Jaunākais izdevums

Pēc muzikāli interesantā un šogad arī atraktīvi pieteiktā Fontaine Festival neveik­smes (tikai 1 000 apmeklētāju) otrs Liepājā notiekošais festivāls Baltic Beach Party (BBP) šogad sagaidīja vairāk apmeklētāju nekā cerēts.

Plānoto 40 000 - 50 000 vietā uz BBP bija atbraukuši 55 000, kas nozīmē, ka pasākums noticis ar plusiem. Lai arī tas ir mazāk nekā pērn (62 000), organizētāji par rezultātu ir gandarīti, Db festivāla laikā apstiprināja festivāla organizētāji Raivo un Mareks Mediņi. Pēc Db aplēsēm, vidējā festivāla biļešu cena bija aptuveni 17 Ls. Tas nozīmē, ka rīkotāju ienākumi bijuši pērnā gada līmenī - tuvu miljons latiem. Dārgākā budžeta pozīcija festivālā ir un paliek mūzika - Db atzina festivāla organizatori. Šogad festivāls bijis divas reizes dārgāks izmaksu ziņā nekā pērn. "Viss ir O.K.," jautāts par festivāla finansiālo veiksmi, sīkumos neielaižas viens no BBP organizatoriem Mareks Mediņš.

Kļūst organizētāki

Salīdzinājumā ar iepriekšējiem gadiem jūtami uzlabojusies arī BBP organizācija - atkritumu urnas un tualetes bija pietiekami, līdz 27. jūlija pusnaktij bija savākti arī lielie gruži teritorijā. Festivāla dienās par pilsētas un parka zonas sakopšanu rūpējās SIA Komunālā pārvalde, uzņēmumi Tranzīts L, EKO Kurzeme un pagaidu algotajos sabiedriskajos darbos iesaistītie 30 bezdarbnieki.

Db secināja, ka festivāls bija peļņas avots vairāk nekā 100 uzņēmumiem, kas tieši iesaistījās tajā. Diemžēl pilsēta kopumā savu iespēju nesaskatīja. Festivāla dienās pat agrāk nekā parasti Liepājā durvis slēdza vairākas iestādes un veikali, kaut arī cenu atlaides skatlogos vilināt vilināja. Šķiet, ēdināšanas biznesa pārstāvji būtu ieguvuši vairāk, ja nebūtu aprobežojušies ar cenu pacelšanu restorānos un kafejnīcās, festivāla teritorijas blīvu noklāšanu ar ēstuvju teltīm, bet būtu izvietojuši vairāk ātrās ēdināšanas vietu un vasaras kafejnīcu pilsētā. Trīs dienas darbojošās Park & Raid stāvvietas pie pilsētas robežas, aprīkotas ar sarga būdiņu, tualeti un iežogojumu, varēja parādīties jau sezonas sākumā kā lieliski kempinga laukumi tūrisma attīstībai.

Optimisms nezūd

Savukārt Salacgrīvā notikušais mūzikas festivāls Positivus AB nepiepildīja tā organizētāju cerības, ka jau otrajā festivāla gadā tā nesto ienākumu un nepieciešamo izdevumu attiecība veidos vismaz nulli, ja ne niecīgu peļņu. Festivāla organizētājs Ģirts Majors Db pastāstīja, ka festivāla norises garantēšanai uzņēmējiem vajadzējis papildus investēt aptuveni 100 tūkstošus latu, jo pēdējā brīdī dažādām lietām mainījušās izmaksas. Kopumā pasākums izmaksājis 500 tūkstošus latu, no kuriem aptuveni 300 tūkstoši izmaksāti māk­slinieku honorāros.

"Tomēr kopumā esam apmierināti, jo festivāla apmeklētāju skaits, salīdzinot ar iepriekšējo gadu pieaudzis vairākkārt un tas ļauj domāt, ka nākamgad spēsim sasniegt nosprausto mērķi un iztiksim bez zaudējumiem," stāstīja Ģ. Majors.Saskaņā ar Ģ. Majora teikto šogad katru no divām Positivus AB norises dienām apmeklējuši 9 000 klausītāju.

Apmeklējums aug

Pērn festivāla pirmajā dienā mūziķu sniegumā noklausīties bija ieradušies 3 000, bet otrajā - 6 000 klausītāju. "Lai mēs izietu pa nullēm, nākamgad mums nepieciešami papildus kādi nieka pieci tūkstoši apmeklētāju," optimistisks ir Ģ. Majors. Vērā ņemamus ienākumus festivāla organizētājiem devušas atļaujas dažādiem uzņēmējiem tirgot konkrētus produktus, piemēram, konkrētas markas alu vai enerģijas dzērienu. Līdzīgi citiem masu pasākumu rīkotājiem arī Positivus AB rīkotāji par iespēju tirgoties pasākuma laikā no uzņēmējiem prasīja samaksu. Positivus AB ņēmis noteiktu procentu no uzņēmuma peļņas.

"Domāju, ka uzņēmējiem gāja ļoti labi, jo jau pirmajā dienā tika pārdots viss alus un vajadzēja braukt pakaļ papildinājumam," stāstīja Ģ. Majors. Turklāt pērn tirgot pārtiku un atspirdzinošus dzērienus festivāla laikā tika ļauts tikai vienam komersantam, bet šogad organizētāji bija nolēmuši veicināt konkurenci un šādas atļaujas pārdevuši vairākiem uzņēmējiem. Ģ. Majors ir optimistisks un uzskata, ka jau nākamajos gados festivāla finanšu rādītāji būs ar plus zīmi. "Šādiem pasākumiem ir nepieciešams laiks, lai cilvēki pierastu pie tā un brauktu. Apzināmies, ka, pārdodot atsevišķi šajā festivālā uzstājušās zvaigznes, mums būtu vieglāk un tas nestu peļņu, taču mēs esam izvēlējušies šādu ceļu," teica Ģ. Majors.

picturegallery.889b6e36-8a05-4d53-8a3f-a7e1228ad04a

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ietekmīgā britu žurnāla New Musical Express (NME) interneta versija pirmajā lapā saviem apmeklētājiem iesaka apmeklēt Positivus AB Festivālu, kas Salacgrīvā notiks 18. un 19.jūlijā. Biļetes uz festivālu nopērkamas Anglijā un citās Eiropas valstīs.

Saviem mājas lapas apmeklētājiem NME iesaka vairākus mūzikas pasākumus – gan Glastonberijas festivālu, gan MGMT pasākumus, gan Latvijā notiekošo Positivus AB Festivālu. Pašlaik biļetes uz Positivus AB Festivālu ir iespējams iegādāties ne tikai Latvijā, bet arī Lielbritānijā, Skandināvijas valstīs, Lietuvā, Igaunijā, Polijā, Īrijā un Krievijā.

Ģirts Majors, Positivus Music direktors: „Festivāla organizācijā un internacionālā biļešu tirdzniecībā ir ieguldīts liels darbs. Šī brīža tirdzniecības rezultāti norāda uz to, ka sabiedrība vairāk iedziļinās un izvēlās savai gaumei un vēlmēm atbilstošus pasākumus. Interese par festivāla biļetēm ir ne tikai Latvijā, bet arī citās Eiropas pilsētās. Esam saņēmuši pozitīvas atsauksmes par daudzveidīgo festivāla programmu, un mūsu ārvalstu sadarbības partneri norāda uz to, ka reti kurš festivāls piedāvā tik pazīstamus mūziķus par tik pieņemamām biļešu cenām. Kur gan vēl par Ls 25 varēsiet redzēt gan Manic Street Preachers, gan Travis, gan Fatboy Slim?!”

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Positivus vienā nedēļas nogalē «nokurina» 2 miljonus eiro

Kristīne Stepiņa, 01.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī būs divpadsmitā vasara, kad Salacgrīvu ieskandinās Positivus festivāls, pulcējot aptuveni 30 tūkstošus klausītāju gan no Latvijas, gan tuvākajām Eiropas valstīm, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Pasākuma idejas autors un organizators Ģirts Majors būs sarūpējis īpašus publikas «magnētus» – austrāliešu mūziķi Niku Keivu (Nick Cave) un britu elektronikas avangardistus – grupu The Prodigy.

Lai arī konkurence starp festivāliem pasaulē saasinās un mākslinieku honorāri aug, G. Majors uz festivāla attīstību raugās visnotaļ optimistiski, cenšoties turēt augstu kvalitātes latiņu un prognozējot Positivus ilgdzīvotāja statusu.

Fragments no intervijas

Vienpadsmit gados Positivus ir kļuvis par vērienīgāko brīvdabas festivālu Baltijā. Kas ir tā veiksmes pamatā?

Ir festivāli, kuri pulcē lielāku cilvēku skaitu, taču satura ziņā šis noteikti ir vērienīgākais Baltijā. Arī izmaksu ziņā. Tā budžets ir aptuveni divi miljoni eiro. Šāda nauda tiek «nokurināta» vienā nedēļas nogalē. (Smaida.)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lielāko mūzikas festivālu "Positivus" un "Summer Sound" rīkošana pašlaik norit pēc plāna un to organizatori cer, ka pasākumi, neraugoties uz pašreizējo Covid-19 uzliesmojumu, notiks paredzētajā laikā.

"Līdz festivālam ir četri mēneši, tādēļ šobrīd izsludinātie ierobežojumi tos tiešā veidā neskar. Protams, ka mēs vērojam vispārējo situāciju visā pasaulē un, ja tā pasliktināsies un ierobežojumi tiks pagarināti, mēs attiecīgi uz to reaģēsim.Tāpat ir jāņem vērā, ka mūsu situācija būs atkarīga no situācijas ārvalstīs," biznesa portālam db.lv sacīja festivāla "Positivus" rīkotājs Ģirts Majors. Festivāls Salacgrīvā plānots no 17. līdz 18. jūlijam.

"Līdz ārkārtas situācijai valstī mums bija otrs labākais biļešu pārdošanas rādītājs. Protams, pēc ārkārtas situācijas izziņošanas biļešu pārdošanas rādītāji ir ievērojami kritušies," atzīst "Positivus" rīkotājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tiem, kuri vēlas ar festivālu nodarboties ilgtermiņā, ir atbildības sajūta, bet ik pa laikam ir gadījumi, kuri diemžēl liek brīnīties, ka tādas lietas var notikt, lai arī tas ir saprotami - šī industrija Latvijā ir jauna un niecīga, kaut spēcīgāka nekā pirms desmit gadiem,» citējot Positivus organizētāju Ģirtu Majoru, raksta laikraksts Diena.

Positivus šodien izsludina nākamā gada festivāla norises datumus, un tie ir 18., 19. un 20. jūlijs. Tāpat Positivus ir viens no desmit pretendentiem uz Eiropas festivālu balvu par labāko mūziķu izvēli. Nomināciju sarakstu izveidojusi starptautiska žūrija, kurā darbojas industrijas aģenti, eksperti un žurnālisti. Tas ir liels sasniegums, jo Positivus ir iekļuvis nominantu sarakstā, kur pārējie konkurenti ir daudz lielāki festivāli, - saka festivāla Positivus organizētājs Ģ. Majors. «Visiem šiem festivāliem ir daudz lielāks budžets nekā Positivus. Mums ir mazāk nekā viens miljons eiro, ko festivāls tērē māksliniekiem, bet pārējiem ir no diviem līdz pat 10 miljoniem,» viņš stāsta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TheMonetizr palīdz mobilo spēļu izstrādātājiem pelnīt naudu ar produktiem, kas apdrukāti ar spēles tematiku, tostarp telefona vāciņiem, krekliem, cepurītēm

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

«Mums ir programmatūra, kas ļauj spēļu izstrādātājiem ielikt savās spēlēs mūsu kodu, kas spēlētājiem dod iespēju iegādāties kādu no produktiem brīdī, kad lietotājs ir sasniedzis kādu konkrētu spēles līmeni. Tā ir iespēja iegādāties produktu lētāk nekā citiem vai iegūt iespēju nopirkt kaut ko, kas nav pieejams citiem,» stāsta Mārtiņš Bratuškins, TheMonetizr (Monetization Solutions Inc.) līdzīpašnieks. Tie ir īpaši produkti cilvēkiem, kas ir pietiekami lojāli spēlei. TheMonerizr saviem klientiem iesaka sākt piedāvāt īpašos produktus tiem, kuri spēlē pavadījuši vismaz stundu. Tad var sākt piedāvāt uzlīmītes, piespraudītes un citus lētākus produktus, bet, jo lojālāki ir lietotāji, jo vērtīgāki produkti tiek piedāvāti. «Nākotnē gribam būt starpnieks starp lielajiem zīmoliem – ne tikai spēļu – un mobilajās ierīcēs aktīvo auditoriju. Mēs varam līdzdarboties jebkurā mobilajā pieredzē, kur sasniedz kādu rezultātu,» saka Mārtiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūzikas festivāls "Positivus", kam 17.un 18.jūlijā bija jānotiek Salacgrīvā, pārcelts uz 2021.gadu, sociālajos tīklos paziņojis festivāla direktors Ģirts Majors.

Viņš norāda, ka ārkārtas situācijas laikā pasaule ir pilnībā mainījusies un dažādas grūtības piedzīvo ikkatrs. Tas viss notiekot laikā, kad daļa cilvēku cīnās par līdzcilvēku dzīvību. "Šī paziņojuma rakstīšana ir grūtākais, ko nācies darīt festivāla 15 gadu pastāvēšanas laikā, jo mums jāpaziņo, ka 20202.gada vasara būs bez "Positivus" festivāla," raksta Ģ.Majors.

Viņš skaidro, ka festivāls nevar notiks mākslinieku, mūziķu, tehniskā personāla festivālu apmeklētāju veselības drošības dēļ. "Koncerti no guļamistabām televizora vai datoru ekrānā, ballītes dzīvojamās istabās vai uz balkoniem nekad neaizstās dzīvu koncertu apmeklējuma pieredzi. Pārvietošanās un pulcēšanās ierobežojumi visā pasaulē liek māksliniekiem atcelt koncertus, bet festivāla organizatoriem - rakstīt atcelšanas paziņojumus visu veselības un drošības labā," vēsta Ģ.Majors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Negaidītā veiksme bija viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc ģimene lēma par labu biznesa plašākai attīstīšanai.

Divos gados SIA Svenne radījusi vairākus tūkstošus sveču, nākotnē uzņēmums plāno nākt klajā ar jaunu sveču dizaina līniju un sākt to tirdzniecību ārvalstīs

SIA Svenne māksliniece Ieva Sīmansone stāsta, ka ideja par akmens formas svecēm radās, iedvesmojoties no apkārtējās vides – lauku viensētas Ziemeļvidzemē, kur akmeņi dabiski iekļāvušies gan pagalmā un dārzā, gan ģimenes biznesā.

Negaidītā veiksme bija viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc ģimene lēma par labu sveču biznesa plašākai attīstīšanai.

Sveču liešana sākotnēji bijis tikai Ievas hobijs – iespēja izrauties no ierastās mājas dzīves. Biznesu sākt viņu iedrošināja vīrs, kurš, pārzinot metālliešanas tehnoloģijas, palīdzēja izveidot precīzu akmens formu svecēm. «Izveidojām formas, salējām sveces un intereses pēc aizbraucām uz tirdziņu Valmiermuižā, kur teju visas sveces arī pārdevām,» atzīmē Ieva. Negaidītā veiksme pirmajā tirdziņā arī bija viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc ģimene lēma par labu sveču biznesa plašākai attīstīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēģiptieša Muhameda Gaita (Mohamed Ghaith) jaunuzņēmums Zeew Latvijā pārbauda vienas stundas piegādes koncepciju un mērķē uz plašāku biznesu citos tirgos, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Zeew ir aplikācija, ar kuras palīdzību kaut ko aizsūtīt vai saņemt. «Ja es gribu aizsūtīt paciņu, to var izdarīt līdzīgi, kā tas notiek, izsaucot taksometru mobilajā lietotnē, vienīgi šajā gadījumā neizsauc taksometru, bet gan kurjeru. Sūtītājs ievada saņēmēja informāciju, apmaksas veidu un lietu nosūta. Sūtītājs var sekot līdzi sūtījumam un, kad paciņa ir saņemta, īsziņā saņem informāciju. Paciņas saņēmējs iegūst PIN kodu, kas jāuzrāda vadītājam, lai saņemtu sūtījumu. Piegāde iespējama visu diennakti, jo sadarbojamies ar taksometru vadītājiem,» stāsta Muhameds Gaits (Mohamed Ghaith), SIA Zeew līdzīpašnieks.

Zeew ir pakalpojums gan privātpersonām, gan uzņēmumiem. Ir arī biznesa piedāvājums kompānijām ar lieliem sūtījumu apjomiem, piemēram, internetveikaliem. To var izmantot arī mazi veikali, lai nosūtītu pārdoto klientiem, piemēram, tie varētu būt ziedu veikali, aptiekas, kosmētikas tirgotāji. Lielāko potenciālu Muhameds redz e-komercijā. Piemēram, pasūtot klēpjdatoru no kāda internetveikala, nereti preci jāgaida divas vai trīs dienas. Viņš uzskata, ka tad, ja piedāvātu piegādi stundas laikā, daudziem internetveikaliem palielinātos pārdošanas apjoms, jo īpaši tiem, kam nav sava piegādes nodrošinātāja. Viņš piebilst, ka katrs sūtījums tiek apdrošināts līdz 500 eiro un komanda strādā pie tā, lai palielinātu šo summu līdz 5000 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Finanšu infrastruktūrā izmaiņas būs lielas

Sandris Točs, speciāli DB, 16.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Lūkojāmies arī uz Kipru, Šveici, Luksemburgu, Lielbritāniju, Maltu. Visas šīs valstis no mūsu skatu punkta Latvijai zaudē,» saka investīciju eksperts, uzņēmumu AS AFI Investīcijas, AS Bonds Invest un AS PV Investīcijas dibinātājs Deniss Pospelovs.

D. Pospelovam ir aptuveni 20 gadu darbības pieredze vērtspapīru tirgos. Viņa ieguldījumu stratēģijas balstās uz matemātiskiem vērtspapīru investīciju modeļiem. D. Pospelovs ar izcilību ir beidzis Maskavas Inženierfizikas Institūtu (MIFI) matemātikas specialitātē, kur viņa galvenie zinātniskās izpētes virzieni bija mākslīgā intelekta sistēmas un datortehnoloģiju izmantošana finanšu jomā. Kopš 1998. gada D. Pospelovs ir aktīvi strādājis vērtspapīru ieguldījumu jomā galvenokārt parāda vērtspapīru un atvasināto finanšu instrumentu tirgos, izmantojot zinātniski iegūtu matemātisku modeļu un analīzes bāzi. Daudzus gadus D. Pospelovs ir veiksmīgi vadījis arī vairāku Krievijas banku investīciju virzienus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā vai katru nedēļas nogali vasarā notiek vairāki festivāli un izklaides pasākumi. Tie visi cīnās par apmeklētājiem, konkurence ik gadu aug augumā, un tas ir smags bizness, DB atzīst aptaujātie festivālu rīkotāji.

Vērienīgāko festivālu budžeta sadaļu veido ieņēmumi no ieejas biļetēm un tikai pēc tam sponsoru līdzekļi un tirdzniecības vietu nodrošināšanas. Ir virkne festivālu, kuru norise ir cieši saistīta un atkarīga no Valsts Kultūrkapitāla fonda, starptautisko fondu un pašvaldību atbalsta.

Festivāls Positivus šogad noritēs desmito gadu pēc kārtas, un šajā laikā tas ir mainījies līdz nepazīšanai, kļūstot par vienu no lielākajiem šāda veida pasākumiem Baltijā. Kopējais festivāla budžets ir vairāk nekā divi milj. eiro, proti, šogad summa ir par 400 tūkst. eiro lielāka nekā pērn. Mākslinieku honorāriem tiek tērēti 1,2 milj. eiro, un 95% no šīs summas saņem ārvalstu mūziķi. Savukārt ieņēmumu sadaļā galvenā pozīcija ir biļešu tirdzniecībai, mazāk kā pusi veido ieņēmumi no sponsoriem un tirdzniecības vietu īre.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Holi festivāla direktoru Zigurdu Kursišu

Lelde Petrāne, 17.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Zigurds Kursišs, Holi festivāla direktors. Uzņēmums Holi festivāls rīko Baltijā vienīgo Krāsu festivālu Holi, kura idejiskais pamats un aizsākumi meklējami Indijā. «Latvijā šo festivālu rīkojam jau otro gadu Lucavsalā, šogad tas notiks jau pavisam drīz – 9. jūlijā. Festivāls ir unikāls ar savu krāsu konceptu, pieejamību visām vecumu grupām un profesiju pārstāvjiem, kas vēlas priecāties un baudīt krāsainu vasaru, atrodot festivālā tieši sev piemēroto – mūziku dažādām gaumēm, relaksējošas un sportiskas aktivitātes un daudz, daudz krāsu un prieka,» stāsta Z. Kursišs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Topinambūrs dodas uzvaras gājienā

Linda Zalāne, 30.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Brāļi Rūdolfs un Roberts Cešeiko atjauno novārtā pamesto Stelpes pienotavu, kur sākuši ražot bioloģiskus dārzeņu un augļu biezeņus

«Iepriekš darba dēļ biju pārcēlies uz Rīgu, bet es jau tad sapratu, ka pilsētā nejūtos tik labi kā dzimtajā pusē. Vienmēr esmu zinājis, ka pienāks brīdis, kad sākšu savu biznesu. Ideju par to kopā ar brāli sākām lolot pirms vairākiem gadiem, bet reāli sākām ražot produktus pirms gada,» stāsta SIA Keefa valdes priekšsēdētājs Roberts Cešeiko. SIA Keefa ražo biezeņus Simply Food pieaugušajiem.

Iepriekš Roberts strādāja SIA Lāči mārketinga nodaļā. Tur viņam radās nojausma, ko nozīmē produkta sagatavošana no miltu atvešanas līdz gatavas maizes cepšanai un tās nonākšanai veikala plauktā. Ar brāli, kaļot plānus par savu biznesu, abi pētīja, kādu produktu Latvijas tirgū pietrūkst, ar ko būtu iespējams atšķirties no citiem ražotājiem. Brāļi uzzināja par iespēju Lauku atbalsta dienestā iegūt Eiropas fondu līdzfinansējumu inovatīvu produktu attīstīšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Dabas dots īpašnieks Rolands Briņķis piedāvā alternatīvu gāzētajiem cukurotajiem dzērieniem, ražojot dabīgu augu dzērienu no Latvijas lauku tējām un ogām

Fotogrāfijas - raksta galerijā!

«Esmu dabīga un veselīga dzīvesveida entuziasts. Pirms trim gadiem man radās doma uztaisīt absolūti dabīgu dzērienu, ko bez ierobežojumiem un bez pārmetumiem var lietot visi – pieaugušie, bērni, jaunieši. Esmu aktīvs sportists – tagad gan mazāk – , un gribējās tādu produktu, kas labi remdē slāpes, taču plašajā veikalu klāstā nebija, ko izvēlēties,» saka Rolands. Viņš pats ikdienā dzer daudz ūdens, bet ievērojis, ka bērniem un arī pieaugušajiem labāk patīk, ja dzērienam ir kāda garša. Savu produktu Rolands sauc par augu dzērienu, un tajā apvienotas Latvijas lauku tējas – kumelīšu, pelašķu, piparmētru – ar aroniju, upeņu un rabarberu sulu. Vaicāts, kāda ir to atšķirība no veikalos jau nopērkamām ledus tējām, viņš uzsver, ka tas ir saturs. Ledus tējas ir gatavotas no koncentrāta, bet Dabas dots augu dzērieni ražoti «kā mājās» – vārīta tēja, spiesta sula, sajaukta ar cukuru vai medu. «Saldinātājs pievienots tikai tik daudz, lai dzēriens būtu mazliet saldāks. Es biju iedomājies dzērienu pavisam bez saldinātājiem, taču tad es to lietotu viens pats. Ir jāskatās, ko patērētājs prasa,» atzīst Rolands. Divus no šī brīža produktiem saldina augļu cukurs fruktoze, bet vienu – medus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sākam biznesu: Tiecas pēc individualitātes

Anda Asere, 06.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien plašākā mērogā vērojama tendence izvēlēties pēc iespējas individualizētus produktus un risinājumus – arī bērnu apģērbos

Tā novērojusi bērnu apģērbu ražotāja SIA Tiny Bunny īpašniece Ilva Kauliņa, tieši tāpēc viņa saskata nišu savam zīmolam.

«Ideja no sapņa realitātē pārtapa tikai pirms gada. Man jau sen bija šāda ideja, un šobrīd ir izdevies to īstenot,» viņa saka. Idejai saknes meklējamas pirms septiņiem gadiem, kad Ilva strādāja liela apģērbu koncerna bērnu apģērbu nodaļā. Tur dzima viņas mīlestība pret bērnu apģērbu. Viņa domāja par to, ka kādreiz varētu izveidot savu bērnu apģērbu līniju, bet nekad neticēja, ka varētu ar to pelnīt naudu. «Ticība radās tad, kad atnāca nosaukums. Sāku par to arvien vairāk domāt. Vēlāk man piedzima bērniņš, sāku viņam šūt drēbītes, arī draudzenēm iepatikās. Draugu atbalsts mudināja mani turpināt iesākto. Pēc bērna piedzimšanas es neatgriezos darbā, bet izvēlējos riskēt un iet pretim savam sapnim,» atklāj Ilva.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uz Eiropas labākā festivāla godu pretendēs arī Summer Sound Liepaja

Vēsma Lēvalde, 27.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Festivāls Summer Sound Liepāja nominēts labākā jaunā festivāla (Best New Festival) balvai Eiropā.

Festivāla Summer Sound Liepāja rīkotāji aicina balsot par festivālu interneta vietnē festivalawards.com un saņemt iespēju laimēt divas biļetes uz visiem uzvarējušajiem Eiropas festivāliem. Nobalsot būs iespējams līdz 6. decembra pēcpusdienai. Uzvarējušie festivāli tiks paziņoti European Festival Awards ceremonijā, kura notiks nākamā gada 11. janvārī Nīderlandē.

Festival Awards Europe ir organizācija, kuras mērķis ir veicināt lielu, mazu, jaunu un senu festivālu popularitāti. Tiek ņemts vērā gan balsotāju, gan žūrijas vērtējums.

Festivāls Summer Sound Liepāja šā gada 22. un 23. jūlijā Liepājā notika pirmoreiz. Katru dienu festivālu apmeklēja ap 20 tūkstošiem cilvēku. Nākošgad festivāls sāksies 6. jūlijā un notiks līdz 8. jūlija plkst. 6:00 rītā. Biļetes uz nākamā gada festivālu ir pieejamas jau šobrīd.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piektā daļa jeb 21% ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem šovasar plāno apmeklēt vismaz vienu no Latvijā organizētajiem dažāda žanra mūzikas festivāliem, vēsta jaunākais LaIPA Mūzikas patēriņa indekss.

Pēc aptaujas datiem, pieci populārākie festivālu galamērķi ir LMT Summer Sound, Positivus, Laba Daba, Piena svētki un Senās mūzikas festivāls.

No visiem aptaujātajiem, kas šovasar plāno doties uz kādu no festivāliem, lielākā daļa jeb 27% priekšroku dos LMT Summer Sound, 22% iecerējuši doties uz Positivus, 16% izvēlējušies Laba Daba, 14% plāno atpūsties Piena svētkos, bet uz Senās mūzikas festivālu ceļu mēros 12% aptaujāto. Iecienīti potenciālo apmeklētāju vidū ir arī tādi festivāli kā Saulkrasti Jazz (11%) un Rīgas Ritmi (9%).

Lielā mērā iedzīvotāju mūzikas festivālu izvēli nosaka tajā pārstāvētais mūzikas žanrs (60%), izpildītāji (53%), kā arī pasākuma apmeklējumam nepieciešamās izmaksas (50%). Mazāk svarīgi aspekti šīs izvēles izdarīšanas brīdī ir festivāla atmosfēra un noskaņa (44%), draugu un paziņu ieteikumi (23%), kā arī papildu aktivitātes un izklaides iespējas pasākumā (21%).

Komentāri

Pievienot komentāru
Start-up

Kā noorganizēt labu tehnoloģiju un jaunuzņēmumu konferenci?

Anda Asere, 25.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Katru gadu notiek daudzi tehnoloģijām un jaunuzņēmumu kultūrai veltīti pasākumi – lai izdotos labs pasākums, nepieciešams vērtīgs saturs

Vaicāta, kā noorganizēt labu tehnoloģiju un jaunuzņēmumu konferenci, šonedēļ Tallinā notiekošās konferences Latitude59 vadītāja Kadri Sundja norāda, ka pats svarīgākais ir koncentrēties uz vērtības radīšanu jaunuzņēmumiem un investoriem – viss pārējais dabiski sekos. Digital Freedom Festival organizators Juris Šleiers norāda, ka būtiska sastāvdaļa ir saturs un izdzīvos tas pasākums, kuram ir visspēcīgākais, visinteresantākais, visnoderīgākais saturs, jo cilvēki apmeklē konferenci tieši tādēļ. «Nepieciešams kokteilis no zvaigznēm, kas iedvesmo festivāla apmeklētājus, kuras cilvēki vēlas redzēt klātienē, un kaut kā ļoti praktiska, lai, atgriežoties no festivāla, atmiņā paliktu ne tikai pozitīvas emocijas, bet arī «sausais atlikums», ko var izmantot sevis un sava biznesa izaugsmei,» viņš teic. J. Šleiers Digital Freedom Festival dēvē par «festivālu», nevis vienkārši par konferenci, jo tā ir daudznotikumu platforma, kur ir lielās un paralēlās mazās skatuves, meistarklases, dzīvā mūzika un telpas, kurās cilvēki var tīklot, jo, lai rastos bizness, būtiska ir tikšanās un kontaktu veidošana. «Cilvēki, kuri rīko festivālu, ir pipars, kas piedod asumu kopējai sajūtai. Konference ir dzīvesveids. Nevar noorganizēt festivālu, kurā ir «draivs», ja neesi tajā līdz ausīm,» uzskata J. Šleiers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Prāta vētra tikusi līdz virsotnei - Glastonberijas festivālam

Dienas Bizness, 10.04.2013

Grupa "Prāta vētra" uzstājas "Latvijas mūzikas ierakstu Gada balvas 2012" apbalvošanas ceremonijā Latvijas Nacionālajā teātrī.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Viņi var iegūt daudz vai neko,» par mūziķu iespējamo ieguvumu no dalības Glastonberijas festivālā Dienai sacījis viens no tā programmas veidotājiem Mārtins Elborns, kurš arī uzaicinājis Prāta vētru spēlēt šajā pasākumā, raksta laikraksts Diena.

Grupas koncertos viņš bijis klāt divas reizes - 2010. gada pavasarī Tallinas Mūzikas nedēļā un 2012. gada augustā stadionā Skonto Rīgā. «Glastonberijas festivālu apmeklē visi mūzikas industrijas pārstāvji un žurnālisti - kopā ar 140 000 pārējo skatītāju. Jāatceras, ka uzstājoties katra grupa konkurē ar citiem mūziķiem, kuri vienlaikus spēlē uz 20 skatuvēm - un tās ir dažas no labākajām grupām pasaulē,» piebildis Mārtins Elborns.

«Glastonberijas publika ir ļoti labvēlīgi noskaņota pret visiem māksliniekiem - ja mūziķi pret klausītājiem un festivālu izturas ar cieņu, sajūtas ir abpusējas,» viņš apgalvojis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien Vecrīgā ceturto gadu aizvadīts "Live Rīga" organizētais ielu ēdiena festivāls jeb "Riga Street food festival". Sešpadsmit Rīgas restorānu šefpavāri izgāja ielās, lai pagatavotu savu interpretāciju par Latvijas "street food".

Mērķis organizēt festivālu janvārī pirms vairākiem gadies radies galvenokārt, lai piesaistītu Latvijai tūristus arī mierīgākajā ziemas sezonā. Šogad festivāls sevišķi ticis reklamēts tuvākajās kaimiņvalstīs - Lietuvā un Igaunijā, kas nozīmē, ka arī šādi pilsēta, iespējams, piesaistījusi jaunus viesus, pauž Rīgas Tūrisma Attīstības biroja pārstāve Anna Blaua.

Viņa atklāj, ka šogad no dalībnieku puses atsaucība bijusi ļoti liela, nācies pat izlozes kārtā izvēlēties, kuri restorāni varēs piedalīties. Ja pirmo reizi organizējot "Street Food" festivālu ziemā, -15 grādu salā, nācies pierunāt restorānu saimniekus un pavārus šādai avantūrai, tad tagad lielākoties visi, kas tika uzaicināti, uzreiz arī piekrituši dalībai pasākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Salacgrīva uzņem tūkstošus

, 21.07.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naktī uz 20.jūliju ar grandiozu uguņošanu noslēdzās 2008.gada Positivus AB Festivāls, kas 18. un 19.jūlijā notika Salacgrīvā.

Festivāla laikā uzstājās I’m From Barcelona, Travis, Manic Street Preachers, Timo Maas, Živile, Astro’n’out, The Briefing, Mitsoura, Satellites LV, Iļģi, estivālā uzstāsies Voiceks Voiska, Gorbachov, Mofo, Gustavo, Fatboy Slim, Land, Mild, Livingstones, Kuchenbeat, Mona de Bo, NoHow, Inokentijs Mārpls, Pienvedēja piedzīvojumi, My Federation, British Sea Power.

Salīdzinot ar pirmo Positivus AB Festivālu, kas notika 2007.gada vasarā, šis festivāls pulcēja trīs reizes vairāk apmeklētājus. Festivāls no mazpazīstama pasākuma ir kļuvis par lielāko mūzikas festivālu Baltijas valstīs. Šogad festivālu apmeklēja ne tikai Latvijas, bet arī Igaunijas, Lietuvas un Skandināvijas iedzīvotāji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas tiesa šā gada 4.janvārī ierosinājusi ar bijušajiem Liepājas uzņēmējiem, brāļiem Mediņiem saistītās SIA Argolats maksātnespējas procesu.

Jautāts, vai tikko slēgtās Latvijas 1. rokkafejnīcas ēka pakļauta iespējamām maksātnespējas procesa izsolēm, viens no kafejnīcas dibinātājiem Mareks Mediņš uzsvēra, ka šī ēka ir bez apgrūtinājuma, jo pieder citai kapitālsabiedrībai - SIA Argolats Pluss, kurai finansiālu problēmu nav. Taču pieņemts lēmums ēku pārdot. Konkrēta pircēja pagaidām neesot, tāpēc nav iespējams prognozēt, kāda būs ēkas turpmākā funkcija. Gan Mareks, gan Raivo Mediņš kopā ar ģimenēm jau pārcēlušies uz dzīvi Rīgā, kur turpina darboties Latvijas 1.rokkafejnīca Reiterna namā. Rīgas kafejnīcas apsaimniekošana nav apdraudēta, jo tā pieder SIA 11 M. Savukārt maksātnespējīgā SIA Argolats nodrošināja restorāna darbību Liepājā un producēja mūzikas kluba pasākumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Positivus festivāls šogad notika tikai trešo reizi, tas ir iekļauts prestižajā Liewww.festivalawards.comlbritānijas festivālu gada balvas izcīņā kategorijā Labākais ārzemju festivāls.

Katrs balsotājs piedalās izlozē, lai iegūtu 2 VIP biļetes uz kādu no festivāliem, kas šogad iegūs balvu, tāpēc katram balsotājam jāreģistrējas, norādot savu e-pasta adresi.

Balsot var www.festivalawards.com. Positivus festivāls atrodams kategorijā Best Overseas Festival.

2010.gadā Positivus festivāls notiks 16. un 17 jūlijā. Biļetes uz festivālu nopērkamas par Ls 25. Pēc pirmo mākslinieku izziņošanas tās kļūšot dārgākas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atklāj Latvijas mūzikas festivāliem veltītu pop-up sociālo tīklu

Sandra Dieziņa, 05.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz laiku līdz vasaras izskaņai atklāts Latvijā pirmais pop-up sociālais tīkls Latvian Music Summer 2013.

Sociālā tīkla lietotāji varēs pievienot un saviem draugiem ieteikt gaidītākos mūzikas festivālus, mūziķus un festivālu fotogrāfijas, kā arī laimēt ielūgumus uz vasaras gaidītākajiem festivāliem un iegūt praktisku informāciju par to apmeklēšanu.

Latvian Music Summer ir radošās aģentūras JVeart iniciatīva, kas pie Latvijas melomāniem pirmo reizi nonāca 2012.gadā.

Latvian Music Summer kā sociālais tīkls apvienos vairāk nekā 40 lielākos šīs sezonas notikumus mūzikā. Katrs festivāls iegūs savu profilu, kuru veidos paši festivālu apmeklētāji. Tie varēs pievienot šovasar gaidītākos mūziķus, kā arī augšupielādēt savas atmiņas fotogrāfijās no iepriekšējiem festivāla norises gadiem. Portālā katrs varēs izveidot arī savu individuālo profilu, lai sekotu saviem gaidītākajiem festivāliem, mūziķiem un savu draugu aktivitātēm. Turklāt šogad portālā varēs rast arī sadzīviski praktisku informāciju, kas būtu noderīga festivāla apmeklētājam - transporta un naktsmītņu iespējas, izdevīgākās telšu un guļammaisu iegādes akcijas u.tml.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Positivus konkurents? Rucavas novadā lietuvieši rīkos apjomīgu festivālu

Dienas Bizness, 28.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rucavas novada domes sēdē pieņemts lēmums konceptuāli atbalstīt pludmales festivāla Satta Outside rīkotāju lūgumu turpmākos piecus gadus festivālu rīkot Rucavas novadā, vēsta reģionālais portāls ReKurZeme.

Katru gadu pasākumam būs nepieciešams atsevišķs saskaņojums, deputātiem skaidrojis jurists Aldis Dreiblathens, tāpat organizatori paši veikšot saskaņošanu ar Valsts vides dienestu, Robežsardzi, zemes īpašniekiem un citām institūcijām, paši gādās par kārtību, tualetēm, teritorijas sakopšanu utt.

Konceptuāla atbilde bija nepieciešama, lai organizatori sāktu plānot festivāla darbību un varētu savlaikus veikt informatīvo kampaņu.

Organizatoru vēstulē bijis minēts, ka festivālu apmeklēs 10 tūkstoši apmeklētāju. Deputāte Irēna Šusta interesējusies, kāpēc organizatori paši nav ieradušies. Domes sēdē daži deputāti pārpratuši, nodomājot, ka 10 tūkstoši apmeklētāju domāti visu piecu gadu laikā, raksta ReKurZeme. Tāpat radušies jautājumi, vai kārtība būs jānodrošina pašvaldības policistiem un kā tad šī festivāla laikā būs ar dabas aizsardzību, ja reiz «pašiem mums neļauj divreiz pār vienu ķērpi pāriet».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Liepājas Kultūras pārvalde šokā par orķestra vadītāja publiskajiem izteikumiem

Vēsma Lēvalde, 07.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas Kultūras pārvaldes rīcībā nav nekādas oficiālas informācijas par to, ka Pianisma zvaigžņu festivāls šogad Liepājā netiks rīkots.

«Kā Liepājas simfoniskā orķestra direktors var būt tik bezatbildīgs un ziņot kaut ko tādu radio, ja pasākumu plāns jau ir apstiprināts un informācija izsūtīta visā Eiropā,» db.lv savu viedokli pauda Liepājas Kultūras pārvaldes sabiedrisko attiecību speciāliste Krista Kalnarāja. Pēc viņas teiktā, festivālam bijis paredzēts arī pašvaldības līdzfinansējums. Tāpat tūrisma jomas uzņēmēji rēķinās ar festivālu. K.Kalnarāja pieļauj iespēju, ka LSO vadība nav laikus sākusi organizēt festivālu, tāpēc tagad meklē attaisnojumu neizdarībai. Arī faktu, ka kolektīvu pavisam vai uz laiku pametuši 13 mūziķi, bet kopš 2010.gada no LSO aizgājuši gandrīz 30 mūziķi, Kultūras pārvaldes pārstāve skaidroja ar kolektīva iekšējām problēmām nevis finansējuma trūkumu.

Komentāri

Pievienot komentāru