Pēc publikācijas, kurā stāstīts par Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) studenta aprēķiniem, ka par summu, kas atvēlēta Vanšu tilta margu krāsošanai, vantis varētu nomainīt pret jaunām, Rīgas dome izplatījusi paziņojumu, kurā tiek skaidrots, kas sadārdzinājis Vanšu tilta margu krāsošanu.

«Vanšu tilts tika būvēts pagājušā gadsimta astoņdesmitajos gados un līdz šim nekādi remontdarbi netika veikti. Uzsākot margu konstrukciju attīrīšanu no rūsas, tiltu būvniecības speciālisti konstatēja, ka apakšējās joslas metāls ir sarūsējis un to pilnībā attīrīt nav iespējams. Margu apakšējā josla fiksē aizpildījuma elementus, līdz ar to gājēju un velobraucēju drošību tie neapdraud. Vietās, kur joslas elementi bija pilnībā korodējuši, tika piemetināts papildus fiksējošs metāls,» teikts pašvaldības paziņojumā.

Rīgas dome norāda, ka tilta margas tika attīrītas, izmantojot šlakveida abrazīvo materiālu, kas nav kaitīgs apkārtējai videi un veselībai. Visi attīrīšanas darbi notika nakts stundās no plkst. 22.00-6.00, slēdzot gājēju ietvi.

Savukārt krāsošanas darbi notika dienas laikā, norobežojot krāsošanas vietas un daļēji sašaurinot ietvi, skaidro pašvaldības pārstāvji. Margu konstrukcijām tika uzklātas četras kārtas speciālās krāsas, kuras kalpošanas laiks ir no pieciem līdz desmit gadiem, apakšējai joslai tika uzklātas sešas krāsas kārtas.

«Jāņem vērā, ka nomainīt margu apakšējo joslu var tikai pilnībā tās demontējot un piemetinot jaunu joslas konstrukciju, kas ir finansiāli dārgāks risinājums nekā margu nokrāsošana,» norāda Rīgas domes pārstāvji.

Pašvaldība plāno, ka Vanšu tilta pilnīga rekonstrukcija plānota 2017. gadā, kuras ietvaros pilnībā nomainīs tilta margas un uzstādīs cinkotas.

Jau rakstīts, ka Rīgas Tehniskās Universitātes Būvniecības fakultātes students A. T. Plešs, uzzinot, ka drošības barjeru krāsošanai tērēs teju 100 tūkstošus latu, veica pētījumu, kura rezultāti atklājot RDSD nesaimniecisko rīcību, vēstīja Diena. «Par margu vienreizējai krāsošanai atvēlēto summu varētu uzstādīt jaunas cinkotas margas, kuru kalpošanas laiks būtu apmēram 40 gadu, turklāt tās nerūsē, tāpēc nevajadzētu ik pēc pāris gadiem pārkrāsot, kā tas notiek pašlaik,» pauda A. T. Plešs.

Salīdzinājumam viņš minējis, ka Bauskas novadā 2011. gadā atklātais gājēju tilts, kas savieno Mežotni un Rundāli, izmaksājis 46,5 tūkstošus latu jeb tik, cik Rīgas dome atvēl vien vienas margu daļas nokrāsošanai.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra