Jaunākais izdevums

Metu konkursā par Mūkusalas ielas krasta promenādes pārbūvi Rīgā saņemti trīs piedāvājumi, kurus tagad vērtēs žūrijas komisija, informē Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments metu konkursu izsludināja 29.jūnijā, lai iegūtu veiksmīgāko risinājumu promenādes tālākai attīstībai - pārbūves iecerei un būvprojekta izstrādei. Pieteikumu iesniegšana noslēdzās 7.septembrī.

Saņemtos metus vērtēs žūrijas komisija, kurā darbosies Pilsētas attīstības departamenta, Rīgas pilsētas būvvaldes, Satiksmes departamenta, Rīgas pilsētas arhitekta biroja, Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas, Pārdaugavas izpilddirekcijas, Latvijas Ainavu arhitektūras biedrības un Latvijas Nacionālās bibliotēkas pārstāvji. Kopējais konkursa godalgu fonds ir 17 000 eiro.

Atbilstoši konkursa nosacījumiem, lai nodrošinātu neatkarīgu metu vērtēšanu, pieteikumi iesniegti anonīmi, apzīmējot ar devīzēm. Pieteikumu iesniedzēju identitāte tiks noskaidrota tikai pēc uzvarētāju metu noteikšanas.

Iepriekšējos gados, realizējot Spīķeru kvartāla un promenādes rekonstrukcijas un labiekārtošanas projektu, ievērojami tika uzlabota publiskā ārtelpa Daugavas labajā krastā, un jaunus vaibstus publiskajā ārtelpā iegūs arī Daugavas kreisais krasts, norāda Pilsētas attīstības departamenta direktors Dzintars Balodis.

Konkursa teritorija ir Mūkusalas ielas krasta promenāde posmā no Akmens tilta līdz Salu tiltam aptuveni 2 km garumā un aptuveni 18ha platībā. Tā ir valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa Rīgas pilsētas vēsturiskais centrs aizsardzības zonas daļa, kā arī atrodas UNESCO Pasaules kultūras un dabas mantojuma vietas Rīgas vēsturiskais centrs aizsardzības zonā. Patlaban Mūkusalas promenāde atrodas degradētā stāvoklī.

Priekšlikumos jāparedz brīva piekļuve ūdenim; jāveic krastmalas labiekārtošana, lai veidotu dažādu un interesantu publisko ārtelpu ar skatu punktiem un laukumiem dažādos līmeņos (attiecībā pret ūdens virsmu); būtiski paredzēt arī infrastruktūru krasta sasniegšanai no ūdensobjekta – nelielu piestātņu vai pontonu izveidi dažāda tipa motorizētiem un nemotorizētiem peldlīdzekļiem; jāveicina ūdens teritoriju izmantošanas dažādošana gan vasaras, gan ziemas sezonās.

Tāpat jāparedz pārkārtot pašlaik esošās kuģīšu piestātņu vietas, lai nodrošinātu vairāklīmeņu piekļuvi Daugavai; atbilstoši teritorijas plānojumam jāveicina dažādu pagaidu būvju – restorānu un kafejnīcu uz peldošām platformām – ar estētiski augstvērtīgiem risinājumiem rašanās.

Mūkusalas iela pirmo reizi Rīgas ielu sarakstos minēta 1861.gadā ar savu tagadējo nosaukumu. 1950.gadā iela tika pārsaukta par Radiotehnikas ielu. 1954.gadā tai tika pievienota 1861.gadā izveidotā Oskara iela (tika nosaukta par godu tvaikonim Oskars, kas ienāca Rīgas ostā). 1990.gadā tā atguva savu vēsturisko nosaukumu Mūkusalas iela. Ielas apbūvi galvenokārt veido rūpnieciska rakstura apbūve. Ielas garums - 3,4 km.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes rīkotajā konkursā par Mūkusalas ielas krasta promenādes pārbūvi uzvarējis arhitektu birojs Ruume arhitekti, liecina informācija biroja mājaslapā.

Ruume arhitekti piedāvātā koncepta pamatā bija Daugavas un tās salu mērogs pret Mūkusalas promenādi – promenādes daļa pret Vecrīgu (Daugavas platums šajā daļā ap 600m), promenādes daļa pret Zaķusalu (Daugavas platums šajā daļā ap 300m) un promenādes daļa pret Lucavsalu (Daugavas platums šajā daļā ap 100m).

Projektu izstrādāja Ruume arhitekti sadarbībā ar Olgu Trebuhinu, Mārci Kalniņu un SIA Baltex Group.

Jau vēstīts, ka Rīgas domes izsludinātajā metu konkursā par Mūkusalas ielas krasta promenādes pārbūvi Rīgā pērn septembrī tika saņemti trīs piedāvājumi.

Konkursa teritorija ir Mūkusalas ielas krasta promenāde posmā no Akmens tilta līdz Salu tiltam aptuveni 2 km garumā un aptuveni 18ha platībā. Tā ir valsts nozīmes pilsētbūvniecības pieminekļa Rīgas pilsētas vēsturiskais centrs aizsardzības zonas daļa, kā arī atrodas UNESCO Pasaules kultūras un dabas mantojuma vietas Rīgas vēsturiskais centrs aizsardzības zonā. Patlaban Mūkusalas promenāde atrodas degradētā stāvoklī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Izsludināts metu konkurss Mūkusalas ielas krasta promenādes pārbūvei

Lelde Petrāne, 19.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments ir izsludinājis konkursu meta izstrādei Mūkusalas ielas krasta promenādes pārbūvei. Pretendenti konkursā var pieteikties līdz 7.septembrim.

Konkursa teritorija ir Mūkusalas ielas krasta promenāde posmā no Akmens tilta līdz Salu tiltam, apmēram divu kilometru garumā un 18 hektāru platībā.

Promenāde patlaban atrodas degradētā stāvoklī, tāpēc konkursa gaitā tiks izvērtēta Mūkusalas ielas krasta promenādes tālākā attīstība, tam sekojošā promenādes pārbūve un būvprojekta izstrāde.

Priekšlikumos jāparedz brīva piekļuve ūdenim; jāveic krastmalas labiekārtošana, lai veidotu dažādu un interesantu publisko ārtelpu ar skatu punktiem un laukumiem dažādos līmeņos (attiecībā pret ūdens virsmu); būtiski paredzēt arī infrastruktūru krasta sasniegšanai no ūdensobjekta – nelielu piestātņu vai pontonu izveidi dažāda tipa motorizētiem un nemotorizētiem peldlīdzekļiem; jāveicina ūdens teritoriju izmantošanas dažādošana gan vasaras, gan ziemas sezonās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūkusalas ielas promenādes pārbūve Rīgā virzās "ar nelieliem sarežģījumiem", šodien tika informēta Rīgas domes vadība, kas iepazinās ar pārbūves gaitu.

Būvnieki informēja, ka darbu gaitā divus metrus zem Daugavas gultnes tika atrasti vecie krasta stiprinājuma ozolkoka baļķi, kas atrodas tieši tajā vietā, kur darbi jāveic pašreizējā projektā. Vēsturiskos stiprinājumus iepriekš neesot bijis iespējams konstatēt, jo tie atrodas zem gultnes. Tāpat zem ūdens atrasti arī dažādi betona, dzelzs un citu materiālu objekti un priekšmeti, taču ar to uzņēmums jau iepriekš rēķinājies.

Esot paveicies, ka neesot atrasts neviens nesprādzis kara laika lādiņš, kas šādos darbos ir diezgan ierasta parādība un varot kavēt darbu gaitu.

Pašlaik krasta promenādē veikta esošo grants plākšņu un margu demontāža no Akmens tilta līdz Kīleveina grāvim. Lai novērstu krasta skalošanos, ir nostiprināta rievsiena un pašlaik notiek tās enkurošana un atsaišu spriegošana. Darbiem ritot pēc plāna, ap Jāņiem vajadzētu būt redzamām jaunās krastmalas promenādes aprisēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Ieguldot 10 miljonus eiro, Mūkusalas ielā industriālās ēkas pārbūvē par loft tipa mājokļiem

Žanete Hāka, 11.04.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Industriālās ēkas pārbūvējot par loft tipa mājokļiem, Mūkusalas ielā Daugavas krastā ar bankas Citadele finansējumu tapis projekts Promenāde.

Turpinot Mūkusalas ielas teritorijas attīstību, projekta Promenāde ietvaros, divas industriālās ēkas pārveidojot par dzīvojamām, izvietoti 106 dzīvošanai pilnībā gatavi apartamenti. Abas ēkas ir nodotas ekspluatācijā. Kopējās attīstītāja investīcijas projekta Promenāde attīstībā ir vairāk nekā 10 miljoni eiro, no kuriem 3,7 miljoni eiro ir bankas Citadele sniegtais finansējums.

Projekta attīstītāja SIA «Baltlains» pārstāve Laima Paševica – Eglīte: «Redzam, ka mājokļu tirgu lielā mērā nosaka mileniāļi, kas pašreiz ir viena no lielākajām ekonomiski aktīvajām sabiedrības daļām. Šī paaudze iecienījusi dzīvi stilīgā vietā pilsētas centrā un ar augstu attīstības potenciālu. Viņus vairāk interesē samērā neliela mājokļu kvadratūra. Tāpat lielu interesi par dzīvokļu iegādi redzam no investoru puses, kuri dzīvokļus pērk, lai izīrētu – pēc tiem ir liels pieprasījums mājokļu īres tirgū.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā tiek uzsākta jaunā Rail Baltica tilta izbūve, informē pilnsabiedrība BERERIX.

Turpinot Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla izbūvi, būvniecību veic pilnsabiedrība BERERIX, būvuzraudzību nodrošina Egis-Deutche Bahn. Tilta būvniecības darbi sākti ar divu balstu izbūvi Daugavas labajā krastā, pavasarī būvēs pirmo balstu ūdenī.

Šis būs dzelzsbetona tilts arhitektoniski slaidām un skaistām līnijām. Vienlaikus tilts vizuāli nemainīs Rīgas panorāmu un neaizēnos esošo tiltu. Jaunā tilta balsti ūdenī atradīsies tieši pretī tilta balstiem, neradot jaunus ierobežojumus Daugavas kuģojamībai.

“Tilta būvniecība ir nākamais nozīmīgais izbūves posms Rīgas centra savienošanai ar lidostu, kuru jāsāk, lai Rail Baltica nodrošinātu pasažieru pārvadājumus 2030. gadā. Esošā dzelzceļa tilta kapacitāte nodrošināt pasažieru un kravu plūsmas ir tuvu maksimumam, un nepieciešams jauns tilts,“ skaidro Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris. “Tilta būvprojekts ir lielisks apliecinājums inženieru spējai atrisināt vissarežģītākos uzdevumus – apvienot dzelzceļa infrastruktūrai nepieciešamās slodzes un izturību ar UNESCO vēsturiskā centra prasībām.”

Komentāri

Pievienot komentāru