Foto

Azerbaidžānā sliesies kilometru augsts debesskrāpis

Jānis Rancāns, 12.04.2012

Jaunākais izdevums

Iespējams, pēc astoņiem gadiem Azerbaidžānas galvaspilsētas Baku apkaimē būs redzams kilometru augsts debesskrāpis. Vismaz tā cer kompānija Avesta Group, kas pavēstījusi par saviem plāniem celt 1 050 metrus augstu celtni.

Paredzēts, ka debesskrāpis tiks celts uz mākslīgām salām, kuras Kaspijas jūrā Baku piekrastē jau tiek veidotas. Kompānija Avesta norāda, ka paredzētais debesskrāpis būšot par 220 metriem augstāks nekā slavenais Dubaijas Burj Khalifa. Debesskrāpja celtniecības izmaksas aplēstas divu miljardu ASV dolāru apmērā.

Topošās mākslīgās salas, kurām dots nosaukums Hazāru salas, paredzēts veidot kā jaunu Azerbaidžānas uzņēmējdarbības un mājokļu centru, nodrošinot telpas vienam miljonam cilvēku. Paredzētās peldošās metropoles izmaksas sasniedz astronomisku summu – 100 miljardus ASV dolāru. Uz salām paredzēts izveidot 50 viesnīcas, parkus, veikalus, universitātes, kultūras centrus 150 skolas un Formula 1 trasi, vēsta medijs Digital Trends.

Kompānija Avesta cer, ka grandiozo projektu izdosies pabeigt līdz 2020. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VSIA "Latvijas valsts ceļi" (LVC) izsludinājusi iepirkumu par ikdienas uzturēšanas darbiem valsts autoceļu tīklā saistībā ar gaidāmo tirgus atvēršanu, kura prognozētā līgumcena ir 252,066 miljoni eiro.

Iepirkums sadalīts 19 daļās pēc teritoriālā principa.

Tostarp Rīgas nodaļas teritorija ietver autoceļu ikdienas uzturēšanas darbus 1023 kilometru garumā, Daugavpils nodaļas - 844 kilometru garumā, Liepājas nodaļas - 920 kilometru, Ogres nodaļas - 741 kilometra, Cēsu nodaļas - 1060 kilometru, Madonas, Gulbenes nodaļas - 1582 kilometru, Smiltenes, Alūksnes nodaļas - 1390 kilometru, Limbažu nodaļas - 808 kilometru, Valmieras nodaļas - 790 kilometru, Aizkraukles nodaļas - 772 kilometru, Jēkabpils nodaļas - 835 kilometru, Balvu, Ludzas nodaļas - 1452 kilometru, Preiļu, Dagdas nodaļas - 1462 kilometru, Rēzeknes nodaļas - 852 kilometru, Talsu, Ventspils nodaļas - 1615 kilometru, Kuldīgas, Saldus nodaļas - 1322 kilometru, Tukuma, Dobeles nodaļas - 1427 kilometru, Bauskas nodaļas - 697 kilometru un Jelgavas nodaļas - 571 kilometra garumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānijas galvaspilsētā Londonā atklāts Eiropas augstākais debesskrāpis – Shard.

Ēkas atklāšanas pasākumu ceturtdienas vakarā apmeklēja tūkstošiem Londonas iedzīvotāju. Debesskrāpis tika atklāts ar gaismas šovu, kurā izmatoti lāzeri un prožektori, tādējādi izgaismojot debesskrāpi.

Jaunais Londonas debesskrāpis ir 310 metrus augsts. Db.lv jau vēstīja, ka debesskrāpja celtniecībā izlietoti aptuveni 11 tūkstoši stikla paneļu un tam ir 87 stāvi. Projekta attīstītāji debesskrāpi dēvē par «vertikālu pilsētu». Ēkas būvniecības izmaksas tiek lēstas 450 miljonu britu mārciņu (aptuveni 376 miljoni latu) apmērā.

Ēkas būvniecību finansēja Katara.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Maskavas Mercury City sola pārspēt Eiropas augstāko debesskrāpi Londonā

Gunta Kursiša, 01.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paredzams, ka pašlaik augstākais Eiropas debesskrāpis Londonas Shard zaudēs savu statusu, un to iegūs Maskavas Mercury City Tower debesskrāpis, norāda Mercury City attīstības projekta pārstāvji.

Tiek paredzēts, ka debesskrāpis Mercury City Tower būs 338 metrus augsts, kas ir par 18 metriem vairāk nekā pašreizējam augstākajam debesskrāpim Shard, kas tika atklāts šā gada jūlija sākumā un kura celtniecībā tika izlietoti aptuveni 11 tūkstoši stikla paneļu. 87 stāvus augstā Shard būvniecību finansēja Katara.

Merkury City Tower būvniecība tika uzsākta 2005. gadā un to paredzēts pabeigt šogad. Debesskrāpim paredzēti 75 stāvi, tostarp pieci pagrabstāvi.

Debesskrāpī paredzēts iekārtot biroju telpas, dzīvojamās telpas, restorānu, fitnesa zāli un tirdzniecības platības, liecina informācija portālā skyscraperpage.com.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

VNĪ uzņemsies finansiālās saistības teju 18 miljonu eiro apmērā žoga izbūvei uz robežas ar Krieviju

LETA, 28.11.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība otrdien atļāva VAS "Valsts nekustamie īpašumi" (VNĪ) uzņemties finansiālās saistības teju 18 miljonu eiro apmērā žoga izbūvei uz robežas ar Krieviju.

Lai nodrošinātu robežas apsardzībai nepieciešamās infrastruktūras izbūvi gar Latvijas un Krievijas robežu, valdība atļāva VNĪ uzņemties finansiālās saistības. Pirmkārt, būvprojekta "Valsts robežas joslas infrastruktūras gar Latvijas un Krievijas robežu izbūve" izmaiņu izstrādei un autoruzraudzībai par kopējo summu 462 220 eiro.

Otrkārt, žoga, kur tas iepriekš nav ticis izbūvēts, izbūvei ar kopējo aptuveno garumu 28,67 kilometri, par kopējo summu 17 922 878 eiro. Nepieciešamības gadījumā pārdalot izmaksas starp izdevumu veidiem, nepārsniedzot kopējo piešķirtā finansējuma un saistību apmēru.

Valdība pieņēma zināšanai, ka Iekšlietu ministrija iesniegs izskatīšanai Ministru kabinetā rīkojuma projektu par apropriācijas pārdali 2023.gadā 4 311 635 eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Augustā no Beļģijas ievestas lietotas automašīnas, kurām «pazuduši» 13,8 miljoni nobrauktu kilometru

LETA, 05.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Latviju regulāri tiek vestas lietotas automašīnas ar nobraukumu virs 200 000 kilometru, kas vietējā tirgū tiek pārdotas jau ar krietni zemāku kilometrāžu, aģentūru LETA informēja portāla autoDNA.lv pārdošanas vadītājs Agris Dulevičs.

Viņš norāda, ka sludinājumos bieži vien tiek norādīts - «auto tikko no Beļģijas, oriģinālais noskrējiens, viens saimnieks, neprasa ieguldījumus». Tomēr saskaņā ar autoDNA.lv rīcībā esošajiem datiem par augustu no Beļģijas vien tika ievesti vairāk nekā 450 automobiļi. Teju pusei ir veis mktaanipulācijas ar odometra rādījumiem un vidēji tiek notīti 92 000 kilometru.

Starp spilgtākajiem eksemplāriem ir 2003.gada Volvo S80 modelis ar oriģinālo noskrējienu Beļģijā 523 364 kilometri, kurš Latvijā nonācis jau ar 302 002 kilometru lielu deficītu. Ne mazāk iespaidīgs ir kāds 2006.gada Range Rover Sport, kurš no Beļģijas atceļojis ar 601 252 kilometriem uz odometra, savukārt Latvijā piereģistrēts ar 380 000 kilometru, kā arī 2010.gada Volvo XC60 ar noskrējienu 14 000 kilometru, kas attīti no oriģinālajiem 193 689 kilometriem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, uzsākot oficiālo vizīti Azerbaidžānā, Valsts prezidents Andris Bērziņš tikās ar valsts prezidentu Ilhamu Alijevu, kuras laikā pārrunāja abu valstu sadarbības iespējas, liecina Valsts Prezidenta kancelejas informācija.

Azerbaidžānas prezidents atzina, ka valsts ir ieinteresēta investēt ne tikai savā reģionā, bet arī Eiropas Savienības valstīs, īpaši izceļot sadarbības nozīmi enerģētikas un transporta jomā, kas būtu abpusēji izdevīga kā Latvijai, tā Azerbaidžānai.

«Azerbaidžānas tirgus aug, pieprasījums arī aug, interese par Latvijas produktiem ir ļoti liela. Savukārt Azerbaidžāna meklē jaunus tirgus un jaunas iespējas investēt tieši transporta jomā,» sarunā uzsvēra I.Alijevs. No Azerbaidžānas puses tika atklāts, ka Latvijai vizītes gaitā iesniegts tālejošas sadarbības piedāvājums avio pārvadājumu jomā, kas skar gan kravu, gan pasažieru pārvadājumus un paredzētu arī investīcijas lidostas Rīga infrastruktūrā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī Azerbaidžāna ne tuvu nav lielākais Latvijas eksporta tirgus, šī Kaukāza valsts ir būtisks biznesa partneris daudziem Latvijas uzņēmumiem , pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tas ir arī viens no tirgiem, kas Latvijas ražotājiem šogad ļāvis kompensēt eksporta kritumu Krievijas tirgū. Tiesa, kopējais Latvijas preču un pakalpojumu eksports uz Azerbaidžānu šī gada deviņos mēnešos ir mazāks, nekā pērn un aizpērn attiecīgajā periodā, izriet no Centrālās statistikas pārvaldes datiem. Jāatgādina, ka gada sākumā Azerbaidžāna devalvēja savu valūtu – manatus –, sekojot vairāku citu NVS valstu piemēram. Tāpat kā Krievija un citas NVS valstis, Azerbaidžāna ir cietusi no straujā naftas cenu krituma – tas ir šīs valsts galvenais eksporta produkts –, tādēļ centrālā banka lēma devalvēt valūtu, lai dotu iespēju diversificēt ekonomiku, palielināt valsts konkurētspēju starptautiskajā tirgū un eksporta potenciālu, nodrošinātu maksājumu bilances stratēģisko stabilitāti, kā arī valsts maksātspēju. No Azerbaidžānas statistikas pārvaldes informācijas gan secināms, ka šī gada deviņos mēnešos ārējā tirdzniecība ir sarukusi, salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo periodu. Proti, eksports mērāms 12,9 miljardos USD (12,06 miljardi eiro) pretstatā 24,4 miljardiem USD (22,83 miljardi eiro) pērn. Importa apmērs saglabājies līdzīgs – ap 6,6 miljardiem USD (6,2 miljardi eiro).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Visvairāk krāpjas ar Volvo un Volkswagen automašīnu patieso nobraukumu

Zane Atlāce - Bistere, 18.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada deviņos mēnešos Latvijā no Skandināvijas valstīm ievestas 1000 lietotas automašīnas, kurām nodzēsti 78,3 miljoni nobrauktu kilometru, liecina portālu autoDNA.lv un AutoDetektīvs rīcībā esošā informācija.

Skandināvijas tirgus ir salīdzinoši neliels lietoto automašīnu importētājiem, taču ir bagāts ar ekstrēmiem piemēriem, kuri Latvijā nonāk ar klasisko nobraukumu zem 200 000 kilometru. autoDNA.lv pārstāvis Agris Dulevičs informē, ka Latvijas pircēji šajā periodā ir iegādājušies ievērojamu skaitu automašīnu, kurām oriģinālais nobraukums sniedzas krietni pāri 500 000 kilometru atzīmei.

Ja no Vācijas un tai blakus esošajām valstīm katru mēnesi Latvijā tiek ievesti vairāk nekā 4000 lietotu automašīnu, tad no Skandināvijas šis skaits ir būtiski mazāks - vidēji 111 automobiļi mēnesī.

Saskaņā ar portālu rīcībā esošo informāciju par ievestajiem automobiļiem no Skandināvijas, laika periodā no šā gada 1. janvāra līdz 30. septembrim, ir ievesti nedaudz vairāk par 1000 spēkratiem. Taču 64% ievesto automašīnu no odometriem ir pazuduši 78,3 miljoni kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Mēneša laikā Rīgā taps 829 metrus augsts tirdzniecības centrs - debesskrāpis

Dienas Bizness, 01.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daudzi būs redzējuši video, kā citviet pasaulē ļoti īsā laika posmā tiek veikti neticami apjomīgi būvdarbi, un beidzot pieredzēsim to arī Baltijā. Maija beigās Rīgā sāks būvēt tirdzniecības centru - debesskrāpi, kas sliesies 829 metru augstumā, tādējādi par 1 metru pārspējot pat projektu Burj Khalifa.

Pats satriecošākais ir tas, ka attīstītājs debesskrāpi sola uzbūvēt mēneša laikā.

Investīciju apjoms, kas tiks ieguldīts projekta attīstīšanā, pagaidām netiek atklāts, bet SIA Neapšaubāmā kvalitāte - viens no lielākajiem celtniecības un nekustamā īpašuma uzņēmumiem Eiropā - informēja, ka summa nebūs pārmērīga.

SIA Neapšaubāmā kvalitāte pārstāvis Dagnis Dagne, jautāts, vai bažas nerada putni, kuri, kā zināms, jau sabojājuši Latvijas megaprojekta - Gaismas pils - jumtu, atbildēja, ka šī problēma patiešām pastāv un tai tiek meklēts risinājums. Putni Latvijā ir īpaši draudīgi.

Uz pabeigtā debesskrāpja jumta Rīgas mērs Niks Ūsis plāno iekurināt Rīgā grandiozāko Jāņu ugunskuru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Eksportspēja: Atstāj nospiedumu citu zemju arhitektūrā

Linda Zalāne, speciāli DB, 21.05.2019

“Pitstop” ir Azerbaidžānas ceļu infrastruktūras projekts, kura ietvaros tiks izvietoti 52 apstāšanās punkti, kuros iespējams atpūsties, paēst un iegūt tūrisma informāciju. Šādi paviljoni izvietoti uz četrām noslogotākajām automaģistrālēm Azerbaidžānā, kuras ved uz Gruziju, Krieviju, Irānu kā arī tūristu apmeklēto atpūtas vietu Gabala Azerbaidžānas Ziemeļos.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Baku centrāltirgus līdz viesnīcai pie polārā loka Norvēģijā – Annvil.lv atstāj nospiedumu citu zemju arhitektūrā.

Kopš 2016. gada Annas Buteles birojs Annvil.lv pakāpeniski audzējis pakalpojumu eksporta īpatsvaru. 2016. gadā tas no apgrozījuma veidoja 14%, bet 2018. gadā jau 93%. Kopš 2019. gada uzņēmums SIA Annvil.lv pieder SIA Makemake holdingam, kura darbība koncentrējas vairākos virzienos.

Jau vairāk nekā gadu uzņēmumam ir pārstāvniecība Azerbaidžanā – birojs Cobalt. Kamēr Annvil.lv birojs Rīgā fokusējas uz interjera arhitektūras projektiem, tikmēr Baku birojs – uz arhitektūru un pilsētplānošanu. Gada laikā Cobalt birojs Baku izaudzis līdz 30 cilvēku lielai komandai, kuru galvenokārt veido arhitekti un pilsētplānotāji no dažādām pasaules valstīm. Līdztekus tam uzņēmumam ir sadarbības partneru birojs Space Group Oslo, kas sekmējis iekļūšanu Norvēģijas tirgū. Mērķtiecīgi paplašinot darbības diapazonu, Annvil.lv šobrīd strādā pie izstādes Berlīnē, kas tiks atvērta prestižajā Aedes arhitektūras galerijā Berlīnē šī gada augustā. Izstāde ir daļa no starpdisciplināra projekta, kura pirmo daļu veido Annvil.lv radītā grāmata ar 100 pasaulē zināmu arhitektu līdzdalību un otro daļu – izstāde, kurā transformēti darbi no grāmatas satura.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

FOTO: Ņujorkas Chrysler Building debesskrāpis izlikts pārdošanā

Lelde Petrāne, 10.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Chrysler Building debesskrāpis, kas ir bijis daļa no Manhatanas ainavas kopš 1930. gada un bija pasaulē augstākā ēka līdz to pārspēja Empire State Building, izlikts pārdošanā.

Debesskrāpim ir 77 stāvi, augstums līdz jumtam ir 282 metri, bet kopā ar spici, kas atrodas uz jumta, celtnes augstums sasniedz 319 metrus, liecina informācija Vikipēdijā.

Debesskrāpi sāka celt 1928. gadā un pabeidza celt 1930. gadā. Chrysler Building laikā no 1930. gada 27. maija līdz 1931. gada 30. aprīlim bija augstākā ēka pasaulē, pirms tam augstākā ēka bija Eifeļa tornis, savukārt pēc tam - Empire State Building. Pašlaik tā ir viena no augstākajām ēkām Ņujorkā.

Debesskrāpis pieder valsts ieguldījumu fondam Abu Dhabi Investment Council un attīstītājam Tishman Speyer.

Tishman Speyer īpašumu iegādājās 1997. gadā un ēkas atjaunošanā ieguldīja 100 miljonus ASV dolāru. Valsts ieguldījumu fonds 2008. gadā par īpašuma iegādi samaksāja 800 miljonus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deivida torņa debesskrāpis var lepoties ar helikopteru nosēšanās laukumu, lieliem balkoniem un brīnišķīgu skatu uz kalniem.

Tomēr šis 45 stāvu debesskrāpis Venecuēlas galvaspilsētas Karakasas centrā nav pieczvaigžņu viesnīca vai luksusa daudzdzīvokļu nams. Tas ir grausts. Iespējams, augstākais grausts pasaulē.

Deivida tornis bija iecerēts kā jauns finanšu centrs, bet tika pamests ap 1994. gadu pēc attīstītāja - baņķiera un zirgu audzētāja Deivida Brillemburga - nāves un finanšu sektora sabrukuma.

Tā sauktie skvoteri milzīgajā betona «skeletā» iemitinājās 2007. gadā. Tolaik toreizējā prezidenta Ugo Čavesa valdība uz to pievēra acis, un tagad šo vietu par savām mājām sauc aptuveni trīs tūkstoši cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Jaunais Ņujorkas Pasaules tirdzniecības centrs sasniedz savu maksimālo augstumu

Jānis Rancāns, 13.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņujorkas Pasaules tirdzniecības centram One World Trade Center (1 WTC) uzstādīta sudraba smaile, tādējādi tornis sasniedzis savu maksimālo augstumu – 541,3 metrus.

Iecerēts, ka 758 tonnas smagā smaile kalpos kā telekomunikāciju antena un gaismas bāka lidmašīnām, kā arī kā sava veida triumfs pār fundamentālistiem, kas iznīcināja oriģinālos Pasaules tirdzniecības centra torņus. Smaile novietota pagaidu pozīcijā, līdz inženieri izgatavos konstrukciju, kas to turēs turpmāk, vēsta USA Today.

Paredzēts, ka debesskrāpis tiks atklāts 2014. gadā, kad tur apmetīsies pirmie uzņēmumi. Vieni no pirmajiem vietas tornī ieņems žurnālu izdevējs Conde Nast, ASV valdības Vispārējā pakalpojumu pārvalde, kā arī kompānija Vantone Holdings China Center.

Pēc smailes pievienošanas, debesskrāpis kļuvis par augstāko ēku ASV, kā arī par trešo augstāko pasaulē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnā top iespaidīgs 445 miljonus Lielbritānijas sterliņu mārciņu (382 miljonus latu) vērts britu dizaina debesskrāpis, kas salīdzināts arī ar visā pasaulē zināmo Triumfa arku Parīzē. Tomēr vēl pirms 74 stāvu ēkas Vārti uz austrumiem pabeigšanas kritizētāju tai netrūkst, vēsta telegraph.co.uk.

Neapmierinātie ķīnieši to salīdzinot nevis ar populāro objektu Francijā, bet gan ar milzu biksēm. Debesskrāpis esot britu arhitektūras prakses RMJM darbs.

Saskaņā ar kompānijas Suzhou Chinaing Real Estate Co, kas attīsta šo projektu, sniegto informāciju Vārti uz austrumiem tiks pabeigti šājā gadā, kļūstot par lielāko vārtu formas struktūru pasaulē.

RMJM interneta vietnē teikts, ka Vārti uz austrumiem simbolizē ieeju Sudžou pilsētā un atspoguļo Ķīnas nozīmi mūsdienu pasaulē. Uzņēmumam ir biroji visā pasaulē, ieskaitot Londonu, Ņujorku, Dubaiju, Maskavu un Šanhaju.

Sākotnēji Ķīnas prese projektu esot uztvērusi labvēlīgi, to dēvējot par Austrumu Triumfa arku, taču tagad nostāja esot mainījusies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas attīstītājs Hermitage sācis trīs miljardu ASV dolāru vērtu projektu Parīzē, cerībā pārspēt Londonas debesskrāpi Shard, kas pašlaik ir augstākā celtne Rietumeiropā, raksta Bloomberg.

Hermitage paredz uzcelt divas 320 metrus augstas celtnes Parīzes La Defense biznesa rajonā, vienpadsmit metro pieturvietu attālumā no Parīzes Dievmātes katedrāles

Paredzēts, ka debesskrāpjos atradīsies luksusa dzīvokļi, biroji, kā arī pieczvaigžņu viesnīca.

Parīzē vēl augstāka celtne par Hermitage debesskrāpjiem būs vien Eifeļa tornis.

«Jūs redzēsiet abas celtnes no jebkuras pilsētas daļas,» norāda Emins Iskanderovs, 37 gadus vecais Hermitage vadītājs. Viņš pauda, ka līdz gada beigām tiek plānots slēgt visas ar finansēm saistītās norunas, savukārt projekta īstenošanas darbi varētu sākties nākamgad.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Augstceltņu zirnekļcilvēks bez drošinājuma pieveicis ēku Kubā

Gunta Kursiša, 05.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francūzis Alans Robērs (Alain Robert), kurš tiek dēvēts arī par zirnekļcilvēku, jo rāpjas augstceltnēs bez drošinājuma, pievarējis vēl vienu augstceltni, šoreiz Kubas galvaspilsētā Havanā, vēsta Reuters.

4. februārī A. Robērs «pieveicis» 126 metrus augsto Habana Libre viesnīcas ēku Kubas galvaspilsētā.

Francūža pievarēto izaicinājumu sarakstā ir arī Francijas augstākais (231 metrs) debesskrāpis First Tower, Kataras galvaspilsētas Dohas augstākā celtne (300 metri) Torch Doha, 214 metru augstais Bekrie Tower debesskrāpis Džakartā, 261 metru augstais Sapphire Tower Stambulā, 22 stāvus augstā viesnīcas ēka Bukarestē un 165 metrus augstais Singapore Flyer novērošanas rats Singapūrā, 452 metrus augstais Petronas Twin Towers Malaizijā, Kualalumpūrā, vanšu tilts Lisabonā un citas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Maskavas dienvidos sagruvusi daudzstāvu jaunceltne; viens cilvēks miris

Lelde Petrāne, 17.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabrūkot jaunceltnei Maskavas dienvidos, viens cilvēks gājis bojā un vairāk nekā desmit cilvēki guvuši ievainojumus, atsaucoties uz policijas sniegto informāciju, vēsta gazeta.kz.

«Kopumā 12 cilvēki tika ievainoti, viens no viņiem nomira. 10 tika hospitalizēti, viens cietušais atteicās no hospitalizācijas. Viņam tika sniegta pirmā palīdzība notikuma vietā,» informējusi policija.

Ievainotie darbinieki esot NVS valstu pilsoņi, bet viņu identitātes šobrīd tiek noskaidrotas.

Glābēji turpina noskaidrot, vai zem gruvešiem patiešām vairs nav cilvēku. Kā vēstīja mediji, tad, kad noritēja glābšanas darbi, būvfirmas pārstāvji notikuma vietā vēl nebija ieradušies.

«Tā ir rūpnieciska zona, kur vairākas ēkas ir būvniecības stadijā,» informējusi policija.

Krievijas Ārkārtas situāciju ministrijas Maskavas departamenta preses serviss paskaidrojis, ka jaunceltnei bija jākļūst par ražošanas ēku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto & Video

10 pasaules skaistākie debesskrāpji, kas atklāti pērn

Žanete Hāka, 23.05.2014

10. Tour Carpe Diem.

Šī ēka atrodas Korbevuā, Francijā, un tai ir videi draudzīgs dizains, kas ietver ūdens sildīšanu ar saules palīdzību, augsta līmeņa apgaismojumu un citus faktorus. Uz jumta atrodas dārzs, no kura iespējams baudīt Parīzes un Sēnas skatus.

Foto: AFP/LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londonas debesskrāpis Shard patlaban ir līderis starp debesskrāpjiem pasaulē, liecina jaunākais Emporis pētījums.

Šo ēku kā līderi no vairāk nekā 300 debesskrāpjiem, kuru augstums ir vismaz 100 metri un kuru celtniecība ir pabeigta pērn, izvēlējās grupa starptautisko ekspertu. Tiesa gan, ne visi par Shard ir sajūsmā – londonieši sākotnēji šo celtni ienīda un tā dizaina nepilnība ļauj viesiem skatīties vienam otra istabā. Kā norāda Emporis žūrijas loceklis, Shard būvniecība bija sarežģīta salīdzinoši šaurās vietas dēļ, tādēļ bija nepieciešama inovatīva plānošana. Tas gan padara rezultātu daudz iespaidīgāku – debesskrāpis ir uzreiz atpazīstams un patlaban tiek apsvērta tā pasludināšana par Londonas jauno simbolu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Londonas debesskrāpis, kas iesaukts par Walkie Talkie, tiek vainots gaismas atstarošanā, kā rezultātā izkusušas netālu novietotas automašīnas detaļas, vēsta BBC.

Martins Lindsijs savu Jaguar tur bija novietojis ceturtdienas pēcpusdienā. Kad atgriezies pēc aptuveni divām stundām, viņš konstatējis, ka dažas automašīnas detaļas, tai skaitā sānu spogulis, Jaguar nozīmīte, ir izkusušas.

Pēc Lindsija vārdiem, viņš neesot spējis noticēt tam, kas noticis. Projekta attīstītāji atvainojušies auto īpašniekam un samaksājuši par remontu.

37 stāvus augstais debesskrāpis Fenchurch ielā, kas iesauku ieguvis, pateicoties tā formai, patlaban ir būvniecības stadijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvieši regulāri "iegrābjas" lietotos auto ar 700 000 km nobraukumu

Db.lv, 09.09.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlande popularitātes ziņā ir TOP 5 valstu vidū, no kurām uz Latviju ved lietotus auto. Nīderlandē tiek iegādāti auto ar vidēji 326 000 km lielu nobraukumu, taču, nonākot Latvijā, tie "pazaudē" vidēji 59 000 km, secinājis auto vēstures pārbaudes uzņēmums autoDNA.

Salīdzinoši nelielā Eiropas Savienības dalībvalsts ir labi zināma lietotu auto pārdevējiem. Izvēle ir pietiekoši liela gan “plačos”, gan arī dažādās auto izsolēs. Uz Latviju dažādos veidos atceļo vidēji 13,5 gadus veci dīzeļi, kuriem vidējais nobraukums ir 326 000 km, taču teju pusē gadījumu nobraukums ir stipri lielāks.

Latvijā šie transportlīdzekļi nonāk jau ar mums visiem pieņemamo 200 000 – 250 000 km lielu nobraukumu. Labā ziņa ir tā, ka koriģēto automobiļu skaits turpina Latvijā samazināties, norāda autoDNA.

Saskaņā ar autoDNA datiem par vairāk nekā 2 000 lietotu automašīnu no Nīderlandes, visintensīvākā koriģēšana ir notikusi pavasara mēnešos. Martā, aprīlī un maijā 48% automašīnu ir melots par patieso nobraukumu. Marta mēnesī negodprātīgie auto pārdevēji atļaujas nodzēst arī lielāku kilometru skaitu– vidēji 74 000 kilometru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuva nenoraida Rail Baltica vilcienu braukšanas ātruma divkāršošanu

LETA, 30.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuva nenoraida Eiropas Komisijas (EK) virzīto ideju, ka vilciena līnijas Rail Baltica posmā starp Kauņu un Lietuvas robežu ar Poliju vajadzētu dubultot vilcienu braukšanas ātrumu, lai tas sasniegtu 240 kilometrus stundā, tomēr Lietuvas puse uzskata, ka prioritātei vajadzētu būt nevis ātrumam, bet dzelzceļa savienojuma izveidei starp Baltijas valstīm.

Lietuvas satiksmes ministra vietnieks Arijands Šļups intervijā ziņu aģentūrai BNS sacīja, ka vilcienu braukšanas ātrumu nākotnē jebkurā brīdī var palielināt.

Lietuva nenoraida ideju par vilcienu braukšanas ātruma palielināšanu pa Eiropas standarta platuma sliežu ceļu posmā starp Kauņu un Lietuvas robežu ar Poliju, tomēr neuzskata to par prioritāti, viņš teica.

Baltijas valstu izveidotajam kopuzņēmumam Rail Baltica projekta īstenošanai RB Rail tuvākajā laikā vajadzētu izsludināt konkursu par pētījuma iepirkumu. Šajā pētījumā būs jāanalizē veidi, kā palielināt braukšanas ātrumu šajā posmā, informēja amatpersona.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kučinskis aicina pārvērtēt maksājumu slogu auto īpašniekiem

Žanete Hāka, 14.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidents Māris Kučinskis parakstījis rezolūciju satiksmes ministram Uldim Augulim, aicinot steidzami sagatavot informāciju saistībā ar piedāvātajiem grozījumiem Autoceļu lietošanas nodevas likumā un Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā, informē Valsts kanceleja.

Satiksmes ministram uzdots atkārtoti izvērtēt piedāvāto CO2 izmešu ierobežošanas mehānismu un vienlaikus piedāvāt risinājumu, kas neuzliktu nesamērīgu maksājumu slogu saimniecībām ar zemiem ienākumiem un kuru rīcībā ir transportlīdzekļi, kas vecāki par septiņiem gadiem, piemēram, ieviešot paaugstinātu nodokļa/nodevas likmi par noteiktas luksusa klases transportlīdzekļu ekspluatāciju.

Tāpat M. Kučinskis lūdz sniegt detalizētu izvērtējumu un skaidrojumu attiecībā uz gaidāmajām izmaiņām gan juridiskām, gan fiziskām personām, tostarp mājsaimniecībām ar zemiem un vidējiem ienākumiem, par plānotajām izmaiņām minētajos normatīvajos aktos, kuri paredz izmaiņas attiecībā uz nodokļu likmēm dažādu M1 un N1 kategoriju transportlīdzekļiem. Papildus sniegt informāciju par valdības sociālo un sadarbības partneru viedokli attiecībā uz piedāvātajām izmaiņām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Mūsu mērķi - drošums, efektivitāte un kvalitāte

Sandris Točs, speciāli DB, 01.09.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nepieciešamais investīciju apjoms, lai esošā elektrotīkla stāvokli ne tikai uzturētu, bet arī uzlabotu, nākamajos desmit gados ir aptuveni 100 miljoni eiro gadā

Tā intervijā saka AS Sadales tīkls valdes priekšsēdētājs Andis Pinkulis.

Elektrotīkla sistēmas operators AS Sadales tīkls ir uzsācis darbu pie plašas investīciju programmas īstenošanas. Kādi ir uzņēmuma būtiskākie izaicinājumi šajā ziņā?

Vispirms jāņem vērā uzņēmuma mērogs. Sadales tīkls ir lielākais sadales sistēmas operators Latvijā, aptverot ar savu pakalpojumu 99% no valsts teritorijas. Ir vēl tikai neliels skaits lokālu sadales tīklu operatoru. Mūsu kopējais elektrotīklu garums – gaisvadu līnijas un kabeļu līnijas ir 95 tūkstošus kilometru garas – vairāk kā divas reizes pārsniedz Zemes apkārtmēru pa ekvatoru. Kopējais elektrības uzskaišu skaits ir aptuveni viens miljons. Klientu skaits ir mazliet mazāks – aptuveni 850 tūkstoši, jo vienam klientam var piederēt vairāki objekti, līdz ar to ir vairāki uzskaites punkti. Tā ir mūsu saimniecība, kas ik dienu jāuztur visā valstī, sākot no Liepājas līdz Zilupei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Viedoklis: Mafijas bezpriģels* - cita vārda nav

Sandris Točs, speciāli DB, 07.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Mīļais Dievs, tas ir bezpriģels*!» saka cilvēki uz ielas. Cita vārda nav. Mūsu latviešu valodā tāda vārda nav. Šo krievu kriminālās pasaules vārdu mēs, parastie cilvēki, uzzinājām 90.– tajos gados – tā sauca tā laika noziedzību bez jebkādām robežām, pat bez «likumīgo zagļu» likumiem.

Tagad šis vārds ir atgriezies. Šodien, ieraugot visu to, kas ir bijis paslēpts zem spožo advokātu biroju viltus prestiža glances, zem politiķu liekulīgajiem lozungiem. Patiesība… nu, nelietošu vēl vienu krievu vārdu.

Bet politiķi izliekas, ka nekas nav noticis. Kā pīlei ūdens! Donna Dana mierīgi liek jauno VID vadītāju. Ja nebūtu avīzes, šis acīmredzami amatam neatbilstošais kungs būtu apstiprināts amatā. Aizietu rūkdams. Nav teikts, ka Kučinska – Reiznieces valdība viņu neapstiprina tāpat. Jo robežu nav.

Tikai pēc mediju reakcijas ir sakustējusies Valsts kanceleja. Ko ziņo LETA? «Vēlreiz tiks pārbaudīta VID ģenerāldirektora amata kandidāta Māra Skujiņa iespējama saistība ar skandālos iepīto uzņēmēju Māri Martinsonu, kurš bija aizturēts Latvijas Bankas prezidenta Ilmāra Rimšēviča krimināllietā, LTV raidījumā Rīta Panorāma apliecināja Valsts kancelejas direktors Jānis Citskovskis. (Viņš) norādīja, ka VID vadītāja amata pretendentu izvērtēšanas komisija izvēlējās spēcīgāko kandidātu – cilvēku, kuram bija redzējums par nozares attīstību, skaidra vīzija, ko grib sasniegt, laba izglītība un pieredze kā pārmaiņu vadītājam. Komisija vienbalsīgi atbalstīja Skujiņa nominēšanu par VID vadītāja amata kandidātu. Turklāt komisija uzdeva Skujiņam jautājumus par saistību ar Martinsonu. Skujiņš apliecinājis, ka ar Martinsonu nekad neesot ticies un viņu nepazīst.»

Komentāri

Pievienot komentāru