Uz veikalu ar sarakstu dodas 45% Latvijas iedzīvotāju, taču savus pirkumus plāno un izdevumus uzskaita 13% Latvijas iedzīvotāju, liecina Swedbank Privātpersonu finanšu institūta veiktais pētījums.
Deflācijas radīto cenu samazinājumu pārtikas precēm vistaustāmāk izjūt tie Latvijas iedzīvotāji, kuri pēc pārtikas dodas ar iepriekš izveidotu sarakstu, pieraksta savus ikdienas tēriņus un plāno pirkumus.
«Patēriņa cenu samazinājums Latvijas iedzīvotājiem ir laba ziņa, jo ļauj ģimenei iepirkties izdevīgāk. Tomēr ikdienā reālu naudas ietaupījumu cenu krituma dēļ pamanām maz. Tas skaidrojams ar to, ka iedzīvotāju atalgojums būtiski samazinājies, augsts bezdarba līmenis, arī šogad spēkā stājušās vairākas nodokļu izmaiņas, kas iedzīvotāju maciņus patukšojušas un ko rezultātā deflācija nekompensē. Tāpat joprojām liela daļa patērētāju iepērkas spontāni un neseko līdzi iztērētajam naudas daudzumam,» skaidro komentē Swedbank Privātpersonu finanšu institūta direktore Ieva Use.