«Pēc mūsu uzņēmuma veiktajiem novērojumiem, sludinājumu portālos ir dzīvokļi, kas piedāvājumā ir vairākus mēnešus, taču klientu interese ir pielīdzināma nullei. Tam par iemeslu ir vairāki aspekti (par cenu nerunāsim, jo adekvāta cena ir aspekts Nr. 1)», uzsver Arco Real Estate īres departamenta vadītāja Līva Jaunozola.

Bieži dzīvoklis ir bijis neapdzīvots vairāk nekā 3 mēnešus un jebkuram potenciālajam īrniekam, ieejot īpašumā, nerodas mājīguma sajūta, kas ir viens no pamata faktoriem pozitīva lēmuma pieņemšanas veicināšanai. Šādu dzīvokļu īpašniekiem iesakām pāris stundas pirms dzīvokļa rādīšanas izvēdināt dzīvokli, aizdedzināt sveces, ieslēgt TV, kaut vai uzcept tosterī maizi. Šie it kā sīkumi bieži neapzināti nostrādā, lai potenciālais īrnieks pieņemtu lēmumu šo dzīvokli īrēt.

Pēc iepriekšējiem īrniekiem iesakām veikt kosmētisko remontu vai vismaz ģenerālo tīrīšanu. Ekskluzīvo īpašumu īres tirgū prakse rāda, ka tiek nomainīti arī vanna, tualetes pods, dušas kabīne, trauku mazgājamā mašīna, veļas mašīna, trauki, gultasveļa utt. Šīs ir lietas, kas saistītas arī ar higiēnu, un daudziem ārzemju klientiem šī ir viena no pamatprasībām. Arī, ja dzīvoklis ir palicis labā stāvoklī, iesakām pārkrāsot kaut vai kādu no sienām, lai dzīvoklī būtu «pēc remonta» svaiguma sajūta.

«Iesakām nerādīt dzīvokli, kad tajā vēl dzīvo iepriekšējais īrnieks, vai arī iepriekš pabrīdiniet esošo īrnieku, lai viņš dzīvokli sakārto un sagatavo apskatei,» norāda L.Jaunozola.

Jo oriģinālāks interjers, jo dzīvoklis interesantāks īrniekam. Ja jums nav budžets, lai veiktu remontu vai nopirktu jaunas mēbeles – bieži papildus interjera elementi padara dzīvokli oriģinālāku – pārvalki, dekoratīvie spilveni, interesanta lustra, bildes pie sienām, pārvilktas mēbeles utt. Pat ieguldot vien 100 latus interjerā, ir iespējams palielināt dzīvokļa īres maksu par pārdesmit latiem, viņa akcentē.

Lai klients vispār ieinteresētos par jūsu dzīvokli, svarīga ir tā reklamēšana. Lai radītu pareizo priekšstatu, ir jābūt kvalitatīvām fotogrāfijām. Lai netērētu savu un īrnieka laiku, iesakām sludinājumā jau norādīt komunālos maksājumus un jebkura veida papildus maksājumus, kas saistīti ar izmaksām. Ja ir skaists dzīvoklis, bet ēkas kāpņutelpa ir sliktā stāvoklī – nemaldiniet potenciālos īrniekus un uzrādiet arī tās bildes.

Ja vēlaties, lai jūsu dzīvoklim īrniekus palīdz meklēt starpniecības kompānija – Arco Real Estate iesaka sadarboties ar 2 – 3 kompānijām, bet ne vairāk, jo tādā veidā ir vieglāk komunicēt ar starpniekiem, ja nolemjat mainīt cenu, sludinājuma portālos nerodas dezinformācija, kā arī jūsu dzīvoklis netiek «novazāts» pa sludinājumu portāliem. Bieži potenciālajiem īrniekiem rodas sajūta, ka, ja dzīvokli reklamē 10 kompānijas, tad, visticamāk ar šo objektu kaut kas nav kārtībā un viņi šim objektam vairs nepievērš uzmanību. «Esam izpētījuši, ka klients dzīvoklim portālā pievērš uzmanību 1 mēnesi. Ja objekts tiek reklamēts vairākus mēnešus – klienti pārsvarā šim objektam vairāk nepievērš uzmanību,» saka L. Jaunozola.

Runājot par īres maksu – pirms dzīvokļa izīrēšanas ieteicams konsultēties ar īres tirgus profesionāļiem, lai noteiktu optimālo īres tirgus cenu, jo pareizā dzīvokļa īres maksa ir tad, kad tas tiek izīrēts 2 – 4 nedēļu laikā. «Saimniekiem jāparēķina, kas ir izdevīgāk – turēt tukšu dzīvokli par neadekvātu cenu vairākus mēnešus, vai arī pārskatīt īres maksu un sākt pelnīt uzreiz,» norāda L.Jaunozola.

Īres tirgus tendences februāra/marta mēnesī raksturo tieši viens vārds: Jūrmala. Ar katru gadu potenciālie īrnieki meklē īres īpašumu Jūrmalā aizvien savlaicīgāk. Jau šobrīd ir manāms cenu kāpums īstermiņa īres objektiem kūrorta pilsētā, savukārt ilgtermiņa objektu īres maksa ir manāmi zemāka. Tādā veidā dzīvokļu un māju saimnieki cer pievilināt klientus, kas būtu gatavi īrēt īpašumu uz gadu vai vairāk. Šajā situācijā kompānija iesaka nekustamo īpašumu saimniekiem konsultēties ar profesionāliem juristiem līgumu sastādīšanā, lai nodrošinātos, ka īrnieks nav ļaundabīgi izmantojis saimnieku un pēc vasaras perioda lauž īres līgumu, jo šādi gadījumi tiek reģistrēti aizvien biežāk.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra