Šā gada pirmajā ceturksnī AS Latvijas balzams neauditētais apgrozījums bija 16 miljoni latu, kas ir par 9% mazāk nekā pērn attiecīgajā periodā, liecina uzņēmuma pārskats NASDAQ OMX Riga.
Apgrozījums vietējā tirgū krities par 16,5%, salīdzinot ar pērnā gada pirmo ceturksni.
Salīdzinājumā ar 2009. gada pirmo ceturksni, eksporta realizācija samazinājās par 3,5% jeb par 41 tūkstoti latu, tajā skaitā realizācija uz Eiropas Savienības dalībvalstīm samazinājās par 11%, uz Igauniju samazinājās par 17%, bet uz Lietuvu palielinājās par 8%.
Uzņēmuma pārstāvji skaidro, ka apgrozījuma kritums ir saistīts ar akcīzes nodokļa paaugstināšanu, nelegālā alkohola tirdzniecības pieaugumu, kā arī ar ekonomiskās aktivitātes pazemināšanos galvenajos preču noieta tirgos. Pirmajā ceturksnī galvenie eksporta virzieni bija Baltijas valstis, Krievija, Vācija un Skandināvija, paralēli aktīvi norisinājusies jaunu eksporta tirgu apgūšana.
Pārskata perioda neauditētā peļņa ir 388 tūkstoši latu, kas ir par 36% mazāk nekā 2009. gada pirmajā ceturksnī.
Pirmajā ceturksnī nodokļos valsts budžetā AS Latvijas balzams ieskaitījis 8,1 miljonu latu, tai skaitā sešus miljonus latu kā akcīzes nodokli.
Neskatoties uz kritisko ekonomisko situāciju un iedzīvotāju zemo pirktspēju Latvijā, uzņēmuma mērķis ir noturēt esošo tirgus daļu, kā arī turpināt eksporta tirgu apgūšanu. Otrajā ceturksnī AS Latvijas balzams prioritātes būs tālāka ražošanas un loģistikas izmaksu kontrole, optimizācija un ražošanas efektivitātes paaugstināšana, sabiedrības konkurētspējas palielināšana.