Pašlaik banku un to meitas uzņēmumu īpašumā varētu būt ap 7800 objektu visā Latvijas teritorijā, šādus datus ir apkopojusi kompānija Ober Haus Real Estate.

Kopējā skaitā ietilpst gan dzīvojamās platības, gan pabeigti un nepabeigti jaunie projekti, gan zemes gabali un komercobjekti. Kompānija pieņem, ka kopējais skaits varētu būt lielāks, jo vienā reģistrētā adresē var būt arī vairāki desmiti atsevišķu platību, kas nav atsevišķi reģistrētas – piemēram, daudzdzīvokļu jaunā projekta gadījumā tajā esošie dzīvokļi vēl nav sadalīti atsevišķos dzīvokļu īpašumos, tādējādi datos tie figurē kā mājas domājamās daļas. Tāpat ir iespējams, ka ir vēl citi uzņēmumi, uz kuru vārda reģistrēti banku īpašumi. Tomēr šādu objektu skaits nevarētu būt liels.

SIA Ober Haus Real Estate Latvia valdes priekšsēdētāja Aija Āboliņa norādījusi, ka ikdienā, sadarbojoties ar bankām, esot redzams, ka būtiski atšķirīgs ir gan banku īpašumā esošo objektu skaits (no 10 un līdz pat 2329), gan arī banku stratēģija īpašumu pārdošanā. Daļa īpašumus pēc to pārņemšanas uzreiz izliekot pārdošanā, bet ir arī struktūras, kas pašlaik cenšas realizēt tikai daļu, pārējos īpašumus pieturot vēlākam laikam. Jebkurā gadījumā vēl vairākus gadus bankas un to meitas kompānijas ar savu īpašumu portfeli ieņems nozīmīgu vietu nekustamā īpašuma tirgū, uzsvēra kompānijas vadītāja.

Nordea bankas mājokļu kredītu pārdošanas nodaļas vadītāja Sandra Rasnača noradījusi, ka, piemēram, Nordea bankas politika ir pēc iespējas ātrāk pārņemtos īpašumus laist publiskā pārdošanā. Pozitīva scenārija gadījumā pārņemšanas process pēc tiesas izsoles akta ir trīs līdz seši mēneši, kas nozīmē, ka īpašums tirgū nonākot aptuveni pusgada laikā. Pēc bankas speciālistu novērojumiem, parasti pārņemšanas process nav ātrs un esot jārēķinās, ka tiesvedība var ilgt no viena līdz pat trim gadiem. Nordea bankai pārdošanā šobrīd ir aptuveni 300 īpašumi. Šī gada laikā tā ir realizējusi 45 privātpersonu pārņemtos īpašumus. Pircēju interese ir, bet līdzīgi kā kopumā mājokļu tirgū – attieksme ir piesardzīga. Pārdošanas aktivitāte lielā mērā ir saistīta ar ekonomisko situāciju un attiecīgi – cilvēku pirktspēju, viņa sacīja.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra