Nekustamais īpašums

Izstrādās detālplānu Kuivižu ostai

Rudīte Šmite, 17.02.2004

Jaunākais izdevums

Salacgrīvas pilsētas ar lauku teritoriju dome ir pieņēmusi lēmumu izstrādāt detālplānu Kuivižu ostas teritorijai. Aptuveni trīs hektāros neizmantotās zemes līdzšinējās zvejnieku ostas teritorijā, ko SIA Kuivižu osta šobrīd nomā, uzņēmumam ir iecere izveidot atpūtas kompleksu ar jahtostu, kafejnīcu, kempingu un vietu teltīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Apstiprina Valmieras centra detālplānu

Rudīte Šmite, 19.12.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valmieras dome ir apstiprinājusi pilsētas vēsturiskā centra detālplānu. Pilsētas galvenā arhitekte Anita Rumbiņa norāda, ka detālplāns ieviesīs skaidru sistēmu centra sakārtošanā, apbūvē un īpašumattiecībās. Vienlaikus ar detālplānu uzsākta arī centrālā krustojuma tehniskā projekta izstrāde. Arhitekte uzsver, ka Valmiera ir pirmā pilsēta Latvijā, kura centra detālplānu ir izstrādājusi par sava budžeta līdzekļiem, ieguldot orientējoši 15 000 latus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Miljons Kuivižu ostai

Rudīte Šmite, 16.06.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salacgrīvas pilsētas dome ir parakstījusi līgumu ar Ziemeļvidzemes reģionālo lauksaimniecības pārvaldi par 995 081 latu liela finansējuma saņemšanu Kuivižu zvejas ostas modernizācijai — apstiprina pašvaldības vadītājs Dagnis Straubergs, uzsverot, ka projektam ir piešķirts 100 % finansiālais atbalsts, neprasot pašvaldības līdzfinansējumu. Db par Kuivižu ostas rekonstrukciju rakstīja jau 03.11.2005. Paredzamie darbi, kuriem tūlīt tiks uzsākta tehnisko projektu izstrāde, ir molu rekonstrukcija, zvejas piestātne un daļēja infrastruktūras izbūve. Pašvaldība finansēs tos darbus, kas tiks veikti ārpus projekta ietvariem. Rekonstrukciju plānots pabeigt līdz 2008. gada rudenim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sliktākajā scenārijā Krievijai noteikto sankciju dēļ no Latvijas ostām visvairāk cietīs Ventspils osta

LETA, 17.03.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saistībā ar noteiktajām sankcijām Krievijai sliktākajā scenārijā no Latvijas ostām visvairāk varētu ciest Ventspils osta, intervijā sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Viņš minēja, ka Ventspils ostai kā bijušajai eksporta ostai sliktākajā scenārijā ir iespējams divu trešdaļu kravu samazinājums, kamēr Rīgas ostai kravu apgrozījuma kritums varētu būt 45%, bet Liepājas ostai - 20-30%.

Viņš skaidroja, ka Satiksmes ministrija visiem saviem uzņēmumiem ir lūgusi sniegt pirmreizējos novērtējumus situācijai, kāda varētu būt ietekme.

Vienlaikus Linkaits uzsvēra, ka ostas ir mazliet labākā situācijā nekā VAS "Latvijas dzelzceļš", jo Latvijas ekonomikai būs vajadzīgas izejvielas, vienalga, vai tās nāk no Krievijas vai no citām valstīm.

"Skaidrs, ka viena liela daļa šo izejvielu ienāks pa jūru, tātad tās tiks importētas un caur ostām pārkrautas. Protams, tas nenozīmē, ka ietekme nebūs būtiska. Ventspils ostai kā bijušajai eksporta ostai kritiskākajā scenārijā iespējams divu trešdaļu kravu samazinājums, Rīgas ostā - 45%, Liepājai - samazinājums starp 20% un 30%," stāstīja ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rojas ostai, kas 2002. gadā ņēmusi 550 000 Ls lielu, valsts galvotu kredītu ostas attīstības nodrošināšanai, trūkst naudas aizdevuma atmaksai.

Valdība pagaidām nepiekrīt piedāvājumam aizdevuma atmaksai nepieciešamo naudu iegūt, nododot privatizācijai vairākus Rojas ostas teritorijā esošus zemesgabalus, jo, saskaņā ar Privatizācijas aģentūras aprēķiniem, valsts zemesgabalu iespējamā kopējā pirkuma cena varētu veidot tikai nepilnus 54 700 Ls un segtu tikai nelielu daļu no valsts galvotā aizdevuma summas.

Rojas ostas pārvaldes parāds Finanšu ministrijai pašlaik ir 1188.27 Ls un tas izveidojies, jo Finanšu ministrija kā galvinieks 2007. gada oktobrī Rojas ostas vietā a/s Parex banka samaksājusi kārtējo pamatsummas maksājumu – aptuveni 24 250 Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lielākās kravnesības kuģu apkalpošana prasa ieguldījumus infrastruktūrā

Māris Ķirsons, 19.06.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravu pārvadājumos pa jūru arvien vairāk izmanto lielākas ostas kravnesības kuģus, to izjūt arī Rīgas ostā, vienlaikus ir nepieciešama atbilstoša infrastruktūra, otrdien, 19.jūnijā raksta laikraksts Dienas Bizness.

To atzīst gan Rīgas Brīvostas pārvalde, gan strādājošie uzņēmēji – stividorkompānijas. Lielākas kravnesības kuģu apkalpošanai ir nepieciešami ne tikai Rīgas Brīvostas, bet arī ostā strādājošo uzņēmēju ieguldījumi, un runa nav tikai par kuģu ceļa dziļumu, bet arī par atbilstošu dziļumu pie piestātnēm, attiecīgajām noliktavām, arīdzan kravas apstrādes ātrumu. Tikai visiem komponentiem kopā strādājot sava veida sazobē, tiek paaugstināta efektivitāte, kas būtībā ir konkurētspēja.

Lielas pārmaiņas

Rīgas Brīvostas pārvaldes ostas kapteinis Artūrs Brokovskis norāda, ka nekas nestāv uz vietas un pārmaiņas notiek nemitīgi. Savu sacīto viņš pamato ar to, ka PSRS laikos Rīgas osta faktiski bija importa osta, jo caur to tika ievesti graudi un soja, savukārt vieglo automašīnu (pārsvarā Lada), akmeņogļu un metāllūžņu eksports bijis pavisam nelielos apmēros, un arī kravu pārvadājumiem izmantotie kuģi bija ar citādu – daudz mazāku iegrimi, nekā tie ir pašlaik. «Rīgas ostā jauna ēra sākās līdz ar Latvijas neatkarības atgūšanu, kad osta kļuva par Krievijas, Baltkrievijas, Kazahstānas tranzītkravu apkalpotāju – no dzelzceļa uz kuģa infrastruktūras nodrošinātāju,» atceras ostas kapteinis. «90. gadu sākumā Rīgas ostā pie piestātnēm varēja ienākt kuģi ar iegrimi 10,2 m. Viņš arī piemetina, ka savulaik lielākie kuģi ostā bija 170–190 m gari un 29 m plati, taču tagad tie pēc gabarītiem (229 m gari un 32 m plati) jau ir Panamax klases un ar lielāku kravnesību. Tagad pēc Panamas kanāla rekonstrukcijas šādas NewPanamax klases kuģu platums jau sasniedz 49 m un to garums – 366 m, ar iegrimi līdz 15,2 m. «Pasaulē pašlaik ir vēl lielāki kuģi, kurus izmanto jēlnaftas transportēšanai, ar 26 m iegrimi, taču tie pārvietojas tikai pa okeānu un pat ostā īsti neienāk, bet kravu izkrauj pa pievienoto cauruli, stāvot reidā, taču tāda izmēra kuģi Baltijas jūrā ienākt nevar, jo Belta jūras šauruma dziļums ir tikai 17 m, līdz ar to cauri tam kuģot var tikai ar maksimālo iegrimi 15,5 m, un tieši tāda pati maksimālā iegrime ir Irbes jūras šaurumā, kas savieno Rīgas jūras līci ar Baltijas jūru,» stāsta A. Brokovskis. Viņš prognozē, ka perspektīvā kuģu izmēri nebūt nesaruks, bet, tieši pretēji, platums tikai pieaugs, kas palielina kuģa ietilpību, bet ne iegrimi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Godmaņa valdības 100 dienu plāns

, 17.12.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru prezidenta amata kandidāts Ivars Godmanis publiskojis izstrādāto valdības 100 dienu rīcības plānu. Uzdevumi sadalīti 6 blokos:

Neatliekamie Valdības darbi.

Tiesiskais bloks

1. Valdība iesniegs Saeimā likumprojektus:

- par parlamentārās kontroles atjaunošanu Valsts drošības iestādēm, vienlaikus nemainot prokuratūras kā vienīgās tiesiskās uzraudzītājas funkcijas ( par pamatu ņemot likuma "Valsts drošības iestāžu likums" redakciju līdz 2002.gadam);

- grozījumus KNAB likumā, iestrādājot normas, kas paredz Ģenerālprokurora obligātu līdzdalību lēmumu pieņemšanā par KNAB vadītāja iecelšanu un atcelšanu;

- grozījumus Kriminālprocesa likumā, iestrādājot nosacījumu KPL 410.pantā, ka prokurors nodod lietu tiesnesim, kurš pieņem lēmumu;

- grozījumus likumos, lai personas, kuriem apturēta mandāta darbība (t.sk. sakarā ar apsūdzību smagos noziegumos), varētu saņemt kompensācijas par attaisnojošu darba kavējumu (t.sk. attaisnojošs tiesas spriedumu);

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Domenikss iesniedzis prasību tiesā pret uzņēmumu SIA Saliena, apsūdzot to saistību nepildīšanā un pieprasot samaksāt līgumsodu gandrīz 320 tūkst. Ls apmērā.

Prasība tiesā iesniegta saistībā ar Salienas teritorijā plānoto jauna automobiļu tirdzniecības un servisa centra izbūvi, kas tiek kavēta SIA Salienas neizdarības, kavēto darbu un termiņu, kā arī saistību nepildīšanas dēļ, savā paziņojumā norāda Domenikss.

SIA Domenikss un SIA Saliena 2006.gada augustā savstarpēji parakstītais nekustamā īpašuma pirkuma līgums paredzēja, ka SIA Saliena pabeigs zemesgabalu nodalīšanu no citiem tās nekustamajiem īpašumiem, izstrādās un saskaņos valsts un pašvaldību iestādes detālplānu projektam Biznesa parks, kā arī izbūvēs zemesgabaliem piebraucamo ceļu un ievilks komunikācijas, lai līdz pērnā gada beigām Salienas pilsētas teritorijā SIA Domenikss varētu celt jaunu automobiļu tirdzniecības un servisa centru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā Zilā karoga žūrija šogad sertifikātu piešķīrusi visām 19 no Latvijas pieteiktajām peldvietām un jahtu ostām, informē Vides izglītības fonda pārstāve Ieva Gedzuna.

Zilā karoga sertifikātu šogad saņems Ventspils pilsētas peldvieta, Daugavpils Lielā stropu ezera peldvieta, Daugavpils peldvieta Stropu vilnis, Vakarbuļļu peldvieta Rīgā, Abragciema peldvieta, Mārtiņsalas peldvieta Kuldīgā, Radžu peldvieta Jēkabpilī, pludmale pie Liepājas stadiona un dienvidrietumu pludmale Liepājā, Jūrmalas peldvietas - Jaunķemeri, Dzintari, Bulduri, Majori un Dubulti, kā arī Saulkrastu centra peldvieta un Limbažu Lielezera peldvieta.

No jahtu ostām Zilo karogu saņems Liepājas jahtu centrs, Marina osta Pāvilostā un Kuivižu Kapteiņu osta. Nacionālos peldvietu sertifikātus saņems Rumbulas peldvieta Rīgā un Beberliņu pludmale Liepājā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Diena.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Burāšanas apmācības turas uz entuziasma

Uldis Andersons, 11.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bērnu un jauniešu burāšanas apmācība turas uz sabiedriskiem resursiem un vecāku pleciem.

Latvijā darbojas vairākas bērnu un jauniešu burāšanas mācību vietas, vēsturiski tās veidojušās kā sekcijas dažādu jahtklubu paspārnē. Burāšanas skolas kā akreditētas mācību iestādes vēl tikai sāk veidoties, iespējams, viena no pirmajām skolām tiks akreditēta tikai šogad.

Saskaņā ar Latvijas Zēģelētāju savienības (LZS) mājaslapas datiem šobrīd Latvijā lielāko jahtklubu burāšanas sekcijās kopā mācās aptuveni 200 bērnu un jauniešu. LZS valdes loceklis un Engures jahtkluba komodors Ģirts Fišers-Blumbergs kā nopietnākās burāšanas apmācības vietas Latvijā nosauc Priedaines jahtklubu, Jahtklubu Auda, Usmas jahtklubu, Rīgas jahtklubu, pēdējos gados aktīvi sevi pieteikuši arī Rojas un Engures jahtklubi, kā arī Kuivižu jahtklubs. Bērnu un jauniešu burāšanas apmācības Latvijā notiek lielākoties Optimist un Laser jahtu klasēs, retāk Cadet klasē, kāda ir pieejama, piemēram, Priedaines jahtklubā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Baltijas jahtu ostas sadarbosies tūristu piesaistīšanā

Jānis Rancāns, 03.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās konferences Visit Baltic by Boat dalībnieki – Latvijas, Lietuvas un Igaunijas jahtu ostu apsaimniekotāji un atbildīgās institūcijas – divās dienās apmainījās ar pieredzi un uzklausīja Norvēģijas jahtu ostu eksperta Olafa Klunderuda viedokli par iespējām Baltiju popularizēt kā interesantu galamērķi Baltijas jūras un Ziemeļjūras burātājiem un ūdens tūristiem.

Diskusiju laikā Latvijas jahtu ostu pārstāvji vienojās par nepieciešamību apvienot spēkus atbilstošā asociācijā un par visu trīs Baltijas valstu sadarbības iespējām.

Šobrīd jahtu ostu attīstības ziņā līderu pozīcijās ir valsts ar visgarāko krasta līniju - Igaunija. Šeit ir visvairāk Eiropas līmenī rekonstruēto jahtu ostu. Arī Latvijas jahtu ostas pēdējos gados ir piedzīvojušas strauju attīstību – to visspilgtāk pierāda Pāvilostas, Mērsraga un Kuivižu jahtu ostas. Attīstības ziņā atpaliek Lietuva, taču arī šajā republikā ir sākusies nopietna jahtu ostu rekonstrukcija, piemēram, Klaipēdā un Šventojā tiek veikta vērienīga būvniecība, lai tuvākajos gados izveidotu modernas jahtu ostas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pēc sadūmojuma mašīntelpā Baltijas jūrā dreifē Lietuvas prāmis ar 336 cilvēkiem

LETA, 02.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc sadūmojuma mašīntelpā Baltijas jūrā dreifē Lietuvas prāmis ar 336 cilvēkiem, no kuriem neviens nav cietis. Gaidāms, ka Krievijas un Lietuvas karakuģi prāmi aizvilks līdz Klaipēdas ostai.

Prāmis Regina Seaways, kura pieraksta osta ir Klaipēda un kam ir Lietuvas karogs, ar 294 pasažieriem un 42 apkalpes locekļiem bija ceļā no Ķīles, Vācijā, uz Klaipēdu, kad 110 kilometru no galamērķa prāmja mašīntelpā noticis sadūmojums, pavēstījusi prāmja īpašniece Dānijas kuģniecība DFDS Seaways.

Iepriekš Lietuvas Aizsardzības ministrija paziņoja, ka kuģa mašīntelpā izcēlies ugunsgrēks un tas nodzēsts.

Ugunsgrēka nebija, tika fiksēts tikai sadūmojums, atklāta liesma netika konstatēta, dzinēji automātiski izslēdzās. Mašīntelpa ir hermētiski noslēgta, nekādas temperatūras izmaiņas mēs nekonstatējam, viss ir stabils, pasažieri ir drošībā, neviens nav cietis, ziņu aģentūrai BNS sacīja DFDS Seaways preses sekretārs Klaipēdā Vaids Klumbis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja projekta Rail Baltica 2 (RB2) ietvaros netiek izbūvētas šaurās sliedes (1435 mm) līdz Rīgas ostai, bet jauns intermodālais terminālis tiek būvēts pie Salaspils, tad vagonu sūtījumiem tas ir pilnīgi bezjēdzīgs pasākums.

Tā izteicies Latvijas Loģistikas asociācijas (LLA) valdes priekšsēdētājs Aivars Tauriņš, komentējot starptautiskās transporta konsultāciju kompānijas AECOM secinājumus RB2 izpētes projektā. Šobrīd izvēlētā jaunā sliežu ceļa kopējais garums ir 728 km (Igaunijā 229 km; Latvijā 235 km; Lietuvā 264 km). Jāatgādina, ka ar Rail Baltica 1 tiek saprasta esošās dzelzceļa infrastruktūras uzlabošana.

Eiropas Savienības (ES) mājā notikušajā diskusijā A. Tauriņš uzsvēra, ka kravas vagonam ir jāpienāk tur, kur krava rodas, tiek patērēta vai kur ir kravu sadale. «Ja skatāmies lielākos mezglus, šobrīd Rīgā tā ir osta un Šķirotavas stacija,» uz kurieni obligāti jābūt savienojumiem, un no turienes uz tiem objektiem, kas paredzēti kravu apstrādei vai kas ir ražotāji un patērētāji, uzstāj A. Tauriņš. Ja vagons tur nenonāk, tad RB2 strādā tikai pasažieriem. No ostas kā sadales centra tālāk pa RB2 varētu virzīt Krievijas u.c. valstu kravas uz Eiropas vidieni, kā arī pa jūru uz Skandināviju, Āfiku un Ameriku, tā viņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai lemtu par investīcijām Latvijā loģistikas centra izveidē, būtisks priekšnoteikums ir Latvijas puses izstrādāts loģistikas masterplāns, kas ietvertu gan Rīgas brīvostas, gan Latvijas dzelzceļa attīstības stratēģiju, intervijā DB uzsver Duisburgas ostas izpilddirektors Larss Nennhauss

Fragments no intervijas, kas publicēta 22. septembra laikrakstā Dienas Bizness:

Pērn septembrī Latvija un Duisburgas osta parakstīja savstarpējās saprašanās memorandu. Ko tas paredz, un ar ko Latvija ir interesanta Duisburgas ostai?

Sākotnēji mēs kontaktējām ar Latvijas dzelzceļu un Satiksmes ministriju. Latvijas puse norādīja, ka Duisburga ir sākuma un beigu punkts transkontinentālajiem dzelzceļa pārvadājumiem starp Eiropu un Ķīnu, un vēlējās zināt par sadarbības iespējām. Otra sadarbības stāsta daļa ir saistīta ar loģistikas parku Lielais akmens Baltkrievijā, ar kuru Latvija vēlas būt savienota. Ķīnas investori, kas ieguldījuši Lielajā akmenī, raugās pēc dziļas jūras ostas Baltijas valstīs. Un ir divas alternatīvas – Klaipēdas osta un Rīgas osta. Duisburgas osta kā viens no investoriem Lielajā akmenī kopā ar Ķīnas partneriem izlēma, ka būtu lietderīgi veidot savienojumu ar Rīgu. Tādēļ arī tika parakstīts saprašanās memorands.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Šodien ir iespēja iegūt Latvijas tranzīta koridoram papildu 9 milj. tonnu kravu – tās ir kravas, kas pašlaik caur Baltkrieviju un Lietuvu iet uz Kaļiņingradu,» saka Euro Rail Trans valdes loceklis un līdzīpašnieks Ainārs Šlesers

Fragments no intervijas:

Sen neesat sniedzis intervijas presei, bet piekritāt sarunai tagad, kad jūsu pārstāvētais uzņēmums Euro Rail Trans ir viens no Baltijas Foruma konferences Krievija – ES: savstarpējās atkarības izaicinājumi un jaunā dienaskārtība galvenajiem atbalstītājiem. Kādēļ nolēmāt atbalstīt šo pasākumu?

Euro Rail Trans ir Latvijas un Krievijas kopuzņēmums, kurā mūsu partneris ir Krievijas dzelzceļa uzņēmums AS RŽD Logistika. Mūsu mērķis ir veicināt kravu plūsmas palielināšanu Latvijas virzienā. Šodien sankcijas starp Eiropas Savienību (ES), Amerikas Savienotajām Valstīm (ASV) un Krieviju ir radījušas ļoti sarežģītu situāciju Latvijai. Mēs redzam, ka ir aizvēries Liepājas metalurgs un cilvēki ir palikuši bez darba. Mēs redzam to, ka mūsu zivrūpnieki ir pazaudējuši nozīmīgus tirgus un nekādas kompensācijas viņi nesaņem. Mēs redzam to, ka mūsu piena pārstrāde tāpat ir nolikta fakta priekšā, ka nekādas kompensācijas par ieviestajām sankcijām viņi neredzēs. Visas šīs problēmas ir jārisina mums pašiem, bet mēs mēģinām cerēt, ka kaut kas atrisināsies Briselē un Amerikā. Skaidrs ir tas, ka pat mūsu kaimiņvalstis Lietuva un Igaunija ir mūsu tiešie konkurenti. Mēs esam brāļu tautas, bet mūsu tirgotāji, ražotāji un ostas konkurē savā starpā. Diemžēl pēdējo 20 gadu laikā Lietuva ir izmantojusi situāciju, kurā Kaļiņingradas koridors tika izmantots veidā, lai subsidētu Klaipēdas ostu. Tas, protams, ir radījis problēmas gan Rīgas ostai, gan Liepājas ostai, gan Ventspils ostai. Ņemot vērā, ka es šodien esmu ne tikai Euro Rail Trans valdes pārstāvis, bet arī viens no īpašniekiem, esmu ieinteresēts palīdzēt Latvijai piesaistīt jaunas kravas laikā, kad cita daļa kravu iet projām no mums. Tādēļ arī mēs atbalstām Baltijas Forumu. Jo šajā forumā piedalās pārstāvji ne tikai no Latvijas un Krievijas, bet arī no ASV un daudzām Eiropas valstīm. Mums ir jāvienojas par pamatlietām. Pierobežā valstīm, kas ir kaimiņvalstis, ir jāspēj sadarboties visās tajās jomās, kurās ir iespējams sadarboties. Lai arī ir sankcijas starp lielvarām, mums tāpat ir jādomā, lai Latvijas iedzīvotāji nebrauktu prom. No valsts jau ir aizbraukuši vairāki simti tūkstošu cilvēku. Transporta nozarē ir nodarbināti aptuveni 100 tūkst., kas kopā ar ģimenes locekļiem ir 200 tūkst. cilvēku. Ja problēmas skars šo nozari, mēs pazaudēsim arī lielus nodokļu maksātājus, jo transporta nozarē algas ir krietni virs vidējā. Ja šie cilvēki aizbrauks prom, tā tiešām būs katastrofa. Lai to nepieļautu, mums jāsāk strādāt. Sadarboties ar Krieviju, Baltkrieviju, Kazahstānu, Ķīnu – ar visiem iespējamajiem partneriem, lai transporta nozare attīstītos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neizprotamā Rīgas brīvostas pārvaldes rīcība, atļaujot tikai Eko ostai savākt bīstamos atkritumus no kuģiem, nonākusi izvērtēšanā KNAB, trešdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

Uzņēmēja Eldara Raizensona iesniegumā Ģenerālprokuratūrai, Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas novēršanas dienestam, Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam (KNAB) lūgts izvērtēt vairāku valsts iestāžu, tajā skaitā Lielrīgas reģionālās vides pārvaldes (LRVP), Latvijas vides aizsardzības fonda administrācija (LVAFA), Rīgas domes un Rīgas brīvostas amatpersonu rīcību, lai novērstu šaubas par iespējamu korumpētību, nelikumīgu un krāpniecisku rīcību.

KNAB pārstāve Ieva Karlsberga DB pavēstīja, ka KNAB saņēmis iesniegumu par uzņēmumu Eko osta – tas tiek izskatīts, lai pieņemtu lēmumu par turpmāko rīcību, tajā skaitā vai ir pamats ierosināt pārbaudi KNAB kompetences ietvaros. Iesniegumā, kas ir arī DB rīcībā, minētas vairākas epizodes, tajā skaitā Rīgas brīvostas noslēgtais ekskluzīvais ilgtermiņa līgums ar Eko osta par atkritumu apsaimniekošanu, tajā skaitā arī bīstamo atkritumu savākšanu no kuģiem, tāpat norādīts uz Rīgas domes vairākiem konkursiem, kuros regulāri vairāku simtu tūkstošu latu apjomā par dažādu darbu izpildi uzvar ar Eko ostas lielāko līdzīpašnieku Andreju Laškovu saistītas firmas, tajā skaitā E-Daugava, Riga Rent.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ir jāsadarbojas ar Krieviju. Mums ir jābūt atvērtiem Krievijas investīcijām ostās. Lai šie kravu īpašnieki, vai viņi ir Krievijas vai Baltkrievijas uzņēmēji, investētu mūsu ostās un izveidotu savus termināļus. Un tad viņi nepieļaus, ka šie termināļi stāv tukši,» intervijā saka bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss

Nav noslēpums, ka Latvijas ekonomika un it īpaši tādas nozares kā tranzīts, gaida Rietumu un Krievijas attiecību uzlabošanos, cerot, ka uzlabosies arī ekonomiskā sadarbība. Kā šajā aspektā vērtējat Helsinkos notikušo ASV prezidenta Donalda Trampa un Krievijas prezidenta Vladimira Putina tikšanos?

Neapšaubāmi, ka «tirdzniecības kari» ne pie kā laba nav noveduši. Protams, ka ASV un Eiropas Savienības attiecības ar Krieviju ir ļoti ietekmējušas mūsu valsti. Ja raugāmies uz tranzīta nozari, tajā ir būtisks kritums par 30% pēdējo gadu laikā, kas ir saistīts ar šiem «ekonomiskajiem kariem». Tāpat cietusi ir pārtikas nozare. Tāpēc jebkura attiecību uzlabošanās starp ASV un Krieviju nāk Latvijai tikai par labu. Ekonomiskajai sadarbībai, Latvijas ekonomikai tā ir laba ziņa. Mēs esam saistīti ar globālo ekonomiku un neesam atrauti no globālās politikas. Krievija joprojām ir būtisks mūsu tirdznieciskais partneris un tāds vienmēr arī būs. It īpaši tranzīta jomā, kuru attīstīt mums īsti pat nav citas iespējas kā vien sadarbībā ar Krieviju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tauta sadzirdēta; ķeras klāt autoceļa Liepāja - Lietuvas robeža sakārtošanai

Gunta Kursiša, 27.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts a/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) atvēlēs vairāk nekā 43,5 tūkstošus latu autoceļa A11 Liepāja – Lietuvas robeža (Rucava) posma rekonstrukcijas būvprojekta izstrādei tehniskā projekta stadijā, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Db.lv jau ziņoja, ka, lai vērstu amatpersonu uzmanību uz A11 ceļa stāvokli, rucavnieki šā gada martā organizēja protesta akciju, simboliski aizlāpot bedres uz ceļa, talkā ņemot lāpstas vai smago tehniku. Protesta akcijā piedalījās vairāk nekās simts cilvēku iepriekš plānoto 50 vietā. Akcijas dalībnieku vidū bija gan rucavnieki un apkaimes iedzīvotāji, gan lietuvieši, kuri izmanto šo ceļu.

«Situācija ir patiešām dramatiska, jo bedres ir dziļas un ar asām malām,» citējot Rucavas novada domes priekšsēdētāju Līgu Stendzi, rakstīja portāls liepajniekiem.lv. Viņa atzina, ka arī pati, dodoties uz Liepāju, redzējusi vairākas automašīnas, kas bedru dēļ cietušas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas inovāciju uzņēmums “InPass” kopā ar Liepājas Universitāti un Dānijas partneriem izstrādās unikālu kuģu emisijas uzraudzības sistēmu.

Sadarbībā ar dabas un inženierzinātņu fakultāti un diviem Dānijas partneriem tiks izstrādātas kuģu emisijas uzraudzības sistēmas, kā rezultātā taps unikāla mērierīce – komunikāciju kontrolieris.

"Aviācijas un kuģniecības nozarēs šobrīd visstraujāk pieaug siltumnīcu gāzu emisiju apjomi. Jau no pagājušā gada visā pasaulē ir stājies spēkā kuģu degvielas sēra satura ierobežojums. Šo nozaru radīto emisiju apjoms pēdējo 30 gadu laikā ir palielinājies visstraujāk visas transporta nozares vēsturē," norāda uzņēmuma vadītājs Raivis Ekšteins.

Emisiju sistēmas uzraudzībai “InPass” tehniskā komanda izstrādās unikālu mērierīci, kura ir nepieciešama, lai nodrošinātu savstarpējo komunikāciju ar pārējām sistēmā uzstādītajām mērierīcēm. Tās uzdevums būs apkopot datus un uzglabāt serverī, lai tos pēc tam varētu izanalizēt. “No mūsu sadarbības partneru puses tā ir liela uzticēšanās un līdzšinējā uzņēmuma darbības pieredze būs noderīga unikālas mērierīces tapšanā,” ir pārliecināts R.Ekšteins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Bukingolts Liepājā būvēs mājokļus jaunajām ģimenēm

Vēsma Lēvalde [email protected], 03.02.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas dome atbalstījusi kompānijas InterSource International Inc. ieceri būvēt Liepājā mājokļus jaunajām ģimenēm. †o Liepājas mērs apliecināja, tiekoties ar kompānijas prezidentu Solu Bukingoltu. Kompānija plāno pirmajā darba posmā uzbūvēt daudzdzīvokļu ēku ar vismaz 100 dzīvokļiem. Db jau ziņojis, ka Liepājas pašvaldība rezervējusi zemes gabalu uz vienu gadu kompānijas InterSource International Inc.vajadzībām, lai dotu iespēju izstrādāt detaļplānu un projektēt daudzdzīvokļu mājas. Kompānija grasās projektu īstenot kopā ar Reģionālās attīstības ministriju, Hipotēku un zemes banku un v/a Mājokļu aģentūra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biznesa kalendārs 26. martam

Dienas Bizness, 26.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

9:00 sākas Saeimas kārtējā plenārsēde, kurā tiks lemts par Valsts fondēto pensiju likuma grozījumu nodošanu komisijām un pieņemšanu 1. lasījumā, likuma «Par pievienotās vērtības nodokli» pieņemšanu 1. lasījumā, kā arī Latvijas Republikas Satversmes grozījumu pieņemšanu 2. lasījumā

10:00 Jūrmalas domē notiek domes sēde, kurā deputāti spriedīs par Jūrmalas kultūrvides attīstības stratēģiju, zemes lietošanas mērķa maiņu vairākiem zemesgabaliem. Domnieki izskatīs dzīvokļu jautājumus un lems par detālplānu izstrādi. Vienlaikus ar Jūrmalas domes sēdi Jūrmalā notiks arī Koku ciršanas komisijas izbraukuma sēde.

12:30 Saeimas Budžeta un finanšu nodokļu komisija tiekas ar Starptautiskā Valūtas fonda misiju.

13:00 Ministru prezidents Valdis Dombrovskis tiekas ar Starptautiskā Valūtas fonda misiju.

13:30 Valsts prezidents Valdis Zatlers Rīgas pilī tiksies ar zemkopības ministru Jāni Dūklavu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Daudzdzīvokļu māju bums Jūrmalā vēl tikai būs

Dace Preisa, 26.07.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drīzumā mazstāvu dzīvokļu māju klāsts Mellužos Jūrmalā vismaz dubultosies, cenas ziņā neatpaliekot no prestižajiem Bulduriem un Lielupes. Pēdējā laikā viens no celtniecībā aktīvākajiem rajoniem Jūrmalā ir agrāk maz populārie Melluži, un šķiet, ka kulminācija vēl tikai būs, jo arvien biežāk Jūrmalas domes deputātiem jāpieņem lēmumi par detālplānu uzsākšanu Mellužos un netālajā Kāpu ielā. Lielākajā daļā gadījumu detālplāns nepieciešams, lai saskaņotu rindu māju būvniecību. Nekustamo īpašumu portālā Jaunie projekti pagaidām gan tiek piedāvāts iegādāties dzīvokļus tikai trijos Mellužu projektos, taču drīzumā izvēle būs krietni plašāka. Nekustamo īpašumu kompānijas Latio Jūrmalas filiāles vadītājs Arne Jaunozoliņš Db skaidroja, ka daudzdzīvokļu māju ekspansija Jūrmalā skaidrojama ar kādreiz izdevīgi iepirktajām zemes platībām: «Kādreiz, kad Bulduros zemi jau varēja nopirkt vairs vien par 400 eiro kvadrātmetrā, Mellužos varēja dabūt zem 100 eiro.» Tāpēc, pat vairākkārtīgi mainot īpašniekus, zeme nonākusi nekustamo īpašumu attīstītāju rokās, taču tomēr nevar teikt, ka pieprasījums pēc dzīvokļiem Mellužos būtu milzīgs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Jūrmalnieki nemierā ar pilsētas ielu sarkano līniju korekciju

Agrita Aune, 16.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas uzņēmējus un privātpersonas uztrauc izstrādātā detālplānojuma Jūrmalas ielu sarkano līniju korekcijas plāns grozījumu 2.redakcija.

Personas, kuru zemesgabalus šis detālplāns skar, baidās, ka pieņemot šo dokumentu pirms jaunā Jūrmalas attīstības plāna, viņi nevarēs savai zemei mainīt zonējumu un pārdot savu īpašumu. Zemju īpašnieki uzskata, ka viņiem nav bijusi pietiekoša informācija par plāna izstrādi. Sarkano līniju korekcijas vietu saraksts skar 80 zemesgabalus, 14 no tiem ir zemes, kuras nepieciešams atsavināt Dubultu tilta būvniecībai.

Daļa zemes pieder pašvaldībai, daļa- valstij, bet lielākā daļa uzņēmējiem un privātpersonām.

Gan privātpersonas, gan uzņēmēji atzīst, ka viņiem nebūtu iebildumu pret zemes pārdošanu pašvaldībai vai valstij, taču neesot nekādas informācijas par to, kā un vai vispār tas notiks. Minētais detālplāns vairumam bijis negaidīts, tādēļ pirms gada savākts vairāk kā 300 parakstu pret šo detālplānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pašvaldība: Jūrmalnieki nemierā ar pilsētas ielu sarkano līniju korekciju

Agrita Aune, Db, 18.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalas uzņēmējus un privātpersonas uztrauc izstrādātā detālplānojuma Jūrmalas ielu sarkano līniju korekcijas plāns grozījumu 2. redakcija. Personas, kuru zemesgabalus šis detālplāns skar, baidās, ka pieņemot šo dokumentu pirms jaunā Jūrmalas attīstības plāna, viņi nevarēs savai zemei mainīt zonējumu un pārdot savu īpašumu.

Zemju īpašnieki uzskata, ka viņiem nav bijusi pietiekoša informācija par plāna izstrādi. Sarkano līniju korekcijas vietu saraksts skar 80 zemesgabalus, 14 no tiem ir zemes, kuras nepieciešams atsavināt Dubultu tilta būvniecībai. Daļa zemes pieder pašvaldībai, daļa - valstij, bet lielākā daļa uzņēmējiem un privātpersonām.

Gan privātpersonas, gan uzņēmēji atzīst, ka viņiem nebūtu iebildumu pret zemes pārdošanu pašvaldībai vai valstij, taču neesot nekādas informācijas par to, kā un vai vispār tas notiks. Minētais detālplāns vairumam bijis negaidīts, tādēļ pirms gada savākts vairāk kā 300 parakstu pret šo detālplānu.

„Mana ģimene šeit dzīvo jau kopš 1938. gada. Tagad neko nevaram uzsākt, jo nav zināms, kad to tiltu būvēs. Tilts būtiski ietekmēs mūsu dzīvi jo atradīsies 12 metrus no mūsu īpašuma,” tā zemesgabala Slokas ielā 72 īpašniece Vija Andersone. Viņa atzīst, ka tagad pilnīgi neko nevar uzsākt uz savas zemes, vienīgi zāli nopļaut.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Beigusies Daugavas kreisā krasta silueta apspriešana

Ingrīda Drazdovska [email protected], 08.09.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgusies 10 nedēļas ilgusī Daugavas kreisā krasta silueta koncepcijas projekta sabiedriskā apspriešana, kuras laikā saņemti 173 rakstiski iesniegumi. Priekšlikumu apkopojums, kā arī VKPAI atzinums tiks iesniegts izskatīšanai un lēmuma pieņemšanai Rīgas domei, — informē Rīgas domes Pilsētas attīstības departaments. Db vairākkārt ziņoja, ka tikai pēc Rīgas domes galīgā lēmuma pieņemšanas nekustamā īpašuma projektu realizētāji varēs ķerties klāt detālplānu izstrādei, projektu tālākai realizācijai teritorijās, uz ko attiecas šī koncepcija. Apspriešanā koncepcijas atbalstītāji uzsvēruši augstceltņu radīto moderno gaisotni, kas Rīgu darītu pievilcīgāku tūristiem un pastiprinātu galvaspilsētas moderni dinamisko tēlu. Daugavas kreisais krasts ir jāattīsta, padarot Rīgu par centrālo pilsētu Baltijā. Pretinieki kā būtiskākos pretargumentus akcentējuši nesakārtoto transporta sistēmu, vides piesārņojuma palielināšanos, Pārdaugavas vēsturiskās apbūves saglabāšanas nepieciešamību. Attīstības departamenta speciālisti gan atzīmējuši, ka daudzi no tiem ir ārpus koncepcijas galvenā uzdevuma – risināt arhitektoniski telpisko jautājumu loku.

Komentāri

Pievienot komentāru