Infografikā atspoguļotas neefektīvas klientu apkalpošanas izmaksas uzņēmējiem, kā arī Latvijas iedzīvotāju viedoklis par klientu apkalpošanas līmeni uzņēmumos un valsts iestādēs.
«Šis jautājums - tāpat kā klientu apkalpošanas efektivitātes rādītāji - uzņēmumos bieži paliek nepamanīts. Uzņēmuma pieejamība un klientu apkalpošanas efektivitāte bieži netiek izvērtēta, jo trūkst informācijas par esošo situāciju un risinājumiem, kā to uzlabot,» norāda CSC TELECOM pārdošanas nodaļas vadītājs Jānis Strumpmanis.
Pēc statistikas datiem, 85 % potenciālo klientu, uz kuru zvaniem netiek atbildēts, zvanīs uzņēmuma konkurentiem. Turklāt uzņēmuma nesasniedzamības vai neprofesionālas apkalpošanas dēļ 7 no 10 klientiem pārtrauks sadarbību ar pakalpojumu sniedzēju.
Situācijā, kad savienojumu jāgaida vairāk par 30 sekundēm, 22,9 % no respondentiem būs neapmierināti. Kad uzņēmumu nevar sazvanīt vairāk par minūti, 43,64% no aptaujātajiem kļūst dusmīgi.
Ja neesat atbildējis uz zvanu, svarīgi klientam atzvanīt. 72% no respondentiem uzskata, ka ir patīkami, ja tiek atzvanīts, un 62% pauž viedokli, ka darbiniekiem būtu jāpiefiksē zvanītāja telefona numuru un jāatzvana. Savukārt, 23% uzskata, ka jābūt iespējai gaidīt savienojumu «uz līnijas».
Analizējot uzņēmumu un iestāžu pieejamību iedzīvotājiem, vērojama negatīva tendence valsts sektorā – to cilvēki uzskata par visnepieejamāko. Pēc statistikas datiem, visgrūtāk ir sazvanīt medicīnas, valsts un pašvaldību iestādes. Turpretī, vispieejamākie ir uzziņu dienesti, komercbankas un apdrošināšanas kompānijas.
Pētījumu, pēc CSC TELECOM pasūtījuma, 2014. gada aprīlī veica tirgus izpētes kompānija SKDS.