Dienas Bizness

  • 28 piektdiena,
    aprīlis

    Gundega, Terēze

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL

Ekonomika

Foto: Edijs Pālens/LETA

Latvijā pārliecinoši zemākais valsts finansējums ceļiem starp Baltijas valstīm  9

Latvijā ir pārliecinoši zemākais valsts finansējums autoceļiem starp Baltijas valstīm, šodien žurnālistus informēja AS Latvijas Valsts ceļi' (LVC) pārstāvji.

Nākamgad valsts finansējums ceļiem Latvijā plānots 159 miljonu eiro apmērā, Igaunijā 210 miljoni eiro, savukārt Lietuvā - 428 miljoni eiro.

Savukārt Eiropas Savienības (ES) finansējums ceļiem Latvijā šogad prognozēts 127 miljonu eiro apmērā, Igaunijā 48 miljoni eiro, bet Lietuvā 91 miljons eiro.

LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange gan atzīmēja, ka 2019.gadā strauji saruks ES finansējums valsts autoceļiem Latvijā, tam sasniedzot 68,7 miljonus eiro, bet 2020.gadā ES finansējuma ceļiem jau vairs nebūs.

Viņš uzsvēra, ka Latvijā kopš neatkarības atjaunošanas nevienu gadu nav sasniegts finansējuma līmenis ceļiem, kuru varētu raksturot kā ilgtspējīgu. Tādējādi uzkrājies remontdarbu deficīts valsts autoceļiem 4,5 miljardu eiro apmērā. Lai apstādinātu ceļu stāvokļa pasliktināšanos, ik gadu būtu nepieciešami 673 miljoni eiro.

Patlaban sliktā vai ļoti sliktā stāvoklī ir 44% autoceļu ar asfalta segumu un 43% ceļu ar grants segumu. Lai gan asfaltēto ceļu stāvoklis pakāpeniski uzlabojas, grants ceļu kvalitāte pasliktinās.
Lange sacīja, ka izprot dažādās budžeta vajadzības, taču jārod kāds risinājums, lai ceļu stāvokli valstī uzlabotu.

Pēc viņa teiktā, sliktā valsts ceļu stāvokļa dēļ tautsaimniecībai ik gadu ir 880 miljonu eiro zaudējumi, ko veido augstākas automašīnu ekspluatācijas izmaksas, ilgāks braucienu laiks un attiecīgi lielāks degvielas patēriņš.

Vienlaikus viņš piebilda, ka līdz gada beigām LVC jāizvērtē autoceļu tīkla efektivitāti valstī, lai saprastu, kā optimāli veidot un uzturēt ceļu tīklu Latvijā.

LVC izveidoti 2004.gada nogalē un pieder valstij. Uzņēmums pārvalda valsts autoceļu tīklu, administrē valsts autoceļu tīkla finansējumu un organizē iepirkumus valsts vajadzībām. 

Komentāri

  • Vērotājs

    pirms 4 mēnešiem, 2017.01.09 17:25

    +2 -2

    ja sasumē valsts un ES finansējumu, tad šis apgalvojums nu gan nav patiess!

  • x

    pirms 4 mēnešiem, 2017.01.09 17:29

    +0 -0

    bet kura joma mums ir lielakais finansejums. visur saka par maz, bet pretim jabut proporcijai kur ir par daudz

    • anti-ekselis

      pirms 4 mēnešiem, 2017.01.09 18:04

      +2 -0

      (pie-, at-, pār-, sa-)smērēšanā un elektorāta bezapdoma slaukšanā 110%!

  • Gudrais Gunārs

    pirms 4 mēnešiem, 2017.01.09 17:59

    Es nodoklī par savu autiņu samaksāju 200 eiras, par sievas 70. Vidēji 135 eiras.
    2015.g. tika reģistrēti 679048 vieglie autiņi. Nu jau vairak, bet nu labi. Tātad kopā nodoklī ap 91,5mlij. eiro. Maz. Tā ir. Bet tas ir tikai par vieglajiem.
    Tālāk - par degvielu es mēnesī samaksāju ap 400 eirām (ieskaitot uzņēmuma vajadzībām), sieva ap 100. Vidēji ap 250, bet nu mums tā braukāšana vairāk sanāk, tāpēc rēķinām ap 200 vidēji. Uz visiem vieglajiem gadā tie ir 1,6mljr. eiro no tiem ap 49% aiziet valstij - tie ir gandrīz 800mlj. Kopā tātad, ļoti rupji rēķinot, ap 890 miljoniem. Nerēķinot autobusus, kravas a/m, traktorus, uttt. Kopā vēsi ir viss miljards un vēl vairāk, lai arī cik rupji nebūtu šie aprēķini. Un lūk, no šī miljarda ceļam ir plānots 159 ļimaki. Neesmu ne trollis, ne nozagts.lv fans, bet man ikdienā sanāk daudz braukāt - gan pa laukiem, gan pilsētu. Pāgājušajā vasarā sezonas laikā nomainīju autiņam visas 4 vasaras riepas, jo tās bija pārsistas uz bedrēm. Tas nav čakars tikai ar pirkšanu, bet arī ar laiku, ko tu patērē gaidot uz ceļa evakuatoru, meklējot rezerves daļas, utt. Bļāviens, pat uz Jūrmalas šosejas braucot Jūrmalas virzienā- tur, pie jaunā sms tenisa korta - ik pa laikam tādas bedres, ka auksts paliek. Nemaz nerunājot par risām vidējā joslā pretējā virzienā.

    • dusmīgs kravas buss

      pirms 4 mēnešiem, 2017.01.09 19:29

      +0 -0

      Tu nepieminēji vinjetes. Manam mazas būvfirmas kravas busam pilna masa 3300- laipni lūgti pirk vinjetes- arī tad, ja tie ir mūsu pašpārvadājumi, t.i., es no viena objekta Rīgā uz citu objektu Jelgavā barucu pa A2. Paldies! Man tiešām jau sāka šķist, ka naudu nav kur likt

  • anti-ekselis

    pirms 4 mēnešiem, 2017.01.09 18:02

    +3 -0

    pērciet, pērciet teslas un smārtus (vai to 100 galvas ar savu smieklīgo nodokli gribēja pateikt?)

    .... nezkādēļ neviens (gandrīz) nav uzķēries un auto-parks pilns no smagnējiem 4x4 auto? atbilde: tādēļ, ka ilgtspējīgi skatoties, pa Latviju (tā ir vieta ap Rīgu) drīz varēs izbraukt tikai tankā....:(

  • v

    pirms 4 mēnešiem, 2017.01.09 18:45

    +1 -0

    Nesaprotu, db atkal ar aritmētiku mocās? "Ceļu finansējums" (ES fondi + budžets) LV ir lielākspar Igauniju. Atkal jābrīnās kā mēs spējam tik sliktu kvalitāti uzturēt.

    • Pag, pag

      pirms 4 mēnešiem, 2017.01.10 01:10

      +0 -0

      Pārlasi vēlreiz tekstu - skaidri un gaiši rakstīts - "pārliecinoši zemākais VALSTS finansējums" !

  • Martins

    pirms 4 mēnešiem, 2017.01.09 18:51

    +1 -0

    Ja līdz šim par prom braukšanu neesmu domājis, tad pēdējā gada laikā tādas domas pārņem ar vien vairāk... Goda vārds, negribas vēl vismaz turpmākos 10 gadus kratīties pa tādiem ceļiem.

Reklāma