporta pakalpojumus ne tikai galvaspilsētā, bet arī citās Latvijas pilsētās, un sniegt savu ieguldījumu transporta tīkla attīstībā. Nereti iedzīvotājiem nākas saskarties ar transporta sistēmu, kurā paveras vieta uzlabojumiem, tāpēc ceram, ka "Bolt" kļūs par jauno mobilitātes attīstības virzītāju arī reģionos," stāsta Kārlis Ķezberis, Bolt Latvija reģionālais vadītājs.

Aktivitāte pilsētās un esošo lietotāju izrādītā interese ir veicinājusi "Bolt" paplašināšanos Latvijas teritorijā. Arī turpmāk uzņēmums plāno attīstīties un izvērst savu pakalpojumu klāstu reģionos, lai nodrošinātu labākos pārvietošanās risinājumus iedzīvotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilajai lietotnei ēdiena pasūtīšanai Qfer ir vairāk nekā 250 tūkstoši reģistrēto lietotāju un mēneša auditorija svārstās no 50 līdz 70 tūkstošiem.

Tipiskais Qfer lietotājs ir 25 līdz 31 gadu jauns rīdzinieks, kam seko 18 līdz 24 gadus jauni cilvēki. SIA Qfer vadītājs Artūrs Burņins stāsta, ka šis risinājums ir mērķēts uz biroja darbiniekiem, kuri ikdienā ir aizņemti un novērtē iespēju ietaupīt laiku, lai ieturētu maltīti darba laikā vai arī pēc tā. Lielākā daļa klientu – aptuveni 70% – izvēlas ēdienu līdzņemšanai. Aptuveni 30% pasūtījumu ir ar piegādi. Tā kā cilvēki bija sākuši interesēties, vai Qfer var piedāvāt arī piegādi, uzņēmums nolēma ieviest arī šādu pakalpojumu. Sākumā piegādi nodrošināja restorāni, bet, tā kā cilvēki uzdeva dažādus jautājumus, piemēram, cik tālu ir kurjers un pēc cik ilga laika piegādās, un bija jāiegulda resursi klientu atbalsta nodrošināšanā, Artūrs secināja, ka ar piegādi jānodarbojas pašiem. Šobrīd uzņēmumam ir 15 kurjeri. «Šīs ir platforma līdzīgi kā Taxify, un jebkurš var pieteikties par kurjeru, iziet apmācības un strādāt,» viņš saka. Qfer lietotāji to biežāk izmanto ēdiena līdzņemšanas pasūtīšanai, un Artūrs uzskata, ka pagaidām ēdiena piegāde vēl ir premium segmenta pakalpojums. Lai arī cenas kļuvušas pieejamākas, tas vēl nav kļuvis par ikdienišķu pakalpojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Mana pieredze: Atrast meistaru mobilajā lietotnē

Anda Asere, 11.06.2019

Partly līdzīpašnieks Artis Ērglis (no kreisās) un Arnis Celitāns, SIA Partly līdzdibinātājs

Foto: Paula Čurkste/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunuzņēmums Partly izstrādājis mobilo lietotni uzticama meistara vai palīga atrašanai dažādu mājsaimniecības darbu veikšanai.

«Piedāvājam aplikāciju, kurā ikviens lietotājs var publicēt dažādu darbu piedāvājumus un atrast nepieciešamo pakalpojuma sniedzēju. Savukārt pakalpojuma sniedzēji var apskatīt šos piedāvājumus un pieteikties sev vēlamajiem darbiem, balstoties uz savām prasmēm, darba vietu un izpildes termiņu. Tas darbojas līdzīgi kā Bolt (Taxify), bet domāts īstermiņa mājsaimniecības darbiem,» stāsta Arnis Celitāns, SIA Partly līdzdibinātājs. Ideja par šādu risinājumu viņam radās jau ap 2012. gadu, bet tolaik tā arī palika plauktā krājam putekļus. Pēc dažiem gadiem viņš iepazinās ar Arti Ērgli, kam arī bija ienākusi prātā līdzīga doma, un abi nolēma pievērsties šīs ieceres attīstīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Devītā konference "TechChill" šajās dienās pulcēs vairāk nekā 2000 dalībnieku, piedāvājot vairāk nekā 20 satelītpasākumus.

Šogad konferences fokusā ir tādas tēmas kā zaļās tehnoloģijas, blokķēde un 5G, kā arī Baltijas reģionā aktuāli temati - mārketings un dibinātāju pieredzes stāsti.

Šogad divu dienu skatuves programma piedāvā runas no vairāk nekā 70 runātājiem. Viņu vidū ir "Bolt" līdzdibinātājs un izpilddirektors Martins Villigs, ēdienu piegādes platformas "Wolt" līdzdibinātājs un attīstības vadītājs Juhani Mikanens (Juhani Mykkänen), "Google" zīmola un reputācijas tirgvedības vadītāja Ivana Gribavaca (Ivana Grbavac) un daudzi citi. Skatuves programma ietvers runas un diskusijas par jaunākajām tehnoloģiju tendencēm, galveno uzmanību pievēršot idejām, kurām ir potenciāls mainīt pasauli un padarīt to ilgtspējīgāku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Bolt Food" turpina paplašināt savu darbību un kopš 21. marta piedāvā bezkontakta pārtikas preču piegādi uz mājām. Pirmā tirdzniecības vieta, kas ir pievienojusies platformai, ir u/v "Stockmann", taču sagaidāms, ka tuvākajā laikā būs iespējams veikt pasūtījumus arī no citām tirdzniecības vietām.

"Šī mums visiem ir jauna situācija, tāpēc var novērot, ka pārtikas preču piegādes pakalpojumi tiek pārslogoti. Mēs kā uzņēmums vēlamies palīdzēt nodrošināt, ka nepieciešamās preces cilvēkus sasniedz pietiekami ātri pat tad, ja nav iespēja iziet no mājām," stāsta "Bolt Food" vadītājs Latvijā Klāvs Gipters.

No u/v "Stockmann" šobrīd ir iespēja pasūtīt tādas pārtikas preces kā piena produktus, graudaugus, jūras veltes, kafiju, tēju, saldumus, kā arī mājsaimniecības preces, tai skaitā tīrīšanas līdzekļus. Pieejamo produktu apjoms tiek papildināts.

Gaidāms, ka drīzumā platformai pievienosies arī citi mazumtirgotāji.

Pasūtījumu iespējams veikt "Bolt Food" lietotnē un tas notiek tieši tāpat kā veicot pasūtījumu no restorāniem – jānorāda piegādes adrese, jāizvēlas veikals, jāatzīmē preces un caur lietotni jāapmaksā pasūtījums ar bankas karti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Igaunijā ar Airbnb starpniecību gūtie ienākumi nebūs obligāti jādeklarē

LETA/BNS, 05.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas Nodokļu un muitas departaments neplāno noteikt, ka ienākumi no nekustamā īpašuma izīrēšanas ar tiešsaistes platformas «Airbnb» starpniecību ir obligāti jādeklarē, paziņojis departamenta direktora vietnieks Rivo Reitmans.

Departaments un «Airbnb» trešdien parakstīja vienošanos, kas paredz, ka «Airbnb» radīs iespējas saviem lietotājiem, kas izīrē nekustamo īpašumu ar platformas starpniecību, brīvprātīgi iesniegt departamentam ziņas par saviem ienākumiem.

«Šodien mēs par to runājam kā par brīvprātīgu lietu,» ziņu aģentūrai BNS teica Reitmans. Viņš uzsvēra, ka Nodokļu un muitas departaments vēlas veicināt, lai cilvēki maksā nodokļus tāpēc, ka apzinās, ka ir nepieciešams to darīt, nevis piespiedu kārtā.

No 14.decembra «Airbnb» lietotājiem Igaunijā, kas izīrē savus īpašumus, būs iespējams ar ķeksīša palīdzību ar platformas starpniecību nosūtīt ziņas par saviem īpašumiem Nodokļu un muitas departamentam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Elektriskos skūterus Rīgā piedāvā arī Bolt

Anda Asere, 20.06.2019

Kārlis Ķezberis, Bolt vadītājs Latvijā (no labās) un Edgars Jākobsons, SIA TrafoNet būvniecības nozares vadītājs.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrisko skūteru koplietošanas pakalpojumu sniedzējiem Atom un Fiqsy Rīgā pievienojas Bolt.

Kopš šīs nedēļas Bolt (agrāk Taxify) aplikācijā Rīgā būs pieejami elektriskie skūteri. «Pakalpojuma nodrošināšana Baltijā ir nākamais loģiskais solis, lai sekotu Bolt vīzijai par efektīvu, ātru un pieejamu transportu. Esam priecīgi, ka to saviem klientiem varam piedāvāt jau šovasar. Mūsu uzņēmuma misija ir padarīt transportu vieglāk un ātrāk pieejamu, lai cilvēki varētu pārvietoties pilsētā un mēs redzam, ka ir pieprasījums šādam mikro mobilitātes risinājumam. Daudzi braucieni klientiem būtu vieglāk izpildāmi tieši ar skūteri, nevis ar automašīnu un vadītāju,» norāda Kārlis Ķezberis, Bolt vadītājs Latvijā.

Elektriskie skūteri šīs nedēļas laikā tiks izvietoti Rīgas centrā sadarbībā ar SIA TrafoNet, kas nodrošinās pašus braucamrīkus un pakalpojumu. Savukārt Bolt uzdevums ir nodrošināt platformu darbībai, kā arī atbalstu pakalpojumam un uzņēmuma klientiem. Lai izmantotu jauno pakalpojumu, ir nepieciešama Bolt aplikācija. Atbloķēt skūteri varēs, noskenējot QR kodu uz tā. Bolt skūteri ir aprīkoti ar iebūvētiem GPS izsekotājiem, kas sniedz datus par to atrašanās vietām. Sasniedzot galamērķi, klients var novietot skūteri uz ielas. Bolt darbinieki katru dienu skūterus nogādās atpakaļ iepriekš noteiktās stacijās. «Skūteru nodrošināšana Rīgā palīdz izveidot gudru un efektīvu e-mobilitātes infrastruktūru pilsētā. Mēs to esam redzējuši Singapūrā un citās pasaules valstīs un domājam, ka arī Rīgu varam izveidot par elektriskajiem transportlīdzekļiem draudzīgu pilsētu, samazinot automašīnu radīto CO2 emisiju. Lepojamies ar tik spēcīgu un uzticamu partneri kā Bolt,» teic Edgars Jākobsons, SIA TrafoNet būvniecības nozares vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Bolt" turpina paplašināties un no šīs dienas ievieš "Bolt Food" ēdienu piegādes pakalpojumu Daugavpilī.

Ieviešanas periodā, lai iepazīstinātu lietotājus ar jauno pakalpojumu, pasūtījumus pirmo nedēļu būs iespējams veikt bez piegādes maksas 2 km rādiusā no pasūtījuma vietas.

Sākotnēji "Bolt Food" platforma Daugavpils iedzīvotājiem nodrošinās piegādi pasūtījumiem no "Hesburger" ātrās ēdināšanas restorāniem un "Mego" veikaliem, kas nodrošinās svaigus augļus, dārzeņus, piena produktus, kā arī pirmās nepieciešamības mājsaimniecības preces.

Plānots, ka tuvākajā laikā platformai pievienosies vēl plašāks restorānu un pārtikas preču tirdzniecības vietu loks. Tāpat kā Rīgā, arī Daugavpilī visi pasūtījumi tiks nodoti bezkontakta veidā, lai samazinātu saskarsmi starp restorānu, kā arī veikalu darbiniekiem, kurjeriem un platformas klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru