Lielākā daļa jauno dzīvojamo māju projektu attīstītāju mērķē uz vienu mērķauditoriju; pašlaik netiek apmierināta tie pircēji, kas vēlētos kvalitatīvu mitekli par mikrorajonu labākā, bet ne ekskluzīva vietā, secinājuši nekustama īpašuma Latio speciālisti, pēc vienotiem kritērijiem vērtējot ap simtu jauno projektu, kas tapuši vai top Rīgā un tās tuvākajā apkaimē. Latio direktors Edgars Šīns skaidroja, ka tika noteikti katra projekta atrašanās vietas, būves kvalitātes reitings, tie salīdzināti savā starpā, kā arī izveidots kopējais projekta reitings, kas tika salīdiznāts ar projekta cenu. Par izejas punktu ņemti t.s. sērijveida dzīvokļi Rīgas mikrorajonos. Daudzi projekti ir projektu attīstītāju pārvērtēti, bet ir arī tādi, kas ir novērtēti par zemu, — teica E. Šīns. Starp projektiem, kas atrodas līdzīga reitinga vietās, novērojamas lielas atšķirības paša projekta kvalitātē, sevišķi — visblīvāk aizpildītajā mikrorajonu sektorā. Daudzus augstākas kvalitātes projektus būtu loģiskāk realizēt prestižākās vietās, — uzskata Latio pētnieki. Vērojams dažāds cenu pieauguma ātrums un potenciāls. Cenu atšķirību būtiski ietekmē dzīvokļu apdares stadija. Pašlaik nepiepildīts ir to mājokļu sektors, kuri atrodas nedaudz prestižākās vietās par nosacīti vidējo un pēc kuriem tirgū ir pieprasījums. Nakontē tirgum būtu jāvirzās uz piedāvājuma dažādošanu, tuvojoties optimālai attiecībai starp ēkas kvalitāti un tās atrašanās vietas prestižu iedzīvotāju acīs.