Aktīvākais komercplatību tirgus segments šā gada pirmajos trijos mēnešos bijis tirdzniecības platību segments, informē Ober Haus Real Estate.

Pēc šīs kompānijas datiem, 2010. gadā pieprasītākajās vietās ir būtiski samazinājušās pieejamās platības – par aptuveni 8%. Populārākajos tirdzniecības centros saglabājies augsts aizpildījuma rādītājs, bet vairāki tirdzniecības centri ir pilnībā aizpildīti.

Visbiežāk kompānijas meklē nelielas tirdzniecības platības – 50 līdz 100 m2, bet ir interese arī par 100 līdz 300 m2 lielām platībām Rīgas centrā un Vecrīgā gan apģērbu tirdzniecībai, gan ēdināšanas un izklaides uzņēmumu atvēršanai (kafejnīcām, bāriem, klubiem).

Rīgas lielāko mikrorajonu centros (Purvciems, Pļavnieki, Ziepniekkalns, Āgenskalns u.c.) ir pieprasījums pēc vidēja un liela izmēra tirdzniecības platībām no 150 līdz 400 m2, pārsvarā sadzīves, mājsaimniecības preču tirdzniecībai.

Ober Haus apgalvo, ka ir vērojama interese arī par šādu telpu iegādi, taču – zem tirgus cenas. Joprojām lielākā daļa šādu potenciālo pircēju ir bijušo NVS valstu pārstāvji.

Ņemot vērā piedāvājuma samazināšanos pieprasītākajos tirdzniecības rajonos, nomas maksas sāk paaugstināties, savukārt tirdzniecības vietās, kur pieprasījums nav īpaši mainījies, nomas maksa saglabājas iepriekšējā līmenī. Mazām tirdzniecības platībām Vecrīgā un aktīvajā centrā vidējās nomas maksas ir 15 – 35 eiro/m2, atsevišķās vietās sasniedzot 40 eiro/m2, savukārt lielāku platību nomas maksas svārstās 8 – 20 eiro/m2 robežās.

Tirdzniecības centros nomas maksas ir robežās no 7 līdz 50 eiro/m2, atsevišķos centros mazākām platībām tās sasniedz pat 65 eiro par vienu kvadrātmetru, informē Ober Haus. Kompānija pieļauj, ka 2011. gadā brīvo platību skaits pieprasītākajos centros samazināsies.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra