Vairāk nekā sešus miljonus latu vērtajā tramvaja līnijas pagarināšanas projektā Liepājā uzstādīti pirmie sliežu posmi.
«Praktiski esam izbūvējuši pilnībā jaunas pazemes komunikāciju sistēmas, tas ir sarežģīts darbs, jo gandrīz katrā ielas posmā, uzsākot darbus, atklājās lielākas vai mazākas neatbilstības tehniskajam projektam. Jāņem vērā, ka tehniskais projekts tapa 2009. gadā, daudzviet mainījusies situācija – pieaugušas tehniskās prasības, Liepājas enerģija pieņēmusi jaunus tehniskos noteikumus. Tas nozīmē, ka projektētājiem jāveic izmaiņas, mēs meklējam jaunus materiālus, bet tas, protams, prasa laiku,» skaidro SIA Skonto būve projektu vadītājs Aldis Rērihs.
Tramvaja līnija būvdarbi sākās pirms trim mēnešiem, ekspluatācijā to plānots nodot oktobrī, tomēr A. Rērihs pieļauj, ka projekta gaitā būs vēl problēmas, jo priekšā ir sarežģītākais projekta posms – privātmāju apbūves rajons, kur iela salīdzinoši šaura, komunikāciju tīkli jāizbūvē ļoti dziļi, sliežu ceļš jāsagatavo no dzelzsbetona plātnēm. Nepieciešama specifiska būvniecības tehnika, vienlaikus jānodrošina piekļuve privātajiem īpašumiem, kā arī jānodrošina visu komunālo pakalpojumu saņemšana iedzīvotājiem bez lieliem pārtraukumiem.
Katru dienu būvobjektā ir nodarbināti vairāk nekā 80 strādnieku. Skonto būve šim projektam piesaistījusi apakšuzņēmējus, kas lielākoties ir Liepājas uzņēmumi.
Tehnisko projektu izstrādājusi a/s UPB. Līgums ar Satiksmes ministriju par projekta Jaunas tramvaja līnijas izbūve un esošo sliežu posmu rekonstrukcija Liepājā īstenošanu noslēgts 2011.gada 10.maijā, savukārt šā gad 19.martā noslēgts līgums ar SIA Skonto būve par būvdarbu veikšanu. Līguma summa ir 6,4 milj. Ls bez PVN.