Transports un loģistika

Liek sprunguļus riteņos autoremonta nozarē

Guna Gleizde, Elīna Pankovska, 25.03.2013

Jaunākais izdevums

Nespējot konkurēt ar pašvaldības uzņēmuma dempinga cenām, privātais vēršas pie konkurences sargiem.

Rīgas ūdens ar plāniem sākt darbību pudelēs pildītā dzeramā ūdens tirgū ne tuvu nav vienīgais pašvaldību uzņēmums, par kura darbību vai plāniem ar pamatdarbību nesaistītā tirgū privātie uzņēmumi pauž bažas. Auto remonta nozarē strādājošais SIA Unitruck izjūt arvien lielāku konkurences spiedienu no pašvaldībām piederošās a/s CATA, kas papildus savai pamatdarbībai pasažieru pārvadājumu jomā sniedz arī apkopes un remonta pakalpojumus.

Šī gan nav pirmā reize, kad uzņēmums meklējis palīdzību KP – uz iepriekšējo sūdzību par aizdomām par dominējošā stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu šī iestāde atbildējusi, ka šādu pārkāpumu nesaredz. Tomēr KP atgādina Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteikto, ka publiska persona komercdarbību var veikt tikai atsevišķos gadījumos – ja tirgus nav spējīgs nodrošināt sabiedrības interešu īstenošanu konkrētajā jomā vai ja nozarē pastāv monopols, tādēļ publisks uzņēmums var tikt veidots ar mērķi padarīt pakalpojumu pieejamu. Tāpat valsts un pašvaldību uzņēmumiem ļauts komercdarbību veikt stratēģiski svarīgā nozarē, jaunā nozarē, jomā, kur infrastruktūras attīstībai nepieciešami lieli kapitālieguldījumi, vai nozarē, kurā nepieciešams nodrošināt augstākas kvalitātes standartu.

Unitruck atkārtoti vērsies KP, kā arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā (VARAM) un Ekonomikas ministrijā. Unitruck īpašnieks Normunds Driļevskis uzsver: «Mums nav nekas pret konkurenci, konkurence ir laba lieta, bet šajā gadījumā tas ir klajš dempings.» Unitruck cenu starpību ilustrē, minot vienas darba stundas izcenojumu auto apkopei, kas kopā ar PVN uzņēmumā CATA ir 14,52 Ls. Savukārt «dārgā gala» kravas auto servisa centros darba stundes cena sasniedz 36 Ls, bet Unitruck iesnieguma rakstīšanas brīdī tā bijusi 20,45 Ls.

CATA vadītājs Māris Ozoliņš uzsver, ka uzņēmums auto servisa nozarē darbojas kopš 1954. gada. Visu šo laiku uzņēmuma darbība primāri bijusi vērsta uz pasažieru pārvadājumiem, tomēr, tā kā uzņēmums ir aprīkots ar «pietiekoši spēcīgu materiāltehnisko bāzi», bet kas ne vienmēr ir pietiekami noslogots, tad tas piedāvā arī komercremonta pakalpojumus. «Ja mēs varam papildus nopelnīt, kādēļ gan mums to nedarīt? Mums ir kultūras nams, mēs arī darbojamies tūrisma biznesā ļoti sekmīgi un ļoti daudzus gadus,» skaidro M. Ozoliņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Industriālās tehnikas rezerves daļu tirgotājs un servisa pakalpojumu nodrošinātājs SIA “Unitruck” piesaistījis 400 000 eiro no bankas Citadele, lai saražotu kokvedēju tehniku izmantošanai vietējā tirgū.

Bankas finansējums tiks izmantots, lai saražotu vairāk nekā 20 kokvedēju vienības, ko “Unitruck” nodos lielākā Latvijas mežu apsaimniekošanas un kokrūpniecības uzņēmuma “PATA” rīcībā.

“Kokvedēji tiks aprīkoti ar kokvedēju virsbūvēm “Skudra”, kas sevi jau ir pierādījušas Latvijas skarbajos apstākļos, inovatīviem Austrijā ražotiem manipulatoriem “Penz” un piekabēm no “Schwarzmuller”, kas Latvijas tirgū līdz šim izmantotas retos gadījumos. Kokvedēju ražošanas procesu plānots uzsākt decembra beigās, un paredzēts, ka darba process varētu aizņemt trīs mēnešus,” atklāj “Unitruck” vadītājs Mārcis Dambis.

Sadarbojoties ar Itālijas lielāko malkas ražošanas līniju un šķeldotāju ražotājiem “Pezzolato”, “Unitruck” ir izvērsis malkas ražošanas līniju un šķeldotāju tirdzniecību Latvijā. “Pašreizējā situācija enerģētikas tirgū ir tāda, ka koksne un tās produkti ir jo sevišķi aktuāli, tāpēc saskatām potenciālu un prognozējam, ka malkas, šķeldas un granulu tirdzniecība mūsu valstī būtiski augs,” prognozē Dambis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Cēsu uzņēmums SIA Unitruck cels koģenerācijas staciju

Gunta Kursiša, 02.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cēsu uzņēmums SIA Unitruck grasās būvēt biomasas koģenerācijas staciju, projekta attīstībā ieguldot 1,28 miljonus latu, liecina paziņojums par konkursa rezultātiem Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Paredzēts, ka SIA Unitreck biomasas koģenerācijas staciju būvēs Igaunijas uzņēmums Loveko OU, kas arī bija vienīgais komersants, kas iesniedza savu piedāvājumu. Kā liecina informācija IUB, Loveko šis ir pirmais iepirkumu konkurss, kurā kompānija uzvarējusi Latvijā.

Konkurss par biomasas koģenerācijas stacijas būvi tika izsludināts 24. oktobrī.

SIA Unitruck, kas nodarbojas ar automobiļu apkopi un remontu, dibināta 2004. gadā, un tās pamatkapitāls ir 2000 Ls. Uzņēmuma valdes priekšsēdētāja amatu ieņem Māris Lasmanis, kas ir arī vienīgais, kas darbojas Unitruck valdē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas militārās rūpniecības uzņēmums "Patria" un Latvijas auto un industriālās tehnikas apkopes uzņēmums SIA "Unitruck" ir nodibinājuši kopuzņēmumu SIA "Defence Partnership Latvia". Jaunais uzņēmums, kura īpašnieki ir "Patria Latvia" SIA (70%) un SIA "Unitruck" (30%), atrodas Cēsīs un tā mērķis ir sniegt pakalpojumus Latvijas Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem (NBS).

Uzņēmumā tiek plānots veikt militārās tehnikas apkopi un remontu, kaujas tehnikas sistēmu integrāciju, kā arī piedāvāt bruņotajiem spēkiem militārā nodrošinājuma pakalpojumus.

Kopuzņēmuma dibinātāji uzskata, ka "Defence Partnership Latvia" varētu kļūt par Latvijas aizsardzības mobilizācijas sistēmas sastāvdaļu un sniegt ievērojamu atbalstu visaptverošas valsts aizsardzības sistēmas veidošanā.

"SIA "Defence Partnership Latvia" nodibināšana ir daļa no "Patria" stratēģijas, kas paredz paplašināt mūsu uzņēmuma starptautisko biznesu militārās tehnikas apkopju un dzīves cikla pagarināšanas jomā," komentē Jukka Holkeri, "Patria" Starptautisko partnerību atbalsta biznesa vienības vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta - Nordeka pārsūdzēs tiesas spriedumu, kas uzdod ATD atcelt 200 miljonu vērtos līgumus ar uzņēmumu

LETA, 08.03.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Nordeka" līdz marta beigām plāno pārsūdzēt Administratīvās tiesas spriedumu, ar kuru Autotransporta direkcijai (ATD) uzdots atkāpties no 200 miljonu eiro vērtiem valsts līgumiem ar uzņēmumu, norādīja "Nordeka" valdes priekšsēdētājs Genrihs Peršteins.

Viņš skaidroja, ka gan Covid-19 pandēmija, gan karš radīja pārrāvumu piegāžu ķēdēs, un īpaši tas skāra rūpniecību un mašīnbūvi. "Katrs, kurš pēdējos divos gados saskāries kaut vai ar vieglās automašīnas pirkumu, zina, ka piegāžu termiņi ir būtiski pagarinājušies. Liels komerctransporta pasūtījums nav izņēmums," norādīja Peršteins, piebilstot, ka ar šādu tiesas spriedumu var veidoties absurds - jauni autobusi ar zemiem izmešiem, pielāgoti visām vajadzībām un ērti pasažieriem stāvēs dīkā un nekalpos savam mērķim, kamēr tiesa turpinās spriest, vai uzņēmums varēja vai nevarēja paredzēt Covid-19 vai karu un abu faktoru ietekmi uz starptautiskajām piegāžu ķēdēm un ražošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Autobusu tarifi tiks vienādoti Pierīgā, Alūksnes, Ventspils un Kuldīgas rajonā

Žanete Hāka, 02.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 5.oktobra reģionālo vietējo maršrutu autobusu tarifi tiks vienādoti vairākos maršrutos Pierīgā un bijušajā Alūksnes rajonā, kur sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina AS CATA un SIA Sabiedriskais autobuss, informē Autotransporta direkcija.

Savukārt 6.oktobrī jaunie tarifi stājas spēkā SIA Sabiedriskais autobuss apkalpotajos maršrutos bijušajā Ventspils un Kuldīgas rajonā. Ņemot vērā, ka pirms tarifu izlīdzināšanas uzsākšanas reģionālajos maršrutos pastāvēja 24 dažādi tarifi, to vienādošanas rezultātā braukšanas maksa, braucot dažāda garuma distances, paliks nemainīga, samazināsies vai cituviet nedaudz palielināsies.

Rīgas teritorijā, kur reģionālo vietējo maršrutu pārvadājumus nodrošina AS CATA, brauciena maksa, mērojot attālumu starp pirmajām pieturvietām, pieaugs par 0,10 eiro, sasniedzot 0,80 eiro. Savukārt pārējā bijušā Rīgas rajona teritorijā, tostarp Siguldā, Krimuldā un Mālpilī, minimālā braukšanas maksa paliks nemainīga. Braucot attālumu, kas garāks par septiņiem kilometriem, biļetes cena palielināsies ne vairāk kā par 20 procentiem. Līdz ar jauno tarifu stāšanos spēkā AS CATA apkalpotajos maršrutos Rīgas plānošanas reģionā būs atlicis viens pārvadātājs, kas līdz 1.novembrim sabiedriskā transporta pakalpojumus sniegs saskaņā ar vecajiem tarifiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Reģionālo autobusu pasažieriem pieejamas elektroniskas abonementa kartes 188 maršrutos

Žanete Hāka, 07.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzlabojot un modernizējot abonementa biļešu pakalpojumu, AS CATA līdzšinējo papīra formāta abonementa biļešu vietā ieviesusi elektroniskas abonementa kartes, informē SIA Autotransporta direkcija.

Pārvadātājs saviem pasažieriem piedāvā noteikta braucienu skaita biļetes atbilstoši iedzīvotāju braukšanas paradumiem. Turklāt šobrīd abonementa biļetes var izmantot 188 AS CATA apkalpotajos maršrutos, tostarp 39 Aizkraukles novadā, kur līdz šim pakalpojums nebija pieejams.

AS CATA pasažieri var iegādāties 10 līdz 19 braucienu, 20 līdz 35 braucienu un 35 un vairāk braucienu biļetes, saņemot attiecīgi 10, 15 un 20% atlaidi. Braucienu skaita biļetes derīgas 30 dienas no pirmā brauciena reģistrēšanas brīža. Braucienu var reģistrēt, izmantojot elektronisku abonementa karti.

Elektroniskās abonementa kartes cena ir viens eiro, un to pasažieri var iegādāties Cēsu, Limbažu un Siguldas autoostā, kā arī AS CATA filiālē Aizkrauklē un Saulkrastos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Cata» Limbažu filiāles darbinieki un arodkomitejas vadība nolēmusi pieteikt streiku, informē «Catas» Limbažu filiāles arodkomitejas vadītāja vietnieks Mārtiņš Aizpurietis.

Šis solis tiek skaidrots ar uzņēmuma vadības lēmumu no 6. novembra slēgt vairākus reisus Limbažu novadā esošajā struktūrvienībā - «Cata» Limbažu filiālē, neskaidrojot sabiedrībai un darbiniekiem šī lēmuma pamatotību un nepieciešamību. M. Aizpurietis atzīmē, ka vairāki no attiecīgajiem reisiem ir pieprasīti. Vairāki reisi novirzīti izpildīt citām «Cata» filiālēm, kā rezultātā būtiski samazinājies darba apjoms, līdz ar to arī atalgojuma apmērs uzņēmuma Limbažu filiālē un netiek kompensēta darbiniekiem dīkstāve, atbilstoši darba likumam.

«Līdz ar to «Catas» struktūrvienība Limbažu filiāles darbinieki, un arodkomitejas vadība nolēmusi pieteikt streiku, likumā paredzētajā kārtībā, šobrīd tiek gatavoti visi nepieciešamie dokumenti, kā arī sadarbojoties ar arodorganizācijas vadību tiks lemts par streika laiku un formu,» teikts paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasažieru pārvadātāja AS CATA apkalpoto maršrutu autobusos biļeti var iegādāties, norēķinoties ar bankas karti, informē VSIA Autotransporta direkcija Sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.

Braucienam CATA apkalpoto maršrutu autobusos, iespējams iegādāties biļetimaksājot ar jebkuras bankas izsniegtu norēķinu karti, tostarp arī ar bezkontakta karti. Šobrīd bezskaidras naudas norēķini ir iespējami 180 CATA apkalpotajos reģionālajos maršrutos; šāda iespēja pagaidām netiek nodrošināta tikai kopumā četros maršrutos, kas atrodas trīs apdzīvotās vietās – Cēsīs, Priekuļos un Siguldā.

Bankas termināļu uzstādīšana CATA autobusos tika uzsākta 2017. gada septembrī, pakāpeniski palielinot transportlīdzekļu skaitu, kuros var maksāt ar bankas karti, un šobrīd bankas termināļi ir uzstādīti jau lielākajā daļā pārvadātāja rīcībā esošo autobusu. Maksa par braucienu un bagāžas pārvadāšanu, norēķinoties ar bankas karti, ir tāda pati, kā maksājot skaidrā naudā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

SA pasažieru pārvadājumu nozarē strādā vairāk nekā 60 gadus

Vitālijs Komars, SIA “B-Bus” valdes priekšsēdētājs, 15.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sekojot līdzi publiskajā telpā atsevišķu pašvaldību transporta uzņēmumu organizētiem nepatiesiem apgalvojumiem par SIA "Sabiedriskais autobuss" (SA) saistībā ar valsts SIA "Autotransporta direkcija" (ATD) konkursa rezultātiem, SIA "B-Bus" valdes priekšsēdētājs Vitālijs Komars vēlas ieviest skaidrību, lai kliedētu jebkādas šaubas un pieliktu punktu nepamatoti saceltajai ažiotāžai ap uzņēmumu un konkursa rezultātiem.

"B-Bus" un SA vārds saistībā ar ATD konkursa rezultātiem tiek locīts un izmantots medijos dažādās interpretācijās, atsevišķus faktus sagrozot vai izraujot no kopēja konteksta, ar mērķi izplatīt apmelojošu informāciju un graut uzņēmumu reputāciju. Tad nu palūkosimies, vai tiešām tas velns ir tik melns, kā to mālē atsevišķi pašvaldību transporta uzņēmumi, kuri nespēj pieņemt faktu, ka diemžēl viņi nav konkurētspējīgi brīvajā tirgū.

Domāju, ka vairums piekritīs, ka SA, kas pasažieru pārvadājumu nozarē strādā kopš 1958. gada, ar vairāk nekā 60 gadu pieredzi grūti nosaukt par jaundibinātu uzņēmumu, līdzīgi kā "VTU Valmiera", "CATA" u.c. pagājušā gadsimtā dibinātie uzņēmumi. SA savu darbību uzsāka ar nosaukumu "Saldus autobusu parks", taču atšķirībā no augstāk minētajiem pašvaldību paspārnē strādājošiem uzņēmumiem 2011. gadā to iegādājās "B-Bus".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. gada decembrim noteikti uzvarētāji visās 23 maršrutu tīkla daļās, informē valsts SIA Autotransporta direkcija.

Iepirkumu komisija ir izvērtējusi pretendentu piedāvājumus konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu līdz 2021. decembrim (atsevišķās lotēs līdz augustam), nosakot uzvarētāju visās 23 maršrutu tīkla daļās.

Īstermiņa konkursā tika saņemti 32 piedāvājumi, ko iesniedza 18 uzņēmumi. Tas tika izsludināts, lai nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu nepārtrauktību laika periodā, kad esošajiem līgumiem būs beidzies termiņš, bet jaunie līgumi ar konkursa uzvarētājiem vēl nebūs stājušies spēkā.

Ņemot vērā, ka ar konkursa uzvarētājiem tiks slēgts īstermiņa līgums, noteiktās kvalitātes prasības ir tādas, ko pārvadātāji nodrošina jau šobrīd un kuru izpildei papildu investīcijas nav nepieciešamas. Noteikts, ka temperatūrai autobusa salonā jābūt robežās no + 160C līdz + 240C (atbilstoši sezonai), kā arī 10% autobusu jābūt pielāgotiem personu ar funkcionāliem traucējumiem pārvadāšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

FOTO: Aizkraukles autoostā ierīkotais klubs nav pārāk apmeklēts

Laura Mazbērziņa, 25.04.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd ēkā Aizkrauklē, kur notiek kluba «Stacija» darbība, tā ir vienīgā ēkas funkcija, taču šā gada laikā īpašuma nomnieki vēlas piesaistīt apakšnomniekus un šajā vietā atvērt modernu un konkurētspējīgu kafejnīcu. Pie telpu labiekārtošanas šobrīd tiek strādāts, darbu ir daudz, taču, kā nomnieka pārstāvis akcentē biznesa portālam db.lv, klubs «Stacija» šobrīd ir eksperimenta līmenī un lielas investīcijas netiek veiktas. Telpas ir iznomātas no ēkas īpašnieka, pasažieru pārvadātāja AS «CATA», kura viens no daudzajiem akcionāriem ir Aizkraukles pašvaldība.

Aizkraukles autoosta vecajā ēkā sen vairs nepilda savas funkcijas, tāpēc telpām esot rasts cits lietojums. «Šī ēka jau sen nedarbojas kā autoosta — kases slēgtas jau vairākus gadus, un saistība ar vārdu «autoosta» ir vairs tikai ieradums. Aizkraukles iedzīvotāji ļoti specifiski reaģē uz pārmaiņām. Viņi uzreiz tās nepieņem. Bet ir svarīgi saprast, ka jaunās izmaiņas ir būtiskas, lai sakārtotu vidi pilsētas centrā un varētu atbrīvoties no negatīvā, tajā skaitā no zināmas sabiedrības daļas, kas degradē paši sevi un vidi ap sevi,» komentē Pēteris Melnbārdis, nomnieka pārstāvis.

Klubs «Stacija» tika izveidots kopā ar domubiedriem un ir balstīts vairāk uz entuziasma pamatiem. Pilsētas dome tika savlaicīgi informēta, ka pilsētā ienāks klubs un, sadarbībā ar AS «CATA», tiks «atdzīvināta» bijusī autoostas ēka.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Nordeka" līdz šim autobusu parka atjaunošanā ieguldījusi 12,5 miljonus eiro un tuvākajos mēnešos ieguldīs vēl 10 miljonus eiro, informēja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Genrihs Peršteins.

Jauni autobusi ir paredzēti, lai apkalpotu pasažieru pārvadājumus maršruta tīkla daļās "Cēsis" un "Limbaži, Sigulda", kur "Nordeka" no 1.jūlijā gatavojās pilnā apjomā izpildīt uzņemtās saistības.

Par tiesībām veikt pasažieru pārvadājumus šajās divās maršruta tīkla daļās "Nordeka" gatava iestāties arī tiesā, un šobrīd gatavo kasācijas sūdzību Augstākās tiesas Senātam, lai pārsūdzētu Valmieras administratīvās tiesas lēmumu atcelt vienošanās par līgumu izpildes pagarināšanu reģionālo maršrutu tīkla daļā "Cēsis" un "Limbaži, Sigulda".

Peršteins norāda, ka martā un aprīlī kopā "Nordeka" saņem 17 ar dīzeļdegvielu darbināmus mikroautobusus "Mercedes Benz Sprinter", 10 bezizmešu autobusus "Universals OPP 907", kā arī 37 "Iveco Crossway Line", kas ir lielas ietilpības autobusi, 70% no uzskaitītajiem autobusiem ir īpaši pielāgoti personām ar kustību traucējumiem, kas ir būtisks papildinājums, jau reģionālajiem pasažieru pārvadājumiem sagatavotajam autobusu parkam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pieņemts lēmums uzsākt SIA «Ogres autobuss» reorganizāciju, pievienojot to akciju sabiedrībai «CATA», informē Ogres novada dome.

Šāds lēmums pieņemts, izskatot Cēsīs reģistrētā transporta uzņēmuma, viena no lielākajiem pasažieru pārvadātājiem Latvijā, akciju sabiedrības «CATA» piedāvājumu, kā arī izvērtējot lietderības un finansiālos apsvērumus un pieaugošo konkurenci. Reorganizācijas rezultātā SIA «Ogres autobuss» tiks pievienota AS «CATA», kļūstot par tās struktūrvienību.

SIA «Ogres autobuss» ir divu pašvaldību dibināta kapitālsabiedrība – 89,96% kapitāla daļas pieder Ogres novada pašvaldībai un 10,04% daļas pieder Ķeguma novada pašvaldībai. SIA «Ogres autobuss» 2017. gadā 26 vietējās reģionālās nozīmes maršrutos pārvadājis 1 266 632 pasažierus, nobraucot 1 330 844 km. Samazinoties reisu skaitam, pēdējos gados samazinājies pārvadājamo pasažieru skaits. Ieņēmumi 2017. gadā bija 1 459 338 euro, izdevumi 1 437 205 eiro. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, kurus SIA «Ogres autobuss noslēdzis ar zaudējumiem, 2017. gads noslēgts ar 79 793 eiro peļņu, ko būtiski ietekmēja saņemtās valsts budžeta dotācijas par pasažieru pārvadājumu veikšanu par 2016. gadu 39 008 eiro apmērā un atliktā nodokļa saistību izmaiņu atzīšana peļņas vai zaudējumu aprēķinā 48 000 eiro apmērā, kas novirzīts iepriekšējo gadu zaudējumu segšanai. Taču SIA »Ogres autobuss« kopējai likviditātei, salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, ir tendence samazināties, sasniedzot 0,95.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Noslēgsies reģionālo vietējo autobusu tarifu izlīdzināšanas pirmais posms

Žanete Hāka, 25.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamnedēļ, 29.novembrī reģionālo vietējo maršrutu autobusu tarifi tiks vienādoti bijušajā Rēzeknes rajonā, kur sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina AS Rēzeknes autobusu parks.

Savukārt 30.novembrī jaunie tarifi stāsies spēkā AS CATA apkalpotajos maršrutos bijušajā Cēsu rajonā, tādējādi būs noslēdzies tarifu vienādošanas pirmais posms.

Autotransporta direkcija turpina veikt pārrunas ar pasažieru pārvadātājiem par abonementa biļešu metodikas principiem, lai līdz ar tarifu vienādošanas pirmā posma noslēgšanos tās varētu pakāpeniski ieviest visu pasažieru pārvadātāju apkalpotajos maršrutos.

Rēzeknē, kur pasažieru pārvadājumus nodrošina AS Rēzeknes autobusu parks, minimālā braukšanas maksa jeb maksa par pirmajiem brauciena kilometriem pieaugs par 0,10 eiro, sasniedzot 0,60 eiro. Savukārt pārējā bijušā Rēzeknes rajona teritorijā tiks ieviests starpposms tarifu vienādošanā, tādējādi maksa par braucienu starp pirmajām pieturvietām pieaugs no 0,05 līdz 0,15 eiro, sasniedzot 0,30 eiro. Maksa par braucienu, mērojot attālumu no septiņiem līdz 33 kilometriem, pieaugs ne vairāk kā par 20%, bet, braucot garākas distances, maksa samazināsies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja pirms dažiem gadiem juvelierizstrādājumu pirkšana internetā un saņemšana pakomātā vai ar kurjeru būtu bijis pārsteigums daudziem, tad tagad to iegāde ir viegla un ērta pat neizejot no mājām. Mūsdienu e-komercijas dalībnieki nodrošina saviem klientiem iespējami labāko, patīkamāko un drošāko pieredzi, tāpēc juvelierizstrādājumi internetā ir pieejami vien ar dažiem klikšķiem no jebkuras vietas pasaulē, kur pieejams interneta savienojums. Kā iegādāties rotaslietas droši, lasi turpinājumā!

Kā pārbaudīt, vai juvelierizstrādājumu internetveikals ir drošs?

Lai iepirktos internetā, ir jābūt uzmanīgam un, pirms veikt tajā pasūtījumu, jāizdara priekšizpēte par konkrēto internetveikalu. Pārbaudi šīs lietas, lai pārliecinātos par drošību un izvairītos no nepatīkamām situācijām:

● SSL sertifikāts – tas ir digitāls drošības sertifikāts, kas ir nepieciešams droša, šifrēta savienojuma nodibināšanai, nodrošinot, ka apmeklētāja datus nevar pārtvert un nolasīt kāds cits. Sertifikāta esamība ir jāpārbauda pirms veikt reģistrēšanos vai iepirkšanos jebkurā internetveikalā. To var izdarīt apskatot, vai mājaslapas adreses sākumdaļa ir mainījusies no http:// uz https://. Par to, ka mājaslapa ir droša un šifrēta, liecina arī atslēgas slēdzenes simbols mājaslapas rīkjoslā pirms adreses nosaukuma;

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Pašvaldības administratīvo resursu izmantošana... uzņēmējdarbībā

Dienas Bizness, 25.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai valstij un pašvaldībām ir jānodarbojas ar uzņēmējdarbību un jādibina savi biznesa uzņēmumi – šis jautājums Latvijā ir bijis atklāts jau faktiski kopš brīža, kad tika atjaunota mūsu valsts neatkarība. Principā tas nav nekas nosodāms, ja vien šādam solim ir racionāls pamats.

Piemēram, konkrētā teritorijā ar attiecīgo uzņēmējdarbības veidu neviens cits nenodarbojas, ir stratēģiski svarīgi valsti vai pašvaldību nodrošināt ar kādu pakalpojumu, iesaistoties kādā biznesa procesā ir iespējams likvidēt monopolsituāciju konkrētajā tirgū un tamlīdzīgi. Citiem vārdiem sakot, ir jābūt loģiskam pamatojumam, kāpēc valsts vai kāda pašvaldība pēkšņi sāk pievērsties funkcijām, kas itin labi padodas privātajam sektoram.

Viens no piemēriem, kas šajā kontekstā izkristalizējies, ir pašvaldību auto transporta uzņēmums CATA, kas pamatā veic pasažieru pārvadājumus, un šajā jomā tam neko nevar pārmest. Tomēr savulaik vienā brīdī šī kompānija, tās vadība un īpašnieki ir nolēmuši, ka esošo materiāli tehnisko bāzi vajadzētu izmantot racionālāk, piedāvājot arī servisa pakalpojumus specializētajai tehnikai. Arī tas nebūtu nekas nosodāms, ja vien neradītu būtiskas problēmas attiecīgajā reģionā privātajā sektorā strādājošajiem servisa pakalpojumu sniedzējiem. Problēma ir nevis faktā, ka nu ir parādījies pa vienu konkurentu vairāk, bet gan tajā, ka CATA piedāvātie izcenojumi ir būtiski zemāki par lētāko privātā sektora piedāvājumu. Nenoliedzami interesants ir jautājums, kā šim pašvaldības uzņēmumam tas izdodas, taču būtiskākais ir tas, ka runa šeit ir par diezgan pamatīgu konkurences kropļošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītās nedēļas nogalē Aizkrauklē autoostas telpās durvis vēris klubs «Stacija», vēsta reģionālais medijs Staburags.

Vērojot autoostā notiekošo kopš aizvadītās piektdienas, medijs secina, ka muzikālie vakari tur noteikti turpināsies, jo «iekārtota pamatīga skatuve. Bet arī pasažieriem kāds stūrītis pagaidām tajā visā ir atstāts. Piektdien pa dienu soli, kur pasažieriem gaidīt autobusu, bija sastumti vienā telpas stūrī, bet viss pārējais norobežots ar melnu plēves sienu. Paveroties augšup, varēja manīt metāla skatuves konstrukcijas prožektoriem un skaņas pastiprinātājiem. Pirmdien, iegriežoties autoostā, tās pārvērtības jau varēja izpētīt pamatīgāk. Vietā, kur kādreiz bija biļešu kases un tirdzniecības kiosks, izveidota bāra lete, pretī ieejai — skatuve. Autobusa gaidītājiem atstāti daži soli pie veikala «Jutta» durvīm. Šis stūris no visas pārējās telpas norobežots ar sakrautiem soliem un novilktām virvēm, uz kurām piestiprinātie uzraksti vēsta par to, ka tālāk iet nedrīkst, pieslēgta signalizācija un videonovērošana».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Rīgas ceļu remontdarbu dēļ var kavēties reģionālais sabiedriskais transports

Rūta Cinīte, 06.09.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar ceļu remontdarbiem Brīvības ielā, Rīgā, reģionālo maršrutu sabiedriskais transports atsevišķās diennakts stundās var kavēties pat līdz 30 minūtēm, informē Valsts SIA Autotransporta direkcija Sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Plone.

Reisu izpildes kavēšanās iespējama SIA Ekspress Ādaži apkalpotajā maršrutā Nr.6821 Rīga–Ādaži–Kadaga, Nr.6822 Rīga–Ādaži–Podnieki–Carnikava, Nr.6824 Rīga–Ādaži–Carnikava un Nr.6826 Rīga–Garkalne–Vangaži, kā arī AS CATA apkalpotajā maršrutā Nr.5612 Rīga–Ragana–Sigulda, Nr.6251 Rīga–Ropaži–Allaži–Sigulda, Nr.6255 Rīga–Sigulda un Nr.6724 Rīga–Pabaži–Sigulda.

Autotransporta direkcija aicina pasažierus jautājumu gadījumā sazināties ar SIA Ekspress Ādaži vai AS CATA, zvanot pa tālruni attiecīgi 67113322 vai 64122121.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Lieldienu brīvdienās gaidāmas izmaiņas reģionālajā maršrutu tīklā

Žanete Hāka, 23.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lieldienu brīvdienās, laika posmā no 25.marta līdz 29.martam, gaidāmas izmaiņas vairāk nekā 600 reģionālo vietējo un starppilsētu maršrutu, kuros sabiedriskā transporta pakalpojumus nodrošina 28 pasažieru pārvadātāji, informē Autotransporta direkcija.

Ņemot vērā vērienīgās izmaiņas maršrutu tīklā, aicinām iedzīvotājus sekot līdzi aktuālajai informācijai vai jautājumu gadījumā sazināties ar attiecīgo pārvadātāju.

Svētku dienās izmaiņas plānotas AS Nordeka, CATA, Rīgas Taksometru parks, Liepājas autobusu parks, Talsu autotransports, Rēzeknes autobusu parks, SIA Norma-A, VTU Valmiera, Gulbenes autobuss, Madonas Ceļu būves SIA, Sabiedriskais autobuss, Ceļavējš ATP, Ekspress-Ādaži, Galss Buss, Tukuma Auto, Ventspils reiss, Daugavpils autobusu parks, Jelgavas autobusu parks, Dobeles autobusu parks, Jēkabpils autobusu parks, Aizkraukles autobusu parks, Pato-1, Aips, Migar, Aiva auto, Aknīstes pakalpojumi, Robežnieki, Rubenītis apkalpotajos reģionālajos vietējās nozīmes un starppilsētu maršrutos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

“Ja kompānija spēj piesaistīt apzinīgus aizņēmējus, līdz ar viņiem atnāks arī investori,” uzskata P2P platformas Robo.cash dibinātājs Sergejs Sedovs

, 27.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017. gada 22. februārī Latvijā darbību uzsākusi vienlīdzīgās kreditēšanas platforma Robo.cash. Par mūsdienīgo P2P instrumentu specifiku un aizņēmēju un kreditoru sadarbību dažādās valstīs stāsta kompānijas Robo.cash dibinātājs Sergejs Sedovs.

FOTO Sergejs Sedovs, kompānijas Robo.cash dibinātājs

Vispirms jājautā – ko nozīmē jaunās P2P platformas izveidošana Latvijas iedzīvotājiem?

Latvijas iedzīvotāji jau ir iepazinušies ar vienlīdzīgo kreditēšanu. Lai gan P2P platformu vēsture nav garāka par desmit gadiem, Latvijas kompānijas TWINO un Mintos ieņem nozīmīgu vietu ES tirgū. Domāju, ir svarīgi, ka valstī ieplūst ārvalstu kapitāls. Nav noslēpums, ka mūsu grupas kompānijas darbojas dažādās valstīs un ir cieši saistītas. Labvēlīgais investīciju klimats nospēlēja lomu Robo.cash jurisdikcijas izvēlē. Interese par P2P kreditēšanu pašlaik pieaug, mēs sagaidām, ka platforma veiksmīgi attīstīsies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Transcom pievērsies personāla vadības procesu digitalizācijai

Rūta Lapiņa, 05.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tehnoloģisku risinājumu ieviešana ražošanas sektorā tika uzsākta jau pagājušajā gadsimtā un turpinās vēl šodien, taču mūsdienās ar vien vairāk uzņēmumu Latvijā, kas sniedz dažādus pakalpojumus, procesu pārvaldību nodrošina ar tehnoloģiju palīdzību. Viens no šādiem uzņēmumiem ir arī klientu attiecību vadības pakalpojumu sniedzējs «Transcom«, kas pievērsies personāla vadības procesu digitalizācijai, tādējādi īstenojot mērķi – vadītāji 70 % laika var veltīt darbam ar savu komandu.

«Pateicoties atsevišķu procesu digitalizācijai, esam ietaupījuši laiku un resursus, ko varam veltīt komunikācijai un sadarbībai ar darbiniekiem. Efektivizējot darbinieku novērtēšanas procesus, esam ieviesuši digitālus rīkus, kas apkopo darbinieku paveikto un sniedz pārskatu par progresu. Tas ļauj vadītājiem uzreiz runāt ar darbinieku par attīstības un nākotnes karjeras iespējām, jo nav jāvelta papildu laiks datu analīzei. Pateicoties novērtēšanas procesu digitalizēšanai mums ir izdevies īstenot izvirzīto mērķi – tagad komandu vadītāji var 70 % sava darba laika pavadīt tiešā darbā ar komandu,» atklāj Līga Millere, «Transcom» personāla vadītāja Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai nākotnē izzudīs banku filiāles?

Vladislavs Mironovs - bankas Citadele valdes loceklis, 08.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas banku sektora tehnoloģiskā attīstība pavisam noteikti nākotnē ieviesīs izmaiņas klientu paradumos un līdzšinējā kārtībā, kā tika organizēts bankas filiāļu darbinieku ikdienas darbs.

Tomēr prognozēt, ka bankas filiāles pavisam izzudīs, būtu pārdroši un nepamatoti. Protams, fakts, ka tuvākajos gados cilvēki aizvien vairāk novērtēs iespēju ar bankas darbiniekiem sazināties caur mobilo lietotni visu diennakti sev izdevīgā laikā, ir neapgāžams, jo ērtība un saziņas ātrums mūsdienās ir svarīgi ikdienas sabiedrotie.

To apliecina arī bankas Citadele un pētījumu centra SKDS veiktās aptaujas respondenti, jo gandrīz puse Latvijas iedzīvotāju jeb 45% izvēlētos kļūt par bankas klientu un pieteikties maksājumu kartei, izmantojot tikai savu viedtālruni. Turpretī 35% to neizvēlētos. Viens no iemesliem ir tas, ka klients vēlas personīgu pieeju. Pētījums arī parāda, ka visbiežāk iedzīvotāji ar banku sazinās, tiekoties klātienē (35%), kā arī pa telefonu (27%). Vēlme personīgi sazināties klātienē nekur nepazudīs. Izplatītākie iemesli, kāpēc cilvēki tomēr izvēlētos satikt bankas darbinieku klātienē, – lai saņemtu konsultāciju par bankas pakalpojumiem (51%), atvērtu bankas kontu (39%), pieteiktos aizdevumam (27%) vai noformētu līzingu (22%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

"Apturi Covid" aplikācijas izstrādātāji un Slimību profilakses un kontroles centrs sagatavojuši izdrukājamas norādes, ko pulcēšanās vietu organizatori, piemēram, sabiedriskās ēdināšanas, izklaides vietu un veikalu īpašnieki, kā arī privātu pasākumu rīkotāji var izvietot savās telpās vai pasākumu norises vietās.

Ar Autotransporta direkcijas atbalstu norādes tiks izvietotas arī sabiedriskajā transportā visā Latvijā, informē Slimību profilakses un kontroles centrs (SPKC).

"Kā liecina nesenie notikumi, viens Covid-19 inficētais var izraisīt uzliesmojumu gan iestādes apmeklētāju, gan darbinieku vidū, tādējādi apturot iestādes darbu uz vairākām dienām, kamēr tiek gūta pārliecība par savu darbinieku veselības stāvokli un tiek dezinficētas telpas. Tādēļ mūsu visu interesēs ir būt atbildīgiem, apmeklējot sabiedriskas vietas, tai skaitā izklaides pasākumus, ievērot distancēšanos, roku higiēnu un savā telefonā turēt ieslēgtu "Apturi Covid" lietotni," skaidro SPKC Infekcijas slimību un profilakses departamenta direktors Jurijs Perevoščikovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta direkcija (ATD) saistībā ar AS "Liepājas autobusu parks" nespēju izpildīt visus paredzētos reisus pieļauj iespēju pārtraukt līgumu ar pārvadātāju, intervijā Latvijas Radio sacīja ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

7.jūlijā, ir sasaukta Sabiedriskā transporta padomes ārkārtas sēde, kurā tiks skatīts jautājums par "Liepājas autobusu parka" nespēju izpildīt visus paredzētos reisus, kā arī ir sākta sistemātisko pārkāpumu uzskaites procedūra, kas var novest arī pie tā, ka līgums var tikt pārtraukts, ja uzņēmums netiks galā ar šo problēmu.

K.Godiņš skaidroja, ka "Liepājas autobusu parks" nespēj izpildīt visus paredzētos reisus saistībā ar šoferu trūkumu.

"Situācija nav apmierinoša. Katru dienu tiek komunicēts ar uzņēmuma vadību, tostarp arī vakar [5.jūlijā] bija tikšanās ar "Liepājas autobusu parka" valdi un padomi, kurā ATD norādīja, ka situācija nav pieņemama un ir nepieciešams maksimāli ātrs risinājums," teica K.Godiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

DNB banka sākusi nebijušu projektu – tās piedāvātā darba intervija būs ne vairāk kā piecas minūtes gara, turklāt notiks tiešsaistē – čatojot, informē bankas pārstāvji.

Intervijas laikā lielākais uzsvars tiek likts uz personības atklāšanu, nevis zināšanu pārbaudi par finanšu sektoru.

Projektam izvēlēts sauklis «Lai strādātu bankā, nav jābūt baņķierim!», tādējādi uzsverot – lai kļūtu par bankas darbinieku, ne vienmēr ir nepieciešama izglītība ekonomikā vai finansēs. Tādēļ intervijai var pieteikties ikviens 18 gadu vecumu sasniedzis interesents, turklāt nav nepieciešams iesniegt CV vai motivācijas vēstuli.

Katrai intervijai paredzētas piecas minūtes, kuru laikā jāsniedz atbildes uz trīs jautājumiem, katram no tiem atvēlot līdz 100 sekundēm. Jautājumi veidoti, lai uzzinātu vairāk par potenciālā darbinieka personīgajām īpašībām, vērtībām un attieksmi pret darbu. Līdz ar to intervijas dalībniekam nav jāraizējas par to, vai nāksies atbildēt uz jautājumiem par banku sektoru. Vēl jo vairāk – ja šķiet, ka uzrakstītajam tekstam pietrūkst emociju, ir iespēja izmantot arī emoji un GIF.

Komentāri

Pievienot komentāru