Būvniecība un īpašums

FOTO: Kā izskatīsies gājēju un velosipēdistu tilts pāri Zunda kanālam

Db.lv, 09.04.2024

Vizualizācijas: Metu konkursa "Gājēju un velosipēdistu tilts pāri Zundam un tā integrācija pilsētvidē" 1. vietas ieguvējs - mets ar devīzi "ABI DIVI". Meta autori: piegādātāju apvienība “SIA „MARK ARHITEKTI” un SIA „Inženieru birojs „Kurbada tilti””

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Metu konkursā “Gājēju un velosipēdistu tilts pāri Zundam un tā integrācija pilsētvidē” pirmo vietu ieguvis mets ar devīzi ABI DIVI, un tā autori – piegādātāju apvienība “SIA „MARK ARHITEKTI” un SIA „Inženieru birojs „Kurbada tilti””.

Otrā vieta piešķirta metam ar devīzi ZZUUNNDDSS, kura autori ir SIA „MADE arhitekti”, sadarbībā ar SIA „PROJEKTS 3” un Evu Abduļinu. Trešā vieta piešķirta metam ar devīzi ZUT 001, kuru izstrādāja SIA „LEVINS ARHITEKTI”. Savukārt veicināšanas godalgai nominēts mets ar devīzi PROTOTILTS, kura autori ir SIA “Alsins Architecture Latvija”, Sergejs Kopili un Andrejs Kopili.

Gājēju un velosipēdistu tilta izbūve plānota līdz 2026. gada pavasarim, tādēļ nākamais solis ir būvprojekta izstrāde atbilstoši augstāko vietu ieguvušajam metam. Tāpat pašvaldība turpina darbu, lai tuvāko gadu laikā atjaunotu un labiekārtotu arī pārējo Zunda kanāla piegulošo teritoriju un infrastruktūru.

Žūrijas komisija, novērtējot darbus vairākos posmos, pirmo vietu piešķir metam ar devīzi “ABI DIVI”, kura virsmērķī izvirzīta augstvērtīgas publiskās ārtelpas izveidošana, iedzīvinot vīziju par augstskolu savienošanu “zināšanu jūdzē” Daugavas kreisajā krastā.

Pirmo vietu ieguvušajā metā ar devīzi “ABI DIVI” augstvērtīgas publiskās ārtelpas risinājumi panākti, veidojot plašas terases ūdensmalās, labiekārtotus skvērus un bagātīgus apstādījumus abos tilta galos. Tilta konstrukcijai piedāvāts izmantot līmētā koka laidumus uz dzelzsbetona balstiem. Līmētais koks ir dabai draudzīgs materiāls ar daudzām priekšrocībām, piemēram, salīdzinoši nelielu pašsvaru, lielu nestspēju un estētisku pievilcību.

Rīgas pilsētas galvenā dizainere un metu konkursa žūrijas komisijas locekle Evelīna Ozola pirmo vietu ieguvušo darbu raksturo kā augstā detalizācijas pakāpē izstrādātu un rūpīgi pārdomātu metu. “Tajā piedāvātā tilta konstrukcija demonstrē ekoloģisku ievirzi. Īpaši uzteicama ir tilta integrācija pilsētvidē — abos Zunda krastos radīta ainaviski pievilcīga, daudzfunkcionāla publiskā ārtelpa. Tilta risinājums ir pragmatisks, vienlaikus tam piemīt atturīgs, mūsdienīgs, vidē iederīgs arhitektoniskais tēls. Tilta īstenošana sniegs kvalitatīvu pienesumu mobilitātei un publiskajai ārtelpai Pārdaugavā,” skaidro E. Ozola.

Pēc devīžu atšifrējumu atvēršanas sanāksmes Pilsētas attīstības departaments pārbaudīs metu konkursa dalībnieku atbilstību konkursa nolikumā noteiktajām profesionālās klasifikācijas prasībām.

Metu konkurss tika izsludināts, lai iegūtu pārdomātus, ainaviski, pilsētbūvnieciski, mākslinieciski augstvērtīgus un vienlaikus ekonomiski pamatotus metus jauna gājēju un velobraucēju tilta un to savienojumu izveidei starp Durbes un Paula Valdena ielām.

Tilta izbūve ir viens no svarīgākajiem projektiem plānotā veloceliņa “Rīga - Babīte – Piņķi” izbūvei, mobilitātes veicināšanai un Zunda kanāla apkārtnes sakārtošanai. Tilts veidos nozīmīgu velosatiksmes savienojumu starp Pārdaugavu un Ķīpsalu, kur atrodas Rīgas Tehniskās universitātes studentu pilsētiņa, ar ērtiem pieslēgumiem pilsētas ielu un rekreācijas infrastruktūrai, kā arī veidojot vietzīmi tuvāko apkaimju identitātes veidošanā.

Komentāri

Pievienot komentāru