Citas ziņas

Ssangyong piesaka maksātnespēju

, 09.01.2009

Jaunākais izdevums

Lai izvairītos no bankrota, Ķīnas īpašumā esošais Dienvidkorejas automašīnu ražotājs Ssangyong, kas smagi cietis no pasaules ekonomiskās krīzes, kas izraisījusi krasu pārdošanas apjomu samazināšanos, iesniedzis tiesā maksātnespējas pieteikumu, ziņo AFP.

Šāds solis sperts divas nedēļas pēc tam, kad bankas Ssangypog atteikušas aizdevumus. Ražotāja īpašnieka Shanghai Automotive Industry valde par pieteikšanos maksātnespējai izlēmuši ārkārtes sēdē, kas notika 8. janvārī.

Kompānija lūgusi aizsardzību no kreditoriem, lai glābtu uzņēmumu no bankrota.

Tiesa mēneša laikā pieņems lēmumu par to vai kompānija Ssangyong tiks glābta vai likvidēta. Iespējams, ka līdz tam tiesa varētu iesaldēt ražotāja aktīvus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Plāno pārņemt bankrotējušo Ssangyong Motor

Lelde Petrāne, 23.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mahindra&Mahindra, Indijas lielākais SUV ražotājs, parakstījis sākotnēju vienošanos pārņemt lielāko daļu bankrotējušā Dienvidkorejas konkurenta Ssangyong Motor, ziņo BBC.

Sīkāka informācija par Mahindra investīciju netiek atklāta, bet analītiķi lēš, ka 50% akciju varētu maksāt aptuveni 418 miljonus ASV dolāru.

Par Ssangyong, kas arī ražo SUV, esot interesējušies arī citi autoražotāji, tai skaitā Francijas Renault.

Ssangyong paziņojumā norādīts: «Mēs dodam pārņemšanas kandidātam [Mahindra&Mahindra] ekskluzīvas tiesības attiecībā uz sarunām, un neiesaistīsimies jebkādās ar pārņemšanu saistītās aktivitātēs ar trešo pusi.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korejiešu SsangYong ar jaunu sparu meties laist tautās jaunus krosoverus, no kuriem pilsētas kompaktais censonis Tivoli ir ne tikai svaigākais, bet arī iekārojamākais izstrādājums

Jāatgādina, ka pirms pašmāju dižķibeles SsangYong zīmols bija gana labi pazīstams arī Latvijā, par spīti vienkāršajam un, var pat teikt, neglītajam dizainam. Piemēram, 2007./2008. gadā uz tā brīža vispārējās līksmības un šķietamas pārticības fona arī SsangYoung markas apvidniekiem bija savi pircēji. Prieka mirklis gan bija gaužām īss, jo globālās krīzes ietekmē 2009. gadā SsangYong pats stāvēja uz sabrukuma sliekšņa, un diez kā būtu izvērtusies kompānijas tālākā nākotne, ja korejiešu ražotāju nebūtu nopircis indiešu gigants Mahindra & Mahindra Limited.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Ja pircēja uzdevums ir tikt pie salīdzinoši lēta pilsētas auto un akūto vajadzību sarakstā ir priekšpiedziņa, benzīnmotors komplektā ar automātisko pārnesumkārbu, Tivoli ir pareizais pirkums. Vienīgā obligātā prasība, – pircējam jābūt apveltītam ar drosmi pamēģināt kaut ko jaunu. Kas atiecas uz Tivoli dizainu, tas ir kļuvis krietni labāks, nekā bija iepriekšējo gadu SsangYong, piemēram, uz apvidnieka Actyon vai lielā minivena Urodius fona Tivoli ir īsts skaistulis, tomēr Tivoli pilsētiņa Itālijā, no kā aizgūts modeļa nosaukums, gan ir ievērojami skaistāka. No otras puses, Nissan Juke daudzi vēl aizvien uzskata par neglīteni, taču tas nav traucējis tirdzniecības rezultātiem. Pats galvenais, ka tehniski un visādi citādi Tivoli ir tipisks krosoveru saimes produkts, kas apveltīts ar visām vajadzīgām prasmēm un dotumiem, lai sacenstos ar Nissan Juke & Co. Saviem izmēriem tam ir ērts salons četriem pasažieriem. Otrajā rindā varēs bez bailēm ielocīties arī garāka auguma pasažieri, un viņu galvas nedursies griestos. Negaidīti ērti ir priekšējie sēdekļi ar solīdu sānu noturību. Arī 423 litru lielais bagāžas nodalījums ir pieskaitāms pie pozitīvajām īpašībām. Vienīgi cietā plastmasa salona apdarē nav augstākā kaluma. Uz stūres rata uzvilktā ekoāda būs tik slidena, lai pēc vecās šoferu modes pirms brauciena nāktos saspļaut saujās, citādi jau pie pirmā pagrieziena Tivoli stūres rats var izšļukt no rokām. Toties var izvēlēties dažādu krāsu salikumus iekštelpas noformējumam, tostarp par papildu samaksu Tivoli virsbūvi var nokrāsot divos toņos. Šajā gadījumā jumts un sānu spoguļu korpusi tiek nokrāsoti citādi, nekā pārejā virsbūve. Ielūkojoties Tivoli cenas lapā, ir skaidrs, ka nekas uz šīs pasaules nav par velti. Bāzes modeļa cena ir 14 290 eiro, kas ir samērīga, bet ne pati zemākā cena starp savas klases brāļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Par Ssangyong īpašniekiem kļūst Ķīnas SAIC Motor

, 14.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas lielākais automašīnu ražotājs SAIC Motor iegādājies Dienvidkorejas automašīnu ražotāju Ssangyong, lai pārorientētos no saava pašreizējā statusa, kurā SAIC Motor ir General Motors (GM) un Volkswagen (VW) zemo cenu montētājs, ziņo Bloomberg.

Pateicoties darījumam ar Ssangyong, SAIC Motor cer paplašināt pats savu automašīnu biznesu, jo pašlaik 75% no kompānijas apgrozījuma tiek ģenerēti, būvējot automašīnas GM un VW.

Analītiķi gan uzskata, ka pašreizēji apstākļi globālajā ekonomikā varētu negatīvi itekmēt SAIC Motor plānus attiecībā uz savu automašīnu ražošanas paplašināšanu, un kompānija joprojām koncentrēsies uz sadarbību ar GM un VW.

Tajā pašā laikā Krievijas laikraksts Kommersant ziņo, ka Krievijas automašīnu ražotājs Sollers plāno piedāvāt kompānijai Ssangyong pārdot tiesības uz Rexton II, Kyron un Actyon ražošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

SsangYong Motor sāga tuvojas noslēgumam

Valdis Vikmanis, 07.06.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas autobūves uzņēmumu SsangYong Motor vēlas iegādāties septiņi pretendenti, atsaucoties uz personu, kas ir iepazinusies ar pretendentiem, ziņo The Financial Times.

Portāls norāda, ka iegādāties finanšu grūtībās nonākušo SsangYong Motor vēlas Francijas autoražotājs Renault sadarbībā ar Japānas kompāniju Nissan Motor, Indijas kompānija Mahindra & Mahindra, vietējā investīciju kompānija Seoul Invest, kāds privātais investīciju fonds un kompānija YoungAn Ha, kurai pieder autobusu ražotne.

Tirgus analītiķi norāda, ka SsangYong Motor cena varētu būt robežās no 300 miljoniem ASV dolāru līdz 500 miljoniem ASV dolāru.

Atgādinām, ka SsangYong 2009. gada sākumā tiesā iesniedza bankrota pieteikumu un lūdza aizsardzību no kreditoriem, lai glābtu uzņēmumu no bankrota.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas autobūves uzņēmums SsangYong Motors apturējis automašīnu piegādes Krievijas tirgum, šādu lēmumu skaidrojot ar Krievijas rubļa vērtības kritumu, teikts uzņēmuma paziņojumā.

SsangYong automašīnas uz Krieviju netiek piegādātas jau kopš janvāra.

Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka uzņēmums plāno palielināt pārdošanas apjomu Eiropā un Ķīnā, tādējādi kompensējot Krievijas tirgus zaudēšanu.

Pagājušajā gadā SsangYong eksports uz Krieviju samazinājās par 41% - līdz 21 258 automašīnām.

SsangYong ir Dienvidkorejas ceturtais lielākais autoražotājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

RBSSKALS grupas uzņēmumam SIA RBSSKALS Būvsabiedrība pieteikta maksātnespēja, liecina Maksātnespējas administrācijas dati.

Maksātnespēju pieteicis maksātnespējīgais SIA Tapeks.

Šodien Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesā paredzēts lemt par procesa ierosināšanu un maksātnespējas administratora iecelšanu. Administratora kandidāts ir zvērināts advokāts Ēriks Spurelis.

Paredzēts, ka tiesa notiks šodien 14:00, taču Db rīcībā esošā informācija liecina, ka abas puses mēģina vienoties vēl pirms tiesas.

Tapeks piesaka maksātnespēju emRBSSKALS Būvsabiedrībai/emTapeks piesaka maksātnespēju emRBSSKALS Būvsabiedrībai/emJau ziņots, ka šī gada martā būvmateriālu tirgotājs SIA Tapeks atzīts par maksātnespējīgu un kopš tā laika šī uzņēmuma maksātnespējas administrators piesaka maksātnespēju visiem Tapeks parādniekiem, tādējādi maksātnespējas procesu izmantojot kā parādu piedzīšanas mehānismu. Lielākoties uzņēmumi, kuriem Tapeks piesaka maksātnespēju ir bez maksātnespējas pazīmēm, un lietas netiek uzsāktas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai Baltijas valstīs gaidāms maksātnespēju vilnis?

Mantvīds Štareika, "Coface Baltics" reģiona vadītājs, 05.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parasti maksātnespējas gadījumu skaits pieaug, kad ekonomikā vērojama lejupslīde. Tomēr 2020. gadā, kad iestājās pandēmija, maksātnespējas gadījumu skaits samazinājās visās lielākajās eirozonas valstīs.

Var uzskatīt, ka valdību atbalsta mehānismi daudzus trauslus uzņēmumus uztur - vai šobrīd vērojams “klusums pirms vētras”, gaidot maksātnespēju vilni? Ir ievērojams skaits maksātnespēju, kas ir atliktas, bet nav novērstas, iespējams, visvairāk tādu ir tūrisma, ēdināšanas un transporta nozarēs.

Covid-19 krīzes patiesā ietekme paliks neskaidra, kamēr uzņēmumi nepublicēs savus finanšu pārskatus. Tāpēc “Coface” ir simulējusi uzņēmumu finansiālo stāvokli, aprēķinot nozaru maksātspējas koeficientu (bruto darbības peļņa / neto parāds), ņemot vērā gan šoku, ko radīja negatīvais ieņēmumu apmērs, gan valstu valdību sniegtās palīdzības pozitīvo efektu. Kopumā simulācijā tika apskatīta nozaru izlase, kas parasti veido ~ 80% no visām maksātnespējām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Uzņēmumu vadītājiem būs jāatbild par nepamatotiem parādiem

Valdis Kronis, zvērināts advokāts, maksātnespējas procesa administrators, 30.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdes loceklim ir jāvada uzņēmums kā krietnam un rūpīgam saimniekam, kas sevī ietver arī pienākumu nepieļaut nepamatotu parādasaistību rašanos.

Diemžēl mūsu valstī izplatīta ir saistību izpildes kavēšana kā rezultātā darījuma partneri ir spiesti aprēķināt dažādas soda sankcijas. Nereti arī nodokļu pārbaudēs uzņēmumiem tiek veikti uzrēķini par izvairīšanos no nodokļu nomaksas. Vispārpieņemta ir finanšu grūtībās nonākušo uzņēmumu maksātnespējas pieteikšanas novilcināšana, lai sagaidītu noilguma termiņu iestāšanos administratora tiesībām atgūt izsaimniekoto mantu, tādejādi uzņēmumiem ilgstoši turpina pieaugt soda naudas, nokavējuma procenti un līgumsodi.

Līdz šim valdes locekļiem nebija jāatbild par prettiesiskas darbības vai bezdarbības rezultātā radītu parādsaistību pieaugumu, jo tiesu praksē bija nostiprinājies uzskats, ka uzņēmumam aprēķinātās soda sankcijas nav zaudējums, ja tās nav reāli apmaksātas. Īpaši saudzīga līdzšinējā tiesu prakse bija pret valdes locekļiem, kuru uzņēmumiem nodokļu auditos bija veikti uzrēķini un pret kuriem maksātnespējas administratori bija cēluši prasības par zaudējumu piedziņu. Administratoru prasības, praktiski, vienmēr tika noraidītas aizbildinoties ar uzskatu, ka nodokļu auditā netiek vērtēta valdes locekļa civiltiesiskā atbildība un, ka auditā uzrēķinātās soda sankcijas nav atzīstamas par zaudējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Autobrava direktoru Andri Sivicki

Lelde Petrāne, 01.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Autobrava (FIAT, Alfa Romeo, JEEP, Hyundai, Isuzu, Suzuki, SsangYong un Seat autorizētais pārstāvis Latvijā) direktors Andris Sivickis. «Esam viens no jaunākajiem auto nozares uzņēmumiem Latvijā un 2015.gada oktobrī svinējām savu piecu gadu jubileju. Manā vadībā katru jaunu gadu attiecībā pret iepriekšējo noslēdzam ar vairāk nekā 40% vispārējā apgrozījuma apjomu pieaugumu. Esam komanda un savu rezultātu sasniedzam kopā,» stāsta uzņēmuma vadītājs.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

– Esmu kopā ar motorizēto tehniku no 14 gadu vecuma, kad sāku aizrauties ar kartingu. Nozares izvēle jau bija skaidra tajā mirklī. Un man vienmēr ir patikuši izaicinājumi un atrašanās ārpus komforta zonas. Uzsākot savas gaitas SIA Autobrava, pieņēmu dzīves izaicinājumu. Savukārt, par izaicinājuma dinamiku esmu atbildīgs pats un droši varu apgalvot, ka dinamikas netrūkst!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā gan citādi varētu nosaukt jauno korejiešu SsangYong Rexton, kas ir ideāla alternatīva tiem pircējiem, kam nepietiek naudas Toyota Landcruiser?

Šis korejietis ir milzīgs auto ar iespaidīgiem salona plašumiem, kam aizmugurē vēl paliks pāri 820 litru liels bagāžas nodalījums. Ja salonā pasažieru vietu skaits ir svarīgāks par bagāžnieka litriem, var pasūtīt arī trešo sēdekļu rindu. Glīts un funkcionāls vadības panelis ar negaidīti augstas izšķirtspējas 9,2 collu ekrānu. Noteikti gudrs pirkums tiem, kam vajag lielu apvidus auto par iespējami zemāko cenu. Rexton labi iederēsies pilsētvidē, taču vēl jo vairāk būs piemērots lauku dzīvei.

29 900 eiro ir zemākā cena, kas tiek prasīta par Rexton ar manuālo transmisiju. Par 34 900 eiro Rexton rīcībā esošais dīzeļmotors tiks sapārots ar automātu. Tam visam klāt Rexton pircējs iegūs līdz «zobiem apbruņotu» apvidnieku ar teju visu iespējamo aprīkojumu, kādu vien var vēlēties. Vēloties salonā iegūt trešo sēdekļu rindu, vajadzēs noskaitīt vēl 2000 eiro, bet arī 36 990 eiro nav tā summa, kas varētu nobiedēt šāda izmēra drosmīga apvidus auto pircēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Autobrava", kuram ir viens no lielākajiem autosaloniem Latvijā, ārkārtas situācijas apstākļos ir izveidojis tiešsaistes salona rīku, lai turpinātu klientiem nodrošināt automašīnu tirdzniecības pakalpojumus šai situācijai atbilstošā veidā.

Uzņēmuma valdes loceklis Ruslans Vlasjuks ir pārliecināts, ka jaunie apstākļi mainīs autosalonu nākotni, arī pēc krīzes arvien vairāk pārceļot pakalpojumus uz online vidi.

Uzņēmums desmit gadu laikā ir kļuvis par vienu no lielākajiem auto dīleriem Baltijā, pārstāvot tādus zīmolus kā "Hyundai", "SEAT", "JEEP", "FIAT", "FIAT Professional", "Alfa Romeo", "Suzuki", "Isuzu" un "SsangYong". Pērn uzņēmums pārdevis 700 jaunas un mazlietotas automašīnas.

"Lai nodrošinātu klientus ar nepieciešamo pakalpojumu klāstu, spējām ātri pielāgoties ārkārtas situācijai un operatīvi nomainījām klātienes salonu ar tikko izveidotu online salonu, kurā ikviens tiešsaistē var apskatīt automašīnas un uzdot mūsu ekspertiem jautājumus. Savukārt, ja ir interese par izmēģinājuma izbraucieniem, tad mēs, ievērojot visus nepieciešamos piesardzības pasākumus, vienojamies par individuālu laiku un vietu," skaidro R. Vlasjuks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Izbeigta Tapeks pieteiktā maksātnespēja RBSSKALS Būvsabiedrībai

Miks Lūsis, Db, 24.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tiesa pieņēmusi lēmumu par maksātnespējas procesa izbeigšanu RBSSKALS grupas uzņēmumam SIA RBSSKALS Būvsabiedrība. Maksātnespēju uzņēmumam bija pieteicis maksātnespējīgais SIA Tapeks.

Db.lv jau vēstīja, ka Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesa bija paredzējusi lemt par procesa ierosināšanu un maksātnespējas administratora iecelšanu. Kā administratora kandidāts tika minēts zvērināts advokāts Ēriks Spurelis. Db rīcībā esošā informācija arī liecināja, ka abas puses mēģinās vienoties vēl pirms tiesas.

Maksātnespējīgais uzņēmums Tapeks un RBSSKALS Būvsabiedrība ir vienojušies par parāda atmaksas grafiku, kurš saskaņā ar kreditora prasībām tika pildīts no šī gada septembra, iepriekš norādīja SIA RBSSKALS Būvsabiedrība valdes priekšsēdētājs Valdis Dubrovskis. Viņš atzīmēja, ka uz maksātnespējas pieteikšanas brīdi jau bija dzēsta būtiska daļa saistību. Tapeks maksātnespējas pieteikumu viņš nodēvēja par savstarpējas komunikācijas kļūdas rezultātā notikušu pārpratumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Bankai pārmet «shēmošanu»

Vēsma Lēvalde, 22.10.2010

SIA Rietumu krasts uzbūvētajā dzīvojamo māju rajonā joprojām nav pārdoti 34 dzīvokļi

Vēsma Lēvalde, Dienas Mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Swedbank izmantojusi apšaubāmu shēmu, lai ātrāk panāktu nekustamo īpašumu attīstītājas SIA Rietumu krasts maksātnespēju.

Tā iebildumos tiesai norādījis SIA Rietumu krasts pārstāvis, uzņēmējs Ivars Kesenfelds. Swedbank kā nodrošinātais kreditors saskaņā ar likumu nedrīkst ierosināt parādnieka maksātnespēju, taču banka cedējusi daļu no parāda savam meitas uzņēmumam Swedbank līzings, un tas kā nenodrošinātais kreditors iesniedzis tiesā prasību, Db.lv uzzināja tiesā.

2005. gadā Swedbank aizdevusi parādniekamvairāk nekā 4 miljonu eiro aizdevumu, bet 2009. gadā parādnieks sācis kavēt pamatsummas un procentu maksājumus. Šī gada 28. jūnijā noslēgts cesijas līgums, ar kuru banka 25 tūkstošus eiro no kopējās parāda summas cedējusi Swedbank līzings, kas septembrī vērsās tiesā ar prasību atzīt SIA Rietumu krasts maksātnespēju. Liepājas tiesas tiesnese atzina, ka tiesu struktūrā pastāv debates par šādu bankas rīcību, jo cesiju likums neaizliedz, taču strīdīga ir situācija, kad parāds cedēts nodrošinātā kreditora meitasuzņēmumam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šovasar pasaules ekonomika varētu piedzīvot izaugsmi, ko ietekmēs veiksmīgie vakcinācijas rezultāti, potenciāli ļaujot darboties arvien lielākam skaitam nozaru. Tomēr vietējiem uzņēmumiem būtu jāvēro "slēptās" maksātnespējas Vācijā, ņemot vērā ievērojamās tirdzniecības saites ar šo valsti un tās uzņēmumu lomu dažādās piegāžu ķēdēs, liecina tirdzniecības kredītu apdrošināšanas un riska pārvaldības uzņēmuma Coface prognozes.

Kopumā “Coface” ir pārskatījis globālās izaugsmes prognozi, palielinot to 2021. gadam par pus punktu (+ 5,1%). Tas noticis, pateicoties straujākai izaugsmei ASV, kas pozitīvi ietekmēs arī Baltijas valstis.

ASV ir liela ietekme uz pasaules ekonomiku kopumā, ņemot vērā tās ekonomikas politiku un spēju regulēt valsts ekonomiskos rādītājus. Pašlaik ASV atlabšana ir paātrinājusies, salīdzinot ar Eiropu. Izaugsmes atšķirības ir par labu ASV, jo tā gan 2020., gan 2021. gadā ieviesa mazākus mobilitātes ierobežojumus nekā eirozona. Savukārt straujāks vakcinācijas process ļauj tās ekonomikai atveseļoties ātrāk. Vēl jo vairāk - lielāks fiskālais atbalsts ļaus ASV ekonomikai jau šogad atgriezties pirmskrīzes IKP līmenī kāds tas bija 2019. gadā, turpretim eirozonai būs jāgaida līdz 2022. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Meklēšanas pārlūka programma Ask.com jeb zīmols Ask Jeeves pēc trīs gadu klusēšanas atgriežas ar grandioziem plāniem, ziņo brandrepublic.com.

Rakstnieka P.G Vudhauza radītais tēls sulainis Džīvzs atgriežas, jo Ask.com pētījums atklāja, ka ļaudīm pietrūkstot šīs programmas «draudzīguma un cilvēcīguma». Tāpat Ask paziņojuši, ka ir gatavi atņemt tirgus daļu tādām pārlūka programmām kā Google, Yahoo un MSN.

Interneta lietotāji jau no šīs nedēļas varēs lietot pārlūka programmu caur ask.com, ask.co.uk, askjeeves.com un askjeeves.co.uk.

Džīvza tēls tika patriekts no zīmola Ask 2006. gadā, jo kompānija vēlējās attālināties no priekšstata, ka tā ir radījusi dīvainu mazu mājaslapu, kurā var uzdot jautājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db pētījums: Latvija neizmanto citās valstīs īstenotos pasākumus bezdarba samazināšanai un nodokļu ieņēmumu palielināšanai.

Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Standard&Poors lēmuma pazemināt Latvijas kredītreitingu, pieaugusi Latvijas kredītsaistību neizpildes mijmaiņas līgumu (credit default swap jeb CDS) cena, raksta Reuters.

Piecu gadu CDS cena pēc lēmuma pieauga līdz 634.9 bāzes punktiem, salīdzinot ar 623 bāzes punktiem iepriekšējās sesijas beigās. Savukārt Lietuvas CDS cena pieauga līdz 379.2 bāzes punktiem. Igaunijas CDS cena sasniedza 240 bāzes punktus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Coface: Bankrotu skaits Latvijā un Igaunijā krities, Lietuvā - pieaudzis

Rūta Cinīte, 21.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu bankrotu skaits Latvijā pērn krities par 12,4% un Igaunijā par 10,9%, turpretī Lietuvā pieaudzis par 35,2%, liecina starptautiskā kredītrisku apdrošinātāja Coface apkopotā informācija.

Kopumā uzņēmumu maksātnespēju skaits 2016. gadā Centrālās un Austrumeiropas (CAE) valstu reģionā sarucis par 6%. Reģiona izaugsmi veicinājusi labvēlīga makroekonomiskā vide, lielā mērā pateicoties pozitīvai ainai darba tirgū ar zemākiem bezdarba līmeņa rādītājiem un algu kāpumu.

«Paredzams, ka kopējais bankrotu skaits reģionā turpinās sarukt arī šogad un nākamgad. Pozitīvs signāls uzņēmumiem ir IKP izaugsmes kāpums un investīciju atveseļošanās. Attiecīgi jauni infrastruktūras projekti, stabili mājsaimniecību patēriņa ieguldījumi un ārvalstu tirgu attīstība būs atbalsts mūsu reģiona ekonomikas izaugsmei. Vienlaikus gan jāņem vērā, ka maksātnespēju statistika ne vienmēr atspoguļo reālo situāciju, tādēļ ikvienam uzņēmumam būtu patstāvīgi jāanalizē maksājumu disciplīna tirgū,» atzīmē Coface Baltics direktors Mantvīds Štareika (Mantvydas Štareika).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Latvijas Kuģniecība (LK) mazais akcionārs Atholl Greece LTD uzskata, ka uzņēmumā notiek akcionāru maldināšanu un nesodīta starptautiski atzītu principu pārkāpšana, kas LK varot nozīmēt pat maksātnespēju.

Kompānijas pārstāvju izplatītajā vairāku lappušu garajā paziņojumā teikts, ka Atholl Greece LTD ir Grieķijā reģistrēta kompānija, kura pārstāvot starptautiskajā kuģošanas biznesā strādājošus investorus, ziņo Delfi. Kompānija uzsver, ka ir iegādājusies nelielu LK akciju paketi - 50 000 akcijas, ar mērķi iepazīties ar LK darbību nolūkā palielināt ieguldījumus šajā Latvijas akciju sabiedrībā.

LK akcionāre uzskata , ka LK publiski izplatītie paziņojumi par tās darījumiem un finanšu stāvokli ir apšaubāmi un var radīt bažas par LK maksātspēju nākotnē, - uzskata akcionāri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Krājbanka, iespējams, tiek ziedota, lai iegūtu tās airBaltic akcijas, kas piederēja Baltijas aviācijas sistēmām.

Šādu versiju liek izvirzīt DB analīze, kas veikta, ņemot vērā datus, Krājbankas administratora darbu, valdības lēmumus, ekspertu komentārus. Šī situācija savukārt var pavērsties pret pašu valsti, tostarp pret Satiksmes ministriju (SM), kā arī Finanšu un kapitāla tirgus komisiju (FKTK), piemēram, saistībā ar iespējamām tiesvedībām par miljonu latu zaudējumu atlīdzināšanu, kas varētu tikt uzsāktas, ja FKTK nolems sākt Krājbankas likvidāciju.

Pagājušā gada novembra beigās SM uz pirmpirkuma tiesību pamata iegādājās Krājbankā un bankā Snoras savulaik ieķīlātos 47,2% airBaltic akciju, kas piederēja Baltijas aviācijas sistēmām (BAS).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītais gads bijis sestais gads pēc kārtas, kad turpināja sarukt ierosināto maksātnespējas procesu skaits, liecina "Lursoft" apkopotā informācija.

2021.gadā ierosināti 1172 maksātnespējas procesi, kas ir par 205 mazāk nekā gadu iepriekš. Samazinājies gan juridiskām, gan fiziskām personām reģistrēto procesu skaits.

"Lursoft" informē, ka pēdējos gados vērojama tendences samazināties juridisko personu maksātnespēju skaitam, taču Covid-19 pandēmijas ietekmē kritums pēdējos divos gados bijis vēl straujāks, ko sekmējuši valstī noteiktie maksātnespēju moratoriji, ierobežojot kreditoru tiesības iesniegt juridiskās personas maksātnespējas procesa pieteikumus.

To apliecina arī juridisko personu maksātnespēju īpatsvars. Ja vēl 2019.gadā juridisko personu maksātnespēju process veidoja 31,38% no kopējā procesu skaita, tad 2020.gadā to īpatsvars bija samazinājies līdz 27,16%, bet pērn - jau līdz 20,73%. Pagājušajā gadā juridiskām personām ierosināti 243 maksātnespējas procesi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsētas Centra rajona tiesā ierosināta maksātnespējas lieta pret SIA Arhitektu birojs Sīlis, Zābers & Kļava, liecina Lursoft informācija.

A. Sīlis ir noskaidrojis situāciju un Db paskaidroja, ka Arhitektu birojam Sīlis, Zābers & Kļava maksātnespēju ir ierosinājis kāds inženieris, kuram birojs ir parādā 12.5 tūkstošus latu. «Mūsu darījumos birojs ir kā ģenerāluzņēmējs, bet inženieri un citi speciālisti ir apakšuzņēmēji. Tāpēc, ja mums nesamaksā pasūtītājs, mēs nevaram norēķināties ar speciālistiem,» tā viņš. Arhitekts arī paskaidroja, ka viņa vadītais uzņēmums patiesībā ir sadalīts vairākos uzņēmumos: SIA AB.SZK, kas bija speciāli dibināts koncertzāles projekta īstenošanai, SIA SZK.Z, SIA SZK Tehniskais nodrošinājums un SIA SZK un Partneri, kā arī jau minētais SIA Arhitektu birojs Sīlis, Zābers un Kļava. Visi projekti, ar kuriem strādā arhitekti ir sadalīti starp šiem uzņēmumiem, lai tādos gadījumos kā šis (kad ierosināta viena uzņēmuma maksātnespēja), neciestu citi projekti un pasūtītāji, kuri pasūtījuši projektus pie citas juridiskās personas. «Pašreizējā situācijā arvien biežāk ir tādi gadījumi, kad pasūtītājs nenorēķinās, bet tur neko nevar darīt. Ja mēs ierosināsim maksātnespēju pret klientu, kurš nesamaksāja, tad tas tikai pasliktinās un paildzinās visu procesu, tāpēc mēs to nedarām,» tā A. Sīlis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad, papildus jau ierastajiem biznesa attīstības šķēršļiem, uzņēmēju biznesa tvērienu pārbauda arī koronavīruss Covid-19, kas ieviesis ievērojamas izmaiņas ierastajā uzņēmējdarbības vidē.

Dažādi ierobežojumi, kas kavē biznesa attīstību vai pat apstādina to pilnībā, liecina Lursoft apkopotā informācija.

Jaunu uzņēmumu reģistrēšanas dinamikā gada pirmie divi mēneši nav būtiski atšķīrušies no 2019.gada attiecīgā laika perioda, taču jau martā novērots jaunu uzņēmumu kritums teju par 20%, tam vēl būtiskāk sarūkot aprīlī. Lursoft dati rāda, ka šī gada aprīlī reģistrēti vien 436 jauni uzņēmumi, kas ir uz pusi mazāk nekā pagājušā gada aprīlī. Arī turpmākajos mēnešos jauno uzņēmumu skaits bijis mazāks nekā 2019.gadā, taču tas piesardzīgi palielinājies. Jūlijā jau reģistrēts par 47 uzņēmumiem vairāk nekā pērn attiecīgajā periodā, arī septembrī šis gads pārsniedzis iepriekšējā gada rezultātu.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Iespējama liela interešu pretruna

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece, 03.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksātnespējas likuma grozījumi sola vairāk aizsargāt kreditoru intereses, tomēr var izraisīt valstī arī maksātnespēju lavīnu

No marta spēkā ir stājusies uzņēmumu valdes locekļu civiltiesiskā atbildība, ja grāmatvedības dokumenti pienācīgā stāvoklī netiks nodoti maksātnespējas administratoram. Pastāv gan zināmas interpretācijas iespējas par to, kāds īsti ir pienācīgais dokumentu stāvoklis, kurš ļauj gūt skaidru un nepārprotamu priekšstatu par uzņēmuma darījumiem un mantas stāvokli, taču kopumā šo Maksātnespējas likuma grozījumu mērķis ir aizsargāt uzņēmuma kreditoru tiesības. Proti, ja nodotie dokumenti būs nepienācīgā stāvoklī vai netiks nodoti vispār, no uzņēmuma valdes locekļiem personīgi varēs piedzīt maksātnespējas procesā nesegtos kreditoru prasījumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Baltijas valstīs turpina pieaugt bankrotējušo uzņēmumu skaits

Dienas Bizness, 17.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Centrālās un Austrumeiropas ekonomikā pērn bija vērojama stabilizācija uzņēmumu maksātnespējas jomā, joprojām bankrotu skaits reģionā turpina pieaugt. Baltijas valstīs 2014.gadā visvairāk bankrotējušo uzņēmumu ir Lietuvā – 1636, kas ir par 5.4% vairāk nekā 2013.gadā. Latvijai bankrotu pieaugums ir neliels - 4.3%, bet Igaunijai vēl mazāks - 1.8%, secināts starptautiskā kredītrisku apdrošinātāja Coface ziņojumā par maksātnespējas situāciju Centrālajā un Austrumeiropā.

Bankrotu dinamika dažādās valstīs atšķiras, piedzīvojot gan izteiktu maksātnespēju skaita pieaugumu, gan arī samazinājumu. Vislielākais maksātnespēju skaita pieaugums pērn vērojams Slovēnijā – 44.7% un Ungārijā – 29.4%. Biežāko iemeslu vidū kompāniju bankrotiem minēta nepietiekama pielāgošanās ekonomiskajiem apstākļiem, neatbilstoši investīciju lēmumi un uzņēmumu lielās parādsaistības. Pērn bankrotu apjoms visvairāk sarucis Serbijā (par 43.8%) un Rumānijā (par 28%).

«Neskatoties uz nelieliem uzlabojumiem, bankrotu skaits Latvijā joprojām ir augsts. Vislielākais tas ir vairumtirdzniecībā (būvmateriāli) un ražošanā (mēbeles, metālizstrāde), kā arī transporta nozarē. Paredzams, ka maksātnespēju pieaugums turpināsies arī 2015.gadā. Runājot par eksportu, Krievijas embargo prasības pērn bija spēcīgs negatīvais ietekmes faktors, jo īpaši lauksaimniecības nozarē, taču vienlaikus tas pamudinājis uzņēmumus tirgū meklēt alternatīvas un pievērsties pieaugošajam vietējam pieprasījumam,» skaidro Coface direktors Latvijā Arnis Blūmfelds.

Komentāri

Pievienot komentāru