Rīgas domes iekšpagalmu asfaltēšanas programmai šogad atvēlēti pieci miljoni latu, un pašvaldība piedāvā segt pusi finansējuma arī dzīvokļu kooperatīvajām sabiedrībām (DzĪKS). Tomēr sākotnēji izdevīgais piedāvājums izrādījies daudz dārgāks nekā pērn citā pagalmā veikto darbu izmaksas, vēsta laikraksts Diena.
Cita uzņēmuma sagatavotajā tāmē summa esot ievērojami zemāka. Tas radot bažas, ka iekšpagalmu asfaltēšanas programma kopumā ir rīdziniekiem neizdevīga, bet amatpersonas plātot rokas - lētāka piedāvājuma konkursā nav bijis.
Pirms gada ar domes 50% atbalstu tika noasfaltēts iekšpagalms Maskavas ielā 379, kura kopējās izmaksas bijušas ap Ls 15 000, un pusi no summas - ap Ls 7500 - samaksāja kooperatīvs, bet otru pusi pašvaldība, stāstījis DzĪKS Staburags priekšsēdētājs Ilmārs Zāģeris. Šogad Austrumu izpilddirekcija piedāvājusi tādu pašu modeli, kam kooperatīva biedri piekrituši, taču izraudzītā tāme par 660 m2 brauktuves noasfaltēšanu Lokomotīves ielā 44 bijusi krietni augstāka, nekā DzĪKS vadība rēķinājusies, skaidro Diena. «Tikai par brauktuvi bez trotuāra aprēķināti 29 tūkstoši latu, tas nozīmē, ka puse, kas jāmaksā mums, ir 14,5 tūkstoši. Mutiski man pateica, ka par ietvi būtu vēl 10 tūkstoši jāpiemaksā, turklāt uz to neattiecas domes līdzfinansējums,» stāstījis I. Zāģeris.
Tāmi esot sagatavojusi domes konkursā uzvarējusī a/s A.C.B. Salīdzinājumam I. Zāģeris lūdzis citai firmai - SIA Pilsētas eko serviss - sagatavot savus aprēķinus par šīs teritorijas asfaltēšanas izmaksām. Firma gan brauktuvi, gan ietvi noasfaltētu par Ls 19 920, ieskaitot PVN. Ja dome segtu pusi no šādas summas, kooperatīvs to varētu atļauties.
«Domes iepirkuma konkurss sagatavots tā, lai mazās firmas nevarētu tajā piedalīties, svešie tur nav vajadzīgi. Ir tāda sajūta, ka te gribēti nevis noasfaltēt pagalmu, bet būvēt ātrgaitas maģistrāli,» Dienai paudis I. Zāģeris.
Domes izpilddirektors un Iekšpagalmu asfaltēšanas iepirkumu komisijas priekšsēdētājs Juris Radzevičs atzinis, ka par iekšpagalmu asfaltēšanu interese bijusi maza, pieteikušas trīs firmas, bet a/s Ceļu pārvalde nav varējusi uzrādīt vienu nepieciešamu izziņu, tāpēc no tālākas vērtēšanas izslēgta. Atlikušo pretendentu piedāvājumi ir bijuši dārgāki, nekā sākotnēji lēsts, tāpēc arī nācies prasīt no domes budžeta iedalīt papildu vienu miljonu latu.