Mazais bizness

Burtu mācīšanos padarījuši par spēli

Vēsma Lēvalde, 08.01.2013

Jaunākais izdevums

Liepājniece Žanna Barskoviča kopā ar dzīvesbiedru Jāni radījuši rakstāmgalda paliktni, kas vienlaikus ir interaktīvs līdzeklis alfabēta apgūšanai.

Paliktnis ir pirmais gatavais produkts, taču tapušas arī nelielas datorprogrammiņas rakstīšanas iemaņu veicināšanai. Idejas dzimst ik dienu, stāsta Žanna Barskoviča, jo ģimenē aug trīs pamatskolas vecuma dēli, un ir arvien vairāk prasmju, kuras jāprot bērniem. Tās izkopt palīdz vecāki, izstrādājot metodiskus palīglīdzekļus, kuri var noderēt arī citās ģimenēs.

«Pareizas rakstītmākas apgūšana maniem bērniem prasīja daudz pūļu. Meklējām visādus mācību līdzekļus, kā vienkāršāk un interesantāk varētu iemācīt bērniem rakstīt. Izskatījām daudz grāmatu, meklējām informāciju internetā, bet tāpat vienmēr bija jāseko un jāskaidro, kā pareizi jāvelk līnijas un jātur rokā pildspalva, kā pareizi jānovieto lapa vai burtnīca rakstīšanas laikā, lai burtiņi veidotos pareizi un glīti,» stāsta trīs dēlu māmiņa. Tad arī radusies doma izveidot kādu palīglīdzekli, kas varētu atvieglot bērniem mācīšanās un vecākiem – mācīšanas procesu. Rezultātā tapa mācību palīglīdzeklis (paliktnis ar pareizi novietotas lapas šablonu, alfabēts ar krāsu norādi – kādā secībā jāraksta burta elementi), kas labi palīdzēja Žannas un Jāņa bērniem mācīšanās laikā, gan arī iedvesa domu par šāda produkta virzīšanu tirgū. «Izpētījām, kas tiek piedāvāts veikalos, un secinājām, ka trūkst krāsainu, bērniem saprotamu un tajā pašā laikā – metodiski vienkāršu palīglīdzekļu. Turklāt nemaz nav padomāts par bērniem, kuri raksta ar kreiso roku,» stāsta Žanna. Tā tapis vēl viens paliktnis – ar spoguļveidā izvietotiem objektiem un burtu zīmēšanas secību, kas atbilst kreiļu rakstīšanas veidam.

Mūsdienu bērniem, atzīst Žanna un Jānis, ir grūti ilgstoši sēdēt pie rakstāmgalda, kaut ko mācoties. Turpretī pie datora viņi sēž labprāt. Tāpēc Jānis izveidojis datoranimācijas, kas imitē glītrakstīšanas vingrinājumus.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Kvalbergs kļuvis par HansaWorld grupas ārējo valdes locekli

LETA, 15.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

IT uzņēmuma Burti dibinātājs Elvis Kvalbergs uzaicināts darboties resursu vadības programmatūras uzņēmumu grupas HansaWorld valdē kā ārējais valdes loceklis, šodien žurnālistus informēja HansaWorld operāciju vadītāja Jūlija Brjuhanova.

Kvalbergs amatā nomainīs līdzšinējo valdes locekli, starptautisko projektu vadītāju Elaru Tameraju (Elar Tammeraja).

Kvalbergs vidējo izglītību ieguvis Rīgas valsts 1.ģimnāzijā, kam sekoja datorzinātņu studijas Latvijas Universitātē.

2001.gadā Kvalbergs nodibināja IT uzņēmumu Burti, kas nodarbojas ar tīmekļa izstrādi un citiem IT pakalpojumiem.

No 2003. līdz 2004.gadam viņš strādāja Lursoft pie pirmā Latvijas meklētāja Siets.lv izstrādes.

2007.gadā Kvalbergs kļuva par HansaWorld Latvia pakalpojumu departamenta vadītāju, bet 2008.gadā Burti kļuva par HansaWorld partneri Latvijā. 2013.gadā viņš pievienojās HansaWorld Australia komandai uz gadu kā projektu vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk pilsētas uzraksts Liepājas pludmalē, jūras krastā būs jaunā veidolā un pludmalē atradīsies nevis kā līdz šim - tikai trīs mēnešus vasaras sezonā, bet visu gadu, informē Liepājas dome.

Šī projekta investīcijas ir 29 892, 20 eiro, paredzot arī ikgadējās uzturēšanas izmaksas 670 eiro. Jaunos burtus paredzēts uzstādīt līdz 10. maijam un noteikts, ka tie pludmalē atradīsies visu gadu, vismaz piecus gadus.

Kā norāda Liepājas domes sabiedrisko attiecību un mārketinga daļas vadītāja Zita Lazdāne, tad pagājušajā gadā tika izsludināts atklāts metu konkurss, kurā kopumā piedalījās seši pretendenti. Par vispiemērotāko risinājumu – ņemot vērā gan tehniskos, gan ilgnoturības, gan vizuālā izskata un cenas faktorus, tika atzīts SIA «Stage Art» piedāvājums un pagājušajā nedēļā tika noslēgts līgums par jaunu pludmales burtu izveidošanu un uzstādīšanu. Objekta mākslinieciskais koncepts pieder liepājniekam Miķelim Šķilam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācijas tehnoloģiju kompānijas Burti izstrādātā aplikācija Good Job Pal! ļauj pateikt kolēģiem «paldies» par labi izdarītu darbu.

«Mūsdienās dzīves ritms ir kļuvis ātrs un komunikācija komandu iekšienē saraustīta, un sāk pazust tādas vajadzīgas darbības kā «paldies» pateikšana, pasmaidīšana, paskatīšanās acīs. No tā izriet daudzas negatīvas lietas – zūd motivācija, sajūta, ka esi vajadzīgs, ka dari ko vērtīgu, saikne ar komandu. Tas viss saistīts ar to, ka ir pārāk maz pateicības, nav šādas kultūras. Tāpēc mēs ar šī rīka palīdzību cenšamies panākt, lai cilvēki biežāk saka «paldies». Ja ir viegli pateikties, vairs nav iemesla to nedarīt,» klāsta Elvis Kvalbergs, SIA Burti dibinātājs un Good Job Pal! idejas autors. Viņš ilustrē situāciju, kad, piemēram, strādājot no lauku mājām, nevar kolēģim birojā uzreiz pateikt paldies, bet nākamajā rītā tas būs aizmirsies. Good Job Pal! to palīdz izdarīt uzreiz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules uzņēmējdarbības vidē aizsākusies interesanta tendence - lai pievērstu uzmanību sociālās distancēšanās nozīmībai, uzņēmumi to atspoguļo arī savos logo.

"McDonald's", "Coca-Cola", "Audi" un "Volkswagen" ir tikai daži no korporatīvajiem konglomerātiem, kas līdz ar koronvīrusa Covid-19 uzliesmojumu ieviesto sociālo distancēšanos ietvēruši savos logo, vēsta "CNN".

Sociālā distancēšanās nozīmē ievērot distanci vienam no otra, lai samazinātu saslimšanas risku.

Vienlaikus, pēc ekspertu domām, logotipiem, kas izveidoti, lai veicinātu sociālo distancēšanos, ir gan plusi, gan mīnusi.

"Pašreizējā globālā situācija nav joks. Tas jāuztver ar nopietnību," akcentē Duglass Sellers, uzņēmuma "Siegel + Gale" pārstāvis. "Un zīmoliem, kas veido ar šo tēmu saskaņotus logotipus, ir potenciāls mazināt tā, ko mēs piedzīvojam, nozīmību," viņš norāda, tajā pašā laikā piebilstot, ka novērtējama zīmolu kreativitāte un vēlme palīdzēt izglītot sabiedrību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Mūsa Motors Rīga direktoru Andreju Masuli

Lelde Petrāne, 13.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Andrejs Masulis, Mūsa Motors Rīga direktors. «Mūsa Motors Rīga ir viens no vecākajiem autodīleriem Latvijā – strādājam no 1993. gada. Pārstāvam Dacia, Renault un Volvo zīmolus,» par savu uzņēmumu stāsta A. Masulis.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šajā nozarē nonācu gluži nejauši. Mana pirmā darba vieta bija uzņēmums Interlatvija, kurā mani ievēroja firmas WESS dibinātāji un piedāvāja darbu. Joma ātri iepatikās un nu strādāju autobiznesā jau gandrīz 22 gadus. Savukārt SIA Mūsa Motors Rīga strādāju kopš 1997. gada. Iemesli, kāpēc esmu šeit, galvenokārt ir Mūsā esošā demokrātiskā gaisotne, kolektīvs un uzņēmuma īpašnieku uzticēšanās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Samsung QLED sērijas televizors Q8C ir tik spilgts, ka spēj izgaismot palielu istabu

Pēc iepazīstināšanas ar LCD, LED, OLED, 4K, 3D un zem citiem akronīmiem paslēptām tehnoloģijām televizoru ražotāji atkal sagādājuši iespēju apgūt jaunu burtu kombināciju. Samsung šopavasar nāca klajā ar jaunu sēriju – QLED. Sēriju, kuras redzamākais pienesums ir neparasti košs ekrāns. Nu tik ļoti, ka to varētu izmantot lampas vietā istabas izgaismošanai.

QLED ir interesants iepriekš iepazītu tehnoloģiju hibrīds. Tajā izmantots kvantu punktu tehnoloģijā veidots LCD jeb šķidro kristālu panelis, kam pievienots LED aizmugurgaismojums. Kvantu punktu displejs sastāv no kristāliem, kas ir mazāki par vienu desmittūkstošo daļu no cilvēka mata diametra un īpaši aktīvi absorbē un izstaro gaismu, pārvēršot to gandrīz jebkurā optiskā spektra krāsā. Sērijā ietilpst līderis Q9F, vidējais brālis Q8C un divi jaunākie Q7F un Q7C. Pēdējie burti nosaukumos informē, vai modelis ir ar plakanu (Flat) vai ieliektu ekrānu (Curved). DB rīcībā nonāca labākais no sērijas ieliektajiem modeļiem – Q8C ar 55 collu ekrānu

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Kā atšifrēt marķējumus uz olām, lai zinātu, ko pērkam?

Zane Atlāce - Bistere, 12.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas veikalos patērētājiem ir pieejamas vistu olas no dažādām valstīm, piemēram, Latvijas, Polijas, Lietuvas, Ukrainas u.c. Tomēr Latvijas Olu ražotāju asociācijas veiktā aptauja liecina, ka noteikt olas ražotājvalsti pēc tās marķējuma nespēj 57% iedzīvotāju.

Tas nozīmē, ka liela daļa iedzīvotāju, iegādājoties privāto preču zīmes olas, aiziet mājās ar vistu olām, kas ir ražotas, iespējams, neievērojot Eiropas standartus. Lai informētu iedzīvotājus par olu marķējuma nozīmi un aicinātu iegādāties vietējo ražotāju olas, Latvijas Olu ražotāju asociācija sāk iniciatīvu «Atpazīsti Latvijas olas».

«Pēdējā laikā aktualizējoties diskusijām par to, kādos apstākļos turētu vistu olas iedzīvotāji izvēlas iegādāties, var pamanīt divas lietas. Pirmkārt – lielai daļai iedzīvotāju nav skaidrs, ko nozīmē cipari un burti uz olām, un satraucoši, bet iezīmējas arī tas, ka par olu ražotājvalsti neviens diemžēl nerunā,» uzsver Latvijas Olu ražotāju asociācijas izpilddirektore Anna Ērliha. «Tomēr nekur nav slēpts fakts, ka lielveikalos ar privāto preču zīmēm atrodas olas no vairākām Eiropas Savienības (ES) valstīm, kā arī valstīm ārpus ES,» papildina A. Ērliha.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Asus 360 grādu leņķī atlokāmais klēpjdators ZenBook Flip S dižojas ar košu OLED 4K skārienekrānu, ātru procesoru un ilgu baterijas darbību.

Kad pagājušās desmitgades sākumā pasauli strauji pārņēmušais planšetdatoru bums bija pārdzīvots, lietotāji iepazinuši skārienjutīgo plāksnīšu plusus un mīnusus, un konstatējuši, ka tas tomēr nebūs pilnvērtīgs, visās situācijās izmantojams darbarīks, ražotājiem nācās meklēt jaunu piedāvājumu pārdošanas apjomu saglabāšanai. Alternatīva tika atrasta diezgan ātri – plānā klēpjdatorā tika «iesēdināts» skārienjutīgs ekrāns un abas korpusa daļas savienotas ar 360 grādu leņķī atveramu eņģi. Pēc šādas receptes pirms pieciem gadiem radās arī Asus ZenBook Flip sērija.

Sērijai augot un pilnveidojoties, 2020. gada nogalē pie patērētājiem devās 360 grādos atverams ultraplānais klēpjdators biznesa klases izpildījumā ZenBook Flip S UX371.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNI) noslēgusi cenu aptauju par “Saktas” nama izkārtnes joslas un uzrakstu atjaunošanas darbiem. Šī projekta ietvaros divu telpisko neona uzrakstu “Sakta” projektēšanas un uzstādīšanas darbus vēsturiskajā fontā un lielumā veiks SIA “Eltex”, atklāj VNĪ valdes locekle Jeļena Gavrilova.

Līguma cena par vispārīgiem darbiem ir 40 151,58 eiro (bez PVN).

“Saktas” nama uzrakstu atjaunošana ir pavisam neliels, bet sabiedrībai nozīmīgs projekts, jo šī ēka ne vienam vien saistās ar atmiņām – kā pasts, satikšanās punkts vai citādi. Tādēļ arī uzrakstu “Sakta” saglabāšana vēsturiskajā fontā ir svarīgs lēmums, lai nepazaudētu nostaļģiju, kas daudziem saistās ar šo ēku,” norāda J. Gavrilova.

Atjaunotās izkārtnes joslas un uzraksti ne tikai modernizēs vēstursko “Saktas” namu, bet arī piešķirs tam jaunu izskatu, saglabājot tā vēsturisko raksturu. Uzrakstu burti projektēti vēsturiskajā fontā un lielumā, savukārt izkārtnes josla tiks veidota mūsdienīgā noformējumā, iekļaujot rombveida perforējumu. Paneļus vakara stundās izgaismos aiz tiem izvietotais LED apgaismojums, radot vizuāli interesantu efektu un akcentējot vēsturiskā nama stūri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noteikumi, kas reglamentē pasažieru velosipēdu jeb tautā tā saukto velorikšu izmantošanu Rīgas teritorijā, darbojas jau gandrīz divus gadus, bet to ievērošana ne vienmēr norit gludi, par to liecina iedzīvotāju sūdzības, vēsta laikraksts Diena.

Pēc Rīgas pašvaldības policijas (RPP) datiem, līdz šā gada 1. jūlijam konstatēti 64 pārkāpumi. Jautājumu par velorikšu darbību Rīgā izskatīs Rīgas domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas komiteja Daiņa Turlā (GKR) vadībā, un nolemts apkopot priekšlikumus, ko iesniegt Transporta un satiksmes komitejai, lai tā savukārt varētu izstrādāt grozījumus saistošajos noteikumos, informē laikraksts.

Nav strīda par to, ka velorikšas kā pakalpojuma veids Rīgā ir pieprasītas. Tas, par ko jāizšķiras domniekiem, - vai uzskatīt rikšas par tūristu vizināšanās transportu konkrētā maršrutā vai par taksometra paveidu, kas nogādā klientu no viena punkta uz otru. «Šobrīd noteikumi to nenosaka, tāpēc rodas pārpratumi pašiem uzņēmējiem, pasažieriem un iedzīvotājiem,» Dienai norādījis Turlais.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015.gada sākumā pārdošanā tirdzniecības vietās nonāks ar jauna dizaina akcīzes nodokļa markām marķēti alkoholiskie dzērieni un tabakas izstrādājumi, informē Valsts ieņēmumu dienests ( VID).

Apritē vienlaikus atradīsies gan ar līdzšinējā, gan ar jaunā dizaina akcīzes nodokļa markām marķēti alkoholiskie dzērieni un tabakas izstrādājumi, jo ar līdzšinējā dizaina akcīzes nodokļa markām marķētos alkoholiskos dzērienus un tabakas izstrādājumus atļauts realizēt neierobežotu laika periodu.

Alkoholiskie dzērieni un pārējie tabakas izstrādājumi (cigāri, cigarillas, smēķējamā tabaka), kuru marķēšanai izmanto hologrammas akcīzes nodokļa markas, turpmāk tiks marķēti ar hologrammas akcīzes nodokļa marku, uz kuras redzams vizuālais attēlojums ar sēriju un numerāciju un hologramma, kurā iestrādāts optiski mainīgs difraktīvs vilka attēls. Aplūkojot šo attēlu no dažādiem leņķiem, tad izskatās atšķirīgi - mainās tā krāsa un attēls. Melnā numerācijas krāsa ir luminiscējoša ultravioletajā (UV) gaismā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izkārtņu un cita veida reklāmas aprīkojuma ražotājs SIA Kvikworks aktīvāk pievērsies konservatīvā Zviedrijas tirgus iekarošanai, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Pirmos četrus gadus Kvikworks eksporta apjoms no kopējā apgrozījuma bija 2-5%, bet 2015. gadā tas veidoja jau 12%. Šogad apjomu plānots kāpināt.

SIA Kvikworks ražo vizuālo reklāmu – gaismas kastes un burtus, dažādus stendus (interaktīvos, bukletu un informatīvos), dažādus veikalu aprīkojumus, skatlogu noformējumu, izkārtnes, kā arī sarežģītus muzeju eksponātu stendus un citus nestandarta produktus. «Kopš dibināšanas katru gadu uzņēmums ir spējis audzēt apgrozījumu par 10 līdz 20%. 2015. gadā apgrozījums palielinājās par 40%, sasniedzot 800 tūkst. eiro,» stāsta SIA Kvikworks valdes loceklis Andrejs Platacis. Viņš kopā ar domubiedriem šo uzņēmumu izveidoja vēl krīzes laikā. Vairākus gadus viņi bija strādājuši vizuālās reklāmas aģentūrā un nolēma, ka ir ieguvuši pietiekami lielu pieredzes bagāžu, lai izveidotu savu uzņēmumu. Taujāts par konkurences apstākļiem tolaik, A. Platacis atminas, ka sāncensība pēckrīzes posmā bija ļoti liela, bet tā balstījās nevis uz kvalitātes nodrošināšanu, bet zemāku cenu. Klienti bija gatavi pievērt acis uz kvalitātes nepilnībām, bet maksāt par produktu dažus latus mazāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fitbit pirmais viedpulkstenis Ionic ir teicams fizisko aktivitāšu datu vācējs, bet tā spējas sadarboties ar tālruni pieklibo

Zīmols Fitbit kustīga dzīvesveida piekritējiem ir labi zināms. Uzņēmums ražo diezgan iecienītas fitnesa aproces un nesen nolēma paplašināt produktu klāstu ar pirmo viedpulksteni Ionic. Ņemot vērā kompānijas līdzšinējās iestrādes, varēja puslīdz droši prognozēt, ka tajā galvenais uzsvars tiks likts uz fizisko aktivitāšu mērījumiem, un Fitbit nelika saviem cienītājiem vilties, bet vai Ionic ir laba izvēle tiem, kuri sagaida plašas viedpulksteņa funkcijas?

Alumīnija korpusā ietērptais Fitbit ir vizuāli atturīgs, pat mazliet garlaicīgs, toties praktisks. Tas ir 1,2 cm plāns, tikpat viegls kā vairums konkurentu un viegli palien zem krekla piedurknes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

IKTK, Rodentia un Igate Būve izveido jaunu zīmolu un maina nosaukumus

Db.lv, 17.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Koncentrējot darbību uz eksporta tirgu, trīs Latvijas uzņēmumi - IKTK, Rodentia, Igate Būve - ir izveidojušu jaunu zīmolu Zaza Timber un mainījuši nosaukumus.

IKTK jaunais nosaukums ir Zaza Timber Production, Rodentia - Zaza Timber Engineering, Igate Būve - Zaza Timber Construction.

Uzņēmumi darbojas Latvijā un citās Eiropas valstīs ar līmētās koksnes būvkonstrukciju ražošanu, projektēšanu un koka ēku būvniecību. To klienti ir arhitekti, būvinženieri un būvnieki Latvijā un citur Eiropā.

“21. gadsimtā pasaule atgriežas pie koka būvniecības. Pateicoties tam, mums ir iespēja augt, strādāt ar starptautiskiem klientiem un aizraujošiem projektiem. Jaunais Zaza Timber zīmols šajā situācijā ir vajadzīgā zīme, ka mūsu ražošanas, projektēšanas un būvniecības uzņēmumi ir “zem viena jumta”, labi sadarbojas un būvprojekta īstenošanā cits citu spēj papildināt. Klientiem varam būt arī vienas pieturas aģentūra projekta īstenošanā un palīdzēt īstenot sarežģītas un drosmīgas ieceres,” skaidro Māris Peilāns, Zaza Timber grupas uzņēmumu valdes priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Datu centra sertifikācija — jūsu kritiskās informācijas «apdrošināšana»

Miks Stūrītis, Citrus Solutions valdes priekšsēdētājs, www.citrus.lv, 24.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Informācija ir viens no vērtīgākajiem resursiem līdzās tādiem cilvēkam vitāli nepieciešamiem resursiem kā, piemēram, ūdens. Rūpīgi vākta, gadiem krāta, slepena, aizsargājama — informācija daudzām nozarēm ir lielākā vērtība. Dati nereti ir tie, kas nodrošina uzņēmējdarbības esamību, piemēram, sociālo tīklu nodrošinātājiem, ražošanas uzņēmumiem un citiem. Tāpēc loģiska ir vajadzība šo pamatlīdzekli attiecīgi sargāt. Ja naudu glabā bankā, par kuru ir pārliecība, ka tā ir droša, tad informāciju glabā datu centrā, kurš ir drošs. Kā, neesot inženierim, zināt, kurš ir drošs un kurš ne? Turpinot vienkāršotu līdzību, — bankām ir neatkarīgi kredītreitingi, datu centriem ir neatkarīgi izdoti sertifikāti.

Pasaulē ir ne mazums organizāciju, kas sertificē datu centrus. Piemēram, Amerikas Sertificēto auditoru institūts (American Institute of Certified Public Accountants — (AICPA)), kas izsniedz SAS70 sertifikātus. Vēl pastāv DCA Datu centru sertifikācija. Ja agrāk akreditāciju varēja atļauties tikai lielbudžeta datu centri, tad tagad programmas DCA Datu centru sertifikācija mērķis ir nodrošināt pieejamu un neatkarīgi auditētu sertifikācijas programmu, kurā ir apkopotas daudzas esošās pamatnostādnes un standarti. Telekomunikāciju nozares apvienības standarts TIA942 ir atzīts par nozīmīgu instrumentu datu centru projektēšanā un investīciju vērtības palielināšanā, un pēc būtības tā ir neatkarīgi auditēta sertifikācijas programma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Strauji aug interneta tirdzniecība; vairāk iepērkas ārvalstu veikalos

Žanete Hāka, 22.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā tirdzniecība internetā pēdējos gados pieaug vidēji 2-3 reizes straujāk nekā mazumtirdzniecība tradicionālajos veikalos, liecina Centrālā statistikas biroja dati, tāpēc banka Citadele aicina pievērst uzmanību drošiem norēķiniem internetā.

Citadeles e-komercijas darījumu statistika liecina, ka Latvijas iedzīvotāji aizvien aktīvāk izvēlas iepirkties internetā, un raksturīgi, ka pirkuma summas kļūst lielākas. Pēc bankas Citadele datiem kopējā summa, par kādu bankas klienti ir iepirkušies internetā 2014. gadā, ir par 70% lielāka nekā 2013. gadā. Ārzemju internetveikalos pirkumu apjoma pieaugums bijis pat par 80%, salīdzinot ar pērno gadu. Latvijas internetveikalos pirkumu apjoms pieaudzis par 49%, informē bankas Citadele valdes locekle Santa Purgaile.

Pēc bankas Citadele statistikas darījumu skaits ārvalstu internetveikalos pieaudzis par 42%, Latvijas internetveikalos – par 9%, salīdzinot 2013. gada un 2014. gada datus. Latvijas iedzīvotāji internetā visvairāk tērē, iegādājoties transporta – autobusu, lidmašīnu, kuģu – biļetes, loterijas biļetes, kā arī veicot dažādus maksājumus. Tāpat aktīvi tiek pirktas dažādu pasākumu ieejas biļetes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Db.lv lasītāji norāda uz zīmolu Laima un Leica vizuālo identitāšu līdzību

Lelde Petrāne, 05.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas saldumu zīmols Laima vakar pavēstīja, ka, stiprinot zīmola konkurētspēju, izstrādāta jauna vizuālā identitāte. Taču portāla Db.lv lasītāji pauž izbrīnu par Laimas jaunās identitātes līdzību ar zīmola Leica logo. Arī tajā balti burti izvietoti uz sarkana apļa.

Orkla Confectionery & Snacks Latvija pārstāve Inese Blaune, vaicāta, vai logo līdzība neradīs kādas problēmas turpmākajā darbībā, kā arī, vai, izstrādājot jauno logo, bija zināma šī līdzība, biznesa portālam Db.lv sniedza sekojošu skaidrojumu:

«Izstrādājot saldumu zīmola Laima jauno vizuālo identitāti, veicām apjomīgu izpēti. Viens no tās mērķiem bija salīdzināt zīmola vēsturisko un mūsdienu nozīmi. Rezultātā tika pieņemts lēmums apvienot elementus no trim nozīmīgiem Laimas periodiem. Pamatā saglabāts lakoniskais mūsdienu raksts, kas papildināts ar vijīgo līniju no pirmā Laimas logotipa, kas radīts vēl pagājušā gadsimta divdesmitajos gados. Līnija zīmei piešķir atraktivitāti un reizē pauž atvērtību, atdarinot smaidu. Arī logo krāsas izvēle ir likumsakarīga, jo tieši sarkanā ir bijusi Laimai raksturīgā krāsa vairāk nekā 40 gadus tās pastāvēšanas vēsturē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: «Paspēlēties» ar digitālo mārketingu

Renāte Priede, speciāli DB, 06.03.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kidday – tas ir divu uzņēmīgu sieviešu – Zanes Edules sākts un Lienes Apšvalkas piepildīts – bērnistabas aksesuāru interneta veikals

Sēžot mājās ar bērnu, Zanes Edules ideja bija «paspēlēties» ar digitālo mārketingu, tādējādi attaisnojot iegūtos divus maģistra grādus programmēšanā: «Tehnoloģijas «iet» uz priekšu, nevar sēdēt mājās un to visu laist garām.» No sākuma tika radīts veikals, un tikai pēc tam tas piepildīts ar saturu.

Veikala izkārtnei vajag preci

«Nevar spēlēties tikai teorijas līmenī, vajag to darīt praktiski, tātad vajag preci, ko pārdot,» pragmatiski nosaka Zane. «Kad sēž ar zīdaini, pats neko uztaisīt īsti nevar, un tad ir lieliski, ja ir labākā draudzene Liene, kura prot visu ko un arī sēž mājās ar bērnu.»

Par abu uzņēmuma partneru realizēto pirmo produktu, spēlējoties ar idejām, kļuva ziedu burti – pirmie Lienes aplīmētie mēneša laikā bija pārdoti, nākamajā mēnesī bija vēl vairāk burtu, un tad jau, kopā turpinot sadarbību, abu bērni bija tie, kuri noteica katru nākamo produktu. Meitene un puika – ar savām vēlmēm un vajadzībām, kuras mammām jārisina. Tā, piemēram, kad Lienei vajadzēja dēlu «dabūt laukā no vecāku guļamistabas», tika radīta Montessori tipa gulta–māja, kurā bērns jūtas droši. Vēlāk tika radīti jaukie plauktiņi–mājiņas – uz spicītes var uzlikt atvērtu vakara pasaku grāmatu, bet plauktiņš ir mājiņa mīļlietai. Katram priekšmetam ir gan stāsts, gan funkcionalitāte. Kidday nepretendē uz oriģinālu, jaunradītu dizainu un autorību. Abas dāmas atzīst, ka idejas nav tikai viņu: «Sekojam Instagram un Pinterest mammām un savu klientu vēlmēm – vai to varat?» «Nu ko mēs nevaram?» nosmej Zane. Ja ir pieprasījums, tad jārada piedāvājums. Tā ir radīta kombinēta bērnu gulta ar izvelkamu otru gultu. Zane dalās iegūtajā interneta tirdzniecības pieredzē: «Amerikā ir modē, ka bērni nakšņo pie draugiem, tāpēc ir nepieciešamība pēc šādām viesu gultiņām. Nu vairākas tādas gultas ir tapušas un jau varam likt Kidday katalogā!»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir aktivizējušies "domēnu skvoteri", kuri reģistrē zināmu zīmolu un uzņēmumu mājaslapu nosaukumu latvisko versiju un mēģina to pārdot otrreizējā tirgū, informēja Latvijas Universitātes Matemātikas un informātikas institūta Tīkla risinājumu daļā (NIC).

Pēdējā gada laikā dubultojies to domēna vārdu skaits, kuros izmantoti latviešu valodas burti ar diakritiskajām zīmēm, piemēram, "tūdaliņ.lv", jeb latviskie domēna vārdi. Turklāt interesi izrāda ne tikai uzņēmēji, bet arī tā sauktie "domēnu skvoteri". Ja latviskie domēna vārdi primāri maksā 8,47 eiro (ieskaitot PVN), tad otrreizējā tirgus cenas svārstās no 500 līdz pat 15 000 eiro un vairāk.

"Aicinām uzņēmējus būt vērīgiem un reģistrēt savas mājaslapas nosaukuma latvisko versiju, pirms to ir paspējis izdarīt kāds cits," uzsvēra NIC ārējo attiecību speciāliste Dana Ludviga.

Domēna vārdi, kuros izmantotas no pierastā latīņu alfabēta atšķirīgas rakstu zīmes, piemēram, "tūdaliņ.lv", "пример.рф" vai "??.??", sen vairs nav nekāds jaunums. Patlaban pasaulē ir reģistrēti jau 8,3 miljoni šādu domēna vārdu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedierīces

Papildināts ar foto - DT Mobile sāk tirgot ZTE GS203 senioriem un bērniem

Lelde Petrāne, 17.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izpētot gados vecāku cilvēku mobilo telefonu lietošanas paradumus un vajadzības, pēc DT Mobile īpaša pasūtījuma Latvijas tirgū ir parādījies jauns mobilais tālrunis ZTE G S203.

Tas no septembra vidus pieejams Trodeks un LMT klientu centros visā Latvijā. DT Mobile tirgus izpētes dati rāda, ka cilvēkiem gados ir svarīgi, lai telefons būtu vienkāršs, bez sarežģītām funkcijām, kā arī tam būtu liels ekrāns un lietošanai ērtas pogas, bet vienlaicīgi, lai tā cena būtu ļoti pieejama pat bez papildus nomaksas vai līzinga līgumu slēgšanas.

«Neskatoties uz joprojām pieaugošo pieprasījumu pēc viedtālruņiem, esam pārliecinājušies, ka tirgū ir pietiekami liela auditorija, kurus interesē iekārtas, kas būtu uzticamas darbībā un aprīkotas tikai ar pamatfunkcijām. Pirmkārt, tie ir seniori. Savukārt, otra auditorija ir bērni, kuru vecāki drošības apsvērumu dēļ izvēlas vienkāršākus telefonus. Ņemot vērā, ka šajā segmentā ir mazs piedāvājums, mēs esam nolēmuši dot arī savu artavu šajā nišā un piedāvājam pircējiem jaunu iekārtu, kas apmierinātu to vajadzības,» skaidro DT Mobile valdes priekšsēdētājs Uldis Priedītis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn pataustījuši tirgu ar visplānāko telefonu, Huawei šovasar laida tirgū pragmatiskāku modeli – Ascend P7

Ķīnas elektronikas milzis Huawei Latvijā ilgstoši bija zināms kā tīkla iekārtu ražotājs un tikai pērnajā vasarā pa īstam mūsu pusē sevi pieteica ar mobilo tālruni. Turklāt kādu! Ascend P6 bija tobrīd plānākais viedtelefons pasaulē, glīts un ar kvalitatīvi nostrādātu korpusu. Šovasar «ķīniešu aifona» iesākto darbu turpināt atnācis Ascend P7.

Otrās paaudzes modelis ir ieturēts priekšgājēja tradīcijās. Korpusā izmantoti metāla elementi, kas piešķir «dārgāku» izskatu, tas joprojām ir neticami plāns, lai gan mata tiesu biezāks par P6. Ciparu izteiksmē tie ir 6,5 milimetri pret 6,18. Uzkrītošas izmaiņas dizainā ir pusapļa formas apakšmalas, kas acīmredzami kontrastēja ar citādi kantaino veidolu, aizstāšana ar plakanu virsmu, kā arī metāliskā aizmugurējā vāciņa nomainīšanu ar stiklotu aizmuguri. Cerams, ka tas nav mēģinājums izskatīties līdzīgākām stiklotajam iPhone 4, kas joprojām aptaujās tiek atzīts par vienu no elegantākajiem mobilajiem telefoniem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavojot dāvanas krustdēlam, Ievai Ekmanei kopā ar draugu Paulu Biti radās ideja izstrādāt burtu mācīšanas spēļu kārtis arī citiem bērniem, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Vasarā pabeidzu Latvijas Mākslas akadēmijas Stikla nodaļu, bet, kā jau daudzi mākslinieki, darbojos arī citās jomās. Ar draugu domājām, ko labu varētu radīt. Ideju bija daudz,» stāsta Ieva Ekmane, SIA Oliver Latvia līdzīpašniece. Lai gan veikalos rotaļlietu piedāvājums esot plašs, viņa savam krustdēlam Oliveram vienmēr ir dāvinājusi dažādas paštaisītas, personiskas lietas. «Jutos nogurusi no veikalu piedāvājuma – daudzas veikalā pieejamās lietas ir bezgaumīgas, krāsainas, no plastmasas. Man liekas, ka mums būtu jāsper soli tālāk – bērni ir tādi paši cilvēki kā pieaugušie, arī viņi novērtē estētiskas lietas. Ar lietām, kas viņiem ir apkārt, mēs veidojam mazā cilvēka gaumi,» uzskata Ieva.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielbritānija pieprasa Francijai atdot Žannas d'Arkas apzeltīto gredzenu, kuru franču uzņēmums iegādājās izsolē par 376 833 eiro.

Svētdien gredzens tika izstādīts vēstures tematikai veltītajā Puy de Fou izklaides parkā, kas atrodas Vandejas reģionā. Uz izstādes atklāšanu bija ieradušies apmēram 5000 cilvēki.

Gredzens vairāk nekā 600 gadus bija atradies Lielbritānijā.

Lielbritānijas valdība atsūtījusi advokātu ar nepieredzētu prasību - nogādāt gredzenu atpakaļ Londonā, pavēstīja parka dibinātājs Filips de Viljē. Mums teica, ka Nacionālā mākslas padome uzskata gredzenu par, es citēju, priekšmetu ar augstu nacionāli simbolisko vērtību, uz ko attiecas īpaši likumi.

Pēc advokāta teiktā, Puy de Fou vajadzējis iegūt eksporta licenci, norāda de Viljē. Taču tas nepieciešams tikai tad, ja priekšmets tiek izvests no Eiropas Savienības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav šaubu, ka Opel Insignia GSi limuzīns un universālis brauc daudz azartiskāk un precīzāk par parasto Insignia. Žēl, ka modelim pietrūkst sportiskās mežonības un jauneklīgās trakulības

Asāka un precīzāka stūre, atlētiskāka piekare, jaudīgākas bremzes, divi ņipri motori un perfekts pilota krēsls. Gribētos cerēt, ka Insignia, kura aizmuguri rotā GSi burti, arī uz koplietošanas ceļiem vai slēgtā trasē būs trakulīgāks un izaicinošāks. Šoreiz – ne! Auto ir iznācis pārāk pareizs un nosvērts. Pat automašīnas skaņa gaitā ir pieklusināta, un tikai pie maksimāliem apgriezieniem pilota ausis glāsta tā melodija, ko būtu pelnījis Insignia GSi. Savā ziņā Insignia GSi raksturo kompānijas Opel pašreizējo dvēseles stāvokli. Pēc tās iekļaušanās franču PSA sastāvā jaunie saimnieki aktīvi ķērušies pie optimizācijas darbiem, atrotītām piedurknēm griežot visus nevajadzīgos izdevumus. Kā zināms, Opel vairāku gadu garumā strādā ar milzu zaudējumiem, piemēram, pēc 2017. gada aprēķiniem tie pārsniedza miljardu eiro. Loģiski, ka PSA finansisti turpmāk kaut ko tādu nevēlas pieļaut, tāpēc nav brīnums, ka Opel jaunie īpašnieki finansiālu apsvērumu dēļ šogad liedza Opel piedalīties Ženēvas autoizstādē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tūrisma attīstības birojs (RTAB) uzsāk komunikācijas kampaņu "Rīga bez tevis nav Rīga". Tā ir daļa no tūrisma veicināšanas pasākumiem, kuros līdz gada beigām plānots investēt vismaz 780 tūkstošus eiro.

Sadarbojoties ar RTAB partneriem, tai skaitā "Rīgas Rimi maratons", klasiskās mūzikas festivāls "Rīga-Jūrmala" un Starptautiskās Rīgas laikmetīgās mākslas biennāle (RIBOCA2), šosezon tiks īstenotas oriģinālas pilsētvides aktivitātes. Jau jūnijā notiks arī pirmais pilsēta tūrisma hakatons, lai kopīgi radītu inovatīvus tūrisma produktus vietējiem un ārvalstu tūristiem vasaras sezonai. Plāns arī ietver jaunu sadarbības programmu ar tūroperatoriem un darījuma tūrisma mārketinga aktivitātes.

Tūristu piesaistes kampaņa tiks īstenota sociālajos medijos, interneta vietnēs un vidē visā Baltijā, mudinot cilvēkus apmeklēt jau iecienītas Rīgas vietas, kā arī atklāt jaunus galvaspilsētas maršrutus, pieredzes un garšas. Tās galvenie varoņi ir "Live Rīga" ilggadējie partneri – viesnīcas, restorāni, dzīvesstila uzņēmumi, kultūras iestādes un pasākumu rīkotāji, kas pilsētas viesiem ir sagatavojuši piedzīvojumu vasaras garumā. Par godu kampaņas sākumam Brīvības laukumā tika atklāti arī lielformāta burti "R…GA", aicinot ikvienu kļūt par galvaspilsētas daļu.

Komentāri

Pievienot komentāru